K-mallin Astra vielä kyseessä ja 1.0 Turbo 81kW. Onkohan noissa sitten 1.2 litraiset koneet Puretechiä, mutta 1.0 litraiset ei vielä?
K-astroissa tietääkseni kaikki on GM:n koneella.
Edit. Näköjään vasta 23 tullut myyntiin noi L-koppaset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
K-mallin Astra vielä kyseessä ja 1.0 Turbo 81kW. Onkohan noissa sitten 1.2 litraiset koneet Puretechiä, mutta 1.0 litraiset ei vielä?
Muistaakseni nelivetotekniikasta tuppaa neliveto hajoamaan tai jokin vastaava osa joista paljonkin ohimennen näin juttua esim. facebookin 5008 ryhmässä. En löytänyt hakusanalla mutta katsomisen arvoinen asia.Tarpeeksi monta outlanderia tullut nyt käytyä koeajamassa ja uskottava on ettei ne siitä yhtään paremmaksi muutu.
Mustana hevosena korkeamman nelivetohybridin etsinnässä tuli vastaan opel grandland x/peugeot 3008(facelift). Osaako joku kertoa noiden akuston/tekniikan yms kestosta, onko mitä tyyppivikoja jne.
Tiedän että ovat ranskalaisia, sitä ei tarvitse kommentoida.
Isäukolle autoa pitäisi miettiä. Nykyinen on 2019? Mersun E-sarjalainen 1.6l diesel farkku Business varusteilla. Asioita mitä pitää olla: sakemannin häkki pitää mahtua konttiin, koukku pitää olla, automaatti ja vetokykyä vähintään tuon Mersun verran, tykännyt Mersun ajettavuudesta ja autosta muutenkin todella paljon. Joutuu luopumaan autosta todennäköisesti vastoin tahtoaan koska leasing yhtiö haluaa auton takaisin eikä suostu edes myymään järkevään hintaan. Luotettavakin saisi olla. Aiemmin ollut mm. kaikkia Mondeon malleja vähintään yksi ja niistäkin tykkäsi, mutta niitä ei ole valmistettu vuosiin.
Itse olen vahvasti sitä mieltä että unohtaisi nuo Mersun romut ja keskittyisi ostamaan jonkun luotettavamman tilalle. Ihan jees auto muuten mutta kun osaa alkaa paukkua, se on touhutonni sinne tänne ja tuonne. Isäukon omistuksessa paukkunut jo turbo, kolmet ilmajouset jne paskaa.
Juttelin duunissa parin mersumiehen kanssa ja kommentti oli että 200tkm ajettu moinen on asia mihin eivät koskisi pitkällä tikullakaan. Ja isäukolla pysyy kyllä työkalut kädessä, muttei ole tietotaitoa autoista, saati ymmärrystä miten esim asennella ilmajousia ja sopeuttaa niitä yms juttua. Itsellä taas ei ole intoa tai aikaa lähteä ropaamaan autoa josta varoittelin jo etukäteen.Vastasit ite omaan kysymykseen tuossa, jos on mersusta tykänny todella paljon, niin ei siinä auta ku toinen samanlainen tilalle vaan. Näitä 213-koppasia on pilvinpimein liikkeissä.
Auto kun auto, jos ei ite osaa ropata, niin se on touhutonnia sinne ja tänne. Ei koske vain mersua.
Juttelin duunissa parin mersumiehen kanssa ja kommentti oli että 200tkm ajettu moinen on asia mihin eivät koskisi pitkällä tikullakaan. Ja isäukolla pysyy kyllä työkalut kädessä, muttei ole tietotaitoa autoista, saati ymmärrystä miten esim asennella ilmajousia ja sopeuttaa niitä yms juttua. Itsellä taas ei ole intoa tai aikaa lähteä ropaamaan autoa josta varoittelin jo etukäteen.
Tuleeko mitään muita optioita mieleen?
Saattaa dieselit olla tingittävissä todella halvalla tulevina vuosina.
Käyttövoimana on tähän mennessä ollut vuosia diesel kilsojen takia, mutta muuttuneen tilanteen takia kilometrejä on mahdoton arvioida. Kysyin asiasta niin kovasti kuitenkin mietti että pysyisi dieselissä. Itsekin yritin sanoa tuosta Adblue riskistä, mutta eipä tuo kovin tuntunut kuuntelevan. Tuo farkku vaatimus tosiaan rajaa aika paljon kun ei koiraa kuulemma voi kuljettaa takapenkillä ja kyllä siellä kontissa on välillä sellaiset kasat tavaraa että ei ne oikein perus sedaniin tms mahtuisikaan.Onko käyttövoimalla väliä? Ts. tuleeko kilsoja todella paljon jolloin diesel on järkevä. Toisaalta tuon ikäluokan dieselit on adbluella, joka on Uhka/mahdollisuus asteikolla iso uhka ja touhutonneja voi mennä useampikin huonolla tuurilla.
