Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo Prius on ollut tosi luotettava. Kaverilla oli Prius+ ja on Toyota korjaamolla töissä niin sanoo jotain. Kertoi myös että vältä Avensiksia etenkin automaattina ja/tai dieselinä. Kehui kaikkia tojon hybrideitä kestäviksi eikä muita kannata enää edes harkita.Hyvät autot maksaa. Prius on vielä tiellä, kun ID4 paalissa.
Kakskytätonnia melkein 200tkm ajetusta Priusista?? Meinas mennä kahvit väärään kurkkuun. Onko näiden hinnat oikeasti tommoset? Olisin ajatellut tuommosen saavan viidellä tonnilla. No okei, 7-paikkaisuus nostanee hintaa niin sanotaan kymppitonni. Jos tuolla hinnalla saa 100tkm ajetun ID4 niin enpä kyllä sen enempää miettisi.
Mulla on 2017 2.2L kaksoisahdin diesel momentinmuunnin automaatilla ajettuna 200tkm ja puolentoista vuoden aikana ei ole vielä ilmennyt mitään vikaa. Alkupään koneissa oli suuttimien johonkin aluslevyyn liittyvää ongelmaa jonka johdosta koneremppoja oli tiedossa mutta 2016 osat parempia ja ongelmaa ei ole enää.Millaisia vehkeitä Mazda 6:set ovat luotettavuudeltaan/ylläpitokuluilta ? Ilmeisesti ensimmäinen sukupolvi happani nopeasti, mutta paraniko tilanne mk2:n kohdalla ?
Isälle tarvis uutta autoa katsoa ja jostain syystä noihin oli innostunut ja +2010 vuotisiin eli mk2/mk3. Bensakoneinen farmari, laatikolla ei sinänsä merkitystä kun molemmilla pärjää, mutta veikkaan että automaatti ajaa manuaalin ohi ellei sitten kohdalle osu selvästi edullisempi/parempi manuaali. Tosiaan skaala on laaja kun budjetti venyy, mutta itse näkisin että hänen ajoillaan joku mk2 ja maks 15K€ olisi järkevä valinta. Vaikka onhan nuo mk3:t hienompia ja bt löytyy kaikista uudemmista ilman soittimen vaihtoa.
Mikä siinä on että autovalmistajat ei voi tehdä autoa joka on samaan aikaan:Kuten todettua, jos mennään tästä eteenpäin 10v/100tkm niin Priukseen on todennäköisesti tairvinnut vaihtaa muutama kuluva osa, kun Id4:sta on saattanu lahota vaggilaisille ominaiseen tyyliin lähes mitä tahansa hintaskaalalla 10-10000€.
Ja samalla tapaa Priuksen arvo on laskenut tuossa ajassa ehkä 15 tonniin, kun Id4:ssa arvo on voinut laskea esim 10 tonniin.
Eli riippuu paljon että onko halpaa/ilmaista latausta saatavilla, että kumpi on lopulta halvempi. Tojota on 99% todennäköisyydellä huolettomampi.
Priuksen tapauksessa vain yksiMikä siinä on että autovalmistajat ei voi tehdä autoa joka on samaan aikaan:
Haluttava (Ts. laatuvaikutelma, ulkonäkö yms. kohdallaan)
Luotettava
Edullinen
Aina näistä saa valita korkeintaan kaksi ja sitten joutuu juuri ajelemaan jollain pölynimurin näköisellä ja tuntuisella Prius+:lla.
Mä olen kyllä varmaan vähemmistössä mielipiteineni, mutta jos jotain 300d w124 mersua saisi uutena järjelliseen hintaan (kakkosella tai max kolmosella alkava), niin voisin hyvin ostaa sellaisen käyttikseksi![]()
Sitä aina hymyilyttää kun istuu "uuden" auton kyydissä, mutta tässä oli kyllä hymy korvissa asti. Tosi siisti oli sisältä. Tuotiin turvaistuimet ja rattaat mukaan, meni heittämällä. Tuo ajettavuus ja kaasun vasteaika (heti) oli kyllä hieno kokemus. Hiljainen sisältä ja vaikka 130t ajettu niin fiilis oli kun uudessa autossa.Päivitähän sitten kokemuksia!
Oon mä ajanut vuoden sisään dusterilla ja parin vuoden sisään w124:llä. Ei se satakakslankku nykypäivänäkään ole mahdoton auto. Suurin miinus on penkit jotka tuntuu hetekalta joiden päällä vaneri ja kangas. Hiljaisempi se on kuin dusse.Aika varmaan kultaa muistot. Veikkaan että jos nyt pääsisi ajamaan peräkkäin uutta Dacia Dusteria ja mersua, niin mersusta toteaisi, että ei hele mikä vessa. Tilanne toki saattaa muuttua jos laitetaan Daciaan ja mersuun molempiin ajoa 500tkm, sitten voi olla toisinpäin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.