Tuo uutisen paikka on kyllä yksi tyypillisimmistä, missä turkulainen liikennekultttuuri puhkeaa kukkaan. 4-kaistaista tietä joku 500 m valoista ja kaistat yhtyy. Jonkun kerran itsekin muistan, kun olen "päässyt" mukaan kaksintaisteluun. Minun osaltani se tosin päättyy nopeusrajoituksen täyttymiseen. Yleensä tuossa käy niin, että nämä järjen jättiläiset ajavat päättömän kovaa valoihin odottamaan vasemmalle kaistallle, joka siis päättyy. Kun sitten ajaa oikeaa ja vähän himmailee, niin saa otettua lentävän lähdön 30-40 km/h vauhdista. Jalankulkijoiden valot vaihtuvat 1-2 s ennen päävaloja, joten niiden avulla voi ajoittaa pienen varaslähdönkin. Ei ole tuo Raision "punaisen aallon" rytmitys muuttunut vuosikymmeniin. Useimmiten nämä yllätetyt raasut tyytyvät osaansa, kun jäävät lähdössä 100 m, mutta on niitä muutama tuostakin vielä vetänyt väkisin ohi. Automaattikamera kaistojen yhtymiskohtaan olisi oikeasti hyvä lisäys.
Yleensä tuossa kyseisessä risteyksessä menen vasemmalle kaistalle, jos pääsen ensimmäiseksi. Olen tottunut lähtemään valoista ripeästi ja vituttaa seistä jonkun matolaatikon takana, jonka 60v pappa polkee 60km/h vauhtiin kolmessa minuutissa. Mutta jos siinä on tällainen herra penari, jonka liikenneasenne on "minun ohi ei tulla", niin käyttöautolla annan herra penarin mennä edeltä. Harrasteauton kanssa penarin estoyritykset jää aina yrityksiksi ja pääsee tuollaisten elämämkoululaisten ohi