Mikä auto minulle?

Pitäs varmaan käyä kojeajamassa laguna miltä se tuntuu... Sitikat näyttää olevan kaikki dw6 koneella ja se on kyllä auttamatta liian pieni kone c5 kokoseen autoon. Mulla on/oli dw6 focuksessa joka makaa pihalla odottamassa tuomiota ja siihen koppaan se oli ihan riittävän kokonen kone itekseen ajellessa (kuten mulla ajosta varmaan 80% on, yksin motaria) kuormattuna tuntu sitten hyvin nopsaa maantiellä että ohituspaikkoja oli turha hakea kun ei sillä ohitte päässy muualla ku lentokentällä.
 

Onkohan tuo mistään kotosin. Emännälle yhä etsinnässä autoa n 20km motaria, 5km kaupunkipyörittelyyn.

- alle 200tkm ajettu, tästä ei suostu tinkinään
- 4ke budjetti
-katsastettu hiljattain, 2x renkaat
-farmari mielellään, kultainennoutaja löytyy, se pittäis mahtua...
-PSA:t ei käy

Itselläni on ollut samainen Focus 1.6. Titanium (2010) Sedan mallisena nyt 3-vuotta, kilometrit 123k -> 191k ja ei ole muuta kuin huolto-ohjelman mukaisilla huolloilla menty sekä jarrupalat & -levyt taakse vaihdettuna. Eli varsin moitteetta toiminut pienellä ylläpidolla. Mielestäni tosi hyvä ajaa ja edulliset ylläpitokustannukset (ainakin näin kaikki huollot itsetehtynä). Käytettynä IMO kannattaa yrittää löytää Titanium-paketilla.

Takalokarin ja takapuskurin välistä lähtee helposti maalit pois ja ja siitä voi alkaa syntymään ruostekukkasta, mitä muiden autoista olen katsellut. Kannattaa se ainakin tsekata ja seurata ettei pääse ruostumaan sieltä huomaamatta, helppo ennaltaehkäistä tai korjata ajoissa.

-Ville
 
Oulun Wetterillä Hyundai Kona (ei style varusteltu) mallistoon korko 0%+kulut ja 3500€ "ylihyvitys" vaihtoautosta. Kai tuo ihan ok tarjous on, ainakin kun vertaa noihin perus rahoituksiin joissa tod. Vuosikorko huitelee yli 7%. Tuossa todellinen noin 1%>

 
Aika harva varmaan yli 2-3 prosenttia todellista korkoa enempää viime vuosina on maksanut. Itse korko useimmiten 0-1% ja kulut 9-12 e/kk, perustamismaksu noin 200 e. Korkotarjous siis on ihan ok, mutta ei mikään erityinen tai tyypillisestä poikkeava. 3500 e ylihyvitys voi kuulostaa isolta, mutta "markkinahinta" on hyvinkin suhteellinen käsite ja uudessa autossa on aina tinkivaraa. Ts. todennäköisesti saisit saman tai jopa paremman hinnan muualtakin, myynti- ja hyvityshinnat vain ovat vähän erit. Kannattaa ainakin pyytää muualta tarjous, niin on kättä pidempää vastata siihen varmasti tulevaan argumenttiin, että "tässähän on jo 3500 euroa sinulle annettu!!".

e: Näyttää valmistaja tarjoavan tehdaslisävarusteet -50%. Noinkohan saa tuohon Wetterin tarjoukseen mukaan. Hybrideillä oli myös joku 2500 e kampanja myös.
 
Aika harva varmaan yli 2-3 prosenttia todellista korkoa enempää viime vuosina on maksanut. Itse korko useimmiten 0-1% ja kulut 9-12 e/kk, perustamismaksu noin 200 e. Korkotarjous siis on ihan ok, mutta ei mikään erityinen tai tyypillisestä poikkeava. 3500 e ylihyvitys voi kuulostaa isolta, mutta "markkinahinta" on hyvinkin suhteellinen käsite ja uudessa autossa on aina tinkivaraa. Ts. todennäköisesti saisit saman tai jopa paremman hinnan muualtakin, myynti- ja hyvityshinnat vain ovat vähän erit. Kannattaa ainakin pyytää muualta tarjous, niin on kättä pidempää vastata siihen varmasti tulevaan argumenttiin, että "tässähän on jo 3500 euroa sinulle annettu!!".

e: Näyttää valmistaja tarjoavan tehdaslisävarusteet -50%. Noinkohan saa tuohon Wetterin tarjoukseen mukaan. Hybrideillä oli myös joku 2500 e kampanja myös.
Ei taida tuohon karvalakkiin paljon varusteita saada, eikä tosiaan koske paremmin varusteltua Styleä tuo tarjous (eli halutaan päästä karvalakeista eroon). Tuo hyvitysjuttu on totta, omassa tapauksessa 1500€ kakkosautosta ja 3500€ päälle olisi se mitä odottaisin. Toki kysyisin muualtakin tarjousta, jos olisin ostamassa. Noista pikku "maastureista" Peugeot 2008 olisi itselle mieluisin. Eikös nuo käsittelykulut juuri lasketa tuohon todelliseen vuosikorkoon?
 
