Mikä auto minulle?

Onhan noissa iso paikkakuntakohtainen ero pääkaupunkiseudun ja "maaseudun" välillä, jos vaikka katsoo Helsingin Laakkosen tarjonnan niin eihän siellä ole myynnissä tällä hetkellä nettiautossa yhtäkään yli 200tkm ajettua autoa. On tuo 260 tkm silti liikaa suurimmalle osalle isoista liikkeistä, ihan turhaa riskiä että joutuu tekemään kalliita remontteja virhevastuun piikkiin. Helpompi vaan antaa hyvitys reilusti alakanttiin ja auto suoraan autohuudon, jne. kautta pienemmille liikkeille niin riski jää nollille.
Ei virhevastuuta juurikaan ole kun 200tkm ylittyy
 
Jos oikein muistan, niin jostain Helsingistä saisi halvempia käytettyjä autoja, kuin jostain maalta.

Ilmeisesti enemmän kilpailua pääkaupunkiseudulla ja liiketilat saattaa olla myös kalliimpia (ei pysty hyvittää autosta niin paljoa).
 
Jos sitten tarkennan vielä. En haluaisi tuosta Octavian tasosta muovisempaa ja äänekkäämpää. 1.0 moottori on lähes äänetön ja alla on pienet vanteet, joten vaikka äänieristys tuskin on kovin kummoinen, niin sisämelu pysyy kurissa.

Hyvin varusteltu Ceed maksaa lähemmäksi 30 kiloa. Saishan sillä jo käytettyä preemiumiakin, mutta aika vähän niitä on isokonttisina tarjolla bensamoottlrilla.
Koeajoin viime syksynä jokusen tuon kokoluokan farkun ja toki renkaat vaikuttaa niin siitä huolimatta uusi Focus Wagon oli selkeästi hiljaisin, vaikka siinä oli 17" tossut alla muistaakseni 215/50 koossa, siinä kun muissa 16" yleisesti 205/55 koossa. VAG-kolmikko Golf, Octavia facelift ja Leon ST aika tasoissa ja erot tuli varmasti lähinnä renkaista. Kia Ceed oli kans ihan ok, mutta aavistuksen noita meluisampi. Ihan siedettävä kyllä ja ohjaamokin ihan ok. Joissakin kohdissa vähän korealaisuus vielä näkyy. Astra on sitten noita kaikkia meluisampi. Oikeasti tuo facelfit Octavia III ei ole enää paha sisämelultaan. Osa porukasta vaan dissaa, vaikka edellinen Octavia mitä on kokeiltu on tehty 15v sitten. Ei se toki E-Mersu tai 500-sarjan Bemari ole mitä kaikkien autojen pitäisi joidenkin mielestä olla tai ne on paskoja hintaluokasta viis.

Focus oli noista kyllä monessa suhteessa paras, mutta olipa tuolla sitten hintaakin omilla spekseillä liki 37 tonnia eikä uudesta mallista kummoista alea herunut.
 
Et kaipaa äänekästä tai ämpärimuovista autoa ja samalla sanot, että Octavia 1,0 koneella motarilla on hiljaista. En toki itse ole moista motarilla ajanut niin voin olla väärässäkin. Octavia sisältä taas näyttää ihan pelkältä ämpärimuovilta :D

Octaviaa pahempaa ämpärimuoviautoa ei ole tullut kyllä uusista autoista ajettua. Aivan järkyttävä. Contin kitkat alla piti hirveätä rengasmeteliä ja koko auto oli pelkkää ämpärimuovia. Miten joku voi tuota kehua hiljaiseksi? Ei tule mieleen äänekkäämpää uutta autoa, mitä olen koeajanut. 2018 vm. Mazda 3:kin oli hiljaisempi sedanina kuin 1.4T Style Octavia -18 liftback. Alla siinä oli 16-tuumaset Contin kitkat. -18 Astra farkku on hiljaisempi nastarenkailla, tai ainakin melun sävy on huomattavasti miellyttävämpi. 17-tuumaisilla kesärenkaillakin on hiljaisempi omaan korvaan, tai jälleen melun sävy on huomattavasti miellyttävämpi (asia, jonka Opel on aina osannut tehdä oikein mielestäni).

Uutta Golffia/Leonia en ole ajanut. Octavia oli järkyttävä kaikilla tavoilla. Ainoastaan moottori oli ominaisuuksiltaan erittäin hyvä. Samoiten uusi Superb oli järkyttävä sisämeteliltään, vanha Insignia (2016) on paljon hiljaisempi.

Toki jos Octavia miellyttää, saahan sellaisesta todella hyvän vastineen rahoille. Varusteita/tilaa on vaikka muille jakaa, hinta on edullinen, polttoaineenkulutus on pieni ja suorituskyky hyvä. Lisänä Octavian saa myös kaasuversiona, joka on aika suosittu täällä Oulun seudulla taksina.

Itse heittäisin Honda Civicin kokeiltavaksi tähän kategoriaan, on parhaita autoja ajaa luokassaan ja selvittää hirvenväistökokeen älyttömällä vakaudella/nopeudella.
 
En selvästikään tiedä mitä ämpärimuovilla tarkoitetaan. Luulin, että se on sameaa ja kovaa muovia. Ocussa on jotain keinonahkaa/jäljitelmää ja kiiltävää muovia Ambitionista ylöspäin.

Täytyy toi Focus käydä koeajamassa. Edellisen Focuksen kävin testaamassa eikä se miellyttänyt yhtään. Titanium parilla lisävarusteella ja 1.5 litran koneella olis reilun 30k.
 
Viimeksi muokattu:
En selvästikään tiedä mitä ämpärimuovilla tarkoitetaan. Luulin, että se on sameaa ja kovaa muovia. Ocussa on jotain keinonahkaa/jäljitelmää ja kiiltävää muovia Ambitionista ylöspäin.

Täytyy toi Focus käydä koeajamassa. Edellisen Focuksen kävin testaamassa eikä se miellyttänyt yhtään. Titanium parilla lisävarusteella ja 1.5 litran koneella olis reilun 30k.

Eise miltä se muovi näyttää vaan se miltä se tuntuu. Octaviassa nimenomaan tuntuu olevan vain ämpärimuovia.
 
Ei ole, mutta asiakas silti itkee ja juoruaa kuinka paska diileri ja huijariliike = huonoa mainosta firmalle.

Tämä, sekä se että vaikka kuluvien osien suhteen virhevastuuta ei juuri missään noilla kilometreillä ole niin ostohetkellä olemassa oleviin vikoihin se kyllä pätee, jos auto myydään ehjänä. Ei isoilla liikkeillä ole alkaa selvittelemään paljonko se vanha romu kuluttaa öljyä ja mitä muuta piilevää vikaa sieltä voi löytyä.
 
Onko mitään järkeä ostaa dieseliä? Katellut jotain V40 tai V60 volvoja. Ruotsista saisi kohtuu hinnalla, mutta lähes kaikki dieselkoneella. Ei taida ainakaan juuri minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa olla kyllä, mutta jos tommosella n 5v vanhalla ajelisi itse sen 10v+ jonka jälkeen ehkä saisi kohtuu hinnalla käytettyjä sähköautoja? Sitten voisi ajaa auton suoraan romuttamolle joten jälleenmyyntiarvolla ei olisi väliä.

Mutta tuleeko jotain diesel kieltoja? Asun Helsingin kantakaupungissa, joten kovin ikävää olisi laittaa vaikka 15k€ autoon ja sitten parin vuoden päästä sillä ei saisikaan ajaa enää kotiin ja kukaan ei huolisi sitä ilmaiseksikaan.
 
Hyvin varusteltu Ceed maksaa lähemmäksi 30 kiloa. Saishan sillä jo käytettyä preemiumiakin, mutta aika vähän niitä on isokonttisina tarjolla bensamoottlrilla.

Jos Ford kelpaa niin 25-30k saa vähän ajettuja Mondeoita 1.5 ecoboostilla. Kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa. Kontti on iso ja kulutus on maltillista auton kokoon nähden ja isoon kokoon tottuu kyllä nopeasti.
 
Mondeo on pikkasen vanha malli varsinkin verrattuna uuteen Focukseen. En tiedä onko niissä niitä ominaisuuksia, joille on käyttöä? Kaipaan uuteen autoon aktiivisia turvavarusteita, kuten risteävän liikenteen tunnistus, automaattijarrutus, adaptiivinen vakkari jne. Mukana kulkee vauva ja parivuotias lapsi, ja emäntä ajaa todella harvoin, mutta silloin kun ajaa niin lisäturvalle on käyttöä. :lol:

Edit: Mondeossa on näköjään 500 litran kontti. Se on automaattihylsy. Focuksessakin on 608l.
 
Viimeksi muokattu:
Mondeo on pikkasen vanha malli varsinkin verrattuna uuteen Focukseen. En tiedä onko niissä niitä ominaisuuksia, joille on käyttöä? Kaipaan uuteen autoon aktiivisia turvavarusteita, kuten risteävän liikenteen tunnistus, automaattijarrutus, adaptiivinen vakkari jne. Mukana kulkee vauva ja parivuotias lapsi, ja emäntä ajaa todella harvoin, mutta silloin kun ajaa niin lisäturvalle on käyttöä. :lol:

Edit: Mondeossa on näköjään 500 litran kontti. Se on automaattihylsy. Focuksessakin on 608l.
Paljonko se auto saa maksaa?
 
No heitetään vaikka, että 34k. Mitä vähemmän, sen parempi. Unohtui mainita, että webasto on pakko olla. Uuteen Ceediin ei saa kuin jälkiasenteisena ja se maksaa kaukosäätimineen 2300 - 2500e. :confused:
 
No heitetään vaikka, että 34k. Mitä vähemmän, sen parempi.
Olen tätä tuolla muuallakin jo hokenut, mutta tuolla rahalla saa sen noin puoli vuotta vanhan ja ~10tkm ajetun Optima Plugarin farkkuna, josta löytyy kristuksen paljon varusteita ja erittäin paljon tilaa takapenkillä, jota jokainen lasten turvaistuinten kanssa osaa arvostaa. Nuo kaikki edellämainitut turvavarusteet ja vähän päälle on mm. mukana. Vaikka plugaria ei voisi täysimääräisesti hyödyntää niin silti jo hybridinä tuon kulutus on maltillinen auton kokoluokka huomioiden.
 
Onko mitään järkeä ostaa dieseliä? Katellut jotain V40 tai V60 volvoja. Ruotsista saisi kohtuu hinnalla, mutta lähes kaikki dieselkoneella. Ei taida ainakaan juuri minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa olla kyllä, mutta jos tommosella n 5v vanhalla ajelisi itse sen 10v+ jonka jälkeen ehkä saisi kohtuu hinnalla käytettyjä sähköautoja? Sitten voisi ajaa auton suoraan romuttamolle joten jälleenmyyntiarvolla ei olisi väliä.

Mutta tuleeko jotain diesel kieltoja? Asun Helsingin kantakaupungissa, joten kovin ikävää olisi laittaa vaikka 15k€ autoon ja sitten parin vuoden päästä sillä ei saisikaan ajaa enää kotiin ja kukaan ei huolisi sitä ilmaiseksikaan.

Jos joutuu asumaan Helsingissä niin oman auton hankinta lienee yksi typerimpiä päätöksiä mitä voi tehdä (Helsingissä asumisen lisäksi.)

Taksit, uberit, yhteiskäyttöautot ja vaikka moposkootteritkin tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksi ja huolettomammaksi vaihtoehdoksi kuin oman rautakuution seisottaminen jossain kadun varrella.
 
Onko mitään järkeä ostaa dieseliä? Katellut jotain V40 tai V60 volvoja. Ruotsista saisi kohtuu hinnalla, mutta lähes kaikki dieselkoneella. Ei taida ainakaan juuri minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa olla kyllä, mutta jos tommosella n 5v vanhalla ajelisi itse sen 10v+ jonka jälkeen ehkä saisi kohtuu hinnalla käytettyjä sähköautoja? Sitten voisi ajaa auton suoraan romuttamolle joten jälleenmyyntiarvolla ei olisi väliä.

Mutta tuleeko jotain diesel kieltoja? Asun Helsingin kantakaupungissa, joten kovin ikävää olisi laittaa vaikka 15k€ autoon ja sitten parin vuoden päästä sillä ei saisikaan ajaa enää kotiin ja kukaan ei huolisi sitä ilmaiseksikaan.
On, jos ajaa paljon pitkää matkaa. Diesel on yhä edelleen siinä käytössä ylivoimainen taloudellisuuden suhteen. Muuten ei.

Dieselkielloista tuskin kukaan voi tietää.
 
Olen tätä tuolla muuallakin jo hokenut, mutta tuolla rahalla saa sen noin puoli vuotta vanhan ja ~10tkm ajetun Optima Plugarin farkkuna, josta löytyy kristuksen paljon varusteita ja erittäin paljon tilaa takapenkillä, jota jokainen lasten turvaistuinten kanssa osaa arvostaa. Nuo kaikki edellämainitut turvavarusteet ja vähän päälle on mm. mukana. Vaikka plugaria ei voisi täysimääräisesti hyödyntää niin silti jo hybridinä tuon kulutus on maltillinen auton kokoluokka huomioiden.

Optima on hieno auto, mutta kontti on, varsinkin hybridissä liian pieni (440l). Koska takapenkeillä on lastenistuin ja turvaistuin, niin melkein kaikki roinat, kuten lastenvaunut pitää mahtua takakonttiin.
 
Mondeo on pikkasen vanha malli varsinkin verrattuna uuteen Focukseen. En tiedä onko niissä niitä ominaisuuksia, joille on käyttöä? Kaipaan uuteen autoon aktiivisia turvavarusteita, kuten risteävän liikenteen tunnistus, automaattijarrutus, adaptiivinen vakkari jne. Mukana kulkee vauva ja parivuotias lapsi, ja emäntä ajaa todella harvoin, mutta silloin kun ajaa niin lisäturvalle on käyttöä. :lol:

Edit: Mondeossa on näköjään 500 litran kontti. Se on automaattihylsy. Focuksessakin on 608l.
Tuota uutta Ford Focustakin taitaa alkaa saada jo käytettynä. Focuksen peräkontti näyttäisi olevan 575 litraa.

Omaan silmään Mondeo on tyylikäs auto, mutta onhan se mallina vanhempi kuin Focus.
 
Jos joutuu asumaan Helsingissä niin oman auton hankinta lienee yksi typerimpiä päätöksiä mitä voi tehdä (Helsingissä asumisen lisäksi.)

Taksit, uberit, yhteiskäyttöautot ja vaikka moposkootteritkin tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksi ja huolettomammaksi vaihtoehdoksi kuin oman rautakuution seisottaminen jossain kadun varrella.

Taksilla ajaminen maksaisi 15-20ke/v, jostain syystä autoilu tuntuu mielekkäämmältä.
 
Jos joutuu asumaan Helsingissä niin oman auton hankinta lienee yksi typerimpiä päätöksiä mitä voi tehdä (Helsingissä asumisen lisäksi.)

Taksit, uberit, yhteiskäyttöautot ja vaikka moposkootteritkin tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksi ja huolettomammaksi vaihtoehdoksi kuin oman rautakuution seisottaminen jossain kadun varrella.
Haluan asua Helsingissä. Omiin liikkumisiin toimii 99% omat jalat ja polkupyörä, mutta työnpuolesta ajan ympäri Suomea paikkoihin ja aikataululla joka on mahdollinen vain autolla. Työsuhdeautonkin toki saisin, mutta ei mitään järkeä siinäkään kun omalla saa km korvaukset ja työsuhdeauton verotusarvo on kova kun omaakaam ajoa ei ole juuri yhtään.
 
Optima on hieno auto, mutta kontti on, varsinkin hybridissä liian pieni (440l). Koska takapenkeillä on lastenistuin ja turvaistuin, niin melkein kaikki roinat, kuten lastenvaunut pitää mahtua takakonttiin.
Kontti on pieni korkeussuunnassa ja vain kun takakontin suojaverho on kiinni. Verhon kun aukaisee niin kyllä mahtuu. Itsellä kun mukana tuli vakiona takapenkin ja tavaratilan välinen suojaverkko, joten tavaratilan suojaverhon uskaltaa jättää auki.

optima-phev-2018-boot.jpg
 
Haluan asua Helsingissä. Omiin liikkumisiin toimii 99% omat jalat ja polkupyörä, mutta työnpuolesta ajan ympäri Suomea paikkoihin ja aikataululla joka on mahdollinen vain autolla. Työsuhdeautonkin toki saisin, mutta ei mitään järkeä siinäkään kun omalla saa km korvaukset ja työsuhdeauton verotusarvo on kova kun omaakaam ajoa ei ole juuri yhtään.
Työsuhdeauton verotusarvoon voi hakea vähennyksiä jos pitää ajopäiväkirjaa ja voi siten todistaa, että omaa ajoa on vain vähän. Verotusarvo on vissiin laskettu sen mukaan, että omaa ajoa on 18 000 km vuodessa.
 
Haluan asua Helsingissä. Omiin liikkumisiin toimii 99% omat jalat ja polkupyörä, mutta työnpuolesta ajan ympäri Suomea paikkoihin ja aikataululla joka on mahdollinen vain autolla. Työsuhdeautonkin toki saisin, mutta ei mitään järkeä siinäkään kun omalla saa km korvaukset ja työsuhdeauton verotusarvo on kova kun omaakaam ajoa ei ole juuri yhtään.

Ympäri Suomea kuulostaa dieseliltä omaan korvaan. Minusta pitäisi olla firman auto tuolla kuvauksella.
 
Jos joutuu asumaan Helsingissä niin oman auton hankinta lienee yksi typerimpiä päätöksiä mitä voi tehdä (Helsingissä asumisen lisäksi.)

Taksit, uberit, yhteiskäyttöautot ja vaikka moposkootteritkin tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksi ja huolettomammaksi vaihtoehdoksi kuin oman rautakuution seisottaminen jossain kadun varrella.

Terveisin Kallion Vihreät? :D

Kattelin omat duunimatkat, 30km suunta, 57e. Eli 114e työpäivä taksilla. Eihän se ole vuodessa kuin 21,5x11x114=26.961e.

Yhteiskäyttöautoja ei ole lähelläkään tarjolla ja kun matkaaminen tapahtuu monesti vähintään toisen suunnan osalta ruuhka-aikaan, ei niitä edes olisi edes vapaana vaikka niitä olisi aina tarjolla kuin Alepa-pyöriä.

30km etäisyys tietää moposkootterilla aika pitkää rupeamaa kun liikutaan kaupungista toiseen poikittain, aikalailla joutuu kiertelemään kun kehäteillä ja koneteillä ei saa ajaa, aikaa palaa joku 1h20min varmaan suunta. Lisäksi talvella hyvin vittumaista vedellä skodella pakkasessa.

Sitten on tietysti julkiset, noin kaksi tuntia per suunta, neljää eri kyyditsijää käytettävä ja vaihdothan sujuu aina just nappiin.

Tai sit vain menee omalla autolla 20-30min per suunta? :vihellys:
 
Niin, ja maksaa lisäksi kadunvarsipysäköinnistä tai parkkihallista, auton huolloista, arvonalenemasta, vakuutuksesta, ajoneuvoveroista, katsastamisesta, ylinopeussakoista, ruuhkamaksuista ja tietulleista plus tietysti polttoaineesta.

t: ulkomaille muuttanut (ja suomen liikennepolitiikkaan syvästi vittuuntunut)
 
Audi A3 2012 - eli 8V. S-line paketti eli mitä se tuo lisää? Onko kaikissa S-sarjalaisissa jotain muutosta alustassa vertaa ei S-line? Vittu voi olla hankalaa näiden kaikkien erojen löytäminen.
Ja mitä uuttaa on 2016 vertaa 2014?
 
Audeissa tuo "S-line" on niin ympäripyöreä "varustetaso" ettei tuohon voi vastata. Noita S-line paketteja kun voi löytyä sisätiloihin, helmoihin, korin muihin osiin yms yms. ja jos autosta löytyy yksikin tuollainen (orkkis tai jälkikäteen asennettu) niin autoa voi markkinoida "S-line" mallina.

S-line ja sitten taas S-sarja (S3 vrt. A3) on kaksi aivan eri asiaa.
 
No ei tietenkään puhuta edes samassa lauseessa S ja RS malleista vaan ihan vain S-Line. Perus S-line tiputtaa alustaa normaalista 15mm ja sitten S-Line alustasarjalla 25mm?
 
Niinkuin edellä kirjoitin, tuo nettiauton "S-line" maininta voi tarkoittaa pelkästään jotain levikehelmoja. Näkemättä PR-koodeja on täysin mahdotonta mennä sanomaan kuuluuko siihen myös madaltavaa alustaa yms yms.
 
Mondeo on pikkasen vanha malli varsinkin verrattuna uuteen Focukseen. En tiedä onko niissä niitä ominaisuuksia, joille on käyttöä? Kaipaan uuteen autoon aktiivisia turvavarusteita, kuten risteävän liikenteen tunnistus, automaattijarrutus, adaptiivinen vakkari jne. Mukana kulkee vauva ja parivuotias lapsi, ja emäntä ajaa todella harvoin, mutta silloin kun ajaa niin lisäturvalle on käyttöä. :lol:

Edit: Mondeossa on näköjään 500 litran kontti. Se on automaattihylsy. Focuksessakin on 608l.

Oli ihan pakko tarkistaa mitat kun en meinannut heti uskoa. Mondeossa on noin 5 senttiä pidempi tavaratila. Leveys ja korkeus lähellä toisia, mutta Focuksessa on saatu lisää litroja tavaratilan lattian alle. Arkisessa käytössä ovat siis lähellä toisia. Ei niitä tavaroita luukkujen alta ole kiva kaivaa jos siinä päällä on vaikka rattaat. Yllätti kyllä Focuksen tilat. En sitten tiedä tuntuuko Mondeo silti vielä isommalta autolta, vaikka mallilla onkin jo vähän ikää verrattuna Focukseen.
 
On saatana tehty hankalaksi tämä vertailu. Ennen tunnisti S-linen siitä että oli merkintä. Nyt ei kaikissa ole edes sitä vaikka on vaan spoileri lisätty
 
"samasta moottorista" on hivenen harhaanjohtavasti sanottu, mutta saman iskutilavuuden omaavasta ja saman lohkon ympärille rakennetuista kyllä.

VAG ei tietääkseni ole ikinä harrastanut puhtaasti softakuristusta, vaan niissä pienempitehoisissa moteissa on ollut ihan fyysisiä eroja ahtimen/suutinkärkien/mäntien öljyruiskujen yms yms. osalta.
 
Työsuhdeauton verotusarvoon voi hakea vähennyksiä jos pitää ajopäiväkirjaa ja voi siten todistaa, että omaa ajoa on vain vähän. Verotusarvo on vissiin laskettu sen mukaan, että omaa ajoa on 18 000 km vuodessa.
Ehkä, mutta en jaksa täytellä ajopäiväkirjoja ja haluan mieluummin oman auton.
Ympäri Suomea kuulostaa dieseliltä omaan korvaan. Minusta pitäisi olla firman auto tuolla kuvauksella.
No joo, päälle 10v menty omalla halvalla bensa vehkeellä jo, mutta kohta olisi vaihdon paikka ennenkuin jotain isompaa hajoaa. Jotenkin tuo Volvo V60 houkuttaisi kun ruotsista saisi aika kohtuu hinnalla ja tason nosto nykyisestä autosta olisi todella huima.

Toisaalta diesel autojakin on vielä niin paljon, että luulisi että sen 10v vielä dieseliä myydään edes suht kohtuullisella hinnalla? Sitten voikin ostaa jonkun käytetyn sähköauton alle.
 
"samasta moottorista" on hivenen harhaanjohtavasti sanottu, mutta saman iskutilavuuden omaavasta ja saman lohkon ympärille rakennetuista kyllä.

VAG ei tietääkseni ole ikinä harrastanut puhtaasti softakuristusta, vaan niissä pienempitehoisissa moteissa on ollut ihan fyysisiä eroja ahtimen/suutinkärkien/mäntien öljyruiskujen yms yms. osalta.
Kyllä esim. tuon oman auton 3.0TDI motti on sellainen ettei 217/225/233hv malleissa ole mitään eroa muuta kuin softassa. Ja jostain himmetin syystä noita on myyty vielä samaan aikaan. Kaikki menee esim. samalla remappauksella (jollei tehdä autoon omaa custom softaa) siihen 275hv "stage 1":n ilman mitään rautapäivityksiä.

Ja eikös esim. vuosituhannen alun Scodiillaceissa ollut ihan sama 1.8T motti faceliftin jälkeen; 150 & 180hv malleissa identtiset koneet, pl. softaus (kun faceliftissä tuli K03s turbot kaikkiin 1.8T:n)? Kummatkin menee samalla softalla sen 210hv.
 
Polo 6r 1.6 tdi on käynyt mielessä. Mitään kovin pahoja ongelmia ei taida olla? Softattuna jaksaisi varmaan kärryäkin vetää.
 
V50 Volvoa tullut hieman katseltua. Bensakoneella tietty, moottoreista löytynyt hyvin tietoa paitsi tuosta ainakin -10 vm alkaen esiintyvästä 2.0f 145hp koneesta?

Mahtaako tuo olla Volvon omaa tuotantoa vai muualta lainattu? Maistuuko öljy tai muuta vastaavaa?
 
V50 Volvoa tullut hieman katseltua. Bensakoneella tietty, moottoreista löytynyt hyvin tietoa paitsi tuosta ainakin -10 vm alkaen esiintyvästä 2.0f 145hp koneesta?

Mahtaako tuo olla Volvon omaa tuotantoa vai muualta lainattu? Maistuuko öljy tai muuta vastaavaa?
Moottori on Fordilta Duratec FFV eli omaa sukua Mazda L-moottori. Ainakin vanhemmissa saattoi öljy maistua. Uudemmissa kuten tuo ei ilmeisesti ole ollut ongelmia.
 
Ai se onkin samaa Mazda Ford sarjaa kuin myös 1,8 kone. Tuosta koneesta ei kovin hyviä kokemuksia ole Focuksen nokalla, mutta pitää vielä tutkia tuota isompaa.

Volvon omia on siis vain 2,3 ja 2.5T koneet.
 
No joo, päälle 10v menty omalla halvalla bensa vehkeellä jo, mutta kohta olisi vaihdon paikka ennenkuin jotain isompaa hajoaa. Jotenkin tuo Volvo V60 houkuttaisi kun ruotsista saisi aika kohtuu hinnalla ja tason nosto nykyisestä autosta olisi todella huima.

Sama tilanne oli viime syksynä ja samat johtopäätökset tein, eikä ole kaduttanut. Todella tyytyväinen ollut -13 V60:een. Vastinetta rahalle on nykyhetkellä todella paljon paremmin kuin Suomen markkinoilla, ja vaikka jälleenmyyntiarvo vuosien päästä on kysymysmerkki niin se on sen ajan murhe. Aika moni suomalainen on huomannut saman (HS 8.6.).
 
Vanha lähti ja pitäisi päivittää perheen kakkosautoa, etsiskelyssä ollut Polo ja Yaris vm. 2012-2015 ikävuosilta ja jonkun verran tullut seurailtua tuota ruotsin tarjontaa, kun kyllä siinä näyttäisi sen pari tonnia säästävän.. Mutta, mites tuo volkkarin 1.4 vapaasti hengittävä moottori, onko se miten luotettava? Törmäsin vain tekstiin missä sanottiin sen olevan huonoin tekele VAG:n historiassa, ja nimenomaan tuo vapaastihengittävä, oisin tuon uskonut tsi:stä, mutta mikäs tuossa on sitten huonoa, kun jakopääkin on siinä hihnalla?
 
Vanha lähti ja pitäisi päivittää perheen kakkosautoa, etsiskelyssä ollut Polo ja Yaris vm. 2012-2015 ikävuosilta ja jonkun verran tullut seurailtua tuota ruotsin tarjontaa, kun kyllä siinä näyttäisi sen pari tonnia säästävän.. Mutta, mites tuo volkkarin 1.4 vapaasti hengittävä moottori, onko se miten luotettava? Törmäsin vain tekstiin missä sanottiin sen olevan huonoin tekele VAG:n historiassa, ja nimenomaan tuo vapaastihengittävä, oisin tuon uskonut tsi:stä, mutta mikäs tuossa on sitten huonoa, kun jakopääkin on siinä hihnalla?
Muistaakseni varsin heikko kone on ja ainakin mutsin Golfissa on ollut ties mitä mielenkiintoista tuolla koneella. Jotenkin muistelen että sylinterit menevät soikeaksi ja öljyä palaa ja ties mitä kivaa.
 
Eli parempi koettaa venyttää kukkaroa ja yrittää saada faceliftatun 6R polon 1.2tsi?
 
Eli parempi koettaa venyttää kukkaroa ja yrittää saada faceliftatun 6R polon 1.2tsi?
1.2tsi on toinen kone mihin en kyllä koskisi. Jakoketjut ja ties muut "ihanat" ominaisuudet ovat varsin ikäviä vaikka kilsoja ei paljon tulisikaan. Suosittelen itse tuon ikäisissä unohtamaan koko mallin ellet saa jollain ns yleisesti luotettavan koneen maineessa olevaa. Seurannut sivusta kun moni tuttu on suosituksiani vasten ostanut noita ja esim juuri faija tuon 1.4 Golfin ja ongelmaahan siitä vain on seurannut ja jatkuvaa kiroamista.
 
1.2tsi on toinen kone mihin en kyllä koskisi. Jakoketjut ja ties muut "ihanat" ominaisuudet ovat varsin ikäviä vaikka kilsoja ei paljon tulisikaan. Suosittelen itse tuon ikäisissä unohtamaan koko mallin ellet saa jollain ns yleisesti luotettavan koneen maineessa olevaa. Seurannut sivusta kun moni tuttu on suosituksiani vasten ostanut noita ja esim juuri faija tuon 1.4 Golfin ja ongelmaahan siitä vain on seurannut ja jatkuvaa kiroamista.

Tuohon faceliftiinhän, eli 8/2014-> on vaihtunut ketju hihnaksi ja tuosta en muista lukeneeni mitään huonoja uutisia (ainakaan vielä..)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 261
Viestejä
4 471 368
Jäsenet
73 912
Uusin jäsen
The Bear

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom