Tätähän liikenne suurelta osin on. Kun joku vaihtaa kaistaa melkein kylkeen tai palaa ohituksesta metrin päähän eteen tai roikkuu perässä kahden metrin turvavälillä tai tulee kolmion takaa eteen niin että joudun jarruttamaan, niin mä myönnän että usein tulee ekana mieleen sen olevan vittumaista ja ilkeää käytöstä jonka toinen tekee tahallaan.
Joskus varmaan onkin, mutta luultavasti iso osa tapauksista on sellaisia joissa ei ole mitään tahallista tai ilkeää. Välinpitämätöntä ja tyhmää mahdollisesti, mutta esimerkiksi se takapuskurissa roikkuva kuski ei välttämättä tajua aiheesta tuon taivaallista tai edes ajattele koko liikennetilannetta vaan jotain aivan muuta. Ainakin itse olen tämmöisten kyydissä istunut, jotka ajavat olemattomalla turvavälillä ja vaistomaisesti myös kiihdyttävät moottoritiellä kun joku on menossa ohi. Vaikutelma on ollut vahvasti se, että kumpikaan ei ole mikään tietoinen ratkaisu. Siellä liikenteessä vaan ajellaan, ajattelematta suoritusta yhtään.
En väitä että se olisi fiksua, mutta tarkoituksellista ilkeyttä se ei myöskään aina ole.