Mä en kyllä parin kympin takia jaksa mokomaa hommaa itse tehdä edes urheilu tai harrastemielessä.
Mulla ainakin on suurempi vaiva lähteä ne vaihdattamaan kuin se kymmenen minuutin homma itse vaihtaen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä en kyllä parin kympin takia jaksa mokomaa hommaa itse tehdä edes urheilu tai harrastemielessä.
Tuo vaikuttaa hyvältä keksinnöltä (helpottaa samalla vanteenkin kohdistusta), saako noita suomesta?
Tuo vaikuttaa hyvältä keksinnöltä (helpottaa samalla vanteenkin kohdistusta), saako noita suomesta?
Tuo saatas toimiakin, varsinkin jos on löysät kierteet. Päähän avaimelle sopiva muotoilu. Parempi jos valmiina olisi.Käviskö tohon ihan pitkä M12 pultti josta kanta rälläköity irti? Ja vähän pyöristystä päähän ja pari uraa gripiksi.
Joo kyllähän tuossa sitä voimaliikuntaa saa, eikä tuntipalkoille pääse. Aikaakin kuluu, mutta vie se oman aikansa viedä/hakea rengasliikkestä.
Mulla ainakin on suurempi vaiva lähteä ne vaihdattamaan kuin se kymmenen minuutin homma itse vaihtaen.
Vähän epäilyttää onko riittävän toimiva? Näyttäs jättävän löysälle levyn (mahdollistaa levyn heilumisen reiässä? )![]()
1.8T ainakin pomminvarma mylly, jos vaan öljyt vaihdettu säännöllisesti ja muutenkin huollettu normaalisti+remmit vaihtanut niin kuin muistakin autoista. Ja jos vaikka öljypohjan "sihti" vaihdettu/putsattu joskus. Se saattaa tukkeutua ja blokata öljynkierron.Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensaen toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?
Pahoittelut useasta kyssäristä tässä, muutkin toki voivat vastata kuin @Farendlöse
Nettiautossa ainakin tällainen VW Passatti löytyy, miltä vaikuttaa?
![]()
Volkswagen Passat vaihtoautot - Nettiauto
Nettiautossa on myynnissä Suomen laajin valikoima Volkswagen Passat -autoja. Tutustu huikeaan tarjontaamme ja löydä unelmiesi Volkswagen!www.nettiauto.com
edit: Ja on tiedossa, että toi passatti on toisella puolella Suomea. Ihan esimerkin vuoksi nostin sen tähän, että saa itselle jonkinlaista hajua sopivasta autosta, en tuonne asti sitä pääse hakemaan.
Se mihin ei voimat riitä pitää yrittää "järjellä" junailla. Keksin laittaa pyörän alle 0-50mm puukiilan, avitti kummastiMaasturin jos olisi, niin en alkaisi kyllä jumppaamaan niiden kanssa, selkä vois olla vähän asiaa vastaan.
Noi 10min vaihdot ovat niitä ammattilaisten aikoja. Ja pitänee olla hyvät systeemit muutenkinMä en ole kymmeneen minuuttiin vaihtanut tuskin edes yhtä rengasta. Homma eskaloitui yhden vehkeen kanssa missä aluvanteet oli niin kiinni, että vaikka pultit löysällä ajelin hiekkatietä edestakaisin jokaisen kuopan etsien, niin ei lähtenyt. Sitten rengasliikkeeseen missä hajottivat ison kuminuijan varren että saivat irti. Siihen loppui DIY hommat noilta osin, kun aina jotain.
Se mihin ei voimat riitä pitää yrittää "järjellä" junailla. Keksin laittaa pyörän alle 0-50mm puukiilan, avitti kummasti
Noi 10min vaihdot ovat niitä ammattilaisten aikoja. Ja pitänee olla hyvät systeemit muutenkin
Siinä 1.6 MPI:ssä varmaan 0,5dl pienempi kulutus kuin 1.8t:ssä, joten kannattaa katsoa ennemmin niitä.Itse ajelin parilla edellisellä autollani välin 200-250tkm ja tuntui tosiaan siltä että korjattavaa sattui aika paljon tuolla välillä. Tietysti saattanut tuolla myöhemmin vielä enemmän, mutta noiden kokemusten perusteella voisin harkita enemmänkin ajettua ja hyvin huollettua.
Omaan makuun tuossa 3ke hintaluokassa kakkoskoppainen Octavia 1.6MPI tai 1.9TDI voisivat olla hyviä, tai sitten se vasta tässä ketjussa esiintynyt Vectra C 2.0T tai Saab 9-3 samaisella moottorilla. Toyotat toki hyviä, jos haluaa mahdollisimman luotettavan.
..Ja kannattaa selvittää varustekoodeista/muulla tavalla, mikä automaatti siinä on. Tapauksia on, että ostettu ja myyty/mainostettu tippi multitroniccina ja toisin päin.Nettiautossa näyttää olevan myös A6 audeja, joissa on tiptronicin laatikko, niissä varmaa samat jännät varmasti tulee kuin multitronicissa? Noissa audin malleissa kyllä on isommat moottorit niin on kustannukset kyllä isommat kanssa... Harva myyjä suoraan näköjään ilmoittaa, onko vaihteita huollettu, eikä laita kuvia huoltokirjasta. Ei ole ensiauton ostajalla helppoa
On tullut selailtua nettiautosta ainakin tojoja tässä. Onko noissa 2003 alkaen lähtevissä corolloissa tai avensiksissa erityisemmin eroja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen? Jostain olen lukenut, että corollat ainakin katsastustilastoissa menisivät aavistuksen avensiksen edelle. Pitää selailla octaviat läpi ja saab 9-3, jos oman budjetin hintaluokkaan löytyisi hyviä yksilöitä, kiitos vinkistä!
Samaa mieltä, ei paina levyä pyörännapaa vasten. Kuvassa näkyvä senkattu lukituspultti on paras levyn paikallaan pitoon. Tietysti hiukan hankala jälkeenpäin sellaista asentaa, jos levyistä puuttuu senkattu reikä.Vähän epäilyttää onko riittävän toimiva? Näyttäs jättävän löysälle levyn (mahdollistaa levyn heilumisen reiässä? )
Sitä pomminvarmaa 1.8T:tä ei käsittääkseni saa kakkoskopan octaviaan. Jos saa niin varmasti paljon parempi kuin mainitsemani 1.6MPI.Siinä 1.6 MPI:ssä varmaan 0,5dl pienempi kulutus kuin 1.8t:ssä, joten kannattaa katsoa ennemmin niitä.
Toki jos köröttelee niin meneehän se 1.6:llakin konetta huudattamalla eteenpäin.
Ja voi olla jopa samoja lukemia noiden kulutukset, en jaksa kaivaa.
Asia on noinkin, kun sen vähän harrastuksena ottaa ja moni mun tuttukin tekee saman omalla pihallaan. Itse olen vähän laiska, joutuu vaan nostamaan renkaat paksiin, liikkeeseen - ja kotona renkaat takaisin pois paksista. Pesu ja varastoon.
Maasturin jos olisi, niin en alkaisi kyllä jumppaamaan niiden kanssa, selkä vois olla vähän asiaa vastaan. Sitten olisi pakko käyttää rengashotellia mikä taas lisäisi vähän kuluja.
Mä en ole kymmeneen minuuttiin vaihtanut tuskin edes yhtä rengasta. Homma eskaloitui yhden vehkeen kanssa missä aluvanteet oli niin kiinni, että vaikka pultit löysällä ajelin hiekkatietä edestakaisin jokaisen kuopan etsien, niin ei lähtenyt. Sitten rengasliikkeeseen missä hajottivat ison kuminuijan varren että saivat irti. Siihen loppui DIY hommat noilta osin, kun aina jotain.
Itsellä on sopivan kokoinen kupariputkenpätkä minkä pistän pultinreikään,saman asian ajanee mikä tahansa sopivan paksuinen muovi,puu tai metallitappi.Jossain autossa tulee ihan auton mukana tämän tyyppinen tappi, joka ruuvataan yhden pultin tilalle pyörän asennusta varten. En kyllä yhtään muista mikä valmistaja se oli, joka on tuollaisen ainakin joskus autonsa mukaan laittanut... Voihan tuollaisen tietty ostaa jälkikäteenkin, jos tuntuu ettei vaihto muuten millään onnistu. Yllättävä rakenne kyllä, ettei jarrulevyä lukita napaan millään.
Enpä mene vannomaan, muistelisin että olisi saanut vielä. Tai edes 2.0 vapari tuon 1.6 tilalle. Tai sekin on jo FSI eikä vanhempi 2.0 96kW , joten varauksin sekin.Sitä pomminvarmaa 1.8T:tä ei käsittääkseni saa kakkoskopan octaviaan. Jos saa niin varmasti paljon parempi kuin mainitsemani 1.6MPI.
Ei kai nyt hallinosturia tarvita autonrenkaiden vaihtoon.Niin on, mulla on vaan halpistunkki ja ristikkoavain. Jos hallinosturi ja paineilmavehkeet niin ei kai siinä sitten![]()
Haussa kulkine 5-henkiselle perheelle, pari vuotta vanha vähän ajettu yksilö. Vaatimuksina 3 penkkiriviä, neliveto, automaatti, tehoa lähemmäs 200 hepoa ja jonkinlaiset ajo-ominaisuudetkin saisi olla. Eikä mikään järkyttävän kokoinen minibussi kuten Ford Galaxy tahi VW Sharan. Ajo-ominaisuusvaatimus karsii nähdäkseni pois kaikki Aasialaiset, tehovaatimus kaikki ranskalaiset ja kokovaatimus lähes kaiken muun, myös möhkömaasturit. Omalla listallani onkin sitten jäljellä vain ja ainoastaan BMW 220d A xDrive Gran Tourer. Tuo olisi varmaan (panoraamakattoineen) ihan kelpo auto, mutta josko raati keksisi muitakin vaihtoehtoja tai perusteluja miksi Bemariin ei kannata koskea?
Fordilla tuntuu olevan vaikeuksia saada kunnollista automaattivaihteistoa ulos. Uudessa Focuksessa on 8-vaihteinen automaatti, mutta ei sekään ole testeissä kerännyt pahemmin kehuja ja taloudellisuus ei ole kovin hyvä (tosin ehkä tuota vanhaa parempi).Ainakin paperilla Fordissa on paljon isommat päästöt, 184 g/km vs 129 g/km ja sitä myöten isompi ajoneuvovero ja kulutuskin. Onhan se toki isompi autokin. Samoin noissa käytetyissä S-maxeissa on 6-lovinen automaatti joka kuulostaa aika antiikkiselta.
Tai pultit 0,5-1 kierrosta irti ja ajetaan asfaltilla tiukkaa ympyrää molempiin suuntiin.Joskus noita navasta kiinni jääneitä lyönyt toisella renkaalla irti, kaveri pitää puolista kiinni ja reipas heilautus alareunaan.
Land Rover Discovery Sport 7-paikkaisena ja 190 hv versiona? The only car you’ll ever need...Haussa kulkine 5-henkiselle perheelle, pari vuotta vanha vähän ajettu yksilö. Vaatimuksina 3 penkkiriviä, neliveto, automaatti, tehoa lähemmäs 200 hepoa ja jonkinlaiset ajo-ominaisuudetkin saisi olla. Eikä mikään järkyttävän kokoinen minibussi kuten Ford Galaxy tahi VW Sharan. Ajo-ominaisuusvaatimus karsii nähdäkseni pois kaikki Aasialaiset, tehovaatimus kaikki ranskalaiset ja kokovaatimus lähes kaiken muun, myös möhkömaasturit. Omalla listallani onkin sitten jäljellä vain ja ainoastaan BMW 220d A xDrive Gran Tourer. Tuo olisi varmaan (panoraamakattoineen) ihan kelpo auto, mutta josko raati keksisi muitakin vaihtoehtoja tai perusteluja miksi Bemariin ei kannata koskea?
Jokerikorttiluokkaan ehdotus: Mitsubishi Outlander PHEV?Alfa Romeo Stelvio, käytetty diesel, uhka vai mahdollisuus?
Elämäntilanne on edennyt siihen pisteeseen, että pitäisi alkaa miettiä sellaista kulkinetta johon mahtuu lastenrattaat sekä lastenistuin kätevästi ilman taistelua. Eli käytännössä valinta taitaa suuntautua joko farmariin tai (katu)maasturiin.
Kulutuksen ja verojen osalta jokin plugin-hybridi (ja mielellään nelivedolla) lienee se loogisin vaihtoehto, ja siihen kastiin osuu muun muassa Mersun GLC 350e palttiarallaa 50 kiloeuron hintaluokassa. Tosin plugarina se ei sitten taas ole kovin hyvä ainakaan sähköisen kantaman osalta näissä pari vuotta vanhoissa. Jos haluaa kantamaa, niin sitten pitäisi olla faceliftattu malli. Toinen mahdollisuus olisi sitten BMW X5, mutta sitten taas alkaa mietityttämään kestävyys. Kolmantena Volvolta V90 tai XC60, mutta en ollut kovin vakuuttunut niiden laatuvaikutelmasta vaikka hinta antaisi ymmärtää paremmasta.
Toisaalta jos luotettavuudesta kestää karsia, niin sitten lienee sama laittaa jo jotain erikoisempaa, kuten juuri tämä Alfa, tai sitten Jaguar F-Pace.
Jokerikorttivaihtoehtona olisi sitten Toyotan tuleva RAV4 plugari joka on varmaankin sähköisen toiminnan ja tehojen puolesta sieltä paremmasta päästä. Toyotana se on tosin sitten myös sieltä tylsimmästä päästä.
Jokerikorttiluokkaan ehdotus: Mitsubishi Outlander PHEV?
Ei se noin helppoa ole, laitat pultin reiän kohdalleen sitten sen, ei voimamielelle, painavan renkaan ja kiroat etteivät reiät ole kohdakkain, koska vanne sitä vähän siirsi.
Joo kyllähän tuossa sitä voimaliikuntaa saa, eikä tuntipalkoille pääse. Aikaakin kuluu, mutta vie se oman aikansa viedä/hakea rengasliikkestä.
Tuossa faceliftissä (vai onko se uusi malli) on joku "sähkö+bensa" -sporttimoodi ja kiihtyvyys jo alle 9 sek. Tiedä sitten onko se jo 2018 malleissa vai 2019 malleissa. Jokatapauksessa uusissa.Outlanderia mietittiin pitkään, mutta yli 10 sekunnin kiihtyvyys nollasta sataan ei oikein viehätä. Muuten ihan näpsäkän oloinen ja kokoinen auto.
Haussa kulkine 5-henkiselle perheelle, pari vuotta vanha vähän ajettu yksilö. Vaatimuksina 3 penkkiriviä, neliveto, automaatti, tehoa lähemmäs 200 hepoa ja jonkinlaiset ajo-ominaisuudetkin saisi olla. Eikä mikään järkyttävän kokoinen minibussi kuten Ford Galaxy tahi VW Sharan.
Tuossa faceliftissä (vai onko se uusi malli) on joku "sähkö+bensa" -sporttimoodi ja kiihtyvyys jo alle 9 sek. Tiedä sitten onko se jo 2018 malleissa vai 2019 malleissa. Jokatapauksessa uusissa.
Pelkkä sähkömoodi oli sitten heittämällä yli 10 sek.
Eli aika uuden joutuu ostamaan jos haluaa että ulkomaalainen kulkee edes jotenkin siedettävästi.
Toi paljon helpompi sanoa kuin tehdä, kiila-auttaa tossa paikallaan pitämisessä, mutta se jarrulevy siirtyy todella helpostiKannattaa mennä salille jos henkilöauton rengas on liian painava, toisekseen renkaan voi nostaa paikoilleen ja toisella kengän kärjellä tukea renkaan alaosasta niin se ei putoa pois paikoiltaan ja sitten hakee pultin reijät kohdilleen.
Kokeile katamaasturin rengasta nostaa niin, että kätesi lähes ovat vaakasuorassa. Vaatis todella salilla käyntiäKannattaa mennä salille jos henkilöauton rengas on liian painava, toisekseen renkaan voi nostaa paikoilleen ja toisella kengän kärjellä tukea renkaan alaosasta niin se ei putoa pois paikoiltaan ja sitten hakee pultin reijät kohdilleen.
Kyllähän sitä hetken vielä vanhakin jaksaa, mutta siinä vaiheessa kun otat sen pultin joudut pitämään rengasta yhdellä kädellä => jarrulevy pyörähtää vähän navan päällä ja reiät eivät ole enää kohdakkain. Kiila auttaa siinä kohtaa, ettei tarvitse yhdellä kädellä rengasta kannatella (siirtyi silti, kunnes laitoin silikonituubin reikiin). Rengas painaa selvästi enemmän kuin esim. Focuksen rengas.Katumaasturin rengas on sama kuin henkilöauton rengas.
Ymmärtäisin jos kyseessä olisi oikea maastoauto ja sen maastorengas, mutta normaali henkilöauton rengasta en. Sitä vastoin, renkaan ei tarvitse olla kuin pari milliä maasta irti niin ei tarvitse nostaa niin paljon että vaatii jotain kiilaa?
Kyllähän Kodiaq/Tarraco on saatavilla 190hp koneellakin.Hieman samaan kategoriaan menee myös Land/Range Roverit sekä VAGin tuotokset, 150 heppaa revittynä kahden litran koneesta noin isossa autossa ei oikein hirveänä houkuttele - miksi ihmeessä niitä koneita on hirtetty noin paljon. Esimerkiksi Seat Tarraco olisi ehkä kiinnostanut, ehkä jopa myös Lexus NX, mutta samat maagiset 150 heppaa löytyy vain niistäkin.
Renault Talisman bensakoneella? Esim. tommonen: Renault Talisman Sedan TCe 200 EDC7-aut Intens **JUURI HUOLLETTU, LED AJOVALOT, ADAPT.VAKKARI, HIERONTA/LÄMMITYS/VIIL Porrasperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Olisiko jollain täällä ihan omaa kokemusta tuommoisesta Talismanista, ihan millä koneella vain? Lähinnä luotettavuus kiinnostaa, eli pitääkö joka huollossa/katsastuksessa vaihdella jotain yllättävää alustan palikkaa ja hajoaako kabiinin sähköherkuista jokin välittömästi sen jälkeen, kun edellinen on ehjätty?
Renault Talisman bensakoneella? Esim. tommonen: Renault Talisman Sedan TCe 200 EDC7-aut Intens **JUURI HUOLLETTU, LED AJOVALOT, ADAPT.VAKKARI, HIERONTA/LÄMMITYS/VIIL Porrasperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Olisiko jollain täällä ihan omaa kokemusta tuommoisesta Talismanista, ihan millä koneella vain? Lähinnä luotettavuus kiinnostaa, eli pitääkö joka huollossa/katsastuksessa vaihdella jotain yllättävää alustan palikkaa ja hajoaako kabiinin sähköherkuista jokin välittömästi sen jälkeen, kun edellinen on ehjätty?
Eikö räbäveli muista Aapelin vänkäysketjuissa?
Enihou, löytyy toisena taksina Talisman farmari, isoimmalla 160dci tuplaturbolla. Auto on ollut nyt reilu kolme vuotta enkä ole katunut (provosoivaa) valintaani. Bensakoneisissa on 7v kuivakytkin automaatti, tässä on 6v märillä kytkimillä, (enemmän vääntöä) Getragin vaihteistoja. Taksia katsastetaan joka vuosi ja aina on läpi mennyt. "Taliban" on iso auto ja Renaultille tyypillisesti tuppaa ainakin täällä sorateiden valtakunnassa syömään koiranluita, eli kolistelun alkaessa montuissa tietää, että jotain väljää on. Osat ei maksa paljoakaan, niitä saa jo (aiemmin piti tilailla ulkomailta trodo.fi) autovaraosaliikkeistä tai ostaa marmorilta, yks pari uusittiin takuuaikana jo. Vaikka autoni on ammattikäytössä ja sen takuu on 2v, siitä laitettiin 10kk takuun päättymisen jälkeen EGR venttiilin lämmönvaihdin ja itse EGR mitään mutisematta, kesti vain viikon Pelttarin konsultoinnista kunnes maahantuojalta tuli lupa. < Oli koko päivän homma ja hintava(t) osat, tyytyväinen olin hoitivat noin siististi asian. #ei_VAG
Rellu on iso, siis luokkaa Škoda Suberb, vaikka se aina mainitaan kun puhutaan isoista autoista, helvetin leppoisa ajaa ja nuuka polttoaineelle. Lämpiää talvella äkkiä ja parhaimman varustetason näyttö/navi on ihan pätevä kun järjestelmään linkittää puhelimensa (mulla Android) kiinni, tulee liikennetiedotteet ym. Käytetyssä joutuu sitten tekemään tilin Renaultin palveluun ja ostamaan niitä lisenssejä jos haluaa pitää järjestelmän ajan tasalla eli yli 3v puhuttaessa. < Kannattaa neuvotella hinnassa ja laittaa kuntoon heti kaupan yhteydessä.
Valot on ledit, ei mitenkään erityisen hyvät, mutta näkee, mulla on Optibeam Ultra 6 kilvenalustelineellä keulassa, joka poisti hämäryyden. Rellut ei syö öljyjään, kuten VAGit, huoltoväli 30tkm menee lisäilemättä. Suosittelisin pitäytymään Elffin öljyissä, saa autovaraosaliikkeistä myös, monella marmorilla onkin huollossa nämä alkuperäisöljyt käytössä.
Mitäs... Kysy jos joku tietty kiinnostaa.
e: dr.who, mieluummin vaihdatutan vaikka kerran vuoteen 30e koiranluut katsastukseen saati nautin jakopään vioista, DSG mekatroniikasta, öljynkulutuksesta, jakopään vioista...![]()
Kyllähän Kodiaq/Tarraco on saatavilla 190hp koneellakin.
Tsekkaa 3008 Pösö ja DS7 Hybrid sitten samalla.![]()
No jos tuosta saa ongelman, ettei saa pultinreikiä kohdalleen niin ollaan jo aika pahasti skutsin puolella.Kyllähän sitä hetken vielä vanhakin jaksaa, mutta siinä vaiheessa kun otat sen pultin joudut pitämään rengasta yhdellä kädellä => jarrulevy pyörähtää vähän navan päällä ja reiät eivät ole enää kohdakkain. Kiila auttaa siinä kohtaa, ettei tarvitse yhdellä kädellä rengasta kannatella (siirtyi silti, kunnes laitoin silikonituubin reikiin). Rengas painaa selvästi enemmän kuin esim. Focuksen rengas.
Renaultin maineen taisi pilata nolkytluvulla Megane ja Laguna surkeine menestyksineen katsastustilastoissa. Jos maine nyt ei ollut paras mahdollinen aiemminkaan.Suomi on ollut kyllä Renaultille tämän vuosituhannen puolella aika kitsas markkina, markka-aikaan niitä kyllä myytiin. Esim Eestissä mennään täydellä paletilla, täällä on vain murusia; eräänlainen muna/kana ongelma.
"Onko myynnin vähyys syynä siihen, ettei malleja ole tarjolla vai malliston kapeus syynä myynnin vähäisyyteen?"
Capturia, Kadjaria ja Clioa kyllä myydään eikä ihme, hyviä autoja kategoriassa.