- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 25 390
Jep, tuota voi varmaan käyttää tilanteissa joissa syystä tai toisesta joutuu tinkimään hyvästä syystä turvavälistä, esim käyttää tilanteen kotsomiseen ennen kuin painaa jarrua, tai tuossa ohitus jutussa kun tunkee siihen kahden auton väliin, rampilta liittymiset ym.Turvaväli/kyky pysäyttää ajoneuvo lienee jossain määrin subjektiivista vaikka poliisin sakotuskäytäntö onkin varmaan suht asiallinen. Jos ajaa maantienopeuksissa 2sek turvavälillä hyvällä kelillä ja on todella hyvät jarrut + renkaat niin 2sek tarkoittaa, että 0,5sek reaktioajalla pysähtyy todennäköisesti silti nopeammin kuin edelläajava. Melko haeskeltu skenaario tosin
Noin muuten liikenteessä turvaväli pitää olla ihan jotain muuta kuin kyky pysäyttää teoriatasolla, eikä ajella sakkorajalla.
Ne on aika rohkeita jotka vetelee jonkin rekan kontissa, no siinä ei tarvi seurata kuin edellämenevän jarruvaloja, niin kai ajatus että vaikka perään menisi, niin äkkipysähdystä ei tule, kun se rekka jyrää kuitekin pienemmät pois tieltä.
Viimeksi muokattu:
