- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 25 390
Tuskin on sattumaa että käytetty nimenomaan kuudenkympin rajaa, niillä nurkilla muuttuu moni juttu.Et tainnut ihan ajatuksella lukea? Käytetty vakioarvo (ajassa) oli just se pointti asiassa. Ei kesällä 60 km/h perseessä roikkuminen tyhjällä nelikaistaisella minusta ole samanarvoinen rike kuin esim. 100 km/h liukkaalla kelillä ruuhkaisella kaksikaistaisella. Jälkimmäisessä välin tietysti pitäisi olla isompi. Nyt kuitenkin arvotaan sakotusrajat samalla sekunttiasteikolla koko laajaan skaalaan. Tähän on toki päädytty sen takia, että järkevämpi taulukko olisi jo todella mahtipontinen himmeli - Osoittaa koko homman järjettömyyden. Taulukko kelpaa vain mekaaniseen rahastustoimintaan, elävä poliisi kyllä pystyy ilman taulukkoa arvioimaan paljon paremmin mikä on haitallista perässä roikkumista ja mikä ei.
Tuo ei ole suositus turvaväleistä, suositus nopeuksista jne. vaan käsi kirja rangaistusten määräämiseksi.
Tärkeintä olisi se että poliisilla olisi tehokas väline määrätä seurauksia pahimille roikkujille, se että rangaistaan vain ilmiselvät tapaukset ei kai tässä tilanteessa ole suuri ongelma.- Osoittaa koko homman järjettömyyden. Taulukko kelpaa vain mekaaniseen rahastustoimintaan, elävä poliisi kyllä pystyy ilman taulukkoa arvioimaan paljon paremmin mikä on haitallista perässä roikkumista ja mikä ei.
Vaan ongelma on se että noihin ei käytännössä puututa kuin onnettomuuksien jälkeen.
Tuo taulukko ei estä poliisi pysäyttämästä jollain kolmensekunnin turvavälillä ajavaa motoristi, tai HA kuskia.