Taidat olla minä, mutta omassa kategoriassa olen rajannut kaikki 2015 -> +A5 sportback ja BMW 4 GC lisäksi.
Seuraan mielenkiinnolla vastauksia..
On noitakin tullut katteltua ja meneehän nekin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taidat olla minä, mutta omassa kategoriassa olen rajannut kaikki 2015 -> +A5 sportback ja BMW 4 GC lisäksi.
Hyvä kysymys, hankala vastataLeasing on varteen otettava vaihtoehto. Onko käsitystä kuinka paljon tuossa jäisi "tappiolle" vs. uusi auto + arvonaleneminen?
Baijerilainen kannattaa yrittää hommata uudemmalla B48 koneella 320i/330i. Vähemmän jakopää ja muita ongelmia eikä ole käynniltäänkään samanlainen betonimylly kuin N20 320i/328i.Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa nykyinen kulkine toiseen ja harkitsen tällä hetkellä seuraavia vaihtoehtoja;
Audi A4 B9 2015 ->
BMW 3-sarja F30 2011-2019
Mersun C-sarja W205 2014 ->
Bensa etunenässä, automaatti ehdoton. Diesel ja hybridit ovat myös vaihtoehtoja.
Näistä haluaisin vain yksinkertaisesti tietää pahimmat sudenkuopat ja kokemukset mikäli täällä joku jonkin näistä omistaa. Auto tulee siis olemaan käytetty, kun ei pinkkaa niin paljoa irtoa, mutta pyrin alle 100tkm ajettuun.
Toki saa myös heittää muitakin vaihtoehtoja.
Ajo tulee olemaan sekalaista 15-25tkm vuodessa.
Ainakin jos auton ottaa rahoituksella, niin en itse ottaisi mallia jossa on moottorina se mallistoin nuhaisin versio ja hinnat alkaen varusteet - voi elätellä toivetta että paremmin varusteltu ja "paremmalla koneella" olevan auton hinta putoaisi vähän hitaammin.
911 Porschen osalta ja Vettet näyttävät pitävän hintansa hyvin. Näistä saa vielä 20 vuotiainakin sen 20 - 25 tonnia takaisin.Jos käytössä on n. 30 000 - 40 000 € ja haussa on GT/urheiluauto, jonka ylläpitokustannukset on kohtuulliset, jonka arvo ei tipu yllättäen ihan nollaan ja joka on toki hauska omistaa ja ajaa, niin onko facelift (2009-) Porsche Cayman 2,9 PDK jostain syystä erityisen huono vaihtoehto?
Ja ei siis ole tarve omistaa tehokkainta mahdollista autoa tuolla rahalla.
edit: ja säilytyspaikan vuoksi haussa on pienehkö auto
Jos käytössä on n. 30 000 - 40 000 € ja haussa on GT/urheiluauto, jonka ylläpitokustannukset on kohtuulliset, jonka arvo ei tipu yllättäen ihan nollaan ja joka on toki hauska omistaa ja ajaa, niin onko facelift (2009-) Porsche Cayman 2,9 PDK jostain syystä erityisen huono vaihtoehto?
Näin se vaikuttaa tosiaan olevan. Omaan makuun olevat 911 ovat vaan liian kalliita ja Vette taas ei tunnu ihan omalta.911 Porschen osalta ja Vettet näyttävät pitävän hintansa hyvin. Näistä saa vielä 20 vuotiainakin sen 20 - 25 tonnia takaisin.
No vastaa kyllä omaa käsitystäkin aika hyvin. Ja joku GT olisi tosiaan hieno kyllä, mutta niissä on juurikin tuo ongelma. Sama kun tosiaan 911 kanssa. Ehkä vaikka seuraavaksi.Tuollainen Cayman on tuossa hintaluokassa hyvä hankinta helppohoitoiseksi käyttöharrasteeksi kesän ajoihin.
Porsche pitää muutenkin hintansa hyvin, vaikka 911 on se juttu Porsche-miehillä ja sen hinta pysyy ehkä Caymania paremmin.
Tosin vastaavia ominaisuuksia ja fiilistä tarjoavat GT-luokan autot ovat joko tuollaista Caymania kalliimpia tai vanhempia.
Olen avoin myös muille vaihtoehdoille, jos semmoista on heittää.
PowerShift on yhtälailla kaksoiskytkinvaihteisto kuin DSG:kin, joten jos et kaksoiskytkintä halua niin älä sellaista osta.Vaihteiden vaihtaminen on alkanut tympimään ja ajattelin siirtyä automaattivaihteiseen autoon. Nykyinen auto on Skoda Octavia farkku 1.6 diisselikoneella. Korvaava auto saisi olla jotakuinkin samaa kokoluokkaa tiloiltaan ja varmaankin diisseli, koska vuodessa kertyy n. 25tkm sekalaista ajoa ja mielellään hiukan tehokkaammassa luokassa. Hintaa vaihdokilla saisi olla max ~20k€. Autoa on tarkoitus pitää useampi vuosi.
Ite oon katellu Volvo V70 (ehkä V60 voisi mennä) ja Ford Mondeon mk5 perään.
Ei mulla mitään VAG konsernin autoja vastaan ole, mutta DSG:n huono maine arveluttaa. Tosin ei powershift vaihteistokaan taida olla ihan täydellinen.
Onkohan noissa Volvoissa tai Fordeissa jotain mitä olisi hyvä huomioida? Vai uskaltaisiko ottaa DSG:llä varustetun auton?
Audi A4:n uusimmat sukupolvet ovat:
B8 (2008 – 2016)
B9 (2016 – )
Ao. linkin takana omia ajatuksia Mazdasta. Kuulema faceliftin mukana seuraa parempi äänieristys, jota en kyllä itse osaa edes kaivata. Nyt kun luen omaa viestiäni, vaikuttaa ihmeelliseltä narinalta, huomioiden se, kuinka tyytyväinen autoon olen ja kuinka ongelmaton se on loppujen lopuksi ollutTäällähän on tullut paljon hyvää infoa, kiitos siitä! Tänään tuli koeajettua muutamaa parin vuoden ikäistä Ceediä/i30 ja ei vaan pysty. Muuten ihan ok pelejä, mutta se kaksoiskytkin ärsytti mm. hitaissa nopeuksissa. Sitten kun päästiin vauhtiin, niin toimi ripeästi. Näistä hyppäsin sitten Mazda 6:n rattiin ja loota oli kuin toista maata. Ihan vahva ehdokas.
Kai sitä voisi kuvitella Toyotankin ostamista, täytyy käydä testaamassa millaisia pelejä. Tai sitten palaa tutun ja turvallisen Volvon rattiin, olisi tutut ongelmatkin. Käy pian kun Kummelin sketsissä![]()
jos haluat nimenomaan hauskaa vehjettä ajaa, mazda mx-5.Jos käytössä on n. 30 000 - 40 000 € ja haussa on GT/urheiluauto, jonka ylläpitokustannukset on kohtuulliset, jonka arvo ei tipu yllättäen ihan nollaan ja joka on toki hauska omistaa ja ajaa, niin onko facelift (2009-) Porsche Cayman 2,9 PDK jostain syystä erityisen huono vaihtoehto?
Uus koppasia Insignioita alkaa jo saamaan parilla kympillä. Iso ja mukava auto oikealla automaatilla. Innovation on vielä varsin hyvin varustettuVaihteiden vaihtaminen on alkanut tympimään ja ajattelin siirtyä automaattivaihteiseen autoon. Nykyinen auto on Skoda Octavia farkku 1.6 diisselikoneella. Korvaava auto saisi olla jotakuinkin samaa kokoluokkaa tiloiltaan ja varmaankin diisseli, koska vuodessa kertyy n. 25tkm sekalaista ajoa ja mielellään hiukan tehokkaammassa luokassa. Hintaa vaihdokilla saisi olla max ~20k€. Autoa on tarkoitus pitää useampi vuosi.
Ei mulla mitään VAG konsernin autoja vastaan ole, mutta DSG:n huono maine arveluttaa. Tosin ei powershift vaihteistokaan taida olla ihan täydellinen.
Onkohan noissa Volvoissa tai Fordeissa jotain mitä olisi hyvä huomioida? Vai uskaltaisiko ottaa DSG:llä varustetun auton?
Vaihteiden vaihtaminen on alkanut tympimään ja ajattelin siirtyä automaattivaihteiseen autoon. Nykyinen auto on Skoda Octavia farkku 1.6 diisselikoneella. Korvaava auto saisi olla jotakuinkin samaa kokoluokkaa tiloiltaan ja varmaankin diisseli, koska vuodessa kertyy n. 25tkm sekalaista ajoa ja mielellään hiukan tehokkaammassa luokassa. Hintaa vaihdokilla saisi olla max ~20k€. Autoa on tarkoitus pitää useampi vuosi.
Vai uskaltaisiko ottaa DSG:llä varustetun auton?
En tunne ooppelia enkä tiedä miten karsittuna noita saa, mutta mikä tässä oikeasti oli sitä varsin hyvin varusteltua? Pieni moottori ja halogenit keulassa?Uus koppasia Insignioita alkaa jo saamaan parilla kympillä. Iso ja mukava auto oikealla automaatilla. Innovation on vielä varsin hyvin varustettu
![]()
Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,6 CDTI / Black Weekend - ERIKOISHINTA! /Sporttipenkit / Peruutuskamera / Na Viistoperä 2017 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,6 CDTI / Black Weekend - ERIKOISHINTA! /Sporttipenkit / Peruutuskamera / Na, 77 000 km, 2017 - Espoo. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Mun autohistoria on sellainen, että useasta autosta on hajonnut juuri se kallein mahdollinen vikakohde. Esim. Opel Vectra 2.2dti dieselpumppu tai D4D moottorin kannentiiviste tai Chevrolet trans sportin kannentiiviste. Joten, jos DSG voi hajota, niin mun kohdalla se todennäköisesti sen tekee...Sitä DSG:tä on tehty sen kymmentä sorttia, vuosien saatossa. Ymmärtääkseni vikaherkin versio on ollut nimeltään DQ200, kuivakytkimellä. Laatikkoa on seitsemällä ja kuudella vaihteella. Kuusi vaihdetta ja märkäkytkin on ymmärtääkseni toimivimmasta päästä laatikkoja, oliko ne sitten nimeltään DQ250?
Mutta juu noita siis on eri versioita vino pino ja hemmetin paljon liikenteessä. Ei ne kaikki hajoa![]()
Entäs Renaultin Talisman tai Peugeotin 508? Tuolla rahalla alkaa saamaan jo 2016 vuodesta alkaen maltillisilla kilsoilla farmaria tai sedania.Vaihteiden vaihtaminen on alkanut tympimään ja ajattelin siirtyä automaattivaihteiseen autoon. Nykyinen auto on Skoda Octavia farkku 1.6 diisselikoneella. Korvaava auto saisi olla jotakuinkin samaa kokoluokkaa tiloiltaan ja varmaankin diisseli, koska vuodessa kertyy n. 25tkm sekalaista ajoa ja mielellään hiukan tehokkaammassa luokassa. Hintaa vaihdokilla saisi olla max ~20k€. Autoa on tarkoitus pitää useampi vuosi.
Hyundai i40 olen koeajanut muutama vuosi sitten ja tunnoton ohjaus ei oikein iskeny.
KIA voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto, sellaisesta ei ole kokemusta.
En tunne ooppelia enkä tiedä miten karsittuna noita saa, mutta mikä tässä oikeasti oli sitä varsin hyvin varusteltua? Pieni moottori ja halogenit keulassa?
Ainoat mitä osui silmään:
- Pysäköintikamera
- Keyless
- Sporttipenkit
Eiköhän nuo olleet tuossa molemmat passiivisia. Eli aika perus juttuja.Lieköhän myös esim. adaptiivinen vakkari ja aktiivinen kaista-avustin?
Tässä vuotta tuoreempi pari tonnia kalliimmalla ja löytyy matrix ledit, nahkapenkit, hud: Opel Insignia Grand Sport Innovation 1,6 CDTI ECOTEC Aut. / HUD / NAVI / NAHKAT / URHEILULLISET ISTUIMET Viistoperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
Vastaan itselleni: Mikähän tässä on vialla?
![]()
Upea auto Käyttöautossa: Audi A4 ALLROAD QUATTRO 2.0 TDI QUATTRO S TRONIC FIRSTEDITION "SUOMIAUTO"
Katso upea Audi Käyttöautolta hintaan 28 990 €.www.kayttoauto.fi
Tuli käytyä koeajamassa, enkä kauheasti keksinyt moitittavaa.
Jos ajaessa et mitään havainnut eikä 120 kW kone haittaa niin ainoat puutteet varusteissa puuttuu pa-lämmitin, 3-alue ilmastointi, eristelasit, karvalakki stereot ja matrix LEDit.
Kuinka tärkeinä näitä pitää on ostajasta riippuvainen.
Isällä on tuollainen, olen siitä ennenkin turinoinut täällä. Mitään vikaa ei ole ollut, yli 300tkm ajettu pelkillä huolloilla, jarruosien ja kahden pyöränlaakerin vaihdolla. Yksi setti ajovalopolttimoita on myös mennyt. Tylsä ja laiska, konttiin mahtuu kultaisennoutajan lisäksi vaikka kaksi Collieta (kokemusta on). Ihan hyvä ajotuntuma. 100hp kuljettaa tuon kokoista autoa kohtalaisesti.![]()
Ford Focus 1,6 100 hv Trend Design M5 Wagon Farmari 2008 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä Ford Focus 1,6 100 hv Trend Design M5 Wagon , 170 500 km, 2008 - Espoo. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Onkohan tuo mistään kotosin. Emännälle yhä etsinnässä autoa n 20km motaria, 5km kaupunkipyörittelyyn.
- alle 200tkm ajettu, tästä ei suostu tinkinään
- 4ke budjetti
-katsastettu hiljattain, 2x renkaat
-farmari mielellään, kultainennoutaja löytyy, se pittäis mahtua...
-PSA:t ei käy
Juu tuli nyt kerettyä perehtymään itekkin tarkemmin tähän ja varmaan tälläinen sitten haetaan, tiedä sitten haetaanko tuo linkattu.Isällä on tuollainen, olen siitä ennenkin turinoinut täällä. Mitään vikaa ei ole ollut, yli 300tkm ajettu pelkillä huolloilla, jarruosien ja kahden pyöränlaakerin vaihdolla. Yksi setti ajovalopolttimoita on myös mennyt. Tylsä ja laiska, konttiin mahtuu kultaisennoutajan lisäksi vaikka kaksi Collieta (kokemusta on). Ihan hyvä ajotuntuma. 100hp kuljettaa tuon kokoista autoa kohtalaisesti.
![]()
Nyt myynnissä Ford Focus 1,6 100 hv Trend Design M5 Wagon , 170 500 km, 2008 - Espoo. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Onkohan tuo mistään kotosin. Emännälle yhä etsinnässä autoa n 20km motaria, 5km kaupunkipyörittelyyn.
- 4ke budjetti
Jälleen; Missä päin kysyjä oleilee, ei kannata tarjota parin tonnin vehkeisiin yli 500km päässä olevia...
Pitäs varmaan käyä kojeajamassa laguna miltä se tuntuu... Sitikat näyttää olevan kaikki dw6 koneella ja se on kyllä auttamatta liian pieni kone c5 kokoseen autoon. Mulla on/oli dw6 focuksessa joka makaa pihalla odottamassa tuomiota ja siihen koppaan se oli ihan riittävän kokonen kone itekseen ajellessa (kuten mulla ajosta varmaan 80% on, yksin motaria) kuormattuna tuntu sitten hyvin nopsaa maantiellä että ohituspaikkoja oli turha hakea kun ei sillä ohitte päässy muualla ku lentokentällä.Vaihtoehtona esim
Renault Laguna Sport Tourer 1.5 dCi Eco2 Expression Farmari 2008 - Vaihtoauto Myös Sitikan C5 farkkuja olis mahdollisesti.
![]()
- 4ke budjetti
Ei taida tuohon karvalakkiin paljon varusteita saada, eikä tosiaan koske paremmin varusteltua Styleä tuo tarjous (eli halutaan päästä karvalakeista eroon). Tuo hyvitysjuttu on totta, omassa tapauksessa 1500€ kakkosautosta ja 3500€ päälle olisi se mitä odottaisin. Toki kysyisin muualtakin tarjousta, jos olisin ostamassa. Noista pikku "maastureista" Peugeot 2008 olisi itselle mieluisin. Eikös nuo käsittelykulut juuri lasketa tuohon todelliseen vuosikorkoon?Aika harva varmaan yli 2-3 prosenttia todellista korkoa enempää viime vuosina on maksanut. Itse korko useimmiten 0-1% ja kulut 9-12 e/kk, perustamismaksu noin 200 e. Korkotarjous siis on ihan ok, mutta ei mikään erityinen tai tyypillisestä poikkeava. 3500 e ylihyvitys voi kuulostaa isolta, mutta "markkinahinta" on hyvinkin suhteellinen käsite ja uudessa autossa on aina tinkivaraa. Ts. todennäköisesti saisit saman tai jopa paremman hinnan muualtakin, myynti- ja hyvityshinnat vain ovat vähän erit. Kannattaa ainakin pyytää muualta tarjous, niin on kättä pidempää vastata siihen varmasti tulevaan argumenttiin, että "tässähän on jo 3500 euroa sinulle annettu!!".
e: Näyttää valmistaja tarjoavan tehdaslisävarusteet -50%. Noinkohan saa tuohon Wetterin tarjoukseen mukaan. Hybrideillä oli myös joku 2500 e kampanja myös.
Jos oikeasti haluaa päästä kohtuullisilla korjauskustannuksilla, niin BMW on viimeisiä autoja, mitä voin kenellekkään suositella. Ainoastaan ehkä viimeisimpiä F30 320d:tä voin suositella käytettynä. Ja niidenkin pitää sitten olla B47-moottorilla (2015 tai uudempia), tosin niistä menee turbo jos tulee paljon pätkäajoa, vesi kondensoituu ja vääntää siivekkeet. (Meillä ei ole mennyt ihme ja kumma kyllä, kolmas B47-moottorinen auto menossa, tosin kaikissa on sulkeutuvat aerodynamiikkaläpät keulassa, ilmeisesti auttavat).
Viistoperissä sekä että tuon automaatin kanssa. Löytyy myös perinteisempää momentinmuunnin automaattia. Erottaa vaihdekepistä. Sedanit ainakin järkyttävän meluisia.Vähän tuollaista 2006-2011 Honda Civic 1.8 sedania katsellut. Onko kellään kokemusta/tietoa tuon automaattivaihteistosta? Viistoperä Civicissä ilmeisesti on tuo jonkun verran parjattu i-Shift puoliautomaatti, mutta sedanissa ei taida olla sama? 5 pykälää siinä ilmeisesti on, mutta muuta tietoa en oikein löytänyt.
Yleisestikin voi kirjoitella kokemuksia ko. autosta.
Veikkaisin, että johtuu pätkäajoista, koska jään muodostumisesta väärään paikkaan kyse. Ei oo meidän autoista yhdestäkään hajonnut ja kolmas B47 menossa.