Se pyöräliikenne on ihan yhtä lailla liikennettä kuin autoliikenne.
Tuo kommenttisi kertoo juuri siitä asennevammasta, että jotenkin ajatellaan, että se autoliikenne on jotenkin tärkeämpää ja "oikeampaa" liikennettä kuin muu liikenne.
Ei ole. Ja nimenomaan kaupunkien keskustat on paikkoja, joissa tilaa on vähän, jolloin suosia pitää niitä liikennemuotoja, jotka vie vähemmän sitä katutilaa. Jos auto jumittaa liikenteen, sitten auton kuuluu jumittaa se liikenne niiltä muilta katutilarohmuilta eli autoita, ei kevyeltä liikenteeltä, joka tarvii sitä tilaa vähemmän.
Sitä KLVtä pitkin mahtuu nimittäin kulkemaan paljon suurempi määrä ihmisiä (pyörällä ja kävellen) kuin sitä ajorataa pitkin autolla.
Muualla maailmassa autot ei pysähtele KLVille, eikä se aiheuta mitään suuria ruuhkia tms. ongelmia liikenteen toiminnalle.
Siitä lastaavasta pakettiautosta nimittäin pääsee ohi sen vastaantulijoiden kaistan kautta silloin kun niitä vastaantulevia autoja ei tule. Hassua kuinka näiden pyörätieparkkeeraajien argumentti pyöräilijöille on aina "kyllä siitä pääsee kiertämään" mutta heidän itsensä mielestä heidän pakustaan ei auto pääse ohi, jos sen jättää ajoradalle. Ja se, että auto kiertää sieltä vastaantulijoiden kaistan kautta on paljon turvallisempaa kuin että pyöräilijä tai jalankulkija lähtee 0-näkyvyydellä koukkaamaan yhtäkkiä jostain ajoradan puolelta sen KLVlle parkkeeratun auton ohi.