Tänä aamuna taas kirosin motarilla jotain uunoa, joka säätää nopeutensa peesaamalla muita. Ajeli jonkun jakeluauton perässä alle 10m turvavälillä ehkä mittarinopeutta 86km/h, kun itellä oli 89 vakkarissa ja menin ohi. Jakeluauto kääntyi liittymästä pois kun olin sen rinnalla, niin tämä uuno tietenkin lähti kiihdyttämään, kun edessä aukeni tyhjä baana. Kiihdytin itsekin sitten, ettei tämä tule ohi ja kiilaa mun eteen (mun edessä noin 25m päässä ajeli auto ja oikealla kaistalla samoilla kohdin toinen, jota lähestyttiin). Ei sillä, etteikö mun ohi sais tulla, mutta jos sut ohitetaan niin et sä siinä vaiheessa ala kiihdyttämään oikealta ohi.
No sitten kun saavutettiin oikealla kaistalla edellä ajava, niin tämä peesaaja hidasti taas ja jäi ajamaan jonon jatkoksi perstuntumalla.
Onkohan tää tietoista käyttäytymistä, vai eikö tämmöset vaan osaa ollenkaan katsoa nopeusmittaria? Tästä meni pari minuuttia, kun huomasin saman auton sitten paahtavan varmaan 100km/h ohituskaistaa pitkin. Tuntuu niin oudolta, kun itselläni on vakiintunut ajonopeus siihen mittarinopeutta 7-9 yli rajoituksen, niin mikä järki on tämmösessä välillä 80 välillä 100km/h samalla rajotusalueella ajamisessa.