tjkoo
Tukijäsen
- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 3 187
Kolmella eri kerralla ja kyllähän mä nyt väistän, muuten olisi kolissut jo.
Tuossa video paikasta
Siis etkös sinä ajanut tuossa väärin, eli ylitit umpinaisen kaistaviivan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kolmella eri kerralla ja kyllähän mä nyt väistän, muuten olisi kolissut jo.
Tuossa video paikasta
Siis etkös sinä ajanut tuossa väärin, eli ylitit umpinaisen kaistaviivan?
Sieltä on poistettu ajokaista opasteet
Ainoat kaistaopasteet on kolme kaistaa menee suoraan ja niiden mukaan minä ajan
Tässä kuvassa näkyy kolme viivaa, vasemmalla, keskellä ja oikealla (punaisen auton vasemmalla puolella) mitä itse noudattaisit? Saatikka jos tuossa olisi lunta
Tämä on vähän sama asia kun lumi tulee maahan niin ihmiset alkaa mutkissa oikomaan vastaantulijoiden kaistalle, vaikka kaistaopasteet selvästi näyttää miten kaistat menee.
Opasteet ei kai ole pakottavia, mutta umpikaista viivat on ?
Jos tuossa nyt kuvittelee punaisen auton rattiin ja hoksaa että on ajatunut oman kaistan oikeaan reunaa , ylikin niin ei ole ylättys että tekee korjausliikkeen, siis tarkoitan että aika rohkee ylittä viiva ja samalla ohittaa.
Edit nuo viivat taitaa olla keltaisia. Ilmeisesti keltainen on voimakkaampi kuin valkoinen. ja aiemmin oli liikenne merkkejäkin mitkä toimieleen tilapäisistä järjestelyistä.
Nuo eivät ole ajokaistaopasteita. Ne eivät siis ota kantaa siihen miten kaistat mahdollisesti mutkittelevat, vaan kertovat minne ne johtavat.
Tässä kuvassa näkyy kolme viivaa, vasemmalla, keskellä ja oikealla (punaisen auton vasemmalla puolella) mitä itse noudattaisit? Saatikka jos tuossa olisi lunta
Videolla se viiva oli aika selkeä, siis jatku ihan sen katkoviivan jälkeen , ei näyttänyt siltä että sitä olisi yritetty poistaa, tai että olisi tehty uusia.Kyllä, tilapäisiä liikennejärjestelyitä, siellä on mennyt viivoja ristiin rastiin, kun ensin koukattiin oikean kautta ja lopussa vasemman kautta. Nyt ne tilapäiset liikennejärjestelyt on purettu ja viivoja näkyy kolme, osa ajaa suoraan kuten pitää, loput seuraa milloin mitäkin viivaa.
Työmaan tilapäiset sulkuviivat pitää olla keltaisia. Muuten eivät eroa valkoisista sulkuviivoista, eivätkä kumoa mitään. Kaikki ristiriidassa olevat merkinnät kuuluisi poistaa.Opasteet ei kai ole pakottavia, mutta umpikaista viivat on ?
Jos tuossa nyt kuvittelee punaisen auton rattiin ja hoksaa että on ajatunut oman kaistan oikeaan reunaa , ylikin niin ei ole ylättys että tekee korjausliikkeen, siis tarkoitan että aika rohkee ylittä viiva ja samalla ohittaa.
Edit nuo viivat taitaa olla keltaisia. Ilmeisesti keltainen on voimakkaampi kuin valkoinen. ja aiemmin oli liikenne merkkejäkin mitkä toimieleen tilapäisistä järjestelyistä.
Työmaan tilapäiset sulkuviivat pitää olla keltaisia. Muuten eivät eroa valkoisista sulkuviivoista, eivätkä kumoa mitään. Kaikki ristiriidassa olevat merkinnät kuuluisi poistaa.
Vielä jossain voi olla vanhoja, mutta tämä työmääkeltainen voimakkaampi tulisi siitä että kyse tilapäisistä niin tarkoitus nimenomaan kertoa niistä normaalista poikkeavista. Ei ole tavatonta että tilapäisissä paikoissa pilkistää jotain vanhaa, joka ristiriidassa sen keltaisin tuoreen kanssa.Työmaan tilapäiset sulkuviivat pitää olla keltaisia. Muuten eivät eroa valkoisista sulkuviivoista, eivätkä kumoa mitään. Kaikki ristiriidassa olevat merkinnät kuuluisi poistaa.
"Tämä koskee myös teiden varoitus- ja sulkuviivoja. Keltaisia pituussuuntaisia merkintöjä käytetään jatkossa enää tilapäisissä liikennejärjestelyissä, eli pääasiallisesti työmailla. Sulkuviivoja on alettu muuttaa keltaisista valkoisiksi uuden lain voimaantulosta, kesäkuusta 2020 alkaen."Suomessa ei ole mihinkään julkisille teille maalattu pariin vuoteen keltaisia sulkuviivoja, eikä nykylainsäädännöllä keltaisilla ja valkoisilla sulkuviivoilla ole mitään eroa.
Eroa on ainoastaan sillä, että 1) onko viiva jatkuva vai katkonainen 2) onko yksittäinen viiva vai kaksi vierekkäistä viivaa.
Muutos tehtiin pari vuotta sitten kun joku sai päähänsä, että tiemaalausten hinnassa voidaan säästää, kun käytetään vain yhtä väriä.
Merkitys muuten sama, ylittää ei saa. ?"Tämä koskee myös teiden varoitus- ja sulkuviivoja. Keltaisia pituussuuntaisia merkintöjä käytetään jatkossa enää tilapäisissä liikennejärjestelyissä, eli pääasiallisesti työmailla. Sulkuviivoja on alettu muuttaa keltaisista valkoisiksi uuden lain voimaantulosta, kesäkuusta 2020 alkaen."
Eikö autokoulussa juuri opetettu että kytke pitkät takaisin päälle n. 1m ennen kohtaamista. Varmaan että näkee oman kaistan mahdollisimman aikaisin, mitäs siitä toisen sokaisemisesta. Todella rasittavaa kyllä.Taas on tämä mukava vuodenaika, jossa ajaminen tapahtuu aikalailla vain pimeällä ja se on tuonut ärsyttävän paljon autoilijoita, joiden on pakko läimäistä omat pitkänsä päälle oman auton keulan kohdalla tai jo hieman ennen sitä.
Tulee mukavia flash bang efektejä, varsinkin jos siellä sattuu olemaan korkealle asennettu lisäpitkät matkassa.
Ehkä noin joka 10-20 vastaantuleva auto on tehnyt tuon tempun tässä viimeisen kuukauden aikana ajaessa.
Voisiko tuo sääntö vain perustua myös liikkeeseen? Että kun 1m ennen laita pitkät päälle niin auto on jo siinä ajassa mennyt kuskin ohi.Eikö autokoulussa juuri opetettu että kytke pitkät takaisin päälle n. 1m ennen kohtaamista. Varmaan että näkee oman kaistan mahdollisimman aikaisin, mitäs siitä toisen sokaisemisesta. Todella rasittavaa kyllä.
Näitä näkee ihan vakituisesti nykyään. Tosi hienoa kun vetävät melkein liittymispisteeseen asti kiihdytyskaistalla jotain 70km/h ja sitten painavat vähän kaasua. Kaksi ongelmaa, sen perässä jos tulee useampi auto tai ruuhka niin et pääse liittymään turvallisesti kun on liian vähän vauhtia. Toinen ongelma se että heikkotehoisella autolla ei kiihdy enää siinä vaiheessa kaistan loppuun mennessäkään 100km+ vauhtiin aina. Pahinta tässä kyllä se että koskaan ei tiedä kuka hidastelee, saattavat ajaa ihan normaalisti jossain kaarteessa 60-70km, mutta sitten kaasua ei löydykään kun suora tulee.Käsi ylös virheen merkiksi, aiheutin tilanteen. Oli eri auto alla ja aliarvioin rankasti miten kauan kestää kiihdytys 120 kympin nopeuteen, kaista loppui kesken ja kaistalla ollut joutui jarruttamaan. Kyllä teho on selkeästi turvavaruste.
Talvisin kiihdytystiet ja rampit ovat siinä kunnossa, ettei ole turvallista ajaa 120 km/h, vaan jopa 60-80 km/h on ihan normaali tavoite. Sitä sopii miettiä, miten turvallista on ajaa lujempaa ja lopputulos voi olla, että auto on katollaan.Näitä näkee ihan vakituisesti nykyään. Tosi hienoa kun vetävät melkein liittymispisteeseen asti kiihdytyskaistalla jotain 70km/h ja sitten painavat vähän kaasua. Kaksi ongelmaa, sen perässä jos tulee useampi auto tai ruuhka niin et pääse liittymään turvallisesti kun on liian vähän vauhtia. Toinen ongelma se että heikkotehoisella autolla ei kiihdy enää siinä vaiheessa kaistan loppuun mennessäkään 100km+ vauhtiin aina. Pahinta tässä kyllä se että koskaan ei tiedä kuka hidastelee, saattavat ajaa ihan normaalisti jossain kaarteessa 60-70km, mutta sitten kaasua ei löydykään kun suora tulee.
Eikö autokoulussa juuri opetettu että kytke pitkät takaisin päälle n. 1m ennen kohtaamista. Varmaan että näkee oman kaistan mahdollisimman aikaisin, mitäs siitä toisen sokaisemisesta. Todella rasittavaa kyllä.
Voisiko tuo sääntö vain perustua myös liikkeeseen? Että kun 1m ennen laita pitkät päälle niin auto on jo siinä ajassa mennyt kuskin ohi.
Tää on se suurin syy miksen ole omiin autoihin koskaan lisävaloja halunnut laittaa. Töissä saanut jonkin verran ajella sellaisilla joissa kaukovalo tuo kyllä auringon kirkkauden maisemaan mutta lähivaloille vaihtaessa tekisi mieli pysähtyä kun maailmaan tuntuu laskeutuvan täysi yö eikä näe enää yhtään mitään.Näkeehän noilla lisäpitkillä hyvin, mutta sitten jos joku tosiaan tulee vastaan niin ne pitäisi myös tajuta sammuttaa aika aikaisin. Ja sitten niillä auton omilla lyhyillä ei välttämättä enää näe sitä vähääkään, kun silmä on tottunut siihen lisäpitkien kirkkaaseen valoon.
Onhan nuo xenon- ja led-lähivalot tyyppillisesti kirkkaampia, mutta on kai niillekkin laissa joku raja, että kuinka kirkkaita ne saisi olla. Myös valkea tai sinertävä värisävy saattaa vähän hämätä.Tää on se suurin syy miksen ole omiin autoihin koskaan lisävaloja halunnut laittaa. Töissä saanut jonkin verran ajella sellaisilla joissa kaukovalo tuo kyllä auringon kirkkauden maisemaan mutta lähivaloille vaihtaessa tekisi mieli pysähtyä kun maailmaan tuntuu laskeutuvan täysi yö eikä näe enää yhtään mitään.
Ehkä uusissa autoissa hyvillä lähivaloilla tilanne olisi vähän vähemmän synkkä, kokemusta on vain halogeenivaloista joiden lähivalo muistutti lähinnä kynttilää lisävalojen sammutuksen jäljiltä.
Siis katumaasturilla hinattiin autotraileria ja sen päällä olevaa matkailuautoa + rekan nuppia ja vaunua köydellä?Näin toissapäivänä aivan älyttömän ja monella tapaa laittoman yhdistelmän tre-hki motarilla. Juutuin tämän sankarin perään oikealle kaistalle, vasemmalla kaistalla tuli katkeamattomana nauhana nopeampia. Gps:n mukaan nopeus oli alle 50. Vetoautona toimi bemarin katumaasturi ja sen koukussa oli kiinni autotraileri, jonka päällä oli matkailuauto. Trailerin alta tai trailerista lähti paksu hinausköysi jonka päässä oli kiinni i kid you not REKKA. Ei sentään täysperävaunullinen, mutta siis vetonuppi ja yksi perävaunu. Kannustin menoa soittamalla hartaasti torvea ohittaessani.
Mukava kun kesällä joku oli unohtanut liikennevaloristeyksessä nuo lisäledit päälle ja itse ekana kääntymässä vasemmalle kun vasemmalla puolella ekana vastassa tuo pitkät päällä ollut auto. Keskellä päivääkin häikäisi niin paljon että piti pitää kättä sen verran auton edessä että pystyi seuraamaan liikennevaloja.Noita ledipalkkeja alkaa kyllä pikkuhiljaa olla melkein joka toisessa autossa. On tässä tullut itsekin mietittyä, että pitäiskö joku tuollainen laittaa, mutta ei tule ajettua niin paljoa hiljaisia maanteita, että siitä olisi hirveästi iloa. Vilkasliikenteisellä maantiellä pitkiä välttämättä pääse muutenkaan paljoa käyttämään.
Lieköhän tuo osittain joku muotijuttu. Varmaan ainakin silloin, kun niissä lisävaloissa on vielä jotkin parkkivalot silloinkin kun pitkät ei ole päällä. Tuo ei taida olla edes laillista, mutta eipä noita taideta käytännössä juurikaan valvoa.
Siis mitä helvettiä? Bemarin katumaasturi siis veti perässään autotraileria sekä rekkaa tuolla tavalla?Näin toissapäivänä aivan älyttömän ja monella tapaa laittoman yhdistelmän tre-hki motarilla. Juutuin tämän sankarin perään oikealle kaistalle, vasemmalla kaistalla tuli katkeamattomana nauhana nopeampia. Gps:n mukaan nopeus oli alle 50. Vetoautona toimi bemarin katumaasturi ja sen koukussa oli kiinni autotraileri, jonka päällä oli matkailuauto. Trailerin alta tai trailerista lähti paksu hinausköysi jonka päässä oli kiinni i kid you not REKKA. Ei sentään täysperävaunullinen, mutta siis vetonuppi ja yksi perävaunu. Kannustin menoa soittamalla hartaasti torvea ohittaessani.
Näin toissapäivänä aivan älyttömän ja monella tapaa laittoman yhdistelmän tre-hki motarilla. Juutuin tämän sankarin perään oikealle kaistalle, vasemmalla kaistalla tuli katkeamattomana nauhana nopeampia. Gps:n mukaan nopeus oli alle 50. Vetoautona toimi bemarin katumaasturi ja sen koukussa oli kiinni autotraileri, jonka päällä oli matkailuauto. Trailerin alta tai trailerista lähti paksu hinausköysi jonka päässä oli kiinni i kid you not REKKA. Ei sentään täysperävaunullinen, mutta siis vetonuppi ja yksi perävaunu. Kannustin menoa soittamalla hartaasti torvea ohittaessani.