Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Raisiossa ois ~39k, et niitä ois just siinä rajalla. Toki joutuis reissailee kun autoa hakee, ellei liikkeellä ole kotiintuontiaEi mahdu budjettiin
Suunnitelmissa hankkia ensimmäinen sähköauto, hintahaarukka alle 40 000 euroa ja kilometrejä saa olla maksimissaan saman verran. Tähän mennessä on ajettu ainoastaan pienillä ja keskikokoisilla bensapeltilehmillä. 20 vuotta vanha Toyota Yaris on palvellut luotettavasti, mutta nyt alkaa auton kunto olemaan siinä pisteessä ettei menisi enää katsastuksesta läpi ja hintavia remontteja luvassa. Näinpä olisi optimaalinen hetki laittaa autoa ja käyttövoimaa vaihtoon.
Muutamia vaatimuksia :
Muutama auto joita olen katsellut, mutta en ole tehnyt vielä ostopäätöstä.
- Pääosin kaupunkiajoon, mutta myös matka-ajoa luvassa - Riittävästi akkukapasiteettiä ja pikalatureilta saa vähintään 50 kW edestä latausvirtaa.
- Akun esilämmitys ja muut "huolettomaan" talviajoon vaikuttavat jutut.
- Riittävästi maavaraa, jotta pohja ei ota osumaa mökkitiellä.
- Ei liian modernia käyttöliittymää esim. kaikki toiminnot jossain Ipadin tai kännykkä-Apin ruudulla, joten mm. Teslat ovat suljettu pois.
- Mahdollisuus nopeaan huoltoon ja varaosien saatavuus järkevässä ajassa - Tämä sulkee osittain kiinalaiset ja korealaiset autot pois.
- Jeep Avenger EV - Muuten lähes täydellinen omaan käyttötarpeeseeni, mutta pieni akkukapasiteetti ja autojen huono saatavuus Suomesta. Löytyy ainoastaan uutena ja hinnat lähtevät yli 40 000 eurosta.
- Nissan Ariya - Pieni maavara ja olematon saatavuus käytettynä, hinnat uutena yli 40 000 euroa.
- Volkswagen ID 4 - Ei tahdo saada alle 40 000 euroon pienillä kilometreillä, kuulemma buginen softa (saattaa olla korjattu versiopäivityksissä?) ja potentiaalinen riski jättää tielle talviajossa.
- Cupra Born EV - Pieni maavara, Ei kovin optimaalinen talvi- tai maantieajoon.
- Nissan Leaf isolla akulla - Tukee ainoastaan Chademo pikalatausta, joka on vähitellen katoamassa Suomesta. Auton jälleenmyyntiarvo saattaa romahtaa lähivuosien aikana.
Tarvitseeko olla 5 paikkainen?tollasia 25-50km päivittäisiä kauppa ajoja tms. mitä eläkeläinen ajelee, sitten ajoittain 250km mökkimatkaa. Kotona on isohko aurinkopaneelisto josta saisi kesällä ladattua.
Vaihtoehtona:
- käytetty Prius Phev, maksaa noin 20--27k€
- kiinalainen sähköauto, esim. MG4, uutena tai vähän käytetynä alle 30k€
- joku muu käytetty lataushybridi tai sähköauto (VAG ei oikein ole ehkä paras käytetty johtuen DSG:stä, Toyota Prius lienee se paras) Renault Captur voisi olla
Vähän sinnepäin kriteereillä itsekin katsonut, tosin vähän enemmän käytettyä, ja Ford Mustang Mach-E alkaa valikoitua alle. Kannattaa sitä kurkata myös. Edit: tosin maavara ei mene sinun kriteereihin jos Ariyakin tippui pois.Suunnitelmissa hankkia ensimmäinen sähköauto, hintahaarukka alle 40 000 euroa ja kilometrejä saa olla maksimissaan saman verran. Tähän mennessä on ajettu ainoastaan pienillä ja keskikokoisilla bensapeltilehmillä. 20 vuotta vanha Toyota Yaris on palvellut luotettavasti, mutta nyt alkaa auton kunto olemaan siinä pisteessä ettei menisi enää katsastuksesta läpi ja hintavia remontteja luvassa. Näinpä olisi optimaalinen hetki laittaa autoa ja käyttövoimaa vaihtoon.
