Tuosta start-stopista tulikin mieleen, että siinä on yksi suurimmista syistä, miksi manuaalivaisteisilla vuokra-autoilla tulee pidettyä aina vaihdetta päällä, tai vähintään kytkin pohjassa. Käsittämättömän ärsyttävä ominaisuus varsinkin kylmissä/kuumissa olosuhteissa, jonka hyödyt päästöjenkin osalta ovat melko kyseenalaiset.
Säästö puhtaassa kaupunkiajossa noin 10% luokkaa, toki suomessa tuollaista kaupunkiajoa ei juuri tule.
Mä ajan aina liikennevaloihin ja laitan vapaalle ja kytkin ylös, auto sammuu, minkä jälkeen laitan vaihteen päälle ja kun valot vaihtuu painan kytkimen pohjaan, auto käynnistyy ja kun vaihde on jo päällä niin eikun liikkeelle samantien. Oma auto ei edes sammu pakkasella joten talvella tuo ei onnistu.
Joku perhevankkuri meinas tulla kyljestä hiljattain sisään, kun ajoin sen rinnalla sitä kaistaa joka jatkuu
Toki ne enemmistö lumijäljistä johti Ison omenan existä suoraan päättyvää kaistaa pitkin 1-kaistaiselle osuudelle. Ei tainnut mulkku edes tajuta mitä teki. Saatoin reagoida huonosti
Tätä ilmiötä tuli nähtyä ihan riittämiin 9vuoden kuorma-autoilun aikana ja näkee edelleen. Noista ajoista on jäänyt et itse pysähtyy kerralla ja en kyllä ala itse hinuttaa sitä omaa autoo jos edellä oleva urpoilee tuolla tavalla.