Mikä auto minulle?

No jos tuosta saa ongelman, ettei saa pultinreikiä kohdalleen niin ollaan jo aika pahasti skutsin puolella.
Nostat tosiaan sitä rengasta vain niin että on irti maasta, ja katsot vähän läpi vanteesta missä kohtaa ne kierteet ovat. Jalkaa kannattaa myös hyödyntää pitämään vanne navassa kiinni.
On "jokunen" rengas tullut asennettua (kuten tässäkin tapauksessa), joten haen vain sitä helpotusta hommaan.
On myös hieno työkalu, mikä on vaan metallitanko jossa samat kierteet ja menee vanteen yhden reiän läpi.
Saa varmaan joka varaosaputkasta. Ja oiskohan ollut ainakin pösöissä ihan vakiona jopa tuollainen.
Voisitko laittaa linkin.
 
Pitäisi päivittää picassio xsara liikkuvaan ja hiemat ketterämpään yksilöön. Budjetti ±12k, kaupunkiin kahdelle keskikokoiselle tulisi käyttöön mutta voisi olla ainakin neljälle paikat. Bensa tai hybridi. Ovien määrällä ei väliä. Automaatit kiinnostaa mutta manuaali ok. Tykkään päivittyneemmästä teknologiasta, esim. android auto, kamerat jne. Mitähän tuolla rahalla voisi saada?
 
Viimeksi muokattu:
V70 olisi paljon paremmin tilaa kuljettaa kaikenlaista ja löytyisi helpommin vetokoukkuakin mutta onko se niin jäätävä laiva että menee hermot parkkihallipyörityksessä?
S80 mk2 omistaneena ainakin voin sanoa, että kyllä menee hermot ahtailla parkkipaikoilla ja etenkin parkkihalleissa. On harmillisen iso kääntösäde tuossa autossa. Pysäköintitutkat eteen ja taakse ehdoton varuste. Kokonaisuutena kuitenkin loistava auto ja voin kyllä suositella jos "maantielaiva" on hakusessa.
 
Onko kokemuksia samanikäisistä Volvon S80 ja V70 eroista, ajattelin vuosimalleja 2015-2016. Lähinnä ajan pitkää siivua motaria ja maantietä. Ovatko nuo yhtä mukavia ja hiljaisia? V70 varmaan vähän meluisampi koska farkuissa kuuluu aina melua takaa eikä siinä ole vakiona äänieriste-laminoituja sivulaseja kuten S80? Nelikkona olisi tietysti kiva mutta yksi vikakohde lisää huollettavaksi ja pitää etsiä sellainen yksilö jossa on vaihdeltu haldexin öljyjä ettei joudu heti boxin vaihtohommiin noin satatuhatta ajettuna.
V70 olisi paljon paremmin tilaa kuljettaa kaikenlaista ja löytyisi helpommin vetokoukkuakin mutta onko se niin jäätävä laiva että menee hermot parkkihallipyörityksessä?
Ei tuo V70 kovin iso laiva ole mutta etupyörät ei juurikaan käänny. Ei minua haitannut ottaa se pari vekslausta parkkihallissa mutta ehkä jotakuta voi.

On kyllä yksi käytännöllisimpiä autoja mitä on. Myöhemmissä käytännöllisyys vähän muotoilun edessä kärsinyt, muistaakseni mm. peräkontti on aavistuksen pienentynyt mutta takajalkatilaa tullut vastaavasti lisää. Vanhemmissa myös hyvä huomata että välitykset oli selvästi Ruotsiin suunniteltu ja jo suomalaisilla nopeuksilla kulutus pomppaa motarilla aika kovin. Noita uudempia en ole omistanut.
 
Mitenkäs tuollainen BMW 218 1.5 litran koneella (B38), onko koneessa ongelmia ja millä kilometreillä tulee kalliimpaa remppaa, kuten ketjun- tai hihnan vaihtoa? Uskaltaisiko suosittella vanhuksille kauppakassiksi?
 
Viimeksi muokattu:
Tuolta sain tuosta autosta ylivoimaisesti parhaan tarjouksen mitä olen pyytänyt, mutta onkohan turhan paljon ajettu vai tuleekohan kestämään vielä vuosiksi?
 
Viimeksi muokattu:
Niinpäs onkin, ilmeisesti tuota ei noissa virallisissa lukemissa oikein näkynyt missään:

0 - 100 siis 8,6 sekunnissa. Pitääpä laittaa mietintään.

Mitä ihmettä? Miksi Mitsubishi mainostaa tätä 10,5sek kiihtyvyydellä, kun suorituskyky on kertaluokkaa parempi? Kuulostaa jotenkin kummalliselta, kun itsekin hylännyt tuon laiskan pulskeana mallina mielestäni. Kävin jopa ajelemassa jotain vanhempaa mallia, joka ei kyllä tietääkseni tuollaiseen taittunut. Nythän tuolla voisi jopa päästä ohi, kun 80-120 kiihdytys onkin täydellä teholla 6,7sek vs 9,9sek EV tilassa.
 
Pitäisi perheenlisäyksen vuoksi vaihtaa sedan farkkuun. Tottunut ajelemaan noilla peugeot viisnollakaseilla.


Tuolta sain tuosta autosta ylivoimaisesti parhaan tarjouksen mitä olen pyytänyt, mutta onkohan turhan paljon ajettu vai tuleekohan kestämään vielä vuosiksi?

Reilummin ajetuissa katselisin mieluummin DW10-pohjaisia 2.0 HDi:tä. :tup:

Tuo isompi on pomminvarman koneen maineessa ja kulutuserokaan ei ole mikään älytön verrattuna sen etuihin. Noin isossa autossa tuota pikkukonetta joutuu kuitenkin rankaisemaan koko ajan kaasu pohjassa, mikä ei varmastikaan pidennä sen kestoikää.

Toisaalta on noita DV6-pohjaisia pikkudiisseleitäkin +400 tkm ajettuina nettiautossakin myynnissä, vaikka niissä on ollut ainakin aikasemmin ongelmia turbon öljykierron ja nokkien välisen jakoketjun kanssa.
 
Mitä ihmettä? Miksi Mitsubishi mainostaa tätä 10,5sek kiihtyvyydellä, kun suorituskyky on kertaluokkaa parempi? Kuulostaa jotenkin kummalliselta, kun itsekin hylännyt tuon laiskan pulskeana mallina mielestäni. Kävin jopa ajelemassa jotain vanhempaa mallia, joka ei kyllä tietääkseni tuollaiseen taittunut. Nythän tuolla voisi jopa päästä ohi, kun 80-120 kiihdytys onkin täydellä teholla 6,7sek vs 9,9sek EV tilassa.

Voikohan olla niin että ilmoitettu arvo pitää saavuttaa periaatteessa koska vaan ja ei onnistu "tyhjällä" akulla tuo 9 sekunnin alitus?
 
Perheenlisäyksen johdosta pitäis laittaa nykyinen Volvo s60 D3 2011 vaihtoon. Isoin syy, että tuo sedanin kontti ei ole kovin kätevä täyttää varsinkaan rattaiden kanssa. Eli farkku luultavasti tilalle.

Sanoisin, että budjettina ihan maksimissaan 30k. Automaatti pitäisi olla ja muutenkin tuolla hinnalla jo mieluusti hyvin varusteltu yksilö. Tietysti uudempi kuin nykyinen, mutta ei kuitenkaan uusi vaan käytetty. Ehdotuksia, että mitäs tässä kannattais ruveta katselemaan? Ajoa tulee vuodessa noin 25k. Ja tietysti käytän toki mieluummin vähemmän kuin olen asettanut budjetiksi.
 
Vanhemmissa myös hyvä huomata että välitykset oli selvästi Ruotsiin suunniteltu ja jo suomalaisilla nopeuksilla kulutus pomppaa motarilla aika kovin. Noita uudempia en ole omistanut.
Hmm, pitääpä tutkia mitkä välitykset on uusissa vs vanhat. Motarilla tulee kuitenkin lähes puolet ajetuista kilometreistä joten olisi ihan jees jos pysyttäisiin alle 6-7 litran kulutuksessa @ 130 mittarinopeus.
 
Perheenlisäyksen johdosta pitäis laittaa nykyinen Volvo s60 D3 2011 vaihtoon. Isoin syy, että tuo sedanin kontti ei ole kovin kätevä täyttää varsinkaan rattaiden kanssa. Eli farkku luultavasti tilalle.

Sanoisin, että budjettina ihan maksimissaan 30k. Automaatti pitäisi olla ja muutenkin tuolla hinnalla jo mieluusti hyvin varusteltu yksilö. Tietysti uudempi kuin nykyinen, mutta ei kuitenkaan uusi vaan käytetty. Ehdotuksia, että mitäs tässä kannattais ruveta katselemaan? Ajoa tulee vuodessa noin 25k. Ja tietysti käytän toki mieluummin vähemmän kuin olen asettanut budjetiksi.

