^Oulussa vastaava paikka mm. lentokentälle menevällä tiellä, jäsen
@Manakuski oletettavasti työkalunsa kanssa vasemman kaistan vakiokäyttäjiä

Alueen asukkaana ajelen yleensä oikeanpuoleista kaistaa, ja eteen pääsee hyvin helposti kun tapana ei ole sen kummemmin kiusata kanssamenijöitä. Oikealta kaistalta etummaisena näkee paremmin risteävän liikenteen valojen vaihtumisen, joten lähtö onnistuu yleensä sutjakammin, vaikkei ole edes kilpailutarkoitusta. Vasemman kaistan loppupää meneekin sitten joskus todella lujaa 60:n alueella, ja kun tutkamies (yleensä kesäisin) sattuu meluaidan päähän passiin, on muistutettavien jono melkoinen.
Tuohon aikaisempaan rekan ohittamiseen ja eteen jäämiseen: vaikea tilannehan se on, kun sääntö sanoo maksiminopeuden, poliisi ottaa sakotusrajaksi jonkun oman max + x ja sitten vielä varmuusvähennys laitteiston takia. Periaatteessa pitäisi riittää muille, jos joku ajaa tasan nopeusrajoituksen mukaan todellista nopeutta, ja sillä siisti. Periaatteessa. Joillekin maksiminopeus on se, jolla ei vielä saa sakkoa, ja joillakin ei sitten ole ylärajaa. Sääntö nyt vain on sellainen, että maksiminopeus on maksiminopeus, eikä siihen kenelläkään ole nokankoputtamista. Jostain syystä meillä on ajokulttuuri sellainen, että ylärajana pidetään jotain laskennallista yhteen-vähennyslaskun tuloksena saatua arvoa, vaikkei sellaista laista löydykään.