Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Tähän asti taloudessa ollut Opelia, Toyotaa ja Mersua eli en ole kovin merkkironkeli
Kotona periaatteessa sähköauton latausmahdollisuus
Kia ProCeed GT. Olen aina pitänyt näitä Kioja ihan paskoina nitisevinä muoviämpäreinä, kunnes ajoin tuollaista. Oli yllättävän hyvä ja ehkä jopa pientä Saksalaista laatuvaikutelmaa pääsi syntymään. Yllättävän kiva auto. Jos vielä vähän venyttää budjettia niin voi jopa saada sen +200hv version joka on jo ihan hauska varmaan kesälläkin puikottaa menemään.Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Tähän asti taloudessa ollut Opelia, Toyotaa ja Mersua eli en ole kovin merkkironkeli
Kotona periaatteessa sähköauton latausmahdollisuus
Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Kia ProCeed GT. Olen aina pitänyt näitä Kioja ihan paskoina nitisevinä muoviämpäreinä, kunnes ajoin tuollaista. Oli yllättävän hyvä ja ehkä jopa pientä Saksalaista laatuvaikutelmaa pääsi syntymään. Yllättävän kiva auto. Jos vielä vähän venyttää budjettia niin voi jopa saada sen +200hv version joka on jo ihan hauska varmaan kesälläkin puikottaa menemään.
1.4 T automaatilla vm. 2016. Ennen vuotta 2017 ilmeisesti vähän parempi äänieristys. Kun auto ostettiin niin myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin laatikko kun edellinen nyki jo ostettaessa. Lisäksi talvella täytyy olla suojamaski tai muuten kadottaa välillä tehoja hetkeksi kunnes pakoputkesta tulee valkoista savua. Ilmeisesti välijäähdyttimeen kertyy kosteutta ilmavirran takia. Muuten ei valittamista 30 thkm ajon aikana, kunhan vain muistaa maskin laittaa talveksi. Mukava auto ajella hintaisekseenMikäs K Astra tarkemmin? Itse miettinyt tuollaista mahdollisesti juurikin seuraavaksi perus perhautoksi, kun kohtuu edukkaasti saisi. 1.4 pre-facelift ehkä se kiinnostavin, kun ilmeisesti tuolla uudemmalla 7-pykäläisellä CVT-automaatilla ei voi kärryä vetää.
Ajoa tulee itsellä tosin vaan suunnilleen puolet tuosta mutta muuten speksit vois olla aika samat, lähtökohtaisesti joku tilavamman puoleinen farkku (kts. alla).
Kiinnosti kunnes luin tilosta; "Kuljettajan paikalla jo 180-senttinen henkilö kokee katon asettuvan lähes epämiellyttävän lähelle, ellei ajoasentoa säädä reilusti takanojaan."
Toki vasta koeajolla tai muutoin autoja paikanpäällä katsellen sen vasta lopulta tietää mutta 190cm+ kuljettaja + lastenistuimet taakse karsii melkoisest vaihtoehtoja (jos kasvot menosuuntaan turvavyöistuin jo lapsella, niin sehän ei toki tilaa vie). Onhan sitten myös toi perus Ceed farkku, jos pappalook ei haittaa.
Lisäksi noissa ns. shooting breakeissa tavaratila ei ole mitenkään ideaali. Mitenkähän muuten mahtaa vertautua esim. pienemmän segmentin Audi A4:n tms, pitääkin tutkailla... Tietysti tämäkin on tapauskohtaista minkä verran tilalle on tarvetta, termi "farmari" niin farmareidenkin koot vaihtelee melkoisesti.
1.4 T automaatilla vm. 2016. Ennen vuotta 2017 ilmeisesti vähän parempi äänieristys. Kun auto ostettiin niin myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin laatikko kun edellinen nyki jo ostettaessa. Lisäksi talvella täytyy olla suojamaski tai muuten kadottaa välillä tehoja hetkeksi kunnes pakoputkesta tulee valkoista savua. Ilmeisesti välijäähdyttimeen kertyy kosteutta ilmavirran takia. Muuten ei valittamista 30 thkm ajon aikana, kunhan vain muistaa maskin laittaa talveksi. Mukava auto ajella hintaisekseen![]()
Näin taitaa olla foorumien perusteella, mutta voi olla itsellä maanantai kappale kohdalle. Vaihdettiin 90 thkm kohdalla.Paljonko autolla oli ajettu kun laatikko meni vaihtoon? Yllättävää kun olen ymmärtänyt että tuo on yksi luotettavimmista "nykyautoista".
Olis autoa hakusessa.
Rahaa oli käytettävissä 8K€ hankintaa varten, mut toki kiva olis jos hieman jäiskin
Auto mielellään vuosimallia 2014 tai uudempi. Luotteva, jossa ei ole valtavasti odotettavissa olevia vikoja (jakoketjun venymisiä, yms). Kokoluokka jotain Hyundai i20 - i30 ja viistoperäinen.
Tulee noin 80% kaupunkiajoon ja satunnaiseen matka-ajoon.
Mitä vaihtoehtoja katselisitte?
Näin taitaa olla foorumien perusteella, mutta voi olla itsellä maanantai kappale kohdalle. Vaihdettiin 90 thkm kohdalla.
Olen itse 190cm eikä ollut kyllä mitään ongelmaa, toki ajan joka tapauksessa istuin ala-asennossa. Käy istumassa, sillähän se selviää.Mikäs K Astra tarkemmin? Itse miettinyt tuollaista mahdollisesti juurikin seuraavaksi perus perhautoksi, kun kohtuu edukkaasti saisi. 1.4 pre-facelift ehkä se kiinnostavin, kun ilmeisesti tuolla uudemmalla 7-pykäläisellä CVT-automaatilla ei voi kärryä vetää.
Ajoa tulee itsellä tosin vaan suunnilleen puolet tuosta mutta muuten speksit vois olla aika samat, lähtökohtaisesti joku tilavamman puoleinen farkku (kts. alla).
Kiinnosti kunnes luin tilosta; "Kuljettajan paikalla jo 180-senttinen henkilö kokee katon asettuvan lähes epämiellyttävän lähelle, ellei ajoasentoa säädä reilusti takanojaan."
Toki vasta koeajolla tai muutoin autoja paikanpäällä katsellen sen vasta lopulta tietää mutta 190cm+ kuljettaja + lastenistuimet taakse karsii melkoisest vaihtoehtoja (jos kasvot menosuuntaan turvavyöistuin jo lapsella, niin sehän ei toki tilaa vie). Onhan sitten myös toi perus Ceed farkku, jos pappalook ei haittaa.
Lisäksi noissa ns. shooting breakeissa tavaratila ei ole mitenkään ideaali. Mitenkähän muuten mahtaa vertautua esim. pienemmän segmentin Audi A4:n tms, pitääkin tutkailla... Tietysti tämäkin on tapauskohtaista minkä verran tilalle on tarvetta, termi "farmari" niin farmareidenkin koot vaihtelee melkoisesti.
Pari vuotta uudemmat on samanlaisia malliltaan, mutta toista tonnia kalliimpia.Olis autoa hakusessa.
Rahaa oli käytettävissä 8K€ hankintaa varten, mut toki kiva olis jos hieman jäiskin
Pari vuotta uudemmat on samanlaisia malliltaan, mutta toista tonnia kalliimpia.
Halvimman pään vaihtoehtona olisi Ford Fiesta 2010-2012, 1.25 tai 1.4 bensa vapari. Jos Fiesta olisi sietämättömän paska ajaa niin toisena vaihtoehtona olisi saman ikäluokan Opel Astra 1.6 (115hv).Olis autoa hakusessa.
Rahaa oli käytettävissä 8K€ hankintaa varten, mut toki kiva olis jos hieman jäiskin
Auto mielellään vuosimallia 2014 tai uudempi. Luotteva, jossa ei ole valtavasti odotettavissa olevia vikoja (jakoketjun venymisiä, yms). Kokoluokka jotain Hyundai i20 - i30 ja viistoperäinen.
Tulee noin 80% kaupunkiajoon ja satunnaiseen matka-ajoon.
Mitä vaihtoehtoja katselisitte?
Halvimman pään vaihtoehtona olisi Ford Fiesta 2010-2012, 1.25 tai 1.4 bensa vapari. Jos Fiesta olisi sietämättömän paska ajaa niin toisena vaihtoehtona olisi saman ikäluokan Opel Astra 1.6 (115hv).
Kalliimmasta päästä katselisin loppuunajettuja BMW 218i Active Tourereita sporttipenkeillä. Onko tuo nyt sitten tila-auto vai viistoperä.![]()
Varmaan ihan omiaan "paikasta A paikkaan B" -autoksi ja onhan uudempi auto aina helpompi ostos niin ei tarvitse historiaa niin tarkkaan syynätä.Onko hyundai i20 itsessään ok auto?
Älä ainakaan ota kumpaakaan iivaria sillä 1,0 T-GDI-koneella. Siinä on moottorissa imupuolen karstoittumisongelmaa.Onko hyundai i20 itsessään ok auto?
Millainen on yaris hybrid 2021-> talvella? Tarkeneeko ja lämpeneekö sisätilat miten nopeasti? Autokaupan lämpimästä tuollaista kokeilin niin todellista kuvaa ei saanut.
Lämmityslaitteen teho ei mittauksissa näytä ihmeelliseltä, mutta eivät lainaajat Yarista kylmäksikään moittineet.
Pieni riesa on ajoittainen tuulilasin huurtuminen, jota voi helpottaa nostamalla automaatti-ilmastoinnin voimakkuutta perusasennosta (vaihtoehdot Eco/Normaali/Fast) tai kytkemään tuulilasin huurteenpoiston.
honda civic 2015 v
Polttimonvaihto talvella oikein mukavaa
Noi taitaa karstoittua vähän enemmän jostain syystä kuin vaikka VAG:n 1.0 TSI? Aika vähän on vaihtoehtoja tuon koneen lisäksi ainakaan uudemmissa korealaisissa... 1.2 vapari löytyy toki noista b-segmentin autoista.Älä ainakaan ota kumpaakaan iivaria sillä 1,0 T-GDI-koneella. Siinä on moottorissa imupuolen karstoittumisongelmaa.
Kannattaa myös Honda cr-v katsoa jos tuon malliset autot kiinnostaa. Mulla oli 2007vm ja oli luotettava auto kyllä. Melkein 10v oli ja sitten meni valitettavasti lunastukseen.Toyota RAV4 vm. 2003-2009 bensakoneella, ilmeisesti ihan luottokampe? Työmatkoille ja mettäreissuille. Kalliita ovat ikäisekseen, 300tkm ajetustakin pyydellään 10te mutta tuntuu menevän kaupaksi. Kokemuksia muilla näistä?
Kerran olin 200 km motarilla tuollaisen haarukan alkupäätä edustavan Ravin kyydissä. Kuulosuojaimia tuli ikävä jossain välissä, eikä matkassa muutenkaan ollut muuta positiivista kuin että luotettavasti kuljetti perille.Toyota RAV4 vm. 2003-2009 bensakoneella, ilmeisesti ihan luottokampe? Työmatkoille ja mettäreissuille. Kalliita ovat ikäisekseen, 300tkm ajetustakin pyydellään 10te mutta tuntuu menevän kaupaksi. Kokemuksia muilla näistä?
Tosiaan riittää että kuljettaa luotettavasti perilleKerran olin 200 km motarilla tuollaisen haarukan alkupäätä edustavan Ravin kyydissä. Kuulosuojaimia tuli ikävä jossain välissä, eikä matkassa muutenkaan ollut muuta positiivista kuin että luotettavasti kuljetti perille.
Jos tuollaisesta vanhuksesta pitää maksaa kymppi, niin laittaisin uutaman tonnin lisää ja ostaisin vaikka XC60 Volvon.Juu, kallita on näköjään CRVtkin kilometreihin ja ikään nähden.
Tätä kävin koeajamassa tänään. Valot ja penkit ihan paskat, ja pakoputken vaimennin pudottaa maavaraa aika reilusti. Oli vaihdettukkin jossain välissä eli eiköhän joku ole sillä kantoon osunut. Mutta muuten oli jopa yllättävän hyvässä kunnossa. Hinnasta ei juuri puhuttu, jäi kauppaan vielä.
Toyota RAV4 vaihtoautot | 5 myytävää autoa | Autotalli.com
Myynnissä 5 Toyota RAV4 -autoa. Vertaile ja osta auto luotettavasti. Meiltä löydät autoliikkeiden vaihtoautot ja leasingautot. Tutustu valikoimaan!www.autotalli.com
Samaa olen itse funtsinut ja katsellut myös Ceedia.Olisko tää ok auto käyttöön? Kaupunkiajoa siis ja satunnaista matkaa enimmäkseen sulan maan aikaan.
Kyllä nämä manuaali Hyundait/Kiat noilla 1.2/1.4 koneilla ihan järkeviä autoja ovat, luotettavaa perustekniikkaa. Tosin linkkaamasi auton kilometreillä alkaa olemaan jakoketjun vaihto ajankohtainen.Olisko tää ok auto käyttöön? Kaupunkiajoa siis ja satunnaista matkaa enimmäkseen sulan maan aikaan.
Mulla kiikarissa 1,6-farkku ja hieman vanhempaa vuosikertaa.Kyllä nämä manuaali Hyundait/Kiat noilla 1.2/1.4 koneilla ihan järkeviä autoja ovat, luotettavaa perustekniikkaa. Tosin linkkaamasi auton kilometreillä alkaa olemaan jakoketjun vaihto ajankohtainen.
1.6L Kia/Hyundai koneiden riippakivi on suorasuihkutus järjestelmät.Mull kiikarissa 1,6-farkku ja hieman vanhempaa vuosikertaa.
Joo ketjut eivät näissä omien kokemusten mukaan mitään elinikäisiä ole, sanoisin että vaihtoväli huitelee juurikin tuossa 150tkm-200tkm välillä.Jakoketju siis ei kestä kuin jotain 170 000? Hepposia nuo ketjut siis
No ainakin tuttu automyyjä sanoi, että noi isommat on OK, mutta joku 1,0 T-GDI ei ole. Paljonko sitten mahtaa kustantaa jakoketjun vaihto? Ja saahan noita 1,6-litraisia myös dieselinä.1.6L Kia/Hyundai koneiden riippakivi on suorasuihkutus järjestelmät.
Joo ketjut eivät näissä omien kokemusten mukaan mitään elinikäisiä ole, sanoisin että vaihtoväli huitelee juurikin tuossa 150tkm-200tkm välillä.
Käytiin aikanaan koeajamassa Sportage 4WD, Tucson etuvetoisena ja XC60. Ei tarvinnut Volvon koeajon jälkeen enää mennä toiselle koeajolle korealaisten kanssa.Tässä KIAssakin vois olla potentinaalia, mutta vajaavetoinen ja miten lie tekniikka kestää
Kia Sportage vaihtoautot | 18 myytävää autoa | Autotalli.com
Myynnissä 18 Kia Sportage -autoa. Vertaile ja osta auto luotettavasti. Meiltä löydät autoliikkeiden vaihtoautot ja leasingautot. Tutustu valikoimaan!www.autotalli.com
No eipä varmasti. Eikä myöskään löydy bensa volvoja tuohon hintaan samoilla kilometreillä. Ja dieseliä en hanki.Käytiin aikanaan koeajamassa Sportage 4WD, Tucson etuvetoisena ja XC60. Ei tarvinnut Volvon koeajon jälkeen enää mennä toiselle koeajolle korealaisten kanssa.
No eipä varmasti. Eikä myöskään löydy bensa volvoja tuohon hintaan samoilla kilometreillä. Ja dieseliä en hanki.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.