Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Kumma juttu kun ne silti hajoaa vain siinä kovassa harrastuskäytössä. Mistähän lie johtuu.

Väärin. Hajoaa ihan normaalissa työmatka-ajossa. Jota ne "ei-pyöräilyharrastajat" ei talvella paljoa tee vaan laittaa pyörän 5 kuukaudeksi talliin odottamaan kevättä
 
Miksi pitää saada paahtaa sillä maantiepyörällä tuhatta ja sataa (muun liikenteen seassa)?

Pointti varmaan tuohon kohtaan on koska se tie on ajoneuvoille, joihin myös pyörä kuuluu ja helppo vasta-argumentti olisi kysyä samaa autoilijalta. Voihan sitä ostaa lentokoneen jos ei pysty ajamaan pyörien kanssa pyörille ja autoille tarkoitetulla väylällä. ;)

Eri asia jos pyörätie on siellä sivussa tietty. Silloin vain painavista syistä lähtisin viemään fillaria autotielle. Paikoissa joisa lainkin mukaan fillareilla on oikeus tietä käyttää niin käyttäkööt.
 
Nimenomaan. Lakia vaan sitten venytellään omaan makuun sopivaksi ja ajellaan vähän miten sattuu, perustellaan keskellä tietä ajamista turvallisuudella - todellisuus: aiheuttaa provosoitumista ja heikentää turvallisuutta.

Keskellä tietä ajamiselle löytyy ihan valideja syitä joissain tilanteissa. Sama juttu kun mopoilla käytännössä, 40km/h rajoituksella tai alle mennään keskellä kaistaa ja vasta isoilla teillä reunalla. Niin tilannekohtaista että paha lähteä yleistämään milloin noin kannattaa tehdä ja milloin ei.
 
No se nyt on ihan selvä että jos rahkeet riittää nopeusrajoitukseen niin mikä ettei.

Hitaammin ja keskellä ajaminen aiheuttaa vaan vaaratilanteita kun samalla tasolla olevat provosoituu.

Tuohan tämän koko muna-kana väittelyn luo, toinen voi sanoa että fillari on se aiheuttaja ja toinen että osaamaton autokuski on se aiheuttaja.

Jos autoilijat ohittaisivat aina tien reunaa etenevän fillarin turvallisesti -> ei olisi tarvetta tukkia kaistaa.

Jos fillari ei tukkisi kaistaa -> ei olisi tarvetta provosoitua ja aiheuttaa tämän takia vaaratilanteita.

Molemmat on siis aiheuttajia sekä kärsijiä, menisivät bussilla :P
 
Ympäri talven tuli teininä pyöräiltyä 5-20 kilsaa päivittäin siitä riippuen missä tuli aikaa vietettyä. Ei paukkunut helkaman renkaat. Varmaan valmistusvirhe niissä sitten.

Parikymmentä vuotta sitten käytettiin hiekoitukseen usein luonnonhiekkaa eikä sepeliä, nykyään taas pääsääntöisesti käyetään sepeliä. Sepeli on paljon terävämpää kuin luonnonhiekka, luonnonhiekka ei juurikaan renkaita puhko.
 
Huomautin jo aiemmin, ei tunnu menevän jakeluun erityisesti käyttäjillä @hkultala ja @Diaz\ . Jätin nyt varoittamatta kun asiatonta keskustelua jatkavia viestejä oli noin miljoona, mutta seuraavasta aihetta antavasta annan suoraan viikon bannit.

Kannattaisi ehkä opetella ajattelemaan sitä asiaa vähän enemmän myös sen toisen osapuolen näkökannalta, niin olisi se asiallinen keskustelu paljon helpompaa.
 
Tiivistän nyt vielä oman mielipiteeni "suorituskykyisistä pyöräilijöistä" ja niiden paikasta ajoradalla:

- 40 ja tapauskohtaisesti 50&60 alueella keskellä kaistaa ok jos pysyy vauhdissa

- 80+ alueilla keskellä kaistaa tai rinnan ei ok

-80+ alueella kaistan reunassa ja tarpeen tullen päästäen muut ohi ok

Eli käytännössä samat kuin mopoillakin.
 
Anteeksi, mutta mikä nyt oli asiatonta? Ei tässä ole kumpikaan mennyt henkilökohtaisuuksiin. Osoita vaan rohkeasti joku kohta niin kaikki voi siitä sitten parantaa.

Ymmärsin sen ekan huomautuksen keskusteluun niin että keskustelua voi jatkaa ilman haukkumista ynnä muuta.
Jatkuvaa provosoivaa ja yleistävää kirjoittamista puolin ja toisin jatkuvalla syötöllä. Ei kuulu rakentavaan keskusteluun moinen. Jos et sitä huomaa, niin suosittelemaan ottamaan hetken happea.
 
Keskustelu on myös aika suhteettomassa mittakaavassa kun miettii, että tuollaisiin keskellä kaistaa tai laittomasti ajoradalla ajaviin pyöräilijöihin ei varmasti kukaan tässä ketjussa törmää edes viikottain, hyvä jos pari kertaa vuodessa. Autoilijoilta taas perseilyjä bongaa päivittäin lukuisia vaikkei edes juuri liikkuisi kotoa mihinkään paria sataa metriä kauemmas.
Juu, kumma juttu kun omista pyöristä ei ole puhkoutuneet muihin kun lasinsiruihin.
Pahimmat sepelin kappaleet on verrattavissa lasinsiruihin. Olen lukuisia semmoisia neulamaisia kvartsikiteen kaltaisia piikkejä pistosuojarenkaista nyppinyt.
 
Keskustelu on myös aika suhteettomassa mittakaavassa kun miettii, että tuollaisiin keskellä kaistaa tai laittomasti ajoradalla ajaviin pyöräilijöihin ei varmasti kukaan tässä ketjussa törmää edes viikottain, hyvä jos pari kertaa vuodessa.
Äärimmäisyyksiin liioittelemista ja yleistystä puolin ja toisin. Se ei kuulu asialliseen keskusteluun.
 
Tuohan tämän koko muna-kana väittelyn luo, toinen voi sanoa että fillari on se aiheuttaja ja toinen että osaamaton autokuski on se aiheuttaja.

Jos autoilijat ohittaisivat aina tien reunaa etenevän fillarin turvallisesti -> ei olisi tarvetta tukkia kaistaa.

Jos fillari ei tukkisi kaistaa -> ei olisi tarvetta provosoitua ja aiheuttaa tämän takia vaaratilanteita.

Molemmat on siis aiheuttajia sekä kärsijiä, menisivät bussilla :p
Vielä kun vähän tiivistetään niin:
Jos *mitä tahansa*, niin toinen on syyllinen.

Samasta syystä osalle kuskeista kertyy kaikki perässä roikkujat ja toiselle joukolle kaikki edessä hidastelijat. Koska vika ei ikinä ole itsessä.
 
Tästä spandex pyöräilijät keskustelusta tuli mieleen tämä Turun Sanomien toimittajan tekemä video viime kesältä.



Siellä on kyllä tosiaan joku täysi m**kku ollut pyöräilemässä. Tuolla asenteella tulisi autolla ennemmin tai myöhemmin tapettua joku. Voi tulla kyllä pyörälläkin. Kannattaisi olla valmis vähän joustamaan, sillä lailla se liikenne parhaiten sujuisi. Ei minua ainakaan häiritse esim. tilapäisesti pysäytetty auto klv:lla. Kierrän jos ei näytä siltä, että ihan heti olisi lähtemässä. Helpompi se yleensä pyörällä on vähän koukata kuin autolla vastaavassa tilanteessa.

Enemmän ärsyttää perässä turhan takia roikkujat ja videon kaltaiset minäminä-idiootit niin kävelijöissä, pyöräilijöissä kuin autoilijoissakin.
 
Viimeksi muokattu:
Ketjun otsikkoon viitaten ketjun on vahvemmin auto painotteinen eikä sen mikä pyöräilijää ärsyttää.
Tuolla nyt ei ole sinällään mitään tekemistä asiattoman keskustelun suhteen. Ja jos pyöräilystä tässä ketjussa puhutaan, niin kyllä siihen liittyen voi silloin esittää näkökulmia myös pyöräilijän kantilta. Hieman ymmärtämystä ja suvaitsevaisuutta toivoisin lukemani perusteella molempiin leireihin, kyllä sitä molempiin asiattomia perseilijöitä mahtuu (ja samalla myös valtaosa asiallista fiksua porukkaa), se on puhdas fakta.

Edit: Itse tätä miekkailua olen nyt seuraillut sekä auto- (Bemareita löytyy, piilevä mulkkuus) että pyöräharrastajan (useampi fillari löytyy, mutta ei spandex-asusteita) silmin ja pystyn mielestäni asettumaan molempien osapuolien saappaisiin.

Edit2: Tarkemmin ottaen nyt kun otsikkoa pureskelin, niin tämän ketjun pitäisi käsitellä sitä, mikä ärsyttää kanssa-AUTOILIJOISSA, ei muissa liikenteen käyttäjissä. Eli tässä ketjussa ei pitäisi käsitellä ärsyttäviä pyöräilijöitä, jos nyt osikkoa pilkuntarkasti tulkitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Pointti varmaan tuohon kohtaan on koska se tie on ajoneuvoille, joihin myös pyörä kuuluu ja helppo vasta-argumentti olisi kysyä samaa autoilijalta. Voihan sitä ostaa lentokoneen jos ei pysty ajamaan pyörien kanssa pyörille ja autoille tarkoitetulla väylällä. ;)

Eri asia jos pyörätie on siellä sivussa tietty. Silloin vain painavista syistä lähtisin viemään fillaria autotielle. Paikoissa joisa lainkin mukaan fillareilla on oikeus tietä käyttää niin käyttäkööt.
Enemmän minua henkilökohtaisesti huolettaa pyörätiellä ja taajamassa kovaa vauhtia sukkuloivat (maantie)pyöräilijät kuin maantiellä ajavat, joita tulee harvoin nähtyä. Olisi tietenkin pitänyt tuoda se selkeämmin esille.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, tuskinpa. Tuossa siis muuttuu se, että aikaisemmin kun siitä helvetillisestä halkeamasta sai korjauskehotuksen niin nyt voisi tulla hylky. Jostain ihan jäätävästä railosta sitten jopa se ajokielto. Semmoisen tahtoisin nähdä.

Se kuskin näkökentässä oleva kiveniskemä on kans ollut korjauskehotuksen peruste iät ja ajat, mutta ikinä ei ole ketään kiinnostanut. Jos on halki tai joku saatanallinen kraateri, niin sitten ehkä.

Mulla on eka katsastus joskus 2019 tai 2020, että sikäli ei paljon kyllä ole yllätyksiä tiedossa muutenkaan. Menee ihan vaan kuluneisuuden takia (100-150 tkm kohdalla) vaihtoon ennen katsastusta.
Joo, kasvanut hylkäyksen uhka taitaa olla uutisankka:
"Ja höpönlöpö. Tuulilaseista ei ropise ajokieltoja jatkossakaan", sanoo kokenut katsastusmies
 
Ei minua ainakaan häiritse esim. tilapäisesti pysäytetty auto klv:lla. Kierrän jos ei näytä siltä, että ihan heti olisi lähtemässä. Helpompi se yleensä pyörällä on vähän koukata kuin autolla vastaavassa tilanteessa.

Tämän ajattelutavan kun saisi kaikille. Itse tullut "venytettyä" liikennesääntöjä varsinkin pk-seudulla entisessä työssä (autojenkuljetusrekalla uusien ja vähemmän uusien autojen vienti autoliikkeisiin) melko paljon.
90% asiakasliikkeistä hki/vantaa/espoo akselilla on niin pienet pihat tai painorajoitukset ettei 25,25m pitkällä ja 2,55 leveällä yhdistelmällä ole toivoakaan päästä liikkeen pihaan purkamaan. Toki aina ensisijaisesti itse koittanut parkkeerata työkalun kadun varteen mutta monessa paikassa se ei onnistu ilman että tukit toisen ajokaistan joka taas varsinkin ruuhka-aikoina on omasta mielestäni isompi haitta ja enemmän liikenneturvallisuutta vaarantava valinta kuin siihen jalkakäytävän laitaan pysäköiminen. Harva siihen kelvin laitaan ihan vain hattuillakseen ainakaan isompaa autoa parkkeeraa kuorman purun tai lastauksen ajaksi.

Ja toki oman turvallisuudenkin takia en mielellään touhuillut kuorman kimpussa kadun varressa koska vaikka se iso auto varmasti näkyy, hätävilkut sekä työvalot päällä ja minulla huomiotakki/liivi niskassa niin kerran 50km/h ohi kiitävän auton peili kolahti omaan kylkeen.

Onneksi itselle ei muutamaa tapausta lukuunottamatta yksikään "spandeksi" tullut aukomaan päätä ja ne jotka tulivat tyytyivät vain ottamaan auton kyljestä isännän puhelinnumeron ja valokuvat "parkkeerauksesta" ja ilmoittivat hankkivansa minulle potkut ja jatkoivat sitten matkaansa.
Potkuja ei uhkauksista huolimatta koskaan tullut

Eri asia toki sitten ne autoilijat jotka jättävät autonsa kelville parkkiin koska eivät jaksa etsiä vapaata parkkipaikkaa esim. asuinalueilla.
 
Täällähän taas tapahtuu :D Vastaan muutamaan mihin nyt kerkeän:

Ei voi, jos ne on koko KLVn levyisiä. Ja äkillinen montun väistäminen aiheuttaa vaaratilanteita jos sillä KLVllä on muitakin liikkujia.

Eikö katupyörällä voi hypätä noista yli? Itse teen ainakin niin.

Ei toimi. Käytännössä vaikutus on se, että kelloa rimpauttamalla vaan lisää sitä todennäköisyyttä siihen että se joku alkaa "väistämään" juuri siihen eteen.

Kompataan, näin kävi nuorena ja ei tullut nättiä jälkeä (alamäessä vielä) :(

Mikään ilmalla täyttyvä pyöränrengas ei kestä tappajasepeliä kunnolla.

Jotkut renkaat kestävät sitä hiukan paremmin, jotkut eivät yhtään.

Ihan mielenkiinnosta, mitäs se "tappajasepeli" on? :think: Riippuuko se raekoosta vai lajikkeesta? Pyöräilet varmasti moninkertaisesti enemmän kuin minä, mutta uskon että ajan aika paljon enemmän sepelin päällä (3-6, 3-8, 8-16, 16-32, 8-20 jne.). Pyöränrenkaista en niin tarkemmin tiedä, mutta 0 puhki niin kai sitä voi jonain suorituksena pitää :D Johtuisiko tuo puhkeaminen vain kulutuspinnan vähyydestä?

Pahimmat sepelin kappaleet on verrattavissa lasinsiruihin. Olen lukuisia semmoisia neulamaisia kvartsikiteen kaltaisia piikkejä pistosuojarenkaista nyppinyt.

Monissa kivilajeissa on tosiaan kvartsia mukana, meneekö se kvartsi siis teidän renkaista läpi? Sitä on tosin pieni murto-osa, mutta kuulostaa oudolta, tai sitten nopeus yhdistettynä tuohon rikkoo renkaan. Puhkeaako ne renkaat kuitenkin pinnasta aina?
 
Jos auton renkaatkin löytävät silloin tällöin sopivia kiviä puhjetakseen, miksi se on niin ihmeen vaikea kuvitella, että pyörän renkaalle voi käydä samoin? Pyörän rengas on kuitenkin useamman kertaluokan ohuempaa kumia ja sepeliä kylvetään autoteihin verrattuna satakertaisesti kevleille. Pyörä ei myöskään jaksa rouhia kiviä silpuksi, kuten yleensä tapahtuu auton renkauden alla.

Minulta on mennyt n. joka toinen vuosi rengas, ja sattumalta se tapahtuu aina siihen aikaan kun tielle on levitelty sepeliä. Kerran olen saanut kaivaa renkaasta irtikin siihen kiinni jääneen kiven. Enkä pyöräile mitenkään erityisen paljon, kunhan poljen parin kilometrin työmatkan kesät talvet.
 
Tästä spandex pyöräilijät keskustelusta tuli mieleen tämä Turun Sanomien toimittajan tekemä video viime kesältä.

Tää on kyllä ihan naurettavaa. Kaveri paahtaa muna hiessä menemään, puolissa tapauksista kaveri ole edes näkyvissä kun auto siirtynyt pyörätien päälle.

Rekat on ihan oma lukunsa tuolla liikenteessä, mutta kunnon kyrpä ei tietenkään ymmärrä sellaisenkaan kohdalla joustaa.

Yritäppä saada tommonen täysperävaunu menemään kohtuudella jostain tiukemmasta raosta. Enemmän liikennettä niin saa odotella iltaan asti, että pääsee ketään häiritsemättä liittymään. Ja en edes ajele raskaalla kalustolla, nämä on havaittu ihan oman auton ratista käsin.
 
Ja autoihin tämmöiset, niin ei tarvitse huolehtia auraamisesta enää.
9505_0.jpg

Ketjut vielä päälle niin alkaa pitoa löytymään. Nopeus saattaa hieman kärsiä, mutta tiellä pitää liikkua olosuhteiden mukaan, vai mitä? Vai koskiko tämä itku vääristä varusteista nyt vain pyöriä?
 
Ja autoihin tämmöiset, niin ei tarvitse huolehtia auraamisesta enää.
Ketjut vielä päälle niin alkaa pitoa löytymään. Nopeus saattaa hieman kärsiä, mutta tiellä pitää liikkua olosuhteiden mukaan, vai mitä? Vai koskiko tämä itku vääristä varusteista nyt vain pyöriä?

CM986.JPG

Osassa on. Ihan ne ketjutkin, jokaista tietä kun ei aurata tahi hiekoiteta ihan päivittäin.
 
Joo. Asuin ennen tien varressa joka kuuluu aurausluokkaan "joskus kun ehditään" ja kävin yötöissä 20km pätkän sitä tietä. Laitoin auton sen mukaan että pääsee.
 
Har har har. Jos nyt kumminkin lähdetään siitä liikkeelle että sekä auraus että hiekoitus on normaalia talvikunnossapitoa turhien terveydenhuoltokulujen ym. ehkäisemiseksi eikä väkisin haeta keksimällä keksittyä vastakkainasettelua.
Jos lähdetään siitä, että kevyen liikenteen väylät ovat erittäin usein siinä kunnossa, ettei niitä pitkin ole mahdollista pyöräillä ja vieressä olevaa ajorataa pitkin taas on, eikä yritetä vääntää siitä, miten sepeli ei ole koskaan rikkonut kenenkään renkaita.
 
AA, kysehän ei ole siitä, että niitä väyliä pitkin ei olisi mahdollista pyöräillä. Vaan siitä, että niitä ei tietyn ryhmän mielestä ole mahdollista pyöräillä riittävän kovaa ja määrätyillä varusteilla. Tällä "ei kelpaa" argumentilla sitten perustellaan ajoradalle meno tilanteessa, jossa pyöräilylle on kuitenkin järjestetty sekä autojen että pyöräilijän kannalta turvallisempi vaihtoehto (erotus toisistaan). Ei uppoa tämä argumentti ainakaan minuun. Autojen puolelta analogia olis varmaan, että Ferrari-kuski lähtee HKI-Vantaalle revittelemään, kun muualla ei ole tarpeeksi pitkää suoraa. Olosuhteet olisivat varmasti paremmat kuin maantiellä, mutta ei tuota turvalliseksi voi sanoa.

Mitä spandexointiin tulee, niin tuo TS:n toimittajan video oli kyllä malliesimerkki (ilman spandexia) siitä, mitä tuolla termillä haluan kuvata. Peruspolkijoista ei juuri haittaa ole, tuossakin videolla muutama pimeä kulma, jossa tiedän 95 % porukasta olevan hyvin varovainen. Törmäät mihin tahansa, niin lennät autotielle. Ei toki estänyt toimittajaa...
 
En nyt oikein keksinyt sopivampaa paikkaa, kun ei tämä paskamyrskyketjuunkaan oikein kuulu, joten laitetaan tänne -->



Ja lopputulos tädin pätemisestä:
Must see video: A really bad case of 'Do you know who I am?' disease - Statter911

This was as bad of a case of “Do you know who I am?” that I’ve seen in a long time. Thankfully, it ended well with the woman who will become the poster child for this often job ending disease, resigning from her post. But Caren Z. Turner has left us with something that she will long be remembered for. We thank her for that and we thank the two Tenafly, New Jersey officers who retained their cool and refused to be intimidated.

Turner’s resignation as a Port Authority of New York and New Jersey commissioner came as the agency was investigating Turner’s actions at the traffic stop involving her daughter. By the way, Turner served as the ethics chair for the agency.
 
Mutta joo, menee taas vähän offtopiciksi - ehkä tätä rengaskeskustelua voisi jatkaa niille tarkoitetussa ketjussa, kun ei kuitenkaan liity toisissa autoilijoissa ärsyttäviin asioihin.
Olisi ihan hyvä, jos moderaattoriosasto siirtäisi nämä rengasviestit tuonne: Kesärenkaat - yleisketju
Jos ei, niin jatketaan kuitenkin siellä, jos on tarvetta. :)
 
Ei oikein taas ymmärrä, mitä mahtoi liikkua erään VW Crafterin kuskin päässä kehä 3:lla tän päiväisessä vesisateessa. Lännestä Lahden motaria lähestyttäessä on melkoinen mäki, jossa raskasliikenne vähän tuppaa hyytymään. Tämän takia paikalla ilmeisesti on 3 kaistaa. Minä posottelin menemään noin 80mk/h todellista keskimmäistä kaistaa ohi rekoista. Vasemman puoleista kaistaa ei käyttänyt kukaan, mutta tän Crafter-kuskin piti silti roikkua perseessä. No alamäen alkaessa jossain vaiheessa tuo vasemmanpuoleisin kaista päättyy ja jossain vaiheessa alamäessä siirryin sitten takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Niin eiköhän tän Crafterin tartte päästä ohi, ja samantien keulan edestä Lahden motarin liityntäkaistalle. Olihan taas tarpeellinen vittuilu ko. kuskilta.
 
Loistava esimerkki taas ihmisten kusipäisyydestä liikenteessä! Leikitään että olin menossa vilkku päällä tuon golfin taakse (kohdassa ei ole tietyötä nykyään ja tietenki auto on eri) niin eikö se hermanni siellä takana kiihdytä ja vedä välin umpeen niin että minä joudun melkein pysähtymään ja mun takana jono pysähtyy ja tuolla toisella kaistalla jono pysähtyy. Tilaa on antaa tulla vetoketjulla autojen yhteen jonoon niin yksi kusipää sekotti koko rampin liikenteen!

NohqiQRl.jpg




https://goo.gl/maps/mRYeYYeqjzu
 
Viimeksi muokattu:
Ei oikein taas ymmärrä, mitä mahtoi liikkua erään VW Crafterin kuskin päässä kehä 3:lla tän päiväisessä vesisateessa. Lännestä Lahden motaria lähestyttäessä on melkoinen mäki, jossa raskasliikenne vähän tuppaa hyytymään. Tämän takia paikalla ilmeisesti on 3 kaistaa. Minä posottelin menemään noin 80mk/h todellista keskimmäistä kaistaa ohi rekoista. Vasemman puoleista kaistaa ei käyttänyt kukaan, mutta tän Crafter-kuskin piti silti roikkua perseessä. No alamäen alkaessa jossain vaiheessa tuo vasemmanpuoleisin kaista päättyy ja jossain vaiheessa alamäessä siirryin sitten takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle. Niin eiköhän tän Crafterin tartte päästä ohi, ja samantien keulan edestä Lahden motarin liityntäkaistalle. Olihan taas tarpeellinen vittuilu ko. kuskilta.

Mä muuten käytän tuota kolmatta kaistaa ihan suruitta koska siinä missä rekat hyytyy niin henkilöautot myös kun kaikki ei tajua painaa sitä kaasua ylämäkeen, jännä ilmiö on myös se että kun menen cruisella sitä 90km/h eli todellinen 84-85km/h niin jokaiselta se kaasu löytyy yht`äkkiä kun siihen rinnalle pääsee, sitten saakin laittaa kolmoselle ja mennä reippaasti ohi ennen kuin kaista loppuu ja kun pääsen siihen eteen niin pitkät vilkkuu takana.
 
Käytettäväksihän se siihen on tehty, yleensä sitä tule itsekin käytettyä. Crafter ei sitten ilmeisesti kiihdy kuin alamäkeen. Tosin vaikutti kiihtyvän ihan hyvin mun koppimopon takakonttiin asti.
 
Loistava esimerkki taas ihmisten kusipäisyydestä liikenteessä! Leikitään että olin menossa vilkku päällä tuon golfin taakse (kohdassa ei ole tietyötä nykyään ja tietenki auto on eri) niin eikö se hermanni siellä takana kiihdytä ja vedä välin umpeen niin että minä joudun melkein pysähtymään ja mun takana jono pysähtyy ja tuolla toisella kaistalla jono pysähtyy. Tilaa on antaa tulla vetoketjulla autojen yhteen jonoon niin yksi kusipää sekotti koko rampin liikenteen!
Samasta syystä poikkeuksetta kehä 1:ltä lahden motarille pohjoiseen liityttäessä liityntäkaistat seisoi kehälle asti, vaikka motarilla mennään normaalia nopeutta ilman kummempia ruuhkia. Jotenkin toi kahden kaistan yhdistyminen aina pysäyttää, kun on enemmän kuin kolme autoa samassa paikassa. Siitä on sitten kiva kiihdytellä kävelyvauhdista sataseen, ettei tule jänniä hetkiä kun muun liikenteen sekaan pyrkii. Lisämausteena tähän ne, jotka ei osaa säätää penkkiään niin, että se oikea jalka ylettyisi sinne lattiaan saakka.
 
Loistava esimerkki taas ihmisten kusipäisyydestä liikenteessä! Leikitään että olin menossa vilkku päällä tuon golfin taakse (kohdassa ei ole tietyötä nykyään ja tietenki auto on eri) niin eikö se hermanni siellä takana kiihdytä ja vedä välin umpeen niin että minä joudun melkein pysähtymään ja mun takana jono pysähtyy ja tuolla toisella kaistalla jono pysähtyy. Tilaa on antaa tulla vetoketjulla autojen yhteen jonoon niin yksi kusipää sekotti koko rampin liikenteen!

NohqiQRl.jpg




https://goo.gl/maps/mRYeYYeqjzu
Nää on näitä, joille "joustaminen" on täysin vieras käsite ja "minun eteenihän et tule". Vastahan tässäkin ketjussa joku oikein kehui "blokanneensa" rampilta liittyjän kaiteeseen. Kun lisäksi jotkut eivät osaa liittyä, niin ei ihmekään, ettei vetoketju toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Loistava esimerkki taas ihmisten kusipäisyydestä liikenteessä! Leikitään että olin menossa vilkku päällä tuon golfin taakse (kohdassa ei ole tietyötä nykyään ja tietenki auto on eri) niin eikö se hermanni siellä takana kiihdytä ja vedä välin umpeen niin että minä joudun melkein pysähtymään ja mun takana jono pysähtyy ja tuolla toisella kaistalla jono pysähtyy. Tilaa on antaa tulla vetoketjulla autojen yhteen jonoon niin yksi kusipää sekotti koko rampin liikenteen!

NohqiQRl.jpg




https://goo.gl/maps/mRYeYYeqjzu
Joo, noi on ärsyttäviä. Joskus jos näen että joku selkeästi vaan paskan asenteensa vuoksi koittaa vetää välin umpeen, niin menen silti väkisin väliin. Mutta en nyt voi tätä muille suositella. Menis liikenne tosi huonoksi jos kaikki alkaa vääntämään omien etujen puolesta aina kun näkemykset ei kohtaa. Ja niinhän siinä usein käy, että eri vinkkelistä tulkitaan eri tavalla. Ehkä se hermannikin ajatteli tehdä tilaa taakseen niin että pääsisit paremmin liittymään. Niinkin käy joskus. Aina ei toisten tarkoitusperät tule ihan selviksi.
 
Nää on näitä, joille "joustaminen" on täysin vieras käsite ja "minun eteenihän et tule". Vastahan tässäkin ketjussa joku oikein kehui "blokanneensa" rampilta liittyjän kaiteeseen. Kun lisäksi jotkut eivät osaa liittyä, niin ei ihmekään, ettei vetoketju toimi.

Rampilta motarille ymmärrän ettei ruveta hyppimään sen rampilta tulevan takia, mutta toi paikka on siis rampilta rampille ja vauhtia oli 50km/h
 
Nää on näitä, joille "joustaminen" on täysin vieras käsite. Vastahan tässäkin ketjussa joku oikein kehui "blokanneensa" rampilta liittyjän, koska tämä ei kuulemma osannut liittyä.
Ei siinä mitään blokkausta tapahtunut vaan huono ajoitus. Rampilta tulija sattui nyt vaan täsmälleen samaan aikaan kuin moottoritiellä ajava. Itselleni käyny monesti samoin kun liityn rampilta motarille. Sitten vaan hidastaa tai kiihdyttää tilanteen mukaan (jos tehot riittää). Ei siinä sen kummempaa. Rampilta tuleva väistää. Tosin onhan se ystävällistä itse hidastaa jotta toinen saa liityttyä Mutta tässäkin tapauksessa mulla on käynyt niin kun olen yrittänyt liittya motarille, niin vierelle sattuu tulemaan auto. Hidastan ja toinen auto hidastaa myös. Sitten tajuan tämän ja lähden kiihdyttämään ja toinen autoilija ajattelee ja tekee samoin. Meinas meikälläkin jäänä kiihdytyskaista lyhyeks :eek: Että tämän perusteella paljon yksinkertaisempaa kun tehdään niinkuin liikennesäännöt velvoittaa, eikä aleta sooloilemaan.
 
Eilen Kehä 2 - 1-tie lyhyellä "esi"rampilla meinas joku Volle-sankari saada keulan uusiksi, kun se ei huomannut Kilon suunnasta tullutta pakua. Paku lähti jo jarruttamaan, sit Volle-kuskikin huomas tilanteen ja jarrutti itsekin. Siinä menivät sitten rinnan lähes kaistan loppuun kunnes paku ymmärsi kaasuttaa. Onneksi Volle vain pitäytyi jarruttamisessa, muuten olis kolissut. Oikeastaan ei tuollaisessa tilanteessa muuta pidä tehdä kuin pitää vauhti ja väistää jos toisella oikeasti kaista loppuu ja löytyy väistötilaa.
 
Ei siinä mitään blokkausta tapahtunut vaan huono ajoitus. Rampilta tulija sattui nyt vaan täsmälleen samaan aikaan kuin moottoritiellä ajava. Itselleni käyny monesti samoin kun liityn rampilta motarille. Sitten vaan hidastaa tai kiihdyttää tilanteen mukaan (jos tehot riittää). Ei siinä sen kummempaa. Rampilta tuleva väistää. Tosin onhan se ystävällistä itse hidastaa jotta toinen saa liityttyä Mutta tässäkin tapauksessa mulla on käynyt niin kun olen yrittänyt liittya motarille, niin vierelle sattuu tulemaan auto. Hidastan ja toinen auto hidastaa myös. Sitten tajuan tämän ja lähden kiihdyttämään ja toinen autoilija ajattelee ja tekee samoin. Meinas meikälläkin jäänä kiihdytyskaista lyhyeks :eek: Että tämän perusteella paljon yksinkertaisempaa kun tehdään niinkuin liikennesäännöt velvoittaa, eikä aleta sooloilemaan.

Tämä, se kun ihmiset sooloilee niin se aiheuttaa sekaannusta eniten. Olen myös meinannut ajaa kolarin kun katsonut että pyörä tulee että ei tarvitse väistää niin edessä oleva auto vetänyt viime sekunilla äkkijarrutuksen pyörän takia, onneksi on aina väliä reilusti, mutta pelästyttää kyllä!

Omassa tapauksessa kun ei ollut sellaisesta kyse vaan siinä oli se reilu kahden auton väli mikä ajettiin viime hetkellä kiinni pelkästä kusipäisyydestä.
 
Tämä, se kun ihmiset sooloilee niin se aiheuttaa sekaannusta eniten. Olen myös meinannut ajaa kolarin kun katsonut että pyörä tulee että ei tarvitse väistää niin edessä oleva auto vetänyt viime sekunilla äkkijarrutuksen pyörän takia, onneksi on aina väliä reilusti, mutta pelästyttää kyllä!

Omassa tapauksessa kun ei ollut sellaisesta kyse vaan siinä oli se reilu kahden auton väli mikä ajettiin viime hetkellä kiinni pelkästä kusipäisyydestä.
Ei tietenkään pidä mennä äkkijarrutusta tekemään. Jos näen hyvissä ajoin, että rampilta on liittyjiä, niin saatan nostaa jalan kaasulta. Siis hyvissä ajoin enkä juuri siinä rinnalla ala säätämään.
 
Miksi, oi miksi, pitää koukata oikean kautta, kun kääntyy risteyksessä vasemmalle?

Ajelin eilen yhden sankarin/sankarittaren perässä ja vastaan tuli risteys, jossa vasemmalle kääntyvälle on oma kaista. Edellämenevä sitten siirtyi kääntyvälle kaistalle ja minä suoraan ajavana alan menemään hänestä ohi. No, tämä kääntyvä päättääkin sitten koukata juuri ennen kääntymistä oikean kautta oiken reilusti, siis valehtelemättä ainakin puoli autoa tuli suoraan menevän kaistan puolelle ja melkein siis minun eteeni. No, tulipa putsattua jarrulevyt ja kolhut vältettyä tällä kertaa.

Mutta siis miksi pitää henkilöautollakin koukkia kääntyessä vastakkaiselle puolelle ennen kääntymistä? Onko keskikorokkeen pää niin pelottava, että se pitää tuolla tavoin kiertää mahdollisimman kaukaa?
 
Miksi, oi miksi, pitää koukata oikean kautta, kun kääntyy risteyksessä vasemmalle?

Ajelin eilen yhden sankarin/sankarittaren perässä ja vastaan tuli risteys, jossa vasemmalle kääntyvälle on oma kaista. Edellämenevä sitten siirtyi kääntyvälle kaistalle ja minä suoraan ajavana alan menemään hänestä ohi. No, tämä kääntyvä päättääkin sitten koukata juuri ennen kääntymistä oikean kautta oiken reilusti, siis valehtelemättä ainakin puoli autoa tuli suoraan menevän kaistan puolelle ja melkein siis minun eteeni. No, tulipa putsattua jarrulevyt ja kolhut vältettyä tällä kertaa.

Mutta siis miksi pitää henkilöautollakin koukkia kääntyessä vastakkaiselle puolelle ennen kääntymistä? Onko keskikorokkeen pää niin pelottava, että se pitää tuolla tavoin kiertää mahdollisimman kaukaa?
Jos ne luulee ajavansa kuorma-autoa? :D
 
Loistava esimerkki taas ihmisten kusipäisyydestä liikenteessä! Leikitään että olin menossa vilkku päällä tuon golfin taakse (kohdassa ei ole tietyötä nykyään ja tietenki auto on eri) niin eikö se hermanni siellä takana kiihdytä ja vedä välin umpeen niin että minä joudun melkein pysähtymään ja mun takana jono pysähtyy ja tuolla toisella kaistalla jono pysähtyy. Tilaa on antaa tulla vetoketjulla autojen yhteen jonoon niin yksi kusipää sekotti koko rampin liikenteen!

NohqiQRl.jpg




https://goo.gl/maps/mRYeYYeqjzu
Kannattaa ihan röyhkeästi tunkea sinne väliin vaan :cigar2: Oon huomannu että ei ne ihmiset halua päälle sit lopulta ajaa.
 
Niin. Se on sellasta pientä taistelua egosta :D
Tavallaa joo ja tavallaa myös et ei useimpia ihmisiä kiinnosta mitä ne muut tekee. Alkaa kiinnostamaan kun oot törmäyskurssilla :cigar2: Suosittelen myös töötin estotonta käyttöä. Missään muualla ei oo yhtä hiljaista liikennettä kuin Suomessa joten sillä on vaikutusta.
 
Tavallaa joo ja tavallaa myös et ei useimpia ihmisiä kiinnosta mitä ne muut tekee. Alkaa kiinnostamaan kun oot törmäyskurssilla :cigar2: Suosittelen myös töötin estotonta käyttöä. Missään muualla ei oo yhtä hiljaista liikennettä kuin Suomessa joten sillä on vaikutusta.

Muuten tämä. En muista oikeasti milloin olisin kuullut liikenteessä töötin äänen, enkä ole itsekkään sitä ikinä painanut. Huomion sillä kyllä saisi sekä hyvässä että pahassa.
 
Muuten tämä. En muista oikeasti milloin olisin kuullut liikenteessä töötin äänen, enkä ole itsekkään sitä ikinä painanut. Huomion sillä kyllä saisi sekä hyvässä että pahassa.
Ainakin pääkaupunkiseudulla saa joka päivä painaa torvea mm silloin, kun bussikaistaa ajava yllättäen jatkaakin laittomasti suoraan eikä käänny ja itse pitäisi päästä valojen jälkeen bussikaistalle. Näitä ohittelijoita en sääli yhtään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom