Auttakaas NR7101:n omistajat. Ostin NR7102:n ja ennen kuin asennan laitteen katolle haluaisin testata, että yhteydet muodostuu. Olen laittanut Simmin sisään ja pin perään. Olen liittynyt zyxelin wlaniin ja pääsen hallintasivulle.
Etusivu näyttää, että LTE-yhteys on käynnissä. Verkko ei ole kovin hyvä tässä testipaikassa, mutta jotain liikkuu ja se näkyy myös lokista. Puhelimen zyxel-sovelluksella speedtest antaa 30mbsp dl nopeutta. Kun avaan selaimen ja yritän päästä vaikkapa googlen sivuille, niin sivut ei aukea. Puhelimen wlan kuvake ilmoittaa, ettei nettiyhteyttä ulos ole. Modeemin speedtedt kuitenkin antaa dl ja ul tuloksia.
Läppärillä sama homma. Olen verkossa kiinni ja pääsy ulos pitäisi olla, mutta ei sivut aukene.
DNS-asetuksia kävin katsomassa ja minulla on ISP:ltä täppä päällä. Kokeilin myös manuaalista 8.8.8.8.
Sim-kortti on Telialta ja auto-asetuksella käytössä. Kokeilin manuaalilla ja prointernet ap:lla. Ei mitään vaikutusta.
Kaikki päätelaitteet (puhelin ja läppäri) ovat Zyxelin lan-verkosa 192-osoitteella oikein kiinni. Sisäverkko toimii, mutta pääsy päätelaitteelta internetiin ei. Osaisiko joku vinkata mitä tässä pitäisi ekana mennä säätämään?
Ja vielä tarkentaakseni. Modeemi on splitterillä tulilla. Splitterin lan-portti on tyhjä. Eli kaikki päätelaitteet ovat vain langattomasti modeemissa suoraan kiinni, ja sitä kautta yritän internetiin myös päästä.
Ohessa modeemin hallintaliittymästä 8.8.8.8 osoitteeseen läpi mennyt ping.
Ongelma on siis oltava nk. lähiverkossa ja inetin jakamisessa päätelaitteelle.