Jos oikeasti haluaa päästä kohtuullisilla korjauskustannuksilla, niin BMW on viimeisiä autoja, mitä voin kenellekkään suositella. Ainoastaan ehkä viimeisimpiä F30 320d:tä voin suositella käytettynä. Ja niidenkin pitää sitten olla B47-moottorilla (2015 tai uudempia), tosin niistä menee turbo jos tulee paljon pätkäajoa, vesi kondensoituu ja vääntää siivekkeet. (Meillä ei ole mennyt ihme ja kumma kyllä, kolmas B47-moottorinen auto menossa, tosin kaikissa on sulkeutuvat aerodynamiikkaläpät keulassa, ilmeisesti auttavat).

Onko tuo B47 pätkäajo ja turbon lahoaminen kuinka tutkittu juttu? Tuli ajettua harmillisesti 330gt bemaria joka oli herkullinen ajettava, mutta tuo turbojen lahoaminen pisti katsomaan muualle.
 
Veikkaisin, että johtuu pätkäajoista, koska jään muodostumisesta väärään paikkaan kyse. Ei oo meidän autoista yhdestäkään hajonnut ja kolmas B47 menossa.
 
Vähän tuollaista 2006-2011 Honda Civic 1.8 sedania katsellut. Onko kellään kokemusta/tietoa tuon automaattivaihteistosta? Viistoperä Civicissä ilmeisesti on tuo jonkun verran parjattu i-Shift puoliautomaatti, mutta sedanissa ei taida olla sama? 5 pykälää siinä ilmeisesti on, mutta muuta tietoa en oikein löytänyt.

Yleisestikin voi kirjoitella kokemuksia ko. autosta.
 
Vähän tuollaista 2006-2011 Honda Civic 1.8 sedania katsellut. Onko kellään kokemusta/tietoa tuon automaattivaihteistosta? Viistoperä Civicissä ilmeisesti on tuo jonkun verran parjattu i-Shift puoliautomaatti, mutta sedanissa ei taida olla sama? 5 pykälää siinä ilmeisesti on, mutta muuta tietoa en oikein löytänyt.

Yleisestikin voi kirjoitella kokemuksia ko. autosta.
Viistoperissä sekä että tuon automaatin kanssa. Löytyy myös perinteisempää momentinmuunnin automaattia. Erottaa vaihdekepistä. Sedanit ainakin järkyttävän meluisia.
 
Veikkaisin, että johtuu pätkäajoista, koska jään muodostumisesta väärään paikkaan kyse. Ei oo meidän autoista yhdestäkään hajonnut ja kolmas B47 menossa.

Tosin jos se jää muodostuu turboon (en ole autorassaaja) sen imuputkiin niin eikai nuo pidemmät ajot siitä vapauta?
 
Meidän autoissa on kaikissa edessä automaattisesti toimiva munuaismaski, joka aukeaa vain jos moottori tarvii lisää jäähdytysilmaa. Liekkö auttaa asiaan, mutta muutosta on tullut osiin ymmärtääkseni tämän ehkäisemiseksi. Olikohan bmwforum.fi foorumilla, missä porukalla on noita turboja särkynyt.
 

Onko ton ikäset passatit tuolla moottorilla ihan pommeja? Emännälle tosiaan yhä etitään autoa työmatkaan. N. 20km motaria ja kaupungissa pyöriskelyä 5km. Farmari olisi koiran kannalta hyvä.

Budjetti nousi nyt jo 5ke kun 3-4ke ei oikein saa ainakaan kuin ranskiksia. Pari focusta käytiin myös kattomassa ja ei siinä autossa mitään vikaa kuulemma ole, yksilöt vain kaikki kaipasivat heti huoltoa.
 

Onko ton ikäset passatit tuolla moottorilla ihan pommeja? Emännälle tosiaan yhä etitään autoa työmatkaan. N. 20km motaria ja kaupungissa pyöriskelyä 5km. Farmari olisi koiran kannalta hyvä.

Budjetti nousi nyt jo 5ke kun 3-4ke ei oikein saa ainakaan kuin ranskiksia. Pari focusta käytiin myös kattomassa ja ei siinä autossa mitään vikaa kuulemma ole, yksilöt vain kaikki kaipasivat heti huoltoa.
Nokkien välinen ketju voi olla ehkä vaihto kunnossa, tai sitten ei, tuon huomaa käyntiäänestä, jos kuluu kannen päästä tyhjäkäynnillä ketjun rohinaa ja kone kuulostaa dieselille niin menee vaihtoon, töineen n. 4-500€ korjaamolla, korkapaine pumpun painin kuppi kannattaa vaihtaa noilla kilsoilla jos ei oo koskaan vaihdettu, öljynvaihtovälit vaikuttaa kulumiseen, kupin hinta 50€ vaihto 30-60min, jakopään remontille suositus on 6 vuotta suomessa, suositellut kilsat 120tkm eli 3 vuoden päästä olisi vaihto jos kilsat ei täyteen. Jonkun verran näistä on myös menny nokan säätöpyöriä hajalle, öljyrenkaita näistä menee poikki tuosta säätöpyörän kotelosta, tuo aiheuttaa myös kovaa nakutusta rikki ollessaan.

Tuossa pari youtube videotani ennen ja jälkeen ketjuremontin ja nokkapyörä remontin niin tiedät miltä ehjä fsi kone suurinpiirtein kuulostaa, tämä toki turbolla mutta sama kone kuitenkin.



 
Viimeksi muokattu:
Nokkien välinen ketju voi olla ehkä vaihto kunnossa, tai sitten ei, tuon huomaa käyntiäänestä, jos kuluu kannen päästä tyhjäkäynnillä ketjun rohinaa ja kone kuulostaa dieselille niin menee vaihtoon, töineen n. 4-500€ korjaamolla, korkapaine pumpun painin kuppi kannattaa vaihtaa noilla kilsoilla jos ei oo koskaan vaihdettu, öljynvaihtovälit vaikuttaa kulumiseen, kupin hinta 50€ vaihto 30-60min, jakopään remontille suositus on 6 vuotta suomessa, suositellut kilsat 120tkm eli 3 vuoden päästä olisi vaihto jos kilsat ei täyteen. Jonkun verran näistä on myös menny nokan säätöpyöriä hajalle, öljyrenkaita näistä menee poikki tuosta säätöpyörän kotelosta, tuo aiheuttaa myös kovaa nakutusta rikki ollessaan.

Tuossa pari youtube videotani ennen ja jälkeen ketjuremontin ja nokkapyörä remontin niin tiedät miltä ehjä fsi kone suurinpiirtein kuulostaa, tämä toki turbolla mutta sama kone kuitenkin.




Noniin nyt tulikin aika kattavasti, kiitos paljon tästä näin :joy:
 

Onko ton ikäset passatit tuolla moottorilla ihan pommeja? Emännälle tosiaan yhä etitään autoa työmatkaan. N. 20km motaria ja kaupungissa pyöriskelyä 5km. Farmari olisi koiran kannalta hyvä.

Budjetti nousi nyt jo 5ke kun 3-4ke ei oikein saa ainakaan kuin ranskiksia. Pari focusta käytiin myös kattomassa ja ei siinä autossa mitään vikaa kuulemma ole, yksilöt vain kaikki kaipasivat heti huoltoa.

Paljonko tulisi kilometrejä vuodessa? Dieseleissä olisi paljon enemmän valinnanvaraa eikä verot olisi paljoa kalliimmat vuodessa. Nopeeta katsottuna reilu 300€.

Korin kunto kannattaa tarkistaa ettei ole pahoja ruosteen alkuja.
 
Lavapaku kiinnostaisi noin 12 k€ luokkaan. Ei loppuun ajettua ja nelivedolla. Toyotat pitkälti poissuljettuja, maksavat käytettynäkin niin paljon :D.

Onko suosituksia merkkien osalta, mitä merkkejä / malleja kannattaisi ehdottomasti vältellä tai suosia :)
 
Lavapaku kiinnostaisi noin 12 k€ luokkaan. Ei loppuun ajettua ja nelivedolla. Toyotat pitkälti poissuljettuja, maksavat käytettynäkin niin paljon :D.

Onko suosituksia merkkien osalta, mitä merkkejä / malleja kannattaisi ehdottomasti vältellä tai suosia :)

Haet ilmeisesti lava-autoa, etkä varsinaista lavapakua tähän malliin?

Nissan King Cab on osoittautunut työmaakäytössä ihan päteväksi, joskin alkavat olla jo melko vanhoja sekä loppuun ajettuja.
Lisäksi noissa 2,5TD koneissa on ollut joitain ongelmia kiertokangen laakereiden kanssa, mutta yleensä ne on jo vaihdettu jossain välissä, eikä niiden vaihto ole kovin paha homma.

Navarakin on ihan pätevä, mutta ei aivan loppuun ajetut menevät yli budjetista.

Mitsubishi L200 on myös osoittanut kestävyytensä maastossa työn tai harrastuksen takia rymyävien käytössä, esimerkiksi monella metsäkone- tai maanrakennusurakoitsijalla on tuollainen L200 tankkaus- ja huoltoautona.

Isuzu D-Maxista olen myös kuullut puhuttavan hyvää, vaikka sitä ensi alkuun epäiltiinkin halvan hinnan vuoksi, mutta toisaalta onhan noita aasiassa ja etelä-amerikassa 5-paikkaisina versioina käytössä pilvin pimein.
Isuzusta voisi saada tuolla budjetilla uusimman ja vähiten ajetun auton.

Mutta lyhyesti, mielestäni näissä vanhoissa lava-autoissa kannattaa pysyä japanilaisissa ja jättää jenkkit ja euroautot rauhaan.
 
Hakusessa max 9k euron bensa hatchback. Ajettavuus on etusijalla. Varusteina vakkari sekä automaatti-ilmastointi on must.
Kuulisin mielelläni kokemuksia mk7 fiestasta. Budjetin yläpäähän sopivat focukset ovat suurimmalta osin litraisia ecoboosteja, joissa remmin vaihto on ajankohtainen muutaman vuoden sisällä.

Yhden mk2 facelift focuksen kävin koeajamassa, mutta se oli suht ponneton tuolla 1.6 koneella.

fiesta bongaus: Ford Fiesta 1,6 120 Titanium S 5ov Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Hakusessa max 9k euron bensa hatchback. Ajettavuus on etusijalla. Varusteina vakkari sekä automaatti-ilmastointi on must.
Kuulisin mielelläni kokemuksia mk7 fiestasta. Budjetin yläpäähän sopivat focukset ovat suurimmalta osin litraisia ecoboosteja, joissa remmin vaihto on ajankohtainen muutaman vuoden sisällä.

Yhden mk2 facelift focuksen kävin koeajamassa, mutta se oli suht ponneton tuolla 1.6 koneella.

fiesta bongaus: Ford Fiesta 1,6 120 Titanium S 5ov Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tarjontaa on tasan yksi, mutta miten olisi Swift Sport. Viimeisiä vapari "warm" hatcheja ja kuvien perusteella vakkari ja automaatti-ilmastointi löytyisi vaikkei ole mainittu.

Ihan persoonallisen näköinen pikku auto livenä. Muistan katselleeni tällaisia jo vuosia sitten ja silloinkin oli hintaluokka reilu kymppi. Ehkä harvinaisena pitää aika hyvin arvonsa jos vain löytyy halukas ostaja.

Suzuki Swift Sport 1,6 Viistoperä 2012 - Vaihtoauto
 
Viimeksi muokattu:
Tarjontaa on tasan yksi, mutta miten olisi Swift Sport. Viimeisiä vapari "warm" hatcheja ja kuvien perusteella vakkari ja automaatti-ilmastointi löytyisi vaikkei ole mainittu.

Ihan persoonallisen näköinen pikku auto livenä. Muistan katselleeni tällaisia jo vuosia sitten ja silloinkin oli hintaluokka reilu kymppi. Ehkä harvinaisena pitää aika hyvin arvonsa jos vain löytyy halukas ostaja.

Suzuki Swift Sport 1,6 Viistoperä 2012 - Vaihtoauto
Ihan hirveitä muoviämpäreitä ja jos vertaa fiestan ja suzukin ajo-ominaisuuksia niin fiesta vie 6-0
 
Mielestäni Swiftit ovat kyllä oikein kivoja ajettavia. Tosin bemarityylisuuntainen ohjauksen keskitys ei ole kaikkien makuun.
 
Ihan hirveitä muoviämpäreitä ja jos vertaa fiestan ja suzukin ajo-ominaisuuksia niin fiesta vie 6-0

Jos pysytään alkuperäisen postaajan kriteereissä, ja vertaillaan budjetin yläpään autoja, niin Fiestoja on tarjolla joko 1.6 120hv vapari tai litrainen ecoboost 100hv. Voi olla, että Fordi on maantiellä mukavampi ja vakaampi, mutta väittäisin enemmän ajamisen iloa löytyvän Swift Sportista. Itse ainakin ymmärrän termin "ajettavuus" hatchback kategoriassa juuri näin.

Muovisuudesta olen samaa mieltä, mutta designiltaan sisältä ja ulkoa tuo on mielestäni kestänyt aikaa hyvin kaikessa yksinkertaisuudessaan.Mahdollisuus myös päivittää muutamalla satasella 2-din android mankan, jos siltä tuntuu.

Tuossa vertaillaan Swift Sporttia 140 heppaiseen Ecoboost fiestaan. Fiesta vie teknisesti voiton, mutta silti suositellaan Suzukia fiiliksen puolesta.


(Fiesta) Fear not. The rest of it is as magic as ever, even after all these years. Steering is brilliant, the ride is better-balanced than the firm ST full-fat hot hatch, and the handling is impeccable. Thing is, brilliant as it is, the outright fun isn’t quite served up by the barrel load as it is in the Suzuki. Given the sort of thrill-seeking buyer on a budget these cars are aimed at, that’s important.

Ultimately then, our money’s still on the Swift. It remains fantastic, happily offering up thrills a minute and always begging you for more. Not that the Fiesta isn’t impressive, even with its replacement looming soon. In a sense, it’s too close to call. But this is a twin test based above all on being fun to drive. In that regard, the Suzuki deservedly noses ahead.

Tuossa oli aika hyvä käytetyn koeajo juuri 2012 mallin Swift Sportista.

 
Viimeksi muokattu:
Jos pysytään alkuperäisen postaajan kriteereissä, ja vertaillaan budjetin yläpään autoja, niin Fiestoja on tarjolla joko 1.6 120hv vapari tai litrainen ecoboost 100hv. Voi olla, että Fordi on maantiellä mukavampi ja vakaampi, mutta väittäisin enemmän ajamisen iloa löytyvän Swift Sportista. Itse ainakin ymmärrän termin "ajettavuus" hatchback kategoriassa juuri näin.

Muovisuudesta olen samaa mieltä, mutta designiltaan sisältä ja ulkoa tuo on mielestäni kestänyt aikaa hyvin kaikessa yksinkertaisuudessaan.Mahdollisuus myös päivittää muutamalla satasella 2-din android mankan, jos siltä tuntuu.

Tuossa vertaillaan Swift Sporttia 140 heppaiseen Ecoboost fiestaan. Fiesta vie teknisesti voiton, mutta silti suositellaan Suzukia fiiliksen puolesta.


(Fiesta) Fear not. The rest of it is as magic as ever, even after all these years. Steering is brilliant, the ride is better-balanced than the firm ST full-fat hot hatch, and the handling is impeccable. Thing is, brilliant as it is, the outright fun isn’t quite served up by the barrel load as it is in the Suzuki. Given the sort of thrill-seeking buyer on a budget these cars are aimed at, that’s important.

Ultimately then, our money’s still on the Swift. It remains fantastic, happily offering up thrills a minute and always begging you for more. Not that the Fiesta isn’t impressive, even with its replacement looming soon. In a sense, it’s too close to call. But this is a twin test based above all on being fun to drive. In that regard, the Suzuki deservedly noses ahead.

Tuossa oli aika hyvä käytetyn koeajo juuri 2012 mallin Swift Sportista.



Mitä Suzukeja itse ajanut niin Swift on omaan makuun ihan kiva ajoltaan ja muutenkin. Lähtökohtaisesti luotettava mitä laatuun tulee, ei tarvi viettää aikaa korjaamolla. Nuo 1.6 tosin harvassa, muuten jos käy kiinnostamaan niin noitahan saa nelivetoinakin. Muut tuon luokan nelivedot on...?
 
Yaris hybrid kokemuksia kenelläkään, vuosimalli -12-15? Kakkosauto on vaihtumassa pikapuoliin ja jotenkin tuollainen pieni ja näppärä hybridi kiinnostaisi. Joo, maksavat enemmän kuin muut saman ikäiset tai kokoiset, mutta luotettavuus on minulle se juttu.
 
Taas tarvitsen apua. Mites auto, mihin on vaihdettu uusi moottori ja on 0km ajettu. Muuten autolla ajettu 80.000km. Autosta oli murtunut vesiletku ja edellinen kuski oli jatkanut ajamista ja moottori leikannut kiinni. Uusi moottori asennettuna siis.

Huolto-ohjelma menee kahta vaihetta? onko säätöä? Onko vaikea saada myytyä eteenpäin 2-3 vuoden päästä kun tarve loppuu kyseiselle autolle.
 
@null Pikku fordeista puheen ollen, tuli ajettua Etelä-merikassa Ka+:aa ja se oli hyvän tuntuinen mini Fiesta. En muista oliko litrainen vai 1.5, mutta joka tapauksessa yllättävän sporttinen ja jämäkkä paketti.
Kympillä saisi näköhään 2017 mallia täällä suomessa, joka menee tehoissa noiden välimaastoon.




Developed by Ford Brazil,[34] the Ford Ka Concept was unveiled in Brazil in November 2013.[35]

The '+' in the name shows the fact how Ford sees this as a budget B-segment car (such as the MG 3 or the Dacia Sandero), rather than an A-segment car (like the Volkswagen Up or the Hyundai i10).

The new model is based on Ford's global B platform, sharing its underpinnings with the Fiesta supermini,[34] and embodies Ford's Kinetic 2.0 design theme.[

In Brazil, it is offered with a choice of two petrol engines:[34] a 1.0-litre three-cylinder, developing 59 kW (80 PS) and 100 N⋅m (74 lb⋅ft), or a 1.5-litre four-cylinder, developing 77 kW (105 PS) and 143 N⋅m (105 lb⋅ft).

In Europe, the Ka+ comes with only one engine, a 1.2-litre unit, that comes with either 51 kW (70 PS), in the Studio or the Zetec trim levels, or 63 kW (85 PS), exclusively in the Zetec model.[33]
 
Täytyy käydä koeajamassa ensin tuollainen fiesta.
En listannut alkuperäiseen viestiin, mutta hakusessa vähintään 100hv kippo.
 
Taas tarvitsen apua. Mites auto, mihin on vaihdettu uusi moottori ja on 0km ajettu. Muuten autolla ajettu 80.000km. Autosta oli murtunut vesiletku ja edellinen kuski oli jatkanut ajamista ja moottori leikannut kiinni. Uusi moottori asennettuna siis.

Huolto-ohjelma menee kahta vaihetta? onko säätöä? Onko vaikea saada myytyä eteenpäin 2-3 vuoden päästä kun tarve loppuu kyseiselle autolle.

Oliskos joku ns. ensihuolto motin osalta, jos huoltokirjassa niin sanotaan? Eipä tuo nyt jälleenmyyntiin ainakaan negatiivisesti vaikuta, onhan yksi olennaisin osa uudempi mitä muu auto. Kilsat näkyy vain mittarissa...
 
Yaris hybrid kokemuksia kenelläkään, vuosimalli -12-15? Kakkosauto on vaihtumassa pikapuoliin ja jotenkin tuollainen pieni ja näppärä hybridi kiinnostaisi. Joo, maksavat enemmän kuin muut saman ikäiset tai kokoiset, mutta luotettavuus on minulle se juttu.
Vanhemmilla on ollut noita ja tullut jonkin verran lyhyempää matkaa pyöriteltyä. Ajoasento piti ainakin itse pitää aika pystynä, että yltää rattiin. Ei voi mitään samanlaista puolimakaavaa asentoa pitää kuin vaikka jossain bimmerissä. Oon ite aika pätkä, niin en osaa kommentoida onko tilaa paljon vai vähän. Ohjaus on sellanen löysä löllykkä, millä on kiva pyöritellä kaupungissa ja kulkee motarilla suoraan, mutta ei pääse mitään mutkatie nautintoja hakemaan. Voimansiirrosta tykkään ite siinä mielessä, että vaihteisto on täysin portaaton ja sähkö+polttomoottori toimii tosi huomaamattomasti yhteen. Kiihdyttely on käytännössä sähköautomaisen tasaista, kun ei ole mitään vaihdelaatikon nykimisiä. Moottori kyllä kuulostaa tosi tylsältä kovemmassa kiihdytyksessä CVT:n takia ja tuntuu ettei auto kule mihinkään, vaikka nopeus nouseekin :D Infotaimentti noissa on ihan paska, ja itellä ei riitä hermot valikoiden selailuun ne on niin hitaita. Rengaspainevahti tms. mikälie onkaan, on kanssa tosi ärsyttävä asettaa. Siihen kannattaa pyytää ohjeet jostain huollosta, koska ohjekirjassa oli jotain ihan puuta heinää eikä niillä ohjeilla tehnyt mitään. Tuntuivat pitävän arvonsa kans sangen hyvin, mutta tästä en oo 100% varma, koska seurailin vaan vanhempien touhuja sivusta.
 
Löytyyköhän uudemmille Cadillaceille Suomesta kohtuuhintaista toimivaa huoltoa? Minusta esim. ATS on aika hieno auto ja saanut melko hyviä arvioita autolehdiltäkin, mutta Suomessahan näitä ei juurikaan ole.
 

Liitteet

  • 2015_cadillac_ats_2_0t_premium-pic-1072525612523545160-640x480.jpeg
    2015_cadillac_ats_2_0t_premium-pic-1072525612523545160-640x480.jpeg
    162 KB · Luettu: 97
Eikai noissa mitään ihmellisyyksiä ole huollon suhteen? Varaosat kannattaa tilata jenkeistä, saksasta tai briteistä, sikäli kun uudempiin on Euroopasta saatavilla. Selvästi edullisempi homma kuin jonkun kotimaisen bulvaanin kanssa tusaaminen. Varmaan suurin osa noistakin on jotain Opelin alustalle rakennettuja ja samat vesipumput yms. kaikissa.
 
Eikai noissa mitään ihmellisyyksiä ole huollon suhteen? Varaosat kannattaa tilata jenkeistä, saksasta tai briteistä, sikäli kun uudempiin on Euroopasta saatavilla. Selvästi edullisempi homma kuin jonkun kotimaisen bulvaanin kanssa tusaaminen. Varmaan suurin osa noistakin on jotain Opelin alustalle rakennettuja ja samat vesipumput yms. kaikissa.

Totta, tuokin on mahdollista ottaa nelisylinterisellä turbomoottorilla, ei varmaan mitään suurempaa eksotiikkaa pidä sisällään. Toki sitten auton jälleenmyyntiarvo on varmaan huono ja myyntiaika tolkuton ottaen huomioon, ettei noita Suomessa montaa kappaletta ole.
 
Taas tarvitsen apua. Mites auto, mihin on vaihdettu uusi moottori ja on 0km ajettu.

Jos on tehdasuusi moottori ja vaihdosta liikkeen kuitti niin pelkästään positiivista.

Jos käytetty tai kunnostettu vaihdettu itse tai kaverilla niin sitä ei myydessä kukaan usko että olisi uusi.
 
Olen etsimässä pienempää, mutta kuitenkin neljä ovista esim hatchbackkiä n. +-12k hintaluokasta. Ajoa tulisi noin 15-20km vuodessa enimmäkseen pk seudulla kehää ja motaria välillä.
Vaihteistona mielellään automaatti ja plussaa mitä ihmeellisimmistä tekniikkahilavitkuttimista.
Olen katsonut alla olevaa kiia ja saman tyyppisiä autoja. Onko moitittavaa ceedistä ja dsg vaihteistosta ja mitä muita saman tyyppisiä autoja kannataisi katsella?
 
Olen etsimässä pienempää, mutta kuitenkin neljä ovista esim hatchbackkiä n. +-12k hintaluokasta. Ajoa tulisi noin 15-20km vuodessa enimmäkseen pk seudulla kehää ja motaria välillä.
Vaihteistona mielellään automaatti ja plussaa mitä ihmeellisimmistä tekniikkahilavitkuttimista.
Olen katsonut alla olevaa kiia ja saman tyyppisiä autoja. Onko moitittavaa ceedistä ja dsg vaihteistosta ja mitä muita saman tyyppisiä autoja kannataisi katsella?

Jos mahdollista ladata kotona niin Ampera/Volt?
 
Löytyyköhän uudemmille Cadillaceille Suomesta kohtuuhintaista toimivaa huoltoa? Minusta esim. ATS on aika hieno auto ja saanut melko hyviä arvioita autolehdiltäkin, mutta Suomessahan näitä ei juurikaan ole.

Mulla on tommonen 04 CTS 3.2 V6.

Tosiaan GM:n tuote, mutta mitään osia ei oikein löydy hyllystä. Esim Motonet näyttää öljysuodattimen rekkarilla, mutta sekin on vääränlainen. Olenkin tilannut kaiken rockautosta tai tosta jenkkeihin erikostuneelta korjaamolta. Siellä toimii myös huolto hommat ihan hyvin. Varaosat ei minusta mitenkään erityisen kalliita ole edes tilattuna. OEM happianturi esim 80€ ja acdelcon rebuilt jarrusatula noin 100€.

Mut jos on itsellä kiinnostusta ton verran "harrastaa" niin mikä ettei.

Ihan mukava, hiljainen auto ajella. Laadusta en sitten osaa sanoa ainakin sisusta nitisee ja narisee sieltä täältä, et ei ehkä ihan ässämersu tasoa omasta mielestä. Ihan ok, mutta ei ehkä se standard of world mitä joskus kaiketi ollut. :P
 
Ihan mukava, hiljainen auto ajella. Laadusta en sitten osaa sanoa ainakin sisusta nitisee ja narisee sieltä täältä, et ei ehkä ihan ässämersu tasoa omasta mielestä. Ihan ok, mutta ei ehkä se standard of world mitä joskus kaiketi ollut. :p

Mulla on sellainen käsitys, että tuo mk1 ATS oli Cadillacin yritys parantaa laatuaan saksalaisten kilpailijoiden tasolle. Ainakin ajettavuudessa siinä ilmeisesti onnistuttiinkin, koska tuon pikkusedanin ketteryyttä ja ohjaustuntumaa on kehuttu käytännössä kaikissa ajan revikoissa. Missään en ole kyllä päässyt testaamaan... Sisustan laatu tuskin edelleenkään on saksalaisten premium-merkkien tasolla, mutta amerikkalaiseksi kaiketi ihan hyvä.
 
Hakusessa farkku käyttis bensa moottorilla. Kulutus saisi olla siinä 7l paikkeilla. Mieluusti "vähän" ajettua (130tkm). Katsellut toyota avensista mutta vähän on tylsän näkösiä, luotettavuus olisi kohdillaan. Seat exeo st olisi vähän sporttisemman näkönen mutta ei ole montaa myynnissä niin onkohan kuinka luotettavia muita ehdotuksia ja kokemuksia?
 
Hakusessa farkku käyttis bensa moottorilla. Kulutus saisi olla siinä 7l paikkeilla. Mieluusti "vähän" ajettua (130tkm). Katsellut toyota avensista mutta vähän on tylsän näkösiä, luotettavuus olisi kohdillaan. Seat exeo st olisi vähän sporttisemman näkönen mutta ei ole montaa myynnissä niin onkohan kuinka luotettavia muita ehdotuksia ja kokemuksia?

Mazda 6, aika samasta puusta veistetty muiden japskien kanssa eli sisusta on muovinen. Tekniikaltaan kohtalaisen varma peli, oikeasti iso auto.
 
Exeoon siirtynyt samat moottori ongelmat mitä tuon ikäsissä audeissa on?

Mazda 6 voisi olla ihan jees. ei siihen ulkonäköön hirveästi voi tässä budjetissa vaikuttamaan
 
Muutamaa tuollaista mk7 fiestaa on tullut nyt koeajettua ja molemmissa yksilöissä oli lähtenyt maalia oikealta puolelta, kohdasta mihin takapuskuri päättyy.
Onko tuo nyt sitten jokin tyyppivika, kaikkia yksilöitä tuo ei näytä kuitenkaan koskevan.
 
Muutamaa tuollaista mk7 fiestaa on tullut nyt koeajettua ja molemmissa yksilöissä oli lähtenyt maalia oikealta puolelta, kohdasta mihin takapuskuri päättyy.
Onko tuo nyt sitten jokin tyyppivika, kaikkia yksilöitä tuo ei näytä kuitenkaan koskevan.

En nyt täysin varmaa osaa sanoa onko tuo jatkumoa edelliselle, mutta mk6 fiestassa ja focuksessa 2/2.5/3 on lähes kaikissa tuo sama juttu että puskurin edestä on takana lähteny ruostumaan. Sinänsä tuo ei ole paha paikka ottaa kiinni, itekkin omassa edesmenneessä mk2.5 focuksessa otin sen kiinni, vähän vaan työläs kun pitää puskuri irroittaa että pääsee hiomaan ja suojaamaan sen kunnolla.
 
En nyt täysin varmaa osaa sanoa onko tuo jatkumoa edelliselle, mutta mk6 fiestassa ja focuksessa 2/2.5/3 on lähes kaikissa tuo sama juttu että puskurin edestä on takana lähteny ruostumaan. Sinänsä tuo ei ole paha paikka ottaa kiinni, itekkin omassa edesmenneessä mk2.5 focuksessa otin sen kiinni, vähän vaan työläs kun pitää puskuri irroittaa että pääsee hiomaan ja suojaamaan sen kunnolla.

Voi olla samasta vaivasta kyse.
Saisikohan tuon estettyä kiveniskuteipillä? Edellyttäen, että maali on vielä ehjä. Puskuri tietystin irti.
 
Isännöitsiän mukaan ei saa latailla lämppäripaikalla. 2017 rakennettu kerrostalo.. luulis, että kaapelit mitotettu tulevaisuutta ajatellen.
Vaikka ei olis muuta kuin se 8A saatavilla niin kyllä se plugarille riittää mainiosti. Varsinkin kun auto seisoo siinä yön. Pistää siihen vaikka lämppäriboksi latauslaitteen niin ei voi sanoa edes että on pistorasiasta kiinni. Kyllä se puolentoista neliömillinkin kaapeli kestää 8A jatkuvan latauksen
 
Voi olla samasta vaivasta kyse.
Saisikohan tuon estettyä kiveniskuteipillä? Edellyttäen, että maali on vielä ehjä. Puskuri tietystin irti.

En tiedä oikein miten se teippi siihen istuu... Omassa ainakin tuo ruoste oli lähteny sieltä puskurin ja pellin välisestä saumasta.. Puskurin ku irrotti niin ei siellä ollut maalia enää juurikaan jäljellä, eli siis puskuri oli hangannut peltiin ja sieltä korroosio oli lähtenyt leviämään. Ehkä se voisi toimia jos tuon saa tehtyä tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.
 
Vaikka ei olis muuta kuin se 8A saatavilla niin kyllä se plugarille riittää mainiosti. Varsinkin kun auto seisoo siinä yön. Pistää siihen vaikka lämppäriboksi latauslaitteen niin ei voi sanoa edes että on pistorasiasta kiinni. Kyllä se puolentoista neliömillinkin kaapeli kestää 8A jatkuvan latauksen
Voi kyllä olla ettei kestä. Siinä yhdessä piuhassa harvemmin kun on vaan yksi pistoke, äkkiä menee keskuksen pään sulake kun siihen pistää kaksi tai useampi laturiin ja kaikille kun pitää olla sama linjaus. Ei voi taloyhtiössä olla niin, että yksi saa lataa ja muut ei.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 749
Viestejä
4 515 336
Jäsenet
74 466
Uusin jäsen
riku888

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom