Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Siis olet nähnyt saman Skodan useasti, ja jokaisen ohittajan kohdalla vilkuttelee vasemmalle?
Kyllä, varmaan kymmenen kertaa tässä muutaman kuukauden sisällä. Tänäänkin vilkutti mun edessä olevalle, minulle ja takana tuli kaksi autoa ja vilkutti niille myös.

Alussa mietin että sekoilee jotain ja peruu kaistan vaihdon, sitten meinasin että varoittaa jostain, mutta olen tullut siihen käsitykseen että tekee vain kiusallaan.

Vilkuttaa kaikille ketkä hänet ohittaa, mutta ei koskaan sitten vaihda kaistaa.
 
Kyllä, varmaan kymmenen kertaa tässä muutaman kuukauden sisällä. Tänäänkin vilkutti mun edessä olevalle, minulle ja takana tuli kaksi autoa ja vilkutti niille myös.

Alussa mietin että sekoilee jotain ja peruu kaistan vaihdon, sitten meinasin että varoittaa jostain, mutta olen tullut siihen käsitykseen että tekee vain kiusallaan.

Vilkuttaa kaikille ketkä hänet ohittaa, mutta ei koskaan sitten vaihda kaistaa.
Tuosta kai voisi jo ilmoittaa jonnekkin, vaara tulee sitä kautta että muut liikkujat oppii siihen että vilkuttaa vain huvikseen ja sitten ei tunnisteta todellista varoitusta.

Tarina voisi sopia myös ihan "iloiseen" yksilöön joka vilkuttaa kanssa autoilijoille, piristääkseen heitä, ajattelematta, ymmärtämättä miten sen muut kokee. Tuskin tarkoittaa että tie vapaa, vaikka on sellaisiakin liikenteessä ollut (vasemalle vilkuttamisen luulleet tarkoittavan tie vapaa),

Oletus että ohittajat ajoi rajoitustenmukaan, valot päällä, niin ei siitä kyse. jos vetelivät ylinopeutta, niin no erikoinen tapa ilmaista se, no joka lähtöön. No onneksi ei koukkaile.
 
Kyllä, varmaan kymmenen kertaa tässä muutaman kuukauden sisällä. Tänäänkin vilkutti mun edessä olevalle, minulle ja takana tuli kaksi autoa ja vilkutti niille myös.

Alussa mietin että sekoilee jotain ja peruu kaistan vaihdon, sitten meinasin että varoittaa jostain, mutta olen tullut siihen käsitykseen että tekee vain kiusallaan.

Vilkuttaa kaikille ketkä hänet ohittaa, mutta ei koskaan sitten vaihda kaistaa.
Pätkä ja kilpi kytille vaan. Tekevät sitten jotain jos pystyvät. Onhan tuo jo liikenneturvallisuuden vaarantamista.
 
Tuosta kai voisi jo ilmoittaa jonnekkin, vaara tulee sitä kautta että muut liikkujat oppii siihen että vilkuttaa vain huvikseen ja sitten ei tunnisteta todellista varoitusta.

Tarina voisi sopia myös ihan "iloiseen" yksilöön joka vilkuttaa kanssa autoilijoille, piristääkseen heitä, ajattelematta, ymmärtämättä miten sen muut kokee. Tuskin tarkoittaa että tie vapaa, vaikka on sellaisiakin liikenteessä ollut (vasemalle vilkuttamisen luulleet tarkoittavan tie vapaa),

Oletus että ohittajat ajoi rajoitustenmukaan, valot päällä, niin ei siitä kyse. jos vetelivät ylinopeutta, niin no erikoinen tapa ilmaista se, no joka lähtöön. No onneksi ei koukkaile.
Jos tuon kaverin haluaisi tuosta käräyttää, niin edellyttäisi varmaan, että dashcamin omaava kuljettaja jäisi ajamaan Skodan perään ja keräisi "todistusaineistoa" että kuljettaja tosiaan vilkuttaa jokaiselle ohittajalle, eikä kyse ole sattumasta. Parhaassa tapauksessa tämän voisi vielä toisintaa eri ajankohtana uudestaan, jolloin tuskin on enää mitenkään selitettävissä, että tarkoitus oli vaihtaa kaistaa tms., vaan kyse on nimenomaan kiusanteosta.
 
Jaahas taas oli ma illalla e12 ideaparkilta tampereelle 80kmh ja lakalaivan mäkikin 60kmh. Tossahan lähtee jo kortti kun vakkarilla vetää satasta normitapaan. Keli tietenkin +3 ei yhtään sohjoa ja ajo olosuhteet talvimittakaavassa erinomaiset.

Kukahan näitä rajotuksia oikein jakelee?
 
En tosiaan kanssa ymmärrä. Toki tuntuu että liikennevirta ajaa rajoituksista riippumatta sen 95 lasissa.
 
En tosiaan kanssa ymmärrä. Toki tuntuu että liikennevirta ajaa rajoituksista riippumatta sen 95 lasissa.
Juu itte vedän kanssa surutta sen 100kmh vakkarilla ihan sama mitä taulu sanoo, kello oli jo 23 maita niin ei ole liiemmin liikennettä enää. Päivällä vähän eri kun siellä kuitenkin joku himmailee jos rajotus 80kmh.

Jotenkin vaikea ymmärtää millä perusteella noita säädetään, vuosien saatossa on samassa kohtaa saanut vetää 100kmh vaikka tie olisi hyvinkin jäässä ja syitä vauhdin tiputtamiselle saattaisi olla ainakin mutkissa.
 
Viimeksi muokattu:
Etenkin lakalaivan kohdalla se 80 on kyllä huono idea (suuntaan jkl). Silloin oikealla ajetaan 90 ja vasemmalla 110, rampin kohdalla ero voi olla jopa 50 ja 100. Ei yllätä että usein kolisee. Laittaisivat edes kamerat tuohon, niin varmaan alkaisi tasoittua noi erot. Olisi muuten ihan varmasti yksi valtakunnan tuottoisimpia kameroita pitkän aikaa.
 
Tampere on kyl Oulun lisäksi yks kyrvimmistä paikoista ajaa.

Muutama risteys on parantunut, mutta yllätän itseni yllättymällä punaisia päin ajamisten törkeydestä vieläkin. Eilen huominarvoisesti vaihtui punaiseksi kääntyjien valo juuri sen jälkeen, kun joku Porsche-kuski päätti sittenkin suoraan menemisen sijaan kääntyä vasemmalle Plevnan edessä ja oli juuri saanut autonsa liikkeelle kaistanvaihtoon. Olisin ehkä itse ajanut sen pari autonmittaa ja odotellut vihreää minuutin, mutta tämä vain ajoi punaisista läpi ja kääntyi.
 
Muutama risteys on parantunut, mutta yllätän itseni yllättymällä punaisia päin ajamisten törkeydestä vieläkin. Eilen huominarvoisesti vaihtui punaiseksi kääntyjien valo juuri sen jälkeen, kun joku Porsche-kuski päätti sittenkin suoraan menemisen sijaan kääntyä vasemmalle Plevnan edessä ja oli juuri saanut autonsa liikkeelle kaistanvaihtoon. Olisin ehkä itse ajanut sen pari autonmittaa ja odotellut vihreää minuutin, mutta tämä vain ajoi punaisista läpi ja kääntyi.
Se vaan meni, nii. Toisin kuin suurin osa Tamperelaisista. Siellä on kunnia-asia jonottaa mahdollisimman pitkään. Jos Tampere olisi briteissä niin varmasti kaikilla olisi oma teepannu mukana liikennevaloja varten. Koska aikaa on keitellä. Minne Tampereella edes voisi olla kiire?

Laittakaa hämäläinen liikenneympyrään niin saatte pysyvän muistomerkin.
 
Se vaan meni, nii. Toisin kuin suurin osa Tamperelaisista. Siellä on kunnia-asia jonottaa mahdollisimman pitkään.
Noniinno. Samana päivänä toisessa risteyksessä kaksi kaistaa ei päässyt liikkeelle, kun punaisia päin menijöitä 'vaan meni, nii'. Vähän harmitti, kun olin taaempana odottamassa mahdollisimman pitkään.
 
Jaahas taas oli ma illalla e12 ideaparkilta tampereelle 80kmh ja lakalaivan mäkikin 60kmh. Tossahan lähtee jo kortti kun vakkarilla vetää satasta normitapaan. Keli tietenkin +3 ei yhtään sohjoa ja ajo olosuhteet talvimittakaavassa erinomaiset.

Kukahan näitä rajotuksia oikein jakelee?
En tunne tarkkoja osuuksia tiepätkästä, mutta jokin aika sitten käväisin Tampereella ja siinä lähestyessä keskustaa joku niistä digitaalisista tauluista näytti 80 missä oman muistikuvan mukaan vielä painetaan normaalisti 100 ja kesällä vissiin 120 km/h. Vahvistusta tälle tuli myös siitä, että satkun alueella hiljattain 110 mittarissa ohittamani pari autoa tuli sitten minusta tuolla pätkällä ohi.

Aina jotenkin hassua, kun henkilöautolla (tai ajoneuvolla, jonka nopeutta ei ole rajoitettu) ajetaan ensin tunnollisesti rajoituksen mukaista mittarinopeutta, mutta kun nopeus laskee 100->80, niin ikään kuin mielenosoituksellisesti jatketaan sitä satkua ja 20 km/h ylinopeutta. No, oikeestihan niitä syitä on monia niin tottumuksesta siihen, ettei merkkiä huomaa, mutta niin yleistä tuo on, että niiden periaateihmisten mietteitä haluaisi joskus kuulla. Suututtaako se nopeuden lasku niin paljon, että unohtuu se periaate, vai mikä saa heittämään sen edellisen osuuden tunnollisuuden romukoppaan ja nyt painetaankin reipasta ylinopeutta? En suostu uskomaan, että niin moni olisi kaikki ajatuksissaan, mutta kännykän räplääminen ajaessa on tainnut yleistyä niin paljon, että ken tietää.

Vähän karkasi oma ajatus yleiselle tasolle, koska tuota tulee havaittua ihan kiinteidenkin taulujen kohdalla ja ihan päiväsaikaan. Tai niitä digitauluja kun on vielä niin vähän, niin tietty suurin osa havainnoista on kiinteistä tauluista. Sähköisesti muuttuvien taulujen kohdalla selityksiä piisaa enemmän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 915
Viestejä
4 586 182
Jäsenet
75 525
Uusin jäsen
Jiugi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom