Ihan sen takia jätän ettei tarvitse kävellä kilometriä sieltä parkkialueen perältä.
Oisko aika kohentaa kuntoa ja tiputtaa painoa ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan sen takia jätän ettei tarvitse kävellä kilometriä sieltä parkkialueen perältä.
Sama täällä. Enkä siksi että itse en osaisi sihdata autoa ahtaaseen väliin vaan siksi ettei ne viereiset autot hakkaa ovillaan oman auton kylkiin.
Aina on ollut suurin osa perhepaikoista tyhjänä kun on siihen ajanut ja lähtenyt pois.

Eivät ne ole aina isoja parkkipaikkoja, eivätkä lähimpänä ovia.Niissä paikoissa, missä on noita perhepaikkoja, on myös isot parkkipaikat. Aja autosi seuraavan kerran jonnekkin sinne perälle. Vai etkö jaksa kävellä ja sen takia ajat perhepaikkaan?
Invapaikalle pysäköinti on laitonta, perhepaikalle ei.Invapaikat ovat vielä lähempänä ja yhtä lailla leveitä ruutuja, miksi et pysäköi niihin? Ihme kaksinaismoralismia, latauspaikoille tai invapaikoille ei muka voi pysäköidä, mutta perhepaikoille voi.
Ja sit perheellisten kersat potkivat ovia muiden asiakkaiden autojen kylkiin koska perhepaikat olivat täynnä.
Mutta onhan se aika tyypillistä autoilijapiireissä että kaikki muut ovat niitä idiootteja eikä omia virheitä lasketa.
Pysäköi kahden tavallisen ruudun keskelle, saat vielä enemmän tilaa.Pysäköin usein siksi koska noissa on isommat ruudut.
Harva varmaan ottaa lommon omaan kylkeen, jos vaihtoehtona on jonkun toisen auto.
Tuo viimeinen lause ei ole edes kuvitteellinen, näkyy joka päivä liikenteessä - minä itte!Ei hitto mikä facepalm kun luki noista perhepaikoille pysäköivistä. Ei niin kuin edes alkeellisimpia käytöstapoja. Pelottaa kun kuvittelee miten noin heikko moraali näkyy kun auto on liikenteessä.
Se on kiusantekoa.Pysäköi kahden tavallisen ruudun keskelle, saat vielä enemmän tilaa.
Ei tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa miten ajaa liikenteessä.Ei hitto mikä facepalm kun luki noista perhepaikoille pysäköivistä. Ei niin kuin edes alkeellisimpia käytöstapoja. Pelottaa kun kuvittelee miten noin heikko moraali näkyy kun auto on liikenteessä.
Onpahan tullut oltua kyydissäkin sellaisen tapauksen kohdalla, jolla tien päällä vanne puristaa päätä koko ajan niin lujaa, ettei sitä vilkun naputtavaa merkkiääntä kestä kuunnella hetkeäkään. Vilkku toimii "käännyin jo"-merkkivalona tai sitten sitä ei näytetä ollenkaan.Aamuinen rekkakuski, jonka annoin ihan rauhassa lähteä edestä liikkeelle. Rekkapena päättikin sitten kääntyä oikealla 50km/h alueella ilman vilkkua tai jarruvaloja, jätin onneksi riittävästi väliä jo edellisessä risteyksessä.
Iltapäivällä samoissa valoissa ollut Toyota kuski, jonka meno meinasi tyssätä kesken risteyksen ja minun oli pakko jarruttaa 20km/h vauhdissa. Jaksoi sentään laittaa vilkun päälle 2m ennen kääntymistä seuraavassa risteyksessä.
Se on kiusantekoa.
Perhepaikat ovat lähellä ovia, jotta pienten lasten kanssa pääsee turvallisemmin (tai ylipäätään) kulkemaan. Niille pysäköinti ilman tarvetta on kiusantekoa.Se on kiusantekoa.
