Niin, mitä sitten? Jos sinä olet se volvokuski, niin se ei ole sinun päänsärkysi enää. Omaan edessä olevaan turvaväliin pystyt itse vaikuttamaan. Ja hyvällä todennäköisyydellä bemarin valot katoavat horisonttiin. Turvavälin nopeuteen sovittaminen on nyt ihan vihonviimeinen temppu mitä tuossa kannattaa tehdä, kun kaverilla on sokka jo tippunut monta kilometriä sitten. Mä en ymmärrä tätä teidän logiikkaa, jossa voidaan tekosyiden varjolla tehdä ihan mitä tahansa muita kevätjuhlaliikkeitä paitsi väistää, joka ratkaisisi sen ongelman kerralla.
Jos asetut Volvo kuskin asemaan, ajellaan jonossa, viereisellä kaistalla on jonoa, joku sekoilee takakontissa. Toki sen ongelman voi tuupata muilla , vaihtamalla itse kaistaa, koukkaamalla toisen eteen, ja samalla videä rampiltatulijoilta tilaa liittyä, kaistanvaihdot on aina riski. No sen jälkeen se sekopää on seuraavan kohdalla sekoilemassa.
Ehkä siinä Volvo kuski on voittaja, muta liikenne kokonaisuutena häviäjä.
Tuollaisia "volvokuskeja" näkee ihan joka päivä liikenteessä jos yhtään enemmän ajaa vaikka hämistä (tai mitä tahansa moottoritietä), siinä vasemmalla kaistalla vaan on mukavampi ajella cruise päällä, vaikka muita ei näkyisi missään, tai vaikka seuraava ohitettava näkyy vasta horisontissa.
No oliskin kuvailemiasi, tässä se Volvo kuski ajeli edelläolevan kontissa. Mutta kuvaajaan ja BMW kuskiin verrattuna rauhallisesti.
Tossa videossa kaikki rikko lakia. 1. Se joka ohitaa vasemalla 2. Hän joka ei antanut tilaa takana tulevalle eli aiheuti haitaa. 3. Videon kuvaja jos hän ajo autoa samalla.
Siellä oli se punainen tojotakuski, sillä oli valot päällä ja jonkinlianen turvaväli edellä olevaan, eli jos nopeutta ei ollut liikaa, niin se ehkä ajeli kuten pitää
1. joo tuolta BMW kuskilta varmaan olisi ajot loppuneet siihen jos olisi liikevalvontaa ollut näkemässä.
2, missä tuollainen oli. Volvon edessä meni ainakin yksiauto, jos sitä tarkoita, ja jos vauhtia oliyli sallitun
, oikealla jonoa, niin mihin ihmeeseen se olis siinä koukkinut. Ja tuokin menee ihan kuvitteluun, yhtä hyvin senkin auton edessä oli auto, autoja, joten ehkä siellä ei nyt ollut ketään jonka olisi pitänyt antaa tilaa.
3. se auto missä kuvattiin, jos kuski ei kuvannut (oli telineessä tai repsikka kuvas), niin pahin moka ko auton kusilla oli olematon turvaväli, ja seilaaminen , ilmeisesti haki parempaa kuvakulmaa. Jos kuski oli myös kuvaaja, niin huoh.
Jos jotain ei kerrottua/nähtyä arpoo, niin videon lehteen lähettäneen kommentti vauhdista oli vähän sen oloinen että ehkä sitä oli vähän liikaa yksin ajamiseenkin.
Alleviivattu on ihan hyvä ehdotus taajamassa tai maantiellä silloin kun muuta liikennettä ei ole, ja perässäkulkija voi mennä ohi, mutta tuossa tilanteessa ~40km/h vauhtiin hidastaminen olisi ollut vähintään yhtä vaarallista kuin bemarikuskin toiminta. Ei vatipäiden kanssa kannata alkaa haastamaan riitaa.
No Volvo kuski ei hidastanut, eikä pitänyt turvaväliä edelläolevaan. Väisti vasemmalta ohittavaa, ilmeisesti ei hiljentänyt, kun ei tainnut jarruvalot välähtää, tosin en tiedä välähtääkö ne tuossa yksilössä hiljentäessä.
Vaiketa paikkoja jos tuollaiseen joutuu, se että on rauhallinen, ennustettava on yksi tapa yrittää selvitä, volvon meno näytti aika rauhalliselta, ehkä otti sen taktiikan.
Nopeuden lasku, niin siinä on riskinsä, vaikka pienikin lasku vähentää paljon riskiä, niin tuollaisessa joukossa jossa missä yhtäpoikkeusta lukuunottamatta ajetaan naulapäässä, niin jokin sataseen ja sieltä kahdeksaankymppiin pudottaminen niin pitää varmistua että se yllätä ketään. Videon BMW kuskin tuskin herää tähänmailmaan, etu lähinnä se että jos kolahtaa niin pienemmät vahinkot.
Keskiverto, huomaamatta kontissa roikkuja, herää pienestäkin hiljentämisestä jarruvaloilla.
Alkuperäinen kommenttini ei ehkä ollut kehoitus niin tehdä, vaan enemmin kuvasi sitä että mitä vaihtoehtoja tuossa oikeastaan on, jos ei lähdetä sikailijan mukaan.