Muutamia vaatimuksia :
Muutama auto joita olen katsellut, mutta en ole tehnyt vielä ostopäätöstä.
- Pääosin kaupunkiajoon, mutta myös matka-ajoa luvassa - Riittävästi akkukapasiteettiä ja pikalatureilta saa vähintään 50 kW edestä latausvirtaa.
- Akun esilämmitys ja muut "huolettomaan" talviajoon vaikuttavat jutut.
- Riittävästi maavaraa, jotta pohja ei ota osumaa mökkitiellä.
- Ei liian modernia käyttöliittymää esim. kaikki toiminnot jossain Ipadin tai kännykkä-Apin ruudulla, joten mm. Teslat ovat suljettu pois.
- Mahdollisuus nopeaan huoltoon ja varaosien saatavuus järkevässä ajassa - Tämä sulkee osittain kiinalaiset ja korealaiset autot pois.
- Jeep Avenger EV - Muuten lähes täydellinen omaan käyttötarpeeseeni, mutta pieni akkukapasiteetti ja autojen huono saatavuus Suomesta. Löytyy ainoastaan uutena ja hinnat lähtevät yli 40 000 eurosta.
- Nissan Ariya - Pieni maavara ja olematon saatavuus käytettynä, hinnat uutena yli 40 000 euroa.
- Volkswagen ID 4 - Ei tahdo saada alle 40 000 euroon pienillä kilometreillä, kuulemma buginen softa (saattaa olla korjattu versiopäivityksissä?) ja potentiaalinen riski jättää tielle talviajossa.
- Cupra Born EV - Pieni maavara, Ei kovin optimaalinen talvi- tai maantieajoon.
- Nissan Leaf isolla akulla - Tukee ainoastaan Chademo pikalatausta, joka on vähitellen katoamassa Suomesta. Auton jälleenmyyntiarvo saattaa romahtaa lähivuosien aikana.
Eikö nuo ole just niitä missä on öljyssä uiva jakohihna ja moottoreita menee vaihtoon kuin liukuhihnalta kun hihna murenee öljykiertoon ja tukkii kaiken? Jännittää voi loppuuko matka öljykierron hyytymiseen ja laakerivaurioihin vai ehtiikö itse hihna katketa tai menettää hampaansa ennen sitä. Pysyisin kaukana noista ellei nyt erityisesti halua jännitystä elämäänsä.Oliko näissä litran Ecoboost-koneissa jotain pahempia tyyppivikoja?
Tuohon kolmannen sukupolven avensikseen tuli kaksi faceliftiä, olisko jotain 2011 ja 2015. Mulla on ollut aikoinaan 2010 diesel (2.0) ja nyt on 2018 bensa (1.8) automaatti. Vioista en osaa sanoa, kun ei niitä itellä ole juurikaan ollut. Ainut oli oikeastaan 2010 mallissa, kun sähköinen käsijarru alkoi temppuilemaan, mutta sekin korjattiin kokonaan goodwillinä vaikka takuu oli muutama kuukausi aiemmin loppunut (tai ehkä juuri siksi). Ilmeisesti johonkin käsijarrun boksiin pääsi ainakin osassa kosteutta tms.Avensis III T270 (2009 – 2018)
Eli facelift malli olisi hakusessa bensiinikoneella.
Onkos teillä tietoa, tai osaatteko etsiä netistä.
Minkä vuoden sekä millä koneella oleva on se kaikista parhaiten laitettu?
Ja mihin taas ei missään nimessä kannate koskea?
Yritin etsiä netistä tietoja, mutta en osaa etsiä. Joistakin autoista olen löytäynyt kyllä selkeän listan jossa lukee moottorityypit sekä vuosiluvut, että mitä vika on ja missä on korjattu viat.
Jäähdytinnestevuotoja noissa on ollut kannessa oletettavasti jo tehty muutos tuon ikäisessä autossa, jakohihna ui öljyssä eli 10tkm välein öljynvaihto ford-approved öljyillä niin siitä ongelmaa ei pitäisi olla. 20tkm välein on aivan liikaa samoilla öljyillä. Moottori menee kuitenkin vaihtoon varmaan 150-200tkm kohdilla. Uusi kunnostettu moottori euroopasta nykyään alkaen 2k hinnoilla (200-500e saat omasta moottorista kun lähettää sen heille) ja vaihtotyössä liikkeessä menee n. 12-20h.Kaverin puolesta kyselen. Oliko näissä litran Ecoboost-koneissa jotain pahempia tyyppivikoja? Muita huomioita?
Kaverin puolesta kyselen. Oliko näissä litran Ecoboost-koneissa jotain pahempia tyyppivikoja? Muita huomioita?
Avensis III T270 (2009 – 2018)
Eli facelift malli olisi hakusessa bensiinikoneella.
Onkos teillä tietoa, tai osaatteko etsiä netistä.
Minkä vuoden sekä millä koneella oleva on se kaikista parhaiten laitettu?
Ja mihin taas ei missään nimessä kannate koskea?
Uutta autoa tullut paljon kateltua viimeaikoina, sähköön alan kallistua ja oikeastaan enää kahden välillä, Skoda Enyaq tai VW ID.4. Käytännössä samat autot, mutta skoda tuntui jotenkin sisätiloiltaan laadukkaammalta, ja kontti oli siinä sen verran isompi että esim. lastenrattaat sai paremmin sinne. ID4:sta saisi kuitenkin nelivedon halvemmalla, enyaqissa tuntuu että neliveto tuo heti 10k lisää hintaa. SIlti eniten mietityttää ajetut kilometrit, uskaltaako yli 100 000 km ajettua sähköautoa ostaa? Päivittäiset ajot kaupunkiajoa, mutta lomareissut lappiin niin nelivedosta voisi olla hyötyä talvella. Toisaalta ihan hyvin pärjännyt nykyiselläkin etuvedolla. Tärkeimpinä kriteereinä oli iso kontti, vetokoukku, matrix-, tai vastaavat ajovalot ja kun sähköautoon päädyttiin niin tarpeeksi iso range. Jos kesäisin pääsee lähelle 400km ja talvella vähintään 200-250km niin riittää, pysähdyksiä tehdään kuitenkin useita reissatessa niin ei ongelmaa latailla.
Edit: budjetti 30-40k€
Pari esimerkkiä malleista mitä katsellut:
olikos sulla farmari vai sedani tää uusin?Tuohon kolmannen sukupolven avensikseen tuli kaksi faceliftiä, olisko jotain 2011 ja 2015. Mulla on ollut aikoinaan 2010 diesel (2.0) ja nyt on 2018 bensa (1.8) automaatti. Vioista en osaa sanoa, kun ei niitä itellä ole juurikaan ollut. Ainut oli oikeastaan 2010 mallissa, kun sähköinen käsijarru alkoi temppuilemaan, mutta sekin korjattiin kokonaan goodwillinä vaikka takuu oli muutama kuukausi aiemmin loppunut (tai ehkä juuri siksi). Ilmeisesti johonkin käsijarrun boksiin pääsi ainakin osassa kosteutta tms.
Mutta oikeastaan piti sen verran kommentoida, että tämä uusin Avensis on selkeästi hiljaisempi kuin se vm 2010. Mutta ei mitään käsitystä onko äänieristystä lisätty vasta viimeiseen faceliftiin, vai olisiko se "keskimmäinen" yhtä hiljainen.
50 tkm Enyaq kokemuksella sanoisin että ihan hieno auto etenkin kesällä kun toimii. Tilaa ruhtinaallisesti verrattuna vaikka bz4x ja ajoltaankin aika paljon edellä. Sen sijaan sitten talvella ei ehkä enää niin hyvä ja touhutonneja palaa jos jotain vikaa tulee eikä takuuta ole. Nuo toivotut ranget pitäisi onnistua, riippuu tietysti kymmenistä muuttujista. Keskieuroopan tuonneissa kannattaa olla tarkkana, niissä lämpöpumppu ei ollut vakiovaruste mutta toisaalta joissain maissa takuu oli pidempi kuin 2 v.Uutta autoa tullut paljon kateltua viimeaikoina, sähköön alan kallistua ja oikeastaan enää kahden välillä, Skoda Enyaq tai VW ID.4. Käytännössä samat autot, mutta skoda tuntui jotenkin sisätiloiltaan laadukkaammalta, ja kontti oli siinä sen verran isompi että esim. lastenrattaat sai paremmin sinne. ID4:sta saisi kuitenkin nelivedon halvemmalla, enyaqissa tuntuu että neliveto tuo heti 10k lisää hintaa. SIlti eniten mietityttää ajetut kilometrit, uskaltaako yli 100 000 km ajettua sähköautoa ostaa? Päivittäiset ajot kaupunkiajoa, mutta lomareissut lappiin niin nelivedosta voisi olla hyötyä talvella. Toisaalta ihan hyvin pärjännyt nykyiselläkin etuvedolla. Tärkeimpinä kriteereinä oli iso kontti, vetokoukku, matrix-, tai vastaavat ajovalot ja kun sähköautoon päädyttiin niin tarpeeksi iso range. Jos kesäisin pääsee lähelle 400km ja talvella vähintään 200-250km niin riittää, pysähdyksiä tehdään kuitenkin useita reissatessa niin ei ongelmaa latailla.
Edit: budjetti 30-40k€
Pari esimerkkiä malleista mitä katsellut:
Farmari (samoin oli myös se aiempi)olikos sulla farmari vai sedani tää uusin?
Suunnitelmissa hankkia ensimmäinen sähköauto, hintahaarukka alle 40 000 euroa ja kilometrejä saa olla maksimissaan saman verran. Tähän mennessä on ajettu ainoastaan pienillä ja keskikokoisilla bensapeltilehmillä. 20 vuotta vanha Toyota Yaris on palvellut luotettavasti, mutta nyt alkaa auton kunto olemaan siinä pisteessä ettei menisi enää katsastuksesta läpi ja hintavia remontteja luvassa. Näinpä olisi optimaalinen hetki laittaa autoa ja käyttövoimaa vaihtoon.
Muutamia vaatimuksia :
Muutama auto joita olen katsellut, mutta en ole tehnyt vielä ostopäätöstä.
- Pääosin kaupunkiajoon, mutta myös matka-ajoa luvassa - Riittävästi akkukapasiteettiä ja pikalatureilta saa vähintään 50 kW edestä latausvirtaa.
- Akun esilämmitys ja muut "huolettomaan" talviajoon vaikuttavat jutut.
- Riittävästi maavaraa, jotta pohja ei ota osumaa mökkitiellä.
- Ei liian modernia käyttöliittymää esim. kaikki toiminnot jossain Ipadin tai kännykkä-Apin ruudulla, joten mm. Teslat ovat suljettu pois.
- Mahdollisuus nopeaan huoltoon ja varaosien saatavuus järkevässä ajassa - Tämä sulkee osittain kiinalaiset ja korealaiset autot pois.
- Jeep Avenger EV - Muuten lähes täydellinen omaan käyttötarpeeseeni, mutta pieni akkukapasiteetti ja autojen huono saatavuus Suomesta. Löytyy ainoastaan uutena ja hinnat lähtevät yli 40 000 eurosta.
- Nissan Ariya - Pieni maavara ja olematon saatavuus käytettynä, hinnat uutena yli 40 000 euroa.
- Volkswagen ID 4 - Ei tahdo saada alle 40 000 euroon pienillä kilometreillä, kuulemma buginen softa (saattaa olla korjattu versiopäivityksissä?) ja potentiaalinen riski jättää tielle talviajossa.
- Cupra Born EV - Pieni maavara, Ei kovin optimaalinen talvi- tai maantieajoon.
- Nissan Leaf isolla akulla - Tukee ainoastaan Chademo pikalatausta, joka on vähitellen katoamassa Suomesta. Auton jälleenmyyntiarvo saattaa romahtaa lähivuosien aikana.
50 tkm Enyaq kokemuksella sanoisin että ihan hieno auto etenkin kesällä kun toimii. Tilaa ruhtinaallisesti verrattuna vaikka bz4x ja ajoltaankin aika paljon edellä. Sen sijaan sitten talvella ei ehkä enää niin hyvä ja touhutonneja palaa jos jotain vikaa tulee eikä takuuta ole. Nuo toivotut ranget pitäisi onnistua, riippuu tietysti kymmenistä muuttujista. Keskieuroopan tuonneissa kannattaa olla tarkkana, niissä lämpöpumppu ei ollut vakiovaruste mutta toisaalta joissain maissa takuu oli pidempi kuin 2 v.
Käsijarru on ainoa mikä mulla on pysäyttänyt lähtöaikeet totaalisesti. Kerran on loskakelissä tullut about kaikki hälytykset tauluun, meni kyllä omin voimin vielä korjaamolle mutta esim. ABS ei toiminut. Pariin kertaan on joutunut ottamaan lähdön uusiksi kun jostain herjasta johtuen ei saa ”vaihdetta” päälle.Mikä riski mebissä jäädä tielle talviajossa?
Noilla ajoilla en sähköä ehkä hommaisi. Hinta pomppaa suhteessa polttikseen. Mutta JOS sähkö kiinnostaa niin pari kokemusta alla.Olisi tässä tämän vuoden aikana aikomus alkaa vähän enemmän tosissaan katsomaan auton vaihtoa, kun oma Nissani lähentelee 10 vuoden ikää. Mitään suurta kiinnostusta autoihin ei ole oikein koskaan ollut, niin vähemmän tulee seurattua sen maailman menoa ja vähän muidenkin kun myyjien mielipidettä olisi hyvä kuulla. Käyttövoimakin vielä täysin auki. Ensin olin vähän skeptinen sähköautojen suuntaan, mutta ehkä nyt vähän lämmennyt jopa ajatukselle. Niiden hinnat vaan tuntuu vielä aavistuksen liian korkealta monien mallien osalta siihen nähden mitä haluaisin autoon laittaa.
Joten mitä foorumi suosittelisi kyseisellä ajoprofiililla ja kriteereillä.
- Toistaiseksi ajoa on suht vähän, mutta tilanne mahdollisesti muuttuu niin että työmatka jota pitäisi arviolta maksimissaan kerran tai pari viikkoon ajaa, kasvaa 100km mittaiseksi yhteen suuntaan(pääosin 100km/h ajoa). Satunnaisajoa kuitenkin yleensä aika vähän.
- Ehkä yksi pitempi lomaeissu vuoteen Suomen sisällä.
- Uuden asunnon hankinta myös tulossa ja siinä olisi tarkoitus olla valmius kotilataukselle. Muuten en sähköpeliä edes harkitsisi.
- Kahdelle ihmiselle, joten takapenkin tila ei niin merkittävä. Enemmänkin sitten sillä paljon tilaa penkit kallistettuna.
- Hinta mielellään maksimissaan siellä 30k hujakoilla, mutta tässä kuitenkin jonkin verran liikkumavaraa.
- Luotettavuudelle iso painoarvo.
Sen vähän mitä asiaan nyt kerennyt perehtyä niin Cupra Born vaikutti mielenkiintoiselta sähkövaihtoehdolta hintaansa nähden, mutta tuo talviajettavuus vielä vähän kysymysmerkki. Olisi tarkoitus ainakin koeajaa tässä kesällä.
Itse olen koeajanut takavetoisen model 3 ja itsellä oli model 3 performance. Minusta takavetoinenkin on ihan hyvä. Onhan ne hieman halvempia ainakin. Kunhan kotilataus on ja kilometrejä kertyy riittävästi. Ei se noin 10 vuotias Nissanikaan varmaan huono ole. Eli kiirettä ei minusta tarvitse pitää uudemman hankinnassa.Uuden asunnon hankinta myös tulossa ja siinä olisi tarkoitus olla valmius kotilataukselle. Muuten en sähköpeliä edes harkitsisi.
- Kahdelle ihmiselle, joten takapenkin tila ei niin merkittävä. Enemmänkin sitten sillä paljon tilaa penkit kallistettuna.
- Hinta mielellään maksimissaan siellä 30k hujakoilla, mutta tässä kuitenkin jonkin verran liikkumavaraa.
- Luotettavuudelle iso painoarvo.
Sen vähän mitä asiaan nyt kerennyt perehtyä niin Cupra Born vaikutti mielenkiintoiselta sähkövaihtoehdolta hintaansa nähden, mutta tuo talviajettavuus vielä vähän kysymysmerkki. Olisi tarkoitus ainakin koeajaa tässä kesällä.
Noissa 3:n takavedoissa on jopa Teslamyyjän mukaan talvisin todella outo ajonvakautus. Kuulema tökkivä/ei tiedä mitä tekisi. Myyjän omien sanojen mukaan näkee hyvin selkeästi että suunniteltu nelikolle. Tämä siis ns. kahdenkesken juteltuna eikä myyjä ollut myyntimodessa tyrkyttämässä kalliimpaa. On muuten "hidas" tuo takaveto 0-100kmh (ihan kuin sillä olisi liikaa väliä). Oletin että menisi johonkin viiteen tms. kun performance ryki sinne reiluun kolmeen. Mitenköhän jaksaa kiihtyä motarilla vs nelivetomallit.Itse olen koeajanut takavetoisen model 3 ja itsellä oli model 3 performance. Minusta takavetoinenkin on ihan hyvä. Onhan ne hieman halvempia ainakin. Kunhan kotilataus on ja kilometrejä kertyy riittävästi. Ei se noin 10 vuotias Nissanikaan varmaan huono ole. Eli kiirettä ei minusta tarvitse pitää uudemman hankinnassa.
31700€:
Pitäisi keksiä uusi menopeli Priuksen tilalle kun on tullut tarvetta vetokoukulle. Uuden menopelin kriteerit olisivat karkeasti seuraavat: vetokoukku(ehdoton), neliveto(nice to have), bensa(mieluusti, kun ajo satunnaista), n. 2010 tai uudempi, hintahaarukka n. 15te korkeintaan 17te, kohtuulliset ylläpitokulut.
Kävin kokeilemassa jo Outlander PHEV:ä vuodelta 2016 mutta eipä tuo kovin kummoisia fiiliksiä herättänyt.
Suunnitelmissa hankkia ensimmäinen sähköauto, hintahaarukka alle 40 000 euroa ja kilometrejä saa olla maksimissaan saman verran.
Muutamia vaatimuksia :
Muutama auto joita olen katsellut, mutta en ole tehnyt vielä ostopäätöstä.
- Jeep Avenger EV - Muuten lähes täydellinen omaan käyttötarpeeseeni, mutta pieni akkukapasiteetti ja autojen huono saatavuus Suomesta. Löytyy ainoastaan uutena ja hinnat lähtevät yli 40 000 eurosta.
- Nissan Ariya - Pieni maavara ja olematon saatavuus käytettynä, hinnat uutena yli 40 000 euroa.
Uutta autoa tullut paljon kateltua viimeaikoina, sähköön alan kallistua ja oikeastaan enää kahden välillä, Skoda Enyaq tai VW ID.4. Käytännössä samat autot, mutta skoda tuntui jotenkin sisätiloiltaan laadukkaammalta, ja kontti oli siinä sen verran isompi että esim. lastenrattaat sai paremmin sinne. ID4:sta saisi kuitenkin nelivedon halvemmalla, enyaqissa tuntuu että neliveto tuo heti 10k lisää hintaa. SIlti eniten mietityttää ajetut kilometrit, uskaltaako yli 100 000 km ajettua sähköautoa ostaa? Päivittäiset ajot kaupunkiajoa, mutta lomareissut lappiin niin nelivedosta voisi olla hyötyä talvella. Toisaalta ihan hyvin pärjännyt nykyiselläkin etuvedolla. Tärkeimpinä kriteereinä oli iso kontti, vetokoukku, matrix-, tai vastaavat ajovalot ja kun sähköautoon päädyttiin niin tarpeeksi iso range. Jos kesäisin pääsee lähelle 400km ja talvella vähintään 200-250km niin riittää, pysähdyksiä tehdään kuitenkin useita reissatessa niin ei ongelmaa latailla.
Edit: budjetti 30-40k€
Pari esimerkkiä malleista mitä katsellut:
Uutta autoa tullut paljon kateltua viimeaikoina, sähköön alan kallistua ja oikeastaan enää kahden välillä, Skoda Enyaq tai VW ID.4. Käytännössä samat autot, mutta skoda tuntui jotenkin sisätiloiltaan laadukkaammalta, ja kontti oli siinä sen verran isompi että esim. lastenrattaat sai paremmin sinne. ID4:sta saisi kuitenkin nelivedon halvemmalla, enyaqissa tuntuu että neliveto tuo heti 10k lisää hintaa. SIlti eniten mietityttää ajetut kilometrit, uskaltaako yli 100 000 km ajettua sähköautoa ostaa?
Edit: budjetti 30-40k€
Noissa 3:n takavedoissa on jopa Teslamyyjän mukaan talvisin todella outo ajonvakautus. Kuulema tökkivä/ei tiedä mitä tekisi. Myyjän omien sanojen mukaan näkee hyvin selkeästi että suunniteltu nelikolle. Tämä siis ns. kahdenkesken juteltuna eikä myyjä ollut myyntimodessa tyrkyttämässä kalliimpaa. On muuten "hidas" tuo takaveto 0-100kmh (ihan kuin sillä olisi liikaa väliä). Oletin että menisi johonkin viiteen tms. kun performance ryki sinne reiluun kolmeen. Mitenköhän jaksaa kiihtyä motarilla vs nelivetomallit.
Kia EV6 putosi pelistä ensi-istumalla koska kesikonsoli ns. "leijuu" ja kun jalka on normi asennossa, polvi on sitä vasten ja tuntuu että ensimmäisen kerran kun tulet vauhdikkaammin autoon, konsoli on poikki. Vaikutti muuten ihan asialliselta, vaikkei kaunein mahdollinen olekaan.
Pakko sanoa... Se keskikonsoli oli legit lelun tuntuinen. Siihen kun 150kg tai jopa vähemmän hyppää kiireessä, se on konsolille hei hei. Sai kädellä jo heiluteltua miten halusi. Oli kyllä ensimmäinen kerta kun jäi auton tutkiminen keskikonsolin heikkouden takia keskenMulle joskus täällä kerrottiin että on tyhmä syy jättää auto ostamatta jos pää osuu kattoon. Tuo että pelkää keskikonsolin katkeavan kun istuu autoon kuulostaa myös mielenkiintoiselta syyltä.
EV6 suhteen suosittelen kyllä ergonomian kokeilua, ainakin näin saksalaisiin tottuneelle se on vähän erilainen.
Tuli tosiaan eilen haettua liikkeestä varusteiltaan ja hinnaltaan vastaava, joskin hieman enemmän ajettu (77 000 km). Varusteissa taisi erona olla 360 kamera ja koukku, joista jälkimmäinen oli oltava satunnaisia pyöränkuljetuksia varten. Kiitoksia kaikille vinkeistä ja huomioista, nelivetoon tosiaan tuli päädyttyä ja kyllähän tuossa hymyä pukkas kun kiihdytteli motarilleHömm, kyllähän noita ID4 AWD saa ihan kohtuukilsoilla tohon buduun: https://www.nettiauto.com/volkswagen/id-4/14231189 (31tkm & 38teur)
Itse en (sähkistä) takatuupparina ottaisi ympärivuotiseen vaikka olisi kuinka kaverien kokemukset hyviä.
Tuli tosiaan eilen haettua liikkeestä varusteiltaan ja hinnaltaan vastaava, joskin hieman enemmän ajettu (77 000 km). Varusteissa taisi erona olla 360 kamera ja koukku, joista jälkimmäinen oli oltava satunnaisia pyöränkuljetuksia varten. Kiitoksia kaikille vinkeistä ja huomioista, nelivetoon tosiaan tuli päädyttyä ja kyllähän tuossa hymyä pukkas kun kiihdytteli motarilleTalvella sitten kunnon testit lumella.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.