Kyllä minä osaan hyvin asettua Volvokuskin asemaan paitsi siltä osin, että en olisi läheskään noin pitkään ollut vasurilla hullun tukkona. Tuossa lopussa ei olisi mitään koukattu eteen tai viety rampilta tulijoilta tilaa, aivan täysin niin perus liikennetilanne kuin pk-seudulla voi olettaa. Tilaa oli jopa poikkeuksellisen paljon. Tekosyitä kaikki miksi sitä kaistaa ei voi muka vaihtaa. Ainoa kaistanvaihdon riski tuossa on bemarin syöksy oikealta ohi, sitä saisi varoa. Tiedä miksi sitten veti vasemmalta. Videon kuvaaja mainitsee, että bemari oli heilunut kaistalta toiselle jo pidempään. Perinteinen volvokuskin ähäkutti enpäs päästä oikealta ohi ja en väistä kiusanteko, jolla saatu bemaristi maata kiertävälle radalle. Se, että jatkaako bemari raivoamista on tietysti hyvä kysymys. Jos tuossa on kahdenkeskistä kimppakiihtymistä ollut, niin saattaa meno rauhoittuakin.Jos asetut Volvo kuskin asemaan, ajellaan jonossa, viereisellä kaistalla on jonoa, joku sekoilee takakontissa. Toki sen ongelman voi tuupata muilla , vaihtamalla itse kaistaa, koukkaamalla toisen eteen, ja samalla videä rampiltatulijoilta tilaa liittyä, kaistanvaihdot on aina riski. No sen jälkeen se sekopää on seuraavan kohdalla sekoilemassa.
Ehkä siinä Volvo kuski on voittaja, muta liikenne kokonaisuutena häviäjä.
Tänään tuli kyllä 1-tiellä vastaan yksi teiden ritari valkoisella farkkuvolkkarilla. Rekan ohitus meni siinä määrin vituiksi, että tämä oikealla kaistalla päätti yrittää kiihdyttää minun eteeni samalla hetkellä kun olin jo kiihdyttämässä, että taakseni tulee hänelle sopiva tila liittyä. Klassinen ajoitusongelma, epäonninen lopputulos. Tämäpä sitten riemastui urakalla ja takakontissa sitten kiinni, yritti oikealta ohi ihan liian pienessä välissä. Noh, isommassa välissä sitten vasemmalta ohi ja keskari toki pystyssä. Tähän asti "sattuuhan näitä". Jatkoi vaan sitä samaa ajoa ja oikealta ohittelua ainakin 20 km. WTF, tais vähän kierrokset jäädä päälle. Sitä ennen ajoi ihan kiltisti.