- Liittynyt
- 18.04.2024
- Viestejä
- 888
Kyllähän se pitäisi tajuta mittariston valoista ettei ajovalot ole päällä?Sehän se. 2015 Passat. Ihan hyvä ominaisuus nyt kun tuon tietää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän se pitäisi tajuta mittariston valoista ettei ajovalot ole päällä?Sehän se. 2015 Passat. Ihan hyvä ominaisuus nyt kun tuon tietää.
Kyllähän sen tajuaa, jos älyää katsoa. Hyvin toimiva valoautomatiikka vain tekee sen, että helposti jää tottumuksesta pois katsoa ko. kuvakkeet mittaristosta. Hondan huollossa kävi sama ylläri, ihmettelin kun keskikonsolin valot oli pimeänä. Yllättävän vaikea se on älytä säätää katkaisijaa johon ei ole vuosiin koskenut.Kyllähän se pitäisi tajuta mittariston valoista ettei ajovalot ole päällä?
Tuli mokattua itse ja olin yksi niistä, jotka ajelee päivävaloilla pimeässä. Olivat nimittäin huollossa laittaneet valokytkimen 0-asentoon enkä tajunnut sitä tsekata kun se on itsellä aina päällä. Mittarit oli pimeänä mutta ihmettelin sitä että oliko jokin asetus pielessä tai huollossa mokattu. Tajusin vasta kotona googletellessa että mikä mittareita vaivaa.
Päinvastoin, kyllä se pitäisi vuosien kokemuksella ymmärtää että tietyt merkkivalot palaa mittaristossa aina ja jotkut ei saa palaa.Kyllähän sen tajuaa, jos älyää katsoa. Hyvin toimiva valoautomatiikka vain tekee sen, että helposti jää tottumuksesta pois katsoa ko. kuvakkeet mittaristosta. Hondan huollossa kävi sama ylläri, ihmettelin kun keskikonsolin valot oli pimeänä. Yllättävän vaikea se on älytä säätää katkaisijaa johon ei ole vuosiin koskenut.
Ehdottomasti. Itse sain kortin viime vuoden toukokuussa. Virheistä oppii.Päinvastoin, kyllä se pitäisi vuosien kokemuksella ymmärtää että tietyt merkkivalot palaa mittaristossa aina ja jotkut ei saa palaa.
Tekosyitä toki voi myös keksiä
Mutta virheitä sattuu. Esim jo pelkkä merkin vaihto aiheuttaa välillä omia hupejaan mitä et tajunnut tulevan. Itsellä esim Toytan (mihin ei ollut mitään kosketusta ikinä) kanssa oli oikeasti tarkistettava että valot palavat ja lyötävä manuaali modeen monesti, vs Fordit ja Tesla joissa automaattimode hoiti tehtävänsä. Erot ovat valtavia ja merkkivalot välillä enemmän kuin outoja (paikat, mikä valo jne jne).Päinvastoin, kyllä se pitäisi vuosien kokemuksella ymmärtää että tietyt merkkivalot palaa mittaristossa aina ja jotkut ei saa palaa.
Tekosyitä toki voi myös keksiä
Kyllä! Liikenteessäkään ei pitäisi tulla virheitä, sähkökiukaan tehonamiskaakaan ei pitäisi vääntää kaakkoon, kun haluaa ajastaa lämmityksen, eikä sormeakaan pitäisi viiltää tomaattia leikatessa. En ole vielä saavuttanut täydellisyyttä, joten valitettavasti olen vuosien kokemuksesta huolimatta syyllistynyt näistä kaikkiin. Vaikkei pitäisi.Päinvastoin, kyllä se pitäisi vuosien kokemuksella ymmärtää että tietyt merkkivalot palaa mittaristossa aina ja jotkut ei saa palaa.
Tekosyitä toki voi myös keksiä
Vuosien kokemuksella pitäisi myös tietää, että osassa autoista ei ole valologoja mittaristossa vaan napin yhteydessä sivussa Ei maailma ole mustavalkoinen.Päinvastoin, kyllä se pitäisi vuosien kokemuksella ymmärtää että tietyt merkkivalot palaa mittaristossa aina ja jotkut ei saa palaa.
Tekosyitä toki voi myös keksiä
Täällä onkin jo valoista jupistu. Tänään näin kun joku veteli viimassa ilman valoja, no ajattelin että turvallisempaa on ohittaa ja ajaa itse edellä. Sillähän siitä selvittiin eikä jäänyt hampaita kivenkoloon tms yms mums.
Mutta voi helvetti kun sitten perään tuli se tesla pitkät päällä. Jostain syystä joka ikinen tesla tänä talvena ajanut pitkät päällä, oli sitten perässä tai vastaantulijana. Onko niissä joku muskin softapäivitys laittanut defaulttina ne päälle ettei kuljet... käyttäjän tarvitse senkään vertaa miettiä liikennesääntöjä? Tekisi mieli asentaa joku valonheitin auton perälle niin voisi häikiä takaisin... No mutta onneksi silläkin oli kiire ja meni ohi.
On muuten melko pielessä tuo "käytännössä kaikissa" kun oikeasti matriisivaloja ei edelleenkään ole suurimmassa osassa uusia autoja. Läheskään kaikkiin niitä ei ole saatavissa edes rahalla ja niihinkin mihin on, jätetään monesta ne pois koska ei koeta tarpeelliseksi.Käytännössä kaikissa uusissa autoissa on pitkät 24/7 päällä kun nopeutta tarpeeksi, ledi tekniikka sitten huolehtii siitä ettei muut häikäisty
Jos ihan kirjaimellisesti luetaan niin ei kai ole, ei pitäisi olla.Käytännössä kaikissa uusissa autoissa on pitkät 24/7 päällä kun nopeutta tarpeeksi, ledi tekniikka sitten huolehtii siitä ettei muut häikäisty, yllättäen muskin romuissa valot häikii ihan vi*usti.
Vähän hutiloiden kirjoitettu joo, tarkennan että nämä uudemmat premium merkit missä ledivalot, niin niissä näitä mukautuvia valoja näkee paljon ja yllättäen muskin romuissa se ei toimi kunnolla.On muuten melko pielessä tuo "käytännössä kaikissa" kun oikeasti matriisivaloja ei edelleenkään ole suurimmassa osassa uusia autoja. Läheskään kaikkiin niitä ei ole saatavissa edes rahalla ja niihinkin mihin on, jätetään monesta ne pois koska ei koeta tarpeelliseksi.
Itsekin olen kironnut Teslan valoja pimeällä ajaessa. En tiedä onko lyhyet vai pitkät kytkettynä, mutta aina ne tosiaan tuntuu häikäsevän enemmän tai vähemmän, varsinkin motareilla.Täällä onkin jo valoista jupistu. Tänään näin kun joku veteli viimassa ilman valoja, no ajattelin että turvallisempaa on ohittaa ja ajaa itse edellä. Sillähän siitä selvittiin eikä jäänyt hampaita kivenkoloon tms yms mums.
Mutta voi helvetti kun sitten perään tuli se tesla pitkät päällä. Jostain syystä joka ikinen tesla tänä talvena ajanut pitkät päällä, oli sitten perässä tai vastaantulijana. Onko niissä joku muskin softapäivitys laittanut defaulttina ne päälle ettei kuljet... käyttäjän tarvitse senkään vertaa miettiä liikennesääntöjä? Tekisi mieli asentaa joku valonheitin auton perälle niin voisi häikiä takaisin... No mutta onneksi silläkin oli kiire ja meni ohi.