- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 196
Nyt taisit itse lukea väärin. Sanoin, että oletin tarkoitusperäsi väärin. Ei minulla ole sen kummemmin tarvetta tästä väitellä kun ei ole ikinä ollut tuon kaltaisia ongelmia. Jos motiivit toimiisi eivät tule ylemmyydentunteen, kiusanteon, masokismin tai besserwisserismin poolista niin mielestäni tuo on aika hyvä tapa. Varsinkin jos osaat katsoa turvallisen paikan päästää ohi. Suuntamerkillä voit myös tehostaa viestiäsi, jos ei takanaoleva meinaa ymmärtää.Tarkoitukseni ei ole hidastaa toisia vaan turvata liikennettä. Suomen tiestöllä ei ole alinopeusrajoituksia pl. moottoritiet mitä ei ainakaan meidän alueella ole.
Tarkoitin sitä että heti kun takanatuleva jättää turvaväliä voi nopeutta nostaa takaisin normaaliin maantienopeuteen, jos taas takana tuleva ei tee turvaväliä on ehdottomasti syytä tiputtaa lisää vauhtia kunnes ajonopeus on suhteutettu turvaväliin. Usein kuitenkin on sellainen tilanne ettei takanatuleva pystyisi pysähtymään hätäjarrutustilanteessa ilman että aiheuttaisi kolarin, tällöin on aina syytä itse tiputtaa matkanopeutta ja jos joutuu pysähtymään ajaa tien sivuun, eikö totta?
Et kai tarkoita että pitäisi jatkaa samalla nopeudella antaen takana tulevan roikkua puskurissa tai pitäisikö jokaisen ylinopeutta takaa tulevan ja puskuriin liimautuvan auton kohdalla itse ajaa välittömästi sivuun? Tämä vaarantaa liikennettä.
Ehkä vielä sopii lisätä että matkavauhtini on +3-4kmh yli todellisen rajoituksen jos minulla on riittävä tila hätäjarruttaa.