Tuo on sentään Vaihto-autosalpa, siis autosalvan halvemmat vaihdokit menee tuonne, mitä ei lasipalatsissa myydä. Mutta ei kuitenkaan sellaista mikä menisi huutokauppaan tai jobbarille suoriltaan. Kannattaa noita liikkeitäkin vähän katsoa sillä silmällä. Häkistä ei sitä parasta vaihtoehtoa löydy.
Enpä tiennyt tuota asiaa ko. liikkeistä. Joo liikkeestä aion ostaa auton. Oma ammattitaito ei riitä siihen, että menisin 5000€ kädessä yksityiselle kun ei ole mitään ns takuuta. Jobbareilta en ole mitään ostamassa. Olen kaksi kertaa eksynyt koeajamaan jobbarille ja toinen oli takuuvarma ruostepommi, toisessa vaihdelaatikkovikaa. -03 Type R kun koeajoin mielenkiinnosta niin 2 vaihde ei millään meinannut mennä silmään.
ja mitä nyt
@Kvarkki sanoi niin noi jakopääjutut on sentään tuttuja jopa minulle. Sen totta kai tarkistan.
Enpä ole vielä törmännyt mahdollisuuteen liikkeessä että hei nostakaa tää tunkille niin katson pohjaa.
Noissa corolloissa oli takapään osalta eroa. Ilmeisesti -07 siirrytty tuohon minun silmää enemmän miellyttävämpään.
Onko Saabissa etanolia tankissa? Oma 260hp 9-5 sai menemään alle 7l/100km maantiellä, kaupungissa toki lähes tuplat. Jos Saabia harkitsee, niin 2.3T koneessa (ja Aeroissa) on valmiiksi luotettava Mitsubishin Td04 turbo. Pienempien koneiden kyljessä oleva Garret on "piireissä" tunnettu melkoisena pommina. Omasta Saabista kilkkasi vakio Garret viime syksynä 230tkm ajettuna. Edellisessä Saabissa Mitsubishi kesti 370tkm ja auto lähti ehjällä turbolla vielä vaihtoon. Nykyiseenkin on vaihdettu nyt Td04, niin kestää.
Siinä voi käyttää etanolia kuulemma, mutta kun ei ole minun auto niin en jaksa lähteä etsimään etanoliasemaa. Tankkasin 95 tänään. Tietääkseni tämä saab on lastutettu ja koneeltaan 2.3T, tällä vehkeellä on ajettu 250km/h mittariin ihan tässä tänä kesänä näillä kilometreillä, tosin ei minun toimesta.
Jollain kaverillani on Aero -06, mutta jumalauta 16 litraa kaupungissa. Taisi olla kutoskone. Siisti auto ei siinä, mutta rahoista pääsee kyllä todella nopeasti eroon..
Tuli taas todellisuus vastaan kun kaupungissa kiihdyttelin tällä laina-autolla, bensaa kuluu aivan jumalattomasti verraten civiciin. En voi vastustaa ylimääräistä kaasutusta ja kiihdyttelyä kun en ole näin tehokkaalla autolla juuri ajanut. Täytyy varmaan lopettaa ennen kuin alkaa enemmän harmittaa..
Mistä tunnistan tuon Garretin? Saab kyllä autona hivelee silmää näiltä vanhemmiltakin malleilta, mutta bensa tuntuu maistuvan kaikille saabeille.. vakuutuksetkaan ei nyt ole halvimmasta päästä. Yllättävän vähän oli nettiautossa muutenkin saatavilla.
Jos onnistuu löytämään varmuudella paljon maantietä nähnyttä yksilöä niin siinä voi kestää vielä pitkäänkin 200tkm jälkeen ilman suuria remontteja. Yksi edellisistä autoistani oli 2007 octavia manuaalilla jolla on nyt 320tkm mittarissa ja siinä on edelleen alkuperäinen kytkin, turbo ja laturi
Itselläni ei ole ollut yhtä liisaria lukuun ottamatta yhtäkään alle 180tkm ajettua autoa ja kokemukset ovat olleet poikkeuksetta tosi hyviä.
Auton ikä tekee moninkertaisemmin enemmän vahinkoa kuin kilometrit, pois lukien toyota/lexus jotka ovat oikeasti yhä luotettavia vanhempinakin. Ne on vaan niin helkkarin rumia...
Mulla on eräs luottoautoliike joka sijaitsee noin 2h ajomatkan päässä täältä pk-seudulta. Sinne tulee paljon maantieajettuja autoja, useasti erittäin hyviä löytöjä siellä. Mutta kun en saa lainaan ikuisesti tätä saabia niin kohta on pakko ostaa joku. Ja mitä järkeä on lähteä vaikkapa 3000 euron ajoneuvoa katselemaan niin kauas?
Sieltä oli ensimmäinen autoni, 19v iässä edelleen sama kytkin ja vaihdelaatikko, tosin vain 230tkm ajettu. En tiedä onko se nyt saavutus kuitenkaan, kertonee siitä että maalla ollut käytössä.
Civiccini oli ostettu Herttoniemen Vehosta ja huomasin kyllä ettei alhaiset kilometrit takaneet autuutta. Katsastajan mukaan kaikki oli ok, mutta kovin tykkäsi auton jousitukset tai jokin alustan osa äänehdellä välillä. No, ei siitä tosiaan enää tarvitse murehtia kun odottelen vakuutusyhtiön tuomiota paljonko saan rahaa lunastuksesta.
Sitä virhettä en nyt ainakaan enää tee, että ostan pk-seudulta 200tkm ajetun auton, osaan arvata miten sillä on ajettu eli istuttu kehän ruuhkissa kytkintä luistattaen.
En ole auton mietinnässä nyt yhtään edistynyt. Alfa Romeo on nyt vaan punainen vaate, sitä ei voi vaan harkita koska syyt.
Budjettiakin voisi melkein jopa puolittaa tuohon 5k€.. Civicistä maksoin 6000 euroa kun ostin sen. Hetken mietin jos hankin ihan samanlaisen kuin mulla oli.
Pitäisi saada omaa silmää miellyttävä auto, edulliset huollot ja vakuutukset, luotettava kulkupeli, suhteellisen taloudellinen.. eli aika mahdoton yhtälö tässä budjetissa
Loppupeleissä omaa ajoa on kuitenkin 75% kaupunkia ja 25% maantie - tällä hetkellä. Jos ostaa 1.3l nissan micran niin mahtaa harmittaa jos töihin pitäisi mennä moottoritietä joka päivä.