Mikä auto minulle?

Autot yksilöitä… Entinen 1.2 tsi näki pääasiassa maantietä. Myös liikkui aavistuksen hilpeämmin ja taloudellisemmin 98:lla, kustannusero siis mitätön. Orastava nykiminen katosi suuttimien puhdistuslitkulla + ajelin nesteen 98:lla pari tankkia ja sen jälkeen ajoittain, kun tuntui kulkevan paremmin. Voi olla horoskooppiosastoa mutta ei nykinyt enää (50 tkm tms.), joku väitti että lisäaineistus parempi Nesteellä.

Tuon ikäluokan tsi:ssä ei ole dpf:ää, eikä muistaakseni egr:ää. Dieseleissä molemmat, joista ainakin egr voi teini-iän kynnyksellä aiheuttaa toimenpiteitä. Varsinkin jos 15000 km/a on paljolti pätkäajoa. Tästä kulmasta bensa voi olla huolettomampi valinta. Mutta ton ikäiset on yksilöitä.
 
E5 = max 5% etanolia
E10 = max 10% etanolia

Tietysti on ajoneuvokohtaisia eroja, mutta ainakin omalla 1.4TSI:llä huomasti että ellei tulpat olleet ihan uudet ja puhtaat, niin 95E10:llä esiintyi kylmällä koneella nykimistä jos oli enemmän kuormaa ja/tai kiihdyttää ylämäkeen. Tuota tuli moneen kertaan huollossa tutkittua ja ihmeteltyä, kunnes selvisi että tankkaamalla 95E5 bensaa (siis vähemmän etanolia) oireet poistui kokonaan.

Nykyisellä 2.0TSI:llä oon ihan suosiolla tankannu vaan 98E5 koska se on myös mitä ohjekirja suosittelee.
Kyllä, mutta 95E5 eli siis "vanha" ysivitonen ennen tätä E10 muutosta? Mistä tämmöistä edes löytää nykypäivänä?

Vai onko tämä jossain ulkomailla tai tapahtunut 15 vuotta sitten?
 
Viimeksi muokattu:
Ajatus on ostaa uusi ("uusi") kauppakassi. Millainen vekotin olisi Seatin Ibiza 2005, 1,6l bensa? Joskus aiemmin on ollut Skoda Octavia 2005, joka oli kyllä kestävä peli. Mutta miten Seat? Onko näissä alusta, laakerit ja nivelet ym kuinka kestävää sorttia? Ja miten tuo kone, onko uhka pikaisesta porsimisesta (alle 200lk ajettu)?
 
Ajatus on ostaa uusi ("uusi") kauppakassi. Millainen vekotin olisi Seatin Ibiza 2005, 1,6l bensa? Joskus aiemmin on ollut Skoda Octavia 2005, joka oli kyllä kestävä peli. Mutta miten Seat? Onko näissä alusta, laakerit ja nivelet ym kuinka kestävää sorttia? Ja miten tuo kone, onko uhka pikaisesta porsimisesta (alle 200lk ajettu)?

Tuossa iässä puhutaan yksilöistä...

Englanninkielisistä arvosteluista ei äkkiseltään isoja vikoja löytynyt, tosin etujousituksen kulumisesta varoiteltiin ja jakoketjujen kiristimien pettämisestä. 1.6:ssa pitäisi vaihtaa hihna, kiristin ja ohjainrullat neljän vuoden välein, koska muuten jokin rullista voi pettää...


 
No entäpä Volkswagen Golf 1.4 5d Comfortline 1.4 bensa Vuosimalli 2004, ajettu noin 200 000. Onko ketjukoneella? Jos on, ovatko nämä niitä, joissa ketju venyy ja kone porsii?
 
No entäpä Volkswagen Golf 1.4 5d Comfortline 1.4 bensa Vuosimalli 2004, ajettu noin 200 000. Onko ketjukoneella? Jos on, ovatko nämä niitä, joissa ketju venyy ja kone porsii?

Pitäisi tietää tarkemmin moottorityyppi. Tuota Golfia on tehty usealla 1.4 bensakoneella - osassa on hihna, osassa ketju. Laita kiinnostavan rekisteritunnus Motonetin varaosahakuun ja selvitä moottorikoodi.


( Zahnriemen = jakohihna, Kette = ketju)
 
Hihna näkyy olevan. Kiitti vinkistä!

Eli EA111 BCA -moottori? Ei kai tuo mitenkään huono valinta ole.

Weak Spots Issues & Problem Areas On The EA111

The EA111 engines are generally reliable and solid units, as long as you follow the manufacturers service schedules, and use a good quality oil to ensure longevity. Few problems should happen as long as they are regularly serviced and maintained.


Disadvantages of the VW BCA engine
  • This unit is considered quite reliable, but has one unpleasant feature.
  • After 100,000 km, the oil receiver is often clogged and the lubricant pressure drops.
  • Lack of oil sooner or later leads to a wedge of the camshaft or crankshaft.
  • Timing belts can break and just from old age, but the valves bend in any case.
  • Another disadvantage is noisy operation, as well as a low resource of ignition coils.

 
Yksi kyssäri vielä. Eli, kakkosautoksi olisi valikoitumassa Fabia 2003, koneella 1,4 bensa.

Mutta, mikä moottori tässä olisi? Hihna vai ketju?

SKODA FABIA I Combi (6Y5)

Tämä sanoo, että olisi hihnalla:

..mutta taas motonetin haulla löytyykin ketju:

Onko näitä usealla 1,4 moottorilla?

Lisäys:
Eli taitaa olla ketjulla:
1.4 MPI
 
Yksi kyssäri vielä. Eli, kakkosautoksi olisi valikoitumassa Fabia 2003, koneella 1,4 bensa.

Mutta, mikä moottori tässä olisi? Hihna vai ketju?

SKODA FABIA I Combi (6Y5)

Tämä sanoo, että olisi hihnalla:

..mutta taas motonetin haulla löytyykin ketju:

Onko näitä usealla 1,4 moottorilla?

Lisäys:
Eli taitaa olla ketjulla:
1.4 MPI
Noita sai vissiin sekä vanhalla skoda-pohjaisella että modernimmalla vw-koneella. Tilavuus kuutiosentteinä varmaan eri, jos ei muuten tarkkaa tietoa löydy.
 
Löytyykö kokemuksia hyundai 1.0 T-GDI myllystä? 2018 i20 kiikarissa. Saa myös ehdottaa vastaavia malleja ~10k€ +-3k€
 
Suosituksia max 200 tkm ajetusta autosta alle 8000 eur hintaluokassa "kakkosautoksi"? Vähintään C-segmentin kokoluokkaa. Bensa tai diesel.

Onkohan esim. Kian tai Hyundain 1.6 GDI tai 1.6 CRDI tai 1.7 CRDI esimerkiksi miten luotettavia moottoriltaan? Voisi sinänsä kiinnostaa vaikken ole koskaan ajanut. Eivät taida ainakaan pahemmin ruostuakaan ainakaan päältäpäin Kiat tai Hyundait.

Ei millään viittis enempääkään laittaa rahaa kiinni työmatkakulkineeseen.
 
Suosituksia noin 15-20k€ hintaluokan käytetystä autosta kaipailisin. Kilometrejä vuodessa tulee noin 10000 km. Ajot tulee olemaan noin 70% maantieajoa ja toiveissa olisi löytää sellainen auto, jossa autoilu/roadtripit olisi mukavaa ja huoletonta eikä joutuisi kovasta rengasmelusta kärsimään ajaessa. Vakkari ehdoton, adaptiivinen mielellään. Navit(tai Android Auto) ja peruutustutka/kamera hyviä lisiä.
 
Muuten joo, mut "sukkula Civic" ei kelpaa vaimolle jollen saa jotenkin ylipuhuttua :D

Itseäni kiinnostaisi sinällään tuosta se Hatchbackmalli tolla 1.8 bensakoneella.

Itsellä kolmatta vuotta tuo hatchback 1.8 bensalla, vm. 2011 facelift. Kyllä tätä ainakin varovaisesti voin suositella jos löytyy mieleisillä kilometreillä ja perse kestää tämän ulkonäön ja pikkuisen pintakovan jousituksen (lue: kuin potkukelkalla ajaisi) :) Faceliftissä vissiin alkuperäisen vikoja joitain korjailtu, ei ainakaan isoa laskua itselleni ole tässä omistuksen aikana vielä tullut kun ajanut n. 115tkm - 155 tkm välin. Jarrupaloja sinne tänne, molemmat peilien vilkut ja etuiskarit on vaihdettu. Katsastuksessa just kysyin miltä pohja näyttää ja kuulemma ihan tervettä peltiä, tosin eipä se kovin syvältä etsinyt, nähtävästi saattavat ruostua kaarista kun paskat muhii siellä muovien alla.
 
