Kaiser Soze
Johtaja
- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 4 961
Mistähän tämä tulee? Omat reaktioni ovat selvästi nopeammat.reaktioaika peruskuskilla sekunnin luokkaa,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistähän tämä tulee? Omat reaktioni ovat selvästi nopeammat.reaktioaika peruskuskilla sekunnin luokkaa,
Eivät ole jos et ole valmistautunut.Mistähän tämä tulee? Omat reaktioni ovat selvästi nopeammat.
Mistähän tämä tulee? Omat reaktioni ovat selvästi nopeammat.
Mä vähän epäilen tässä tapauksessa kyseessä olleen itsemurhan.Jalankulkija kuoli Porissa linja-auton törmättyä häneen
Ei niitä jalankulkijoita sakoteta, kun ne menee ruumishuoneelle
Jalankulkija kuoli Porissa linja-auton törmättyä häneen
Ei niitä jalankulkijoita sakoteta, kun ne menee ruumishuoneelle
Joo, jos hirvi hyppää tielle. Mutta risteysalueesta täällä kait puhuttiin.Eivät ole jos et ole valmistautunut.
Olisko se seebra-raidoitus muka muuttanut lopputulosta? Tuo oli googlella ensimmäisiä tuloksia "juoksee suojatielle" tyylisellä haulla. Tuskin se vänkääminen olisi loppunut, jos olisi nähnyt enemmän vaivaa ja etsinyt sakot saaneen jalankulkijan. Niitäkin aivan varmasti löytyy, täysin typerää vängätä asiasta. Selvää on, että autoilijalle helposti napsuu sakko vaikka syytönkin olisi tapahtuneeseen (kun ei muuta pysty todistamaan).Miten tämä liittyy tähän suojatievänkäykseen mitenkään? Ei taida pahemmin suojateitä näkyä kasitiellä.
Mistähän tämä tulee? Omat reaktioni ovat selvästi nopeammat.
Jarruttaessa reaktioaika ei tarkoita sitä, että odotellaan jalka jarrulla ja aika katkeaa kun isovarvas nytkähtää. Reaktioaika tarkoittaa aikaa havainnosta tehokkaan jarrutuksen alkamiseen.Reaktioajat liikenteessä | Autokaupat.net | Testaa oma reaktioaikasi. | 13.02.19
Tämä ei sitten vastaa lähellekkään sitä mitä liikenteessä menee samaan juttuun. Harvemmat pääsee lähelle sekunttia yllätystilanteissa.
muoks: 0,287s tuli itselle nopealla testillä.
Väsynyt 40v innostui kokeilemaan.Jarruttaessa reaktioaika ei tarkoita sitä, että odotellaan jalka jarrulla ja aika katkeaa kun isovarvas nytkähtää. Reaktioaika tarkoittaa aikaa havainnosta tehokkaan jarrutuksen alkamiseen.
Oma tulokseni tuossa testissä oli melkein 3 sekuntia. Ei ihan pelitä mobiiliselaimella
Mikähän olisi ollut tuomio kuskin suhteen jos olisi lähtenyt henki kaverilta tuossa.Olisko se seebra-raidoitus muka muuttanut lopputulosta? Tuo oli googlella ensimmäisiä tuloksia "juoksee suojatielle" tyylisellä haulla. Tuskin se vänkääminen olisi loppunut, jos olisi nähnyt enemmän vaivaa ja etsinyt sakot saaneen jalankulkijan. Niitäkin aivan varmasti löytyy, täysin typerää vängätä asiasta. Selvää on, että autoilijalle helposti napsuu sakko vaikka syytönkin olisi tapahtuneeseen (kun ei muuta pysty todistamaan).
e: Tässä varmaan malliesimerkki milloin kävelijälle napsuu lappua: Nuorehko mies käveli päin punaisia ja jäi auton alle suojatiellä
Onko tosiaan näin? Ei ole mersulla tullut ajeltua, mutta onpahan typerää suunnittelua, jos noin menee.Nyt selvisi ainakin itselleni, miksi joissakin autoissa ei vilkku tahdo mennä päälle. Olen tällä viikolla ajellut muutaman vuoden vanhalla lainamersulla, ja tämä tosiaan on ajajan auto: normaalissa kymmentä vaille kaksi -ajo-otteessa omassa autossa on vilkkuviiksi juuri sopivasti vasemman käden sormilla, tässä siinä kohdassa on vakkarin vipu. Mersun vilkkuviiksi on n. kello kahdeksassa ja hieman typerässä kulmassa rattiin nähden, joten kättä pitää erikseen siirtää alemmas ja kurkotella sormilla vilkuttaakseen.
