- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 480
Olisko vähemmän tässä tapauksessa enemmän?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olisko vähemmän tässä tapauksessa enemmän?
Ihan asiaehdotus 2 Neonia minulla onkin vuosien varrella ollut josta viimeisimmän möin ei tieliikennekelpoisena lumien tullessa. Lähtökohtaisesti takaveto/takavetopainotteinen neliveto haussa. Mielellään pientä linttaa kesälläkin . Ennen aikaan Sebringin olisin ensiautoksi halunnut mutta olivat vielä silloin hinnoissaan.
Olisko vähemmän tässä tapauksessa enemmän?
Etsi hyvä e6x bemari m57 dieselillä, suht luotettava tekniikka josta saa helpolla heppoja mutta muuten ovat melko yksilöitä sähkövikoineen jne. Eihän se toki niin erikoinen ole kuin 300c mutta ehjän yksilön sattuessa kohdalle tarjoaa paljon autoa hintaansa nähden...aivan kuten 300c ja sisarauto m-b e -sarjalainen.Kertokaas joku hauska auto. Olin/olen hyvin lähellä ostamassa softatun Chrysler 300C 3 litran diesel takavedon mutta tuntuu porukat sen verran hanttiin että ihan siitä syystä pitää nyt jättää väliin (ensi kerralla en kerro kenellekkään mitä oon laittamassa )
Ajoa ei hirveänä mutta on mahdollisuus seisottaa viikon ajan kun lapset on äidillänsä.
Tehoa pitäs vähintään kohtuullisesti olla ja ajettavuutta ja iso plussa lapsille takaovista ja kohtalaisista peräkonttitiloista.
Löytyykö vaihtoehtoja 4k€ hintaan? Niin ei tarvis rahotuksia alkaa isommin kärkkäilemään.
Faijalla oli ainakaan uutena hommatti 2007 Sebring Signature Edition. Ihan mukava ja huoleton se oli ainakin ensimmäiset vuotensa. Ei noita tosiaan jonneilla ole näkynyt rääkättävänä.Melkein voisin kysyä miten eroaa viiden tonnin 300C:stä, muuten kuin pari tonnia taskussa enemmän pelimerkkejä "jos." Täysikäisillä on täysikäisten vaivat matkan varrelta, on papan helmeä ja sitten sitä toista laitaa... Kuutoskoneista Sebua harvemmin silti on teinilinttana näkynyt rääkättävän, joten niissäkin voi olla potentiaalia jäljellä.
Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Tähän asti taloudessa ollut Opelia, Toyotaa ja Mersua eli en ole kovin merkkironkeli
Kotona periaatteessa sähköauton latausmahdollisuus
Kia ProCeed GT. Olen aina pitänyt näitä Kioja ihan paskoina nitisevinä muoviämpäreinä, kunnes ajoin tuollaista. Oli yllättävän hyvä ja ehkä jopa pientä Saksalaista laatuvaikutelmaa pääsi syntymään. Yllättävän kiva auto. Jos vielä vähän venyttää budjettia niin voi jopa saada sen +200hv version joka on jo ihan hauska varmaan kesälläkin puikottaa menemään.Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Tähän asti taloudessa ollut Opelia, Toyotaa ja Mersua eli en ole kovin merkkironkeli
Kotona periaatteessa sähköauton latausmahdollisuus
Hinta alle 20k€, mieluummin 15k€
Kokoluokka: farmari, tällä hetkellä Opel astra K farmari
Automaatti
Edullinen käyttää ja huoltaa
Ajo taajamien ulkopuolella (adaptiivinen vakkari, automaatti ja hyvät valot plussaa). Vuodessa noin 30 thkm. Autoilua tarkoitus harrastaa mahdollisimman halvalla ja luotettavasti. Tärkeää olisi myös koukun mahdollisuus, vaikkaan tarve ei ole vetää isoja massoja.
Kia ProCeed GT. Olen aina pitänyt näitä Kioja ihan paskoina nitisevinä muoviämpäreinä, kunnes ajoin tuollaista. Oli yllättävän hyvä ja ehkä jopa pientä Saksalaista laatuvaikutelmaa pääsi syntymään. Yllättävän kiva auto. Jos vielä vähän venyttää budjettia niin voi jopa saada sen +200hv version joka on jo ihan hauska varmaan kesälläkin puikottaa menemään.
1.4 T automaatilla vm. 2016. Ennen vuotta 2017 ilmeisesti vähän parempi äänieristys. Kun auto ostettiin niin myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin laatikko kun edellinen nyki jo ostettaessa. Lisäksi talvella täytyy olla suojamaski tai muuten kadottaa välillä tehoja hetkeksi kunnes pakoputkesta tulee valkoista savua. Ilmeisesti välijäähdyttimeen kertyy kosteutta ilmavirran takia. Muuten ei valittamista 30 thkm ajon aikana, kunhan vain muistaa maskin laittaa talveksi. Mukava auto ajella hintaisekseenMikäs K Astra tarkemmin? Itse miettinyt tuollaista mahdollisesti juurikin seuraavaksi perus perhautoksi, kun kohtuu edukkaasti saisi. 1.4 pre-facelift ehkä se kiinnostavin, kun ilmeisesti tuolla uudemmalla 7-pykäläisellä CVT-automaatilla ei voi kärryä vetää.
Ajoa tulee itsellä tosin vaan suunnilleen puolet tuosta mutta muuten speksit vois olla aika samat, lähtökohtaisesti joku tilavamman puoleinen farkku (kts. alla).
Kiinnosti kunnes luin tilosta; "Kuljettajan paikalla jo 180-senttinen henkilö kokee katon asettuvan lähes epämiellyttävän lähelle, ellei ajoasentoa säädä reilusti takanojaan."
Toki vasta koeajolla tai muutoin autoja paikanpäällä katsellen sen vasta lopulta tietää mutta 190cm+ kuljettaja + lastenistuimet taakse karsii melkoisest vaihtoehtoja (jos kasvot menosuuntaan turvavyöistuin jo lapsella, niin sehän ei toki tilaa vie). Onhan sitten myös toi perus Ceed farkku, jos pappalook ei haittaa.
Lisäksi noissa ns. shooting breakeissa tavaratila ei ole mitenkään ideaali. Mitenkähän muuten mahtaa vertautua esim. pienemmän segmentin Audi A4:n tms, pitääkin tutkailla... Tietysti tämäkin on tapauskohtaista minkä verran tilalle on tarvetta, termi "farmari" niin farmareidenkin koot vaihtelee melkoisesti.
1.4 T automaatilla vm. 2016. Ennen vuotta 2017 ilmeisesti vähän parempi äänieristys. Kun auto ostettiin niin myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin laatikko kun edellinen nyki jo ostettaessa. Lisäksi talvella täytyy olla suojamaski tai muuten kadottaa välillä tehoja hetkeksi kunnes pakoputkesta tulee valkoista savua. Ilmeisesti välijäähdyttimeen kertyy kosteutta ilmavirran takia. Muuten ei valittamista 30 thkm ajon aikana, kunhan vain muistaa maskin laittaa talveksi. Mukava auto ajella hintaisekseen
Näin taitaa olla foorumien perusteella, mutta voi olla itsellä maanantai kappale kohdalle. Vaihdettiin 90 thkm kohdalla.Paljonko autolla oli ajettu kun laatikko meni vaihtoon? Yllättävää kun olen ymmärtänyt että tuo on yksi luotettavimmista "nykyautoista".
Olis autoa hakusessa.
Rahaa oli käytettävissä 8K€ hankintaa varten, mut toki kiva olis jos hieman jäiskin
Auto mielellään vuosimallia 2014 tai uudempi. Luotteva, jossa ei ole valtavasti odotettavissa olevia vikoja (jakoketjun venymisiä, yms). Kokoluokka jotain Hyundai i20 - i30 ja viistoperäinen.
Tulee noin 80% kaupunkiajoon ja satunnaiseen matka-ajoon.
Mitä vaihtoehtoja katselisitte?
Näin taitaa olla foorumien perusteella, mutta voi olla itsellä maanantai kappale kohdalle. Vaihdettiin 90 thkm kohdalla.