Just tälläsen takia en itse viitsisi noihin parkkeerata, en ehkä vaikka olis lapsiakin. Aina sais pelätä että joku tyyppi tulee purkamaan omaa pahaa oloaan sun autoon kun "ei noin saa tehdä", sen takia kun ei nähnyt lastenistuinta tai kun poistuit lasten kanssa autosta.e: Ei nuo perheparkit mitään turvasatamia ole. Joku pysäköi päin persettä ja ovi ulottuu täydellä voimalla naapuriruudun puolelle. Petteri 5 v. lykkii kärryt naapurin kylkeen. Lastatakin on kiva, kun laittaa kärryt nojalleen naapurin autoon. Varsinkin, jos ei näy mitään lastenistuimia![]()
Kertaakaan en ole nähnyt, että pahaa oloa olis purettu muuta kuin verbaalisesti. Sen sijaan vahingossa/evvk tapauksia näkee jatkuvasti. Muutama lapsi, viikon ostokset kärryissä, kalteva pysäköintialue... Esim. Olarin Prisman lapsiparkit on mainio esimerkki. Saa olla aika hitaalla käyvä yksilö jos kuvittelee, että noi on turvallisia paikkoja pysäköidä. Lapset -check, isot perheautot -check, "nais"kuskit -check, paljon raskaita kärryjä - check.Just tälläsen takia en itse viitsisi noihin parkkeerata, en ehkä vaikka olis lapsiakin. Aina sais pelätä että joku tyyppi tulee purkamaan omaa pahaa oloaan sun autoon kun "ei noin saa tehdä", sen takia kun ei nähnyt lastenistuinta tai kun poistuit lasten kanssa autosta.
https://goo.gl/maps/6JCHC5P56X32
Olin tulossa tuolta kuvan suunnasta, edelläni musta c-sarjan farkkumersu. Mersu pysähtyi about tuohon kuormurin kohdalle, eli ryhmittyi kääntymään vasemmalle. Minä tietysti (suoraan kun olin menossa) ryhmityin siihen rinnalle. Jumalauta mikä torvikonsertti alkoi liikkeelle lähtiessä, kun mersu oli sittenkin menossa myös suoraan.
Vittu se minun vikani ole ettei itse osaa liikennesääntöjä.
Minne sinä pysäköit sen, jos et pysäköinnille varatulle pysäköintipaikalle?Tuli tästä pysäköinnistä mieleen kun ajan prätkän aina sinne missä pyörät etten vie turhaan niitä parkkipaikkoja, no eikö siinä ole aina joku selän takana vittuilemassa että moottoripyörä pitää pysäköidä normaaliin parkki ruutuun!![]()
Mitä sitten? Jos sillä ei ollut vilkku päällä niin johan sekin kertoo että on menossa suoraan. Klassinen kahden älypään kohtaaminen.Siihen mahtuu ihan helposti kolme autoa rinnakkain, usko pois.
Ja aivan turhaan panikoivat, kun Aleksilta pääsee seuraavasta risteyksestä Mariankadun kautta takaisin Espalle. Jos siihen suuntaan oli pyrkimässä. Joskus epähuomiossa itekkin vetänyt Pohjoisrannasta väärää kaistaaHelsingissä Pohjoisrannan ja Aleksanterinkadun risteys! Tiessä on kaksi kaistaa ja risteyksen jälkeen yksi: Vasen kaista jatkaa suoraan Eteläsataman suuntaan ja oikealta kaistalta täytyy kääntyä oikealle (Katajanokka). Itse menen aina kohti Eteläsatamaa ja olen siis vasemmalla kaistalla. HYVIN usein tulee tilanteita missä joku apina yrittää kohti Eteläsatamaa oikean puoleiselta kaistalta! Sitten jos he eivät saa tilaa, niin sitten alkaa huitominen ja valo/töötti-show.
Kuulostaa hiukan samalta kuin tämä paikka Turussa: Google MapsHelsingissä Pohjoisrannan ja Aleksanterinkadun risteys! Tiessä on kaksi kaistaa ja risteyksen jälkeen yksi: Vasen kaista jatkaa suoraan Eteläsataman suuntaan ja oikealta kaistalta täytyy kääntyä oikealle (Katajanokka). Itse menen aina kohti Eteläsatamaa ja olen siis vasemmalla kaistalla. HYVIN usein tulee tilanteita missä joku apina yrittää kohti Eteläsatamaa oikean puoleiselta kaistalta! Sitten jos he eivät saa tilaa, niin sitten alkaa huitominen ja valo/töötti-show.
Helsingissä Pohjoisrannan ja Aleksanterinkadun risteys! Tiessä on kaksi kaistaa ja risteyksen jälkeen yksi: Vasen kaista jatkaa suoraan Eteläsataman suuntaan ja oikealta kaistalta täytyy kääntyä oikealle (Katajanokka). Itse menen aina kohti Eteläsatamaa ja olen siis vasemmalla kaistalla. HYVIN usein tulee tilanteita missä joku apina yrittää kohti Eteläsatamaa oikean puoleiselta kaistalta! Sitten jos he eivät saa tilaa, niin sitten alkaa huitominen ja valo/töötti-show.
Tiemerkinnät ovat selvät ja eivät ole vahingossa väärällä kaistalla: Suurin osa on menossa Eteläsataman suuntaan jolloin vasen kaista vetää heikommin. Nämä apinat pyrkivät oikean puoleista kaistaa pitkin letkan ohi.
-----
https://goo.gl/maps/6JCHC5P56X32
Olin tulossa tuolta kuvan suunnasta, edelläni musta c-sarjan farkkumersu. Mersu pysähtyi about tuohon kuormurin kohdalle, eli ryhmittyi kääntymään vasemmalle. Minä tietysti (suoraan kun olin menossa) ryhmityin siihen rinnalle. Jumalauta mikä torvikonsertti alkoi liikkeelle lähtiessä, kun mersu oli sittenkin menossa myös suoraan.
Minä(kään) en yleenä kehtaa laittaa prätkää ruutuun viemään yhtä kokonaista autopaikkaa, paitsi jos on kaverin kanssa liikenteessä, jolloin voi laittaa kaksi samaan ruutuun. Kaikkein törkeintä on, jos joku urpo laittaa jonkun saakelin skootterin keskelle ruutua.Tuli tästä pysäköinnistä mieleen kun ajan prätkän aina sinne missä pyörät etten vie turhaan niitä parkkipaikkoja, no eikö siinä ole aina joku selän takana vittuilemassa että moottoripyörä pitää pysäköidä normaaliin parkki ruutuun!![]()
Paino sanalla "about" koska mersu oli ihan keskikorokkeen vieressä.Jos mersu on ollut tuon kuormurin kohdalla ilman vilkkua, niin en todellakaan lähtisi tunkemaan vierelle. Eihän tuo ole lähellekään ryhmittäytynyt oikein kääntyäkseen vasemmalle.
Aikoinaan inssissä mulle mussutettiin siitä, kun ryhmityin vastaavalla tavalla väärin. Jos siihen oikealle puolelle (siis viivan suoralle osalle) mahtuu toinen auto, olet ryhmittynyt päin vittua. Se on niin yksinkertaista.Mitä sitten? Jos sillä ei ollut vilkku päällä niin johan sekin kertoo että on menossa suoraan. Klassinen kahden älypään kohtaaminen.
Tästä on vielä aika pitkä matka siihen, että voisit tulkita auton kääntyvän vasemmalle jos se on tuossa kuorkin kohdalla. Siinä kuitenkin menee se "suoraan" ajolinja. Ehkä kannattais jättää se taistelu tutkainta vastaan ja mennä ihan sillä perusteella, että ihmiset ajaa päin persettä. Varsinkin tuollaisissa ylileveissä risteyksissä.Aikoinaan inssissä mulle mussutettiin siitä, kun ryhmityin vastaavalla tavalla väärin. Jos siihen oikealle puolelle (siis viivan suoralle osalle) mahtuu toinen auto, olet ryhmittynyt päin vittua. Se on niin yksinkertaista.
Ts. olet sitä mieltä, että koska muut ajavat päin persettä, voit itsekin ajaa päin persettä? Vai ymmärsinkö nyt oikein?Ehkä kannattais jättää se taistelu tutkainta vastaan ja mennä ihan sillä perusteella, että ihmiset ajaa päin persettä.
Eivät ole tuolla, normaalit ruudut ovat lähempänä.Perhepaikat ovat lähellä ovia, jotta pienten lasten kanssa pääsee turvallisemmin (tai ylipäätään) kulkemaan. Niille pysäköinti ilman tarvetta on kiusantekoa.
Sen sijaan ketään ei varmasti haittaa pätkääkään, jos pysäköit autosi kahdelle paikalle perimmäiseen nurkkaan. Jos et jaksa kävellä paikasta, johon pysäköimällä et häiritse muita, et voi myöskään ottaa erillisoikeuksia pysäköintisi kanssa.
Google Maps
Tossa oli kaksi autoa ryhmittyneenä vasemmalle ja itse ryhmityin oikealle kun olin menossa suoraan. Vasemmalla ensimmäisenä oleva auto tulikin risteyksestä suoraan ja vilkutteli pitkiä perässä.
Helsingissä Unioninkadun ja Eteläisen Makasiinikadun risteys vaikuttaa hieman samalta, mutta siinä voi tuolta oikeanpuoleiseltakin kaistalta kääntyä vasemmalle. Vasemmalle kääntyessä tulee melkein heti risteys missä 1) vasemmalta kaistalta voi jatkaa suoraan tai kääntyä vasemmalle ja 2) Oikeanpuoleiselta kaistalta voit kääntyä oikealle. Jostain syystä ihmiset järjestelmällisesti ryhmittyvät vasemmalle kaistalle vaikka aikovat seuraavaksi jatkaa oikealle Laivasillankadulle? Monet kerrat tuossa risteyksessä tullut havaittua vasemmalle katsoessa viereisen auton käsien heiluntaa kun autoni on heidän tiellään ja eivät pääse oikealle kaistalle.
Sakkokiintiöitähän tuossa ajatellaan, ei turvallisuutta. Saisivat toki paljon enemmän sakkorahoja jos kuvausauto olisi tuosta kohtaa kilometrin pari pohjoiseen..paikassa missä rajoitus ennen nousi 80km/h -> 100km/h, mutta unohtivat tietöiden jälkeen 80km/h rajoituksen.Poliisin kuvausauto seisoo joka arkipäivä abaut 2h Tuusulantiellä, helsingistä poispäin siinä sillan alla ja Kehä I:sen kohdalla. Mitenköhän tämä liittyy liikenneturvallisuuteen...?
Ymmärtäisin jos siinä kohdin nopeus muuttuisi 80-->60km/h.
Jos se vähentää riskejä niin kyllä. Ei liikenteen tavoite ole kilpailla kuka on oikeassa vaan päästä turvallisesti perille. Sun tapauksessa olisit kyllä voinut jäädä auton taakse katsomaan mitä se tekee itse ihan oikeinkin ryhmittyneenä. Vinkkejä suoraan menemisestä kuitenkin oli ihan tarpeeksi varovaisuuteen.Ts. olet sitä mieltä, että koska muut ajavat päin persettä, voit itsekin ajaa päin persettä? Vai ymmärsinkö nyt oikein?
Äh. Tiedän että olet oikeassa. Kyse on mun kohdallani yksinkertaisesti siitä, että olen kyllästynyt paikkailemaan muiden mokia enkä sitä enää tee kuin viimeisenä keinona onnettomuuden välttämiseksi. Noita päin vittua ajavia kun näkee jokainen päivä arviolta 2672kpl.Jos se vähentää riskejä niin kyllä. Ei liikenteen tavoite ole kilpailla kuka on oikeassa vaan päästä turvallisesti perille. Sun tapauksessa olisit kyllä voinut jäädä auton taakse katsomaan mitä se tekee itse ihan oikeinkin ryhmittyneenä. Vinkkejä suoraan menemisestä kuitenkin oli ihan tarpeeksi varovaisuuteen.
Oliko sillä mersulla vilkku päällä?https://goo.gl/maps/6JCHC5P56X32
Mistäs minä sen voin tietää kun olin sen oikealla puolella?Oliko sillä mersulla vilkku päällä?![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.