- Liittynyt
- 28.02.2017
- Viestejä
- 920
Onko tässä mitään muuta eroa tuohon edelliseen linkattuun, kuin kilometrejä vähemmän, kahdet renkaat ja huoltokirja näyttää ok:ltä, mutta maininta vasemmasta jousesta ja oik.ala pallo..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kia EV6 putosi pelistä ensi-istumalla koska kesikonsoli ns. "leijuu" ja kun jalka on normi asennossa, polvi on sitä vasten ja tuntuu että ensimmäisen kerran kun tulet vauhdikkaammin autoon, konsoli on poikki. Vaikutti muuten ihan asialliselta, vaikkei kaunein mahdollinen olekaan.
Pakko sanoa... Se keskikonsoli oli legit lelun tuntuinen. Siihen kun 150kg tai jopa vähemmän hyppää kiireessä, se on konsolille hei hei. Sai kädellä jo heiluteltua miten halusi. Oli kyllä ensimmäinen kerta kun jäi auton tutkiminen keskikonsolin heikkouden takia keskenMulle joskus täällä kerrottiin että on tyhmä syy jättää auto ostamatta jos pää osuu kattoon. Tuo että pelkää keskikonsolin katkeavan kun istuu autoon kuulostaa myös mielenkiintoiselta syyltä.
EV6 suhteen suosittelen kyllä ergonomian kokeilua, ainakin näin saksalaisiin tottuneelle se on vähän erilainen.
Tuli tosiaan eilen haettua liikkeestä varusteiltaan ja hinnaltaan vastaava, joskin hieman enemmän ajettu (77 000 km). Varusteissa taisi erona olla 360 kamera ja koukku, joista jälkimmäinen oli oltava satunnaisia pyöränkuljetuksia varten. Kiitoksia kaikille vinkeistä ja huomioista, nelivetoon tosiaan tuli päädyttyä ja kyllähän tuossa hymyä pukkas kun kiihdytteli motarille Talvella sitten kunnon testit lumella.Hömm, kyllähän noita ID4 AWD saa ihan kohtuukilsoilla tohon buduun: https://www.nettiauto.com/volkswagen/id-4/14231189 (31tkm & 38teur)
Itse en (sähkistä) takatuupparina ottaisi ympärivuotiseen vaikka olisi kuinka kaverien kokemukset hyviä.
Tuli tosiaan eilen haettua liikkeestä varusteiltaan ja hinnaltaan vastaava, joskin hieman enemmän ajettu (77 000 km). Varusteissa taisi erona olla 360 kamera ja koukku, joista jälkimmäinen oli oltava satunnaisia pyöränkuljetuksia varten. Kiitoksia kaikille vinkeistä ja huomioista, nelivetoon tosiaan tuli päädyttyä ja kyllähän tuossa hymyä pukkas kun kiihdytteli motarille Talvella sitten kunnon testit lumella.
Audi A3 (2011)
Tekoälyn mukaan A3-malli 2011, on sellainen jossa käytetään wet clutchia, eikä dry clutchia.
Mutta näitä on eri moottoreilla: 1.2, 1.4, 1.8
Mitä kannattaa välttää ja mikä olisi se paras vaihoehto?
saa myös ehdottaa jotain muutakin vuosilukua, jos tämä tekoäly ei nyt osannut oikein kertoa.
Eli audi 2011-2013 olisi varmaan se paras vaihtoehto budjetissa tuo toinen sukupolvi. ja sieltä katsoa että vaihdelaatikko olis pakki+5 vaihdetta (kuudella vaihteella kai on dry clucth.)
Mutta mitä moottoria kannattee katella, onko näissä paljonkin eroja (öljyvuodot jne)
1.2,
1.4,
1.8.
Mikäs kannattee valita?
Muutama vuosi sitten Volkswagenin 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottoreissa otettiin käyttöön ketju, minkä piti parantaa kestävyyttä ja vähentää huollon tarvetta, koska hihnan vaihtoa ei enää tarvittu. Toisin kävi. Joissakin 1.2 TSI- ja 1.4 TSI -moottoreissa on havaittu jakopään ketjun venyneen tai hypänneen irti. Seurauksena voi olla iso koneremontti. Näitä moottoreita löytyy Volkkarin lisäksi myös Audin, Seatin ja Škodan konepellin alta.
Uusimmissa 1.2 TSI- ja 1.4 TSI-moottoreissa siirryttiin takaisin hammashihnaan!
Ongelma koskee pääasiassa 1.2 TSI -moottoreita vuosimallia 2010–2011 ja 1.4 TSI -moottoreita vuosimallia 2007–2008. 1.4 TSI:n tietyn tuotantoerän jakoketjun venymisen syy oli alihankkijan kulunut stanssauskone, jolloin ketjun reikiin jäi metallipurseita. Valmistuslaatua on sittemmin kohennettu.
1.2 TSI -moottoreiden jakopään kanteen on lisätty ohjuri, jonka pitäisi estää ketjun hyppääminen. VW-merkkikorjaamot ovat ketjunvaihdon yhteydessä vaihtaneet ketjunkiristimen, jonka pitäisi estää ketjun löystyminen.
Tekoäly ei osaa, vai meneekö sekaisin automaatit ja manuaalit. Perusasiat tekniikoista löytyy merkkifoorumeilta yms. Omat jekkunsa kaikissa. Jos kuivakytkin dsg on ongelma(?), niin nelivedot ja dieselit ehkä ainoat vaihtoehdot. Ja silloinkin se 6v nimenomaan on wet clutch. 5+pakki lienee manuaali.
Olen ymmärtänyt niin, että aika kalliita nuo 2018 ja uudemmat Volvot.Tällä hetkellä vm2018 v90 d4, kolme vuotta ajellu ja suht hyvin kaikki toiminu. Kauan katselin superb plugareita kun töihinkin tuli tolpat ja ajoa joku 10tkm vuoteen enään. Mutta miksei sitten pysyisi volvossa ja t8ia tilalle. Näitä kahta nyt katsellut ja wetteriltä pyysinkin tarjouksen mikä oli aika hyvä, hyvitys siis nykyisestä. Nyt kuitenkin mietinkin onko tuo sittenkin aika kallis siihen nähden mitä on, varsinkin kun vm2019. Miten käy vaihtoarvon jos ajan 3v niin akku on jo aika vanha.
Bilia ois facelift, 3 vuotta uudempi ja vuoden takuukin. Toki hintaanin sitten enempi 5k€
Itse kysyin ERAD öljynvaihtoa D6, joka olisi ollut 150€ luokkaa siihen. Vaihdoin kumminkin itse. Voi olla että vaihdettu ensimmäistä kertaa 346tkm kohdalla, koska ikiöljyt. Hyvä olisi vaihtaa esim 100tkm välein ERAD öljyt. Jos nimittäin "vaihdelaatikko" rikkoontuu, niin koko ERAD sähkömoottori menee vaihtoon ja se toki maksaa 5000€ vai enemmän? T8 noita erad:eja on kai hajonnut enemmän kuin vanhassa D6 mallissa.ERAD, ERAD, ERAD...
Joku jatkotakuu vois olla hyvä hankkia.
Tuossa olisi hieno 2018 V90Tällä hetkellä vm2018 v90 d4, kolme vuotta ajellu ja suht hyvin kaikki toiminu. Kauan katselin superb plugareita kun töihinkin tuli tolpat ja ajoa joku 10tkm vuoteen enään. Mutta miksei sitten pysyisi volvossa ja t8ia tilalle. Näitä kahta nyt katsellut ja wetteriltä pyysinkin tarjouksen mikä oli aika hyvä, hyvitys siis nykyisestä. Nyt kuitenkin mietinkin onko tuo sittenkin aika kallis siihen nähden mitä on, varsinkin kun vm2019. Miten käy vaihtoarvon jos ajan 3v niin akku on jo aika vanha.
Bilia ois facelift, 3 vuotta uudempi ja vuoden takuukin. Toki hintaanin sitten enempi 5k€
Tällä hetkellä vm2018 v90 d4, kolme vuotta ajellu ja suht hyvin kaikki toiminu. Kauan katselin superb plugareita kun töihinkin tuli tolpat ja ajoa joku 10tkm vuoteen enään. Mutta miksei sitten pysyisi volvossa ja t8ia tilalle. Näitä kahta nyt katsellut ja wetteriltä pyysinkin tarjouksen mikä oli aika hyvä, hyvitys siis nykyisestä. Nyt kuitenkin mietinkin onko tuo sittenkin aika kallis siihen nähden mitä on, varsinkin kun vm2019. Miten käy vaihtoarvon jos ajan 3v niin akku on jo aika vanha.
Bilia ois facelift, 3 vuotta uudempi ja vuoden takuukin. Toki hintaanin sitten enempi 5k€
Jos tuollaista diudia etsisin, niin yrittäisin ainakin löytää jakohihnalla olevan koneen. Siirtymä ketjusta jakohihnaan tehtiin joskus 2012-2013, muistaakseni.
1.8 TFSI on oikein tunnettu öljynkulutusongelmistaan:
Maahantuoja: Nämä TFSI-moottorit syövät öljyä – näin korjataan | Tuulilasi
VW-konsernin TSI- ja TFSI-moottorien öljynkulutuslukemat ovat nousseet käyttäjien palautteen perusteella yllättävän korkeiksi. Lue lisää Tuulilasi.fi:n uutisista.www.apu.fi
Sitten on ne jakoketjuongelmat, osaltaan se alihankkijan paska stanssauskone ja osaltaan se idioottimainen suunnitteluvirhe, että jakoketjun kiristin toimii öljynpaineella ja ketju saattaa hypätä paikaltaan käynnistettäessä.
Tarkastaja Turkula – monimutkainen tekniikka on haavoittuvaa
Vikaherkkyys voi vaivata auton ikääntyessä.moottori.fi
Täälläkin:
Volkswagenin TSI-moottorien jakoketjuongelmat | Tuulilasi
Volkswagenin TSI-moottoreissa on ollut yllättäviä jakopääongelmia. On käynyt ilmi, että jakopään käyttöketjun mitoitus ja laatu ovat olleet liian heikot. Lue lisää Tuulilasi.fi:stä.www.apu.fi
Jos haluaisi pysyä Volvossa, mutta vaihtaa vuosimallia 2018 -> 2021, sekä awd. Niin eipä sieltä löydy, kuin T6 tai T8 malleja myynnistä.Mitä tässä tavallaan yritetään saavuttaa?
T8 enemmän huoltokuluja, välirahanmaksu nollaa hybridin hyödyn kulujen puolesta ja auto on kuitenkin "sama vanha".
Jos vaihtelun vuoksi vaihtaa, niin eikö nyt sitten johonkin toiseen malliin ja merkkiin?
Lisäksi jos et jaksa kokoajan latailla ja tapella sen piuhan kanssa, niin kulutus on kuitenkin vähintään sama ellei isompi kuin vanhassa...?
Mitä tässä tavallaan yritetään saavuttaa?
T8 enemmän huoltokuluja, välirahanmaksu nollaa hybridin hyödyn kulujen puolesta ja auto on kuitenkin "sama vanha".
Jos vaihtelun vuoksi vaihtaa, niin eikö nyt sitten johonkin toiseen malliin ja merkkiin?
Lisäksi jos et jaksa kokoajan latailla ja tapella sen piuhan kanssa, niin kulutus on kuitenkin vähintään sama ellei isompi kuin vanhassa...?
Kiitos. Katsomassani oli ketju, joten en ota sitä sitten...
Miten tuo Audi A1 2017 tuotakin olen miettinyt. Se olisi 1 litran bensiinillä. Onko tästä sulla mitään tietoa kertoa, mihin pitää kiinnittää huomiota.
Onko se A3 ja A1 isojakin eroja näiden suhteen?
Eroaako mhev mitenkään ihan perus bensasta pl desin pienempi kulutus ja maltillisempi vero? Kannattaako tuollaista taajama-kuskin edes harkita, jos kotilatausmahdollisuus löytyy?
Juu, sen toki tiesinkin, kysymyksenasetteluni oli huono - asetellaan kysymys siis toisin:MHEV on kevythybridi, eikä sillä voi ajaa metriäkään pelkällä sähköllä, eikä sitä myöskään pysty lataamaan erikseen.
Onko latausmahdollisuus asentaa, asut okt?
Eroaako mhev mitenkään ihan perus bensasta pl desin pienempi kulutus ja maltillisempi vero? Kannattaako tuollaista taajama-kuskin edes harkita, jos kotilatausmahdollisuus löytyy?
Ei eroa minusta perus bensasta yhtään mitenkään. Mulla oli joitakin päiviä vuokra-autona Seat Leon eTSI.Kenen hybridiautoa harkitsevan kannattaa edes miettiä yllämainituilla eroilla kevythybridiä? Minkälaiselle ajolle se on lähtökohtaisesti paras? Ts. yritän ymmärtää, kannattaako minun edes katsella noita vaihtoehtoja.
Juu, sen toki tiesinkin, kysymyksenasetteluni oli huono - asetellaan kysymys siis toisin:
Kenen hybridiautoa harkitsevan kannattaa edes miettiä yllämainituilla eroilla kevythybridiä? Minkälaiselle ajolle se on lähtökohtaisesti paras? Ts. yritän ymmärtää, kannattaako minun edes katsella noita vaihtoehtoja.
Tuossa halvin 30kWh akulla oleva 7000€.Mitähän vikaa tuossa on, kun mielestäni hinta tippunut n. 1500e parin päivän aikana? Vai muistanko väärin, että aiemmin oli joku 9800e?
Juu, sen toki tiesinkin, kysymyksenasetteluni oli huono - asetellaan kysymys siis toisin:
Kenen hybridiautoa harkitsevan kannattaa edes miettiä yllämainituilla eroilla kevythybridiä? Minkälaiselle ajolle se on lähtökohtaisesti paras? Ts. yritän ymmärtää, kannattaako minun edes katsella noita vaihtoehtoja.
Plugari kerää alamäessä akkun virtaa ja hyvin lyhyet pätkät pystyy ajamaan sähköllä. Tai sitten kun palaa kotiin, niin hidasajoa on mahdollista tehdä sähköllä lyhyen matkaa ja hitaalla nopeudella. Kaikki tuo tapahtuu siis automaattisesti. Toki maantielläkin tulee jarrutuksia vaikka risteyksissä, niin regen lataa hieman akkua.Toisaalta... koska MHEV:n hybridijärjestelmä ei paljoa paina, niin siitä ei ole liikakiloja pitkän matkan ajon haitaksi. Toisin kuin raskaammissa hybrideissä raijataan kenties useampikin sata kiloa sähkövoimalinjaa mukana.
Itse olen kiertänyt Mazdan kaukaa, koska ruoste. Tosi pahoin siis ruostuvat ja työtä olisi liikaa. Toki jos on juuri vuoden leima hankittu, niin saahan sillä sen vuoden ajaa ja sitten paaliin koko peli.Tonnin pommeja tulee harrastettua, minkälainen auto on Mazda 6 ? Tarjontaa hyvin tonnin molemmin puolin. Tiedän että ruostuu helposti mutta sama se on monessa muussakin merkissä. Lähinnä kiinnostaisi 2l bensakone. Ketjukone ilmeisesti tämä, muutenkin kuullut että koneet kestää aika hyvin.
Saab? Saat todennäköisesti varsin paljon autoa vähällä rahalla. Varmasti on ruosteisia mutta harrastajilta vähemmän ruosteisia lienee sopuhintaan löydettävissä. Aliarvostettu merkki.Tonnin pommeja tulee harrastettua, minkälainen auto on Mazda 6 ? Tarjontaa hyvin tonnin molemmin puolin. Tiedän että ruostuu helposti mutta sama se on monessa muussakin merkissä. Lähinnä kiinnostaisi 2l bensakone. Ketjukone ilmeisesti tämä, muutenkin kuullut että koneet kestää aika hyvin.
Perheenlisäyksen johdosta A3 käy liian pieneksi. Vuodessa ajoa tulisi 10-30t km. Toiveissa neliveto ja about 100t ajettu. Alle 30 000e hintataso. Millaista autoa lähtisitte tällaisessa tilanteessa katsomaan?
Perheenlisäyksen johdosta A3 käy liian pieneksi. Vuodessa ajoa tulisi 10-30t km. Toiveissa neliveto ja about 100t ajettu. Alle 30 000e hintataso. Millaista autoa lähtisitte tällaisessa tilanteessa katsomaan?
Skoda octavia 2018
1.0 koneella, mutta vaihteisto on DSG.
Miten se olikaan näiden skodien kanssa ja tämän DSG-automaattivaihteiston kanssa. Muistelen että 1.4 tsi + automaatti on todella huono.
Mutta kuinkas nämä 1.0 koneella olevat ja automaatit vuodelta 2018 ?
Olipas kattavasti kirjoitettu.Jos haluat automaatin ilman ongelmia, unohda kaksoiskytkimet (DSG) ja osta momentinmuuntimella oleva. Jälkimmäisen saadaksesi joudut tosin vaihtamaan käytännössä konsernimerkkien ulkopuolelle. Tai sitten ostat DSG:llä olevan auton, nautit momentinmuunninta paremmasta polttoainetehokkuudesta ja laitat polttoaineessa säästetyn rahan säästötilille tulevia remonttikustannuksia varten.
Mutta jos haluaa käytetyn auton DSG:llä, niin uudempi on luultavasti vähemmän riskialtis. Onhan noihin tehty parannuksia ajan saatossa, mm. alkupään laatikoissa käytetty ongelmallinen öljy vaihdettiin jo varmaan yli 10 vuotta sitten ja mekatroniikan hajoava paineastia on sekin kai jossakin iteraatiossa vaihdettu paremmin kestävään malliin. Lisäksi on etu, jos autossa ei ole vetokoukkua, koska kärrynveto luonnollisesti rasittaa vaihteistoa enemmän. Monellahan se koukku on tietysti autossa muodon vuoksi ja kaiken varalta, jos kerran kymmenessä vuodessa tarvitsee ottaa Motonetin vuokrakärry vetoon, mutta osa on kuitenkin vetänyt sillä koukullaan asuntovaunua joka kesä pitkin Suomea ja Eurooppaa... Ja sitten jos löytää vielä auton, joka on kulkenut mahdollisimman vähän kaupunkiliikenteessä (eli ollut koko ajan jossakin maalaispitäjässä eikä kehäteiden helvetissä), niin vielä parempi.
Lisäksi netissä itkee ne, joilla DSG on vikaantunut. Eikä ne, joilla se on toiminut moitteetta 200+ tkm. Mutta lue vaikka tuo alla oleva ketju, niin tiedät enemmän.
Pitäisi nyt vain tietää mitä vuosilukua ja moottorikokoa bensalle olisi hakusessa, vaikka jokin 5-vaihteinen vai onko näitä myös 6-vaihteisiakin. Liekkö niillä merkitystä valintaan?
Mutta kuinka nämä 1.8 ja 2.0, näissä näkyy olevan enemmän kilometrejä useissa, että minkähän verran ajettuja näitä on fiksua viellä ostaa?
Kiitos.Jos manuaaleista puhutaan, niin 6. vaihde yleensä parantaa polttoainetehokkuutta ajettaessa suurilla nopeuksilla (satasen toisella puolella). Viisipykäläinen laatikko on usein välitetty enemmän kaupunkiajoon ja moottoritienopeuksissa kierrokset huitelee sitten epätaloudellisen korkealla.
Ennen vanhaan oli nyrkkisääntö, että moottorin kesto oli sen litratilavuus kertaa 200 000 km. Eli 1.8-litrainen kestäisi 360 000 km ja 2-litrainen kestäisi 400 000 km. Mutta tietysti remonttien todennäköisyys kasvaa kilometrien kasvaessa, esim. turbon vaihto voi tulla eteen tuollaisia kilometrejä tavoiteltaessa. Ja onhan vanhan ja paljon ajetun auton kohdalla aina enemmän kaikenlaista korjattavaa kuin uuden ja vähän ajetun - alusta, jousitus, ruoste, apulaitteet... Parasta vain ostaa sen hintainen auto, että taskun pohjalle jää vielä riittävästi tuhatlappusia korjauksiinkin, osti sitten millä kilometreillä ja vuosilla hyvänsä. Ja tietysti katsoa huoltohistoriaa - huoltaminen ja korjaaminen ei ole häpeä eikä osoitus auton huonosta laadusta, vaan se on etu, että edellinen omistaja on jo teettänyt remontteja. Jos myyjä kehuu, että "luotettava auto, ei mitään muita kuin öljynvaihtoja 200 tkm matkalla", niin kannattaa juosta äkkiä ulos myymälästä, koska siihen vaihdetaan kohta puolen auton edestä osaa ostajan piikkiin.
Ei tarvitse miettiä koska nuo 1.8/2.0 bensat noilla vuosilla on aina ketjulla.Täytykö näissä miten tätä ketju/hihna-asiaa miettiä?
Sit täytyy vaa jaksaa ettiä jonku vuoden malli. Hyvin tässä saanu jo rajattua mitä sitä haluaa.Ei tarvitse miettiä koska nuo 1.8/2.0 bensat noilla vuosilla on aina ketjulla.
Noiden jakopää on ihan ok ja paljon pidempikestoinen kuin niiden pikkukoneiden ketjujakopäät, sen suhteen ei kannata liikoja murehtia.
Tuossa videolla joki heppu kehuu VAG EA888 Gen 3 bensamoottoria. Jos siis mielenkiinto riittää katsomaan. Kehuu että olisi perus bensakoneiden huippua muistaakseni? Jos dieselit rajataan pois, ne on varmaan vielä luotettavampia.Sit täytyy vaa jaksaa ettiä jonku vuoden malli. Hyvin tässä saanu jo rajattua mitä sitä haluaa.