@Ogeli
Asetuksissa on Bridge Mode, jota en ole kokeillut. Laitan itse motut DMZ:lla reitittimen eteen. Tapa juontaa jostain vanhasta Huawein mallista, joka siltaava tila bugitti. DMZ:lla saa käytännössä saman lopputuloksen ja modeemia pääsee ylläpitämään LAN-puolelta, joten sikäli käytettävämpi.
MF289F mallissa ei valita Huawein tyyliin "lukittavia" taajuuksia tai niiden yhdistelmiä. Sen sijaan tässä voi rajata joitain taajuuksia pois. Kysyin tuota ennen ostopäätöstä, koska B3 1800MHz tuntuu sijainnissani ja DNA:n verkossa olevan erittäin merkitsevä modeemin tukiasemavalinnan peruste. Koska vastauksia ei tullut, ostin purkin riskillä, kun sattui ilmestymään lähialueelle toriin 40€ hintaan. Laite on DNA variantti.
Modeemin vaihdon jälkeen kokeilin vielä kaikki mahdolliset sijoituspaikat läpi ja päädyin siirtämään lopulta värkit itäiseltä ikkunalta länteen.
Alkuun ZTE:n suorituskyky hämmensi, kunnes tajusin sen säästävän verkkoa ja sähköä pudottamalla taajuuksia pois, jos kuormitusta ei ole. Olen toistanut useasti testin ja havainnut, että kuormitettuna ottaa lisää taajuuksia käyttöön ja maksiminopeus nousee.
Nyt olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Tästä veivailusta johtuen pitkän ajan luotettavuus on vielä testaamatta, kun laitetta on siirrelty ja boottailtu. Huaweit pysyivät pystyssä satoja päiviä putkeen, eikä niitä tarvinnut juuri koskaan bootata. Toivottavasti tämä pystyy samaan. Toisaalta, tässä on watchdog-toiminto, jonka voi laittaa vaikka Googlea pingaamaan ja boottaa itsensä, jos pingi feilaa X kertaa.