Mitä se takuu auttaa kuluvien osien vaihdon aikatauluttamiseen?Ahaa. No kiitos tästä tiedosta, lohduttaakin ihan sikana kun auto on vähän väliä kulutusosien tai muiden palikoiden vaihdossa pajalla.
Kannattaa vaihtaa merkkiä tai huoltoa jos on jos 100-200k rullattu uudehko auto on jatkuvasti pajalla eivätkä siellä osaa ollenkaan ennakoida tulevia remppoja, että saa niiden 2xvuodessa perushuoltojen yhteyteen. Sijaisautot on myös keksitty.
En nyt sinänsä ole eri mieltä siitä, ettei se olisi fakta että uusi auto on (todennäköisesti) huolettomampi, mutta yhtälailla se käytetty on todennäköisesti edullisempi, kokemusta on molemmista. Tosin ei se uuden takuukaan hirveästi auta jos ongelma on että sitä joutuu pajalla käyttämään, ei ole onneksi vielä itse joutunut, mutta lähipiirissä moni uusi auto on ollut tiheämpään pajalla kun moni 300k rullattu.
Toki järjen rajoissa, välillä noita vähän käytettyjä näkee myynnissä samalla rahalla mihin uusi lähtee perustinkien jälkeen. Riippuu toki paljon siitäkin kuinka paljon sitä listaa on ruksimassa, varusteet kun tunnetusti ei pidä jälleenmyyntiarvoa kovin hyvin, ja hieman merkistäkin. Ainakin omalla ei-tieteellisellä havainnoinnilla Peugeotisa se isoin pudotus romahdus tulee vähän aikaisemmin kuin Volvossa.
Senkus pyytää vaihtamaan koiranluut, nivelet yms. setit, jos itse ei osaa tai jaksa. Pikkujuttuja paljon ajetussa uudessa autossa, kun osat ei oo 15 vuoden suolapasjaruoste jumissa.
Edelleenkin tässä oli kyse siitä, että merkittävästi halvempi varusteltu vähän ajettu on parempi ostos kuin täysin uusi. Kuluthan/km on ainoa kriteeri, kun autot ovat muuten samat. Ei oo tarve sekoittaa sun remppatraumoja tai uuden hankkimisen "oikeutuksia" tähän. Keskustelussa olisi ollut jotain järkeä, jos verrokkina uusi ja >>100 tkm ajettu rassi. Tällöin voisi jo olla oleellista kulumaeroa muussakin kuin renkaissa.