Onko tosiaan näin? Ei ole mersulla tullut ajeltua, mutta onpahan typerää suunnittelua, jos noin menee.
Onneksi muissa normaaleissa henkilöautoissa tuo on toteutettu fiksummin.Ei helveltti helvetti mitä UI suunnittelua
Onko asiat pakko tehdä eri tavalla siksi että ollaan erilaisia kuin muut, vai onko joku saksalaisinsinööri oikeasti ollut sitä mieltä, että tuo on hyvä ratkaisu?
En tiedä, onko tuo peruja mersun raittivaihteista, jolloin oikealla puolella ei ilmeisesti ole viiksiä. Tässä on ihan normaali automaatin keppi keskikonsolissa, joten varsinaista syytä järjestelyyn ei ole. Onneksi ei ole oma auto.Ei helveltti helvetti mitä UI suunnittelua
Onko asiat pakko tehdä eri tavalla siksi että ollaan erilaisia kuin muut, vai onko joku saksalaisinsinööri oikeasti ollut sitä mieltä, että tuo on hyvä ratkaisu?
Mersuliikkeessä kävin, niin myyjä kertoi että vakkarin viiksi on ylhäällä tai alhaalla riippuen vuosimallista. Ja taisi olla tuossa uudessa A sarjassa ihan ratissa, kuten on muissakin autoissa. Oikealla sitten vaihdekepin viiksi. Ainakin tuo A mersu oli siis helppo käyttää.Nyt selvisi ainakin itselleni, miksi joissakin autoissa ei vilkku tahdo mennä päälle. Olen tällä viikolla ajellut muutaman vuoden vanhalla lainamersulla, ja tämä tosiaan on ajajan auto: normaalissa kymmentä vaille kaksi -ajo-otteessa omassa autossa on vilkkuviiksi juuri sopivasti vasemman käden sormilla, tässä siinä kohdassa on vakkarin vipu. Mersun vilkkuviiksi on n. kello kahdeksassa ja hieman typerässä kulmassa rattiin nähden, joten kättä pitää erikseen siirtää alemmas ja kurkotella sormilla vilkuttaakseen.
Olin sitten tiistaiaamuna ajaa jonkun hemmon päälle kun olin kääntymässä, mutta räppäsin vakionopeudensäädintä päälle vilkun sijaan. Sori siitä. Eipä tosin ole siinä kohdassa suojatietä tai jalankulkua muutenkaan, mistä tyyppi lähti tietä ylittämään, mutta eihän sitä päälle voi ajaa. Onneksi ei osunut millään tavoin.
Unohtavat laittaa vakkarin takas tai sitten tajuavat ensimmäisen kerran, että tiellä on kameroita...Syksyn ja talven aikana alkanut ärsyttämään kameratolppien jälkeinen vatulointi.
Tolppaa ennen menty mukavasti vakkari päällä auton perässä hyvällä turvavälillä esim. 80-alueella 83-85km/h. Sitten tolpan kohdalla edellä oleva ottaa vakkarin pois päältä tai pistää liinat kiinni, koska luulee ajavansa liikaa ylinopeutta.
Sen jälkeen nopeus jääkin usein 72-75km/h, vaikka kasikympin tie jatkuu normaalisti. Unohtaako ihmiset ajamansa nopeuden vai mitähän tässä on takana? Kyllä itse palautan vakkarista sen nopeuden mitä ajanut ennen tolppaa eli tuon 83-85km/h. Useamman kerran sattunut kohdalle, joten alkanut miettimään, mitä siellä edessä olevassa autossa touhutaan.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Varsinkin siinä tilanteessa, että siinä "pertsauran" vieressä "nimismies" on jopa tasaisempaa. Sen näkee oikein hyvin kun jättää vähän reilummin väliä edellä ajavaan, että siellä oikein viimeisen päälle huolella sihdataan uran pohjalle.Hohoijaa kun vähän meni vetiseksi keli Oulussa niin tollot ei pysy tiellä ja sutivat urissa, vaikka uran vieressä on lunta, josta saa mahtavasti pitoja etuvedolla jarrutukseen/kiihdytykseen/kääntymiseen. Niin ei kun idiootit vetää urassa ja ihmettelevät kun on "liukasta". Paikoitellen oli oikein kunnon kaljamakeliä, mutta Nokian nastat puree perhanan hyvin. Sitten tojotakuskin urpo jää matelemaan 30km/h, vaikka vihreät palaa ja se eessä ollut rekka oli kääntynyt jo pois edestä. Siihen jää vielä poikkimaantien/kainuuntien valoihin unelmoimaan. Piti torvea soittaa, että paina nyt sitä kaasua, jotta keretään niistä vihreistä. Just ja just kerettiin torvensoiton jälkeen kun se koomailija viimeinkin heräsi.
Ainoastaan kaksi ylläriä tuli koettua, Rantakatu 4:n sisäpihalla kävin niin sieltä pois tullessa meinasi auto pyrkiä poikittain peruutettaessa jyrkähköä ramppia alaspäin. Ei pakki päällä suostunut menemään suoraan niin tulin sitten vaihde vapaalla alas jarrulla vauhtia säädellen, automaattivaihteisto+dieselin vääntö oli liikaa. Toinen oli metsänkuninkaantiellä ensimmäinen mutka, joka oli ihan kaljamalla. Hoksasin kuitenkin ajoissa ja hölläsin vakkarin pois, että sain auton kääntymään penkkaan puskemisen sijaan.
Muuten ihan leppoisaa ajelua, mitä nyt suolavelliä lensi, sekä risteyksissä oli kaljamakeliä.
Ei tosin käy kateeksi jalankulkijoita/pyöräilijöitä/raskaiden ajoneuvojen kuljettajia... Onneksi suurin osa kelvinkäyttäjistä päätti mennä taksilla niin meikälle piisasi hommia
Ei todellakaan ole logiikka säilynyt joka kohdassa. Isäukolla on pihassa kaksi W212-mersua. Toinen on vuoden uudempi kuin toinen (en muista tarkkoja mallivuosia, faceliftejä joka tapauksessa molemmat). Vanhemmassa on vakkarin viiksi ylhäällä ja vilkkuviiksi alhaalla. Uudemmassa vilkkuviiksi ylempänä ja vakkarin viiksi sen alla. Todella helppo osua ulkomuistista oikeaan viikseen kun molemmilla ajelee ja kabiinit muuten käytännössä identtiset.Uudemmissa merssuissa on "rattivaihteet" oikean viiksen paikalla. Eli automaatin vaihteenvalitsin. Eli logiikka on ainakin merkin sisällä säilynyt läpi vuosien.
Tällä välillä noita on kans: https://goo.gl/maps/Fh41Vaq3SkA2 pahin tuo rautatiesilta. Eilen sain juuri ja juuri väistettyä tuommosen ainakin 30cm, ellei ylikin, reiän asfaltissa. Taisi takana tulleen raskaan yhdistelmän kuski huomata väistöliikkeen ja sitä kautta kolon myös. Tälli se on ison autonkin vanteeseen.Tällä kertaa ei kanssa autoilijat ärsytä lähellekään yhtä paljon kuin teiden yleinen kunto. En tiedä mihin hemmettiin noi verovarat mitä autoilijoilta kupataan menee, mutta ilmeisesti ei ainakaan teiden kunnossapitoon. Sellaisia mukavia 30 sentin reikiä kehällä ja 3-tiellä, mitkä pitäisi muka kuulua 1. luokan teihin
Kyllähän näitä välillä löytyy, omat kokemukset noista oli kurkkusalaatti ajalta. Olin kuskin takana ja alamäissä vauhti nousi lähelle satasta 80:n alueella, mutkapätkällä haki ajolinjaa vastaantulijoiden kaistalta ja joutui jopa jarruttamaan joskus kesken mutkan, varmasti oli reittiennätys! Toisella kertaa sitten tultiin risteyksessä ihan kunnon sivuluisussa, mutta eri kuskin toimesta, tuntuu muuten varsin mielenkiintoiselta siellä peräpenkissä.Liukkaus yllätti linja-autokuskin. Tuli taskututkalla arvioituna n. 70 km/h mäennyppylän yli 50 km/h alueella ja löi heti jarrut kiinni. Auto luisui renkaat lukossa koko matkan seuraavaan liikenneympyrään, Karttapaikasta mitattuna 196 metriä. Välissä olisi ollut yksi pysäkkikin, mutta se sai nyt näköjään tällä kertaa jäädä. Kääntyi sentään ympyrässä onnistuneesti.
Syyllistyin eilen samaan pyöräilijän kanssa. En tosin kohteliaisuuttani, en vaan halunnut ajaa päälle. Pyöräilijä vieläpä pysähtyi hetkeksi arvioimaan tilannetta ennen ylityksen aloittamista, ja päätyi siihen lopputulokseen, että paras lähteä punaisia päin tuon juuri nuolivalolla liikkeelle lähteneen auton alle.Joku vihreillä nuolivaloilla kääntyvä pysähtyi sitten keskelle risteystä jumittamaan antaessaan tietä punaisilla valoilla keskikorokkeella hengaaville jalankulkijoille (jotka olivat ylittäneet puolet suojatiestä punaisilla valoilla).
Tuo on semmoinen asia, mikä on vaikea ymmärtää. Mitä mahtavat ajatella, kun ohituksen/eteen liittymisen jälkeen hidastavat?Motarille liittyvän kuljettajan oli ihan pakko päästä edelleni, vaikka liittymän kohdalla ei ollut ruuhkaa ja ajoin 100km/h alueella n. 105km/h (mittarin mukaan). Liittymän / kiihdytyskaistan loppuosaa ei tietenkään ollut aurattu / putsattu kunnolla, ja niinpä kaikenmaailman sorapaska kivineen lensi autoni keulaan tuon teiden ritarin ansiosta.
Kyseisen kuljettajan auton merkki oli luonnollisesti Audi, joka selittääkin jo sen että edelle oli pakko päästä. Luonnollisesti kuljettaja jäi myös eteen ajamaan hieman omaa silloista vauhtiani hiljempaa.
Tämä nyt ei todellakaan ole pahin vi****** asia liikenteessä, mutta sellainen joka on omalle kohdalle viimeisimpänä sattunut.
Itse teen tätä joskus talvisäässä. Ei viitsi lähteä huonokuntoiselle ohituskaistalle, mitättömän ajansäästön vuoksi. Toisaalta ei viitsi ajella rajoituksen alle, jos edessä ei enää ketään ole hidastamassa.Monesti näkee näitäkin, jotka kiihdyttävät kun edessä oleva poistuu motarilta. Sitten ajetaan kovempaa taas, kunnes vastaan tulee joku hitaampi, jonka vauhtiin taas sopeudutaan. Tyhjä tie edessä johtaa välittömään vauhdin nousuun.
Siksi varmaan kun olisi taas raskaan kaluston syytä kolariHämeenlinnanväylä ennen kehä 3:sta, ajan letkassa missä kaksi kuorma-autoa edellä ja minä viimeisenä reilulla väleillä niin yht´äkkiä molemmat kuorma-autot hyppää vasemmalle kaistalle melkein yhden henkilöauton kylkeen kun rampilla viisi autoa seis kun ensimmäinen uuvatti ei uskaltanut painaa kaasua vaan pysäytti kiihdytyskaistan päähän.
No mulla ei ole tilaa mennä vasemmalle koska siellä on autoja niin eikö sieltä rampilta joku urpo tule jonon välistä suoraan eteen. Onneksi kuiva tie ja auto pysähtyy kuin pysähtyy, mutta jos lunta olisi ollut niin olisin varmaan 70km/h ajanut sen perseeseen ja mitä helvettiä ne kuorma-autot lähtee hyppimään toiselle kaistalle antamaan tilaa!
Tämä. Aivan käsittämätöntä pelleilyä. Parhaita nämä jotka saa ohittaa 3 kertaa kaasuun koskematta.Tuo on semmoinen asia, mikä on vaikea ymmärtää. Mitä mahtavat ajatella, kun ohituksen/eteen liittymisen jälkeen hidastavat?
Itselle kävi vähän vastaava tilanne joku aika sitten motarilla, tosin kyseessä oli jo motarilla oleva Volvo. Olin saavuttanut tätä Volvoa jo tovin ja lähdin ohittamaan. Samaan aikaan liittymästä tuli toinen, vielä hitaampi, auto tämän Volvon eteen. Volvo joutui jarruttamaan, ja lähti sitten perääni ohittamaan tätä autoa. Hetken roikkui ohituskaistalla takavasemmalla (kun olin jo siirtynyt oikealle kaistalle) keräten jonon taakseen. Sitte tajusi olevansa tien tukkona, ja kiihdytti mun ohi sen sijaan, että olisi vain siirtynyt takaisin oikealle kaistalle. Kun oli musta päässyt ohi, niin siirtyi oikealle kaistalle takaisin suoraan mun eteen, roiski kurat päälle ja luonnollisesti tiputti vauhdista pois 10km/h, eli jouduin uudestaan ohittamaan hänet.
En voi käsittää miksi on tosiaan pakko päästä eteen, jos meinaa hidastaa heti sen jälkeen. Joillain kuljettajilla ei tunnu olevan mitään käsitystä omasta tai muiden nopeuksista, eivätkä osaa säädellä nopeuttaan, ellei edessä ole joku jota voi peesata. Monesti näkee näitäkin, jotka kiihdyttävät kun edessä oleva poistuu motarilta. Sitten ajetaan kovempaa taas, kunnes vastaan tulee joku hitaampi, jonka vauhtiin taas sopeudutaan. Tyhjä tie edessä johtaa välittömään vauhdin nousuun.
Motarilla varsinkin sun pitäis ajaa tasaista nopeutta. Ei kiihdyttää ohituksen ajaksi ja hidastaa sen jälkeen, eikä varsinkaan alempaan nopeuteen, kuin mitä ohitettu ajaa.
Tää on varsin ikävää siinä vaiheessa, kun ajavat 75km/h ja ohitat heitä 85km/h, ja sitten alkaakin kiihdyttämään kesken sun ohituksen.Melkonen pelle kyllä tuo
Jos ajellaan vähintään rajoituksen mukaista ja sieltä se ensimmäinen lähtee pois, niin en näe mitään pahaa tuossa. Se seuraava jonossa ekana oleva voi ajella sitten kovempaa jos haluaa ja muut jatkaa sitä samaa vauhtia tai lähteä perään kovempaa kunnes tulee joku hitaampi vastaan.
Mietin vähän aikaa postaanko tämän mutta menköön nyt:
Mulla oli vakkari päällä ja takana varmaan 300-400 metriä tyhjää tilaa mutta pakko oli päästä tuohon. Mitäs jos mun vasemmalla puolella olisikin ollut auto?
Hävettää kyllä tunnustaa, mutta hermostuin tuosta melko pahasti ja tein tyypille aika selväksi mitä mieltä olin tempauksesta
Jos ne eivät halua tukkia sitä kevyen liikenteen väylää kokonaan?En muuten oikein ymmärrä minkä takia porukka tunkee keulansa tuohon kaistalle kun ovat tulossa Shellin pihasta ja odottavat vuoroansa kääntyäkseen. Tuosta kun näkee hyvin myös oikealle, ilman että tarvitsee ajaa kaistalle asti.
Tänään oli taas jollain sen puoli metriä keula kaistalla niin ajoin ihan tahallani keulaa hipoen ohi, toivottavati säikähti. Kerran tuli jollekin mammalle kiire löytää pakki kun tajusi että on kaistalla ja tulen suoraan kohti.
Google Maps
Mietin vähän aikaa postaanko tämän mutta menköön nyt:
Mulla oli vakkari päällä ja takana varmaan 300-400 metriä tyhjää tilaa mutta pakko oli päästä tuohon. Mitäs jos mun vasemmalla puolella olisikin ollut auto?
Hävettää kyllä tunnustaa, mutta hermostuin tuosta melko pahasti ja tein tyypille aika selväksi mitä mieltä olin tempauksesta
Tjaa... En nyt näe tuossa tilanteessa mitään niin hienoa että siintä oikein videota kannattaisi alkaa julkaisemaan.
Vakkari päällä ajetaan suoraan kuolleeseen kulmaan...
Joskus tosiaan se fiksumpi väistää ja antaa muitten kouhottaa.
Edit. Ymmärrän että täällä osa tuntee suoranaista raivoa näistä liittyjistä ja vielä enemmän jos joku yrittää vienosti ehdottaa että joskus se omista oikeuksista pikkiriikkisen tinkiminen voi olla fiksukin teko.
Mitäs kun ei olisi voinut väistää vasemmalle?Tjaa... En nyt näe tuossa tilanteessa mitään niin hienoa että siintä oikein videota kannattaisi alkaa julkaisemaan.
Vakkari päällä ajetaan suoraan kuolleeseen kulmaan...
Joskus tosiaan se fiksumpi väistää ja antaa muitten kouhottaa.
Edit. Ymmärrän että täällä osa tuntee suoranaista raivoa näistä liittyjistä ja vielä enemmän jos joku yrittää vienosti ehdottaa että joskus se omista oikeuksista pikkiriikkisen tinkiminen voi olla fiksukin teko.