Suosituksia noin 15-20k€ hintaluokan käytetystä autosta kaipailisin. Kilometrejä vuodessa tulee noin 10000 km. Ajot tulee olemaan noin 70% maantieajoa ja toiveissa olisi löytää sellainen auto, jossa autoilu/roadtripit olisi mukavaa ja huoletonta eikä joutuisi kovasta rengasmelusta kärsimään ajaessa. Vakkari ehdoton, adaptiivinen mielellään. Navit(tai Android Auto) ja peruutustutka/kamera hyviä lisiä.

Noilla kriteereillä katsoisin itse jotain saksalaista ja sedan malliset on yleensä vähän hiljaisempia ajossa, kuin farkut. Volkkaria saat varmaan nuorimpana ja vähiten ajettuna, verrattuna mersuun, tai bemariin.
 
Auto suosituksia 15k hinnalla?
Farkku, automaatti, bensa, kohtui pieni kulutus vaatimuksina, bt, kilsat alle 150k. Taajamaa pääosin ajelen, n. 10k vuoteen. Ite kia ceed uusin koppa katellut 1,4T koneella, vähän yli budjetin menis.
 
Auto suosituksia 15k hinnalla?
Farkku, automaatti, bensa, kohtui pieni kulutus vaatimuksina, bt, kilsat alle 150k. Taajamaa pääosin ajelen, n. 10k vuoteen. Ite kia ceed uusin koppa katellut 1,4T koneella, vähän yli budjetin menis.

Kun oot ceediä jo katellu, niin Hyundai i30 on vähän halvempi. Täyttää varmaan muuten kriteerit?

Niin ja @peksii Aasian suunnasta olis hiljaisempia sulle Mazda6 ja Kia Optima, jos saksalaisten hinnat hirvittää? Varusteluiltaan kumminkin löytyy noista sulle jo tarvittavat, jos kabiinit vain kelpaa?
 
Astra tai Insignia - paljon vastinetta rahalle ja peittoaa nuo kiat ja hynikät ajettavuudessa.
 
Auto suosituksia 15k hinnalla?
Farkku, automaatti, bensa, kohtui pieni kulutus vaatimuksina, bt, kilsat alle 150k. Taajamaa pääosin ajelen, n. 10k vuoteen. Ite kia ceed uusin koppa katellut 1,4T koneella, vähän yli budjetin menis.
Itse ottaisin tuolla budjetilla heti oman vanhan auton takaisin, eli Seat Leon ST 1.0TSI DSG Business varustelulla -17 tai uudempi. Kuluttaa todella vähän ja 0-100 alle 10s.
 
Nämä tuoreemmat Kia Ceedit on ajettavuudeltaan jo ihan ok autoja ja en ainakaan itse ole kuullut olevan suurempia tyyppivikoja. Oon ollut tyytyväinen automaatti 1,4T versioon, tosin hatchback versio. Nämä uudempikoppaiset on puhtaasti suunniteltu Eurooppamarkkinoille ja taisi saksalaiset olla vahvasti mukana, joten ei kannata laisinkaan verrata vanhempiin Ceedeihin.

Hatchbackilla 1,4 T:llä pitkäaikainen keskikulutus 6,5 l/100 km missä paljon mukana taajamaa. Maantiellä todellisella 80 km/h kulutus 4,7-5 l/100 km ja motarilla todellisella 120 km/h nopeudella kulutus nousee 6,8-7 l/100 km.

Itse ajanut nyt 30k km (kok. mittarilukema 70k km) eikä ole tullut suuria murheita vastaan. Muutama pieni suunnitteluasia ja ne on laitettu takuun piikkiin mukisematta, kuten liian korkea bensaluukun sisäosa. Kannattaa huomioida, että takuuta maksetaan hieman kalleempina huoltohintoina. Tuossa tapauksessa ei ehkä suurta merkitystä jos lähellä jo takuun umpeutumsta.

Opel Astra oli itsellä myös toinen vaihtoehto ja paljon autoa ja varusteita olisi saanut edullisesti, mutta ehkä siinä on syynä et näiden hinta tippuu kovasti 100k km lähestyessä. En niin paljoa Opeleita tunne, että olisi tiennyt oleelliset murheet, mutta koin Kian helpommin ennakoitavana autona kulujen suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Auto suosituksia 15k hinnalla?
Farkku, automaatti, bensa, kohtui pieni kulutus vaatimuksina, bt, kilsat alle 150k. Taajamaa pääosin ajelen, n. 10k vuoteen. Ite kia ceed uusin koppa katellut 1,4T koneella, vähän yli budjetin menis.
Taajama-ajoon hybridi olisi hyvä. Pienempi kulutus ja ajoneuvovero.
 
