Öljynkulutus on tosiaan ihan normaalia ja mitä enemmän autolla on ajettu, sitä enemmän yleensä kuluu. Ja mitä enemmän antaa kenkää, sitä enemmän kuluu.
Mutta...
Noissa joissain TSI-moottoreissa on käsittääkseni se ongelma, että jos öljyä alkaa kulua, niin se tarkoittaa sitä, että kulutuksen kasvu ei pysähdy esim. desi ja tonni -tahtiin, vaan jatkaa koko ajan kasvua. Lopulta se litra ja tonni on mittarissa, jos mäntäremonttia ei tehdä. Eikä välttämättä edes riitä.
Edit. Papparaiset aina hehkuttaa, että milliäkään ei laske öljytaso vaihtovälillä puol milliä ajetussa tojjotassa. No, mulla ei ikinä ole ollut Toyotaa, mutta montaa eri merkkiä on ollut. Ja paljon ajettuja. Ja aina ovat öljyä syöneet, kun useampi sata tuhatta on mittarissa. Tosi paljon vaikuttaa ajotyyli, eli jos ajelee ihan sukkasiltaan eikä anna täyskaasua ikinä, niin kuluttaa vähemmän. Desi tuhannelle kilometrille on mielestäni ihan normisettiä vanhalle autolle.
Mutta...
Noissa joissain TSI-moottoreissa on käsittääkseni se ongelma, että jos öljyä alkaa kulua, niin se tarkoittaa sitä, että kulutuksen kasvu ei pysähdy esim. desi ja tonni -tahtiin, vaan jatkaa koko ajan kasvua. Lopulta se litra ja tonni on mittarissa, jos mäntäremonttia ei tehdä. Eikä välttämättä edes riitä.
Edit. Papparaiset aina hehkuttaa, että milliäkään ei laske öljytaso vaihtovälillä puol milliä ajetussa tojjotassa. No, mulla ei ikinä ole ollut Toyotaa, mutta montaa eri merkkiä on ollut. Ja paljon ajettuja. Ja aina ovat öljyä syöneet, kun useampi sata tuhatta on mittarissa. Tosi paljon vaikuttaa ajotyyli, eli jos ajelee ihan sukkasiltaan eikä anna täyskaasua ikinä, niin kuluttaa vähemmän. Desi tuhannelle kilometrille on mielestäni ihan normisettiä vanhalle autolle.
Viimeksi muokattu: