Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Polo tai Yaris. Tylsiä ja harmaita, mutta suhteellisen luotettavia ja kulutusosat on niin halpoja että varaosatiskillä naurattaa.Tilanne alkaa olemaan sellainen että kakkosauto lienee nyt ihan pakko ostaa ja vieläpä kohtuu pikaisella aikataululla luokkaa kuluva kuukausi. Käyttötarve: pk-seudun työmatkaliikenne (kehää, motaria tms. väylää "ruuhkassa" 80% ajosta) ja lasten harrastuskuskailut yhteensä noin 8tkm/vuosi. Pihassa makaa jo valmiiksi 13v vanha 530d vajaat 300tkm ajettuna joka on itse täysin huollettu ja korjattu 9v ajan eli työkalut pysyy kyllä tarvittaessa kädessa tiettyyn pisteeseen asti, mutta kakkosauto saisi mielellään mennä vuosia (arvataan auton käyttötarpeeksi nyt vähintään 3-5vuotta) about öljyjä vaihtamalla eli mikään 10v ikäinen 150tkm rullattu pikkuauto ei kiinnosta. Tässä tapauksessa siis riittää että auto liikkuu A:sta B:hen 6 päivää viikosta ja siinä on ilmastointi.
Yllätys oli suuri kun oikein mitään järkevää ei näyttänyt olevan 4ke-8ke hintaluokassa, joten ilmeisesti ~10ke pintaan autoon on pakko upottaa, joten mainitaan nyt sitten budjetiksi 8-12ke, mielellään alle 10ke ja uudeltamaalta auton olisi suotavaa löytyä eikä ole ongelmaa ostaa yksityiseltä... Toisaalta raha sinänsä ei ole ongelma eli käytännössä 5v&40tkm yhdistelmän arvonalenema on se ratkaisevampi yhtälö eli periaatteessa voisi ostaa hinnan puolesta vaikka uudenkin auton...
Ajatuksena oli 2015+ ja alle 100tkm ajettu joku "pikkuauto" tyyliin focus/fiesta, ibiza, polo, tms. ja manuaalina, sillä kaikki automaatit lienee suht hirveää kuraa tuon tasoisissa autoissa kun myynti-ilmoissa erikseen jopa mainitaan ulkolämpötilan näyttö.
VAG-konsernin kikkailut on sinänsä tiedossa, ilmeisesti TSI hihnalla ja manuaalina on kuitenkin toimiva yhdistelmä, mutta sitten ei oikein löytynytkään tietoa että koska esim 1.2 ibizaan tuo on vaihtunut tai 1.0/1.2 poloon?
Fordista joskus kuullut että nykyään kohtuu asiallisia?, entäs opelit (ei oikein tule edes hauissa vastaan). BMW:n ja audin voi sulkea pois hinnan takia, toyota on kallis mutta toisaalta pitää hintansa eli tonnin/kaks kalliimpi toyotakaan ei olisi ihan täysin poissuljettu, hondat itselle kohtuu täysi mysteeri, KIAsta tiedän nimen.
Nähdäkseni tästäkään hommasta ei tule oikein mitään ellei pysty karsimaan potentiaalisia vaihtoehtomalleja vain muutamaan ja niitä sitten perkaa tarkemmin läpi, mutta ei ole tosiaan mitään hajua että mitä pikkuautoja tässä pitäisi alkaa katselemaan ja sitten että mitä potentiaalisia moottori-kombinaatioita noissa on joita pitäisi vältellä...
Luotettava menopeli hintaluokasta 12 - 16 k€ on hakusessa. Sedan tai farkku, ajoa niin vähän että ei diesel.
Luotettava menopeli hintaluokasta 12 - 16 k€ on hakusessa. Sedan tai farkku, ajoa niin vähän että ei diesel. Yksi C-mersu on tuossa kiikarissa 180 BE 1,6 koneella mutta miten on tuon luotettavuuden kanssa?
Ibizahan on pienemmän kokoluokan auto kuin Golf, ei voi liikaa vaatia vaikka onkin 15 vuotta mennyt. Bensaa menee luultavasti vähemmän varsinkin maantieajossa.Ibizan raato tuli sitten kotiutettua, alle 8,5k jäi lopulta hintaa 1.0tsi 110hv koneella alle 80tkm ajettuna ja 2015/2016 taitteessa käyttöönotettu kehonliikutin. Jos kestää nipussa edes hetken niin ei tuota ainakaan kalliiksi voi sanoa, 8v päästä omilla ajoilla voisi karauttaa suoraan romuttamolle alle 150tkm ajettuna ja arvonalenema olisi hyvin kohtuullinen.
6-lovinen aski muuten paljon mukavampi ajaa kuin 95hv:n 5-lovinen erityisesti liikkeelle lähtiessä. Toisaalta tämä rottelo ei kyllä millään muotoa tunnu paremmalta kuin iv golffi 115hv ajm-motilla joka itsellä ollut 10v sitten, toisin sanoen 15 vuodessa ovat saaneet autoon bluetoothin ja usb-pistokkeen - häikäisevää kehitystä...
Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
Hintaluokka: 8 - 15k€
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Ilmastointi: Pakollinen
Vaihteisto: Ei väliä
Polttoaine: Diesel
Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Muuta: Joku lyömään järkeä päähän ettei tee päätöstä tunteella.
Rahoitus: Auto pitää hankkia rahoituksella, koska suurimmat käteis varat menivät juuri asuntoon.
Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
Hintaluokka: 8 - 15k€
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Ilmastointi: Pakollinen
Vaihteisto: Ei väliä
Polttoaine: Diesel
Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Muuta: Joku lyömään järkeä päähän ettei tee päätöstä tunteella.
Rahoitus: Auto pitää hankkia rahoituksella, koska suurimmat käteis varat menivät juuri asuntoon.
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Tuo likimain sama on se bensalla 1-2 litraa/100 km enemmän, mikä tekee suurimman eron kuluissa. Kaikki pikkubensat joilla olen ajanut motarilla 10+ tkm kutakin ovat vieneet sen 7-7,5 l/100 km. Reikä otsassa tyyliin tuolla 508:lla dieselillä maksimit ovat olleet 6,2-6,5 l/100 km. Ajomukavuus ”hieman” eri isossa autossa. 95% matkasta mulla motaria. Motariajossa myöskään mistään hiukkasloukusta ei juuri tarvitse murehtia, oma asiansa toki joidenkin valmistajien km-pohjainen ”pakkovaihto”.Itse päädyin Opel Astraan. Bensana. Koska motarilla dieseli imi likimain saman verran mehua, kuin pikkubensaturbo. Innovation+ varusteiksi sitten vähintään. Tarkistappa takajalkatilat/pääntila niin tiedät miksi tuo tuli valittua. Jos löydät 40/20/40 takapenkillisen, suosittelen. Miksi Bensa; koska dieselin hiukkasloukuista ja verotuskäytännöstä sain tarpeekseni.
Itsellä 120km/h keskinopeudella alle 6l/100km bensan kulutus motarilla.
Samaa kun yritti 308 diiselillä, pääsi noin 5,7 litraan. 2 desiä erotus keskimäärin.
Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
1.6HDI ja 1.0ecotec
Ei ole plugari mutta RX lang-versiona kuljettaisi ihan mukavasti seitsemää. NX on ihan kirpun kokoinen.Lexus NX? tai RX?
Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Jos alle viidellä pääset, niin on kyse alamäestä/myötätuulesta/kulutusmittarivirheestä tai sitten todellinen nopeus ei ole 120 km/h.Ja mulla Espacessa samoissa nopeuksissa alle 5 l/100km 5 henkeä autossa + reissukamat. Moottorina Rellun 1.6 litrainen tuplaturbo diesel.
Miten tuon Astran kulutus kasvaa, jos nopeus tuosta vielä nousee? Yöllä tyhjillä motareilla on saattanut tulla ajettua vähän lujempaa ja ainakin Focuksen litrainen ecoboost räjäytti ns. pankin kulutuksessa mitä kovemmaksi vauhdit meni. Sama Hondan vaparit (1.4 Jazz, 1.8 Civic). Ehkä voi arvata, että nuo mun dieselin maksimikulutukset eivät ole ehkä ihan 120 km/h ajettuja... Talvella poliisiauton perässä Salosta Helsinkiin pääsin alle viidenItsellä 120km/h keskinopeudella alle 6l/100km bensan kulutus motarilla.
Samaa kun yritti 308 diiselillä, pääsi noin 5,7 litraan. 2 desiä erotus keskimäärin.
Ihan on ok auto hintaansa nähden. Hoiti hommansa hyvin ja ei ole maailman hiljaisin auto 18 tuuman rengastuksella ja ainakaan 1.6 bensakoneella tarvinnut tien tukkona olla.Onko nuo Astrat mukavia ajettavia? Vähän miettinyt nykyisestä -08 S60:stä vaihtoa farkkuun ja mielellään pienisyömäisempään, Astra Sports Tourer 2017 tuli Nettiautossa vastaan hyvillä varusteilla ja rupesi kiinnostaa. Harmi vaan kun ei omassa kotikaupungissa ole tällä hetkellä yhtään tuon ikäistä myynnissä että voisi käydä kokeilemassa.
Uusi Sorento hybrid/plugin ei ole vielä myynnissä, mutta käsittääkseni tuotanto Euro spekseillä on jo alkanut. Siinä olisi 3 penkkiriviä, pihi bensakone (yhteistehoa 230-250hv) ja mielestäni olemukseltaan/laadukkuudeltaankin kamppailee Volvon kanssa.Viime kyselystä tarve on muuttunut joten tässä vaatimukset. Tilava perheauto hakusessa, mielellään kolmella penkkirivillä. Neliveto pitää olla, samaten tehoja sen verran että pääsee rekoista ohi. Ilmajousitus plussaa, se taitaakin olla saatavilla kaikissa ehdokkaissani alla. Ajo suurelta osin kaupunkipyöritystä satunnaisella matka-ajolla höystettynä. Näin ollen hybridi tai sähköauto olisi mieluinen. Uusi tai pari vuotta vanha, ajettu max 50 000 km. Olen saanut aikaan tällaisen listan:
Volvo XC90 T8:
+kolmas penkkirivi
+saatavana 6-paikkaisena
-kantama sähköllä
BMW X5 45e:
+kantama sähköllä
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
Tesla Model X:
+kantama sähköllä
+saatavana 6-paikkaisena
-laatu, en voi hyväksyä näin kalliissa autossa repsottavia koripaneeleja tai puutteellista maalausta
Audi Q7 55 TFSI e:
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kantama sähköllä
Porsche Cayenne E-Hybrid:
+laatuvaikutelma
-ei saatavilla kolmannella penkkirivillä
-kallein
-kantama sähköllä
Olen kallistumassa Volvon puoleen, koska se on ainoa jossa 3 penkkiriviä ja voi ajaa kaupunkiajoa sähköllä. Onko raadilla mielessä muita automalleja joita olisi syytä koeponnistaa ennen ostopäätöstä? Tai kommentteja onko Volvo sittenkin huono vaihtoehto.
Uusi Sorento hybrid/plugin ei ole vielä myynnissä, mutta käsittääkseni tuotanto Euro spekseillä on jo alkanut. Siinä olisi 3 penkkiriviä, pihi bensakone (yhteistehoa 230-250hv) ja mielestäni olemukseltaan/laadukkuudeltaankin kamppailee Volvon kanssa.
Muuttuneiden työkuvioiden vuoksi ajot kasvaa melkoisesti vuositasolla sellaiseen 35t/km vuosi tasolle. Oikeastaan kaikki automerkit ovat pöydällä vielä tässä vaiheessa kartoitusta. En syrji Ranskalaisia, saksalaisia tai japseja tässä kilpailussa. Kunhan auto on mukava ajaa ja olisi luotettava.
Alla olevien speksien väliin mahtuu melkoisesti tavaraa. Ideoita ja ajatuksia ?
...
Vuosimalli: minimi 2013
Kilometrit: max 130tkm
Sisätilat: Mielellään hyvin tavaratilaa (sedan/farkku)
Itse ostaisin noilla vuosittaisilla kilometreillä jotain tällaista
Minkäslaisia vehkeitä nuo nykyiset VAGin 1.6 TDI:t on? Sattui silmään tuossa pari vuotta vanha, 230k ajettu Skoda Octavia Combi joka varusteiltaan olisi ihan lupaava. Tulee sen verran kilometrejä että vielä disukalla säästäisi jonkin verran verrattuna nykyiseen bensa-S60:iin.
Joidenkin vuosimallien 1.6TDI Octavioissa oli tyyppivika tehtaalla laitetuissa vesipumpuissa. Selvisi siinä vaiheessa, kun omasta (vm. 2013 muistaakseni) meni jossain 90tkm paikkeilla. Onneksi oli ostettu ALD:ltä ja oli vuoden sisään ostosta, niin ei tarvinnut kuin soittaa sinne ja ajaa korjaukseen. ALD:n huoltokaveri tiesi heti mistä oli kyse, kun sanoin että lämmöt välillä nousivat punaiselle ja sitten laskivat itsestään taas. Tekivät samaan ilmaiseen hintaan myös jakopäärempankin eli vaikka alkuun harmittikin, niin ei voinut lopputuloksesta hirveästi valittaa.Itselle -12 Passatissa vanhempi 105hp versio. Voimaa ei ole yhtään liikaa ja kuorman huomaa. Yksin ajaessa ihan ok, mutta täyteen pakattuna kaipaisi lisää tehoa. Muuten samat viat/ominaisuudet kuin 2.0 tdi koneissa. Omassa hajosi vesipumppu 193tkm kohdalla juuri ennen jakopääremonttia, oli onneksi seuraavalle viikolle varattu ja en tarvinnut autoa sillä viikolla. Vaihtoväli omassa on 210 tkm.
Kyllä ne kilometrit siinä autossa näkyy, oli merkki tai laatu mikä tahansa. Esim. kuskin penkki ja ratti voi olla puhkinussittu. Omassa autossa tuulilasi on ns. valmis 70 tkm jälkeen, seuraavasta kiveniskemästä täytyy pistää vaihtoon. Vanhemmissa malleissa saattaa puuttua perusvarusteita. Usb-paikat tulee ensimmäisenä mieleen, jos vanhempaan päin mennään. Sinällään tuskin nuo kirkossa kuulutettuja rajoja kysyjälle on, olisi meinaan typerää ostaa juuri jakopään rempan tarvitseva yksilö kuin sellainen johon se juuri on tehty. Toki jos hinta on ok, niin kumpikin on ok ostos. Muistelisin, että jossain Toyotan dieselissä oli joku ”pommi”, oli aika iso kone, että ei liene kumpikaan näistä.Herää heti kysymys, että miksi kriteereihin lisätään tällaisia epäoleellisia numeroita, joilla ei ole mitään suoraa toiminnallista merkitystä?
Toisen automallin 10 vuotta ja 200000 voi olla on selvästi luotettavampi ja ongelmattomampi kuin toisen mallin 5 vuotta ja 100000 joten luotettavuus ei kelpaa syyksi
Laadukkaat dieselmoottorit kestää satojatuhansia kilomerejä ja vähän ajettuja dieseleitä vaan ei ole juuri yhtään markkinoilla, tuolla kilometrikriteerillä vaan rajoitta valikoimaa todella pahasti ja maksaa aivan turhasta.
Liftback on tavaratilaltaan parempi kuin sedan, koska pituus on sama mutta peräkontti on efektiivisesti korkeampi ja perä aukeaa paremmin.
Ja erityisesti isomman keskiluokan autoissa liftbackiä kutsutaan usein "hatchbackiksi" joten niissä "hatchback" onkin usein tavaratiloiltaan parempi kuin "sedan" (esim. omassa Mazda6ssa "sedan" ja "hatchback" on tasan yhtä pitkiä, erona käytännössä vaan takalasin kaltevuuskulma ja peräkontin saranoiden paikka; "hatchbackissä" (joka siis itsellä) kääntyy takalasi mukana mikä mahdollistaa selvästi paremman kuljetuskapasiteetin.
Tuossa esim järkivalinta. Täyttää juuri ja juuri jopa tuon täysin epärelevantin ja typerän kilometrirajoitteen:
![]()
Toyota Avensis 2,2 D-CAT 150 Linea Sol Wagon A (MY13) Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Toyota Avensis 2,2 D-CAT 150 Linea Sol Wagon A (MY13), 130 000 km, 2013 - Riihimäki. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Tuossa pari tonnia halvempi ja vähän pienempi. EI täytä epärelevanttia kilometrirajoitetta, mutta kestää varmasti pidempään kuin moni muu vähemmän ajettu:
![]()
Toyota Auris Touring Sports 1,4 D-4D DPF Active Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Toyota Auris 153 000 km, 2014 - Vantaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Niin pihisti kuin tuolla kopalla ja nelivedolla voi hybridimoodissa päästä. Suhteellista tietenkin. Näyttää menevän reiluun viiteen sekä kaupungissa, kuin myös Korealaisella maanteillä. Ja varmasti vielä laskee, kun pääsee sinuiksi voimalinjan kanssa.En ehtinyt katsomaan kokonaan...sanottiinko kulutuksesta jotain? Harvemmin tuollainen maasturi bensaturbolla on kovin pihi.
Kyllä ne kilometrit siinä autossa näkyy, oli merkki tai laatu mikä tahansa...
Miksi Puimurin kohdalla pitää aina mainita suora kuutonen? En minäkään yleensä mainosta, että minulla on Ford suoralla nelosella.Tämä.
Minullakin oli aikaisemmin bemari suoralla besakuutosella ja myin 300tkm ajettuna ja kone aivan korkkaamaton. Kaikki muu korjattiin n kertaa ja lopulta auto tuli maksamaan paljon
Miksi Puimurin kohdalla pitää aina mainita suora kuutonen? En minäkään yleensä mainosta, että minulla on Ford suoralla nelosella.
Onko nuo Astrat mukavia ajettavia? Vähän miettinyt nykyisestä -08 S60:stä vaihtoa farkkuun ja mielellään pienisyömäisempään, Astra Sports Tourer 2017 tuli Nettiautossa vastaan hyvillä varusteilla ja rupesi kiinnostaa. Harmi vaan kun ei omassa kotikaupungissa ole tällä hetkellä yhtään tuon ikäistä myynnissä että voisi käydä kokeilemassa.
...Astran bravuurinumero on sen hyvät ajo-ominaisuudet...
Joo järkivalinta, jos tykkää koneremonteista. Nuo Toyotan 2.2 dieselit on ihan paskaa.Tuossa esim järkivalinta. Täyttää juuri ja juuri jopa tuon täysin epärelevantin ja typerän kilometrirajoitteen:
![]()
Toyota Avensis 2,2 D-CAT 150 Linea Sol Wagon A (MY13) Farmari 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä Toyota Avensis 2,2 D-CAT 150 Linea Sol Wagon A (MY13), 130 000 km, 2013 - Riihimäki. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Jos plugarilla on ajettu sähköllä, kuten voisi olettaa koska sellainen on hankittu, niin bensakone on pyörinyt vaan 1/3 - 1/2 ajetuista kilometreistä. Eli ne ovat koneeltaan vähän ajettuja. Akun mahdollisesti laskeva kapasiteetti tarkoittaa vähemmän kilometrejä sähköllä ja enemmän bensalla, mutta silti sen verot lasketaan pienten päästöjen mukaan. Riski tulee siitä, jos ajoakku menee niin tilttiin, ettei auto suostu toimimaan ollenkaan, jolloin marmorilla vaihtoakku on kallis. Mutta valmistajien rinnalle on jo tullut muitakin vaihtoehtoja plugareiden ja sähköautojen akkujen vaihtoon sekä korjaukseen.Jäänyt itelle jotenkin sellainen kuva että plugarihybridejä ei kannattaisi vaihdokkeina ostaa lainkaan, mutta kieltämättä ajamisen edullisuus houkuttaisi.
En olisi ollenkaan varma tulkinnastasi, että koneet ovat parempia/vähemmän ajettuja. Ei noita koneita tasainen käynti tapa vaan kylmäkäynnistykset ja kylmänä käyttö. Varsinkin lyhyttä kylmänä käyttöä tulee hyvällä todennäköisyydellä hybridin koneelle enemmän. Lisäksi vielä jos sattuu niin, että sähköllä ajetaan todella paljon ilman koneen käynnistyksiä, niin ei se käynnistys seisoneiden öljyjen/bensojen takia ainakaan mikään kovin kevyt ole. Sinällään aika yhdentekevä juttu, kun koneet keskimäärin kestävät nykyään pitkään. Pätkivästä käytöstä vaan seuraa helposti ylimääräistä huoltotarvetta.Jos plugarilla on ajettu sähköllä, kuten voisi olettaa koska sellainen on hankittu, niin bensakone on pyörinyt vaan 1/3 - 1/2 ajetuista kilometreistä. Eli ne ovat koneeltaan vähän ajettuja. Akun mahdollisesti laskeva kapasiteetti tarkoittaa vähemmän kilometrejä sähköllä ja enemmän bensalla, mutta silti sen verot lasketaan pienten päästöjen mukaan. Riski tulee siitä, jos ajoakku menee niin tilttiin, ettei auto suostu toimimaan ollenkaan, jolloin marmorilla vaihtoakku on kallis. Mutta valmistajien rinnalle on jo tullut muitakin vaihtoehtoja plugareiden ja sähköautojen akkujen vaihtoon sekä korjaukseen.
En olisi ollenkaan varma tulkinnastasi, että koneet ovat parempia/vähemmän ajettuja. Ei noita koneita tasainen käynti tapa vaan kylmäkäynnistykset ja kylmänä käyttö. Varsinkin lyhyttä kylmänä käyttöä tulee hyvällä todennäköisyydellä hybridin koneelle enemmän. Lisäksi vielä jos sattuu niin, että sähköllä ajetaan todella paljon ilman koneen käynnistyksiä, niin ei se käynnistys seisoneiden öljyjen/bensojen takia ainakaan mikään kovin kevyt ole. Sinällään aika yhdentekevä juttu, kun koneet keskimäärin kestävät nykyään pitkään. Pätkivästä käytöstä vaan seuraa helposti ylimääräistä huoltotarvetta.