Onko SLK mersu (R172) M 271 DE 18 AL moottorilla uhka vai mahdollisuus? Ilmeisesti ketjun venymisongelmaa, onko muuta?
 
Konsultointia tarvittaisiin. Ensiauto etsinnässä puolison kanssa. Budjetti noin 20k, farkkumalli koska koira, vetokoukku myös pakollinen. Olen katsellut Octavioita ja Passatteja, mutta mikä täällä mielipide? Hyvää V60:iä tuskin saa tuolla budjetilla.

Ajoa tulisi noin 10-15k vuodessa. Tarkoitus pitää autoa ehkä noin 4v ja vaihtaa "uudempaan" eli arvon kohtuullinen säilyminen iso plussa.
 
Konsultointia tarvittaisiin. Ensiauto etsinnässä puolison kanssa. Budjetti noin 20k, farkkumalli koska koira, vetokoukku myös pakollinen. Olen katsellut Octavioita ja Passatteja, mutta mikä täällä mielipide? Hyvää V60:iä tuskin saa tuolla budjetilla.

Ajoa tulisi noin 10-15k vuodessa. Tarkoitus pitää autoa ehkä noin 4v ja vaihtaa "uudempaan" eli arvon kohtuullinen säilyminen iso plussa.
Tämän V60 uskaltaisin itse n. 20000 euron luokassa ostaa. Laatikkoöljyt ja awd:n öljyt vaihdettu ajallaan, jakohihna vaihdettu äskettäin ja huollettu kunnolla koko ikänsä. Eli siis hyvin pidetty ja selvästi omassa käytössä ollut auto eikä mikään leasingihme. 4 vuoden jälkeen on vielä ihan järkevällä ajomäärällä jos ajoja tulee ne 10-15000 per vuosi ja siitä saa vaihdossakin jotain. Myyjänä merkkiliike eikä mikään pellefirma.

Tietysti varma ei voi olla tuleeko jotain korjattavaa ja jarrupaloja ja levyjä saattaa joutua piankin uusimaan.
 
Tämän V60 uskaltaisin itse n. 20000 euron luokassa ostaa. Laatikkoöljyt ja awd:n öljyt vaihdettu ajallaan, jakohihna vaihdettu äskettäin ja huollettu kunnolla koko ikänsä. Eli siis hyvin pidetty ja selvästi omassa käytössä ollut auto eikä mikään leasingihme. 4 vuoden jälkeen on vielä ihan järkevällä ajomäärällä jos ajoja tulee ne 10-15000 per vuosi ja siitä saa vaihdossakin jotain. Myyjänä merkkiliike eikä mikään pellefirma.

Tietysti varma ei voi olla tuleeko jotain korjattavaa ja jarrupaloja ja levyjä saattaa joutua piankin uusimaan.

Unohtui näköjään alkuperäisestä myös mainita että diesel ei meidän ajomäärillä ole kannattavaa että bensa tai plugari hakusessa. Itsellä ei tosiaan kokemusta autoista juuri ollenkaan niin vähän skeptinen ollut jos autolla ajettu 200k, mutta totta se on yksilöllistä miten autolla on ajettu ja huollettu.

Noista V60:stä olen koittanut laskeskella sitä vaihtoehtoa, että ottaisi sitten sen vähän kalliimman (25-30k), mutta optimoisi liikkeen kanssa rahoituksen niin, että viimeinen erä on kohtuu iso, jotta kk maksut pysyvät pienenä. Sitten ennen rahoitussopimuksen loppua vaihtaisi auton, jolloinka sitä isompaa erää ei tarvitse maksaa niin kauan kuin auton arvo on suurempi kuin se. Onko tällaisesta järjestelystä täällä kellään kokemusta? Onko tuossa käytännössä mitään järkeä? Esim Wetteriltä kun olet kysellyt niin saisi rahoituksen jollain 5% todellisella korolla ja 60kk maksuajalla.
 
Konsultointia tarvittaisiin. Ensiauto etsinnässä puolison kanssa. Budjetti noin 20k, farkkumalli koska koira, vetokoukku myös pakollinen. Olen katsellut Octavioita ja Passatteja, mutta mikä täällä mielipide? Hyvää V60:iä tuskin saa tuolla budjetilla.

Ajoa tulisi noin 10-15k vuodessa. Tarkoitus pitää autoa ehkä noin 4v ja vaihtaa "uudempaan" eli arvon kohtuullinen säilyminen iso plussa.
Tässä tämmöinen perussuositus ei autoista kiinnostuneelle jolle varmuus > mukavuus: https://beta.nettiauto.com/toyota/corolla/14191648
 
Unohtui näköjään alkuperäisestä myös mainita että diesel ei meidän ajomäärillä ole kannattavaa että bensa tai plugari hakusessa. Itsellä ei tosiaan kokemusta autoista juuri ollenkaan niin vähän skeptinen ollut jos autolla ajettu 200k, mutta totta se on yksilöllistä miten autolla on ajettu ja huollettu.

Noista V60:stä olen koittanut laskeskella sitä vaihtoehtoa, että ottaisi sitten sen vähän kalliimman (25-30k), mutta optimoisi liikkeen kanssa rahoituksen niin, että viimeinen erä on kohtuu iso, jotta kk maksut pysyvät pienenä. Sitten ennen rahoitussopimuksen loppua vaihtaisi auton, jolloinka sitä isompaa erää ei tarvitse maksaa niin kauan kuin auton arvo on suurempi kuin se. Onko tällaisesta järjestelystä täällä kellään kokemusta? Onko tuossa käytännössä mitään järkeä? Esim Wetteriltä kun olet kysellyt niin saisi rahoituksen jollain 5% todellisella korolla ja 60kk maksuajalla.
Mulla on muutamasta Volvosta hyviä ja melko huolettomia kokemuksia kilometriväliltä 200k-250k mutta toki vasta vanhemmista malleista eikä bensakoneisista.

Jos on valmis panostamaan sinne 25-30k luokkaan saattaa merkkiliikkeestä saada Selekt-takuulla olevan ja myyntiä varten valmiiksi huolletun yksilön, ja seuraavat vuodet ja kymppitonnit on hyvät mahikset saada tyyppiviat, jos V60:ssä niitä on, maahantuojan/valmistajan piikkiin. Volvo on aika joustava ollut kun on tarpeeksi uusi, tarpeeksi vähän ajettu ja merkkihuollettu auto. Raja kai jossain 5 vuodessa ja 150000 kilsassa suunnilleen.

edit näitä tämän tyylisiä V60 kannattaa tuossa hintaluokassa katsella Volvo V60, 2021 - Autotalli.com
 
Itse en kyllä suosittele 200k ajettua ostamaan, tuon kilometrimäärän jälkeen alkaa oleen isompaa remonttia tiedossa, kun osa osista on elinkaaren päässä, ennemmin 300k ajettu, noihin on jo ne kalliit rempat tehty, ai mistäkö tiedän? :whistling:
 
Itse en kyllä suosittele 200k ajettua ostamaan, tuon kilometrimäärän jälkeen alkaa oleen isompaa remonttia tiedossa, kun osa osista on elinkaaren päässä, ennemmin 300k ajettu, noihin on jo ne kalliit rempat tehty, ai mistäkö tiedän? :whistling:

Kilometrit eivät ole yhdenvertaisia. Jotkut pääsevät samalla automaattilaatikolla 300 tkm ilman remonttia. Joillakin on jo toinen laatikko menossa 200 tkm kohdalla. Ja jos puhutaan uudehkoista autoista, joilla on ajettu paljon lyhyessä ajassa, niin 300 tkm ajettu auto on voinut käydä katsastuksessa viimeksi 200 tkm kohdalla eikä sen jälkeen kukaan ole puuttunut väljään alustaan ja vuotaviin iskareihin.

Kilometrien sijaan katsoisin ennemmin, missä auto on elämänsä viettänyt (mieluummin maalta tai pikkukaupungista kuin kehäteiden helvetistä) ja millaisessa käytössä ollut (myyntimiehen edustusauto on parempi kuin taksiauto). Ja tietysti sitä huoltohistoriaa, jos se on saatavilla (usein ei ole sähköisten huoltokirjojen tapauksessa).
 
Kilometrit eivät ole yhdenvertaisia. Jotkut pääsevät samalla automaattilaatikolla 300 tkm ilman remonttia. Joillakin on jo toinen laatikko menossa 200 tkm kohdalla. Ja jos puhutaan uudehkoista autoista, joilla on ajettu paljon lyhyessä ajassa, niin 300 tkm ajettu auto on voinut käydä katsastuksessa viimeksi 200 tkm kohdalla eikä sen jälkeen kukaan ole puuttunut väljään alustaan ja vuotaviin iskareihin.

Kilometrien sijaan katsoisin ennemmin, missä auto on elämänsä viettänyt (mieluummin maalta tai pikkukaupungista kuin kehäteiden helvetistä) ja millaisessa käytössä ollut (myyntimiehen edustusauto on parempi kuin taksiauto). Ja tietysti sitä huoltohistoriaa, jos se on saatavilla (usein ei ole sähköisten huoltokirjojen tapauksessa).
Juurikin näin. On autoja jotka näyttävät aivan mahtavilta, mutta omistajan/historian tietäen, en edes kusisi kohti. Käyttötapoja on monia, ajotapoja on monia... Toinen rasittaa enemmän kuin toinen jne. Itse en esim ikinä haluaisi rehellisesti/todistettavasti kirkkoon sunnuntaisin hissuteltua 20tkm ajettua autoa jos optiona olisi vaikka 140tkm ajettu tietä nähnyt auto johon on tehty juuri sopivasti kaikki 100tkm paikkeilla tulevat isot huollot ja ekat leimat takana. Mutta kilometrejä ei pidä pelätä, tiettyyn rajaan asti toki. Mielummin 250tkm maantiellä viettänyt kuin alle 100tkm kaupunki/pätkäajoa suhattu kippo.

@Raejuusto helpointa että jos bongaat jotain mielenkiintoista, postaa tänne niin kyylätään mikä voisi olla auton tilanne/soveltuvuus.
 
Juurikin näin. On autoja jotka näyttävät aivan mahtavilta, mutta omistajan/historian tietäen, en edes kusisi kohti. Käyttötapoja on monia, ajotapoja on monia... Toinen rasittaa enemmän kuin toinen jne. Itse en esim ikinä haluaisi rehellisesti/todistettavasti kirkkoon sunnuntaisin hissuteltua 20tkm ajettua autoa jos optiona olisi vaikka 140tkm ajettu tietä nähnyt auto johon on tehty juuri sopivasti kaikki 100tkm paikkeilla tulevat isot huollot ja ekat leimat takana. Mutta kilometrejä ei pidä pelätä, tiettyyn rajaan asti toki. Mielummin 250tkm maantiellä viettänyt kuin alle 100tkm kaupunki/pätkäajoa suhattu kippo.

@Raejuusto helpointa että jos bongaat jotain mielenkiintoista, postaa tänne niin kyylätään mikä voisi olla auton tilanne/soveltuvuus.
Kiitos hyvästä vastauksesta. Tässäpä muutama mitä katselin, että voisi olla sopivia meidän tarpeisiin:

Passat: Vaihtoautot - Wetteri

Volvo v40: Volvo V40, 2016 - Autotalli.com (tutun V40:iä käytiin katsomassa ja voisi olla koon perusteella jopa ihan riittävä)

Toinen Passas: Volkswagen Passat - Rinta-Joupin Autoliike

V60: Volvo V60 - Rinta-Joupin Autoliike
(tuotu käytettynä maahan, en tiedä onko riskiä)

V60: Volvo V60 T6 TwE AWD Advanced Edition aut - 3kk lyhennysvapaa - Ohjelmoitava esilämmitin , Koukku, Adaptiivinen vakionopeudensäädin WLTP sähköinen kantama jopa 49 km - Ilmainen kotiintoimitus! - J. autoturva 186 kw (2020) | J. Rinta-Jouppi

Skoda: Myydään Skoda Octavia 2016 - UZL-867 | Kamux

Skoda: Myydään Skoda Octavia 2018 - VZV-696 | Kamux

Tuossa nyt muutama mitä katsellut ja jotka uskoisin että voisi soveltua. Saa ehdottaa vastaavia jos teillä tulee vastaan. Kiitos jo etukäteen!
 
Kiitos hyvästä vastauksesta. Tässäpä muutama mitä katselin, että voisi olla sopivia meidän tarpeisiin:

Passat: Vaihtoautot - Wetteri

Volvo v40: Volvo V40, 2016 - Autotalli.com (tutun V40:iä käytiin katsomassa ja voisi olla koon perusteella jopa ihan riittävä)

Toinen Passas: Volkswagen Passat - Rinta-Joupin Autoliike

V60: Volvo V60 - Rinta-Joupin Autoliike
(tuotu käytettynä maahan, en tiedä onko riskiä)

V60: Volvo V60 T6 TwE AWD Advanced Edition aut - 3kk lyhennysvapaa - Ohjelmoitava esilämmitin , Koukku, Adaptiivinen vakionopeudensäädin WLTP sähköinen kantama jopa 49 km - Ilmainen kotiintoimitus! - J. autoturva 186 kw (2020) | J. Rinta-Jouppi

Skoda: Myydään Skoda Octavia 2016 - UZL-867 | Kamux

Skoda: Myydään Skoda Octavia 2018 - VZV-696 | Kamux

Tuossa nyt muutama mitä katsellut ja jotka uskoisin että voisi soveltua. Saa ehdottaa vastaavia jos teillä tulee vastaan. Kiitos jo etukäteen!
Skippaisin ainakin tuon pikkukoneisen Skodan suorilta käsin. En muista milloin saivat 1.4tsi:n kestämään ja oliko noissa märkä vai kuiva DSG aski. Jos kuivakytkin niin unohtaisin. Passatissa on ilmeisesti sama voimalinja kuin Golf GTE:ssä. Kaverilla oli moinen uutena ja valitteli ainakin kantomatkaa reaalimaailmassa varsin vaatimattomaksi.

Volvoista en osaa sanoa mitään.
 
Onko SLK mersu (R172) M 271 DE 18 AL moottorilla uhka vai mahdollisuus? Ilmeisesti ketjun venymisongelmaa, onko muuta?

Kun piti hommata harrasteautoon edullinen remmiahdin niin muistaakseni juuri tuon koneen käytettyjä ahtimia oli ebay pullollaan. Vähän viittaisi koneiden laukeamiseen tai sitten on vaihdettu ahdinta isompaan.

Voi myös olla että se oli edellinen malli siitä en muista ihan tarkasti.
 
Skippaisin ainakin tuon pikkukoneisen Skodan suorilta käsin. En muista milloin saivat 1.4tsi:n kestämään ja oliko noissa märkä vai kuiva DSG aski. Jos kuivakytkin niin unohtaisin. Passatissa on ilmeisesti sama voimalinja kuin Golf GTE:ssä. Kaverilla oli moinen uutena ja valitteli ainakin kantomatkaa reaalimaailmassa varsin vaatimattomaksi.

Volvoista en osaa sanoa mitään.
Ei sillä kytkimellä ole mitään vaikutusta, dsg kuin dsg niin aina löytyy tyyppivikoja mitkä vaatii ennemmin tai myöhemmin korjaamista.

Toki nykyään noita osataan jo korjata edullisesti, mutta 1000-2000€ on silti iso raha turhasta remontista.
 
Ei sillä kytkimellä ole mitään vaikutusta, dsg kuin dsg niin aina löytyy tyyppivikoja mitkä vaatii ennemmin tai myöhemmin korjaamista.

Toki nykyään noita osataan jo korjata edullisesti, mutta 1000-2000€ on silti iso raha turhasta remontista.
On sillä väliä... Kuivakytkin dsg on huomattavasti herkempi hajoamaan. Märkään voi luottaa kohtuu hyvin ellei ole kilsoja enemmän ja ihan niitä vanhimpia.
 
On sillä väliä... Kuivakytkin dsg on huomattavasti herkempi hajoamaan. Märkään voi luottaa kohtuu hyvin ellei ole kilsoja enemmän ja ihan niitä vanhimpia.

Juuri tuossa oma työsuhde Octavia maannut huollossa 6vko kun askista katosi parittomat vaihteet kesken ajon, mittarissa huimat 120tkm.

Firman jokaisesta liisari VAG-konsernin laitteesta on dsg askia korjattu 50-150tkm välillä ja autoja on yli 30kpl, että uskallan väittää toista.
 
Juuri tuossa oma työsuhde Octavia maannut huollossa 6vko kun askista katosi parittomat vaihteet kesken ajon, mittarissa huimat 120tkm.

Firman jokaisesta liisari VAG-konsernin laitteesta on dsg askia korjattu 50-150tkm välillä ja autoja on yli 30kpl, että uskallan väittää toista.
En ala vänkäämään enempiä. Jokainen meistä tehköön omat päätöksensä. Sanon vain että satun omaamaan mekaanikon tutkinnon ja olen entinen VW merkkihuollon mekaanikko. Toki ajalla ennen DSG:tä (olivat juuri tuloillaan kun lähdin) mutta kontaktit on yhä ja on tullut noista juteltua.
 
En ala vänkäämään enempiä. Jokainen meistä tehköön omat päätöksensä. Sanon vain että satun omaamaan mekaanikon tutkinnon ja olen entinen VW merkkihuollon mekaanikko. Toki ajalla ennen DSG:tä (olivat juuri tuloillaan kun lähdin) mutta kontaktit on yhä ja on tullut noista juteltua.

DSG esiteltiin ensimmäistä kertaa vuonna 2002 ja jokaisessa mallissa on ollut jokin tyyppivika, kuivat oli pahimpia, mutta yhtälailla näissä uusissa on jatkuvia ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Kaikki meidänkin liisarit on huollettu merkkiliikkeessä, öljyt vaihdettu suositusten mukaan ja silti ne hajoilee, siinä ei ole mitään vängättävää.
 
DSG esiteltiin ensimmäistä kertaa vuonna 2002 ja jokaisessa mallissa on ollut jokin tyyppivika, kuivat oli pahimpia, mutta yhtälailla näissä uusissa on jatkuvia ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Kaikki meidänkin liisarit on huollettu merkkiliikkeessä, öljyt vaihdettu suositusten mukaan ja silti ne hajoilee, siinä ei ole mitään vängättävää.
En tiedä mitä malleja teillä on ollut mutta oma edellinen auto oli kuivalla DSG:llä ja siinä ei ollut mitään vikoja vaikka ajoin 150+ tkm reilussa kuudessa vuodessa (vuosimalli 2017).
 
Taitaa olla eniten kuskista kiinni miten nopeasti sen DSG:n kytkimen saa poltettua. Märkä-kytkin tietysti kestää enemmän rankaisua kuin kuiva, mutta ihan samalla tavalla monella ei tunnu manuaali-laatikon kytkimet kestävän montaa kymmentä tuhatta kilometriä.
 
Taitaa olla eniten kuskista kiinni miten nopeasti sen DSG:n kytkimen saa poltettua. Märkä-kytkin tietysti kestää enemmän rankaisua kuin kuiva, mutta ihan samalla tavalla monella ei tunnu manuaali-laatikon kytkimet kestävän montaa kymmentä tuhatta kilometriä.

Meillä tulee 100% maantie/moottoritie ajosta kilometrit.

Kyllä huolto-ohjelman mukaan huollettu laatikko pitäisi kestää vähintää se 250tkm ennen kuin sitä tarvitsee aukoa.
 
Monella tuntuu olevan ärsyttävä tapa valutella autoa risteyksissä, kait siinä kytkin kuluu kun koko ajan ollaan tuntumalla.
 
Kävin ajamassa toyota auris 1,8l hybridin v. 2016 ja tykkäsin kovasti. Tarvitsen omakotitalo asujana vetokoukkua ja nettiauton mukaan vetomassa olisi 345kg?! Hybridin takia ilmeisesti noin matala? Eikl auto jaksa vai lukeeko vain katdustuslapussa tuo 345kg eli jos poliisi pysäyttää painavammalla kuormalla voi tulla sakot?
 
Kävin ajamassa toyota auris 1,8l hybridin v. 2016 ja tykkäsin kovasti. Tarvitsen omakotitalo asujana vetokoukkua ja nettiauton mukaan vetomassa olisi 345kg?! Hybridin takia ilmeisesti noin matala? Eikl auto jaksa vai lukeeko vain katdustuslapussa tuo 345kg eli jos poliisi pysäyttää painavammalla kuormalla voi tulla sakot?
Puhdas arvaus mutta olisiko vetämiseen huonosti sopiva aski tai tapa millä hybriditekniikka toimii kiihdyttäessä ja jarruttaessa sekoaisi/hajottaisi jotain isommilla painoilla.
 
Kävin ajamassa toyota auris 1,8l hybridin v. 2016 ja tykkäsin kovasti. Tarvitsen omakotitalo asujana vetokoukkua ja nettiauton mukaan vetomassa olisi 345kg?! Hybridin takia ilmeisesti noin matala? Eikl auto jaksa vai lukeeko vain katdustuslapussa tuo 345kg eli jos poliisi pysäyttää painavammalla kuormalla voi tulla sakot?
Pieni vetomassa liittyy käsittääkseni jotenkin siihen, että Toyotan hybriditekniikka peruuttaa pelkällä sähkömoottorilla. Jostain syystä kuitenkin esim. CH-R- tai Prius-mallien vetomassat ovat paljon parempia, liekö sitten uudempaa tekniikkaa tms.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 548
Viestejä
4 613 482
Jäsenet
75 867
Uusin jäsen
Anselmus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom