Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tjaa... En nyt näe tuossa tilanteessa mitään niin hienoa että siintä oikein videota kannattaisi alkaa julkaisemaan.
Vakkari päällä ajetaan suoraan kuolleeseen kulmaan...
Joskus tosiaan se fiksumpi väistää ja antaa muitten kouhottaa.
Edit. Ymmärrän että täällä osa tuntee suoranaista raivoa näistä liittyjistä ja vielä enemmän jos joku yrittää vienosti ehdottaa että joskus se omista oikeuksista pikkiriikkisen tinkiminen voi olla fiksukin teko.

Sä voit mennä transit kuskin kanssa uudestaan sinne autokouluun ja miettimään miksi siellä liikenteessä on ne säännöt!
 
Mietin vähän aikaa postaanko tämän mutta menköön nyt:


Mulla oli vakkari päällä ja takana varmaan 300-400 metriä tyhjää tilaa mutta pakko oli päästä tuohon. Mitäs jos mun vasemmalla puolella olisikin ollut auto?


Hävettää kyllä tunnustaa, mutta hermostuin tuosta melko pahasti ja tein tyypille aika selväksi mitä mieltä olin tempauksesta :sori:


Loistava esimerkki ihmisestä kenelle ei pitäisi korttia antaa, satoja metrejä aikaa tehdä kaistanvaihdot ja ei onnistu edes siinä!
 
En muuten oikein ymmärrä minkä takia porukka tunkee keulansa tuohon kaistalle kun ovat tulossa Shellin pihasta ja odottavat vuoroansa kääntyäkseen. Tuosta kun näkee hyvin myös oikealle, ilman että tarvitsee ajaa kaistalle asti.
Tänään oli taas jollain sen puoli metriä keula kaistalla niin ajoin ihan tahallani keulaa hipoen ohi, toivottavati säikähti:rolleyes:. Kerran tuli jollekin mammalle kiire löytää pakki kun tajusi että on kaistalla ja tulen suoraan kohti.

Google Maps
Jos on kääntymässä vasemmalle, niin näkeekö tuolta seepran takaa oikealle enää kovin pitkälle?
Jos siitä ohi mahtuu, niin ei se keula silloin kaistalla ole. Itse tungen ihan samalla tavalla paikoissa, joissa seepran takaa ei näe mitään - suojatietä ei tukita!
 
Ranemiehen olis pitänyt jatkaa vaan omaa kaistaansa ja ottaa uusintakierros liittymisen harjoittelussa.
 
Ei ärsytä, mutta Huvittaa.

Päivittäin tulee ajeltua viitisen minuuttia 40 alueella, jonka jälkeen tie muuttuu liikennevalojen kautta isommaksi. Hämmästyttävän usein kanssa-autoilijoiden kasetti ei kestä mun perässä ajamista 40 alueella rajoituksen mukaan, vaan puskurista roikutaan parin metrin päässä, ja kun moottorijarruttelen niihin punaisiin valoihin, niin viereen aukeavalle kaistalle sitten oikein kiihdytetään pysähtymään mielenosoituksellisen kovaa.

Naisista puhutaan, että olisivat tunneihmisiä, mutta nää on kyllä kaikki miehiä.
 
Onneksi tulee pidettyä turvavälejä noissa moottoriteille liittymisissä. Edellä ollut Micra kiihdytti alkuun ihan suht vauhdilla johonkin -15kmh nopeusrajoituksesta vauhtiin, mutta sitten pelimiesratkaisuna painoi samalla jarrua, ja siirtyi tielle. Yksi auto siellä tiellä oli, onneksi ehti ja tajusi siirtyä vauhdilla vasemmalle kaistalle.
 
Ei ärsytä, mutta Huvittaa.

Päivittäin tulee ajeltua viitisen minuuttia 40 alueella, jonka jälkeen tie muuttuu liikennevalojen kautta isommaksi. Hämmästyttävän usein kanssa-autoilijoiden kasetti ei kestä mun perässä ajamista 40 alueella rajoituksen mukaan, vaan puskurista roikutaan parin metrin päässä, ja kun moottorijarruttelen niihin punaisiin valoihin, niin viereen aukeavalle kaistalle sitten oikein kiihdytetään pysähtymään mielenosoituksellisen kovaa.

Naisista puhutaan, että olisivat tunneihmisiä, mutta nää on kyllä kaikki miehiä.
Anna mä arvaan, ajat toyotalla mittarilukemaa 40 km/h eli todellisuudessa 30 km/h. Siihen päälle hidastelet moottorilla ennen kaistojen erkanemista? Ei oo tullut mieleen pohtia sitä omaa ajamista, jos hämmästyttävän usein kanssa-autoilijoiden kasetti on koetuksella?

e: Ettei vielä olis oikeesti 50 km/h alue :rofl:
 
Anna mä arvaan, ajat toyotalla mittarilukemaa 40 km/h eli todellisuudessa 30 km/h. Siihen päälle hidastelet moottorilla ennen kaistojen erkanemista? Ei oo tullut mieleen pohtia sitä omaa ajamista, jos hämmästyttävän usein kanssa-autoilijoiden kasetti on koetuksella?

e: Ettei vielä olis oikeesti 50 km/h alue :rofl:
Kyseisellä pätkällä on nopeusnäyttö, joka näyttää 40 kun riisikupin neula ~42.
 
Sen enempää asiaan puuttumatta, noilla nopeusnäyttöjen tuloksilla on tähän asti ainakin osassa paikkaa saanut pyyhkiä persusta.
 
Joku idiootti luuli olevansa nopeammin perillä roikkumalla vasemmalla kaistalla aivan takapuskurissa kiinni. Olisi tehnyt mieli nostaa jalka kaasulta ja antaa vauhdin hidastua alle rajoituksen, mutta en sentään alkanut provosoimaan. Ja kyllä, palasin takaisin oikeanpuolimmaiselle kaistalle pian ohituksen jälkeen.
 
Sä voit mennä transit kuskin kanssa uudestaan sinne autokouluun ja miettimään miksi siellä liikenteessä on ne säännöt!
Olipahan taas tympeä, lapsellinen ja ylimielinen kommentti.
Jos ei ole mitään rakentavaa vastattavaa niin tuollaiset henkilöön menevät nollapostaukset ovat täysin turhia.
 
Sen enempää asiaan puuttumatta, noilla nopeusnäyttöjen tuloksilla on tähän asti ainakin osassa paikkaa saanut pyyhkiä persusta.
Kyllä ne tielaitoksen nopeusnäytöt aikoinaan vastasivat lähinnä lottoarvontaa, joka ikinen Oulu-Kemi -välilä näytti eri lukemaa samalla mittarinopeudella, kunnes ne lopulta kokonaan poistetttiin.
Mitä tulee autojen nopeusmittarien tarkkuukusiin, niin noissa ruotsalaistuotteissa ne on aina tarkimmat olleet, +3 on isoin heitto joka on kohdalle osunut.
 
Kyllä ne tielaitoksen nopeusnäytöt aikoinaan vastasivat lähinnä lottoarvontaa, joka ikinen Oulu-Kemi -välilä näytti eri lukemaa samalla mittarinopeudella, kunnes ne lopulta kokonaan poistetttiin.
Mitä tulee autojen nopeusmittarien tarkkuukusiin, niin noissa ruotsalaistuotteissa ne on aina tarkimmat olleet, +3 on isoin heitto joka on kohdalle osunut.
Pedersin suoralla kantatie 51:llä näytti ihan oikein. Tiedän koska otin tavaksi ajaa siihen tasan 80 km/h. Ei ollut koskaan yli 1 km/h heittoa.
 
Olipahan taas tympeä, lapsellinen ja ylimielinen kommentti.
Jos ei ole mitään rakentavaa vastattavaa niin tuollaiset henkilöön menevät nollapostaukset ovat täysin turhia.

Ensinnäki sä väität että videon kuvaaja ajaa vakkari päällä kuolleseen kulmaan?

Saannen huomauttaa että transit kuski tulee kolmion takaa ja hän vaihtaa kaistaa jolloin hänen tehtävä on ryhmittyä niin ettei haittaa pääväylän liikennettä.
Nyt vaihdetaan kaistaa ilman vilkkua ja sulkuviivan päällä ja se on sun mielestä ok ja ihmettelet ihmisten reaktioita niin suosittelen että palautat kortin poliisille jos edes sellaista omistat.

Siinä ei ole mitään henkilökohtaista, se on vain totuus.
 
Kyllä ne tielaitoksen nopeusnäytöt aikoinaan vastasivat lähinnä lottoarvontaa, joka ikinen Oulu-Kemi -välilä näytti eri lukemaa samalla mittarinopeudella, kunnes ne lopulta kokonaan poistetttiin.
Mitä tulee autojen nopeusmittarien tarkkuukusiin, niin noissa ruotsalaistuotteissa ne on aina tarkimmat olleet, +3 on isoin heitto joka on kohdalle osunut.
Joo saapikkaassa myös 16" kesärenkailla on mittarivirhe tosi vähissä ja 15" talvirenkaillakin 90 max mitä voi kameraan ajaa, varmaan 85 todellista.

Toinen ääripääkin sitten löydetty tojotan jälkeen... pontiacin trans sportissa 100kmh mittarin mukaan 85km/h todellista. :D
 
Saannen huomauttaa että transit kuski tulee kolmion takaa ja hän vaihtaa kaistaa jolloin hänen tehtävä on ryhmittyä niin ettei haittaa pääväylän liikennettä.
En ole yhtään erimieltä syyllisestä, mutta tuo kolmio ei käytännössä vaikuta tilanteeseen mitenkään.
 
Kolmio vaikuttaa niin pitkään kuin kaistaa on käytettävissä, näin poliisi sanoi minulle.
Poliisi voi sanoa kaikenlaista ja se on vain kyseisen poliisin tulkinta asiasta. Ei valitettavasti ole nyt copypastea heittää, mutta esimerkiksi Tekniikan Maailma on tätä juttua joskus hyvinkin syvältä kaivellut eikä se yksiselitteisesti noinkaan mene. Kolmio vaikuttaa "risteysalueella" ja mihin se risteysalue päättyy, on hyvin tapauskohtaista ja tulkinnanvaraista. Ei taida olla tuon tyyppisestä kolarista vielä yhtään ennakkopäätöstäkään korkeimmista oikeusasteista?
 
Kolmio vaikuttaa niin pitkään kuin kaistaa on käytettävissä, näin poliisi sanoi minulle.
Eiks olis helpompaa vaan lukea ne pari riviä liikennesääntöjä kuin uskoa poliisisedän höpöjuttuja? Kolmio vaikuttaa ainoastaan risteävän ja etuajo-oikeutetusta suunnasta (merkitään lisäkilvillä 861 a ja b) tulevan liikenteen väistämiseen.

Kolmiolla voidaan muistuttaa myös parkkipaikalta, pihasta jne. tulevien ja ajoradalle tulevien pyörien ja mopojen väistämisvelvollisuudesta, mutta tällöinkään kolmion puuttuminen ei sitä velvollisuutta poista.

Rampilta tultaessa, jos kolmion takaa tuleva kaista jatkuu omanaan liittyen muiden kaistojen rinnalle, ei kolmiolla ole mitään merkitystä. Jos liittymiskaista esimerkiksi jatkuu poistumiskaistana ja päätietä ajava vaihtaa kaistaa liittymiskaistaa tulevan kylkeen, on syy vain ja ainoastaan kaistanvaihtajan.
 
Joo saapikkaassa myös 16" kesärenkailla on mittarivirhe tosi vähissä ja 15" talvirenkaillakin 90 max mitä voi kameraan ajaa, varmaan 85 todellista.

Toinen ääripääkin sitten löydetty tojotan jälkeen... pontiacin trans sportissa 100kmh mittarin mukaan 85km/h todellista. :D
Sukulaisten ex Nissan Sunny pisti vielä paremmaksi, reilu 120km/h mittarissa oli 100km/h todellista. Heitto vieläpä kasvoi nopeuden myötä.
 
Heittoahan saa olla 10% + 4km/h. Periaatteessa satasen vauhdissa mittari saisi näyttää siis enintään 114km/h.
 
Rampilta tultaessa, jos kolmion takaa tuleva kaista jatkuu omanaan liittyen muiden kaistojen rinnalle, ei kolmiolla ole mitään merkitystä. Jos liittymiskaista esimerkiksi jatkuu poistumiskaistana ja päätietä ajava vaihtaa kaistaa liittymiskaistaa tulevan kylkeen, on syy vain ja ainoastaan kaistanvaihtajan.
Taas tämä sama vääntö.

Nope.

Aiemmin viitatussa TM:n artikkelissakin asiaa oli käsitelty ja se liittymis/erkanemiskaistan pituus vaikuttaa väistämisvelvollisuuteen.
Oma tulkintani kyseisetä artikkelista: Jos yhdistetty liittymis/erkanemiskaista on lyhyt -> Kyseessä on yksi risteys -> kolmion takaa tulevalla on väistämisvelvollisuus, riippumatta siitä jatkaako päätien kuski päätietä suoraan vai poistuuko päätieltä.

Eli tämmöinen tilanne:
Google Maps

Jos olisin kamera-auto ja kääntyisin kuvasta etuoikealle, niin kuvan bussin suunnasta tuleva autoilija väistää.

Sen sijaan tuo Mawerickin tapaus. Tuosta voisin tulkita että tuossa on kyseessä niin pitkä kaista ettei kyseessä ole enää yksi risteys, joten kolmion vaikutus on jo lakannut, joten kaistanvaihtaja väistää.
 
Mä kuvittelin sen Transitin jatkavan rampista ylös lentoaseman suuntaan. Kyllähän se vilkun laittoi päälle juuri ennen kuin lähti väkisin vaihtamaan kaistaa mutta aika myöhäistä se siinä kohdassa oli.
 
Taas tämä sama vääntö.

Nope.

Aiemmin viitatussa TM:n artikkelissakin asiaa oli käsitelty ja se liittymis/erkanemiskaistan pituus vaikuttaa väistämisvelvollisuuteen.
Oma tulkintani kyseisetä artikkelista: Jos yhdistetty liittymis/erkanemiskaista on lyhyt -> Kyseessä on yksi risteys -> kolmion takaa tulevalla on väistämisvelvollisuus, riippumatta siitä jatkaako päätien kuski päätietä suoraan vai poistuuko päätieltä.

Eli tämmöinen tilanne:
Google Maps

Jos olisin kamera-auto ja kääntyisin kuvasta etuoikealle, niin kuvan bussin suunnasta tuleva autoilija väistää.

Sen sijaan tuo Mawerickin tapaus. Tuosta voisin tulkita että tuossa on kyseessä niin pitkä kaista ettei kyseessä ole enää yksi risteys, joten kolmion vaikutus on jo lakannut, joten kaistanvaihtaja väistää.
Kerrohan nyt sitten, mikä poistaisi kaistanvaihtajan väistämisvelvollisuuden ja aiheuttaisi väistämisvelvollisuuden suoraan ajavalle ajoneuvolle. Kirjallisuusviittaukset muiden tarkistettavassa muodossa, eikä "joku jossain sanoi jostain asiasta jotain", kiitos.

Bonuspisteitä tarjolla, jos osaat selittää, mistä kaistaa vaihtavan ajoneuvon kuski ylipäätään edes osaisi tuossa arvata, että suoraan ajavalla on kolmio.
 
Kerrohan nyt sitten, mikä poistaisi kaistanvaihtajan väistämisvelvollisuuden ja aiheuttaisi väistämisvelvollisuuden suoraan ajavalle ajoneuvolle. Kirjallisuusviittaukset muiden tarkistettavassa muodossa, eikä "joku jossain sanoi jostain asiasta jotain", kiitos.

Bonuspisteitä tarjolla, jos osaat selittää, mistä kaistaa vaihtavan ajoneuvon kuski ylipäätään edes osaisi tuossa arvata, että suoraan ajavalla on kolmio.
Kas tässä:

vaistamisvelvollisuus-risteyksessa.jpg


Bonuspisteeni tästä linkin kuvasta:
Google Maps
 
Chryslerin PT cruiserit :mad::mad:
Jostain hiton syystä noita näkee ihan päivittäin, yhdelläkin näkyy pihassa olevan kolme :mad::mad:
Jos voittaisin lotossa tai muuten vain olisin rikas, niin ostaisin itselleni Fordin F650 ja kävisin sillä pusuttelemassa noi kaikki lunastuskuntoon ja laittaisin tuhat euroa tuulilasiin.
 
Chryslerin PT cruiserit :mad::mad:
Jostain hiton syystä noita näkee ihan päivittäin, yhdelläkin näkyy pihassa olevan kolme :mad::mad:
Jos voittaisin lotossa tai muuten vain olisin rikas, niin ostaisin itselleni Fordin F650 ja kävisin sillä pusuttelemassa noi kaikki lunastuskuntoon ja laittaisin tuhat euroa tuulilasiin.
Käsitinkö oikein, sinua häiritsee foorumipostauksen arvoisesti pelkästään se, kun joku ajaa tietyn merkkisellä/mallisella autolla?
 
kolmio.PNG
Liikennemerkkiohjeet ainakin olettavat että kolmio vaikuttaa rampilta tulijaan.

https://julkaisut.liikennevirasto.fi/thohje/pdf/2000006-v-03liikennemerkkiohje.pdf
Tästä aiheesta on kyllä liikennevirastosta kysytty, ja vastaus oli, että eihän se ny vaikuta, mutta poiskaan ei voi ottaa kun muuten autoilijat ajaisivat kuulemma päätietä kulkevien kylkeen. Tästä on kyllä nyt jo yli 10 vuotta aikaa, joten ehkä voisi haastatella uusia virkamiehiä aiheesta uudelleen.
No, vaikea tähän on jonkun printtilehden artikkelia linkata. Kun kerta aihepiiri kiinnostaa sinua noin kovasti, niin mars kirjastoon.
Oispa skanneri tai valokuvaukseen sopiva vehje. Kerro nyt edes numero, että kirjastossa käyminen onnistuu.
 
Oispa skanneri tai valokuvaukseen sopiva vehje. Kerro nyt edes numero, että kirjastossa käyminen onnistuu.
Niinpä. Vähän vaikeaksi keskustelu menee kun artikkeli on ajalta "Kun Murossa joskus asiaa oli puitu, niin sattuipa hieman vuosi-kaksi sen jälkeen TM:n artikkeli kohdalle, jossa asiasta kirjoitettiin". Eli jonkun vuoden vanha artikkeli kyseessä, tämä tarkempaa ajankohtaa ei harmaat aivosoluni kykene tarjoamaan.
 
Kyllä, he ovat kanssa-autoilijoitani.
Toki, mutta voisitko vähän avata, että mikä niissä sinua risoo? Yleensä ärsyynnytään käytöksestä, mutta se on ihan uutta, jos menee herne nenään pelkästään toisen käyttämän kulkuvälineen merkistä/mallista.
 
Toki, mutta voisitko vähän avata, että mikä niissä sinua risoo? Yleensä ärsyynnytään käytöksestä, mutta se on ihan uutta, jos menee herne nenään pelkästään toisen käyttämän kulkuvälineen merkistä/mallista.
BMW ja Audi -kuskit ovat edelleen "teiden kingit". Jatkuvaa perseilyä liikenteessä.
 
BMW ja Audi -kuskit ovat edelleen "teiden kingit". Jatkuvaa perseilyä liikenteessä.

Vanhoilla sellaisilla kyllä. Jos otetaan max. 2-vuotta vanhoista autoista, niin siellä on edustettuna ylivoimaisesti Nissan, Toyota, kaikki ranskalaiset, Volvo, Skoda, Volkswagen, Ford, jne. Harvemmin ns. Saksalainen premium.
 
Toki, mutta voisitko vähän avata, että mikä niissä sinua risoo? Yleensä ärsyynnytään käytöksestä, mutta se on ihan uutta, jos menee herne nenään pelkästään toisen käyttämän kulkuvälineen merkistä/mallista.

Se auto on vain yksinkertaisesti hiton ruma, vähä sama kuin fiat multiple ja Nissan juke.
Lisäksi PT cruiseri on huono auto.
Silloin kun niitä oli paljon vielä liikenteessä, niin yleensä komeilivat katsastutilastojen hylkykistojen kärjessä.
Joten minun on hiton vaikea ymmärtää miksi joku haluaa ajaa rumalla ja huonolla autolla.
Ja nyt näen niitä lähes päivittäin. :mad:
 
Vanhoilla sellaisilla kyllä. Jos otetaan max. 2-vuotta vanhoista autoista, niin siellä on edustettuna ylivoimaisesti Nissan, Toyota, kaikki ranskalaiset, Volvo, Skoda, Volkswagen, Ford, jne. Harvemmin ns. Saksalainen premium.
Hehe. Sulla ilmeisesti jompikumpi saksalaismerkki alla. Kyllä ne ovat edelleen ainakin täällä pk -seudulla uusia max 2v vanhoja.
 
90% hml tampere välillä ylinopeutta ajavista merkeistä on saksalaisia... pitäis varmaan ihan tilastoa alkaa pitämään.
 
Niin muuten häiritsee minuakin. Verenpaine nousee välittömästi, jos edessä on tietyn mallisia autoja. Vielä enemmän, jos perässä lukee esim. HYBRID. Paljon ajavat tietävät, että miksi.

Vanhoilla sellaisilla kyllä. Jos otetaan max. 2-vuotta vanhoista autoista, niin siellä on edustettuna ylivoimaisesti Nissan, Toyota, kaikki ranskalaiset, Volvo, Skoda, Volkswagen, Ford, jne. Harvemmin ns. Saksalainen premium.
Joo tiedetään mitä HYBRID tarkoittaa. Se on yhtä kuin punaisissa seisominen. Jarrutusenergia on otettava liruttelemalla talteen, ja liikkeelle lähtiessä ei missään tilanteessa saa polttomoottori pörähtää käyntiin.
Audi, Avensis, Pasuuna ja Octaviakuskien rattiraivokohtauksien kohteeksi sitä yleisimmin joutuu, kun ei paina talla pohjassa menemään mitä tuo turbo XC70 sattuisi kulkemaan, vaan ajaa edes jotakuinkin rajoituksen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hehe. Sulla ilmeisesti jompikumpi saksalaismerkki alla. Kyllä ne ovat edelleen ainakin täällä pk -seudulla uusia max 2v vanhoja.

Ihan Opelilla ajeleskelen vapaa-ajalla. Siinä vasta onkin punainen vaate monelle. Vituttaa kun ei sillä saa ajaa ns. Rauhassa, vaan aina joku pelleilemässä. Ihan vaan siksi, koska ajan Opelilla. Vaikka mulla nouseekin verenpaine näiden "HYBRID" tai muiden vastaavien kanssa, annan niiden silti ajaa rauhassa, pyrin toki ohittamaan mahdollisuuksien mukaan.

Opelilla ei saa ajaa rauhassa, aina joku pelleilemässä esim. Ajetaan välit kiinni, estetään ohitusta, käännytään eteen risteyksistä kolmion takaa jne.

Kumma sitten kun ajaa taksilla (5-sarjan BMW), niin ei vastaavaa joudu kokemaan lähellekkään yhtä paljon. Teinipojat tosin haluaa haastaa kilpa-ajoihin joskus liikennevaloissa.
 
Tjaa... En nyt näe tuossa tilanteessa mitään niin hienoa että siintä oikein videota kannattaisi alkaa julkaisemaan.
Vakkari päällä ajetaan suoraan kuolleeseen kulmaan...
Joskus tosiaan se fiksumpi väistää ja antaa muitten kouhottaa.
Edit. Ymmärrän että täällä osa tuntee suoranaista raivoa näistä liittyjistä ja vielä enemmän jos joku yrittää vienosti ehdottaa että joskus se omista oikeuksista pikkiriikkisen tinkiminen voi olla fiksukin teko.
Eli joku kylmäpäisempi olisi kenties huomannut että sieltä pakettiauto yrittää liittyä mutta eipä tuolla nopeudella onnistu, siis jos itse pidän tämän nopeuden... :think:
Peilissäkään takana ei näy ketään moneen sataan metriin...
Jospa painan kytkintä, pudotan vakkarin päältä ja annan sen koheltajan mennä siihen eteen niin kenellekkään ei käy mitään.
Matkat jatkuu ja stressi ja rattiraivo jää pois. Pieni harmistus tosin hiipii kun toinen ei osannut sovittaa nopeuttaan siten että olisi ryhmittynyt nätisti taakse.
Ei tosiaan ole mitään syytä käydä lapsellisesti huutelemaan että autokouluun yms. jos kehtaa vinkata että asiassa olisi voinut toimia kenties toisin. Ja ihan liikennesääntöjä noudattaen.
Suomessa tuo autoilu on todellakin niin tunteita herättävää touhua että edes vihjaus siihen että oma ajotyyli ei ehkä ole kaikkein viisain tai turvallisin herättää välittömästi primitiivireaktion.
Ps: Ajokortti on ollut noin 30v ja ilman sakkoja tai onnettomuuksia on toistaiseksi körötelty.

Ajetaan kuolleeseen kulmaan? Kannattaa varmaan sitä päätänsä kääntää vähän aiemmin. Näitä idiootteja näkee tuolla liikenteessä ihan liikaa. Liikennesäännöillä ei siis ole mitään merkitystä sinun mielestä, vaan niitä voi soveltaa ihan itse haluamallaan tavalla? Eli itse voi aina mennä, muut kyllä väistää? Pakukuski aloittaa kaistan vaihtamisen sulkuviivan jälkeen ja niin, että toinen auto joutuu väistämään. Siinä ei kyllä paljon puolusteltavaa ole.

Ihan Opelilla ajeleskelen vapaa-ajalla. Siinä vasta onkin punainen vaate monelle. Vituttaa kun ei sillä saa ajaa ns. Rauhassa, vaan aina joku pelleilemässä. Ihan vaan siksi, koska ajan Opelilla. Vaikka mulla nouseekin verenpaine näiden "HYBRID" tai muiden vastaavien kanssa, annan niiden silti ajaa rauhassa, pyrin toki ohittamaan mahdollisuuksien mukaan.

Opelilla ei saa ajaa rauhassa, aina joku pelleilemässä esim. Ajetaan välit kiinni, estetään ohitusta, käännytään eteen risteyksistä kolmion takaa jne.

Kumma sitten kun ajaa taksilla (5-sarjan BMW), niin ei vastaavaa joudu kokemaan lähellekkään yhtä paljon. Teinipojat tosin haluaa haastaa kilpa-ajoihin joskus liikennevaloissa.

Jaa itsellä kyllä täysin päinvastaiset havainnot. BMW:llä kun lähdet ohittamaan motarillakin, niin heti alkaa oikealla kaistalla vauhti kiihtymään. Maantiellä yritetään estää ohituksia jne. Kavereilta löytyy ooppeleita, niillä saa ajaa ihan rauhassa, ei ketään kiinnosta. Johtuisikohan tuo, että saat ajaa BMW rauhassa siitä, että on taksin kyltti katolla.
 
Joo en ole kyllä itsekään huomannut Opelia ajaessa mitään erityistä perseilyn tarvetta herättäväni kanssa-autoilijoissa. Ihan samalla tavalla muut autot käyttäytyy liikenteessä ajan sitten omalla astralla, vaimon pikku-Kialla tai firman pakulla...
 
Mietin vähän aikaa postaanko tämän mutta menköön nyt:


Mulla oli vakkari päällä ja takana varmaan 300-400 metriä tyhjää tilaa mutta pakko oli päästä tuohon. Mitäs jos mun vasemmalla puolella olisikin ollut auto?


Hävettää kyllä tunnustaa, mutta hermostuin tuosta melko pahasti ja tein tyypille aika selväksi mitä mieltä olin tempauksesta :sori:


Olinkin ajatellut kirjoittaa näistä verenpainetta nostavista "raksa-penoista" ja kun video on kuvattu juuri niiden tiheimmällä esiintymisalueella niin päätin avautua.

Tyypillistä on juuri tuo eteen hivuttautuminen. Perässä roikutaan parin metrin päässä vaikka ei ole aikeita edelle. (varsinkin ohikulkutiellä ja rampeilla). Liikenneympyröissä (eli kiertoliittymissä) ei mitään vilkkua ja ajolinja saattaa olla ihan mitä tahansa. Alle 60 km/h aluella aina vähintään +15 km/h nopeutta. Valot eivät ikinä kunnossa, ikkunoita ei putsata ennen ajoonlähtöä. Suojateille ei pysähdytä ja risteykset lasketaan läpi suojateistä välittämättä.

Ensin luulin että ratintakaa löytyisi useimmiten joku ulkomaanvahvistus mutta kyllä 90% tapauksissa autoa kuskaa selvästi yli 50-vuotias alkuasukas. Samoin 90% tapauksista autossa ei ole firman tarroja tai jos on niin on jotain "puretaan ja paskax ltd." eli keltatakit edustanevat perinteistä "isä-poika ja peräkärry" rakennusurakointia...
 
Olinkin ajatellut kirjoittaa näistä verenpainetta nostavista "raksa-penoista" ja kun video on kuvattu juuri niiden tiheimmällä esiintymisalueella niin päätin avautua.

Tyypillistä on juuri tuo eteen hivuttautuminen. Perässä roikutaan parin metrin päässä vaikka ei ole aikeita edelle. (varsinkin ohikulkutiellä ja rampeilla). Liikenneympyröissä (eli kiertoliittymissä) ei mitään vilkkua ja ajolinja saattaa olla ihan mitä tahansa. Alle 60 km/h aluella aina vähintään +15 km/h nopeutta. Valot eivät ikinä kunnossa, ikkunoita ei putsata ennen ajoonlähtöä. Suojateille ei pysähdytä ja risteykset lasketaan läpi suojateistä välittämättä.

Ensin luulin että ratintakaa löytyisi useimmiten joku ulkomaanvahvistus mutta kyllä 90% tapauksissa autoa kuskaa selvästi yli 50-vuotias alkuasukas. Samoin 90% tapauksista autossa ei ole firman tarroja tai jos on niin on jotain "puretaan ja paskax ltd." eli keltatakit edustanevat perinteistä "isä-poika ja peräkärry" rakennusurakointia...

Juuri näitä, osa vielä täälläkin puolustaa näitä sankareita. :rolleyes:
 
Olinkin ajatellut kirjoittaa näistä verenpainetta nostavista "raksa-penoista" ja kun video on kuvattu juuri niiden tiheimmällä esiintymisalueella niin päätin avautua.

Tyypillistä on juuri tuo eteen hivuttautuminen. Perässä roikutaan parin metrin päässä vaikka ei ole aikeita edelle. (varsinkin ohikulkutiellä ja rampeilla). Liikenneympyröissä (eli kiertoliittymissä) ei mitään vilkkua ja ajolinja saattaa olla ihan mitä tahansa. Alle 60 km/h aluella aina vähintään +15 km/h nopeutta. Valot eivät ikinä kunnossa, ikkunoita ei putsata ennen ajoonlähtöä. Suojateille ei pysähdytä ja risteykset lasketaan läpi suojateistä välittämättä.

Ensin luulin että ratintakaa löytyisi useimmiten joku ulkomaanvahvistus mutta kyllä 90% tapauksissa autoa kuskaa selvästi yli 50-vuotias alkuasukas. Samoin 90% tapauksista autossa ei ole firman tarroja tai jos on niin on jotain "puretaan ja paskax ltd." eli keltatakit edustanevat perinteistä "isä-poika ja peräkärry" rakennusurakointia...
Juuri tämä. Nämä tietää jo kun näkee taustapeilissä että vitutusta tiedossa.
 
Nyt tuntuu että sulan maan aikana on moottoritiellä taas enemmän näitä "ajelijoita"

Mikä siinä on vaikeaa tajuta, jos vetää ohituskaistalla letkaa, niin on liian hidas vauhti. Oli se sitten 90@100 tai 110@100...Vähän oikeanpuoleisinta poljinta alemmas hetken pidemmän aikaa, niin ohitus onnistuu smoothisti muita häiritsemättä. Vaikka oikealta ohittaminen on ns. kiellettyä niin miksi kaasupoljin löytyy sitten ohituksen estämisen arvoisesti eikä aiemmin :btooth:

Tuolla näki taas niitäkin, jotka ajaa sen letkan vetäjän perässä kolmen metrin päässä, mutta ei lähde ohi oikealta. Ei tarvitsisi edes törkeästi koukata eteen, vaan oikealla kaistalla on useita satoja metrejä tyhjää ohittaa järkevällä etäisyydellä.


Sitten tätä samaa junnaamista maantienopeuksilla 75km/h ja 40 alueella 60 ja taas 80 alkaessa vauhti 65 kun pari mutkaa tiessä. Tekisi mieli joskus ajaa perässä mihin ikinä menossa, että mikä on tämä idea? Pakko kai se on uskoa enemmistöä että nopeusrajoitukset tulisi olla taajamissa 80km/h ja maanteilla 50km/h.


Tässä vielä hyvä video: Vahditaan ylinopeuksia motarilla ja ajellaan alinopeutta maanteillä, nämä tällaiset jääköön valvonnan ulkopuolelle:
 
Viimeksi muokattu:
Mikä siinä on vaikeaa tajuta, jos vetää ohituskaistalla letkaa, niin on liian hidas vauhti. Oli se sitten 90@100 tai 110@100...Vähän oikeanpuoleisinta poljinta alemmas hetken pidemmän aikaa, niin ohitus onnistuu smoothisti muita häiritsemättä.

Mihin vedät rajan? Jos vetää ohituskaistalla jonoa 160km/h ja takaa tulee joku joka haluaa mennä 170km/h niin pitääkö hypätä oikealle jonoon ajamaan 50km/h välillä että hommat sujuu smoothisti?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom