Mikä auto minulle?

- Oulussa näyttää olevan ainakin yksi 330i manuaali farkku bemmi ranta-juopolla alta 8 rahaa, käy vaikka se testaamassa, että miten se sattuu käteen. Ei sedani eroa ajettavuudeltaan, jos niitä haluaa sitten "jäädä" etsimään. 325i:ssä on vaan vähemmän tehoa, mutta käytännössä sama kulutus. Tai jos muuten Buimuri natsaa omiin intohimoihin, niin hakee sitten junalla etelästä jonkun sopivan sedanin. Ja jos on omat elämän kilometrit vielä siellä alkupäässä, niin farkkuhan on toisaalta aina sijoitus tulevaisuuteen. Sinne takapaksiin voi tulevaisuudessa laittaa kakarat, koirat ja pahasuisen puolison. Bemareissa saattaa saada BTCF:n kautta vaikka jonkun paikallisen harrastajan (pientä korvausta vastaan) käymään etelän kohteeseen tutustumaan etukäteen.

- Näyttäs olevan yksi manuaali takatuuppari V6 3.0 vm 2007 CLK mersu oulussa, kai silläkin jotain vois pelleillä. Mersuista en mitään muuta ymmärrä, kuin että mersun vapari diiselit on perseestä. Mutsil oli sellainen C-sarjalainen. Ihan armoton tykki, näen vielä 20 vuotta myöhemmin painajaisia.

- Sitten nelikkona ja manuaalina B6 sedan Audi A4:sta olis Roviksella, BUL- koneella (EA113). Tosin pitäs melkeen lastuttaa, että alkaa olemaan hauska. Vakiona 220 hp, mutta alavääntö on ihan ok. B7:siä saa kanssa, mutta itse välttelisin tosiaan niitä alkupään EA888 -koneita kuin syöpää, jos ei ole mäntäremonttia tehty. Sama koskee mm. faceliftattuja kakkoskoppasia RS ocuja.

Nissanit, Hondat, Suzukit ja Lexukset yms. Japani-autot on sitten hauskoja laitteita, jos laaksahtaa jokin osa mitä valmistetaan vain Japanissa. Naapuri odotti Hondaansa 4 kk airbägin ohjainyksikköä, alkoi kuulemma jo vähän palamaan käämi. Velipojalla aikoinaan meni 200sx Nissanista joku termariin liittyvä osa, se tuli pikatoimituksena, 2,5 kk. Ja hei appiukolla tuli Toyodan anjovikseen 2 kuukaudessa ohjaintehostin!
Tuota bemaria ja CLK mersua voisi vaikka käydä katsomassa paikan päällä. Tuossa CLK:ssa se hyvä, että tavaratilaa on vielä jonkin verran esim. johonkin roadsteriin verrattuna.

Yllättävän painava tuo CLK on kyllä. Painoa melkein saman verran kuin tuossa farkku bemarissa.
 
- Oulussa näyttää olevan ainakin yksi 330i manuaali farkku bemmi ranta-juopolla alta 8 rahaa, käy vaikka se testaamassa, että miten se sattuu käteen. Ei sedani eroa ajettavuudeltaan, jos niitä haluaa sitten "jäädä" etsimään. 325i:ssä on vaan vähemmän tehoa, mutta käytännössä sama kulutus. Tai jos muuten Buimuri natsaa omiin intohimoihin, niin hakee sitten junalla etelästä jonkun sopivan sedanin. Ja jos on omat elämän kilometrit vielä siellä alkupäässä, niin farkkuhan on toisaalta aina sijoitus tulevaisuuteen. Sinne takapaksiin voi tulevaisuudessa laittaa kakarat, koirat ja pahasuisen puolison. Bemareissa saattaa saada BTCF:n kautta vaikka jonkun paikallisen harrastajan (pientä korvausta vastaan) käymään etelän kohteeseen tutustumaan etukäteen.

- Näyttäs olevan yksi manuaali takatuuppari V6 3.0 vm 2007 CLK mersu oulussa, kai silläkin jotain vois pelleillä. Mersuista en mitään muuta ymmärrä, kuin että mersun vapari diiselit on perseestä. Mutsil oli sellainen C-sarjalainen. Ihan armoton tykki, näen vielä 20 vuotta myöhemmin painajaisia.

- Sitten nelikkona ja manuaalina B6 sedan Audi A4:sta olis Roviksella, BUL- koneella (EA113). Tosin pitäs melkeen lastuttaa, että alkaa olemaan hauska. Vakiona 220 hp, mutta alavääntö on ihan ok. B7:siä saa kanssa, mutta itse välttelisin tosiaan niitä alkupään EA888 -koneita kuin syöpää, jos ei ole mäntäremonttia tehty. Sama koskee mm. faceliftattuja kakkoskoppasia RS ocuja.

Nissanit, Hondat, Suzukit ja Lexukset yms. Japani-autot on sitten hauskoja laitteita, jos laaksahtaa jokin osa mitä valmistetaan vain Japanissa. Naapuri odotti Hondaansa 4 kk airbägin ohjainyksikköä, alkoi kuulemma jo vähän palamaan käämi. Velipojalla aikoinaan meni 200sx Nissanista joku termariin liittyvä osa, se tuli pikatoimituksena, 2,5 kk. Ja hei appiukolla tuli Toyodan anjovikseen 2 kuukaudessa ohjaintehostin!
Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.
 
Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.
En mä syty niille kyllä kesälläkään. Perse hiessä pitkin baanoja. Tai en tiiä, ei oo koskaan ollut. Nahkasohvalla joskus istunut.
 
Kaikissa on nahkapenkit. Pohjoisessa välttelisin kyllä nahkapenkkejä kuin ruttoa jos on tarkoitus ajaa talvella. Ero normipenkkeihin on kirjamellisesti jäätävä.
Ei ole ongelma oman kokemuksen perusteella. Varsinkaan jos on penkinlämmittimet.
 
Tuota bemaria ja CLK mersua voisi vaikka käydä katsomassa paikan päällä.
Olen kyllä Niffetinin kanssa samoilla linjoilla, mutta jättäisin tuon farkkubemarin suosiolla väliin.

Tietysti ruosteet kuuluu asiaan noin vanhassa autossa, mutta minusta luukkujen ruosteet näyttää liian pahalta ottaen huomioon että tuossa korimallissa ruostesuojaus on jo ihan hyvällä tasolla. Jos auto on pidetty puhtaana niin ovien alareunat ei pitäisi vielä olla ruosteessa, ellei kyseessä ole valmistusvirhe. Lisäksi varustelistalta puuttuu olennaisia varusteita jotka vaikeuttaa auton pois myyntiä. Vakionopeudensäätimen ja automaatti-ilmastoinnin puute on aika pahoja kauneusvirheitä vaikka niitä ei tarvitsisikaan. BMW fanaatikkona minulle pakollisia varusteita olisi myös sporttipenkit ja ratti.

Muutenhan auto on aivan loistava, N52 + manuaaliloota, mutta ei ole realistista olettaa että nettiautosta löytyisi järkevästi hinnoiteltu ja siistikuntoinen yksilö kun puhutaan lähes 20 vuotta vanhasta bemarista. Tuollainen auto kannattaa ostaa ainoastaan sillä asenteella että se kunnostetaan ennen käyttöönottoa.

edit: huomasinpa vielä että puolet tuulilasista on aivan säpäleinä, myyntikuvat tietysti otettu silleen että näkyisi mahdollisimman vähän
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi kakkosautoksi hommata vähän tilavampi auto jolla saa kuljetettua tavaraakin, mutta tarve ei ole kuitenkaan pakulle. Jos joku parin metrin rima mahtuisi sisälle niin varmasti pääsisi pitkälle.

Sillä tulee ajettua aika vähän joten bensa ja vetokoukku. Vakionopeuden säädin voisi olla kiva ja peruutustutka mutta ei pakollisia. Saa olla vanhakin.

Hinta varmaan jostain 4000 eurosta aina 10 000 euroon asti.

Kattelin että Volvo V70 ja joku Golf farmari menee tuohon hintahaarukkaan ja löytyy vaikka minkäänlaista autoa. Tiedän että V70 ainankin on todella tilava ja siinä takapenkin kaatuvat tasaiseksi.

Mitähän malleja kannattaisi katsella?
 
Pitäisi kakkosautoksi hommata vähän tilavampi auto jolla saa kuljetettua tavaraakin, mutta tarve ei ole kuitenkaan pakulle. Jos joku parin metrin rima mahtuisi sisälle niin varmasti pääsisi pitkälle.

Sillä tulee ajettua aika vähän joten bensa ja vetokoukku. Vakionopeuden säädin voisi olla kiva ja peruutustutka mutta ei pakollisia. Saa olla vanhakin.

Hinta varmaan jostain 4000 eurosta aina 10 000 euroon asti.

Kattelin että Volvo V70 ja joku Golf farmari menee tuohon hintahaarukkaan ja löytyy vaikka minkäänlaista autoa. Tiedän että V70 ainankin on todella tilava ja siinä takapenkin kaatuvat tasaiseksi.

Mitähän malleja kannattaisi katsella?

Jos nykymittapuulla suhteellisen korkea kulutus ei haittaa, niin V70 on hyvä vaihtoehto. Kolmannen sukupolven malleista ei ole kokemusta, mutta toisen sukupolven "pallokylki" eli 2000-2007 on kestävä ja toimiva auto. 2.4 litrainen vaparikone kestää huollettuna satoja tuhansia kilsoja, tosin eipä noita taida ollakaan alle 200tkm ajettuna markkinoilla. Etupään puslia ja muita kilkeitä voi joutua vaihtamaan, mutta varaosien hinnat ovat kohtuullisia.
 
Pitäisi kakkosautoksi hommata vähän tilavampi auto jolla saa kuljetettua tavaraakin, mutta tarve ei ole kuitenkaan pakulle. Jos joku parin metrin rima mahtuisi sisälle niin varmasti pääsisi pitkälle.

Sillä tulee ajettua aika vähän joten bensa ja vetokoukku. Vakionopeuden säädin voisi olla kiva ja peruutustutka mutta ei pakollisia. Saa olla vanhakin.

Hinta varmaan jostain 4000 eurosta aina 10 000 euroon asti.

Kattelin että Volvo V70 ja joku Golf farmari menee tuohon hintahaarukkaan ja löytyy vaikka minkäänlaista autoa. Tiedän että V70 ainankin on todella tilava ja siinä takapenkin kaatuvat tasaiseksi.

Mitähän malleja kannattaisi katsella?
Pakujahan on henkilöautokoossa. Ford Transit Connect, VW Caddy, Opel Combo jne.
Toisaalta jos takapenkkejä ei tarvitse, niin dieselfarmarista ne irroittamalla saa katsastettua pakettiauton ja vedettyä käyttövoimaveron minimiin. Toki jos kilometrejä ei tule paljoa, niin ei kannata
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tahansa pieni bensakoneellinen joka sopii budjettiin. Ja siihen vetokoukku ja klapikärry?
 
Millaisia pelejä ovat 2008-2013 Honda Accordit ? Onko pahoja tyyppivikoja tai ongelmia. Bensavehje hakusessa ja mieluusti automaatti, mutta manuaalikin menee.
 
09--> sedaneita oon ite katellu kun on hyviä kokemuksia käyttöautoina Hondista. 2.2 diesel tai 2.4 bensa ja vaihelaatikolle mulla se ja sama kunhan on muuten siisti. 2.0 bensa/automaatti oli kyl niin hengetön että ei mee jatkoon. Yhestä TypeS dieselistä jo hieroin kauppoja vaan ei johtanu mihinkää ja näky menneen kaupaksi.
Oiskohan se ruoste taas kerran pahin tyyppivika näissä?
 
09--> sedaneita oon ite katellu kun on hyviä kokemuksia käyttöautoina Hondista. 2.2 diesel tai 2.4 bensa ja vaihelaatikolle mulla se ja sama kunhan on muuten siisti. 2.0 bensa/automaatti oli kyl niin hengetön että ei mee jatkoon. Yhestä TypeS dieselistä jo hieroin kauppoja vaan ei johtanu mihinkää ja näky menneen kaupaksi.
Oiskohan se ruoste taas kerran pahin tyyppivika näissä?

2.4:sia on todella vähän. Farkkuna (joka ehdoton itselle) vain 3kpl. Ei varmasti tuollaisella kuuhun mennä, mutta kun saman koko luokan 116heppaisellakin pärjäsi niin eiköhän tuollakin.
Dieseleitä saisi tällä hetkellä huomattavasti paremmalla hinta/laatu-suhteella, mutta kun ajoa tulee 10tkm vuoteen ja ~40km/päivä niin DPF:n ja muiden dieselin myötä tulevien murheiden takia ei viitsi sellaista, vaikka muuten tykkään enemmän dieselistä.
Ruoste se saattaa olla, mutta tietty nuokin ovat yli 10v vanhoja joten en tiedä kuinka "helposti ruostuvasta" voi enää puhua.
 
Olen siinä käsityksessä, että se Hondan 2.4 vtec bensa on erittäin janoinen, varsinkin automaattina. Tutulla oli jokunen vuosi sitten. Itseä aavistuksen korpeaa kun toi oma nelikko syö sekalaisessa satkulla kympin, mutta onneksi se on sentäs Hondaan verrattuna vähän.
 
Olen siinä käsityksessä, että se Hondan 2.4 vtec bensa on erittäin janoinen, varsinkin automaattina. Tutulla oli jokunen vuosi sitten. Itseä aavistuksen korpeaa kun toi oma nelikko syö sekalaisessa satkulla kympin, mutta onneksi se on sentäs Hondaan verrattuna vähän.

Melkein jokainen tankillinen tulee laskettua. Omalla K24A1 automaatti CR-V:llä sekalaisessa ajossa 10-11L keskikulutusta. Keväällä ja syksyllä kun ei ilmastointia tarvitse huudattaa, päässyt välillä ihan yhdeksällä alkaviin lukemiin.

Eli kyllähän tuolle aine maistuu mutta ei tuo nyt pahimmasta päästä ole.

Painoa tietysti on ja 160hp yhdistettynä vanhahtavaan 4-loviseen tomaattiin, eihän tuo tosiaan mikään kylän nopein auto ole.
 
Bensaa Honda syö aika paljon. 2-litrainen Acco oli aikamoisen laiska kun vaihdoin 1,8-litraisesta Civicistä. Ruoste on pahin ongelma, sisälokarin taakse pääsee helposti kertymään muhjua, ja ruoste syö pellin sisältä ulos. Molemmissa Hondissa kävi samalla tavalla.

Mukava ajettava ja mielestäni eri luokkaa kuin perus-Toyotat.
 
Kohtuuhintaista "pikkuautoa" olen katsellut kulkineeksi - kilometrejä ei kauheasti tule (5-8k riippuen työajosta). Ajo pääosin maantietä eli olisi mukava kun olisi kohtuullinen niissä nopeuksissa, mutta jonkun verran joutuu ahtaasti parkkeeraamaan eli mitään "maantielaivaa" en halua. Ja pienemmässä autossa pienempi kulutus ja verot, mikä tietenkin plussaa.

Eroja ei paperilla hirveästi ole ja sinne 9-12k luokkaan menisi oma budjetti. Seurannassa ainakin Polo (18->), Ibiza (18->) Clio (20->) ja Rio (18->) - Fiesta (17->) vaikuttaisi paperilla hyvältä, mutta litran Ecoboost on kai käytetyssä jonkinmoinen riskitekijä ( ja siinä näytti hihnan vaihtokin olevan toista tonnia, tiedä sitten onko muutkin huoltokulut messeviä). Mahdollisesti myös luokkaa isompaa hiukan vanhempaa tai ajetumpaa esim. Megane (16->) tai i30 (16->). Nykykulkineessa kontin välipohja on todellä näppärä (saa alle säilöön kätevästi defakaapelia, lumilapiota, lasinpesunestettä jne.), mutta ilmeisestä ei kovin yleinen nykyään ole - toisaalta vaneria ja pari kakkosnelosta, niin eiköhän tuollaisen itsekin väsää jos pahasti jää kaipaamaan.

Onkohan näissä jotain mihin ei kannattaisi rahojaan iskeä vai täytyisikö vaan käydä kaikkia ajamassa siitä valikoimasta mitä tällä hetkellä kaupungista löytyy, tarkentaa malli mitä hakee ensi- ja toissijaisesti ja sitten katsella milloin sopivaa tulee lähistölle myyntiin.
 
Kohtuuhintaista "pikkuautoa" olen katsellut kulkineeksi - kilometrejä ei kauheasti tule (5-8k riippuen työajosta). Ajo pääosin maantietä eli olisi mukava kun olisi kohtuullinen niissä nopeuksissa, mutta jonkun verran joutuu ahtaasti parkkeeraamaan eli mitään "maantielaivaa" en halua. Ja pienemmässä autossa pienempi kulutus ja verot, mikä tietenkin plussaa.

Eroja ei paperilla hirveästi ole ja sinne 9-12k luokkaan menisi oma budjetti. Seurannassa ainakin Polo (18->), Ibiza (18->) Clio (20->) ja Rio (18->) - Fiesta (17->) vaikuttaisi paperilla hyvältä, mutta litran Ecoboost on kai käytetyssä jonkinmoinen riskitekijä ( ja siinä näytti hihnan vaihtokin olevan toista tonnia, tiedä sitten onko muutkin huoltokulut messeviä). Mahdollisesti myös luokkaa isompaa hiukan vanhempaa tai ajetumpaa esim. Megane (16->) tai i30 (16->). Nykykulkineessa kontin välipohja on todellä näppärä (saa alle säilöön kätevästi defakaapelia, lumilapiota, lasinpesunestettä jne.), mutta ilmeisestä ei kovin yleinen nykyään ole - toisaalta vaneria ja pari kakkosnelosta, niin eiköhän tuollaisen itsekin väsää jos pahasti jää kaipaamaan.

Onkohan näissä jotain mihin ei kannattaisi rahojaan iskeä vai täytyisikö vaan käydä kaikkia ajamassa siitä valikoimasta mitä tällä hetkellä kaupungista löytyy, tarkentaa malli mitä hakee ensi- ja toissijaisesti ja sitten katsella milloin sopivaa tulee lähistölle myyntiin.
Itse lähtisin koittamaan ja vertailemaan. Ecoboostit jättäisin ostamatta, valitettavan paljon ollut moottorivaurioita eikä käytetyssä oikein voi tietää onko joku joskus lisännyt tai käyttänyt väärää moottoriöljyä joka aiheuttaa hihnan mujuuntumisen öljyn sekaan. Jos Ecoboostin öljykylpyisine hammashihnoineen hankkii, hammashihnan vaihto ja öljysihdin puhdistus suositeltavaa heti oston jälkeen.

Lähtisin noista koittamaan ainakin Polon ja Ibizan, ovat jo uudemmilla hyvillä hammashihnallisella TSI koneilla. Cliokin lienee hyvä vaihtoehto (pikku 0.9 TCe koneet olleet käsittääkseni Clioissa luotettavia). Ainakin kaksi ensimmäistä menee yllättävän hienosti maantietäkin mitä olen joskus ollut kyydissä/ajanut.

Rio sellainen auto että pitäs päästä ajamaan ja kokeilemaan. Aika ankeilta vaikutti nuo tuon hintaluokan yksilöt verrattuna vaikka Ibizaan. Suht luotettavia kuitenkin lienevät.

Skoda Fabia kannattaa myös vilkaista, teknisesti samaa Vag-konsernia kuin Seat ja VW.
 
Viimeksi muokattu:
2.4:sia on todella vähän. Farkkuna (joka ehdoton itselle) vain 3kpl. Ei varmasti tuollaisella kuuhun mennä, mutta kun saman koko luokan 116heppaisellakin pärjäsi niin eiköhän tuollakin.
Dieseleitä saisi tällä hetkellä huomattavasti paremmalla hinta/laatu-suhteella, mutta kun ajoa tulee 10tkm vuoteen ja ~40km/päivä niin DPF:n ja muiden dieselin myötä tulevien murheiden takia ei viitsi sellaista, vaikka muuten tykkään enemmän dieselistä.
Ruoste se saattaa olla, mutta tietty nuokin ovat yli 10v vanhoja joten en tiedä kuinka "helposti ruostuvasta" voi enää puhua.
DPF ei välttämättä ole ongelma, riippuu ihan autosta. Joissakin automalleissa se on täysin harmiton mutta joissakin ei. Itse ajelin dieselillä monta vuotta sellaisena aikana jolloin tuli melko vähän mitään muuta kuin pätkäajoa max 20 km/päivä etenkin talvisin, eikä dpf aiheuttanut harmeja. Mutta tietenkin bensa järkevämpi vähän ajavalle.
 
DPF ei välttämättä ole ongelma, riippuu ihan autosta. Joissakin automalleissa se on täysin harmiton mutta joissakin ei. Itse ajelin dieselillä monta vuotta sellaisena aikana jolloin tuli melko vähän mitään muuta kuin pätkäajoa max 20 km/päivä etenkin talvisin, eikä dpf aiheuttanut harmeja. Mutta tietenkin bensa järkevämpi vähän ajavalle.
Sama täällä, autossa DPF, työmatka n. 10 km/suunta. Toki ehkä keskimäärin 2-3 kk välein pidempää reissua (yli 100 km suuntaansa) tulee ajettua. Hirvitti ostaa diesel hiukkassuodattimella, mutta huoletta on tähän asti toiminut sen osalta 2,5 v/30 tkm ajan.

Ainoastaan kun alkaa regeneroimaan, huomaa ettei tuo työmatka varsinkaan riitä polton loppuun saattamiseksi kerralla. Toki regenerointikin aina jatkuu seuraavalla ajokerralla, muutaman ajokerran jälkeen saa regeneroitua loppuun asti jos ei sitten sen vuoksi lähde ajamaan pidempää siivua.

40 km/päivä ja 10 tkm/vuosi on mielestäni jo riittävä kilsamäärä dieselille, varsinkin jos verrataan "vanhanaikaiseen" 2.0 tai isompaan bensakoneiseen autoon joka hörpännee polttoainetta todennäköisesti ainakin 2-3l/100km enemmän kuin diesel.

Toki jos kaikki isommat dieselauton murheet osuu omalle kohdalle, niin sitten bensa tulee äkkiä halvemmaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Käy testaamassa ihan perus Dacia Sandero miltä tuntuu, myös Suzuki Ignis & Swift.
 
Näin ollen lopulta tuli -17 Astra taloon. Reilu sata tonnia mittarissa, 1.4 turbokoneella ja parempi Innovation varustelutaso. 12k jäi hintaa. Focuksia kyttäsin pitkän aikaa, mutta ei tullut sopivaa yksilöä lähistölle.
Mitkäs on fiilikset näin kuukauden jälkeen? Itsekin tuollaista kyttään kun keväällä tulee autonvaihto eteen.
 
Mitkäs on fiilikset näin kuukauden jälkeen? Itsekin tuollaista kyttään kun keväällä tulee autonvaihto eteen.
Hyvä on ollut, 500km takana ja ei mitään ongelmia ainakaan toistaiseksi (kop kop). Hyvin lähtee pakkasilla käyntiin ja varusteita on enemmän kuin riittävästi omiin tarpeisiin. Suht hiljainen ja hyvä ja mukava ajaa. Hyvät penkit ja hallintalaitteet. Vaihteiston välitykset on pitkät. Miinuksia piipittävä parkkitutka ja takakontin kassikoukut.

Ostaisin uudestaankin.
 
Kolmisen viikkoa sitten sotaratsuni valkoinen Hyundai i20 (2017, 1.0 litran turbolla) taival päättyi pieneen kolariin, joka vakuutusyhtiön toimesta menee nyt lunastukseen ko on liian kallis korjata, hautajaiset tiedossa. Kilometrejä ehti tulla jostain 16 000 -> 110 000~+.

Nyt sitten jälleen lähtökuopassa, kriteerit eivät paljoa muuttuneet 2019 takaiseen (muokkasin hieman):

- 15 000€ MAX
- alle 100tkm
- Mahdollisimman uusi/uudempi kuin 2015
> Jos autossa takuu vielä voimassa niin tästä plussaa
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
> nykyinen oli ylläoleva, joten jos tästä päästää paremmaksi niin sekin plussa
- Manuaali
- Mieluiten bensiini, mutta ajonesteellä ei loppupeleissä väliä
- Peruutuskameran tai edes tutkan ja vakionopeuden osalta plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa vähintään 20000km. Kts yllä, n. 52kk aikana ajanyt sen 100 000km, tekee sen 23000km vuositahtia.
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen

Pakko kyllä sanoa, että vaivattomuudesta/toimivuusvarmuudesta isot plussat. Autoa tulee käytettyä jatkuvasti ja sen täytyy toimia :) Hyundai ei koskaan pettänyt.
 
Kolmisen viikkoa sitten sotaratsuni valkoinen Hyundai i20 (2017, 1.0 litran turbolla) taival päättyi pieneen kolariin, joka vakuutusyhtiön toimesta menee nyt lunastukseen ko on liian kallis korjata, hautajaiset tiedossa. Kilometrejä ehti tulla jostain 16 000 -> 110 000~+.

Nyt sitten jälleen lähtökuopassa, kriteerit eivät paljoa muuttuneet 2019 takaiseen (muokkasin hieman):

- 15 000€ MAX
- alle 100tkm
- Mahdollisimman uusi/uudempi kuin 2015
> Jos autossa takuu vielä voimassa niin tästä plussaa
- Moottori saisi vähintään olla 100hv/turbo tai vastaava eli 0-100 korkeintaan 10s
> nykyinen oli ylläoleva, joten jos tästä päästää paremmaksi niin sekin plussa
- Manuaali
- Mieluiten bensiini, mutta ajonesteellä ei loppupeleissä väliä
- Peruutuskameran tai edes tutkan ja vakionopeuden osalta plussaa
- En tarvitse ylimääräistä tilaa
- Moottoritie/kaupunki pääasiassa, mutta myös maanteitä
- Tällä hetkellä menee vuodessa vähintään 20000km. Kts yllä, n. 52kk aikana ajanyt sen 100 000km, tekee sen 23000km vuositahtia.
- omaan silmään miellyttävä/täytyy se olla ulkoisesti tyydyttävän näköinen

Pakko kyllä sanoa, että vaivattomuudesta/toimivuusvarmuudesta isot plussat. Autoa tulee käytettyä jatkuvasti ja sen täytyy toimia :) Hyundai ei koskaan pettänyt.

Eikö tuohon haarukkaan mene esim. takuullinen Kia Rio?
 
Yksi varteenotettava varmasti. Sen verran sanon, että en lähtökohtaisesti lähde ostaa samaa autoa :D Eli kun nyt uusi hankinnassa niin kyllä pieni muutos tultava.

En ole perehtynyt noiden eroihin, mutta tuskin ne nyt identtisiä on.
 
Tarvitsisi hankkia bensa/hybridi farkku perheen käyttöön perheessä 2 aikuista ja 2 lasta, hintaa saisi olla max. 7000€.

Olen nettiautosta jotain katsellut, mutta mikä sitten olisi hyvä ja luotettavalla koneella oleva merkki ja malli?
 
Onkos noissa 6 sarjalaisissa mitään tiettyjä juttuja mitä kannattaa tarkistaa ja tietää?
 
Ensimmäinen sukupolvi. Toinen ja kolmas paranti tilannetta, mutta ei se japseista Renaulttia ole tehnyt.

Renault siis erittäin kestävä ruostumista vastaan.
 
Innostuin nyt katselemaan noita Ford Fiestoja hieman isommalla koneella eli sporttisempaa ecoboostia :tup: Saa nähdä miltä tuntuu koeajot ens viikolla. Mietteitä näistä?
 
*Vaivautunut katse harhailee seinille* :whistling:

Eli me puhumme näistä öljyhihnamoottoreista?
 
Pistä joku katsomasi tähän niin saadaan sukupolvesta kiinni.
 

Tässä nyt yksi. On mulla tuolla myös "perusmallia" suosikeissa.
Tuo on ns. perusmalli. Tuo on normi Fiesta ST-line korisarjalla. ST on se tehomalli 200hp 1.5l koneella ja aika isolla kasalla muutoksia vs tuo. Tuo 125hp 1l on vaihtelevalla maineella koskien jakopäätä. Mutta itse auto on todella hyvä ajaa, jo karvalakki versioista lähtien. Varusteet kun löytää sopivat niin erittäin mukava auto myös niiden puolesta. Itsellä oli tuon kuoppainen ST ja tykkäsin kovin. En olisi vaihtanut ellei olisi mennyt polttoainetta niin paljoa omilla ajoilla (oma oli softattu ja muuten viritelty, joten söi vain 98:a).
 
Tuossa on mielestäni kova hinta, eikä edes tutkia edessä saatika adaptiivista vakkaria.
Tutkia ei näyttänyt olevan mutta adaptiivisen vakkarin tutka näytti olevan kuvissa. Ellei jotain ole tapahtunut oman oston jälkeen, Fiestaa ei saanut edes ilman aktiivista vakkaria. Poikkeuksena tottakai tyypilliseen omaan tuuriini, ST:ssä ei saanut tutkia eikä aktiivivakkaria eteen koska välijäähdytin vei tilan.
 
Tutkia ei näyttänyt olevan mutta adaptiivisen vakkarin tutka näytti olevan kuvissa. Ellei jotain ole tapahtunut oman oston jälkeen, Fiestaa ei saanut edes ilman aktiivista vakkaria. Poikkeuksena tottakai tyypilliseen omaan tuuriini, ST:ssä ei saanut tutkia eikä aktiivivakkaria eteen koska välijäähdytin vei tilan.

Ratissa ei kuitenkaan ole nappia etäisyyden säädölle. Se pitäisi olla tuon cancel napin yläpuolella.
 
Ei ne tuolla hintaa tuota tule myymään. Siinä saattaa mennä myyjän katteet jopa miinukselle.

Sitte siirryn seuraavaan. Toki vähä voi joustaa. Ei oo kiire ostaa autoa :D

Muistan viime autoa ostaessa ku kävin koeajaa jotai Seat Leonia. Myyntihinta oli jotai 13500€ ja tarjosin aikalailla 11 000€. Myyjä nauro mut ulos. 6kk eteenpäi ja roskan hinta oli 10 500€.
 
Sitte siirryn seuraavaan. Toki vähä voi joustaa. Ei oo kiire ostaa autoa :D

Muistan viime autoa ostaessa ku kävin koeajaa jotai Seat Leonia. Myyntihinta oli jotai 13500€ ja tarjosin aikalailla 11 000€. Myyjä nauro mut ulos. 6kk eteenpäi ja roskan hinta oli 10 500€.

Se onkin eriasia, jos se ei mene nykyisellä hinnalla kaupaksi. Ostaisin auton, jossa on etututkat sekä adaptiivinen vakkari ja mieluiten peruutuskamera sillä niitä on useissa yksilöissä.
 
Se onkin eriasia, jos se ei mene nykyisellä hinnalla kaupaksi. Ostaisin auton, jossa on etututkat sekä adaptiivinen vakkari ja mieluiten peruutuskamera sillä niitä on useissa yksilöissä.

Pidän mielessä nää. Nykyisessä ei ollut ja huomasin että näille on käyttöarvonsa :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 301
Viestejä
4 508 662
Jäsenet
74 350
Uusin jäsen
JMM333

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom