Mikä auto minulle?

Älä oleta pystyväsi ajamaan monta sataa tuhatta, varsinkaan Focus saati Mondeon korissa...

Fordin pomo kertoi kysyttäessä että 200tkm kestää ja sitten alkaa olemaan valmis. Oon linkannut tänne johonkin linkin, muistais vaan mihin.
 
Äidillä on 2017 Qashqai 130hv dieselillä ja automaatilla. On huono ajaa, laatuvaikutelma huono, materiaalit halpoja, kaikin puolin rimpula. Vikojakin ollut sähköpuolella ym. 2010 Golf on varmasti kaikin puolin miellyttävämpi ajaa
Ei itselläkään mitään kaunista sanottavaa vanhemman kopan Qashqaista. Laatu huono, tiloiltaan ahdas, kaikkea pientä sähköongelmaa (valot pätki, toisen takavalon umpion sisuskalut suli mytyksi, "neliveto" ei aina toiminut vaikka olisi pitänyt jne.)

Naisillehan noita myydään "statusautoiksi". Kun on halpa ja ison ja kalliin näköinen, niin se riittää.
 
Ei itselläkään mitään kaunista sanottavaa vanhemman kopan Qashqaista. Laatu huono, tiloiltaan ahdas, kaikkea pientä sähköongelmaa (valot pätki, toisen takavalon umpion sisuskalut suli mytyksi, "neliveto" ei aina toiminut vaikka olisi pitänyt jne.)

Naisillehan noita myydään "statusautoiksi". Kun on halpa ja ison ja kalliin näköinen, niin se riittää.
Aikaisemmin kanssa porukoilla oli vanhan kopan Qashqai. Kaikkea pientä vikaa oli aina, akkua vaihdettiin useasti ja vaihteistokin meni. Takuuseen meni kaikki mutta uuden kopan kanssa ei ole ollut ongelmia.
 
Ei itselläkään mitään kaunista sanottavaa vanhemman kopan Qashqaista. Laatu huono, tiloiltaan ahdas, kaikkea pientä sähköongelmaa (valot pätki, toisen takavalon umpion sisuskalut suli mytyksi, "neliveto" ei aina toiminut vaikka olisi pitänyt jne.)

Naisillehan noita myydään "statusautoiksi". Kun on halpa ja ison ja kalliin näköinen, niin se riittää.

Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla :rofl:.

Onko @Joukahaine katsonut Hyundai Tucsonia tai vastaavaa Kiaa ainakin lukenut uudempien korealaisten olevan hyvinkin eurooppalaiseen makuun tehyjä.
 
Fordin pomo kertoi kysyttäessä että 200tkm kestää ja sitten alkaa olemaan valmis. Oon linkannut tänne johonkin linkin, muistais vaan mihin.

Nettiautosta löytyi kuusi 1.0T Focusta, jolla ajettu päälle 200tkm, enimillään 302tkm.
"Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. "

Nettiautossa oli 6 yli 200tkm ajettua 1.0T Focusta. Onko se sitten paljon voi vähän..
 
Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla :rofl:.

Onko @Joukahaine katsonut Hyundai Tucsonia tai vastaavaa Kiaa ainakin lukenut uudempien korealaisten olevan hyvinkin eurooppalaiseen makuun tehyjä.
Noh, itse en tuota ole sanonut, vaan ihan kuullut näiden hankkijoiden suusta. Mitsubishi Asx:n hankinnan perusteeksi olen kuullut omistajalta itseltään syyksi tasan sen, että "maasturi" näyttää kalliilta ja on iso. Entinen auto hänellä oli Skoda Superb, jonka hinnalla olisi saanut kaksi Asx:ää (ja on myös paljon isompi). :think:

Tietämystä kuitenkin löytyy sen verran, että en pidä Qashqaita tai muita vastaavan kokoluokan kehonliikuttimia minkäänlaisena statussymbolina, vaikka osa niiden hankkijoista luuleekin, että näin muut ajattelee.
 
Viimeksi muokattu:
Nettiautosta löytyi kuusi 1.0T Focusta, jolla ajettu päälle 200tkm, enimillään 302tkm.


Nettiautossa oli 6 yli 200tkm ajettua 1.0T Focusta. Onko se sitten paljon voi vähän..

Suunnilleen samaan rahaan löytyy alle satkun ajettuja vajaa 500kpl, vilkaisin vaan halvimmat ekalta sivulta. Saahan sitä pyytää ja eri juttu kuka maksaa.
 
Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla :rofl:.
Ei mielipuolinen autosuhde ole mikään suomalainen erikoisuus. Parin baltialaisen ja lähi-itäläisen suhde vanhaan bemmiin statusautona on myös tullut vastaan.

Tosin suomalaisten autokäsityksessä on joskus naurattanut ajatus siitä, ettän Nissan Kasvain olisi jotenkin isompi auto kuin normaalit ison henkilöauton painoiset tila-autot. Onhan se ulkoa iso, joo. Ihan kätevä tavallaan. Polvet suussa siellä silti matkustetaan. Almera se on.
 
Tuli käytyä sitten tunnin koeajolla Qashqain kanssa ja eipä tullut kauppoja. Kivat lisävarusteet oli jees ja itselle kyllä mikään ei tuntunut muoviselta tai halvalta. Ei tullu mitään leluauto fiilistä, mutta tuo 1,2l moottori ei kiihtynyt kyllä mihinkään :lol: ja itsellä otti pää melkein kattoon vaikka penkki oli kohtuu alhaalla. Lisäksi kun kävin testaamassa muitakin autoja niin melkein samat varusteet olivat saatu paljon selkeämmin ja siistimmin esille kun nissanissa oli nappeja joka lähtöön. Liian sekava omaan makuun joten kauppaan jäi.
 
Olen etsiskellyt uutta autoa kun puolison kauppakassi sai ajokieltoa eikä sitä välttämättä kannata tai huvita korjailla. Hakusessa olisi tilava auto, jossa järkevät käyttökulut, vetokoukku, navi, vakkari ja bensakone. Mielellään vähän ajettu, uudehko ja alle 16ke. Saisi myös mielellään olla vähän massasta erottuva mikä helposti sulkee pois corollat, passatit yms.

Merkin ja mallin suhteen olen melko avomielinen kunhan nyt ei täysin vikapommin maineessa ole. Kokeilin huvikseen Dacia Logania mutta se oli aivan liian meluisa ja hyvää ajoasentoa ei löytynyt millään. Aiemmin testailin mielenkiinnosta Ssangyong Korandon mutta siinä oli paskan tuntuinen vaihdeloota. Fiat Tipo farmari oli ihan kiva mutta nyt ei ole isolla näytöllä olevaa yksilöä tarjolla enkä oikein saanut selvyyttä saako siihen navikkaa toimimaan. Nykyiset autot on Fiat Linea ja vaihtoon lähtevä Hyundai Getz.
 
Määrittele tilava, mitä pitää mahtua mukaan? Lisäksi ihan vähäsen särähti korvaan tuo massasta erottuva ja Dacia samassa yhteydessä.

Ehdotan siis:


 
Määrittele tilava, mitä pitää mahtua mukaan? Lisäksi ihan vähäsen särähti korvaan tuo massasta erottuva ja Dacia samassa yhteydessä.

Tilava niinkuin farmari, maasturi tai iso viistoperä. Pääosin 1-2 henkilöä mutta mökille liikutellaan usein paljon tavaraa tai isompia/pitempiä kappaleita.
Siinä kyseisessä Daciassa nyt oli hintaan nähden hyvät varusteet ja vähän ikää+kilsoja niin piti tsekata olisiko ollut edes etäisesti mahdollinen vaihtoehto.

LISÄYS: Mitsubishista voisi jopa löytyä mahdollinen vaihtoehto. Navikat niissä on vähän kiven alla mutta jos sitten kännykkäintegroinnilla tai joustaa ja ostaa erillisen navin jos löytyis niin hyvä yksilö että on sen väärti.
 
Viimeksi muokattu:

Ja kaverit muutaman tonnin haarukassa. Missä paikkakunnalla asut, helpompi kaivaa esille näitä järkevän matkan sisältä.
 

Ja kaverit muutaman tonnin haarukassa. Missä paikkakunnalla asut, helpompi kaivaa esille näitä järkevän matkan sisältä.

Helsingin seudulla ollaan. Kesälomat alkamassa ja silloin liikutaan myös pohjoisemmassa. Ei etäisyys ole niinkään ratkaiseva asia hyvän yksilön kohdalle osuessa.
7-paikkaiset tila-autot menee vähän jo yli meidän tilantarpeen. Noissa matukoissa ikä ja kilsat myös vähän siinä rajoilla jo.
 
Sitten tietysty Fordilta löytyy C-Max, josta ei oikeastaan ole kuin hyvää sanottavaa. Toki omat kokemukset ovat Grand-mallista ja 1.6 litraisesta ecoboostista:

 
Olen etsiskellyt uutta autoa kun puolison kauppakassi sai ajokieltoa eikä sitä välttämättä kannata tai huvita korjailla. Hakusessa olisi tilava auto, jossa järkevät käyttökulut, vetokoukku, navi, vakkari ja bensakone. Mielellään vähän ajettu, uudehko ja alle 16ke. Saisi myös mielellään olla vähän massasta erottuva mikä helposti sulkee pois corollat, passatit yms.

Merkin ja mallin suhteen olen melko avomielinen kunhan nyt ei täysin vikapommin maineessa ole. Kokeilin huvikseen Dacia Logania mutta se oli aivan liian meluisa ja hyvää ajoasentoa ei löytynyt millään. Aiemmin testailin mielenkiinnosta Ssangyong Korandon mutta siinä oli paskan tuntuinen vaihdeloota. Fiat Tipo farmari oli ihan kiva mutta nyt ei ole isolla näytöllä olevaa yksilöä tarjolla enkä oikein saanut selvyyttä saako siihen navikkaa toimimaan. Nykyiset autot on Fiat Linea ja vaihtoon lähtevä Hyundai Getz.

Tää on näköjään saksantuonti:
[/URL]
Suomiauto


Muutamalla tonnilla menee yli budjetista, mutta muuten speksien mukainen.

-Sisätilat väljät, kontti pienehkö, jos verrokkina tilava farmari.
-Bensaa menee tuossa korissa 5-5,5 litraa satasella kaupungissa + maantiellä 100h lasissa. Adaptiivinen vakkari, joskaan sen käyttäminen vähentää sähköllä ajoa ja lisää jonkinverran kulutusta. Itse käytän lopulta enemmän limiteriä. Joissain malleissa löytyy vain tavallinen vakkari, joka nykyisillä kokemuksilla riittäisi limiterin kanssa.
-Vetokoukku. Nirot piti tilata koukulla tehtaalta, kaikissa ei sallita vetomassaa rekisteriotteessa.
-hyvä tomtomin navi, johon merkkiliikkeessä päivitykset. Nopeuskameravaroituksetkin löytyy kunhan liittää auton puhelimen wifihotspottiin ja vaihtoehtona tietysti vielä android auto. Käytän enemmän auton integroitua, kun siinä saa sen navin myös pimeällä mittariston puolelle (ainakin Ioniqissa).
-Bensahybridiautomaatti mukava ajaa. Huom. Voimalinjan yhteisteho 140hp/265nm, ei 100hp kuten ilmoituksessa. Sporttimoodissa sähköavustus antaa hyvän väännöntunteen ja sähköajon maksimointi mukavaa ajanvietettä.

Onko täällä kokemuksia Nissan Qashqaista? Huomenna olis tarkotus mennä koeajamaan -17 vuosimallia N connect varustetasolla (55tkm ajettu). Tulee korvaamaan jo kohta -10 vuoden 200tkm ajetun volkswagen golffin. Isomman tarpeessa ja puoliso tykkää istua korkeammalla:) eikai tuo ihan se huonoin valinta ole
Jos ei nelivedolle ole tarvetta, niin samoilla saatesanoilla suositus myös sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kommentteja Skoda Rapid hatchback ista? Ei mitään kovin erityisiä vaatimuksia, mutta lastenkärryt pitäisi mahtua mukaan ja muutenkin tilava tavaratila on plussaa.
Satunnaista ajoa, muutama kerta vuoteen hieman pidempi reissu.
 
Taas olisi auto hakusessa. Tässäpä kriteerejä:
-Neliveto (Ei tarvitse olla ''aito'' nelikko)
-max. 240tkm ajettu
-min. vuosimalli 2007
-hinta n. ~13 000€. Ihan maksimaalinen hinta 14 000€
-Ei mitään mikä tulee Aasiasta.
-Diesel
-Ilmastointi
-Ei karvalakkeja
-Bluetooth. (Ei tarvitse pystyä toistamaan musiikkia bluetoothin kautta)

Harkinnassa BMW e6x/e9x, MB C/E, Audi A4/A6.
Bemarista ei 2.0 dieseliä, eikä Audista. Tällä hetkellä 530d e60 vetää eniten puoleensa.
 
Spacebackia ei kannata harkita jos tilaa haluaa, se sedania ulkonäöltään muistuttava on oikeasti tilava.
 
Onko täällä kokemusta farkku Mazda 6 Sport Wagonista, eritoten tästä Skyactiv-tekniikasta? Sellainen 2013 vuoden malli olisi tulossa koeajolle, 151tkm ajettu.
 
Kuutosesta ei oo kuin parin koeajon verran, mutta Skyactiv Kolmonen oli vajaa neljä vuotta ajossa. Turbokoneisiin verrattuna kierroksia joutuu käyttämään joissakin tilanteisss reilummin. Muuten ei tekniikasta pahaa sanottavaa.
 
Onko täällä kokemusta farkku Mazda 6 Sport Wagonista, eritoten tästä Skyactiv-tekniikasta? Sellainen 2013 vuoden malli olisi tulossa koeajolle, 151tkm ajettu.

Kävin Tikkurilan Rinta-Joupilla tunnin koeajolla tuollaisella Mazda 6:sella, kun kaveri etsi uutta autoa ja ei perkule mikä 90-luvun tojotan fiilis tuli kun hyppäsi tuohon sisälle.

Varsinaisestihan tuossa ei ollut mitään vikaa, mutta jotenkin meno tuolla kone+laatikko yhdistelmällä oli melko kuminauhamaista ja kaasua sai tosiaan käyttää myös ohjaus tuntui jotenkin melko etäiseltä ja kevyeltä eurooppalaisiin verrattuna.
Kaiken kruunasi tosiaan tuo suoraan 90-luvun tojotasta kopioitu sisusta.

Tuon jälkeen kun kävin koeajamassa -15 mallisen karvalakki 1.4 TSI Passatin DSG:llä, niin se tuntui jo helkutin paljon premium autolta. :rofl2:

Kuitenkin tuollainen Mazda on varmaan ihan mukava matkustaa ja tekniikan puolesta tuossa ei pitäisi olla mitään suurempia murheita.
 
Kävin Tikkurilan Rinta-Joupilla tunnin koeajolla tuollaisella Mazda 6:sella, kun kaveri etsi uutta autoa ja ei perkule mikä 90-luvun tojotan fiilis tuli kun hyppäsi tuohon sisälle.

Varsinaisestihan tuossa ei ollut mitään vikaa, mutta jotenkin meno tuolla kone+laatikko yhdistelmällä oli melko kuminauhamaista ja kaasua sai tosiaan käyttää myös ohjaus tuntui jotenkin melko etäiseltä ja kevyeltä eurooppalaisiin verrattuna.
Kaiken kruunasi tosiaan tuo suoraan 90-luvun tojotasta kopioitu sisusta.
Taitaa nyt aika kullata herran muistoja? :D

Vm. 1999 Avensis:
toyota-avensis-1999_04_original[1].jpg


Vm. 2014 Mazda 6:
mazda-6-2014_03_original[1].jpg

Ämpärimuovia juu, mutta ei nyt ihan "klassista" 90-luvun tojotaa... :D
(Kaikki säätimet toki samoilla paikoillaan eikä edes ilmantottoaukot pyöreitä niin kuin italoissa tai mk 1 6:ssa...)
 
Jos joku on katsomassa pikkuautoa esim perheen kakkos kulkineeksi. Niin tässä ois viimeisin koeajo videoni vuoden 2010 i20:stä:

 
Onko täällä kokemusta farkku Mazda 6 Sport Wagonista, eritoten tästä Skyactiv-tekniikasta? Sellainen 2013 vuoden malli olisi tulossa koeajolle, 151tkm ajettu.
Yhteisiä kilometrejä moisen kanssa takana reilut 200tkm. Yhteensä kilometrejä on mittarissa n. 260tkm. Vuosimalli 2014, 2,5l bensakone automaatilla ja sen aikaisella korkeimmalla varustelutasolla. Ei ole nurkkapyörityksessä, mutta muuten on saanut osakseen vähintäänkin "reipasta" käyttöä. :)

Seuraavat ongelmat on tullut vastaan:
- Takapenkin toisen puolen selkänojan lukitus vittuilee ja sen jälkeen, kun on joutunut sen kaatamaan, saa hyvän tovin räpeltää, että suosuu pysymään taas ylhäällä. En ole tehnyt asian eteen mitään, kun niin harvoin joudun molemmat selkänojat kippaamaan.
- Apukuskin puolen etuoven kaiutin alkoi pitämään röpeltävää ääntä, korjasin liimalla. Nopea ja kestävä korjaus. Tämä on eräänlainen tyyppivika, jos autossa on Bosen soundsystem. Tietoa löytyy aika hyvin ympäri nettiä.

Varsinaisia teknisiä ongelmia:
- Apulaitehihna meni poikki ja virta loppui kesken kotimatkan. Hiukan korpesi, kun seuraavana päivänä oli reissuun lähtö. Onneksi kaikki meni ihan ok, Mazda järjesti hinauksen ja tuoreen farmari-Insignian automaatilla viideksi vuorokaudeksi. Itse maksoin apulaitehihnan ja asennustyön.
- Adaptiivisen vakionopeussäätimen etäisyystutka sekosi joskus ja toimintakuntoon saanti vaati huoltokäynnin, jossa kohdistivat mokoman.
(Lisäksi vaihdettu kuluvia osia huoltojen yhteydessä. Muistini mukaan mennyt (ulommat?) vetonivelet, puslat eteen, jarrulevyt joka kulmaan, sekä jarrupaloja. Mahdollisesti on lisäksi mennyt jotain pientä kilkettä, jota en enää muista.)

Pari seikkaa voi olla showstoppereita, joten jos käyt koeajolla, varaa riittävästi aikaa:
- Penkin istuinosa on aika lyhyt. Itse olen lyhyenläntä, joten ei ongelmaa, mutta pidemmälle henkilölle voi olla eri juttu. @Incredible Buff taisi olla normaalikokoinen(?), joten hän ehkä tietää sanoa paremmin Mazdan ajoergonomiasta.
- Ajomelu. Itseäni ei sekään häiritse, edellinen auto oli kakkoskopan Octavia RS. ;) 5-sarjan saksalaiseen tottuneella voi korvat vuotaa verta.
- Sisustukseen en osaa ottaa kantaa muuten, kuin että mielestäni ihan ok, vaikkei luksusta juuri tarjoakaan. Onneksi olen tottunut näihin "peruspertin kulkineisiin".

Jo mainittu ohjaus on omaan makuun ihan hyvä. Ei ole liian kevyt, kuten esimerkiksi oli vuoden (vai kahden) ikäisessä Golfissa.
Muutenkin olen tykännyt tuolla ajaa, ihan vakaasti etenee. Tosiaan kierroksia pitää käyttää, mutta nyt jos pitäisi valita kahdesta samantehoisesta laitoksesta, vapari tai ahdettu, mukaan lähtisi vapari.

Kaiken kaikkiaan hyvä sekä luottavainen fiilis ja yhteiselo jatkuu edelleen. :)
 
Tuon etuna on olla mallisarjansa viimeisiä ja käyttökelpoisella koneella. Vähä neekerimalli, mut ompa ilmastointi eikä ruostu, turvallinen aikakautenaan.
 
Perheeseen tulossa loppuvuodesta lisäystä, joten isille ominaiseen tapaan on heti isomman auton hankinta mielessä. Tällä hetkellä käytössä on -06 farmari Focus, joka tuntuu jäävän pieneksi eli sitä isompaa farmaria tai tila-autoa olisi hakusessa. Budjetti pyörii jossain 7000€ ja 10000€ välillä, mutta jos hinta-laatu -suhde nousee hurjasti parin-kolmen lisätonnin satsauksella, niin se on mahdollista. Ajoa autolle tulee paljon, sillä pelkästään työmatka-ajoa tulee 150 km päivässä (eikä ainakaan tässä vaiheessa ole valmiuksia hankkia erillistä perhe- ja työautoa). Takapenkille pitäisi saada kolme isofix-kiinnitteistä turvaistuinta kiinni. Siinäpä reunaehtoja jo jonkin verran. On todennäköistä, että auto tullaan ajamaan ns. loppuun, mutta on toki mahdollista, että se vaihtuu vielä isompaan, mikäli perhe vielä kovasti kasvaa eli jokin arvo jälleenmyyntiarvollakin toki on. Minkälaisia ehdotuksia ja kokemuksia teillä on tämän kaltaisista kulkupeleistä?

PS. Eestistä hakeminen on ollut mielessä, joten siitä kokemuksia omaavilta olisi kiva kuulla ajatuksia. Ruotsi lienee poissa pelistä haun suhteen vielä aika pitkään koronan takia.
 
Ei noihin perus-focuksiin ja Insignioihin mitään kolmea penkkiä rinnakkain mahdu, oli isofix tai ei. Hankala paikka, kun alkaa jo riippua niistä penkeistäkin mitä sinne pistää.
 
Ei noihin perus-focuksiin ja Insignioihin mitään kolmea penkkiä rinnakkain mahdu, oli isofix tai ei. Hankala paikka, kun alkaa jo riippua niistä penkeistäkin mitä sinne pistää.

Se on erittäin totta ja tässä ollaan autokauppoja lähdössä kiertämään istuinten kanssa juuri siksi. Tuohon kriteeriin ei tarvitse ehdotuksissa liikaa lukittautua kunhan olisi muutoin tilavampi kuin Focus.
 
Renault Grand Scenic / Citroen C4 Grand Picasso.
 
Olen etsiskellyt uutta autoa kun puolison kauppakassi sai ajokieltoa eikä sitä välttämättä kannata tai huvita korjailla. Hakusessa olisi tilava auto, jossa järkevät käyttökulut, vetokoukku, navi, vakkari ja bensakone. Mielellään vähän ajettu, uudehko ja alle 16ke. Saisi myös mielellään olla vähän massasta erottuva mikä helposti sulkee pois corollat, passatit yms.

Tänään kävin vaimon kanssa koeajamassa toista Ssangyong Korandoa, joka tuntui edellistä paljon paremmalta, vaihdelaatikko takelteli vähemmän ja tuntui hiljaisemmalta. Sain sen verran sopivan diilin tingittyä että löin kaupat lukkoon.
 
Pari seikkaa voi olla showstoppereita, joten jos käyt koeajolla, varaa riittävästi aikaa:
- Penkin istuinosa on aika lyhyt. Itse olen lyhyenläntä, joten ei ongelmaa, mutta pidemmälle henkilölle voi olla eri juttu. @Incredible Buff taisi olla normaalikokoinen(?), joten hän ehkä tietää sanoa paremmin Mazdan ajoergonomiasta.
Mä olen lähes 190cm enkä osannut pitää ongelmana. Toki ajoasentotottumukset on perseestä ja ajan alhaalta ja seljällään. Eipä nykyisessä tsekkivolkkarissa omasta mielestä sen kummempi jakkara ole ja en pitänyt Mazdan penkkiä ongelmana Opelin AGR -jakkaroiden jäljiltä. Omaan ajoprofiiliin ei tosin kuulu kusematta Lappin tyyppiset maantiepätkät vaan alle 200km pätkiä yleensä.
 
Moro.

Kysellääs täältä, jos jollakulla olisi fiksua tietoa. Olen katsellut uutta autoa hintaluokassa 10-12 000 euroa. Kriteerit ei ole mielestäni kovin ihmeelliset:
- farkku
- vetokoukku/asennusmahdollisuus
- helppohoitoinen/halvahko (eihän ne koskaan ole, mutta M-bemari tulee luultavasti kalliimaksi kuin vaikka opel astra, näin mutulla)
- Kai jotain muutakin, muttei tule mieleen. Tuo vetokoukku on oikeastaan ainoa "must have"

Nyt on tullut vastaan KIA Ceed 1,6 ISG mallia useampi kappale. Noilla näyttäisi järjestäen tuossa hintaluokassa ajetun noin 2/3 vastaavan hintaisten/kokoisten opelien/fordien/volkkareiden ja muiden kilometreistä. Esim:

Onko näissä jotain älytöntä tyyppivikaa tai muita ongelmia,miksi on noin halpoja? Itselleni ei autolla ole mitään statusarvoa. Jos se on edes kohtuullisen taloudellinen ja laskee pari kertaa vuodessa veneen trailerilta mereen niin se riittää. Olisiko esimerkiksi joku 120-130 000 ajettu ford sittenkin järkevä vaihtoehto? Esim:

PItäisi varmaan osata kysyä enemmänkin... Täytyy alkaa tosissaan perehtymään, mutta tämä nyt pisti silmään kun nettiautoa selailin.
Olen muuten hakuihin rajannut koneet 1,6 litraisesta ylöspäin. Onko tuo ihan hölmöä? Onhan noita ahdettuja 1-litraisia esim. mutta puoltaako vähäinen ajo ja trailerin vetäminen jompaa kumpaa?
 
Jossain kian moottorimallissa saattoi muistaakseni olla jotain männänhelmojen kalisemisongelmia mutta muutenhan nuo ovat suht vähävikaisia.

2015 mallissahan on vielä pari vuotta takuutakin jäljellä.
 
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
 
C-Max lienee myös ihan luotettava auto, kuten Focuskin. Volkswagen Touranin heitän myös soppaan, joku muu voinee tulla kertomaan millä moottori ja vaihteistoyhdistelmillä noita ei kannata ostaa. Oma valinta olisi Honda Odyssey, mutta tahtovat olla kaikki oikealta ajettavia, joka ei itseäni varsinaisesti haittaa, mutta rouvaa kuulemma haittaa. :hammer:
 
Joo varmasti on luotettava auto mutta kellään ei tunnu olevan kokemuksia kolmesta lastenistuimesta kyydissä. Jostain syystä fordilla olen ajanut jo 10v ja olen ollut ihmeen tyytyväinen, loistava hinta/laatusuhde.
 
Vetokoukun asennus jossain koukkupajalla maksaa 4-600€ että ei kai sitä pakko ole olla valmiina jos löytyy muuten tosi helmi peli.
 
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
C-Max:n takapenkki on mallia 40:20:40 eli keskipaikka on kapeampi kuin reunapaikat. Mulla oli Grand C-Max kolmisen vuotta ja lopulta kyllästyin juuri tuohon keskiriviin kolmen lapsen kanssa.

Melkein suosittelen katsomaan tila-autoja, joissa on 3 samankokoista istuinta (Touran, (Grand)Scenic, C4 Picasso, 5008...).
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 872
Viestejä
4 756 517
Jäsenet
77 375
Uusin jäsen
Eemeli2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom