Aivan, meni sekaisin, eli spacebackia on tullut katsottua.Eikö Rapidista kannata sitten katsoa sitä Spacebackia?
Liftbackissa on isompi kontti.Aivan, meni sekaisin, eli spacebackia on tullut katsottua.
Tässä koeajo videoni melkein vastaavasta Astrasta, tosin 1.6l dieselillä olevasta yksilöstä:Opel Astra Sports Tourer Innovation 1,4 T 110 A Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Opel Astra Sports Tourer Innovation 1,4 T 110 A, 50 000 km, 2016 - Loimaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Kävin Tikkurilan Rinta-Joupilla tunnin koeajolla tuollaisella Mazda 6:sella, kun kaveri etsi uutta autoa ja ei perkule mikä 90-luvun tojotan fiilis tuli kun hyppäsi tuohon sisälle.Onko täällä kokemusta farkku Mazda 6 Sport Wagonista, eritoten tästä Skyactiv-tekniikasta? Sellainen 2013 vuoden malli olisi tulossa koeajolle, 151tkm ajettu.
Taitaa nyt aika kullata herran muistoja?Kävin Tikkurilan Rinta-Joupilla tunnin koeajolla tuollaisella Mazda 6:sella, kun kaveri etsi uutta autoa ja ei perkule mikä 90-luvun tojotan fiilis tuli kun hyppäsi tuohon sisälle.
Varsinaisestihan tuossa ei ollut mitään vikaa, mutta jotenkin meno tuolla kone+laatikko yhdistelmällä oli melko kuminauhamaista ja kaasua sai tosiaan käyttää myös ohjaus tuntui jotenkin melko etäiseltä ja kevyeltä eurooppalaisiin verrattuna.
Kaiken kruunasi tosiaan tuo suoraan 90-luvun tojotasta kopioitu sisusta.
Yhteisiä kilometrejä moisen kanssa takana reilut 200tkm. Yhteensä kilometrejä on mittarissa n. 260tkm. Vuosimalli 2014, 2,5l bensakone automaatilla ja sen aikaisella korkeimmalla varustelutasolla. Ei ole nurkkapyörityksessä, mutta muuten on saanut osakseen vähintäänkin "reipasta" käyttöä.Onko täällä kokemusta farkku Mazda 6 Sport Wagonista, eritoten tästä Skyactiv-tekniikasta? Sellainen 2013 vuoden malli olisi tulossa koeajolle, 151tkm ajettu.
3 isofixiä takapenkillä on aika hankala, joten ehdotan kuitenkin ilman niitä olevaa diesel Insigniaa Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 118kW / Webasto / Koukku / Käsiraha alk. 0€ Farmari 2013 - Vaihtoauto - NettiautoPerheeseen tulossa loppuvuodesta lisäystä, joten isille ominaiseen tapaan on heti isomman auton hankinta mielessä.
Liekö tuossa mainittavasti enemmän takatilaa kuin Focuksessa? S-Max 2 litran dieselillä voisi olla ihan hyvä.3 isofixiä takapenkillä on aika hankala, joten ehdotan kuitenkin ilman niitä olevaa diesel Insigniaa Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTI 118kW / Webasto / Koukku / Käsiraha alk. 0€ Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Se on erittäin totta ja tässä ollaan autokauppoja lähdössä kiertämään istuinten kanssa juuri siksi. Tuohon kriteeriin ei tarvitse ehdotuksissa liikaa lukittautua kunhan olisi muutoin tilavampi kuin Focus.Ei noihin perus-focuksiin ja Insignioihin mitään kolmea penkkiä rinnakkain mahdu, oli isofix tai ei. Hankala paikka, kun alkaa jo riippua niistä penkeistäkin mitä sinne pistää.
Tänään kävin vaimon kanssa koeajamassa toista Ssangyong Korandoa, joka tuntui edellistä paljon paremmalta, vaihdelaatikko takelteli vähemmän ja tuntui hiljaisemmalta. Sain sen verran sopivan diilin tingittyä että löin kaupat lukkoon.Olen etsiskellyt uutta autoa kun puolison kauppakassi sai ajokieltoa eikä sitä välttämättä kannata tai huvita korjailla. Hakusessa olisi tilava auto, jossa järkevät käyttökulut, vetokoukku, navi, vakkari ja bensakone. Mielellään vähän ajettu, uudehko ja alle 16ke. Saisi myös mielellään olla vähän massasta erottuva mikä helposti sulkee pois corollat, passatit yms.
Mä olen lähes 190cm enkä osannut pitää ongelmana. Toki ajoasentotottumukset on perseestä ja ajan alhaalta ja seljällään. Eipä nykyisessä tsekkivolkkarissa omasta mielestä sen kummempi jakkara ole ja en pitänyt Mazdan penkkiä ongelmana Opelin AGR -jakkaroiden jäljiltä. Omaan ajoprofiiliin ei tosin kuulu kusematta Lappin tyyppiset maantiepätkät vaan alle 200km pätkiä yleensä.Pari seikkaa voi olla showstoppereita, joten jos käyt koeajolla, varaa riittävästi aikaa:
- Penkin istuinosa on aika lyhyt. Itse olen lyhyenläntä, joten ei ongelmaa, mutta pidemmälle henkilölle voi olla eri juttu. @Incredible Buff taisi olla normaalikokoinen(?), joten hän ehkä tietää sanoa paremmin Mazdan ajoergonomiasta.
Lisäksi Pösö 5008, muttei THP-moottorilla missään nimessä. Noilla reunaehdoilla pitää melkein semmoista katsoa, jossa on 3 erillistä takaistuinta.Tila-auto. S-Max, Touran, tms.
C-Max:n takapenkki on mallia 40:20:40 eli keskipaikka on kapeampi kuin reunapaikat. Mulla oli Grand C-Max kolmisen vuotta ja lopulta kyllästyin juuri tuohon keskiriviin kolmen lapsen kanssa.Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
Ne on vaan niin helvetin rumia ettei niillä kehtaa ajaa. Skoda Oktaviaan kuulemma saa etupenkille isofixeillä yhden istuimen kiinni, pitänee tutustua sellaiseen.Melkein suosittelen katsomaan tila-autoja, joissa on 3 samankokoista istuinta (Touran, (Grand)Scenic, C4 Picasso, 5008...).
Picasso taitaa pohjautua C4:een, C5 Aircross 5008 sisarena on isompi. Opein sisarmalleja ei kannata myöskään unohtaa. C5 lienee jousitukseltaan paras.5008 ja Grand Picasso ovat kyllä aivan mainioita tiloiltaan, kuten myös astetta pakuisammat Partner/Berlingo ja Caddy. Valitettavasti ulkonäkö ja käytännöllisyys ovat kytköksissä toisiinsa. Mitä laatikompi, sitä käytännöllisempi.
Nuo uudet Pösöt on melko suosittuja. Tässäkin meidän tiellä on viidessä talossa 3008 tai 5008 ja muutamassa sitten 208. Itselläkin poltteli se 2008 hullujen päivien tarjous ja vähän jopa kaduttaa, etten siihen tarttunut.
Pahoittelut sotkusta mutta tuolta näyttää - 18 Peugeot 5008 Allure:n takapenkki. Kontin puolella lisäpenkeillä itsekin oltuani mahtuu siellä olemaan. Isofixit on jokaisella 3 penkillä.
Kiskot jokaisella penkillä ja reunimmaisia saa kallistettua taaksepäin lekotteluasentoon.
Uusi C4 Picasso omaa saman pohjalevyn kuin uusi 5008 sekä C5 AircrossPicasso taitaa pohjautua C4:een, C5 Aircross 5008 sisarena on isompi. Opein sisarmalleja ei kannata myöskään unohtaa. C5 lienee jousitukseltaan paras.
Mut se uus ei taida olla sama malli kuin em. picasso?Uusi C4 Picasso omaa saman pohjalevyn kuin uusi 5008 sekä C5 Aircross
No kallis tehokas auto kalliine vikoineenko on parempi? Pitää verrata samalla hintatasolla ja tuo uudemman mallin qashkai on ihan pätevä kastissaan. SAmaan mene KIA ja huyndai, malleja erittelemättä.Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla .
Onko @Joukahaine katsonut Hyundai Tucsonia tai vastaavaa Kiaa ainakin lukenut uudempien korealaisten olevan hyvinkin eurooppalaiseen makuun tehyjä.
2015-> Touran on ihan ok näköinen.Ne on vaan niin helvetin rumia ettei niillä kehtaa ajaa. Skoda Oktaviaan kuulemma saa etupenkille isofixeillä yhden istuimen kiinni, pitänee tutustua sellaiseen.
2.0TDI touran oli ainakin Autobildin testeissä kaikista vikasin. C-maxista en tiedä mutta S-maxia on pidetty vikasena. Focus on vähän niin ja näin. Riippunee vuosimalleista.C-Max lienee myös ihan luotettava auto, kuten Focuskin. Volkswagen Touranin heitän myös soppaan, joku muu voinee tulla kertomaan millä moottori ja vaihteistoyhdistelmillä noita ei kannata ostaa. Oma valinta olisi Honda Odyssey, mutta tahtovat olla kaikki oikealta ajettavia, joka ei itseäni varsinaisesti haittaa, mutta rouvaa kuulemma haittaa.
S-max lienee levein. Muihin pitää tunkea.Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
Opelit kuluttaa sitten eniten luokassaan...eivätkä ole mitään kiihtyjiä mutta mikäs siinä tasanopeuttahan sitä yleensä ajellaan matkoja ja hyvä matka-auto varmasti. Luotettavuus - no ne opelin viat aina vain...Opel Astra Sports Tourer Innovation 1,4 T 110 A Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Opel Astra Sports Tourer Innovation 1,4 T 110 A, 50 000 km, 2016 - Loimaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
S-max on raskas...kyllä reilun ~100tkm ylläreitä voi tullaMulla ei ollut mitään isompaa vikaa sen kolmen vuoden aikana Grand C-Maxissa. Perushuollot ohjelman mukaisesti, ei muuta.