Mikä auto minulle?

Kuinkas paljon täällä on JDM väkeä? Pitäisi saada auto näillä ehdoilla:

-tilat kolmelle ihmiselle (takapenkki voi olla näitä joihin juuri ja juuri mahtuu
-tehoa 300hp+, turbosta plussaa
-mukavuuksia mahd. paljon
-sanotaan 2000 ja uudempi
-alle 20ke, mutta jos se ns täydellinen löytyy, joustaa
-luotettava
-takaveto tai nelikko
-stereot saa ainakin päivitettyä tai vaihdettua Android Autoa tukeviin ja poppi saa raikaa, tai auton pitää kyetä kompensoimaan poppien puute jotenkin

Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.

Tällä hetkellä kaikki samanlaiset Crownit ovat olleet jotenkin vääränlaisia, enkä ole oikein löytänyt sellaista joka olisi antanut saman fiiliksen, tai pikkukoneella jossa teho putoaa liikaa.
Mites nämä?




 
Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.
.
.
EDIT: Legit tuo itsellä ollut oli enemmän kuin hyvä yksilö. Toisen noilla spekseillä ja lookilla varustetun löytö vaatii työtä tai rakentelua. Paljon pieniä muutoksia siellä ja täällä.
Mitä tuolle sitten oikein tapahtui... ja mitä meni rikki? Onko mitään saumaa laittaa raatoa omatoimisesti liikennekuntoon?Pystyisikö hankkimaan toisen hylsyn, josta siirtäisi osia tuohon hyvään yksilöön.

Ainakin joskus vakuutusyhtiöt on saattaneet tarjota ihan hyvät rahat auton omatoimiseen korjaukseen. Oikeasti hyvän yksilön arvo omistajalle on kuitenkin merkittävästi suurempi kuin auton mikään markkinahinta.
 
Mitä tuolle sitten oikein tapahtui... ja mitä meni rikki? Onko mitään saumaa laittaa raatoa omatoimisesti liikennekuntoon?Pystyisikö hankkimaan toisen hylsyn, josta siirtäisi osia tuohon hyvään yksilöön.

Ainakin joskus vakuutusyhtiöt on saattaneet tarjota ihan hyvät rahat auton omatoimiseen korjaukseen. Oikeasti hyvän yksilön arvo omistajalle on kuitenkin merkittävästi suurempi kuin auton mikään markkinahinta.
Toinen auto 80kmh kylkeen ja 180 astetta käännös penkkaan vasten. Liikaa vaurioita kun ei rajoitu vain yhteen oveen vaan alustaa, takia-akseli siirtynyt, puskuria, vannetta, putkisto jne jne...

PXL_20250710_050847777.MP.jpg
 
Kuinkas paljon täällä on JDM väkeä? Pitäisi saada auto näillä ehdoilla:

-tilat kolmelle ihmiselle (takapenkki voi olla näitä joihin juuri ja juuri mahtuu
-tehoa 300hp+, turbosta plussaa
-mukavuuksia mahd. paljon
-sanotaan 2000 ja uudempi
-alle 20ke, mutta jos se ns täydellinen löytyy, joustaa
-luotettava
-takaveto tai nelikko
-stereot saa ainakin päivitettyä tai vaihdettua Android Autoa tukeviin ja poppi saa raikaa, tai auton pitää kyetä kompensoimaan poppien puute jotenkin

Toyota Crown Athlete 3.5l 184 koppaisena oli vielä tähän aamuun asti. Mutta 99.9% varma lunarikeikka ja autokin jo Copartilla.

Tällä hetkellä kaikki samanlaiset Crownit ovat olleet jotenkin vääränlaisia, enkä ole oikein löytänyt sellaista joka olisi antanut saman fiiliksen, tai pikkukoneella jossa teho putoaa liikaa.

Täyttää varmaankin muut vaatimukset, mutta turboa ei ole. Ratti on oikealla, joten voi olla Japanista tuotu.
 
En näe miksi ei huoltaisi, pitää lisätä tuo listalle, harmi vain tuo kosketusnäytön puute. Android auto ei tuskin ole se helpoin optio lisätä tuohon.
 
Pari noista olikin jo kyylätty, mutta tuo Aristo voisi olla katsomisen arvoinen.
Aristolle toinen ääni myös.
Parin JZS147:n omistaneena kaipaan kovasti näiden fiilistä. Toki tuo uudempikoppainen mulkosilmäkin on jees, vanhempi mielestäni hienompi, mutta huonommin tarjolla.
 
Vaimo kyllästyi vanhaan Corollaani (farmari, 2007) ja hinkuu uudempaa. Iskenyt silmänsä 2017 Kia 1,0 ISG 100hv Edition 7 SW EcoDynamics, 135 tkm farmariin. 8,5 K pyyntiä.

Käyttötarkoitus työmatkat (30 km motaria suuntaansa) ja koiranäyttelyt joissa tykkää käydä. Kysymys onkin, onko nuo olleet perusok, ei mitään mukavaa piilevää kuten Opelin 2.2 moottorissa aikanaan oli jne. Arpapeliähän vanha auto on mutta jos joku vinkki irtoaa.
 
Aika paljon joutuu kojelautaa purkamaan juutuubi-videoiden perusteella. Eivät ole halpoja laitteita ja tietysti Kiinalaista laatua. Taitaa olla aika iso riski.
Siis android autonhan saa tuollaisiin erittäin helposti, android auto mokkula vaan usb:llä kiinni.
 
Vaimo kyllästyi vanhaan Corollaani (farmari, 2007) ja hinkuu uudempaa. Iskenyt silmänsä 2017 Kia 1,0 ISG 100hv Edition 7 SW EcoDynamics, 135 tkm farmariin. 8,5 K pyyntiä.

Käyttötarkoitus työmatkat (30 km motaria suuntaansa) ja koiranäyttelyt joissa tykkää käydä. Kysymys onkin, onko nuo olleet perusok, ei mitään mukavaa piilevää kuten Opelin 2.2 moottorissa aikanaan oli jne. Arpapeliähän vanha auto on mutta jos joku vinkki irtoaa.

Kyllähän tuossa aika iso hyppäys tulee monessakin ominaisuudessa jos lähtökohta on 2007 vuoden corolla. Kyllä kai tuo Hyundai/Kia 1.0 kone on ihan asiallinen ollut, mutta kuten pikkuturbot yleensäkin niin suosittelisin pitäytymään hyvissä huoltokäytännöissä ja tarkistamaan huoltokirjan.

Jos kyse on tuosta raisiolaisen liikkeen ilmoituksesta niin se on tekstin mukaan juuri katsastettu. Itse kyllä kävisin ehkä kuntotarkastuksessa, sillä liikkeen katsastama auto on hyvin usein katsastettu vain paperilla, eikä ole mitään takeita että siellä on jotain ongelmaa esim. alustan osissa. Ja koska seuraava katsastus on vasta vuoden päästä niin sitten niitä vikoja ei enää edes saa myyjän piikkiin. Kunhan menee toiselle asemalle missä katsastus on tehty.

Not great, not terrible voisi sanoa.
 
Tuo palikka nimenomaan sen siihen lisää, se on sen palikan tarkoitus.
The rule of thumb is that AAWireless adapters can be seamlessly integrated into your car setup if:
  • you have an Android smartphone that supports the Android Auto app
  • your car's head unit (infotainment system) has wired Android Auto
Eli ei lisää mitään vaan muuttaa vain langattomaksi.
 
Kellään kokemuksia Lexus LS460:stä? Kävin tuossa paria moista katsomassa ja iskin silmäni toiseen. Mitä katsoa, mitä varoa, mitä tietää? Noita 2008- ja uudempia.
 
Kyllähän tuossa aika iso hyppäys tulee monessakin ominaisuudessa jos lähtökohta on 2007 vuoden corolla. Kyllä kai tuo Hyundai/Kia 1.0 kone on ihan asiallinen ollut, mutta kuten pikkuturbot yleensäkin niin suosittelisin pitäytymään hyvissä huoltokäytännöissä ja tarkistamaan huoltokirjan.

Jos kyse on tuosta raisiolaisen liikkeen ilmoituksesta niin se on tekstin mukaan juuri katsastettu. Itse kyllä kävisin ehkä kuntotarkastuksessa, sillä liikkeen katsastama auto on hyvin usein katsastettu vain paperilla, eikä ole mitään takeita että siellä on jotain ongelmaa esim. alustan osissa. Ja koska seuraava katsastus on vasta vuoden päästä niin sitten niitä vikoja ei enää edes saa myyjän piikkiin. Kunhan menee toiselle asemalle missä katsastus on tehty.

Not great, not terrible voisi sanoa.
En tiedä, kuinka paljon on "essonbaaria" ja kuinka paljon totta, mutta broidilla oli Hyny tuolla pikkukoneella ja se kärsi jostain (imupuolen?) karstoittumisongelmista. Väittämän mukaan seuraa ongelmia, jos sillä ajaa vain pätkäajoa, eikä anna sille välillä kunnolla monoa.
 
Oma käsitys että ovat aikalailla pomminvarmoja. Itse olen aina haaveillut noista vanhemmista LS:stä ja muutamalla kaverilla niitä on ollutkin, nyt tuttavapiirissä pari tuollaista uudempaa. Muistaisin että ainoat "kiroukset" ovat olleet ihan helvetin kalliit etu-umpiot, tuulilasi ja startin vaihto. Muuten nuo LS:t on käsittääkseni ihan järjettömän laadukkaita laitteita.
 
En tiedä, kuinka paljon on "essonbaaria" ja kuinka paljon totta, mutta broidilla oli Hyny tuolla pikkukoneella ja se kärsi jostain (imupuolen?) karstoittumisongelmista. Väittämän mukaan seuraa ongelmia, jos sillä ajaa vain pätkäajoa, eikä anna sille välillä kunnolla monoa.
Imupuolen karstaongelmat on käsittääkseni yleisiä useimmissa suorasuihkukoneissa. Merkistä riippumatta vähemmällä pääsee, kun etsii pykälää vanhemman old-skool monipisteruiskun.
 
Oma käsitys että ovat aikalailla pomminvarmoja. Itse olen aina haaveillut noista vanhemmista LS:stä ja muutamalla kaverilla niitä on ollutkin, nyt tuttavapiirissä pari tuollaista uudempaa. Muistaisin että ainoat "kiroukset" ovat olleet ihan helvetin kalliit etu-umpiot, tuulilasi ja startin vaihto. Muuten nuo LS:t on käsittääkseni ihan järjettömän laadukkaita laitteita.
Joo siis laatuvaikutelma oli aika hurja. Ja tuohon tulisi luonnollisesti tuulilasivakuutus. Umpiot todnäk halvempi korjata aftermarket valoilla, joista voi sitten valita mieleisensä.
 
Joo, tuskin kukaan näistä vähänkään ymmärtävä enää lähtee marmorilta hakemaan umpioita. Joskus aikaan oli joku ongelma että kaikki aftermarket umpiot oli jotain JDM mallien umpioita tmv. mistä ei löytynyt e-hyväksyntää. Nykypäivänä varmaan homma jo jotain muuta ja eikös nykyään kelpaa jo dot-hyväksytytkin.
 
Imupuolen karstaongelmat on käsittääkseni yleisiä useimmissa suorasuihkukoneissa. Merkistä riippumatta vähemmällä pääsee, kun etsii pykälää vanhemman old-skool monipisteruiskun.

on myös suorasuihkukoneita missä toi ei ole ongelma ollenkaan. Näitä esim jotkut Audit joissa on molemmat ruiskuttimet sekä sitte Nissanin vaikka Qashqai mk1 HR16DE koneella. (2006-2014) ilman egrää, porttiruiskutettu
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tuskin kukaan näistä vähänkään ymmärtävä enää lähtee marmorilta hakemaan umpioita. Joskus aikaan oli joku ongelma että kaikki aftermarket umpiot oli jotain JDM mallien umpioita tmv. mistä ei löytynyt e-hyväksyntää. Nykypäivänä varmaan homma jo jotain muuta ja eikös nykyään kelpaa jo dot-hyväksytytkin.
Kelpaa ilman e-hyväksyntää jos olen ymmärtänyt oikein.
 
En tiedä, kuinka paljon on "essonbaaria" ja kuinka paljon totta, mutta broidilla oli Hyny tuolla pikkukoneella ja se kärsi jostain (imupuolen?) karstoittumisongelmista. Väittämän mukaan seuraa ongelmia, jos sillä ajaa vain pätkäajoa, eikä anna sille välillä kunnolla monoa.
Kaikki suorasuihku koneet kärsii tuosta ongelmasta
 
Ja Toyotalla (+Leka) oli joskus myös, en tiedä nykytilaa.
 
Kellään kokemuksia Lexus LS460:stä? Kävin tuossa paria moista katsomassa ja iskin silmäni toiseen. Mitä katsoa, mitä varoa, mitä tietää? Noita 2008- ja uudempia.
Valitettavasti ei ole omaa kokemusta. En enää löytänyt lähdettä, mutta joskus törmäsin varoitukseen ensimmäisten vuosien malleista (2006 - 09.) Niissä on enemmän vikoja kuin LS:ssä keskimäärin.
 
Valitettavasti ei ole omaa kokemusta. En enää löytänyt lähdettä, mutta joskus törmäsin varoitukseen ensimmäisten vuosien malleista (2006 - 09.) Niissä on enemmän vikoja kuin LS:ssä keskimäärin.
Noo... Tulee jos on tullakseen. Kauppoja hionut nyt yhdestä pitkästä LS600h:sta. Kaikki paitsi president paketti ja kunto erittäin mainio. Muuten vakio mutta 21" vanteet ja ilma-alustan saa ihan tonttiin. Vanteet menee vaihtoon tuuman pienempiin ja pitää varmistaa että kunto on mitä luvataan niin on melkein homma hoidettu.
 
Sitten rakentamaan 20 000e hifejä ja oni-camberia niin alkaa olla melko vip-henkinen laitos
 
Sitten rakentamaan 20 000e hifejä ja oni-camberia niin alkaa olla melko vip-henkinen laitos
Älä viitsi, vanteet ja renkaat olisivat jo melkein 4ke. Ja onneksi autossa on paras hifopaketti mitä noihin sai. Luovutin autohifin kanssa jo vuosia sitten ja totesin että kunhan soi edes semi jees koko taajuusalueen ja on DSP niin olen tyytyväinen. Mutta oli kyllä mallia helvetin mukava. Ja toi on niitä autoja joissa istuu ilomielin takana. Kertonee pakoäänistä jotain että kaveri pyysi lyömään käyntiin, ja auto oli jo käynnissä :D. Mutta tosiaan ilmastoidut nahat joka penkissä, kaikki mahdolliset säädöt joka asiaan edessä ja takana. Plus varusteita mitkä piti ihan googlettaa mitä edes ovat. Oli siinä jotain spessua. Etenkin jos tosiaan on siinä kunnossa kuin lupaavat niin on jo aika hämy laitos kun saa ihan tonttiin, vanteet center floatter keskiosilla ja muutenkin habitus mallia legit vip vip. Kaveri oli heti että äkkiä Uber black ajoon :D. Ja on niin pitkä että en usko että mahtuisi yhteenkään taloyhtiön autotalliin :D.
 
Tommonen LS olisi kyllä jotakin. Ei lähellekkään niin huomiota herättävä kun joku 7-sarja tai S-mese ja taatusti luotettavampi. Oliko tuo jdm versio vai ihan länsimainen? Onko tossa hybridissä samalainen vaihteisto kun muissakin Tojon hybrideissä vai onko tuossa jokin ns. "speciaalimpi" versio eCVT:stä?
 
Tommonen LS olisi kyllä jotakin. Ei lähellekkään niin huomiota herättävä kun joku 7-sarja tai S-mese ja taatusti luotettavampi. Oliko tuo jdm versio vai ihan länsimainen? Onko tossa hybridissä samalainen vaihteisto kun muissakin Tojon hybrideissä vai onko tuossa jokin ns. "speciaalimpi" versio eCVT:stä?
No siis ajoin tänään moisen takana ja en tajunnut edes että oli moinen, ennen kuin katsoin erikoiskilpiä. Kunnon sleepperi. Jos tuo tulee pihaan niin todnäk takakontin merkit lähtevät heti, jolloin ainoa mistä voi päätellä mitään on vanteet ja mataluus.

Tuo mistä neuvottelen on JDM. Askista en osaa sanoa muuta kuin että toimii helvetisti paremmin kuin Corolla eCVT. En tiedä johtuuko tehokkaammasta, kuulema 200hp sähkömoottorista vai mistä, mutta herää kaasupolkimen painamiseen ihan eri tavalla.
 
No siis ajoin tänään moisen takana ja en tajunnut edes että oli moinen, ennen kuin katsoin erikoiskilpiä. Kunnon sleepperi. Jos tuo tulee pihaan niin todnäk takakontin merkit lähtevät heti, jolloin ainoa mistä voi päätellä mitään on vanteet ja mataluus.

Tuo mistä neuvottelen on JDM. Askista en osaa sanoa muuta kuin että toimii helvetisti paremmin kuin Corolla eCVT. En tiedä johtuuko tehokkaammasta, kuulema 200hp sähkömoottorista vai mistä, mutta herää kaasupolkimen painamiseen ihan eri tavalla.
No oletko ajanut RAV4 plugarilla, kummasti se +300hv auttaa liikkumiseen vs 140hv, jo se 200hv corolla on ihan mukava ajaa arjessa!?

En muutenkaan ymmärrä tuota eCVT haukkumista, kun perus Yaris toimii huomattavasti sivistyneemmin, kuin joku perus nissan 1.6 vaparina ja normaalilla CVT laatikolla, mutta onhan se nyt selvää, että hevosvoimat ja vääntö auttaa pitämään kierrokset matalampina, eikä kierroksia täydy huudattaa niin pitkään koska enemmän tehoa = nopeammin tavoite nopeuteen.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
No oletko ajanut RAV4 plugarilla, kummasti se +300hv auttaa liikkumiseen vs 140hv, jo se 200hv corolla on ihan mukava ajaa arjessa!?

En muutenkaan ymmärrä tuota eCVT haukkumista, kun perus Yaris toimii huomattavasti sivistyneemmin, kuin joku perus nissan 1.6 vaparina ja normaalilla CVT laatikolla, mutta onhan se nyt selvää, että hevosvoimat ja vääntö auttaa pitämään kierrokset matalampina, eikä kierroksia täydy huudattaa niin pitkään koska enemmän tehoa = nopeammin tavoite nopeuteen.
Corollassa painat kaasua, saat odottaa pari sekuntia että jotain tapahtuu. Se on se ongelma. Tuossa tapahtui liikettä heti, oletan että sähkön voimin, mutta vaikea sanoa.

Mitä Corollaan tulee, ei tule kovin monta hyvää asiaa mieleen.
 
Corollassa painat kaasua, saat odottaa pari sekuntia että jotain tapahtuu. Se on se ongelma. Tuossa tapahtui liikettä heti, oletan että sähkön voimin, mutta vaikea sanoa.

Mitä Corollaan tulee, ei tule kovin monta hyvää asiaa mieleen.
Et varmaan ole painanut kaasupoljinta pohjaan, tai sitten olit rikkonut sen. Ei nimittäin kuulosta normaalilta.

Nuo isot LS ei mitään tykkejä ole eikä ne kovin hyvin kiihdy nekään. Tietty riippuu mihin vertaa. Ei noita kiihdyttelyyn ole tehty vaan aristokraattiseen etenemiseen valtatiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Et varmaan ole painanut kaasupoljinta pohjaan, tai sitten olit rikkonut sen. Ei nimittäin kuulosta normaalilta.

Nuo isot LS ei mitään tykkejä ole eikä ne kovin hyvin kiihdy nekään. Tietty riippuu mihin vertaa. Ei noita kiihdyttelyyn ole tehty vaan aristokraattiseen etenemiseen valtatiellä.
Oi kyllä se kaasu on pohjassa. Jos on auto rinnalla ja haluat vaihtaa sille kaistalle, joudut runttaamaan kaasun pohjaan pari sekuntia ennen. On niin iso viive kaasupolkimen painalluksesta siihen että auto tekee jotain. 2021 Corolla jossa oli ostaessa 22tkm.

Mitä etenemiseen tulee, Model 3 performance antoi main miten auto voi kiihtyä kadulla, eihän tuollaisella "perus" kipolla ole mitään mahdollisuuksia. Mutta ero fiiliksessä on valtava.
 
LS mittakaavalla se heikoin malli tuo 460nen, enemmän pikkuvikoja, kalliimpia korjauksia ja isommat käyttökulut kuin muissa malleissa. Se ei toki tarkoita että vikaantuminen olisi yleistä.
Kannattaa tutustua the car care nut:in YT videoihin aiheesta, löytyy useampaa videota 460n liittyen.

EDIT: Kyseessä olikin 600h, noh kuitenkin samat ongelmat kun 460ssä mutta iäkkään hybridin lisäämät ongelmat.
 
Viimeksi muokattu:
0 - 100 taituu LS 600h:lla 6,3 s ja huiput on 250. Mielestävän hyvinkin riittävä suorituskyky tuon kokoluokan ja tyylin autoon.
Saksalaiset taitavat kiihtyä paremmin, mutta oli nuo autolehdet mittailleet 5.8s kiihtyvyydeksi. Ja huiput jos rajoitinta ei ole poistettu on 180kmh ja bonuksena vakkarin max nopeus on 110kmh. Mutta ihan tarpeeksi tuo lähtee. On niitä autoja jotka eivät irtoa viivalta, mutta ohituskiihtyvyys on kunnossa. Bonuksena toki omaan on tulossa isoa rengasta joten ei jää ainakaan pidosta kiinni. Plus en tiedä mitä saisi aikaan leikkimällä tuolla ilmajousituksen säätöboxilla. Voisi saada painonsiirron paremmaksi ja teoriassa enemmän tehoa tiehen.
 
Saksalaiset taitavat kiihtyä paremmin, mutta oli nuo autolehdet mittailleet 5.8s kiihtyvyydeksi. Ja huiput jos rajoitinta ei ole poistettu on 180kmh ja bonuksena vakkarin max nopeus on 110kmh.
180 jos on huiput rajoitettu niin taitaa olla kyseessä Japanin tuonti? Kumma tuo vakkarin max. nopeus, voisiko sekin olla joku Japanin rajoitus?

Joko olet laittanut autonkuljettajan paikan auki? ;)
 
180 jos on huiput rajoitettu niin taitaa olla kyseessä Japanin tuonti? Kumma tuo vakkarin max. nopeus, voisiko sekin olla joku Japanin rajoitus?

Joko olet laittanut autonkuljettajan paikan auki? ;)
JDM tuonti juu. 110kmh on isoin nopeusrajoitus japanissa, joten keksivät lyödä limitterin vakkariin.

Autonkuljettajan paikka olisi auki, mutta kaveri ei suostunut kun tarjosin 1200pähkinää kuukaudessa. Kuulema sillä määrällä pähkinöitä ei saa nälkää pidettyä kurissa.
 
2,0 TDCi 140 hv PowerShift Titanium A6 5-ovinen, onko nämä millaisia koneita/laitteita? 2015. Ford.
7lovinen Powershift ei ole parhaassa maineessa. Mutta tuo kone on tietääkseni ihan jees ja käytetty 180hp versiona mm Focus ST:ssä.
 
Muuton jälkeen toinen virallinen (lämmitysmahdollisuudella oleva) autopaikka poistuu, niin täytyy vaihtaa webastolliseen autoon tai sit suoraan sähköautoon. Suurin tarve jokunen päivä viikosta (etätöiden määrä vielä auki) tarve ajaa n. 20 km suuntaansa työmatkaa, enimmäkseen motaria. Muulloin lähinnä kauppareissut yms, hyvin satunnaisesti (pari kertaa vuoteen) 250 km mökkimatka. Kaksi henkilöä taloudessa + keskikokoinen koira, eri auton oltava farmari/iso viistoperä kokoluokkaa.

Omien laskujen mukaan sähköauto olisi ylivoimaisesti halvin ratkaisu. Bensa toki toinen vaihtoehto, Euro6 dieselit ei oikein enää iske ureavehkeiden myötä. Latauspisteen asennuksen pitäisi onnistua omalle autopaikalle, sitä ennen lataus normi pistorasiasta (jatkuvasti päällä). Toki kovimpina pakkaspäivinä puolison auto on autopaikalla lämmityksessä jolloin lataus ei onnistuisi, mutta auton voisi siirtää lataukseen etäpäivinä puolison ollessa töissä jne. Järjestelykysymys siis. Työpaikka vaihtuu syksyllä, niin en ole ihan varma latausmahdollisuudesta siellä, mutta maksullinen latauspiste ainakin löytyy läheltä.

Budjetiksi olin ajatellut 15-25k, mieluusti kuitenkin jossain 20k€ tienoilla maksimissaan. Riippuen toki rahoitustarjouksesta :)

Kia e-Niro (2018-2022 malli) sinänsä täyttäisi tarpeet, mutta jotenkin on vaan ulkoisesti aika meh näköinen peli, ei oikein herätä suuria tunteita :D Vaikka tuon 204 hv version pitäisi olla suorastaan sporttinen nykyiseen 115 hv 1.6 turbodiesel farkkuun nähden, pitänee tuollainen käydä koeajamassa. Kona ja Leaf ehkä vähän turhan pieniä kontin osalta, ID3 oletettavasti kans. Isommat VAGin sähköautot sit jo budjetin ulkopuolella. Mitenköhän tuollainen MG 5, noita saisi epäilyttävän halvalla (halpoja toki ovat olleet uutenakin). Juurikaan noita ei ole liikenteessä tullut vastaan. Tuollaisen jälleenmyyntiarvo myös mietityttää, saakohan tuollaisesta mitään >3 vuoden päästä, sit kun tulee tarve vaihtaa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 427
Viestejä
4 885 301
Jäsenet
78 828
Uusin jäsen
Juho00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom