Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja perusmuro, 18.10.2016.

  1. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 239
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jos ajorataa ei näe pysähtymismatkaa pidemmälle suuremmalla nopeudella kuin 20 km/h, silloin ei voi ajaa kovempaa. Sitä se tieliikennelakikin koittaa sanoa.

    23 §
    Tilannenopeus

    Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi.

    Fillarissa pitää olla heijastimet, mutta jalankulkijan tai tiellä makaavan henkilön ei ole pakko niitä käyttää, vaikka laki sitä suositteleekin. Heijastimettomuus on siis ennalta-arvattavaa.
    Jos osa ajoradasta ei näy (mm. ihmisen peittämä kohta) ja pysäyttäminen käyttämättä tätä osaa ajoradasta ei onnistu, on ajonopeus lain mukaan liian korkea.
     
    Tommy Goldfish tykkää tästä.
  2. jinx1980

    jinx1980

    Viestejä:
    1 040
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Suosittelen nyt lopettamaan sen mutuilun, tässä heti 2 tapausta jossa lainaamasi lause ei ole pätenyt (yli ajettujen muksujen case löytyy myös tuolta jostain, on ollut vuosia sitten TM:ssä esillä).
    Tekniikan Maailma

    Tuossa heti 2 korkeimman oikeuden tapausta jossa on vedetty ennalta-arvaamattomassa tilanteessa makaavan ihmisen yli. Toisekseen sen jalankulkijan ennalta-arvattava paikka maanteillä kävelessä ei myöskään ole ajoradalla vaikka sillä ei heijastinta olisikaan.

    EDIT: tuosta suosittelen lukemaan kohdat 16 ja 17 - tiellä oleva jo aiemmin kaatunut valopylväskään ei ole ennalta-arvattava ja käytännössä riittää kun on ajanut nopeusrajoituksen mukaan, ei siis tartte ehtiä pysähtymään ennen ennalta-arvaamatonta estettä.
    KKO:2015:53 - Korkein oikeus
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2019
    Rikardo ja hkultala tykkäävät tästä.
  3. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 239
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Edelleen sanon, että mielenkiintoista, koska minun henkilökohtainen tulkintani (ei mutuilu) poikkeaa oikeuslaitoksen tulkinnoista näissä tapauksissa. Tulkinnallisuuden puolesta puhuu hyvin se, että kaatuneen valopylvään tapauksessa lakia piti käydä tulkitsemassa vuonna 2015 korkeimmassa oikeudessa asti ennen kuin tapaukseen saatiin ratkaisu.

    Itse en jaksa alkaa etsiä vastakkaiseen ratkaisuun päätyneitä caseja, vaikka nekin voisivat olla mielenkiintoisia kokonaisuuden kannalta. Niitäkin mitä todennäköisemmin on, koska KKO:een on välillä päädytty.
     
  4. jinx1980

    jinx1980

    Viestejä:
    1 040
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Valopylväs tapauksessa oli kyse syy-yhteyden osoittamisessa sen suhteen että saako tiellä pylvästä päin ajanut auto korvauksen pylvään kaataneen auton liikennevakuutuksesta. Ei mikään "itsestään selvä" case kokonaisuutena kuten KKO:n päätöksestä voit lukea, siinä kohdat 16&17 ovat vain eräänlainen sivu juonne koko asiassa, jolla on suljettu pois se että toinen osapuoli olisi rikkonut lakia ja sillä perusteella liikennevakuutuskorvaus voitaisiin evätä (ts. päätös on perusteltu aukottomasti), mutta tuo sama ennalta-arvattavuus (ja tien näkyvä osa) kyllä pätee aikas hyvin kautta linjan ihan niinkuin asiaa voi maalaisjärjelläkin päätellä että liikennehän ei toimisi lainkaan jos tuollaisiin asioihin ei voisi luottaa.
     
  5. David ":DA" Imodium

    David ":DA" Imodium

    Viestejä:
    2 062
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Liikaa vilkkuvia elementtejä tässä. En voinut lukea.
     
    emviiex tykkää tästä.
  6. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 554
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Elämä on.
     
  7. Pepo

    Pepo

    Viestejä:
    490
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Tähän limingantien risteyksen lähestymiseen on tehty kolmas kaista tuohon vasemmalle, ja tuossa risteyksessä on nyt kaksi kaistaa torinrantaan vasemmalle kääntyville ja kaksi suoraan ajaville. Kuka (Oululainen?) tietäisi mihin uutta kaistaa ajamalla päätyy tuossa risteyksessä jos ei vaihda kaistaa?

    a. Oikeanpuoliseen jonoon vasemmalle kääntyvistä
    b. Vasemmanpuoliseen jonoon vasemmalle kääntyvistä

    Itse arvelisin että a. mutta jäljistä päätellen keskikaistalaiset on varanneet sen paikan.
    Tie on lumen peitossa niin ei näe mahd. opasteviivojakaan.
    Pitää kai kiltisti mennä uutta kaistaa b:hen niin kukaan ei ainakaan tule kylkeen.:)
     
    Viimeksi muokattu: 09.11.2019
  8. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 486
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Polliisisetä näytti mallia liikennekäyttäytymiseen. Kääntyi siviiliautolla (yksi henkilö autossa, olisiko ollut vasta töihin menossa?) taakseni ja tuli välittömästi n. autonmitan päähän roikkumaan. Jarruvalojen väläytykseen ei reagoinut mitenkään. Lopulta lähti sitten ylämäkeen oikealle kääntyvässä mutkassa ohi.
     
  9. arska638

    arska638

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eräs Pohjois-Pohjanmaan ambulanssin miehistö teki tuossa pari päivää sitten erittäin selväksi sen, että heidän tehtävänsä on potilasturvallisuuden ja kaikkien muiden tien päällä liikkujien hengen vaarantaminen, eikä kenenkään hengen pelastaminen. Kumma kyllä palokunnan puolelta vastaavaa perseilyä ei näe käytännössä koskaan.
     
  10. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 239
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mites näille pitikään tehdä?
    - Takasumuvalo päälle
    - Lasinpesunestesäiliö tyhjäksi
    - Jarruvalojen välke
    - Hidastelu
    - Vilkku vasemmalle, hidastaminen kävelyvauhtiin ja nilkka ojossa horisonttiin
     
  11. arska638

    arska638

    Viestejä:
    190
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saa tulla kokeilemaan Oulussa Raitotietä välillä Vaalantie - Saunamajurintie. Tosin kun olen itse ajanut rajoituksen mukaista nopeutta niin ei ne tietyn näköiset autot ole alkaneet ajamaan kilpaa. Muista onkin sitten paljon enämpi harmia, kun tuolla pätkällä on infraan nähden kohtuuttoman alhainen rajoitus.
     
  12. MedHot

    MedHot

    Viestejä:
    1 034
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuli eilen taas ajettua Mli - Jkl väliä edestakaisin. Pisti kyllä ihmetyttämään tämä possujunassa ajelu taas vaihteeksi. Viimeeksi valitin muistaakseni vuosi sitten tänne että ajetaan rekan takakontissa kiinni niin nyt pisti sitten silmään että ajetaan 3-6 auton letkassa auton mitta väliä edellä menevään. Ja se miksi tämä rupesi jopa naurattamaan niin loskapaskaa lentää ja vesi pöllyää.

    Jonon kaikki takimmaiset autot ajeli tyytyväisenä pyyhkimet heiluen tasaisen tahdikkaasti ja ensimmäinen auto lasit kirkkaana . Ja näitä possujunia tuli vastaan tuossa lyhyellä matkalla yksi per 10km ja sama ralli kaikilla.
     
    Zyrppa tykkää tästä.
  13. dude86

    dude86

    Viestejä:
    1 035
    Rekisteröitynyt:
    14.06.2017
    Sitä asvalttipaskaa on myös kiva koittaa puhistaa tuulilasista, on aika tiukassa. Tästä tietysti saamme kiittää nastarengaskuskeja ja märkää keliä, autokaan ei liikaantunut edes sateella aikasemmin, mutta nyt riitti yksi ajokerta.
     
  14. kmot

    kmot

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Nyt kun alkaa olla lunta tuolla maanteillä, niin huomaa miten suoraan ajaessa osataan ajaa sitä omaa kaistaa, mutta annas olla kun tulee mutka, niin ajourat kulkee yleensä keskiviivan päällä, välillä jopa vastaantulevien puolella!

    On se kummallisen vaikeaa ajaa sitä omaa kaistaa. Ja ongelmahan tässä on _kaikki_ jotka vaan vetää sokeasti sitä samaa uraa. Lopulta kaikkien muidenkin olla pakko ajaa sitä uraa turvallisuussyistä.

    Paras oli, kun eilen oli kaarteessa ajourat malliltaan )) (( eli ulkokaarre ajanut sisältä ja toisesta suunnasta tulevat ajaneet poikkeuksellisesti ulkoreunaansa.

    Siinä kun ajetaan uria pitkin niin isomman auton vastaantullessa voi sanoa hei hei vasemman puolen sivupeileille. Ja jos viime hetkellä päätät nousta urista, niin siinä ajokokeessa ei kannata sössiä.
     
  15. MedHot

    MedHot

    Viestejä:
    1 034
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo tuo oli kyllä maantiellä eilen enemmän sääntö kuin poikkeus. Urat oli ajettu keskiviivalle niin kiva oli väistellä rekkoja kun 5-10cm loskaa joka välissä. Yhden kerran irtosi renkaat tiestä kun väistin rekkaa jolla metsäkone kyydissä, loskaliirto ihan mielenkiintoinen kyllä. No eipä tuo sen suuremmin haitannut, ratti suorassa ja painoin lisää kaasua (4wd) niin tavattiin taas asfaltti.
     
  16. Willema

    Willema Tukijäsen

    Viestejä:
    354
    Rekisteröitynyt:
    13.02.2017
    Tää on taas niitä aikoja kun loskaa on ajoradoilla, joskus reilustikin keskellä tai reunoilla. Loskaliirto vie autoa aivan eri tavalla käsistä kuin ns. vesiliirto. Kokemattomampi kuski on pihalla tilanteessa ja sitten auto vie kuskia. Loput luetaan onnettomuusuutisista.
     
  17. Zhark

    Zhark

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    16.07.2019
    Palokunnan kuskit koulutetaan hälytysajoon samoin poliisit, ambulanssikuskeja ei. Näin oli asian laita ainakin vielä pari vuotta sitten, tuskin muuttunut mihinkään. Turvaväli noilla on tuntematon käsite ainakin niillä kerroilla kun on taakseni lanssi ilmaantunut. Kuorkilla kun olin liikenteessä ja lanssi ajoi pidemmän matkaa perässä niin sai aina mutkassa vilkaista peileistä että vieläkö tuo on perässä, suoralla kun ei nähnyt.

    Se kännykän näplääminen ja somettaminen olisi todellakin suotavaa tehdä jossain muualla kuin liikenteessä. Toinen asia minkä todistin niin joku ei halunnut jäädä yhdistelmän taakse niin liittyi tielle tuon eteen, eikä se auto näyttänyt kiihtyvän enää tuon jälkeen kun jouduttiin himmaamaan vauhtia 80 -->50. Ajoin yhdistelmän perässä.
     
  18. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 486
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Vaikka en ymmärrä pätkääkään sitä, että edes ohitusaikeissa roikuttaisiin perässä - turvavälin päästä kun näkee paremmin ja ohitusta varten saa riittäväm nopeuseron jo omalla kaistalla - niin vielä vähemmän ymmärrän sitä, että ajetaan suurehkolla nopeuserolla takaa väli kiinni ja jäädään sitten siihen, ilman minkäänlaisia ohitusaikeita.

    100 km matkalla sattui kaksi tällaista taakse. Ensimmäinen ajeli n. 20 km perässä ja vasta kun joku lähti perässäni olleesta ja minusta ohi, lähti perskärpänen tämän ohittajan perään. Sinne katosivat näkyvistä 10 metrin välillä.

    Seuraava tuli ensin melkein puskuriin kiinni, sitten jäi taajaman ohi ajettaessa kauas taakse ja sitten ilmestyi nopeasti taas perääni. Itse ajelin koko ajan 84 km/h mittarinopeutta vakkarilla, eikä rajoitus muuttunut missään vaiheessa. Sitten tuli ohituskaista, eikä sankari vieläkään osoittanut mitään ohittamishaluja, vaikka väläytin vilkkua oikealle. Viimein lähti ohi kun tiputin nopeutta kuuteenkymppiin ja siirryin tien reunaan hankeen ajelemaan.
     
    Hair tykkää tästä.
  19. Mulqvist

    Mulqvist

    Viestejä:
    107
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2017
    Joku sankari bemarilla päätti sunnuntaina reippaassa sateessa pujotella kehä 3:lla. Vauhti nyt ei hirveä ollut mutta kyllä siinä kaikki tila ja kaistat käytettiin, liityntäkaistoista lähtien ja jos mutterikasa vain väliin mahtui niin sinne siis. Että vaikka kuski osaisi itse ajaakkin ja auto pysyy lapasessa, huonolla näkyvyydellä ja reippaalla sateella saattaa joku muu päätyä hätiköityyn ratkaisuun.
     
  20. JiPe

    JiPe

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Autoilijoiden käyttäytyminen suojateiden kohdalla jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen. Niinkin selvä asia, kuin suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä. Isänpäivän kunniaksi 2 tilannetta;
    Ensimmäinen kävelijän roolissa, kun Töölössä ylitin suojatietä, jonka eteen pysähtyi oikean kaistan auto antamaan tietä. Vasemman kaistan Auris jatkoi täysin hidastamatta suojatien ohi siinä kohtaa kun itse olin pysähtyneen auton keulan kohdalla suojatiellä.
    Toinen tilanne samassa risteyksessä autoilijan roolissa. Muutama kävelijä lähestyy suojatietä selkeillä elkeillä ylittää tie. Minä pysähdyn antamaan tietä, mutta takanani ajanut A6 vaihtaa kaistaa ja ohittaa suojatien omien havaintojen mukaan kiihdyttäen. Myönnettäköön että teknisesti ottaen en ollut vielä pysähtynyt tässä tilanteessa, mutta miellän selkeän hidastamisen suojatien edessä aikeeksi pysähtyä väistämään suojatiellä olevia, jolloin kyseinen peliliike audikuskilta oli omiaan aiheuttamaan vaaraa suojatien mahdollisille käyttäjille.

    Huomionarvoista molemmissa tapauksissa on se, että suojatien jälkeen autoilijoilla oli punaiset liikennevalot noin 100m suojatien jälkeen odottamassa molemmilla kerroilla.
     
  21. muppelo

    muppelo

    Viestejä:
    1 073
    Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Ja tuossa eräällä pikkutiellä, mitä tulee ajeltua, on urat yleensä mutkassa ihan vastaantulijan kaistalla kun niin paljon oiottu. Nopeutta ei paljoa ole mutta kyllä se loska herkästi vie kun on pakko sinne reunaan vetää että mahtuu kohtaamaan. Tilanteen hankaluutta lisää se että kunta ei koe ko. tien auraamista kuin korkeintaan ö-luokan prioriteettina (sama tie kuntarajan jälkeen onkin heti paremmin aurattu).
     
  22. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 554
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Noissa tilanteissa kävelijän on aina hyvä monottaa sen auton kylkeen. Mikäli nopeus ei ole liian kova.
     
    Teemu79 tykkää tästä.
  23. Jaamäävai

    Jaamäävai

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    18.11.2017
    Olisko jotain spraymaalin tapaista joka kuitenkin lähtee helposti pois. Sydämentykytystä se kuskille aiheuttaisi kun ekan kerran huomaa mutta ei isompaa haittaa. Mutta kai siitäkin haitantekosyytteeen voisi saada.
     
  24. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 554
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Heijastinspray lähtee ainakin vedellä. Mutta ei sen monotuksen tarvitse kova olla, sen verran ettei tule jälkeä mutta kolahtaa ja kuski ehkä herää.
     
  25. N1kkel

    N1kkel

    Viestejä:
    1 058
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    Mitä helvettiä? Ei kai toisten omaisuutta tarvitse sentään alkaa vandalisoimaan?
     
  26. Honzo

    Honzo

    Viestejä:
    769
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Parempi on kopauttaa esim. nyrkillä ikkunaan tms. Tosin ohiajavaan autoon ei ehkä helppoa. Itse olen josku kopauttanut pihatieltä jalkakäytävälle syöksähtäviä autoja.
     
  27. JiPe

    JiPe

    Viestejä:
    10
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jos ja kun autolla on vauhtia yhtään kävelyvauhtia reippaammin, en lähtisi omia raajoja riskeeraamaan tuossa. Joskus olen läimäyttänyt kämmenellä taksin takalasiin, kun taksi rullasi kävelyvauhtia suojatien yli vaikka olin suojatiellä jo hyvän matkaa kävellyt ylitysaikeissa, mutta tosiaan hieman eri asia jos autolla on vauhtia 30km/h+.
     
    Teemu79 tykkää tästä.
  28. Zigh

    Zigh

    Viestejä:
    1 262
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eihän se mitään vandalisointia ole. Jos joku väistämisvelvollisena ajaa suoraan eteen niin saattaahan siitä joku osuma silloin seurata ;)
     
  29. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noissa monotuksissa "ei jää jälkeä" ajattelu on vähän virheellistä, kun sopivasta kohtaa pellit voi painahtaa lommolle melko vähästä tai maalipinta ottaa osumaa vaikka kivestä kengänpohjassa.

    En tapaa ajella muiden päälle suojateillä tai muutenkaan tahi autojen maalipinnasta kovin tarkka ole mutta jos joku alkas mun autoa potkimaan niin joutus melko tiukan keskustelun käymään.

    Edit: Saako muuten pisin vittuja ajelevia fillaristeja potkia? Entäpä kävelijöitä?
     
    N1kkel ja Varjoissa tykkäävät tästä.
  30. Honzo

    Honzo

    Viestejä:
    769
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Tässä taitaa nyt olla se, että sinne peltilaatikon sisälle ei oikein saa kontaktia huutamalla tms. Pyöräilijä/kävelijä kuulee varmasti, jos perään huutaa.
     
  31. Pepo

    Pepo

    Viestejä:
    490
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Itse näyttelin kerran niin kuin olisin astumassa suoraan auton eteen, vaikka itseasiassa pysähdyin. Kuski hienosta meni kyyryyn ratin takana painoi lisää kaasua että ehtisi alta.:lol:


    Vattu kun vatuttaa tuo limingantullin risteys. Kyltit näyttää selkeästi just ennen risteysaluetta että keskikaistalta mennään suoraan, keskustaan.
    Silti sieltä risteysalueella kaikki ajaa niin kuin zombit myös torinrantaan kääntyvien oikeanpuoleiselle kaistalle.
    Miten voi olla että yhdeltä kaistalta saa ilman vilkkua mennä mille kaistalle haluaa risteysalueella?

    Nytkin olisi tullut kylkeen jos olisin alkanut pullikoimaan. No, ehkä kesällä kun maalataan kaistaviivat se huomataan...
     
  32. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos sä ehdit monottaa sitä autoa kylkeen niin varmaan ehdit nostaa kansainvälisen kehumismerkinkin esille
     
  33. Honzo

    Honzo

    Viestejä:
    769
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Se on kyllä useimmiten takasivulasi, johon kopautus osuu. Ei paljoa auta keskaria takaapäin kuskille nostella.
     
  34. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Enhän mä ikkunoihin koputtelusta ole mitään sanonutkaan vaan kylkeen potkimisesta :btooth:
     
  35. Zigh

    Zigh

    Viestejä:
    1 262
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos joskus osuu kohdalle kävelijä joka melkein meinaa tappaa sinut, niin ehkä pieni näpäytys voi olla paikallaan.
    Jos kuski ei tajua pysähtyä silloin kun pitää, niin miten voi ajatella sellaisen ottavan vastaan mitään muutakaan näköärsykettä ympäristöstä - varsinkaan takaa tai takaviistosta.
     
    hkultala tykkää tästä.
  36. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Fillaristeja on kyllä sattunutkin. Tyydyin huutelemaan homovittua, ei käyny mielessä ruveta survomaan vanteita solmuun.

    Jos pakko on toisen autoon kajota, niin sen äänen saa tehtyä kyllä vaikka kopauttamalla rystysillä siihen ikkunaan kun toi "ei siitä jälkeä jää" kenkiminen yleensä niitä jälkiä kuitenkin jättää
     
    Varjoissa tykkää tästä.
  37. Zigh

    Zigh

    Viestejä:
    1 262
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No kyllähän se käsi itselläkin ensimmäisenä heilahtaa. En ole vielä yhtäkään autoa potkinut. Mutta en silti suuresti tuomitse vaikka joku tuollaistakin tekisi.
     
    Zyrppa tykkää tästä.
  38. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Et kunnioita toisten omaisuutta tai näe toisen omaisuuden vahingoittamista tuomittavana asiana vai mikä juttu?
     
  39. Zigh

    Zigh

    Viestejä:
    1 262
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Henkeen tai terveyteen kohdistuva uhka menee omaisuuden suojan yli.
     
    Teemu79, oongee, emelianenko ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  40. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 814
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos sä potkit sitä kylkeen, se kohdistuva uhka on todennäköisesti jo mennyt ohi? Vai miten se estää tuota uhkaa toteutumasta?

    Tuo logiikka on vaan siitä paska, että samalla logiikalla mä olisin täysin oikeutetusti saanut potkia ne vanteet siltä fillaristilta solmuun kun meinas ajaa mun yli. Jos nyt vaan kuitenkin jätettäs ne toisten omaisuudet rikkomatta.
     
  41. zet

    zet

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Huonohampaiselle hyvä keino saada uusi hammasremontti :D Tosin alkuun aika kivuliasta jossei ole puudutusta päällä,,,,,,
     
  42. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    1 239
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos toisen omaisuus on turvallisuutta vaarantavaa mallia ja siihen koskemisella saavutetaan tilanteeseen parannus, on koskeminen syytä tehdä.
     
    Teemu79 tykkää tästä.
  43. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    3 240
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Parempi kävellä ongenvavan kanssa suojateiden yli. Koukussa edellä riippumassa jäinen parikiloinen turska.
     
  44. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 600
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Se saattaa vaikka pelastaa sen seuraavan jalankulkijan hengen seuraavalla suojatiellä.

    Ja tuossahan siis vaan tapahtuu törmäys, joka johtuu siitä, että auto syyllistyy törkeään liikenteen vaarantamisen ajaessaan suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä.

    Kyllä sillä jalankulkijalla on oikeus juosta siitä suojatien yli jalka edellä tavalla miten sitä huvittaa, se törmäys siihen autoon on täysin sen autoilijan vika, koska siitä ei pitäisi olla menossa mitään autoa.

    Haluaisin nähdä sen autoilijan, joka alkaa haastamaan kävelijää oikeuteen vahingonteosta kun kävelijä tormää autoon suojatiellä auton ylittäessä suojatietä väistämättä toisen auton pysähdyttyä päästämään kävelijän yli. Ja poliisin ja oikeuden reaktion tähän.
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2019
    Teemu79 ja Zyrppa tykkäävät tästä.
  45. 0nanias

    0nanias Make ATK Great Again

    Viestejä:
    285
    Rekisteröitynyt:
    03.09.2018
    Mä ainaki ajan päälle jos mun autoa potkitaan. Ei kun hitto, sekoitin taas todellisuuden ja tekkiläiset väkivaltafantasiat kuten nämä potkijatkin.

    autistinen_fantasia.jpg
     
  46. selbi

    selbi

    Viestejä:
    371
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Kyllähän tuollainen autoilija, joka yrittää ajaa ihmisen päälle suojatiellä, pienen monottamisen kylkeen ansaitsisi.
     
    Zyrppa tykkää tästä.
  47. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 554
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En ymmärrä:confused: Vai meinaatko että se autoilija haluaa sen liikenteen vaarantamisesta saadun sakon lisäksi tuomion pahoinpitelystä?
     
    hkultala tykkää tästä.
  48. zet

    zet

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    On näitäkin joskus nuoruudessa tullut nähtyä. Tuota liikenteen vaarantamista on hankala jälkeenpäin todistaa, jossei silminnäkijöitä ole jäänyt paikalle, mutta turpaanvedosta jää yleensä selvät jäljet.
     
  49. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 600
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    :facepalm:

    Jospa miettisit, mistä tilanteesta tässä puhuttiin:

    Tilanteessa, jossa auto ohittaa suojatien eteen pysähtyneen toisen auton, on aina silminnäkijänä sen toisen auton kuski. Ja se yleensä todistaa aika mielellään sitä liikennettä vaarantanutta autoilijaa vastaan
     
  50. zet

    zet

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Huoh... 1)saattaa katsoa juuri toiseen suuntaan 2) häntä ei vain kiinnosta jäädä katsomaan asian selvittelyä

    Jos kukaan ei alle jää niin ruuhkatilanteessa harvaa kiinnostaa jäädä paikanpäälle, varsinkin jos siellä jotain auton potkimista tapahtuu

    E: Ja tässä puhuttiin auton potkimisesta jos joku ei pysähdy suojatien eteen eikä siitä, että olisi joku jäänyt alle ja vammautunut, joka on aivan eri tilanne