Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Lisäksi pieni ylinopeus on de facto sallittua.

[,nusnus]
Ei se laillista ole pienenäkään, poliisin puuttumisraja vaan antaa pelivaraa. Tuomioistuin ei anna edes sitä, eli pienet ylinopeudet ei ole edes dekriminalisoitu ja poliisikin voi soveltaa puuttumiskynnystään.

Presidentti hylkäsi peltipoliisia vastaan käräjöineen Sisun armahdusanomuksen – ”Olen varmaan ainoa ihminen Suomessa, joka on saanut sakot 1 km/h ylityksellä”
[/,nusnus]
 
[,nusnus]
Ei se laillista ole pienenäkään, poliisin puuttumisraja vaan antaa pelivaraa. Tuomioistuin ei anna edes sitä, eli pienet ylinopeudet ei ole edes dekriminalisoitu ja poliisikin voi soveltaa puuttumiskynnystään.

Presidentti hylkäsi peltipoliisia vastaan käräjöineen Sisun armahdusanomuksen – ”Olen varmaan ainoa ihminen Suomessa, joka on saanut sakot 1 km/h ylityksellä”
[/,nusnus]
Nus nus itsellesi. De facto tarkoittaa käytännössä sallittua. De jure toki ei ole sallittua.

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-de-jure-and-de-facto
 
Jos minä saisin päättää, tältä videon kuljettajalta peruutettaisiin ammattiliikennelupa loppuiäksi.
upload_2019-2-28_23-11-50.png
Toi kohta oli kyllä videon ylivoimaisesti uskomattomin. Toivottavasti kuvaaja on pistänyt tuon myös poliisille.
 
Jos minä saisin päättää, tältä videon kuljettajalta peruutettaisiin ammattiliikennelupa loppuiäksi.
upload_2019-2-28_23-11-50.png
Kuljettaja tuskin oli kantasuomalainen kun ainoastaan entisen itäblokin maissa näkee tuollaisia ohituksia ja liikennekulttuuria ylipäätään :sangry:
 
Toi kohta oli kyllä videon ylivoimaisesti uskomattomin. Toivottavasti kuvaaja on pistänyt tuon myös poliisille.
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
 
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
Videon kohdan 2:17 perusteella bussilinja näyttäisi olevan 518, joka ei Jollaksen kautta mene.
 
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
Onko "mutku joutuis odottamaan" nyt sitten muka joku selitys korokkeen kiertämiselle väärältä puolelta? Jos bussi lähti heti liikkeelle, mikä pakotti kaaharin painamaan kaasua sen sijaan, että olisi palannut kiltisti bussin taakse?
 
Onko "mutku joutuis odottamaan" nyt sitten muka joku selitys korokkeen kiertämiselle väärältä puolelta? Jos bussi lähti heti liikkeelle, mikä pakotti kaaharin painamaan kaasua sen sijaan, että olisi palannut kiltisti bussin taakse?

No se tietenkin, että osalla näistä teiden sankareista vaan on niin kova kiire. Itse kyllä ajattelisin, että kun ajaa isolla autolla, niin silloin pitäisi vähän miettiä miten siellä liikenteessä toimii ettei muille liikkujille aiheuta tarpeenton vaaraa. Jos ei pääse ohi järkevästi, niin silloin ei ohiteta. Muutenkin raskaalla kalustolla pitäisi vähän noita ohituksia miettiä kun ei ne romut kiihdy lastattuna mihinkään, niin ohi niillä ei pääse kunnolla.
 
Näyttäisi epäilyttävästi olevan kyseinen paikka: https://goo.gl/maps/w2gLAZRq3zS2

Vähän aikaisemmin on levikkeellinen pysäkki, tiedä sitten mikä iski kuorma-auton kuljettajaan :confused:. Ehkä se oli vaa luotu kulkemaan vähän nopeemmin kun muut...
 
Näyttäisi epäilyttävästi olevan kyseinen paikka: https://goo.gl/maps/w2gLAZRq3zS2

Vähän aikaisemmin on levikkeellinen pysäkki, tiedä sitten mikä iski kuorma-auton kuljettajaan :confused:. Ehkä se oli vaa luotu kulkemaan vähän nopeemmin kun muut...
Veikkaus: kuorma-auto ei olekaan kiihtynyt rasvatun salaman lailla, vaan bussi onkin ehtinyt lähteä pysäkiltä ennen ohitusta. Siinä vaiheessa ei tietenkään jo saavutettua liikemäärää tohdi enää alkaa haaskaamaan jarruttelemalla, vaan ratkaisuna on painella risteykseen asti kaasu pohjassa bussin rinnalla ja liikenteenjakajien väärältä puolelta voittajana maaliin!
 
Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k
 
Vanhempi mies Bmw sitimaasturilla Turunväylällä matkalla kohti keskustaa. Ensin bussikaistalta oikealta ohituksia. Ok, totesin itse äärivasemmalla että kukin tyylillään ja palasin keskikaistalle. Tää sankari ampui mun ja takanani tulevan välistä äärioikealta, äärivasemmalle. Mitä vittua?! Ok mahtuihan siitä koska en ohita vain paskastaakseni takana tulevan tuulilasia. Ikämies teki nämä ninjaliikkeet vain ollakseen Turunväylän lopussa ex carrolsin kohdalla toisella kaistalla Carrolsilta laskettuna. Tupla mitwit?
Olis ollu aika jättää se ajokortti lääkärille.
 
Tuoltakin olisi vältytty jos ei tehtäisi keskikorokkeita pysäkkien kohdalle.

Jos ei ammatikseen ajava osaa tuon vertaa liikenne/tietä lukea, on kyllä korkea aika viedä jo se ajokortti takaisin poliisille. Kyllähän nyt jokainen raskastakalustoa joskus ajanut tietää, että täysi lasti päällä on ihan turha lähteä ohittamaan, se ei kiihdy kuitenkaan mihinkään.

Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k

Tuliko yllätyksenä? Kaikki corollat (ainakin suomeen uutena tuotavat) on ihan tuhnuja. Muilla valmistajilla saman kokoisista moottoreista saatiin 20v sitten jo enemmän tehoa.. Nykyisiin moottoreihin edes turha verrata.

Eiköhän siihen ole ihan syy miksi niitä tehdään.

Kyllä se syyllinen löytyy 100% sieltä kuokin kuskin penkiltä.

+1
 
Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k

Miten se "tuhnuus" ilmeni?

Toyotan hybrideissä taitaa olla polttomoottorin venttiilinajoitukset säädetty siten, että ne ovat efektiivisesti atkins-cyclellä toimivia, mikä vähentää tehoa ja vääntöä, mutta parantaa polttoainetaloudellisuutta.
 
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.
 
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.

On se vaikeaa. Nykyisin voi ajaa punaisia päin huoletta kun poliisi ei valvo. Ehkä se oletti että sun olisi pitänyt ajella vähän vanhoilla läpi kun ei siitä mitään seuraa :rolleyes:

Tänään aamulla taajamatiellä näin monta autoa, jotka eivät jarruta lainkaan vaikka tilaa on, ei ketään takana ja valo on vaihtunut jo aikoja sitten punaiselle. Jotkut vielä ajavat risteykseen vielä kun risteävälle on jo vaihtunut vihreä valo.
 
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.
 
Saadaan mukavasti pysäytettyä liikenne, ja marginaalisesti parannettua turvallisuutta.
Niin? Näitä on yleensä sellaisilla 40km/h rajoituksen kokoojakaduilla millä ei hirveästi liikennettä ole. Hui kauheaa jos joskus joutuu hetken odottamaan :nb:
 
On se vaikeaa. Nykyisin voi ajaa punaisia päin huoletta kun poliisi ei valvo. Ehkä se oletti että sun olisi pitänyt ajella vähän vanhoilla läpi kun ei siitä mitään seuraa :rolleyes:

Tänään aamulla taajamatiellä näin monta autoa, jotka eivät jarruta lainkaan vaikka tilaa on, ei ketään takana ja valo on vaihtunut jo aikoja sitten punaiselle. Jotkut vielä ajavat risteykseen vielä kun risteävälle on jo vaihtunut vihreä valo.
Kun valvoisivatkin myös niitä asioita, joille ei ole valtion virallista mittalaitetta olemassa. Liikennevalojen noudattamisen ja turvavälien lisäksi mukaan lukien myös se, miten tasa-arvoisessa risteyksessä kuuluu toimia, ja se, että niitä voi olla myös ruutukaavakeskustan ulkopuolella.
 
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.

Tässä tapauksessa ei ainakaan ollut kyse tuollaisesta. Oma nopeus ennen valoja n. 10km/h yli nopeusrajoituksen, ja valoista myös lähdin aika paljon takana tööttäillytä ripeämmin.
 
Se oli sellanen omakohtainen maailmanmestari rallikuski :D Refleksit kalenterissa merkattu jotta missä kohtaa pitää jarruttaa, liikenteessä, nyt meni sisäinen kartturi sekasin tuolta wanabevataselta. @hkultala
Ittellä takapuskurissa alkoi kasvaa tojota yaris tms. pienen muuttokuorman kanssa (eihän sinne paljon mahdu edes). En nähnyt edes sen ajovaloja taustapeilistä. Sankari lähti ohittamaan ilman vilkkua ja seuraavissa valoissa oltiin jo rinnakkain o_O Vittuillaksenikin vaihdoin kaistan hänen eteen, koska tämän hätäsen yarikse lähtö valoista oli soppakauhan hämmentämistä ja arpomista ja palasin omalle kaistalle. Komiasti sieltä puitiin nyrkkiä tähän suuntan. :tup: Piti ottaa helppo nyrkin heristely pois pyörimästä, alkoi itseäni sen verran toi apinointi naurattamaan :D
 
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.
Ei tosiaan paljoa ihmetytä että porukka lappaa päin punaisia kun ensimmäisellä kestää 5 sekuntia saada vaihde silmään ja auto liikkeelle, toinen meneekin sitten jo vanhoilla valoilla ja kolme muuta päin punaisia. Kunnolla kun seurattaisiin sitä tolppaa niin mahtuisi tuplamäärä porukkaa valoista.

Tampereella varmaan itsenäisyydenkadun valot paras esimerkki näistä jos tulee sieltä yliopistolta tai tammelan stadionin suunnalta.
 
Ei tosiaan paljoa ihmetytä että porukka lappaa päin punaisia kun ensimmäisellä kestää 5 sekuntia saada vaihde silmään ja auto liikkeelle, toinen meneekin sitten jo vanhoilla valoilla ja kolme muuta päin punaisia. Kunnolla kun seurattaisiin sitä tolppaa niin mahtuisi tuplamäärä porukkaa valoista.
Tai hommattaisiin automaattivaihteet. Näkee aina valoissa selvästi kenellä on tomaattiloota. (Juu, toki on ralli-reiskat, jotka sylkäisee vaihteita silmään sekunnin tuhannesosissa)
 
Tai hommattaisiin automaattivaihteet. Näkee aina valoissa selvästi kenellä on tomaattiloota. (Juu, toki on ralli-reiskat, jotka sylkäisee vaihteita silmään sekunnin tuhannesosissa)
Vähän kun seuraa muuta liikennettä eikä vain silmä kovana tuijota omaa liikennevaloa, niin ei tarvi olla ralli-reiska nopeilla reaktioajoilla, vaan saa vaiheen silmään jo muutaman sekunnin ennen valojen vaihtumista.
 
En kyllä koe ikinä jääneeni kenenkään jalkoihin vaikka manuaalilla tähän mennessä tullut aina ajettua. Paremminkin takana tulijat jää noissa aina jälkeen. Autokin on vieläpä niin mopo kuin mahdollista kiihtyvyyden suhteen. Riittää kun vähän seuraa mitä tapahtuu ja milloin.
 
Kehä 3 perässä roikkujat vituttaa. Ajelen vakkarilla 80gps niin aina joku toope hyökkää takakonttiin kiinni. En pääse väistämään oikealle koska siellä on autoja jotka ajaa 75 kmh.
Kehä 1 ei kukaan roiku takana vaikka samaa nopeutta ajan.
Eikä noilla teillä edes tarvitse väistää oikealle koska ei ole moottoritie.

Yleensä olen väistänyt "ohituksen" jälkeen keskikaistalle mutta kohta rupee mitta täyttymään enkä väistä persuksissa roikkujia. Saavat itse sitten koukkia oikeelta ohi jos mahtuvat.
 
Niin? Näitä on yleensä sellaisilla 40km/h rajoituksen kokoojakaduilla millä ei hirveästi liikennettä ole. Hui kauheaa jos joskus joutuu hetken odottamaan :nb:
Tuollaiset pysäkit ovat typeriä. Mielummin ajaisin eteenpäin kuin pysähtyisin pysäkin takia 3-4x turhaan.
 
Vähän kun seuraa muuta liikennettä eikä vain silmä kovana tuijota omaa liikennevaloa, niin ei tarvi olla ralli-reiska nopeilla reaktioajoilla, vaan saa vaiheen silmään jo muutaman sekunnin ennen valojen vaihtumista.
Muutakin liikennettä kannattaa tosiaan seurata. Kerran ihmettelin, että miksi viereisellä kaistalla oleva iso pakettiauto ei lähde liikkeelle, vaikka meille palaa vihreä valo. En sitten lähtenyt itsekään liikkeelle ja selvisi, että keskikorokkeelta pakun keulan edestä oli tulossa aurauskone suojatietä pitkin. Jos olisin tuijottanut pelkästään omaa liikennevaloa ja lähtenyt salamana liikkeelle, niin varmaan olisin ajanut sen koneen kylkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Kehä 3 perässä roikkujat vituttaa. Ajelen vakkarilla 80gps niin aina joku toope hyökkää takakonttiin kiinni. En pääse väistämään oikealle koska siellä on autoja jotka ajaa 75 kmh.
Kehä 1 ei kukaan roiku takana vaikka samaa nopeutta ajan.
Eikä noilla teillä edes tarvitse väistää oikealle koska ei ole moottoritie.

Yleensä olen väistänyt "ohituksen" jälkeen keskikaistalle mutta kohta rupee mitta täyttymään enkä väistä persuksissa roikkujia. Saavat itse sitten koukkia oikeelta ohi jos mahtuvat.

Johtuu siitä että porukka ajaa tuolla suurinta sallittua eli 86km/h. 86 ei kamera välähdä ja jos poliisi tutkaa ottaa se sen 3km/h varmuusvähennystä ja 83 ne ei ala kirjoittamaan sakkoa koska ne saisi kirjoittaa sen jokaiselle.

Totesin itse saman ja aloin ajamaan muiden mukana tuota 86km/h säästyy omat hermot.
 
Ja ruuhka aikaan tuolla on ihan turha ajella yli 80 millään kaistalla, lauman mukana ja antaa hätähousujen hosua:cigar2:
 
Vähän kun seuraa muuta liikennettä eikä vain silmä kovana tuijota omaa liikennevaloa, niin ei tarvi olla ralli-reiska nopeilla reaktioajoilla, vaan saa vaiheen silmään jo muutaman sekunnin ennen valojen vaihtumista.

Eise auton kytkin mene miksikään jos jättää vaihteen päälle ja pitää kytkintä pohjassa. Paineasetelmakaan nyt ei niin paljoa siinä kulu, kunhan ei kaasuttele/pidä kytkimellä sitä autoa paikoillaan. Seisontajarru päälle, vaihde päällä, kytkin pohjassa ja sitten valojen vaihtuessa jarru ylös (tai ei koske ollenkaan jos sähköinen seisontajarru), kytkinlevyjä samaan aikaan kiinni päin ja kaasua. Jää automaatitkin toiseksi, kun tuskin painavat kaasulla+jarrulla painetta. Toki sitten manuaalilla yleensä ekassa vaihdossa "häviää".

Ei oo vielä yhdestäkään autosta näin toimiessa mennyt kytkin miksikään, saatikka painelaakeri.
 
Johtuu siitä että porukka ajaa tuolla suurinta sallittua eli 86km/h. 86 ei kamera välähdä ja jos poliisi tutkaa ottaa se sen 3km/h varmuusvähennystä ja 83 ne ei ala kirjoittamaan sakkoa koska ne saisi kirjoittaa sen jokaiselle.

Totesin itse saman ja aloin ajamaan muiden mukana tuota 86km/h säästyy omat hermot.
Itse ajan just tota 86 (vakkarissa 89), mutta kyllä tuolla kehä3:lla silti perseessäroikkujia riittää... jarruvalot niillä sitten vilkkuu kameroiden kohdalla...
 
Eise auton kytkin mene miksikään jos jättää vaihteen päälle ja pitää kytkintä pohjassa. Paineasetelmakaan nyt ei niin paljoa siinä kulu, kunhan ei kaasuttele/pidä kytkimellä sitä autoa paikoillaan. Seisontajarru päälle, vaihde päällä, kytkin pohjassa ja sitten valojen vaihtuessa jarru ylös (tai ei koske ollenkaan jos sähköinen seisontajarru), kytkinlevyjä samaan aikaan kiinni päin ja kaasua. Jää automaatitkin toiseksi, kun tuskin painavat kaasulla+jarrulla painetta. Toki sitten manuaalilla yleensä ekassa vaihdossa "häviää".

Ei oo vielä yhdestäkään autosta näin toimiessa mennyt kytkin miksikään, saatikka painelaakeri.
Komppaan täysin. Mutta kun sitä kytkintä ei saa pitää pohjassa vaihde päällä hetkeäkään, paikallislehden rähinätuvassa oli muistaakseni aikoinaan kettinki termistä "kytkyttäminen". Kaksi "mehulinkoa" on nyt ollut itsellä, joista ensimmäinen oli pelkkä etuveto, ja yleensä senkin kanssa siinä aina kävi niin, että kun itse alkoi "kuminauhalla" talvikelillä ottaa varovasti kaasua painaen vetoja päälle, niin viereisellä kaistalla vasta heräiltiin, kytkin pohjaan, ykkönen päälle, kiireellä kytkin ylös ja raivokas sudittaminen, jotta risteys olisi mahdollisimman liukkaaksi kiillotettu...
 
Mutta kun sitä kytkintä ei saa pitää pohjassa vaihde päällä hetkeäkään
Näin moni kuljettaja kuvittelee. Ja ne samat kuljettajat laittaa vaihteen silmään vasta kun edellä oleva on lähtenyt liikkeelle. Tuskin yksikään noista kuskeista on saanut painelaakereita paskaksi elämänsä aikana, mutta silti pelätään kun joku tuttu tai puoliso on neuvonut ja varoitellut.
 
Ei stna kun ei voi ajaa Kehällä vakkarilla 75km/h. (Mulla mihinkään kiire niin en vedä 83km/h rajoille.)
Ensin menee kaikki ohi vinhaa vauhtia, ja sitten kameran kohdilla joutuu ottamaan vakkarin pois kun ne tiputtaa nopeuden johkin 60km/h.

Onneksi ei tarvitse tuolla ajaa usein.
 
Ajoin 300tkm pyykille auton 60tkm kohdilta. Aina vaihde silmässä ja kytkin pohjassa kun valoissa ollaan. Ei tietoakaan kytkinremontin tarpeesta.
FakeNews että kytkin pohjassa ei voisi valoissa odottaa.
 
Vajaan 300tkm kohdalla meni vanhasta -93 vuosimallin F Astrasta painelaakeri, kun se oli jo vuoden huutanut armoa. Ei kestänyt kytkinpommilla kuminpolttoa kesällä ja muutenkin minun 18v-version kaahaamista/sekoilua enää. Noin sen saa tosiaan rikki, mutta sen jälkeen yhdestäkään autosta ei ole mennyt kytkimen osia miksikään, toki ei ole sen auton jälkeen tullut harrastettua moista juurikaan.

Samasta autosta onnistuin polttamaan kansipahvinkin ja kiskaisemaan käsijarrukahvan pystyyn (oli vissiin jarrurempassa vedetty vaijeri väärästä kohtaa niin rikkoi jarruputken) ja nesteet pihalle...

Kyseinen auto sai siis sikaa, mutta perhanan luja kampe olikin.

Omat hölmöilyt kyllä näin jälkikäteen katsasteltuna suorastaan ärsyttää, mutta on niistä jotain opittu...
 
Aijai. Meni tänään niin vanhoilla vihreillä että jäi koko loppuillaksi morkkis päälle :(

Siinä kohti kun tajus että ei kerkee niin ois pitäny vetää joku otsa tuulilasiin -jarrutus mutta ei viittiny ku matkustajalla just tuplajuusto suussa.
 
Tai hommattaisiin automaattivaihteet. Näkee aina valoissa selvästi kenellä on tomaattiloota. (Juu, toki on ralli-reiskat, jotka sylkäisee vaihteita silmään sekunnin tuhannesosissa)
Tomaatti tosiaan auttaa liikkeellelähdössä ja ainakin talvella itsellä myös vähentää sutimista.

Manuaalillakin kyllä pääsee ihan yhtälailla liikenteeseen jos on vaan se vaihde valmiina siellä ja seuraa vaikka jalankulkijan tai toisen tien valoja niin tietää jo milloin aloittaa nostamisen.
 
Johtuu siitä että porukka ajaa tuolla suurinta sallittua eli 86km/h.
Ei aja, ainakaan kameroiden kohdalla.

Viikonloppuna pitkästä aikaa taas ajelin kolmoskehän melkein päästä päähän ja totesin jälleen, että verisuoni katkeaisi varmaan viikossa jos tuolla joka päivä pitäisi liikkua.

Vakkarissa oli se 86 todellista, mutta jatkuvasti sitä sai tiputella pois kun aina oli edessä joku jonka piti himmata kameran kohdalla reilusti alle rajoituksen. Usein vielä sellaisia jotka oli juuri ohittaneet ihan kohtalaisella nopeuserolla.

Ajakoon kukin niin kovaa ylinopeutta kuin lompakko kestää, ei se ole minulta pois, mutta älkää sitten saatana jarruttako kameran kohdalla ALLE rajoituksen!

Kaksi kameraa välähti omalla kohdalla ja silloinpa vasta sitä jarrua painettiinkin, toki nuo jarruttajat olivat sivulla tai takana eivätkä minua häirinneet, mutta heidän takanaan olevat varmasti arvostivat.
 
Eise auton kytkin mene miksikään jos jättää vaihteen päälle ja pitää kytkintä pohjassa. Paineasetelmakaan nyt ei niin paljoa siinä kulu, kunhan ei kaasuttele/pidä kytkimellä sitä autoa paikoillaan. Seisontajarru päälle, vaihde päällä, kytkin pohjassa ja sitten valojen vaihtuessa jarru ylös (tai ei koske ollenkaan jos sähköinen seisontajarru), kytkinlevyjä samaan aikaan kiinni päin ja kaasua. Jää automaatitkin toiseksi, kun tuskin painavat kaasulla+jarrulla painetta. Toki sitten manuaalilla yleensä ekassa vaihdossa "häviää".

Ei oo vielä yhdestäkään autosta näin toimiessa mennyt kytkin miksikään, saatikka painelaakeri.
En ole koskaan tätä ajatellut, kun laitan vapaalle. Vapaalle laitan sillon, kun jään juuri vaihtuviin punaisiin (eli joutuu tovin odottamaan), ja ihan vain siksi, että:

1. mukavampi odotella
2. Start-Stop
 
En ole koskaan tätä ajatellut, kun laitan vapaalle. Vapaalle laitan sillon, kun jään juuri vaihtuviin punaisiin (eli joutuu tovin odottamaan), ja ihan vain siksi, että:

1. mukavampi odotella
2. Start-Stop
Tuosta start-stopista tulikin mieleen, että siinä on yksi suurimmista syistä, miksi manuaalivaisteisilla vuokra-autoilla tulee pidettyä aina vaihdetta päällä, tai vähintään kytkin pohjassa. Käsittämättömän ärsyttävä ominaisuus varsinkin kylmissä/kuumissa olosuhteissa, jonka hyödyt päästöjenkin osalta ovat melko kyseenalaiset.
 
Ei aja, ainakaan kameroiden kohdalla.

Viikonloppuna pitkästä aikaa taas ajelin kolmoskehän melkein päästä päähän ja totesin jälleen, että verisuoni katkeaisi varmaan viikossa jos tuolla joka päivä pitäisi liikkua.

Vakkarissa oli se 86 todellista, mutta jatkuvasti sitä sai tiputella pois kun aina oli edessä joku jonka piti himmata kameran kohdalla reilusti alle rajoituksen. Usein vielä sellaisia jotka oli juuri ohittaneet ihan kohtalaisella nopeuserolla.

Ajakoon kukin niin kovaa ylinopeutta kuin lompakko kestää, ei se ole minulta pois, mutta älkää sitten saatana jarruttako kameran kohdalla ALLE rajoituksen!

Kaksi kameraa välähti omalla kohdalla ja silloinpa vasta sitä jarrua painettiinkin, toki nuo jarruttajat olivat sivulla tai takana eivätkä minua häirinneet, mutta heidän takanaan olevat varmasti arvostivat.

Mä ajan tuota päivittäin ja tuohonkin jo tottunut, sama kaikkialla missä kamerat, aina alle rajoitukseen. Mä yleensä vilkutan valoja näille. Onneksi kesä tulee taas niin ei idiootit paljoa liikenteessä häiritse, se on puoli sekunttia ja ohi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 508
Viestejä
4 744 305
Jäsenet
77 341
Uusin jäsen
zaxto

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom