Mikä auto minulle?

Hyvät autot maksaa. Prius on vielä tiellä, kun ID4 paalissa.
Joo Prius on ollut tosi luotettava. Kaverilla oli Prius+ ja on Toyota korjaamolla töissä niin sanoo jotain. Kertoi myös että vältä Avensiksia etenkin automaattina ja/tai dieselinä. Kehui kaikkia tojon hybrideitä kestäviksi eikä muita kannata enää edes harkita.
 
Kakskytätonnia melkein 200tkm ajetusta Priusista?? Meinas mennä kahvit väärään kurkkuun. Onko näiden hinnat oikeasti tommoset? Olisin ajatellut tuommosen saavan viidellä tonnilla. No okei, 7-paikkaisuus nostanee hintaa niin sanotaan kymppitonni. Jos tuolla hinnalla saa 100tkm ajetun ID4 niin enpä kyllä sen enempää miettisi.

Kuten todettua, jos mennään tästä eteenpäin 10v/100tkm niin Priukseen on todennäköisesti tairvinnut vaihtaa muutama kuluva osa, kun Id4:sta on saattanu lahota vaggilaisille ominaiseen tyyliin lähes mitä tahansa hintaskaalalla 10-10000€.
Ja samalla tapaa Priuksen arvo on laskenut tuossa ajassa ehkä 15 tonniin, kun Id4:ssa arvo on voinut laskea esim 10 tonniin.

Eli riippuu paljon että onko halpaa/ilmaista latausta saatavilla, että kumpi on lopulta halvempi. Tojota on 99% todennäköisyydellä huolettomampi.
 
Millaisia vehkeitä Mazda 6:set ovat luotettavuudeltaan/ylläpitokuluilta ? Ilmeisesti ensimmäinen sukupolvi happani nopeasti, mutta paraniko tilanne mk2:n kohdalla ?
Isälle tarvis uutta autoa katsoa ja jostain syystä noihin oli innostunut ja +2010 vuotisiin eli mk2/mk3. Bensakoneinen farmari, laatikolla ei sinänsä merkitystä kun molemmilla pärjää, mutta veikkaan että automaatti ajaa manuaalin ohi ellei sitten kohdalle osu selvästi edullisempi/parempi manuaali. Tosiaan skaala on laaja kun budjetti venyy, mutta itse näkisin että hänen ajoillaan joku mk2 ja maks 15K€ olisi järkevä valinta. Vaikka onhan nuo mk3:t hienompia ja bt löytyy kaikista uudemmista ilman soittimen vaihtoa.
Mulla on 2017 2.2L kaksoisahdin diesel momentinmuunnin automaatilla ajettuna 200tkm ja puolentoista vuoden aikana ei ole vielä ilmennyt mitään vikaa. Alkupään koneissa oli suuttimien johonkin aluslevyyn liittyvää ongelmaa jonka johdosta koneremppoja oli tiedossa mutta 2016 osat parempia ja ongelmaa ei ole enää.

Diesel on 150hv eikä ole urealaitteita ja hyvä niin. Ruostetta ei ole paitsi katossa maalikuplia muutama, ehkä tyyppivika jos oikein ymmärsin. Automaatti on nopeasti vaihtava ja hyvin toimiva, öljyt vaihdoin kun ostin koska ei kuulu huoltoihin niin niitä ei ollut tehty. Sisusta hyvä ja laadukkaan oloinen, farmarissa takakontin suojaverho surkeaa suunnittelua. Valot jotkut projisiohässäkät kaarreominaisuudella, varmaan kalliit korjata?

Olen tyytyväinen autoon kaikin puolin, tämä saattaa muuttua vielä omistusaikana :)
 
Kuten todettua, jos mennään tästä eteenpäin 10v/100tkm niin Priukseen on todennäköisesti tairvinnut vaihtaa muutama kuluva osa, kun Id4:sta on saattanu lahota vaggilaisille ominaiseen tyyliin lähes mitä tahansa hintaskaalalla 10-10000€.
Ja samalla tapaa Priuksen arvo on laskenut tuossa ajassa ehkä 15 tonniin, kun Id4:ssa arvo on voinut laskea esim 10 tonniin.

Eli riippuu paljon että onko halpaa/ilmaista latausta saatavilla, että kumpi on lopulta halvempi. Tojota on 99% todennäköisyydellä huolettomampi.
Mikä siinä on että autovalmistajat ei voi tehdä autoa joka on samaan aikaan:

Haluttava (Ts. laatuvaikutelma, ulkonäkö yms. kohdallaan)
Luotettava
Edullinen

Aina näistä saa valita korkeintaan kaksi ja sitten joutuu juuri ajelemaan jollain pölynimurin näköisellä ja tuntuisella Prius+:lla.
 
Mä olen kyllä varmaan vähemmistössä mielipiteineni, mutta jos jotain 300d w124 mersua saisi uutena järjelliseen hintaan (kakkosella tai max kolmosella alkava), niin voisin hyvin ostaa sellaisen käyttikseksi :D

Aika varmaan kultaa muistot. Veikkaan että jos nyt pääsisi ajamaan peräkkäin uutta Dacia Dusteria ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa. Tilanne toki saattaa muuttua jos laitetaan Daciaan ja mersuun molempiin ajoa 500tkm, sitten voi olla toisinpäin.
 
Päivitähän sitten kokemuksia!
Sitä aina hymyilyttää kun istuu "uuden" auton kyydissä, mutta tässä oli kyllä hymy korvissa asti. Tosi siisti oli sisältä. Tuotiin turvaistuimet ja rattaat mukaan, meni heittämällä. Tuo ajettavuus ja kaasun vasteaika (heti) oli kyllä hieno kokemus. Hiljainen sisältä ja vaikka 130t ajettu niin fiilis oli kun uudessa autossa.

En itse tykkää kun fyysistä napeista luovutaan ja kaikki tehdään näytöltä, mutta eipä noita asetuksia tarvinne kun säätää kerran pari kuntoon. Paljon opeteltavaa pienessä screenissä.

Vaimo myös tykkäsi, erityisesti kun istuu korkeammalla kuin nykyisessä skoda octaviassa ja hänen käyttöönsä tulee.

Summarum, paljon opeteltavaa ja ei voi kun toivoa, että jotain saa 3-5v kuluttua myynnissä, mutta kaupat tuli. Lauantaina nouto, pitää itse testailla kunnolla ennenkuin voi luovuttaa vaimolle ;)
 
Aika varmaan kultaa muistot. Veikkaan että jos nyt pääsisi ajamaan peräkkäin uutta Dacia Dusteria ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa. Tilanne toki saattaa muuttua jos laitetaan Daciaan ja mersuun molempiin ajoa 500tkm, sitten voi olla toisinpäin.
Oon mä ajanut vuoden sisään dusterilla ja parin vuoden sisään w124:llä. Ei se satakakslankku nykypäivänäkään ole mahdoton auto. Suurin miinus on penkit jotka tuntuu hetekalta joiden päällä vaneri ja kangas. Hiljaisempi se on kuin dusse.
 
Summarum, paljon opeteltavaa ja ei voi kun toivoa, että jotain saa 3-5v kuluttua myynnissä, mutta kaupat tuli. Lauantaina nouto, pitää itse testailla kunnolla ennenkuin voi luovuttaa vaimolle ;)
Itse pelkäisin jälleenmyyntiarvoakin enemmän sitä, että tarvitseeko sähköauton korjauksiin varata takuuajan jälkeen touhukymppitonni perinteisen touhutonnin sijaan. No, olenkin tällainen nössö ja ajan vanhalla ritsalla. Toivottavasti kaikki menee uuden tulokkaan kanssa hyvin :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelkäisin jälleenmyyntiarvoakin enemmän sitä, että tarvitseeko sähköauton korjauksiin varata takuuajan jälkeen touhukymppitonni perinteisen touhutonnin sijaan. No, olenkin tällainen nössö ja vanhalla ritsalla. Toivottavasti kaikki menee uuden tulokkaan kanssa hyvin :thumbsup:

Samahan se on liki kaikissa uudemmissa autoissa.

Polttoaineen suorasuihkutuksella varmistetaan moottorin tehokas karstoittuminen ja turbotonta autoa et enää meinaa edes löytää. Excel-osaston mielialasta riippuen jakopäässä on joko korusepän suunnittelema ja paremmin rippilahjaksi sopiva jakoketju tai sitten sen on suunnitellut joku kemian dosentti, jonka mielestä moottoriöljyssä uiskentelu parantaa jakohihnan kumin kestoikää. Automaattivaihteisto on huoltovapaa, ja jos se kuitenkin hajoaa, niin tonnin tehtaalle maksava loota maksaa marmoritiskillä vain kymppitonnin. Ja toki auto on kyllästetty mikrosiruilla etuvaloista takavaloihin ja käsijarrusta taustapeiliin.

Kannattaa ostaa uutena tai vähän käytettynä ja laittaa vaihtoon kauan ennen kuin autotehtaan suunnittelema 10v/200tkm on täynnä. Sen jälkeen nykyaikainen auto sopii enää eläkevaarille, joka ajaa sillä sunnuntaisin kirkkoon ja keskiviikkoisin hyvinvointialueen paremminvointiasemalle.

T.
Itse varmaan vielä vanhemmalla ritsalla ajeleva.
 
ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa.
Mulla on 80t ajettu w124 300d vuodelta -95 ja sanoisin että sen ainoat ongelmat ovat vajaatehoisuus ja korkea polttoaineen kulutus. En usko että kyydissä olisi mitään sellaista mikä saisi kaipaamaan uutta autoa.

Mutta 800t -83 W123 200d onkin sitten aivan toisesta maailmasta. Noiden kahden auton välillä kun vaihtelee niin tuntuisi kuin olisivat eri planeetalta.
 
Samahan se on liki kaikissa uudemmissa autoissa.

Polttoaineen suorasuihkutuksella varmistetaan moottorin tehokas karstoittuminen ja turbotonta autoa et enää meinaa edes löytää. Excel-osaston mielialasta riippuen jakopäässä on joko korusepän suunnittelema ja paremmin rippilahjaksi sopiva jakoketju tai sitten sen on suunnitellut joku kemian dosentti, jonka mielestä moottoriöljyssä uiskentelu parantaa jakohihnan kumin kestoikää. Automaattivaihteisto on huoltovapaa, ja jos se kuitenkin hajoaa, niin tonnin tehtaalle maksava loota maksaa marmoritiskillä vain kymppitonnin. Ja toki auto on kyllästetty mikrosiruilla etuvaloista takavaloihin ja käsijarrusta taustapeiliin.

Kannattaa ostaa uutena tai vähän käytettynä ja laittaa vaihtoon kauan ennen kuin autotehtaan suunnittelema 10v/200tkm on täynnä. Sen jälkeen nykyaikainen auto sopii enää eläkevaarille, joka ajaa sillä sunnuntaisin kirkkoon ja keskiviikkoisin hyvinvointialueen paremminvointiasemalle.

T.
Itse varmaan vielä vanhemmalla ritsalla ajeleva.
Excel-osasto...kemian dosentti...mikrosirut :)

Huutonaurua aamukahvilla, oli piristävä kirjoitus ja oikeastaan totta joka lause.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 229
Viestejä
5 043 678
Jäsenet
80 850
Uusin jäsen
JapeP

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom