Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo uusi Civic on yksi vakaimpia autoja, mitä km77 on testannut väistökokeessa. Auto selvitti väistökokeen 79km/h ja oli kyllä niin vakuuttavan näköinen suoritus, että ei voi kuin antaa Hondan insinööreille pisteet.
Tuossa videota.
Noi tähdet on kyllä yks kusetus nykyään, kun vaaditaan ties mitä hilavitkutinta, että saa täydet tähdet. Muistaakseni joku palikka puuttuu Civicistä ja sen takia vähemmän tähtiä.
Itellä meni muistaakseni viikkoTämä nyt liippaa aika läheltä niin kysäisenpä:
Kuinka nopeasti olette saaneet santanderilta varmenteen lainan poismaksun jälkeen?
Olen nyt reilu puolitoista viikkoa sitä postitse odottanut, tänä viikonloppuna olisin lähtenyt autoa kauppaamaan/vaihtamaan mutta eipä sitten
Tuo uusi Civic on yksi vakaimpia autoja, mitä km77 on testannut väistökokeessa. Auto selvitti väistökokeen 79km/h ja oli kyllä niin vakuuttavan näköinen suoritus, että ei voi kuin antaa Hondan insinööreille pisteet.
Tuossa videota.
Taisi kuitenkin saada vain 4 tähteä EURONCAP-törmäystestissä, kun edeltäjä sai viisi tähteä. Mulla V60 vaihtui tuohon edellisen korimallin Civiciin, ja matkustamo pysyi yhtä turvallisen tuon testin tulosten mukaan.
Tiistaina maksoin ja perjantaina Traficomissa näkyi luovutusilmoitettuna.Tämä nyt liippaa aika läheltä niin kysäisenpä:
Kuinka nopeasti olette saaneet santanderilta varmenteen lainan poismaksun jälkeen?
Olen nyt reilu puolitoista viikkoa sitä postitse odottanut, tänä viikonloppuna olisin lähtenyt autoa kauppaamaan/vaihtamaan mutta eipä sitten
@KypsaIT-tuki Katselisin Hyundai/Kia akselia, niiden DSG:t eivät kärsi samoista vioista.
@Mabbis Honda Civic sedan, pappamalleja, mutta parhaiten varusteltuja.
Tekisi mieleni väitellä tovinkin tuosta ranskalaisten autojen fobiasta samaan aikaan kun ihmiset edelleen ostavat VW/Skoda/SEAT/Audi konsernimalleja ja nauttivat niiden lukuisista "säästetty tuotannossa" ominaisuuksista. Mutta olkoot...
Civicci Honda Civic Tourer 1,8i Elegance A (MY15) Farmari 2016 - Vaihtoauto - NettiautoSeuraavaa autoa olisi tarkoitus pitää 5-10v, tai mahdollisesti paaliin asti. Ainoat kriteerit olisivat perinteinen automaatti ja luotettavassa maineessa oleva kone, mukavat penkit sekä hyvät ajovalot. Kilometrejä tulee vuodessa max 15tkm. Tuntuu että nämä kriteerit karsii kaikki nykyaikaiset bensa-automaatit
Budjetti max ~17k
Hakusessa työmatka-ajoon ilmastoitu bensa-automaatti alle 10tkm/v ajoon noin 2000-6000€ hintaan. Ajo pääasiassa 50-80km/h nopeusrajoituksellista tietä. Hinta voi olla budjetin yläpäässä, jos on kalliimmat rempat tehty ja mukana hyvät rengassarjat ja vice versa. Kilometrimäärää en pelkää, mutta toiveena saada 2000-luvun auto. Pientä remonttia pystyn tekemään itsekin.
Arvostaisin kommentteja näistä suosikkilistalle kertyneistä autoista ja mielipiteitä kannattaisiko jotain malleja vielä välttää tai lisätä listalle:
Toyota
- Corolla vm. 2002-2007, näitä on lähipiirissä jo pari ja on hyviä olleet, mutta ei 1.8 koneella öljynsyönnin vuoksi
- RAV4
- Avensis jäi pois tässä keskustelussa nousseiden ongelmien ja 95 bensan kelpaamattomuuden takia
Hyundai
- Sonata
- ehkä i30
Volvo
- S40 uudempi korisena
- V50
- S60, V70: mieluiten 170hv koneella
Volkswagenit tiptronicilla
- Passat 1.8t koneella
- Golfit
Honda
- Jazz kiinnostaisi näistä ehkä kaikista eniten matalien käyttökustannuksien vuoksi ja on lukemani perusteella varmatoiminen peli
- Civic 1.8, mutta syökö nämäkin öljyä?
- CR-V
Citroen
- Uudempi korinen C5 2.0 litrasella koneella, mutta on budjetin yläpäässä
Saab
- 9-3 1.8t, mutta näissä mietityttää jo melko korkeat kilometrimäärät ja monessa autossa huonosti hoidetut öljynvaihdot + sihtien putsaaminen
Ainakin Renaultit, Fordit ja Fiatit ovat rajattu pois. Myös Mersut on ulkona pelistä ruosteiden vuoksi sekä tietty kaikki DSG-laatikolla olevat. Mazda, Audi, Opel ja BMW myös hieman kysymysmerkkejä.
Kaikki kommentit tervetulleita
Hakusessa työmatka-ajoon ilmastoitu bensa-automaatti alle 10tkm/v ajoon noin 2000-6000€ hintaan. Ajo pääasiassa 50-80km/h nopeusrajoituksellista tietä. Hinta voi olla budjetin yläpäässä, jos on kalliimmat rempat tehty ja mukana hyvät rengassarjat ja vice versa. Kilometrimäärää en pelkää, mutta toiveena saada 2000-luvun auto. Pientä remonttia pystyn tekemään itsekin.
Arvostaisin kommentteja näistä suosikkilistalle kertyneistä autoista ja mielipiteitä kannattaisiko jotain malleja vielä välttää tai lisätä listalle:
Toyota
- Corolla vm. 2002-2007, näitä on lähipiirissä jo pari ja on hyviä olleet, mutta ei 1.8 koneella öljynsyönnin vuoksi
- RAV4
- Avensis jäi pois tässä keskustelussa nousseiden ongelmien ja 95 bensan kelpaamattomuuden takia
Hyundai
- Sonata
- ehkä i30
Volvo
- S40 uudempi korisena
- V50
- S60, V70: mieluiten 170hv koneella
Volkswagenit tiptronicilla
- Passat 1.8t koneella
- Golfit
Honda
- Jazz kiinnostaisi näistä ehkä kaikista eniten matalien käyttökustannuksien vuoksi ja on lukemani perusteella varmatoiminen peli
- Civic 1.8, mutta syökö nämäkin öljyä?
- CR-V
Citroen
- Uudempi korinen C5 2.0 litrasella koneella, mutta on budjetin yläpäässä
Saab
- 9-3 1.8t, mutta näissä mietityttää jo melko korkeat kilometrimäärät ja monessa autossa huonosti hoidetut öljynvaihdot + sihtien putsaaminen
Ainakin Renaultit, Fordit ja Fiatit ovat rajattu pois. Myös Mersut on ulkona pelistä ruosteiden vuoksi sekä tietty kaikki DSG-laatikolla olevat. Mazda, Audi, Opel ja BMW myös hieman kysymysmerkkejä.
Kaikki kommentit tervetulleita
Civicci Honda Civic Tourer 1,8i Elegance A (MY15) Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mazdaa Mazda 3 5HB 2,0 (120) SKYACTIV-G Premium 6AT 5ov DH3 *MOOTTORINLÄMMITIN + SISÄLÄMMITIN* *** 6 KK KULUTON JA Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto miksei Kuutonenkin jos löytyy budjettiin.
@KypsaIT-tuki Katselisin Hyundai/Kia akselia, niiden DSG:t eivät kärsi samoista vioista.
Miten vanha se saa olla? Toi hintaluokka aiheuttaa vähän ongelmia, kun sillä saa vaan pienempiä koneita uudempiin autoihin ja niissä on sitten DCT, DSG tai CVT laatikkona.
Esim. Volvon S80/V70/S60 2.5T tai T5 koneella on tarjontaa, mutta menee helposti yli 10v vanhaksi. Bemaria löytyy mutta ei saa kauhean uutta korimallia sieltäkään. Mersut menee aika kalliiksi.
Yksi vois olla Opel Insignia, mutta ei ole tietoa itsellä niistä koneista miten ne kestää. Ymmärtääkseni niissä on perinteinen aski? Sen varmaan saa jostain tarkistettuakin jos tuntuu vaihtoehdolta.
Millä perusteella budjetti on valittu, kertaostos vai osamaksusopimuksen kuukausihinta tietylle ajalle? Kannattaa ehkä miettiä pientä budjetin nostoa ja sopivaa rahoitussopimusta, kun kyse kuitenkin 5-10v ajalle investoinnista jolloin olis kiva a) saada sellanen auto johon on tyytyväinen b) olla tekemättä kompromissia käyttövoiman tai vaihteiston suhteen. Muutamalla lisätonnilla tuntuis noita tuoreempia autoja saavan aikalailla eri tavalla, esim. 3-sarjan bemaria.
Ainaki noissa vanhemmissa (10v) insignoiden 2.0T bensamoottoreissa on jakoketju ongelmia, luulis että uudemmissa tuo on korjattu.Yksi vois olla Opel Insignia, mutta ei ole tietoa itsellä niistä koneista miten ne kestää. Ymmärtääkseni niissä on perinteinen aski? Sen varmaan saa jostain tarkistettuakin jos tuntuu
V40 T2/T3 voi löytyä tuolta budjetin yläpäästä joka täyttäisi IMO kriteerit.Kuinka paha kirosana diesel on kaupunkipainotteisessa ajossa? Yhtenä kriteerinä autolle olisi perinteinen automaatti ja nämä tuppaavat lähinnä olemaan dieselin jatkeena, tai sitten valmistajan bensakone on mallia älä osta (PSA, Mersu, melkein kaikki budjettiin sopivat bemarit?) Minkään valmistajan DCT lootat ei vakuuta, että niillä pääsisi 300tkm ostamatta kahta autoa. CVT:n kestävyydestä ei kokemusta.
Seuraavaa autoa olisi tarkoitus pitää 5-10v, tai mahdollisesti paaliin asti. Ainoat kriteerit olisivat perinteinen automaatti ja luotettavassa maineessa oleva kone, mukavat penkit sekä hyvät ajovalot. Kilometrejä tulee vuodessa max 15tkm. Tuntuu että nämä kriteerit karsii kaikki nykyaikaiset bensa-automaatit
Budjetti max ~17k
V40 T2/T3 voi löytyä tuolta budjetin yläpäästä joka täyttäisi IMO kriteerit.
Diesel puolella väittäisin, että oleellisempaa kuin se painottuuko ajo maantielle vai kaupunkiin on se tuleeko säännöllisesti (~kerran viikossa) vähän pidempiä maantie/motari/ohitustiepätkiä, että hiukkassuodattimen saa polteltua puhtaaksi. Eli siis ei se ongelma nähdäkseni ole kaupunkiajo tai vähäiset kokonaiskilometrit, vaan maantie/motariajon puute, jotta suodatin saadaan puhtaaksi. Jos ajovaloilla on väliä niin kuulostaisi että pelkkää citypyöritystään ole. Ja tarkista se hiukkassuodatinrempan hinta, osaan autoista tuo voi olla tyyriskin, mutta osaan ei ole hirveän monen satasen juttu, niin mitä sitten vaikka joutuisikin vaihtamaan kun vaan asennoituu siihen jo valmiiksi ja ei tosiaan ole kovin kallis osa.
CVT-sopii tietääksen ihan hyvin kaupunkiin, eli joku CVT-Toyota ei varmaan muuten olisi huono, mutta ne penkit on sitten vähän kysymysmerkki, itse en tykkää, mutta parhaitenhan tuo selviää koeistumalla.
Volvon osalta pystyn suosittelemaan 2004+ S60/V70, kunhan laatikkoöljyjä on vaihdettu säännöllisesti. Heikkona kohtana näissä on ABS-kehät, VVT pyörä ja budjettiin sopivissa alusta ja sisustan natinat. Unohda nuo pikkuvolvot S40 & V50.
VVT pyörä oireilee joillakin äänenä, itselläni se oli jo niin paha, että jakopään puolelta vuosi öljyä. Osan hinta on 350€, mutta samalla menee jakopääkin uusiksi kilkkeineen, jos hihna ui öljyssä. Kannattaa samalla vaihdattaa apulaiteremmin kiristin, niin sen osalta saa huolettoman pelin. Kustannus kaikkineen 1000-1300€ riippuen mitä kaikkea vaihdetaan, jos liikkeessä teettää. Yleensä VVT:t porsii siinä 200-250tkm tienoilla. 2.5T:ssä näitä on kaksi, 2.4 vaparissa yksi.
Alustan kolinoita varten kannattaa varata toinen tonni. Iskarin yläpäät kolisee edessä ja takana. Samoten pakoputken kannakkeet ruostuu puhki, mutta tämä on edullinen korjata, maksaa ehkä satasen.
Jos C5:sta katselee, niin tässä tulee ranskalaisten oma perinteinen tomaatti AL4, joka ei ole ihan niin kestävässä maineessa, mutta kyllä ne (vm 2004-2010?) laatikot kestää jos öljyjä on vaihdeltu. Näistä kahdesta päätyisin kuitenkin Volvoon.
Mä oon ymmärtänyt että ne 2001-2005 vuotiset on ehkä viimeisiä järkeviä volkkareita, etenkin se Golf. Niitä on aina silloin tällöin suhteellisen siistejä ollut myynnissä ja hintakaan ei ole paha. 2009 on jo mielestäni liian uus volkkari, joten ei ihme jos sullakin on tuollaiset kokemukset siitä. Onneksi volkkarit ei ole mulla todellakaan ensimmäisenä listalla, mutta sopivan osuessa hakuvahtiin sellainenkin kelpaisi.Kierrä kaukaa tuon ikäiset/hintaiset VAG yhtymän autot.
Kiitos kommentista! Mulla on nyt 2006 V70 2.4D koneella ajossa, 407tkm menty automaattilaatikolla. Vähän tuo automaatti vaihtaa jo kulmikkaasti, etenkin kylmillä keleillä vaikka on säännöllisen epäsäännöllisesti öljyt vaihdeltu. Tarkoituksena varmaan ajaa tuo Volvo omassa käytössäni loppuun asti. Tämän V70:n perusteella voitaisiin toinenkin talouteen hommata vaimon työmatkailuun, mutta bensana. Ja toki itekin ymmärrän etteivät noi pikkuvolvot ole yhtä hyviä vehkeitä.
Eikös noissa 2008+ vuotisissa C5:ssa ole Aisinin kuuslovinen? Vanhempaa C5:sta saa kyllä edullisesti ja niissä taitaa olla toi mainitsemasi laatikko, jonka maineesta en kyllä ollut tietoinen, mutta tuo korimalli on sen verran ruma ettei viitsi siihen rahoja laittaa.
Tuon ikäisessä Civicissä on 5v momentinmuunnin automaatti. Mazdassa se aski on kyllä ihan momentinmuunnin automaatti kans vaikka lupaukset on mitä on. Käytökseltään aika laiskanpulskea. Ei todellakaan vaihda DSG:n nopeudella.Eikös siistissä civicissä ole CVT?
Mazdoissa on se Skyactiv Drive automaatti, mikä lupasi yhdistää perinteisen automaatin ja DCT:n huon... hyvät puolet. Onko omakohtaista kokemusta millainen loota? Löytyy aika niukasti Googlella tietoa kestävyydestä, mutta kerta se on pääosin perinteinen loota, niin luulisi kestävän. Täytyy melkein jotain tuollaista käydä kokeilemassa
Mun kokemusten mukaan kaikki Aisinit vaihtaa vähän kulmikkaasti, varsinkin enemmän ajetut. Eriasia sitten jos vaihtotapahtuma on sellanen, että hattu lentää päästä.
Joskus kun C5 kiinnosti itseänikin, niin löysin jostain netin syövereistä tiedon missä mainittiin että uudempikoppasissa 2l bensavehkeissä on aina AL4. Dieseleissä sitten Aisin. Kävin yhtä uudempikoppasta bensa C5:sta koeajamassakin (2.0 & 2009) ja 4 vaihdetta siinä oli. Mittaristokin muistaakseni kertoi millä vaihteella nyt mennään.
E: C5 III - Automaatin vaihteiden määrä alk.2008 Ei suinkaan näemmä aina AL4, vaan ainoastaan 2l vapareissa.
Saastelaitteet ei tykkää edes pidemmästä ajosta, jos ne mummoilee. Vaimo kulki 35km/suunta työmatkaa ja parissa kuukaudessa oli dpf pakkopolton tarpeessa, kun ne viimeisetkin desit piti tiristää pois kulutuksesta. Onhan se mukava, kun keskikulutus on hyvästi alle 5l/100km, mutta nekin säästetyt rahat meni korkoineen pakkopolton aktivoinnin maksamiseen.Parit pointit;
Kaksoiskytkin itsessään, on sitten kuiva tai märkä, ei ole herkästi hajoavaa tekniikkaa. Volkswagenia ja Fordia on syyttäminen siitä, kuten monesta muustakin asiasta; venytä liikaa penniä, tuo uutta tekniikkaa kuluttajille, pese kädet kun kakka tuulettimessa takuuajan jälkeen. Ainoa asia mikä kannattaa huomioida, ei ryömittämistä jarrua vastaan. Ei varsinkaan peräkärryn kanssa.
1.8 ei ole mitenkään mystinen öljyä kuluttavien moottorien salainen tilavuus, Hondan moottori // Toyotan moottori. Sattuupa nyt vain olemaan saman kokoiset.
Ei dieseliä kaupunkiajoon.
... ellei sitä tule kymmeniä kilometrejä päivittäin tai pidempiä siivuja viikoittain. Saastelaitteet ei tykkää pätkäajosta, osta mieluummin bensiiniä kuin säästä pa-kuluissa hetkellisesti dieselillä... Ja maksa remppa.
Kuinka paha kirosana diesel on kaupunkipainotteisessa ajossa? Yhtenä kriteerinä autolle olisi perinteinen automaatti ja nämä tuppaavat lähinnä olemaan dieselin jatkeena, tai sitten valmistajan bensakone on mallia älä osta (PSA, Mersu, melkein kaikki budjettiin sopivat bemarit?) Minkään valmistajan DCT lootat ei vakuuta, että niillä pääsisi 300tkm ostamatta kahta autoa. CVT:n kestävyydestä ei kokemusta.
Seuraavaa autoa olisi tarkoitus pitää 5-10v, tai mahdollisesti paaliin asti. Ainoat kriteerit olisivat perinteinen automaatti ja luotettavassa maineessa oleva kone, mukavat penkit sekä hyvät ajovalot. Kilometrejä tulee vuodessa max 15tkm. Tuntuu että nämä kriteerit karsii kaikki nykyaikaiset bensa-automaatit
Budjetti max ~17k
Venyisikö budjetti tuollaiseen? DSG löytyy, mutta kytkintä ei koskaan luistateta, kun lähdetään aina sähköllä liikkeelle. Style varustelulla suosittelen koeajamaan, kuskin penkissä ristiseläntuki ja sähkösäädöt. Perinteinen automaatti alkaa tuntua nopeasti kovin vanhanaikaiselta.
About vuosi samanlaisesta käytöstä (~10km suuntaansa 100km aluetta ja toinen mokoma 60km ja alle, ehkä kerran kuussa pidempiä reissuja) kokemuksia ja ei mitään ongelmia, vaikka lämppäritön auto. Tuon jälkeen työmatka piteni, mutta sama auto oli vielä 3v taloudessa, eikä edelleenkään mitään ongelmia saatelaitteiden kanssa. Toki aina YMMV.Motaria/maantietä tulee 12km/suunta päivittäin, muuten ajoa 60 alueella ja loput pari kilometriä kaupungissa. En vain jaksa uskoa että poltto tapahtuisi 12km matkalla. Voisin kyllä pidemmän lenkinkin heittää viikonloppuisin, kun vain tietäisi että mikä on se riittävän pitkä matka, ettei kerjää verta nenästään. DPF:n uusiminenkaan ei ole ongelma, vaan lähinnä sitten, jos omalla ajolla se onkin vuosittain tukossa.
Olen kuullut käytännössä aina dieseleistä vain kauhutarinoita, malliin että ei kannata, ellet aja usein kaupungista kaupunkiin.
Voihan mikä tahansa osa hajota koska tahansa käytetyssä autossa, mutta parin kuukauden välein (ei kerran kahden kuukauden omistuksen jälkeen) jos DPF on tukossa niin auto on rikki: Seos persiillään (joku anturi rikki, vuotoja, väärät öljyt...).Saastelaitteet ei tykkää edes pidemmästä ajosta, jos ne mummoilee. Vaimo kulki 35km/suunta työmatkaa ja parissa kuukaudessa oli dpf pakkopolton tarpeessa, kun ne viimeisetkin desit piti tiristää pois kulutuksesta. Onhan se mukava, kun keskikulutus on hyvästi alle 5l/100km, mutta nekin säästetyt rahat meni korkoineen pakkopolton aktivoinnin maksamiseen.
Täällähän on tullut paljon hyvää infoa, kiitos siitä! Tänään tuli koeajettua muutamaa parin vuoden ikäistä Ceediä/i30 ja ei vaan pysty. Muuten ihan ok pelejä, mutta se kaksoiskytkin ärsytti mm. hitaissa nopeuksissa. Sitten kun päästiin vauhtiin, niin toimi ripeästi. Näistä hyppäsin sitten Mazda 6:n rattiin ja loota oli kuin toista maata. Ihan vahva ehdokas.
Kai sitä voisi kuvitella Toyotankin ostamista, täytyy käydä testaamassa millaisia pelejä. Tai sitten palaa tutun ja turvallisen Volvon rattiin, olisi tutut ongelmatkin. Käy pian kun Kummelin sketsissä
Ihan mukavaan hintaan alkaa saamaan 5008, selasin nopeasti niin harmikseen myytävissä ei näkynyt Focalin äänen toistolla varustettua jossa enemmän äänieristettä ja laminoinut etulasit vai liekkö puutteen takia mennyt vaihtoon. Hyvin mahtuu isommatkin penkit ja kunhan kömpii takakontin paikoille niin itsekkin siellä viihtyy. Sähköinen lapsilukko murtohälyttimellä oli myös lisävaruste.Toisaalta kiinnostaisi reipas 100tkm ajettu V90 dieselkoneella, mutta toisaalta samaanhintaan saisi erittäin vähän ajettua Peugeot 5008 SUV bensakoneella. Ehdotuksia isoista perheautoista otetaan vastaan.
Hakusessa perheauto Volvo V70 MK3 tilalle. Luotettava peli ollut mutta, joutaa jo kiertoon 300tkm kilometreillä.
Tavoitteena olisi mahduttaa kolme lastenistuinta takapenkille. Vanhin lapsista 7-vuotias, joten periaatteessa voi istua jo pelkällä korokkeella, mutta nykyinen tuoli kyllä mahdollistaisi istumisen aina 12v asti (ainakin spekseissä).
Budjetti pyörii siinä 20-30ke paikkeilla. Vuosittaiset ajokilometrit aika vähäiset, noin 12-15tkm.
Nyt hankala itse edes tietää mitä hakee. Kovin vahvoja automielipiteitä ei itselläni ole. Toisaalta kiinnostaisi reipas 100tkm ajettu V90 dieselkoneella, mutta toisaalta samaanhintaan saisi erittäin vähän ajettua Peugeot 5008 SUV bensakoneella. Ehdotuksia isoista perheautoista otetaan vastaan.
Saatko latailtua kotosalla? Passat GTE, tai Mitsun Outlander PHEV?
Onnistuuhan se. Tallista löytyy valovirta- ja kolmivaihevirtapistokkeet.
Mutta onko tämmöinen hybridi oikeasta taloudellisesti kannattava vai enemmänkin ekoteko? Taitaa hankintahinta syödä tuon sähköstä saatavan hyödyn näillä kilometreillä? Lisäksi tulee vain lisää rikkimeneviä osia.
No just noiden sun kilsojen takia tuumasin plugari-hybridiä. Mulla kaupunkiajoa about samoilla kilsoilla ja ajelen sähköllä käytännössä ma-pe arkiajot. Viikonloppureissuilla hörähtää vasta polttomoottori käyntiin. Tankilla tarttee käydä kolmisen kertaa vuodessa. Mutta juu jos sun päivittäiset autoilut on lyhyitä kaupunkiajo pätkiä, niin sitte sanoisin plugarihybridin olevan omiaan.
Mutta onko tämmöinen hybridi oikeasta taloudellisesti kannattava vai enemmänkin ekoteko? Taitaa hankintahinta syödä tuon sähköstä saatavan hyödyn näillä kilometreillä? Lisäksi tulee vain lisää rikkimeneviä osia.
Tietty plugari tuo sitä tehoa myös lisää ja parhaimmassa tapauksessa jopa nelivedon. Kuinka loppuun ajettuja akut on tuommoisessa esim. 100tkm ajetussa Passat GTE:ssä?
Miten ois Volvo XC70 (tai V70) AWD tai RAV4?Hakusessa käyttöautoksi menopeli jolla n. 1800-2000kg vetomassa. Tämä rajaa jo aika monta vaihtoehtoa pois, tarvii aika paljon kuskailla tavaraa kärrissä ja se rajaa paljon vaihtoehtoja pois. Ford Kugaa olen tässä tuumaillut, mutta mitähän muita vaihtoehtoja löytyisi?
Muita kriteereitä, budjetti 10k€-20k€. Kovin paljon yli ei huvittaisi maksaa joten 20k€ alkaa olla jo kipukynnys. Muuten aika vaihtoehdoille avoin. Neliveto olisi hyvä, mutta ei ehdoton. Manuaali ja ehkäpä viimeisenä mieluummin bensakoneella. Ei tarvitse olla mitenkään erikoisen hieno, minulle premiumia on jos ostaisi kerrankin auton tältä vuosituhannelta. Halvempikin laite menee jos tekniikka varma ja ei ole koriltaan heti hapan.
Hakusessa käyttöautoksi menopeli jolla n. 1800-2000kg vetomassa. Tämä rajaa jo aika monta vaihtoehtoa pois, tarvii aika paljon kuskailla tavaraa kärrissä ja se rajaa paljon vaihtoehtoja pois. Ford Kugaa olen tässä tuumaillut, mutta mitähän muita vaihtoehtoja löytyisi?
Muita kriteereitä, budjetti 10k€-20k€. Kovin paljon yli ei huvittaisi maksaa joten 20k€ alkaa olla jo kipukynnys. Muuten aika vaihtoehdoille avoin. Neliveto olisi hyvä, mutta ei ehdoton. Manuaali ja ehkäpä viimeisenä mieluummin bensakoneella. Ei tarvitse olla mitenkään erikoisen hieno, minulle premiumia on jos ostaisi kerrankin auton tältä vuosituhannelta. Halvempikin laite menee jos tekniikka varma ja ei ole koriltaan heti hapan.
Entinen naapuri pisti frv:n vaihtoon, kun helmat alkoi muistuttaa kukkapuskaa. Pohjassakin kuulemma oli jotain "pientä". Muuten oli ollut kovin tyytyväinen.Pakko kakkosauto laittaa. Tuossa silmiin osu -06 accord, automaatti,farkku. Toisena jotenki pervosti silmää viihdytti hondan frv 06 mallia sekin. Mimmosia kamppeita noi on? Tai olisiko jotain muuta tarjota hinnassa alle 3k? Farkku/5ovinen oltava. Ja varmaan bensa, tuskin diesel kannattaa
Katselin - 09 vuotista 525d e61 korista nelikkoa. Onkos siinä sit m57?
No vaimon kehon siirtimeksi tulossa. Ei tarvii softata.