Bensa.
Diesel.
Iso diesel.
 
  • Tykkää
Reactions: JMJ
Ot
Alfa Romeo Stelvio, käytetty diesel, uhka vai mahdollisuus?

Elämäntilanne on edennyt siihen pisteeseen, että pitäisi alkaa miettiä sellaista kulkinetta johon mahtuu lastenrattaat sekä lastenistuin kätevästi ilman taistelua. Eli käytännössä valinta taitaa suuntautua joko farmariin tai (katu)maasturiin.

Kulutuksen ja verojen osalta jokin plugin-hybridi (ja mielellään nelivedolla) lienee se loogisin vaihtoehto, ja siihen kastiin osuu muun muassa Mersun GLC 350e palttiarallaa 50 kiloeuron hintaluokassa. Tosin plugarina se ei sitten taas ole kovin hyvä ainakaan sähköisen kantaman osalta näissä pari vuotta vanhoissa. Jos haluaa kantamaa, niin sitten pitäisi olla faceliftattu malli. Toinen mahdollisuus olisi sitten BMW X5, mutta sitten taas alkaa mietityttämään kestävyys. Kolmantena Volvolta V90 tai XC60, mutta en ollut kovin vakuuttunut niiden laatuvaikutelmasta vaikka hinta antaisi ymmärtää paremmasta.

Toisaalta jos luotettavuudesta kestää karsia, niin sitten lienee sama laittaa jo jotain erikoisempaa, kuten juuri tämä Alfa, tai sitten Jaguar F-Pace.

Jokerikorttivaihtoehtona olisi sitten Toyotan tuleva RAV4 plugari joka on varmaankin sähköisen toiminnan ja tehojen puolesta sieltä paremmasta päästä. Toyotana se on tosin sitten myös sieltä tylsimmästä päästä.

F-pace. Hyviä ajaa ja luotettavia autoja
 
Reilummin ajetuissa katselisin mieluummin DW10-pohjaisia 2.0 HDi:tä. :tup:

Tuo isompi on pomminvarman koneen maineessa ja kulutuserokaan ei ole mikään älytön verrattuna sen etuihin. Noin isossa autossa tuota pikkukonetta joutuu kuitenkin rankaisemaan koko ajan kaasu pohjassa, mikä ei varmastikaan pidennä sen kestoikää.

Toisaalta on noita DV6-pohjaisia pikkudiisseleitäkin +400 tkm ajettuina nettiautossakin myynnissä, vaikka niissä on ollut ainakin aikasemmin ongelmia turbon öljykierron ja nokkien välisen jakoketjun kanssa.
Maantiellä/motarilla kierrokset reilusti alle 2500 rpm kaikilla sallituilla nopeuksilla ja vähän ylikin. En oikein ymmärrä tuota kaasupohjassa kommenttia. Toki lisätehosta ei tämän kanssa haittaakaan olisi.

Tuossa yksilössä ihmettelisin enemmän tuota outoa jakohihnan vaihtoväliä, 215 tkm ei taida osua mihinkään huoltoväliin. Etulokarin takaa lähtee maalit, muuten ei itsellä ole ollut ongelmia samanmoisen kanssa (tosin varustetaso ei ole gt line). 120 tkm meni ensimmäinen pyöränlaakeri, muuta ei ole tehty.

2-litrainen kone on näissä uudemmissa aikamoinen yksisarvinen, katoavat myös myynnistä nopeasti.
 
Onko noista Peugeot 308 SW 2014 eteenpäin kokemuksia? Useampi aika vähän ajettu on myynnissä tällä hetkellä.
 
Onko noista Peugeot 308 SW 2014 eteenpäin kokemuksia? Useampi aika vähän ajettu on myynnissä tällä hetkellä.

Faceliftatuissa on korjattu muutama pieni sudenkuoppa mitä noissa aiemmissa 308:seissa oli. Eli ajovalopesurien letkujen vuodot sekä radioiden alkupään softaongelmat. Muuten perusvarmoja vehkeitä.
 
Perheenlisäyksen johdosta pitäis laittaa nykyinen Volvo s60 D3 2011 vaihtoon. Isoin syy, että tuo sedanin kontti ei ole kovin kätevä täyttää varsinkaan rattaiden kanssa. Eli farkku luultavasti tilalle.

Sanoisin, että budjettina ihan maksimissaan 30k. Automaatti pitäisi olla ja muutenkin tuolla hinnalla jo mieluusti hyvin varusteltu yksilö. Tietysti uudempi kuin nykyinen, mutta ei kuitenkaan uusi vaan käytetty. Ehdotuksia, että mitäs tässä kannattais ruveta katselemaan? Ajoa tulee vuodessa noin 25k. Ja tietysti käytän toki mieluummin vähemmän kuin olen asettanut budjetiksi.
Oma suositus on joku mahdollisimman iso farmari vähintään. VAG tuotteista katsoisin VW Passat tai Skoda Suberb ja Volvolta V70 tai V90.

Itsellä on B7 Passat farmari ja nyt kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa alkaa olemaan hieman epäkäytännöllinen. Toki kaikki mahtuu mukaan arkeen ja lomareissuille, mutta ei lasten lastaaminen autoon mitään herkkua ole sekä sopivien istuimien metsästys tuottaa haasteita.
 
  • Tykkää
Reactions: JMJ
Perheenlisäyksen johdosta pitäis laittaa nykyinen Volvo s60 D3 2011 vaihtoon. Isoin syy, että tuo sedanin kontti ei ole kovin kätevä täyttää varsinkaan rattaiden kanssa. Eli farkku luultavasti tilalle.

Sanoisin, että budjettina ihan maksimissaan 30k. Automaatti pitäisi olla ja muutenkin tuolla hinnalla jo mieluusti hyvin varusteltu yksilö. Tietysti uudempi kuin nykyinen, mutta ei kuitenkaan uusi vaan käytetty. Ehdotuksia, että mitäs tässä kannattais ruveta katselemaan? Ajoa tulee vuodessa noin 25k. Ja tietysti käytän toki mieluummin vähemmän kuin olen asettanut budjetiksi.

Jos nykyinen on muuten ollut hyvä niin faceliftattu V60? Konttihan ei verhon alla ole mikään mahdottoman kokoinen mutta luulisi yhden lapsen tavaroiden kanssa pärjäävän kevyesti.
 
Kia Niro Hybrid?

Saman voimalinjan Ioniqillä tuli ajettua Tammi-Maaliskuussa 10k. Mukava ajaa niin Helsingin keskustassa, pienemmässä taajamassa kuin myös maantiellä. Tuollaisilla 80 km/h mäkisillä kantateillä kun pääsee vähän auton kanssa sinuiksi niin sähköllä "alamäkien glaidailu" mukavaa ajanvietettä nopeusrajoituksia rikkomatta.

Adaptiivista vakkaria olen loppujen lopuksi hyödyntänyt aika vähän, limitteriä enemmänkin. Osassa malleista on vain tavallinen vakkari + limitteri ja näin jälkiviisaana en pitäisi sitä enää must have ominaisuutena.

Ainakin Ioniqissa integroitu Tomtomin navi löytää nopeuskamerat kännykän wifi hotspottin kautta. Sen verran hyvä, että käytän sitä useammin kuin Google Mapsia Android auton kautta.

Ainut miinus tässä voimalinjassa tähän mennessä luistonrajoitin. Liikkeellelähtö loppuunajetuilla kitkoilla oli alkuun vaikeaa ensilumilla pieneen ylämäkeen. Epäilen, että ei käytä jarruja aktiivisesti jarruttamaan sutivaa pyörää, koska eivät ole halunneet ajaa pientä sähkömoottoria jarrua vasten? Toisaalta uusilla kitkoilla (Conti Viking Contact 7) ei sitten mitään ongelmaa.

Kaikenkaikkiaan palanut bensaa kitkoilla 11500 kilsan aikana 4,7 l/100. Viimeisin koronatankki sitten 2kk 430km lähiseutu pyöritystä 5,5. Ihan parin kilsan pätkäajossa systeemi ei vielä pääse oikeuksiinsa, mutta jo 5km kauppaan ja 5km takaisin niin päästään alle kuuteen. Suuremman ilmanvastuksen takia niro toki hörppii vähän enemmän, mutta ei hirveästi ainakaan taajamassa.

Alla Niro koeajoauto syksyltä, ennen kuin Ioniqiin päädyin. Hyvin kriittisellä korvalla kun olin liikkeellä niin rengasmelun huomasi moottoritienopeuksissa, Ioniqissa ei sitten ole häirinnyt.

20190917_165503.jpg20190917_170102.jpg

Ruksin hakuun sähkösäätöiden kuskinpenkin ristiseläntuella, niin vaihtoehdot tippuivat 240 -> 30.

 
Viimeksi muokattu:
No niin nyt viikonlopun jälkeen alkaa tulla tarjouksia vastaan, kumpi olisi parempi valinta, vuoden 2016 Peugeot 308 sw 130 puretechillä bensalla vai sitten vuoden 2015 Peugeot 508 sw dieselillä. Bensalla ajettu 71tkm ja dieselillä 184tk. 508 on pari tonnia halvempi ja paremman tarjouksen siitä saanut.
 
Ei 308:a ole dieselinä osunut sopivaan haarukkaan? 508sw tilan ja moottorin takia @aapelih
 
No niin nyt viikonlopun jälkeen alkaa tulla tarjouksia vastaan, kumpi olisi parempi valinta, vuoden 2016 Peugeot 308 sw 130 puretechillä bensalla vai sitten vuoden 2015 Peugeot 508 sw dieselillä. Bensalla ajettu 71tkm ja dieselillä 184tk. 508 on pari tonnia halvempi ja paremman tarjouksen siitä saanut.
Riippuu aika paljon, kuinka tulee kilsoja. Jos yli 15 tkm vuoteen niin varmaan menisin dieselillä.
 
Ilmeisesti 508:ssa on jakohihnat yms. vaihdettu hiljattain? Tuossa 180 tkm tietämissä siinä oli muistaakseni isompaa remonttia. Oletettavasti tämä on facelift (BlueHDI 120 kone)? Katsastus on tänä vuonna 2015 mallille, kannattaa tingata mahdolliset löytyvät viat hintaan mukaan. Helposti voi olla jotain alustan kulumaa, kun raskas (ranskalainen) auto. Huomattavan jäävi olen sanomaan, mutta ottaisin 508:n, 308 on vähän sellainen malli, jota en oikein ymmärrä. Maksaa melkein kuin 508, mutta ominaisuuksiltaan jää jälkeen.

e: Olihan nämä automaatteja? 508:n manuaalilootaa en voi suositella ja jos on "pakko", niin kuuntele ainakin vonkuuko se 80-90 km/h nopeudessa. On tehtaan mukaan normaali "feature", minun mielestä rikkinäinen. Onneksi myyjän kanssa sain auton vaihdettua helposti tähän nykyiseen (kiitos Länsiauto :thumbsup:).

e2: Yksilökohtaistahan tämäkin kaikki tyyni. Joku 180 tkm rullattu voi olla siistimpi kuin 70 tkm ajettu uudempi, jos jälkimmäistä on ajanut joku oman elämänsä Jari-Matti leasing-sopparin kera.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti 508:ssa on jakohihnat yms. vaihdettu hiljattain? Tuossa 180 tkm tietämissä siinä oli muistaakseni isompaa remonttia. Oletettavasti tämä on facelift (BlueHDI 120 kone)? Katsastus on tänä vuonna 2015 mallille, kannattaa tingata mahdolliset löytyvät viat hintaan mukaan. Helposti voi olla jotain alustan kulumaa, kun raskas (ranskalainen) auto. Huomattavan jäävi olen sanomaan, mutta ottaisin 508:n, 308 on vähän sellainen malli, jota en oikein ymmärrä. Maksaa melkein kuin 508, mutta ominaisuuksiltaan jää jälkeen.

e: Olihan nämä automaatteja? 508:n manuaalilootaa en voi suositella ja jos on "pakko", niin kuuntele ainakin vonkuuko se 80-90 km/h nopeudessa. On tehtaan mukaan normaali "feature", minun mielestä rikkinäinen. Onneksi myyjän kanssa sain auton vaihdettua helposti tähän nykyiseen (kiitos Länsiauto :thumbsup:).

e2: Yksilökohtaistahan tämäkin kaikki tyyni. Joku 180 tkm rullattu voi olla siistimpi kuin 70 tkm ajettu uudempi, jos jälkimmäistä on ajanut joku oman elämänsä Jari-Matti leasing-sopparin kera.


Moottori takuuvaihdettu 100tk/2018. Pitäisi jakohihnallakin olla vielä siis matkaa jäljellä kun vaihtoväli on 175tkm.
 
Viimeksi muokattu:
Tais osua tuohon yksilöön se nokka-akseiin tms. ratasvika, jolla sain ilmaisen jakohihnan vaihdon. Joku takaisinkutsu. Ei huono, toki aluta on sitten jo 180 tkm ajettu.
 
Autokuume iskee tässä etätöiden keskellä ja tarvetta olisi perhefarmarille. Hintaluokka noin 12-14k€. Millaista farkkua suositellaan? Mieluusti diesel ja webasto kun on vian yksi autopaikka ja vaimon auto vie sen jo.
 

Säästöllä saat asennuttaa Binarin.

Tai jotain tällaista.
 
Autokuume iskee tässä etätöiden keskellä ja tarvetta olisi perhefarmarille. Hintaluokka noin 12-14k€. Millaista farkkua suositellaan? Mieluusti diesel ja webasto kun on vian yksi autopaikka ja vaimon auto vie sen jo.

Focusta lähtisin ainakin itse katsomaan tuossa hintaluokassa:

 

Säästöllä saat asennuttaa Binarin.

Tai jotain tällaista.

Meganet on ihan jees, mutta navigaattori on aivan umpisurkea ja sillä ei tee mitään mikä johtaa toiseen ongelmaan, mankka on sysipaska, siis - 89 micrassa on parempi mankka ja sointi kuin rellussa, tuolla rellun virityksellä ei tee mitään, mutta koska navi ja mankka on naitettu yhteen niin mankan vaihto on vaikeaa = kallista ja silti osa ominaisuuksista putoaa pois kuten kaukosäädin puhelimen hallintaan ym.
 

Säästöllä saat asennuttaa Binarin.

Tai jotain tällaista.

Tuo alimmainen näyttää olevan varsin muikea peli!
 
Emännän ja minun toiveet auton suhteen eivät kyllä täsmää yhtään. Emäntä ei oikeastaan haluaisi autoa lainkaan koska "muh enviroment", mutta se on pakollinen joten jokin kompromissi pitäisi saada. Sähköautot on poissa laskuista suoraan koska asumme kerrostalossa ja kadunvarsipysäköinti sekä kantomatkan pitäisi olla 250km yhteen suuntaan johon nuo halvemmat eivät aina pääse.

Oma unelma autohan olisi Hyundai i30 N tällä hetkellä. Se ei olisi kuitenkaan taloudellisesti järkevä ostos sillä matkat koostuvat lähinnä kaupassa käyntiin, harrastuksissa käyntiin ja muihin hyvin lyhyisiin matkoihin sekä tuo 250km matka parin viikon välein.

Tarkoituksena olisi pitää juoksevatkulut sekä hankintameno mahdollisimman pieninä. Hintaluokka on vielä avoin, mutta ei kuitenkaan mitään täysin loppuunajettua. Jos unohdetaan mun fantasiat tehokkaasta autosta ja etsitään autoa noin Mazda 3, i30 kokoluokassa joka on myös pienillä päästöillä sekä kulutuksella minkälaisia vaihtoehtoja on? Hybridin järkevyys voi olla aika rajallinen sillä suurinosa ajosta on kaupunkiajoa joten se ei pääse edes lataamaan akkua missään vaiheessa.

Tällä hetkellä on 2003 Citroen C5 jossa on jatkuvasti vikaa sähköissä ja iän myötä kokoajan jotain pikkuvikaa pitää korjailla.
 
Emännän ja minun toiveet auton suhteen eivät kyllä täsmää yhtään. Emäntä ei oikeastaan haluaisi autoa lainkaan koska "muh enviroment", mutta se on pakollinen joten jokin kompromissi pitäisi saada. Sähköautot on poissa laskuista suoraan koska asumme kerrostalossa ja kadunvarsipysäköinti sekä kantomatkan pitäisi olla 250km yhteen suuntaan johon nuo halvemmat eivät aina pääse.

Oma unelma autohan olisi Hyundai i30 N tällä hetkellä. Se ei olisi kuitenkaan taloudellisesti järkevä ostos sillä matkat koostuvat lähinnä kaupassa käyntiin, harrastuksissa käyntiin ja muihin hyvin lyhyisiin matkoihin sekä tuo 250km matka parin viikon välein.

Tarkoituksena olisi pitää juoksevatkulut sekä hankintameno mahdollisimman pieninä. Hintaluokka on vielä avoin, mutta ei kuitenkaan mitään täysin loppuunajettua. Jos unohdetaan mun fantasiat tehokkaasta autosta ja etsitään autoa noin Mazda 3, i30 kokoluokassa joka on myös pienillä päästöillä sekä kulutuksella minkälaisia vaihtoehtoja on? Hybridin järkevyys voi olla aika rajallinen sillä suurinosa ajosta on kaupunkiajoa joten se ei pääse edes lataamaan akkua missään vaiheessa.

Tällä hetkellä on 2003 Citroen C5 jossa on jatkuvasti vikaa sähköissä ja iän myötä kokoajan jotain pikkuvikaa pitää korjailla.

Hybridi Auris tai Lexus CT200h, kyllähän tollanen ei ladattava hybridi säästää kulutuksessa kaupungissa ja Toyotan tekniikka on koeteltua.
 
Emännän ja minun toiveet auton suhteen eivät kyllä täsmää yhtään. Emäntä ei oikeastaan haluaisi autoa lainkaan koska "muh enviroment", mutta se on pakollinen joten jokin kompromissi pitäisi saada. Sähköautot on poissa laskuista suoraan koska asumme kerrostalossa ja kadunvarsipysäköinti sekä kantomatkan pitäisi olla 250km yhteen suuntaan johon nuo halvemmat eivät aina pääse.

Oma unelma autohan olisi Hyundai i30 N tällä hetkellä. Se ei olisi kuitenkaan taloudellisesti järkevä ostos sillä matkat koostuvat lähinnä kaupassa käyntiin, harrastuksissa käyntiin ja muihin hyvin lyhyisiin matkoihin sekä tuo 250km matka parin viikon välein.

Tarkoituksena olisi pitää juoksevatkulut sekä hankintameno mahdollisimman pieninä. Hintaluokka on vielä avoin, mutta ei kuitenkaan mitään täysin loppuunajettua. Jos unohdetaan mun fantasiat tehokkaasta autosta ja etsitään autoa noin Mazda 3, i30 kokoluokassa joka on myös pienillä päästöillä sekä kulutuksella minkälaisia vaihtoehtoja on? Hybridin järkevyys voi olla aika rajallinen sillä suurinosa ajosta on kaupunkiajoa joten se ei pääse edes lataamaan akkua missään vaiheessa.

Tällä hetkellä on 2003 Citroen C5 jossa on jatkuvasti vikaa sähköissä ja iän myötä kokoajan jotain pikkuvikaa pitää korjailla.
Eikö tuo i30 kuitenkin bensavehkeenä olisi kuitenkin ihan ok lyhyisiin pätkiin? Luultavasti uudehkona myös pieni päästöinen koska eu standardit.
 

Myös paljon tarjouksia jos ostaa haluat.
 
Nykivässä kaupunkiajossa, jossa on paljon hidastuksia, tuollainen hybridi nimenomaan lataa akkuaan koko ajan.

Auris TS Hybrid vuodeksi 249 €/kk - Metroauto Oy ota tommonen ja mieti vuoden päästä asiaa taas uudestaan.

Viimeeksi kun katsoin noita hybridejä tuosta Toyotan läpinäkyvästä koeajo kartasta niin aina kiihdytyksessä oli käytetty polttomoottoria ja sitten kun vauhti taasaantui niin sähköä. En tiedä sattuiko sitten sellaisia kuskeja jotka kiihdyttää kaasu pohjassa vai onko homma mennyt eteenpäin, mutta nyt näyttää paljon tasaisemmalta tuo sähkön osuus noilla koeajoilla. Pitää laittaa hybridi harkintaan. Ei vaikuta yhtään huonolta diililtä tuo Auris.

Eikö tuo i30 kuitenkin bensavehkeenä olisi kuitenkin ihan ok lyhyisiin pätkiin? Luultavasti uudehkona myös pieni päästöinen koska eu standardit.

Kyl, varsinkin jos ei tuota N-mallia ota vaan tyytyy perus i30. Tosin yllättävän vähän eroa tuon performance mallin ja normaalin välillä päästöissä. Hinnassa sitä eroa kyllä sitten onkin enemmän kuin tarpeeksi.
 
Jos unohdetaan mun fantasiat tehokkaasta autosta ja etsitään autoa noin Mazda 3, i30 kokoluokassa joka on myös pienillä päästöillä sekä kulutuksella minkälaisia vaihtoehtoja on?

Tsekkaa myös uusikorinen Kia ceed (vm. 2018 ja uudemmat), jos tuo i30:n ulkonäkö miellyttää. On meinaan ihan samannäköinen. Itse päädyin ceediin, kun siinä kohtasivat mielestäni parhaiten ulkonäkö, varustelu ja hintaluokka. Eikä 7 vuoden takuukaan pahemmin haittaa...
 
Emännän ja minun toiveet auton suhteen eivät kyllä täsmää yhtään. Emäntä ei oikeastaan haluaisi autoa lainkaan koska "muh enviroment", mutta se on pakollinen joten jokin kompromissi pitäisi saada. Sähköautot on poissa laskuista suoraan koska asumme kerrostalossa ja kadunvarsipysäköinti sekä kantomatkan pitäisi olla 250km yhteen suuntaan johon nuo halvemmat eivät aina pääse.

Oma unelma autohan olisi Hyundai i30 N tällä hetkellä. Se ei olisi kuitenkaan taloudellisesti järkevä ostos sillä matkat koostuvat lähinnä kaupassa käyntiin, harrastuksissa käyntiin ja muihin hyvin lyhyisiin matkoihin sekä tuo 250km matka parin viikon välein.

Tarkoituksena olisi pitää juoksevatkulut sekä hankintameno mahdollisimman pieninä. Hintaluokka on vielä avoin, mutta ei kuitenkaan mitään täysin loppuunajettua. Jos unohdetaan mun fantasiat tehokkaasta autosta ja etsitään autoa noin Mazda 3, i30 kokoluokassa joka on myös pienillä päästöillä sekä kulutuksella minkälaisia vaihtoehtoja on? Hybridin järkevyys voi olla aika rajallinen sillä suurinosa ajosta on kaupunkiajoa joten se ei pääse edes lataamaan akkua missään vaiheessa.

Tällä hetkellä on 2003 Citroen C5 jossa on jatkuvasti vikaa sähköissä ja iän myötä kokoajan jotain pikkuvikaa pitää korjailla.

Se mazda 3 on myös hyvä vaihtoehto, pieni kulutus, luotettavia pelejä, ja ne menee kaupaksi kuin häkä, eli arvo ei tipu! Samoin myös ne hybridi aurikset jne, niin auton arvo ei tule alas, ja luotettavia. Jos ton mazdan kulutus on kaupungissa 7 niin hybridi toyotan kulutus on 5. Maantiellä molemmat taas sen 5...

Hyundai muuten, mutta kun, ajat sillä pari vuotta, niin se arvo... Valitettavasti se vaan tulee alas niin paljon nopeampaa...
 
Minulla on 5v soppari, 264€/kk, Hybridi Corolla Touring sports 2020, melkein kaikki herkut, ja 199e 1v huolto, 399€ 30tkm, ja loput 199e.
5v jälkeen joko auto takaisin kauppaan tai "20k" hyvitys vaihdossa tuosta uuteen, eli sama homma 5v jälkeen...
Eli hinnaksi jää joko 2000€ vuoteen + huolto, jos vaihdan 5v jälkeen uuteen TAI 3000€ vuoteen jos lopetan 5v jälkeen.
 
Se mazda 3 on myös hyvä vaihtoehto, pieni kulutus, luotettavia pelejä, ja ne menee kaupaksi kuin häkä, eli arvo ei tipu! Samoin myös ne hybridi aurikset jne, niin auton arvo ei tule alas, ja luotettavia. Jos ton mazdan kulutus on kaupungissa 7 niin hybridi toyotan kulutus on 5. Maantiellä molemmat taas sen 5...

Hyundai muuten, mutta kun, ajat sillä pari vuotta, niin se arvo... Valitettavasti se vaan tulee alas niin paljon nopeampaa...

Ota huomioon myös se, että Mazda ja Toyota on lähtöhinnaltaan kalliimpia autoja kun Hyundai ja Kia. Arvo niissä tippuu hitaammin, mutta (uutta) ostaessa saat latoa 5-7 tonnia enemmän rahaa tiskiin. Tuo euromääräinen ero siten kapenee, kun arvon pudotus niissä lähtee korkeammalta.
 
Se mazda 3 on myös hyvä vaihtoehto, pieni kulutus, luotettavia pelejä, ja ne menee kaupaksi kuin häkä, eli arvo ei tipu! Samoin myös ne hybridi aurikset jne, niin auton arvo ei tule alas, ja luotettavia. Jos ton mazdan kulutus on kaupungissa 7 niin hybridi toyotan kulutus on 5. Maantiellä molemmat taas sen 5...
Menee se Toyota maantielläkin litran tai ainakin puoli vähemmällä, mutta tietysti saa ajaa aika paljon että asialla on merkitystä. Kysyjällä taisi olla paljon kaupunkiajoa ja siinä kulutusero on jo 3 litraa satasella. Mazdaan ei myöskaan saa kovin hyvää automaattivaihteistoa ja Toyotan portaaton on aika lyömätön kaupungissa (pl. sähköautot).
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 788
Viestejä
4 749 774
Jäsenet
77 387
Uusin jäsen
mansicka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom