- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 894
Siinä ajetaan MOOTTORITIELLÄEi mikään laki määrää, että takana tulevalle pitäisi tilaa antaa ellei se ole sitten hälytysajoneuvo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä ajetaan MOOTTORITIELLÄEi mikään laki määrää, että takana tulevalle pitäisi tilaa antaa ellei se ole sitten hälytysajoneuvo.
Ei mikään laki määrää, että takana tulevalle pitäisi tilaa antaa ellei se ole sitten hälytysajoneuvo.
Jos asetut Volvo kuskin asemaan, ajellaan jonossa, viereisellä kaistalla on jonoa, joku sekoilee takakontissa. Toki sen ongelman voi tuupata muilla , vaihtamalla itse kaistaa, koukkaamalla toisen eteen, ja samalla videä rampiltatulijoilta tilaa liittyä, kaistanvaihdot on aina riski. No sen jälkeen se sekopää on seuraavan kohdalla sekoilemassa.Niin, mitä sitten? Jos sinä olet se volvokuski, niin se ei ole sinun päänsärkysi enää. Omaan edessä olevaan turvaväliin pystyt itse vaikuttamaan. Ja hyvällä todennäköisyydellä bemarin valot katoavat horisonttiin. Turvavälin nopeuteen sovittaminen on nyt ihan vihonviimeinen temppu mitä tuossa kannattaa tehdä, kun kaverilla on sokka jo tippunut monta kilometriä sitten. Mä en ymmärrä tätä teidän logiikkaa, jossa voidaan tekosyiden varjolla tehdä ihan mitä tahansa muita kevätjuhlaliikkeitä paitsi väistää, joka ratkaisisi sen ongelman kerralla.
No oliskin kuvailemiasi, tässä se Volvo kuski ajeli edelläolevan kontissa. Mutta kuvaajaan ja BMW kuskiin verrattuna rauhallisesti.Tuollaisia "volvokuskeja" näkee ihan joka päivä liikenteessä jos yhtään enemmän ajaa vaikka hämistä (tai mitä tahansa moottoritietä), siinä vasemmalla kaistalla vaan on mukavampi ajella cruise päällä, vaikka muita ei näkyisi missään, tai vaikka seuraava ohitettava näkyy vasta horisontissa.
Siellä oli se punainen tojotakuski, sillä oli valot päällä ja jonkinlianen turvaväli edellä olevaan, eli jos nopeutta ei ollut liikaa, niin se ehkä ajeli kuten pitääTossa videossa kaikki rikko lakia. 1. Se joka ohitaa vasemalla 2. Hän joka ei antanut tilaa takana tulevalle eli aiheuti haitaa. 3. Videon kuvaja jos hän ajo autoa samalla.
No Volvo kuski ei hidastanut, eikä pitänyt turvaväliä edelläolevaan. Väisti vasemmalta ohittavaa, ilmeisesti ei hiljentänyt, kun ei tainnut jarruvalot välähtää, tosin en tiedä välähtääkö ne tuossa yksilössä hiljentäessä.Alleviivattu on ihan hyvä ehdotus taajamassa tai maantiellä silloin kun muuta liikennettä ei ole, ja perässäkulkija voi mennä ohi, mutta tuossa tilanteessa ~40km/h vauhtiin hidastaminen olisi ollut vähintään yhtä vaarallista kuin bemarikuskin toiminta. Ei vatipäiden kanssa kannata alkaa haastamaan riitaa.
Kyllä minä osaan hyvin asettua Volvokuskin asemaan paitsi siltä osin, että en olisi läheskään noin pitkään ollut vasurilla hullun tukkona. Tuossa lopussa ei olisi mitään koukattu eteen tai viety rampilta tulijoilta tilaa, aivan täysin niin perus liikennetilanne kuin pk-seudulla voi olettaa. Tilaa oli jopa poikkeuksellisen paljon. Tekosyitä kaikki miksi sitä kaistaa ei voi muka vaihtaa. Ainoa kaistanvaihdon riski tuossa on bemarin syöksy oikealta ohi, sitä saisi varoa. Tiedä miksi sitten veti vasemmalta. Videon kuvaaja mainitsee, että bemari oli heilunut kaistalta toiselle jo pidempään. Perinteinen volvokuskin ähäkutti enpäs päästä oikealta ohi ja en väistä kiusanteko, jolla saatu bemaristi maata kiertävälle radalle. Se, että jatkaako bemari raivoamista on tietysti hyvä kysymys. Jos tuossa on kahdenkeskistä kimppakiihtymistä ollut, niin saattaa meno rauhoittuakin.Jos asetut Volvo kuskin asemaan, ajellaan jonossa, viereisellä kaistalla on jonoa, joku sekoilee takakontissa. Toki sen ongelman voi tuupata muilla , vaihtamalla itse kaistaa, koukkaamalla toisen eteen, ja samalla videä rampiltatulijoilta tilaa liittyä, kaistanvaihdot on aina riski. No sen jälkeen se sekopää on seuraavan kohdalla sekoilemassa.
Ehkä siinä Volvo kuski on voittaja, muta liikenne kokonaisuutena häviäjä.
Ok.Kyllä minä osaan hyvin asettua Volvokuskin asemaan paitsi siltä osin, että en olisi läheskään noin pitkään ollut vasurilla hullun tukkona. Tuossa lopussa ei olisi mitään koukattu eteen tai viety rampilta tulijoilta tilaa, aivan täysin niin perus liikennetilanne kuin pk-seudulla voi olettaa.
Linkkaamassasi jutussa mainitaan näin...2. Kyllä toinen pitää väistää jos nopeampaa tulee takalta ja se hitampi ei ole ohitamassa.
Saako moottori- tai kehätien vasenta kaistaa ajaa, vaikka oikeallakin olisi tilaa? - MTVuutiset.fi
Ainakin näin tulikitsen uutta tienliikennelakia.
3. Dashcam eikö ne otta vaakatasossa? Vai ottaako nykyään nekin tyhmistä pystytasossa?
Haitta ei ole sitä että takana oleva ei nyt heti pääse ajamaan kovempaaMikäli ohitettavia autoja on kohtuullisen etäisyyden päässä useita peräkkäin eikä takaa lähesty nopeammin ajavaa, voi vasenta kaistaa ajaen jatkaa, kunnes välitöntä ohitustarvetta ei enää ole. Näin vältytään lakitekstissä mainituilta tarpeettomilta kaistanvaihdoilta, jotka kielletään myös uudessa tieliikennelaissa.
Tähän videoon liittyen, linkin artikkelli ai tainnut olla mitään tekoa.Linkkaamassasi jutussa mainitaan näin...
Haitta ei ole sitä että takana oleva ei nyt heti pääse ajamaan kovempaa
Mistä sä tiedät että videossa vasemmalla kaistalla oli jono? Sä oleta että Volvon edessä oli vielä autoja, mutta mitäs jos ei ollutkaan, vaan volvo oli se joka oli kilometrejä ajanut vasenta kaistaa alle suurimman sallitun jonon ekana?Tähän videoon liittyen, linkin artikkelli ai tainnut olla mitään tekoa.
Videossa vasemmalla kaistalla jono ohittaa oikeankaistan jonoa, artikkellissa pohdittiin sitä jos ei ole jonoa oikella. Eli oikealla on tyhjää. Mutta silloinkaan ei vaihdetta oikealle jos kohtuullisen matkan päässä on seuraava ohitettava, paitsi jos ajaa muuta kaistan liikennettä hitaammin.
Linkissä ei puhuttu mitään siitä tilanteessa että ollaan vasemmalla keskellä jonoa. (eli mennään jonon vauhtia) Oikealla vaihtaminen tarkoittaa sitten sitä että siellä ollaan kunnes vasemmalla jono loppuu. Tuskin läinsäätäjä ajatellut että jonossa olijat kierrättää paikkoja vaihtelemalla kaistalta toiselle.
Lisäksi artikkellissa puhutaan liikennesääntöjen mukaan menemisestä, ei ylinopeudella.
Niin oikealla ei ole tyhjää, vaan jono jos siellä autot menee jollain minimi turvavälillä.
Videosta jäi käsitys että minimissään neljäautoa, se missä kuvattiin, BMW, Volvo ja jokin auto(* Volvon edessä. Videosta jäi mielikuva että Volvo ajoi edessä olevan kontissa. Tuskin se edessä ollut sieltä mihinkään katosi, kun Toyotan edessä oli se jokin korkeampi liikkuva juttu (henkilönosturi?). No oli miten oli, niin videon perusteella ei voi päätellä että Volvon edessä oli tyhjää.Mistä sä tiedät että videossa vasemmalla kaistalla oli jono? Sä oleta että Volvon edessä oli vielä autoja, mutta mitäs jos ei ollutkaan, vaan volvo oli se joka oli kilometrejä ajanut vasenta kaistaa alle suurimman sallitun jonon ekana?
Miten sä sait videosta sellaisen käsityksen? En minä ainakaan saannut?Videosta jäi käsitys että minimissään neljäautoa, se missä kuvattiin, BMW, Volvo ja jokin auto(* Volvon edessä. Videosta jäi mielikuva että Volvo ajoi edessä olevan kontissa. Tuskin se edessä ollut sieltä mihinkään katosi, kun Toyotan edessä oli se jokin korkeampi liikkuva juttu (henkilönosturi?). No oli miten oli, niin videon perusteella ei voi päätellä että Volvon edessä oli tyhjää.
(*
Perunavideosta ei saa mitään varmaa kuvaa tilanteesta ja muistettava että kuvassa kaikenlaistä häröä. Ei se kuitenkaan selkeälstä miltää sivupeilin joku rinnalla varoitukselta näyttänyt.
Videosta huonosti näkee, ja kaikenlaista ylimääräistä ja katoilevaa, mutta videon alusta jää mielikuva että Volvon edessä toinen auto.Miten sä sait videosta sellaisen käsityksen? En minä ainakaan saannut?
Piti ihan katsoa koneelta isolta näytöltä ja kyllä, olet oikeassa, kyllä siellä muitakin edessä...Videosta huonosti näkee, ja kaikenlaista ylimääräistä ja katoilevaa, mutta videon alusta jää mielikuva että Volvon edessä toinen auto.
Mielenkiintoisesti perustit kuitenkin suuren osan aiheeseen liittyvästä keskustelustasi sille että Volvo teki jotain väärin. Keksit jopa että Volvolla ajava olisi sitä mieltä ettei kukaan saa ajaa kovempaa kuin hän. Monihan tuota täällä tekee, etkä ollut tälläkään kertaa yksin, mutta minua kiinnostaa mistä se johtuu. Aina tuntuu löytyvän joku muu syypää kun joku sekoilee liikenteessä. "Mutku toi teki noin". Tuo asenne vituttais kanssa-autoilijoissa, aina haetaan kummallisia perusteluita omalle perseilylle (oletan vähän rumasti että tätä harrastavat itsekin perseilevät, koska miksi olisi tarvetta perustella muiden perseilyä netissä).Piti ihan katsoa koneelta isolta näytöltä ja kyllä, olet oikeassa, kyllä siellä muitakin edessä...
Eli Volvolla ei ole mitään syytä antaa tietä kun jonossa mennään jo valmiiksi
Siellä taas muutama idiootti löytänyt toisensa, yksi ajaa tahalleen moottoritiellä edessä vasenta kaistaa ja toinen ohittaa täysin muista välittämättä + kaikki vetää "noin" sataa tappituntumalla vesisateessa!
”Katoin että nyt tulee kolari” – Sami todisti uhkarohkean ohituksen Lahdenväylällä
Helsinkiläinen Sami Kainulainen, 48, todisti keskiviikkoaamuna Lahdenväylällä erittäin vaarallisen ohituksen.www.iltalehti.fi
Kyllä, silti pitää myös muistaa se fakta että motarilla ei ajeta vasenta kaistaa koko ajan ja volvo kuskilla oli selvästi "kenenkään ei tarvitse ajaa kovempaa kuin minä"
Videon 14s kohdalla tulee isompi rako, sinne hetkeksi ja pääsee kaikki helpommalla, mutta ei, minulla on oikeus ajattelee volvo kuski.
Niinhän mä sanoinkin että muutama idiootti löytänyt toisensa ja että kaikki ajaa tappituntumalla = kuvaaja on myös yksi idiootti kun ajaa tappituntumalla.
Ja siis kun näistähän ei tiedä kuinka kauan siinä vasemmalla on ajettu muiden edessä kun nähdään se viimeinen 30s.
Mutta jos volvo ajellut keskustasta asti vasenta kaistaa muiden edessä niin en yhtään ihmettele että hermo menee, tuohon paikkaan taitaa olla matkaa +10km, toki silti ohitus oli täysin idiottimainen, itse olisin mennyt oikealta ohi vaikka laitonta sekin, mutta turvallista.
Mitäs jos volvon edessä ei ollutkaan jonoa?
Mielenkiintoisesti perustit kuitenkin suuren osan aiheeseen liittyvästä keskustelustasi sille että Volvo teki jotain väärin.
Mielenkiintoisesti perustit kuitenkin suuren osan aiheeseen liittyvästä keskustelustasi sille että Volvo teki jotain väärin. Keksit jopa että Volvolla ajava olisi sitä mieltä ettei kukaan saa ajaa kovempaa kuin hän. Monihan tuota täällä tekee, etkä ollut tälläkään kertaa yksin, mutta minua kiinnostaa mistä se johtuu. Aina tuntuu löytyvän joku muu syypää kun joku sekoilee liikenteessä. "Mutku toi teki noin". Tuo asenne vituttais kanssa-autoilijoissa, aina haetaan kummallisia perusteluita omalle perseilylle (oletan vähän rumasti että tätä harrastavat itsekin perseilevät, koska miksi olisi tarvetta perustella muiden perseilyä netissä).
Ohessa muutama lainaus asian esiintuomiseksi:
Siellä taas muutama idiootti löytänyt toisensa
Tiialla oli tarkka silmä kun arvioi Mersun nopeudeksi 110-190km/h. Miksi Tia ajoi motarin vasenta kaistaa tyhjällä motarilla..? Sitä ei tarina kerro.Tollasia volvon kaltaisia töhöilijöitä riittää ja fiksu ei lähde sellaista haastamaan. Tuonkaltaisen kun triggeröi siitä ei pääse ikinä turvallisesti ohi.
Tässä toinen vastaava, omat suoritteet leikattu videolta toki pois. Vaikea kuvitella että kovin mallikkaasti on kuvaava auto ajanut, jos liikenneraivoa on kestänyt tyhjällä öisellä moottoritiellä kymmenen minuuttia ja lukuisia kertoja tänä aikana hänet ohitetaan oikealta.
Mersukuski härnäsi autoilijoita Turun moottoritiellä – Tältä näyttivät järjettömät vaaratilanteet
Tia Jaakonsaari ajoi Valtatie 1:stä pitkin tiistai-iltana, kun kohdalle osui holtittomasti ajanut autoilija. Mersukuski teki yllättäviä kiihdytyksiä ja jarrutuksia sekä väläytteli pitkiä valoja. Autoilija ohitti Tian useaan otteeseen, myös oikeanpuoleista kaistaa käyttäen. Tilanne kesti yli 10...www.iltalehti.fi
Reikä ratissa.Tiialla oli tarkka silmä kun arvioi Mersun nopeudeksi 110-190km/h. Miksi Tia ajoi motarin vasenta kaistaa tyhjällä motarilla..? Sitä ei tarina kerro.
Nää iltalehden lukijan videot liikenteestä on aina tämmösiä. Omassa toiminnassa ei ole mitään vikaa, vaikka kännykkä kädessä ajettaisiin 5m turvavälillä ja kirotaan sitä toista. Ovat usein vielä sen verran tyhmiä, etteivät tajua videon paljastavan myös heidän hölmöilynsä.Tollasia volvon kaltaisia töhöilijöitä riittää ja fiksu ei lähde sellaista haastamaan. Tuonkaltaisen kun triggeröi siitä ei pääse ikinä turvallisesti ohi.
Tässä toinen vastaava, omat suoritteet leikattu videolta toki pois. Vaikea kuvitella että kovin mallikkaasti on kuvaava auto ajanut, jos liikenneraivoa on kestänyt tyhjällä öisellä moottoritiellä kymmenen minuuttia ja lukuisia kertoja tänä aikana hänet ohitetaan oikealta.
Mersukuski härnäsi autoilijoita Turun moottoritiellä – Tältä näyttivät järjettömät vaaratilanteet
Tia Jaakonsaari ajoi Valtatie 1:stä pitkin tiistai-iltana, kun kohdalle osui holtittomasti ajanut autoilija. Mersukuski teki yllättäviä kiihdytyksiä ja jarrutuksia sekä väläytteli pitkiä valoja. Autoilija ohitti Tian useaan otteeseen, myös oikeanpuoleista kaistaa käyttäen. Tilanne kesti yli 10...www.iltalehti.fi
Nää iltalehden lukijan videot liikenteestä on aina tämmösiä. Omassa toiminnassa ei ole mitään vikaa, vaikka kännykkä kädessä ajettaisiin 5m turvavälillä ja kirotaan sitä toista. Ovat usein vielä sen verran tyhmiä, etteivät tajua videon paljastavan myös heidän hölmöilynsä.
Hyvä kysymys on tosiaan, että miksi tuollakin videolla ajellaan vasemmalla ilman ohitettavia niin, että mersu ohittaa oikealta? Ainoa "järkevä" syy mitä keksin on, että siinä on vuorotellen ohiteltu toinen toistaan. Ei vaikuta siltä, että olisi väkisin oltu tilanteessa viattomana osapuolena.
Mihin ajattelit palata nopeasti, kuvaajan eteen ?...Eihän Volvo tee tuossa teknisesti mitään väärin, mutta on mun mielestä aika idioottimaista pysyä siinä tiellä, kun vaihtoehtona on käydä nopeasti siellä oikealla (punaisen auton edessä hyvin tilaa), antaa bemarin mennä menojaan ja palata ihan heti takaisin. Siinä ei olisi oikeasti mennyt muutamaa sekuntia pidempään.
Ei nyt suoraan lainatulle.*Yritän itse moottoritiellä ajaessa päästellä takaa tulevia ohi sen mitä kykenen, kun aina ei ole 145km/h kiire, mutta en minä hermojani menetä jos joskus menee rekka+karavaanarikolonnan kanssa pari minuuttia pidempään ennen marssivauhtiin paluuta "Volvo-kuskeja" odotellessa. Pitäisi varmaan kortti luovuttaa...
Epäselvän tarinan mukaan tulee mieleen että mersukuski ohitta kuvausauton, jarrutteli jne, kuvaus auto mahdollisesti lähti ohittaan mersua, mutta mahdollisesti mersukuski sai sitten reilusti vauhti ja painoi oikealta ohi. jne.Tiialla oli tarkka silmä kun arvioi Mersun nopeudeksi 110-190km/h. Miksi Tia ajoi motarin vasenta kaistaa tyhjällä motarilla..? Sitä ei tarina kerro.
Mihin ajattelit palata nopeasti, kuvaajan eteen ?
Jo jos sen punaisen auton eteen olisi koukannut, niin punainen auto olisi joutunut hiljentään ja sen perässä oleva Deleten auto jne.
Lisäksi oltiin rampin kohdalta josta valui jonoa.
Tässä on kyllä ihan pointtia. Itse en todellakaan väistä oikealle perässäroikkujan tieltä ja pussita sinne itseäni, jos motarilla ajetaan jonossa. Muuten toki annan tietä nopeammille.Mihin ajattelit palata nopeasti, kuvaajan eteen ?
Jo jos sen punaisen auton eteen olisi koukannut, niin punainen auto olisi joutunut hiljentään ja sen perässä oleva Deleten auto jne.
Lisäksi oltiin rampin kohdalta josta valui jonoa.
Selvä. kuvaajahan ajoi Volvon "kontissa"ja seilas sinne tänne, miksi kuvaajalle ei anneta tilaa ? Vaan päinvastoin, sen eteen kiilataan vilkku oikealla näyttämisen jälkeen.Kyllä. Kuvaaja ei olisi siinä ehtinyt juuri metriä lähemmäs kuin missä nyt on.
Osa vaikka ei olisi tilaa.Oman kokemuksen mukaan tuollaiset roikkujat lähtevät ohi niinkuin hauki rannasta, heti kun tilaa on.
Selvä. kuvaajahan ajoi Volvon "kontissa"ja seilas sinne tänne, miksi kuvaajalle ei anneta tilaa ? Vaan päinvastoin, sen eteen kiilataan vilkku oikealla näyttämisen jälkeen.
Osa vaikka ei olisi tilaa.
Varovainen saa olla, ennenkaikeka rauhallinen liikkeissää, osa voi sielä oikealta yrittää vaikka asiallisesti vilkukka kerrot aikeista. Ja noiden kohdalla jopa silloin kun sitä tilaa ei oikein ole.
Mutta eikö se ole vähän itsekästä lähteä kerrotulla tavalla koukkaileen että pääsää takan tulevasta sekopäästä ?
Ahaa, eli tässä on jotkin nopeusrajat.Ei nuo tilanteet ole mustavalkoisia. Videolta ei esimerkiksi näy kuinka kovalla vauhdilla bemari on alunperin ilmestynyt Volvon perään ja kuinka nopeasti kuvaaja on ilmestynyt bemarin perään. Se on yksi tärkeimmistä parametreista noissa tilanteissa.
Mihin ajattelit palata nopeasti, kuvaajan eteen ?
Jo jos sen punaisen auton eteen olisi koukannut, niin punainen auto olisi joutunut hiljentään ja sen perässä oleva Deleten auto jne.
Koska meteoriitti tai motarille eksynyt lapsi jalkapallonsa kanssa ja jos näistä ei kumpikaan osunut niin aina voi keksiä lisää omaan agendaan sopivia (kauhu)skenaarioita...Miksi se punaisen auton olisi pitänyt hiljentää jos sen eteen tulee auto joka menee kovempaa?
Siellä edessä meni mm jokin henkilönostimen näköinen, joten jos Volvo vaihtaisi punaisen auton eteen, niin Volvon pitäisi hiljentää. Punainen auto taasen joutuu hiljentää, ja sen perässä Deleten imuriauto(?) jne. Siis tuo mahdollisen rampinliikenteen lisäksi.Miksi se punaisen auton olisi pitänyt hiljentää jos sen eteen tulee auto joka menee kovempaa?
Ahaa, eli tässä on jotkin nopeusrajat.
Eli jos ajaa 150km/h niin sitten jonossa edellä olevan pitää väistää vaikka kiilamalla toisten eteen, mutta tämän väistäjan on palattava seuraavan eteen, jos se seuraava ajaa vain 140km/h
Mites sitten jos se Volvo kuski on ajanut 151km/h ?
Miten päättelet että henkilönostin katoaa horisontiin ?Pyörittele pulatunnus asiaa miten päin tahansa, niin pk-seudun alueen liikennekulttuurin mitassa tuossa oli ruhtinaallisesti tilaa ja mahdollisuus Volvon siirtyä oikealle. Henkilönostin oli vielä katoamassa horisonttiin sen takana tulevalta, niin kaistanvaihtopaikka oli mitä mainioin.
Olen sen verran kyyninen, että ei se Volvo ollut mitään rauhallinen. Ei vaan seurannut pätkän vertaa liikennettä taaksepäin. Mahtoiko edes tajuta bemarin tulleen kaistan ulkopuolelta ohi, meinas varmaan vaan että itse oli ajautunut turhan liki seuraavaa kaistaa. Ruuhkaliikenne on täynnä uunoja, jotka ovat henkisesti ihan jossain muualla kuin auton ratissa.
Yritän ymmärtää että milloin. Jos niin ilmiselvä että osan mielestä Volvo kuski teki ilmiselvän virheen. Niin yrittäkää sanallistaa.Voit toki saivarrella tai sitten yrittää ymmärtää mitä tarkoitin. Liikenteessä ei kahta samanlaista tilannetta tule ikinä vastaan, ja jokainen täytyy silti ratkaista nopeasti punniten useita asioita.
Anna olla, ei toi asian pyörittely mitään muutu, videossa oli kolme idioottia jotka kohtasi toisensa.Miten päättelet että henkilönostin katoaa horisontiin ?
Se tietenkin hyvä syy sikailla kun kaikki muutkin sikailee, ja kannattaa nimenomaan sikaille sen ainoa kuljettajan eteen joka ei sikaile., kannattaa tietenkin vaihtaa oikealla juuri siinä kohtaa kun rammppi, mistä tulee autoja. Sen jälkeen voikin sitten kiilailla vasemmalle kaistalla kun antaa tilaa rampiltatulijoille.
No sinänsä bemarin veto oli sen verran erikoinen, ettei ehkä ollut niitä odotettuimpia. Volvo kuski ajoi edellä olevan kontissa ja huono keli, joten sen kuskin huomiota vei se mitä edessä tapahtuu. Mutta rauhallisuuden viittaan siihen että Volvon liikkeet näytti videon perusteella rauhallisia, väisti rauhallisesti oikealle. Rauhallisempi kun kuvaaja.
Mutta mikä ihmeen kuningas tuo bemarikuski on, kun sille useammankin nimimerkin mielestäsi pitäisi antaa tilaa muiden kustannuksella.
Joo, olisi siitä ehkä Volvokuskille sen verran hyötyä että helpompi seurata sekoiliaa, muta eikö se ole aika itsekäs ratkaisu.
Bemarikuskin tavoite, ja ilmeisesti tekee tuota sen takia kun on havainnut sen toimivan joidenkin kohdalla.
Yritän ymmärtää että milloin. Jos niin ilmiselvä että osan mielestä Volvo kuski teki ilmiselvän virheen. Niin yrittäkää sanallistaa.
Ymmärrän että on voi olla hyvin pelottava tilanne jos mennään jonossa ja kontissa sekoilee joku jolla vaikeuksia sen ajamisen kanssa. Ja itsekkään voi ajatella että laitan sen seuraavan riesaksi, jne. jne.
Voidaan keksi että on ihan aineissa, ja on arvaamaton, ja tässä aika selkeästi oli arvaamaton. jos ei pupilleja tuolla kelillä näe, niin ei ensimmäisenä tule mieleen että ulkopuolelta lähtee ohittaan. toulla kelillä, tuolla vauhdilla.
Voidaan keksiä että 10 minuuttia sitten tuli konttii 150km/h nopeudella, ja nyt sitten pitäisi Jonon kiltisti tehdä tilaa sankarille. Vai olisiko silti parempi ajalle jonossa kaupunkiin asti.
Mutta mikä ihmeen kuningas tuo bemarikuski on, kun sille useammankin nimimerkin mielestäsi pitäisi antaa tilaa muiden kustannuksella.
Joo, olisi siitä ehkä Volvokuskille sen verran hyötyä että helpompi seurata sekoiliaa, muta eikö se ole aika itsekäs ratkaisu.
Bemarikuskin tavoite, ja ilmeisesti tekee tuota sen takia kun on havainnut sen toimivan joidenkin kohdalla.
Ja vähän niinkuin videon Volvo kuski joka väisti sekavaa BMW kusk, no se ero että se piripiää meni siitten jonon seuraan selkään.Vastaan vielä tähän analogialla, joka on tositarina viime kesältä. Kävin Kampin lidl:ssä ennenkuin paluumatka Pirkanmaata kohti junalla oli alkamassa. Ei ollut mikään tulipalokiire mihinkään, kun suuntasin kohti kassaa muutaman ostoksen kanssa. Olisin ollut seuraava palveltava, kun takaani kiilasi sekavan oloinen piripää kahden kolapullon ja kolikoiden kanssa. Ei kysellyt mitään, katsoi kerran muhun päin ja latasi kolansa liukuhihnalle. En reagoinut mitenkään ja annoin herran ostaa kolansa, vaikka se vitutti ja kului reilu minuutti kun piti laskea että riittääkö kolikot vai ei ja tiuskia tilanteesta kassatädille. Sain ostokseni tehtyä seuraavaksi, vaihdoin muutaman sanan tilanteesta kassaihmisen kanssa ja pääsin turvallisesti kotiin.
On aikoja, kun kannattaa puolustaa omia oikeuksiaan ja sitten on näitä hetkiä.
Kyseessä on ilmiselvästi sosiaalipsykologiasta tuttu tilanne missä konformisti kohtaa individualistin.Siellä taas muutama idiootti löytänyt toisensa, yksi ajaa tahalleen moottoritiellä edessä vasenta kaistaa ja toinen ohittaa täysin muista välittämättä + kaikki vetää "noin" sataa tappituntumalla vesisateessa!
”Katoin että nyt tulee kolari” – Sami todisti uhkarohkean ohituksen Lahdenväylällä
Helsinkiläinen Sami Kainulainen, 48, todisti keskiviikkoaamuna Lahdenväylällä erittäin vaarallisen ohituksen.www.iltalehti.fi
Jos sä ajat motarilla tutkaan 126km/h niin et saa siitä sakkoja, siksi keräsit jonoa taakse...Kyseessä on ilmiselvästi sosiaalipsykologiasta tuttu tilanne missä konformisti kohtaa individualistin.
Volvo-kuski haluaa pakottaa kaikki ajamaan samaa nopeutta (suunnilleen) nopeusrajoituksia kunnioittaen, bemarikuski puolestaan näkee kaikki muut autoilijat lähinnä esteinä omalle menolleen.
Minä identifioidun tuossa videossa enemmän volvokuskiksi, mutta olisin antanut tietä. Tosin perälaudassa kiinni ajaminen ja vilkuttelu olisi saattanut minutkin väläyttelemään jarruvaloja tms., vaikka niin ei saisi toki tehdä.
Tänään mulla oli Porvoon motarilla vähän samanlainen tilanne kun ajoin mittarin mukaan 126 km/h ja silti takaa joku auto hönki perässä kiinni; ohitin pari rekkaa ja sen jälkeen siirryin oikealle kaistalle jotta tuo kiireinen pääsi 145 km/h nopeudella ohi. Kai sillä sitten oli kiire joten menkööt, mutta olisi se kyllä aiheuttanut mielihyvää jos paikalle olisi sattunut polliisi.
Tässä on kahden koulukunnan väkeä ketjussa. Osa, kuten sinä, tuijotatte omaa nopeutta ja käytätte sitä perusteena sille, että häiritsette muiden etenemistä. Pari rekkaa ei ole vielä mitään, mutta on niitä kilometrikaupallakin vasuria halaavia.Tänään mulla oli Porvoon motarilla vähän samanlainen tilanne kun ajoin mittarin mukaan 126 km/h ja silti takaa joku auto hönki perässä kiinni; ohitin pari rekkaa ja sen jälkeen siirryin oikealle kaistalle jotta tuo kiireinen pääsi 145 km/h nopeudella ohi. Kai sillä sitten oli kiire joten menkööt, mutta olisi se kyllä aiheuttanut mielihyvää jos paikalle olisi sattunut polliisi.
Volvo kuski ?Volvo-kuski haluaa pakottaa kaikki ajamaan samaa nopeutta (suunnilleen) nopeusrajoituksia kunnioittaen, bemarikuski puolestaan näkee kaikki muut autoilijat lähinnä esteinä omalle menolleen.
Onko se kiellettyä, sitä jopa neuvottu tekemään jos joku liianlähellä.saattanut minutkin väläyttelemään jarruvaloja tms., vaikka niin ei saisi toki tehdä.
Onko se kiellettyä, sitä jopa neuvottu tekemään jos joku liianlähellä.
Siis jarruvalojen vilauttamista, ei jarrutestejä.
Mistä videosta puhut. (mitä meidän pitäisi edes katsoa)Kattokaa edes se video. Kuski ei itse kuvannut vaan selvästi takapenkiltä. Jos omalla nimellään julkaisee tuollaisen tuskin on paljon perseillyt, ainakaan omasta mielestä
Mistä videosta puhut. (mitä meidän pitäisi edes katsoa)