Ja eikö tuota mersua ole tehty rautajousilla vai onko aina ilmajouset, katsoo sellaisen "suomiversion" jossa ei ole liikaa tingelitangeleita jotka on tonnin per laaki hajotessaan.
Skoda Suberb(Octaviakin ehkä), VW Passat, Volvo V60(jos koiran häkki mahtuu), V90 myös. Noita kaikkia saa melkolailla kaikilla moottori+vaihteisto+vetotapa yhdistelmillä.
50-luvulla syntyneitä. Ikä ei vielä ole ongelma joten ei oikein halua kuunnella tulevaisuutta ajatellen. Jäärä kun on. Toki on varsin urheilullinen joten ei ole ehkä ihan vielä romahtamassa tilanteeseen että olisi ongelma. Luulen että kortti lähtee ennen kuin kunto menee niin heikoksi.Kuinka vanha isäsi on? Onko näitä city maastureita katsottu vaihtoehtoina lainkaan? Mietin tuota oman isäni kautta, kun autoon nouseminen on nykyään helpompaa kuin autoon laskeutuminen.
Myös uudempia SPA-alustan Volvoja (S/V90 jne.) on ilman Adblue-systeemiä. Se riippuu mallista ja mallivuodesta. Muistaakseni mv. 2017 on vielä ilman ja mv. 2018 osa on ja osa ei.Mites joku vm2016 Volvo V70 ? Olisi vielä ilman adblueta.
Voi olla aika nihkeää saada mitään isompia rattaita mahtumaan. Vai mahtuuko?
Voi olla aika nihkeää saada mitään isompia rattaita mahtumaan. Vai mahtuuko?
Yllättävän tilava kontti varsinkin syvyydeltään. Kannattaa ottaa sellainen versio jossa ei ole bosen subbaria mukana, se vie aika ison tilan.Voi olla aika nihkeää saada mitään isompia rattaita mahtumaan. Vai mahtuuko?
Kun auton ostohinta tulpaantuu, tuleva arvonalenema vähintään tuplaantuu - tai jopa enemmän. Uudemman auton ostaminen ei siis ole taloudellisesti hyvä ratkaisu, ellei sitten ostohinta ole molemmissa sama.Saa myös antaa hyvät perustelut, että miksi kannattaisi ennemmin investoida 2021 Model 3 LR/Performance. Latausmahdollisuus järjestyy.
Kertokaapa fiksummat, että olenko työntämässä kädet paskaan?
Ajoprofiili: Työmatkaa 50 km päivässä motaria, johon lisäksi kaupunkiajoa harrasteisiin n. 50 km viikossa. Lisäksi 3-4 reissua Tampereelta Ouluun vuodessa.
Nykyinen auto: 2010 Honda Civic 1.8, joka jää paremmalle puoliskolle satunnaiseen ajoon. Muuten hyvä auto, mutta motari ja matka-ajo tällä tuskaa sisämelun ja kokonsa takia.
Vaatimukset: Neliveto, pienempi sisämelu kuin Hondassa, vakkari (+15k€ autossa adaptiivinen), tehoa vähintään 180 Hv ja ei mielellään ikäviä tyyppivikoja, kun entinen VAG-kuski olen.
Ajatuksena tällä hetkellä hankkia nelivetoinen facelift 250/220 CDI W204 C-mersu (~13k€, ~220tkm). Järkeilin, että kyseinen moottori on suutinongelmien jälkeistä tuotantoa, mutta ei omaa vielä AdBlueta. Lisäksi saisin Mersuun töiden kautta marmorin huollot nyrkkipajan hintaan.
Esimerkiksi: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/14747660
Saa myös antaa hyvät perustelut, että miksi kannattaisi ennemmin investoida 2021 Model 3 LR/Performance. Latausmahdollisuus järjestyy.
Kertokaapa fiksummat, että olenko työntämässä kädet paskaan?
Ajoprofiili: Työmatkaa 50 km päivässä motaria, johon lisäksi kaupunkiajoa harrasteisiin n. 50 km viikossa. Lisäksi 3-4 reissua Tampereelta Ouluun vuodessa.
Nykyinen auto: 2010 Honda Civic 1.8, joka jää paremmalle puoliskolle satunnaiseen ajoon. Muuten hyvä auto, mutta motari ja matka-ajo tällä tuskaa sisämelun ja kokonsa takia.
Vaatimukset: Neliveto, pienempi sisämelu kuin Hondassa, vakkari (+15k€ autossa adaptiivinen), tehoa vähintään 180 Hv ja ei mielellään ikäviä tyyppivikoja, kun entinen VAG-kuski olen.
Ajatuksena tällä hetkellä hankkia nelivetoinen facelift 250/220 CDI W204 C-mersu (~13k€, ~220tkm). Järkeilin, että kyseinen moottori on suutinongelmien jälkeistä tuotantoa, mutta ei omaa vielä AdBlueta. Lisäksi saisin Mersuun töiden kautta marmorin huollot nyrkkipajan hintaan.
Esimerkiksi: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/14747660
Saa myös antaa hyvät perustelut, että miksi kannattaisi ennemmin investoida 2021 Model 3 LR/Performance. Latausmahdollisuus järjestyy.
Kun auton ostohinta tulpaantuu, tuleva arvonalenema vähintään tuplaantuu - tai jopa enemmän. Uudemman auton ostaminen ei siis ole taloudellisesti hyvä ratkaisu, ellei sitten ostohinta ole molemmissa sama.
Sitten taas verratessa diesel vs. sähkö, niin dieselautot ovat käyneet läpi ison kertaluontoisen arvonlaskun, kun yleinen politiikka kääntyi joitakin vuosia sitten dieseliä vastaan. Siten suurin arvonalenema vanhemmassa dieselissä on vielä ratkaisevammin jo koettu kuin pelkän iän perusteella tavallisesti on. Sähköautojen osalla taas arvonalenema on useimmissa raporteissa näyttänyt olevan suurempi, kuin vastaavan polttomoottoriauton.
Mitä tulee tuohon Mersuun, niin dieselmoottorin tapauksessa 204-sarjassa tosiaan pääsee vähemmillä murheilla, kuin 205-sarjassa. Mutta itse en kyllä faceliftiä hankkisi, kun kerran parempaa tekniikkaa on vanhemmassa versiossa tarjolla. Kesään 2009 saakka valmistettu OM646 on legendaarinen ikiliikkuja, uudempi OM651 puolestaan paljon ongelmallisempi tapaus. Kaverille ostettiin viime kesänä juurikin OM646-koneella oleva siisti yksilö ja voitiin havaita, että tämän ikäisissä ei enää muutaman mallivuoden ikäero mitään ratkaise, vaan oleellista on yksilöllinen kunto ja käyttöhistoria. Vanhemmalle W204:lle siis järjen ääni täältä.
Tämä onkin isoin huoli tuon Teslan suhteen.Kun auton ostohinta tulpaantuu, tuleva arvonalenema vähintään tuplaantuu - tai jopa enemmän.
Jep, OM646 on ilmeisesti todella luotettava, mutta kyllä tuossa pre-faceliftissä on auttamatta vanhentunut sisusta ja moottorissakin liian vähän hönkää itselle.Mutta itse en kyllä faceliftiä hankkisi, kun kerran parempaa tekniikkaa on vanhemmassa versiossa tarjolla
Ainakin omalla excelöinnillä ei nuilla kilometreillä saa vielä arvonalenemaa kuoletettua.
Täällä Grandland X PHEV 2020 nelivetomalli ollut nyt kolme vuotta alla, ja kokonaisuutena olen oikein tyytyväinen. Tietyn valmistuserän akustoissa oli jotain häikkää ja ne vaihdettiin maahantuojan piikkiin. Oma pirssini kuului tähän erään. Olihan se mukava saada yli neljä vuotta vanhaan autoon tehdasuusi ajoakku. Ei sillä -- en huomannut rangessa mitään eroa, vaikka sinänsä ahkerasti on tullut sähköllä ajettua koko omistusajan. Nyt autolla ajettu ~70kkm, joista itse ~50kkm. Ensimmäisen omistajan sähköajoista ei mitään tietoa, mutta omassa käytössä autoa tullut ladattua lähes joka päivä. Polttiksen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tai vikoja.Tarpeeksi monta outlanderia tullut nyt käytyä koeajamassa ja uskottava on ettei ne siitä yhtään paremmaksi muutu.
Mustana hevosena korkeamman nelivetohybridin etsinnässä tuli vastaan opel grandland x/peugeot 3008(facelift). Osaako joku kertoa noiden akuston/tekniikan yms kestosta, onko mitä tyyppivikoja jne.
Tiedän että ovat ranskalaisia, sitä ei tarvitse kommentoida.
Mulla oli 2007vm cr-v ja ainut moite oli iso polttoaineen kulutus. Varmaan vieläkin ajaisin sillä jos ei olisi lunastukseen mennyt jolloin mittarissa oli jo yli 300tkm. Aika huoleton auto oli.Tässä alkanut himottamaan palata takaisin Hondan piiriin, ajelin Civic type-Rällä 10v ja se oli mukavaa aikaa, aloin vain tulemaan liian vanhaksi moiselle autolle. Nyt volkkari vuosien jälkeen alkanut kiinnostelemaan CR-V kovasti, ei mitkään uudet tosin vaan gen2 ja gen3 bensiini versiot. Tiedän jo että gen2 on se paras versio tekniikaltaan, mutta kovasti haluaisin kuulla parjatusta gen3 omistajilta kokemuksia, niin huonossa kuin hyvässä, sillä jostain syystä se gen3 kiinnostelee eniten. Juutuubista kattonut miljoona videta mutta ne on aina usasta ja ilmastot sun muut ei täsmää, joten gen3 omistaneet, avatkaa toki sanainen arkkunne
Laskitko keskikulutusta? Ajan semmosta maantie työmatkaa ja aika pikkasen kaupunkia, kilsoja tulee vuodessa ehkä 6000-8000, eli ei paljoaMulla oli 2007vm cr-v ja ainut moite oli iso polttoaineen kulutus. Varmaan vieläkin ajaisin sillä jos ei olisi lunastukseen mennyt jolloin mittarissa oli jo yli 300tkm. Aika huoleton auto oli.
Itse ajellut vastaavalla 200tkm 651 kanssa ja mukavampi se on kuin 646. Vetää jo matalilla kierroksilla mukavasti ja jatkuu vaan. 7-lovinen myös motarilla parempi.Tämä onkin isoin huoli tuon Teslan suhteen.
Jep, OM646 on ilmeisesti todella luotettava, mutta kyllä tuossa pre-faceliftissä on auttamatta vanhentunut sisusta ja moottorissakin liian vähän hönkää itselle.
Pitää vielä itsekkin pyöritellä Exceliä tuommoisen 250CDI W204/W212:n (14k€) ja 2021 Model 3:n (30k€) välillä, niin eiköhän se sillä selviä kumman käyn hakemassa.
Voi koittaa kysyä montako kannua öljyä menee huoltojen välissä.Mitäs pitäisi osata Audi A5 2018/2019, bensa, autom. osata katsoa jos sellaisen renkaita menisi potkimaan? Jakohihna varmaan, mutta onko siellä jotain tyyppivikaa tjms. mitä yleisesti tiedetään?
Voi koittaa kysyä montako kannua öljyä menee huoltojen välissä.
Luulin öljynkulutuksen ilmaantuvan VAGeissa jossain 100+ tkm paikkeilla, mutta juttelin hiljattain uudehkon VW T-Rocin (1.5 bensa) omistajan kanssa, ja hän on joutunut lisäilemään vaikka autolla ajettu vasta 30 tkm![]()
Kiitos.
Noissa ei muuten kuulemma ole hihnaa, vaan jakoketju, eli pitäisi kai siltä osin olla huoltovapaa.
Kiitos.
Noissa ei muuten kuulemma ole hihnaa, vaan jakoketju, eli pitäisi kai siltä osin olla huoltovapaa.
eipä niitä hihnoja ja ketjuja tarvi miettiä jos uutta ostaa, se on sitten toisen tai kolmannen omistajan ongelma
no eikö museoautoille ole omaa ketjua?Käsittääkseni nyt ollaan vuodessa 2025 ja kysyjä oli ostamassa 2018-2019 autoa. Tuskin ajamaton varastolöytö oli kyseessä.
Tämä ei ole mikään uusien autojen ketju, jos et sattunut huomaamaan. Keskity asialliseen keskusteluun.no eikö museoautoille ole omaa ketjua?
no eikö museoautoille ole omaa ketjua?
Ehkä siinä mielessä kannattaa hihnoja ja ketjuja miettiä, että jos niillä on taipumusta aiheuttaa ongelmia toiselle tai kolmannelle omistajalle niin se vaikuttaa oleellisesti auton arvoon myyntivaiheessa.eipä niitä hihnoja ja ketjuja tarvi miettiä jos uutta ostaa, se on sitten toisen tai kolmannen omistajan ongelma
Älä osta. Nuo Audit on sellaisia romuja, että niistä ei ole kuin harmia. Juuri tänään ajelin Audi TT takana ja oli kauhea öljyn käry. Lexus IS tai ES alle ja huoletonta ajoa.Mitäs pitäisi osata Audi A5 2018/2019, bensa, autom. osata katsoa jos sellaisen renkaita menisi potkimaan? Jakohihna varmaan, mutta onko siellä jotain tyyppivikaa tjms. mitä yleisesti tiedetään?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.