Mikä auto minulle?

Kohtuuhintaista "pikkuautoa" olen katsellut kulkineeksi - kilometrejä ei kauheasti tule (5-8k riippuen työajosta). Ajo pääosin maantietä eli olisi mukava kun olisi kohtuullinen niissä nopeuksissa, mutta jonkun verran joutuu ahtaasti parkkeeraamaan eli mitään "maantielaivaa" en halua. Ja pienemmässä autossa pienempi kulutus ja verot, mikä tietenkin plussaa.

Eroja ei paperilla hirveästi ole ja sinne 9-12k luokkaan menisi oma budjetti. Seurannassa ainakin Polo (18->), Ibiza (18->) Clio (20->) ja Rio (18->) - Fiesta (17->) vaikuttaisi paperilla hyvältä, mutta litran Ecoboost on kai käytetyssä jonkinmoinen riskitekijä ( ja siinä näytti hihnan vaihtokin olevan toista tonnia, tiedä sitten onko muutkin huoltokulut messeviä). Mahdollisesti myös luokkaa isompaa hiukan vanhempaa tai ajetumpaa esim. Megane (16->) tai i30 (16->). Nykykulkineessa kontin välipohja on todellä näppärä (saa alle säilöön kätevästi defakaapelia, lumilapiota, lasinpesunestettä jne.), mutta ilmeisestä ei kovin yleinen nykyään ole - toisaalta vaneria ja pari kakkosnelosta, niin eiköhän tuollaisen itsekin väsää jos pahasti jää kaipaamaan.

Onkohan näissä jotain mihin ei kannattaisi rahojaan iskeä vai täytyisikö vaan käydä kaikkia ajamassa siitä valikoimasta mitä tällä hetkellä kaupungista löytyy, tarkentaa malli mitä hakee ensi- ja toissijaisesti ja sitten katsella milloin sopivaa tulee lähistölle myyntiin.
Itse lähtisin koittamaan ja vertailemaan. Ecoboostit jättäisin ostamatta, valitettavan paljon ollut moottorivaurioita eikä käytetyssä oikein voi tietää onko joku joskus lisännyt tai käyttänyt väärää moottoriöljyä joka aiheuttaa hihnan mujuuntumisen öljyn sekaan. Jos Ecoboostin öljykylpyisine hammashihnoineen hankkii, hammashihnan vaihto ja öljysihdin puhdistus suositeltavaa heti oston jälkeen.

Lähtisin noista koittamaan ainakin Polon ja Ibizan, ovat jo uudemmilla hyvillä hammashihnallisella TSI koneilla. Cliokin lienee hyvä vaihtoehto (pikku 0.9 TCe koneet olleet käsittääkseni Clioissa luotettavia). Ainakin kaksi ensimmäistä menee yllättävän hienosti maantietäkin mitä olen joskus ollut kyydissä/ajanut.

Rio sellainen auto että pitäs päästä ajamaan ja kokeilemaan. Aika ankeilta vaikutti nuo tuon hintaluokan yksilöt verrattuna vaikka Ibizaan. Suht luotettavia kuitenkin lienevät.

Skoda Fabia kannattaa myös vilkaista, teknisesti samaa Vag-konsernia kuin Seat ja VW.
 
Viimeksi muokattu:
2.4:sia on todella vähän. Farkkuna (joka ehdoton itselle) vain 3kpl. Ei varmasti tuollaisella kuuhun mennä, mutta kun saman koko luokan 116heppaisellakin pärjäsi niin eiköhän tuollakin.
Dieseleitä saisi tällä hetkellä huomattavasti paremmalla hinta/laatu-suhteella, mutta kun ajoa tulee 10tkm vuoteen ja ~40km/päivä niin DPF:n ja muiden dieselin myötä tulevien murheiden takia ei viitsi sellaista, vaikka muuten tykkään enemmän dieselistä.
Ruoste se saattaa olla, mutta tietty nuokin ovat yli 10v vanhoja joten en tiedä kuinka "helposti ruostuvasta" voi enää puhua.
DPF ei välttämättä ole ongelma, riippuu ihan autosta. Joissakin automalleissa se on täysin harmiton mutta joissakin ei. Itse ajelin dieselillä monta vuotta sellaisena aikana jolloin tuli melko vähän mitään muuta kuin pätkäajoa max 20 km/päivä etenkin talvisin, eikä dpf aiheuttanut harmeja. Mutta tietenkin bensa järkevämpi vähän ajavalle.
 
DPF ei välttämättä ole ongelma, riippuu ihan autosta. Joissakin automalleissa se on täysin harmiton mutta joissakin ei. Itse ajelin dieselillä monta vuotta sellaisena aikana jolloin tuli melko vähän mitään muuta kuin pätkäajoa max 20 km/päivä etenkin talvisin, eikä dpf aiheuttanut harmeja. Mutta tietenkin bensa järkevämpi vähän ajavalle.
Sama täällä, autossa DPF, työmatka n. 10 km/suunta. Toki ehkä keskimäärin 2-3 kk välein pidempää reissua (yli 100 km suuntaansa) tulee ajettua. Hirvitti ostaa diesel hiukkassuodattimella, mutta huoletta on tähän asti toiminut sen osalta 2,5 v/30 tkm ajan.

Ainoastaan kun alkaa regeneroimaan, huomaa ettei tuo työmatka varsinkaan riitä polton loppuun saattamiseksi kerralla. Toki regenerointikin aina jatkuu seuraavalla ajokerralla, muutaman ajokerran jälkeen saa regeneroitua loppuun asti jos ei sitten sen vuoksi lähde ajamaan pidempää siivua.

40 km/päivä ja 10 tkm/vuosi on mielestäni jo riittävä kilsamäärä dieselille, varsinkin jos verrataan "vanhanaikaiseen" 2.0 tai isompaan bensakoneiseen autoon joka hörpännee polttoainetta todennäköisesti ainakin 2-3l/100km enemmän kuin diesel.

Toki jos kaikki isommat dieselauton murheet osuu omalle kohdalle, niin sitten bensa tulee äkkiä halvemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Käy testaamassa ihan perus Dacia Sandero miltä tuntuu, myös Suzuki Ignis & Swift.
 
Näin ollen lopulta tuli -17 Astra taloon. Reilu sata tonnia mittarissa, 1.4 turbokoneella ja parempi Innovation varustelutaso. 12k jäi hintaa. Focuksia kyttäsin pitkän aikaa, mutta ei tullut sopivaa yksilöä lähistölle.
Mitkäs on fiilikset näin kuukauden jälkeen? Itsekin tuollaista kyttään kun keväällä tulee autonvaihto eteen.
 
Mitkäs on fiilikset näin kuukauden jälkeen? Itsekin tuollaista kyttään kun keväällä tulee autonvaihto eteen.
Hyvä on ollut, 500km takana ja ei mitään ongelmia ainakaan toistaiseksi (kop kop). Hyvin lähtee pakkasilla käyntiin ja varusteita on enemmän kuin riittävästi omiin tarpeisiin. Suht hiljainen ja hyvä ja mukava ajaa. Hyvät penkit ja hallintalaitteet. Vaihteiston välitykset on pitkät. Miinuksia piipittävä parkkitutka ja takakontin kassikoukut.

Ostaisin uudestaankin.
 
Kolmisen viikkoa sitten sotaratsuni valkoinen Hyundai i20 (2017, 1.0 litran turbolla) taival päättyi pieneen kolariin, joka vakuutusyhtiön toimesta menee nyt lunastukseen ko on liian kallis korjata, hautajaiset tiedossa. Kilometrejä ehti tulla jostain 16 000 -> 110 000~+.

Nyt sitten jälleen lähtökuopassa, kriteerit eivät paljoa muuttuneet 2019 takaiseen (muokkasin hieman):

- 15 000€ MAX
- alle 100tkm
- Mahdollisimman uusi/uudempi kuin 2015
> Jos autossa takuu vielä voimassa niin tästä plussaa
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
> nykyinen oli ylläoleva, joten jos tästä päästää paremmaksi niin sekin plussa
- Manuaali
- Mieluiten bensiini, mutta ajonesteellä ei loppupeleissä väliä
- Peruutuskameran tai edes tutkan ja vakionopeuden osalta plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa vähintään 20000km. Kts yllä, n. 52kk aikana ajanyt sen 100 000km, tekee sen 23000km vuositahtia.
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen

Pakko kyllä sanoa, että vaivattomuudesta/toimivuusvarmuudesta isot plussat. Autoa tulee käytettyä jatkuvasti ja sen täytyy toimia :) Hyundai ei koskaan pettänyt.
 
Kolmisen viikkoa sitten sotaratsuni valkoinen Hyundai i20 (2017, 1.0 litran turbolla) taival päättyi pieneen kolariin, joka vakuutusyhtiön toimesta menee nyt lunastukseen ko on liian kallis korjata, hautajaiset tiedossa. Kilometrejä ehti tulla jostain 16 000 -> 110 000~+.

Nyt sitten jälleen lähtökuopassa, kriteerit eivät paljoa muuttuneet 2019 takaiseen (muokkasin hieman):

- 15 000€ MAX
- alle 100tkm
- Mahdollisimman uusi/uudempi kuin 2015
> Jos autossa takuu vielä voimassa niin tästä plussaa
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
> nykyinen oli ylläoleva, joten jos tästä päästää paremmaksi niin sekin plussa
- Manuaali
- Mieluiten bensiini, mutta ajonesteellä ei loppupeleissä väliä
- Peruutuskameran tai edes tutkan ja vakionopeuden osalta plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa vähintään 20000km. Kts yllä, n. 52kk aikana ajanyt sen 100 000km, tekee sen 23000km vuositahtia.
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen

Pakko kyllä sanoa, että vaivattomuudesta/toimivuusvarmuudesta isot plussat. Autoa tulee käytettyä jatkuvasti ja sen täytyy toimia :) Hyundai ei koskaan pettänyt.

Eikö tuohon haarukkaan mene esim. takuullinen Kia Rio?
 
Yksi varteenotettava varmasti. Sen verran sanon, että en lähtökohtaisesti lähde ostaa samaa autoa :D Eli kun nyt uusi hankinnassa niin kyllä pieni muutos tultava.

En ole perehtynyt noiden eroihin, mutta tuskin ne nyt identtisiä on.
 
Tarvitsisi hankkia bensa/hybridi farkku perheen käyttöön perheessä 2 aikuista ja 2 lasta, hintaa saisi olla max. 7000€.

Olen nettiautosta jotain katsellut, mutta mikä sitten olisi hyvä ja luotettavalla koneella oleva merkki ja malli?
 
Onkos noissa 6 sarjalaisissa mitään tiettyjä juttuja mitä kannattaa tarkistaa ja tietää?
 
Ensimmäinen sukupolvi. Toinen ja kolmas paranti tilannetta, mutta ei se japseista Renaulttia ole tehnyt.

Renault siis erittäin kestävä ruostumista vastaan.
 
Innostuin nyt katselemaan noita Ford Fiestoja hieman isommalla koneella eli sporttisempaa ecoboostia :tup: Saa nähdä miltä tuntuu koeajot ens viikolla. Mietteitä näistä?
 
*Vaivautunut katse harhailee seinille* :whistling:

Eli me puhumme näistä öljyhihnamoottoreista?
 
Pistä joku katsomasi tähän niin saadaan sukupolvesta kiinni.
 

Tässä nyt yksi. On mulla tuolla myös "perusmallia" suosikeissa.
Tuo on ns. perusmalli. Tuo on normi Fiesta ST-line korisarjalla. ST on se tehomalli 200hp 1.5l koneella ja aika isolla kasalla muutoksia vs tuo. Tuo 125hp 1l on vaihtelevalla maineella koskien jakopäätä. Mutta itse auto on todella hyvä ajaa, jo karvalakki versioista lähtien. Varusteet kun löytää sopivat niin erittäin mukava auto myös niiden puolesta. Itsellä oli tuon kuoppainen ST ja tykkäsin kovin. En olisi vaihtanut ellei olisi mennyt polttoainetta niin paljoa omilla ajoilla (oma oli softattu ja muuten viritelty, joten söi vain 98:a).
 
Tuossa on mielestäni kova hinta, eikä edes tutkia edessä saatika adaptiivista vakkaria.
Tutkia ei näyttänyt olevan mutta adaptiivisen vakkarin tutka näytti olevan kuvissa. Ellei jotain ole tapahtunut oman oston jälkeen, Fiestaa ei saanut edes ilman aktiivista vakkaria. Poikkeuksena tottakai tyypilliseen omaan tuuriini, ST:ssä ei saanut tutkia eikä aktiivivakkaria eteen koska välijäähdytin vei tilan.
 
Tutkia ei näyttänyt olevan mutta adaptiivisen vakkarin tutka näytti olevan kuvissa. Ellei jotain ole tapahtunut oman oston jälkeen, Fiestaa ei saanut edes ilman aktiivista vakkaria. Poikkeuksena tottakai tyypilliseen omaan tuuriini, ST:ssä ei saanut tutkia eikä aktiivivakkaria eteen koska välijäähdytin vei tilan.

Ratissa ei kuitenkaan ole nappia etäisyyden säädölle. Se pitäisi olla tuon cancel napin yläpuolella.
 
Ei ne tuolla hintaa tuota tule myymään. Siinä saattaa mennä myyjän katteet jopa miinukselle.

Sitte siirryn seuraavaan. Toki vähä voi joustaa. Ei oo kiire ostaa autoa :D

Muistan viime autoa ostaessa ku kävin koeajaa jotai Seat Leonia. Myyntihinta oli jotai 13500€ ja tarjosin aikalailla 11 000€. Myyjä nauro mut ulos. 6kk eteenpäi ja roskan hinta oli 10 500€.
 
Sitte siirryn seuraavaan. Toki vähä voi joustaa. Ei oo kiire ostaa autoa :D

Muistan viime autoa ostaessa ku kävin koeajaa jotai Seat Leonia. Myyntihinta oli jotai 13500€ ja tarjosin aikalailla 11 000€. Myyjä nauro mut ulos. 6kk eteenpäi ja roskan hinta oli 10 500€.

Se onkin eriasia, jos se ei mene nykyisellä hinnalla kaupaksi. Ostaisin auton, jossa on etututkat sekä adaptiivinen vakkari ja mieluiten peruutuskamera sillä niitä on useissa yksilöissä.
 
Se onkin eriasia, jos se ei mene nykyisellä hinnalla kaupaksi. Ostaisin auton, jossa on etututkat sekä adaptiivinen vakkari ja mieluiten peruutuskamera sillä niitä on useissa yksilöissä.

Pidän mielessä nää. Nykyisessä ei ollut ja huomasin että näille on käyttöarvonsa :)
 
Ratissa ei kuitenkaan ole nappia etäisyyden säädölle. Se pitäisi olla tuon cancel napin yläpuolella.
Oliko noin? En piru muista miten kaverin Vignalessa on.

Piru, ei pitäisi katsella kuvia moisista, tulee pirun kova ikävä omaa. Ottaisin kaikkine rengasmeluineen ja pakoääniensä kanssakin mieluusti nykyisen työsuhdeauton tilalle... En ole ikinä ajanut yhtä hauskaa etuvetoa ja olen omistanut varsin laajan skaalan hot hatchejä. Noissa Fiestoissa on tosiaan se hauska juttu että jo normi karvalakki ilman mitään sport modea tms on pirun leikkisä. Ajonvakautus täysin päällä ja perä on aina se joka irtoaa ensin ellet itse perseile jotain ja ajonvakautus ei puutu tilanteeseen ellet itse reagoi tietyillä tavoin. Talvella ja hiekalla pirun hauska vietävä, etenkin jos ST ja lukko edessä vetämässä keulaa vielä tiukemmin sisäkurviin.
 
Oliko noin? En piru muista miten kaverin Vignalessa on.

Piru, ei pitäisi katsella kuvia moisista, tulee pirun kova ikävä omaa. Ottaisin kaikkine rengasmeluineen ja pakoääniensä kanssakin mieluusti nykyisen työsuhdeauton tilalle... En ole ikinä ajanut yhtä hauskaa etuvetoa ja olen omistanut varsin laajan skaalan hot hatchejä. Noissa Fiestoissa on tosiaan se hauska juttu että jo normi karvalakki ilman mitään sport modea tms on pirun leikkisä. Ajonvakautus täysin päällä ja perä on aina se joka irtoaa ensin ellet itse perseile jotain ja ajonvakautus ei puutu tilanteeseen ellet itse reagoi tietyillä tavoin. Talvella ja hiekalla pirun hauska vietävä, etenkin jos ST ja lukko edessä vetämässä keulaa vielä tiukemmin sisäkurviin.

Cancel napin yläpuolella pitäs olla "etäisyyden säätö" nappi, jos siinä olis adaptiiivinen vakkari. Lisäsin liitteeksi kuvan ex kulkineesta, jossa oli adaptiivinen vakkari. Tuossa autossa on luultavasti peräänajo varoitin, johon tuota tutkaa käytetään. Oletin itsekin, että tuossa olisi adaptiivinen vakkari.
 

Liitteet

  • croppped.png
    croppped.png
    3,2 MB · Luettu: 105
Viimeksi muokattu:
Minkälainen näkemys porukalla on tästä "luulosta" että nelikot ois talvella kovemmissa hinnoissa?
Yks mielenkiintonen tapaus meni tuossa äsken kaupaksi ja jotenkin omakin kuume tässä laantui. Pitäisköhän jättää nettiauton selaaminen tässä siihen asti että lumet katoaa ja oottaa prätkänvaihtokuumetta, joka toki alkoi jo viime kesänä. Tottakai käytettyä autoa katellessa sopivan laitteen löytyminen on ihan tuurista kiinni...

Uhka vai mahdollisuus? https://beta.nettiauto.com/bmw/320/12680643
Jakoketju lienee ainoa isompi kyssäri? Kilometrit on toki epäilyttävän matalat. Penkitkään ei näytä olevan parempaa mallia vaan istumalla selviää sopiiko omalle ahterille.
 
N47 on äärettömän hyvä moottori. Väittäisin että yksi parhaista kokonaisuuksista VW:n 2.0TDI CR moottorien kanssa.
Jakopään joutuu jokaiseen ketjulliseen autoon jossain kohtaa tekemään, enkä sen takia jättäisi noita huomiotta. Jos ääntää, niin teettää jakopään ja ajaa seuraavat 200tkm huoletta. Nykyään se ei edes ole enää mikään 3000e jumppa.
Kulutus noissa ihan älyttömän pieni, luonne ihan mukava tuollaiseksi starttimoottoriksi ja perusrakenne kestää sen 500 000km.
 
Cancel napin yläpuolella pitäs olla "etäisyyden säätö" nappi, jos siinä olis adaptiiivinen vakkari. Lisäsin liitteeksi kuvan ex kulkineesta, jossa oli adaptiivinen vakkari. Tuossa autossa on luultavasti peräänajo varoitin, johon tuota tutkaa käytetään. Oletin itsekin, että tuossa olisi adaptiivinen vakkari.
Itseasiassa tuo peräänajovaroitin tms mikä se virallinen nimi nyt olikaan käyttää anturia/kameraa tuulilasin yläpuolella. Tuo kun on nykyään ymmärtääkseni lain vaatima varuste ja myös ST:stä löytyi se ja siinä ei tosiaan tutkaa ollut.
 
Uhka vai mahdollisuus? https://beta.nettiauto.com/bmw/320/12680643
Jakoketju lienee ainoa isompi kyssäri? Kilometrit on toki epäilyttävän matalat. Penkitkään ei näytä olevan parempaa mallia vaan istumalla selviää sopiiko omalle ahterille.

Kesärenkaat takapenkeillä ilman suojapusseja lienee pieni ihme jos vaaleissa nahkoissa ei ole useampaa mustaa jälkeä. Myös diskanttien asennus, vaihdettu radio vähän itseä karsastaa. Mahdollisesti tehdyt tai tekemättä jääneet takaisinkutsut kannattaa varmistaa, kun huoltokirjasta ei merkkiliikkeen leimoja löydy.

Paljoa ei tarvitsisi lisää laittaa uudempaan F-koriseen, joka kaikilta osin huomattavasti uudemman oloinen tai edes hyvin varusteltu E-kori.
 
Omakotitaloon muutto edessä ja pitää luopua Fiat 500:sta vähän tilavamman auton tieltä.

Kilsoja tulee vähän (5000-8000 vuodessa), mutta nekin vähän haluaisi tehdä turvallisesti. Muutama reissu Hki-Rauma väliä vuodessa, muuten pääosin pk-seudulla pyörimistä.

Olis kiva, jos autoon mahtuis hyvin tavaraa kyytiin, mutta ulkomitat olisi kohtuulliset, koska olen kovin kehno hahmottamaan oman auton mittoja. Tutkat edessä ja takana olisi iso bonus. Automaatti tarttis olla. Merkillä ei väliä. Opel Astraa olen hiukan vilkuillut sillä silmällä.

Saako mitään varmatoimista, toiveet täyttävää vehjettä alle 13 000 eurolla?
 
Omakotitaloon muutto edessä ja pitää luopua Fiat 500:sta vähän tilavamman auton tieltä.

Kilsoja tulee vähän (5000-8000 vuodessa), mutta nekin vähän haluaisi tehdä turvallisesti. Muutama reissu Hki-Rauma väliä vuodessa, muuten pääosin pk-seudulla pyörimistä.

Olis kiva, jos autoon mahtuis hyvin tavaraa kyytiin, mutta ulkomitat olisi kohtuulliset, koska olen kovin kehno hahmottamaan oman auton mittoja. Tutkat edessä ja takana olisi iso bonus. Automaatti tarttis olla. Merkillä ei väliä. Opel Astraa olen hiukan vilkuillut sillä silmällä.

Saako mitään varmatoimista, toiveet täyttävää vehjettä alle 13 000 eurolla?


Mitä olen ymmärtävinään ollut, niin ilmeisesti Mazda 6 Skyactive koneilla kohtuu luotettavia. Näinkin sanottuna, karkailee varusteiden kans hinta ylös ehkä? Tai en tiiä.
Opeleisa ei mitään tietoa.

Ja ei kait noista 1.0TSI koneista ole suuremmin kuulunut mussutusta VAG, eli Octavia Skodalta tai Seat Leon,tai VW Golf.
Myös Toyota Auris hybrid, joskin reilusti esim. octaviaa pienempi...

Ja jotain muita
 
Omakotitaloon muutto edessä ja pitää luopua Fiat 500:sta vähän tilavamman auton tieltä.

Kilsoja tulee vähän (5000-8000 vuodessa), mutta nekin vähän haluaisi tehdä turvallisesti. Muutama reissu Hki-Rauma väliä vuodessa, muuten pääosin pk-seudulla pyörimistä.

Olis kiva, jos autoon mahtuis hyvin tavaraa kyytiin, mutta ulkomitat olisi kohtuulliset, koska olen kovin kehno hahmottamaan oman auton mittoja. Tutkat edessä ja takana olisi iso bonus. Automaatti tarttis olla. Merkillä ei väliä. Opel Astraa olen hiukan vilkuillut sillä silmällä.

Saako mitään varmatoimista, toiveet täyttävää vehjettä alle 13 000 eurolla?
Volvo v70/s80 viisisylinterisenä.
Itsellä ollut -07 s80 2.5t 140tkm-300tkm. Korjattu jarrulevyt ja palat, bensanpaineanturi, takapään puslat(näistä ei leimalla mainittu, mutta itse vaihdoin, kun narisi), ja takakontin johtosarja(60€ merkkiliikkeestä). Muuten mennyt öljynvaihdoilla. Antaa myös mukavan kyydin verrattuna japanian kiduttajiin tai ooppeleihin.
 
Volvo v70/s80 viisisylinterisenä.
Itsellä ollut -07 s80 2.5t 140tkm-300tkm. Korjattu jarrulevyt ja palat, bensanpaineanturi, takapään puslat(näistä ei leimalla mainittu, mutta itse vaihdoin, kun narisi), ja takakontin johtosarja(60€ merkkiliikkeestä). Muuten mennyt öljynvaihdoilla. Antaa myös mukavan kyydin verrattuna japanian kiduttajiin tai ooppeleihin.
On tietysti paljon pienempi auto, mutta mites tuo V40, onko siinä mitään tekniikkamurheita tiedossa?
 
S80 / V70 2005 --> Bensakoneella.
Ei kahta sanaa. Alle kymppitonnilla saa jo äärettömän hienon auton. En keksi mitään syytä miksi ostaa juurikin joku muovikiulu. Kilometrejäkin tulee niin vähän että kulutuksellakaan ei ole mitään merkitystä.

Itse palasin näihin vuosien tauon jälkeen. Uudehkoja ja uusia autoja omistaneena, tuollainen hyväkuntoinen laite ennen ympäristövouhotusten aikakautta on niin toimintavarma ja fiksu peli, ettei nykyautoista saa tuollaista järjellisellä rahalla vaan pitää latoa tiskiin kuusinumeroisia summia. Dieseliä kun ei uusista autoista saa enää rahallakaan ilman näitä lapsellisia adblue , nox anturi -yms. hömpötyksiä jotka aiheuttaa pelkkää päänvaivaa ja lisäkulua tuomatta mitään todellista hyötyä.

V40 on aivan ripulikiikku ja ei "oikea volvo". En tiedä mihin perustuu, mutta ajotuntumasta päätellen johonkin toyota carinaan. On lisäksi pieni ja ahdas.

Ps. mullakin on ollut Fiat 500 joten tiedän mistä puhun ahtauden suhteen :D
 
Viimeksi muokattu:
V70mkIII saa flexfuelinakin 13000 e budjetilla. Ei kyllä hajuakaan onko hyviä koneita ja kannattaako etanolilla ajeleminen nykyään. 2.5T on kyllä sellainen ikiliikkuja, että vaikka bensaa kyllä kuluu ihan roimasti niin pannu kyllä kestää.
 
Minkälainen näkemys porukalla on tästä "luulosta" että nelikot ois talvella kovemmissa hinnoissa?
Yks mielenkiintonen tapaus meni tuossa äsken kaupaksi ja jotenkin omakin kuume tässä laantui. Pitäisköhän jättää nettiauton selaaminen tässä siihen asti että lumet katoaa ja oottaa prätkänvaihtokuumetta, joka toki alkoi jo viime kesänä. Tottakai käytettyä autoa katellessa sopivan laitteen löytyminen on ihan tuurista kiinni...

Uhka vai mahdollisuus? https://beta.nettiauto.com/bmw/320/12680643
Jakoketju lienee ainoa isompi kyssäri? Kilometrit on toki epäilyttävän matalat. Penkitkään ei näytä olevan parempaa mallia vaan istumalla selviää sopiiko omalle ahterille.

Olisi hyvä olla moottorilla joka valmistettu 1.3.2011 jälkeen. Tuo ei varmasti ole.
 
S80 / V70 2005 --> Bensakoneella.
Ei kahta sanaa. Alle kymppitonnilla saa jo äärettömän hienon auton. En keksi mitään syytä miksi ostaa juurikin joku muovikiulu. Kilometrejäkin tulee niin vähän että kulutuksellakaan ei ole mitään merkitystä.

Itse palasin näihin vuosien tauon jälkeen. Uudehkoja ja uusia autoja omistaneena, tuollainen hyväkuntoinen laite ennen ympäristövouhotusten aikakautta on niin toimintavarma ja fiksu peli, ettei nykyautoista saa tuollaista järjellisellä rahalla vaan pitää latoa tiskiin kuusinumeroisia summia. Dieseliä kun ei uusista autoista saa enää rahallakaan ilman näitä lapsellisia adblue , nox anturi -yms. hömpötyksiä jotka aiheuttaa pelkkää päänvaivaa ja lisäkulua tuomatta mitään todellista hyötyä.

V40 on aivan ripulikiikku ja ei "oikea volvo". En tiedä mihin perustuu, mutta ajotuntumasta päätellen johonkin toyota carinaan. On lisäksi pieni ja ahdas.

Ps. mullakin on ollut Fiat 500 joten tiedän mistä puhun ahtauden suhteen :D
Avaa nyt vähä enemmän, 2005 alkaen, mutta mihinkä vuosimalliin asti? Entäs mikä/mitkä bensakoneet? Onko noissa vielä korit sellasia ettei juurikaan ruostu. Minkälaisella kulutuksella noi menee sekaajossa?
 
Omakotitaloon muutto edessä ja pitää luopua Fiat 500:sta vähän tilavamman auton tieltä.

Kilsoja tulee vähän (5000-8000 vuodessa), mutta nekin vähän haluaisi tehdä turvallisesti. Muutama reissu Hki-Rauma väliä vuodessa, muuten pääosin pk-seudulla pyörimistä.

Olis kiva, jos autoon mahtuis hyvin tavaraa kyytiin, mutta ulkomitat olisi kohtuulliset, koska olen kovin kehno hahmottamaan oman auton mittoja. Tutkat edessä ja takana olisi iso bonus. Automaatti tarttis olla. Merkillä ei väliä. Opel Astraa olen hiukan vilkuillut sillä silmällä.

Saako mitään varmatoimista, toiveet täyttävää vehjettä alle 13 000 eurolla?
Nissan Qashqai. Niissä on 360° kamerat, niin ei tarvitse hahmottaa mitään ahtaissa paikoissa, kun voi katsoa kuvasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 100
Viestejä
4 668 744
Jäsenet
76 552
Uusin jäsen
Whinnish Fistler

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom