Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Varmaan tässä ketjussa mainittu jo, mutta pysäköinti kun ruudut ei näy. Jätetään typeriä rakoja ja pysäköidään miten sattuun kun ei osata katsoa miten ne ruudut olisi siellä lumen alla. Sitten vielä aloitetaan se psäköinti keskeltä ja reunasta yhtäaikaa niin typerät raot on taattu ja autoja mahtuu parkkikselle 70%.
 
Varmaan tässä ketjussa mainittu jo, mutta pysäköinti kun ruudut ei näy. Jätetään typeriä rakoja ja pysäköidään miten sattuun kun ei osata katsoa miten ne ruudut olisi siellä lumen alla. Sitten vielä aloitetaan se psäköinti keskeltä ja reunasta yhtäaikaa niin typerät raot on taattu ja autoja mahtuu parkkikselle 70%.

Itse ainakin käytän tätä surutta hyväksi ja jätän riittävän hajuraon viereiseen autoon :smoke:
 
Varmaan tässä ketjussa mainittu jo, mutta pysäköinti kun ruudut ei näy. Jätetään typeriä rakoja ja pysäköidään miten sattuun kun ei osata katsoa miten ne ruudut olisi siellä lumen alla. Sitten vielä aloitetaan se psäköinti keskeltä ja reunasta yhtäaikaa niin typerät raot on taattu ja autoja mahtuu parkkikselle 70%.

Kuuluisi oikeastaan ketjuun "perkeleen naapurit" mutta vastaan nyt tähän kun sattui sopiva kommentti. Kun tulee vähänkin lunta ja reunaviivat katoavat näkyvistä niin on se vaikea jättää riittävä väli sinne apparin puolelle. Pääasia että itse pääsee ulos niin että ovi mahtuu kokonaan auki.
 
Meillä tehtiin rivarissa järkiratkaisu, kun tilaa oli niin otettiin viivat pois jä jätettiin kaikille tilaa ylimääräinen 1,5m jotta voi rauhassa availla isompiakin ovia ilman kylkiosumia. Aiemmin oli enemmän paikkoja kun asuntoja ja nyt 1 per asunto.
 
Mikähän siinä on vaikeata ajaa 80 kmh kun tullaan Lahdenväylältä Kehä ykköselle?
Joku ikinen kerta saa jonkun etanan perässä ajaa kun tulee keskustasta päin ja menee itään..

Onneks autosta löytyy potkua niin voi kickdownilla vetää oikealta ohi kun kolme kaistaa siinä
 
LIDLin asiakkaalla oli helvetillinen kiire ja piti suditella siinä keskellä pihaa vaikka takana oli ihmisiä. Liekö ollut sama henkilö joka paiskoi tavaroita kärryyn takanani (ilmeisesti jono eteni liian hitaasti).
 
Meillä tehtiin rivarissa järkiratkaisu, kun tilaa oli niin otettiin viivat pois jä jätettiin kaikille tilaa ylimääräinen 1,5m jotta voi rauhassa availla isompiakin ovia ilman kylkiosumia. Aiemmin oli enemmän paikkoja kun asuntoja ja nyt 1 per asunto.
Hyvä ja huono ratkaisu. Esim. omassa taloudessa on 2 autoa, eivät mahdu yhteen ruutuun.
 
Meillä on uudessa taloyhtiössä 20 autopaikkaa ja asuntoja 92. Töistä tullessa näkyi lappuja useamman auton ikkunalla jotka ovat parkkeeranneet tuohon "aidan" viereen.
 
Taitaa taas nykyisin olla muotia ettei noita parkkiruutuja ole välttämättä paljoakaan. Onneksi nykyisessä taloyhtiössä on.
Kuorma-autot kuorma-autojen parkkikselle.

edit. Pitäisi keskittyä ennen viisastelua :D
Hyvin lähelle, noi 2 on tätä nykyä volvoja ;)
 
Ei jumaliste kun pitää niitä parkkimaksuja vältellä ja kiekonkin tuulilasille laittaminen sallitulla paikalla on aivan liikaa pyydetty. Oulun linja-autoasemalla oli hetkittäin tuossa kuuden maissa bussien kulkureitit välillä lähes täysin tukossa kun "minä vain hetken pysähdyn tässä vaikka ei olekaan sallittu parkkipaikka" kun tultiin ottamaan kyytiin varusmieskuljetuksilla tulevia mortteja. Yksi ääliö keksi parkkeerata paikkaan joka esti saapuvaa kaukoliikenteen bussia pääsemästä matkustajien jättöpaikalle, ja vielä torven soittamisenkin jälkeen jäätiin pitkäksi toviksi arpomaan että mitähän tässä nyt tekisi ja missä se mortti otettaisiin ns. oikeasti kyytiin. Yksisuuntaista vastapalloon ja toisessa kohtaa kiellettyä ajosuuntaa vasten (noin periaatteessa asemalta lähtevän bussin keulaa päin, jos kohdalle olisi sattunut) muutenkin mentiin ties miten monta kertaa kun odottelin itse jo valmiiksi myöhässä olevan pohjoisen suunnasta tulevan kaukoliikenteen bussin saapumista.
 
Hyvä ja huono ratkaisu. Esim. omassa taloudessa on 2 autoa, eivät mahdu yhteen ruutuun.

On niitä täälläkin omaa ja työsuhdeautoa, mutta kadun varteen saa työsuhdeauton 15m päähän omasta tolpallisesta ruudusta. Myöskään missään tapauksessa pihalla ei olisi tilaa kahdelle autolle per talous ja lisäpaikka jokatoiselle olisi epäreilu järjestely myös. Jos haluaa niin voi ostaa pari smarttia niin mahtuvat noihin maxi ruutuihin.
 
Tulipahan varattua tuo paikka rakennusvaiheessa. Duunari vielä viereisellä paikalla, aurattuna paikka duunin jälkeen.
 
On niitä täälläkin omaa ja työsuhdeautoa, mutta kadun varteen saa työsuhdeauton 15m päähän omasta tolpallisesta ruudusta. Myöskään missään tapauksessa pihalla ei olisi tilaa kahdelle autolle per talous ja lisäpaikka jokatoiselle olisi epäreilu järjestely myös. Jos haluaa niin voi ostaa pari smarttia niin mahtuvat noihin maxi ruutuihin.
Ennenkun naapurit alkaa valittamaan, että omaan autoon ei kuulemma mahdu kun on kaksi autoa samassa ruudussa.

Kaverilla kävi noin, oli semmoset normia leveemmät ruudut kerrostalon pihassa, piti yhessä ruudussa kahta autoa (molemmat mahtuivat leikiten ruudun sisään), mutta niin vain taloyhtiö ilmoitti että siinä ei kahta autoa pidetä. Ihan siksi vain kun naapurin rouvasväki ei osaa nousta autoon vaikka toinen auto (tai siis autot) laillisesti pysäköity omaan ruutuunsa. Sinne omaan autoon kun kuuluisi mahtua ilman, että se ovi menee naapurin puolelle... siinä oli vieläpä ruohokaistale välissä. :D
 
Ennenkun naapurit alkaa valittamaan, että omaan autoon ei kuulemma mahdu kun on kaksi autoa samassa ruudussa.

Kaverilla kävi noin, oli semmoset normia leveemmät ruudut kerrostalon pihassa, piti yhessä ruudussa kahta autoa (molemmat mahtuivat leikiten ruudun sisään), mutta niin vain taloyhtiö ilmoitti että siinä ei kahta autoa pidetä. Ihan siksi vain kun naapurin rouvasväki ei osaa nousta autoon vaikka toinen auto (tai siis autot) laillisesti pysäköity omaan ruutuunsa. Sinne omaan autoon kun kuuluisi mahtua ilman, että se ovi menee naapurin puolelle... siinä oli vieläpä ruohokaistale välissä. :D

Kyllä muakin ärsyttäisi, jos laitettu niin leveät ruudut että varmasti ei auton ovi toiseen yllä, ja sitten naapuri jemmaa sinne kaksi autoa ja räiskii sitä oveaan mun bemarin kylkeen!! Miksi mä heti keksin tämmösen ärsyytymisvektorin?! Muistan etäisesti myös taloyhtiölegendan "autosi on parkkeerattu väärinpäin ja haittaa yhtiön julkisisivua" tuolta vanhan foorumin puolelta. Kaikkea sitä.

Mutta isot ruudut on kyllä harvinaista herkkua.
 
Kyllä muakin ärsyttäisi, jos laitettu niin leveät ruudut että varmasti ei auton ovi toiseen yllä, ja sitten naapuri jemmaa sinne kaksi autoa ja räiskii sitä oveaan mun bemarin kylkeen!! Miksi mä heti keksin tämmösen ärsyytymisvektorin?! Muistan etäisesti myös taloyhtiölegendan "autosi on parkkeerattu väärinpäin ja haittaa yhtiön julkisisivua" tuolta vanhan foorumin puolelta. Kaikkea sitä.

Mutta isot ruudut on kyllä harvinaista herkkua.
Juu siis tuo ruutu oli niin leveä (ja se kaistale välissä), että oli sama pidätkö siinä yhtä fullsize jenkkiä vai paria pienempää autoa. Ovi ei olisi yltänyt kylkeen kuitenkaan.
 
Perus kotipoliisi :) Tyyppihän ei ollut vaan huomannut että nuo kaistat oli avattu taas käyttöön ja päätti estää muita ajamasta sitä
Näitähän näkee kotikylälläkin riittävästi. Päivittäin tulee tuo 20km matka ajeltua töihin ja takaisin motaria ja 90% motariosuudesta menee vasemmalla kaistalla, kun oikean varaa rekat ja nissanin mittariin tasan 99km/h ajelijat...
Lähes joka päivä sieltä rekkojen välistä puskee joku kotikutoinen turva-auto ihan vaan rajoittamaan vasenta kaistaa, joita joutuu sitten ohittelemaan oikealta...parhaimmillaan sekin pitää tehdä räikkösmäisillä kiihdytyksillä ettei safety-pena ehdi kiilata uudelleen eteen...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli ennätys moottoritielle liittymisessä 40km/h,onneksi ei ollut paljon liikennettä. V70 D6 4-vedon perässä odotin odotin milloin pääsee motarinopeuteen, luulis että tollasella pystyis ajamaan hieman kovempaa liittymässä,piti oikeen tuijottaa vikä v.tun hinuri sitä ruotsalaista homovaunua ajaa,akka ratissa:rofl:.
 
Nelostietä pohjoiseen cruise päällä, auto ajaa vieressä n. 70km/h. Vauhti ei riitä ja paniikki iskee, ajaa penkkaan että lumi pöllyää ja pysähtyy. Tässä liittymässä.

Varmaan kertoo tarinaa miten hullu kuljettaja kiilasi hänet pois tieltä ja meinas henki lähtee tajuamatta että vika oli ainoastaan omassa nopeudessa.
 
Nelostietä pohjoiseen cruise päällä, auto ajaa vieressä n. 70km/h. Vauhti ei riitä ja paniikki iskee, ajaa penkkaan että lumi pöllyää ja pysähtyy. Tässä liittymässä.

Varmaan kertoo tarinaa miten hullu kuljettaja kiilasi hänet pois tieltä ja meinas henki lähtee tajuamatta että vika oli ainoastaan omassa nopeudessa.
Siis tämä toinen auto tuli liittymästä, yritti liittyä tielle mutta ajoi penkkaan?
 
Tänään tuli ennätys moottoritielle liittymisessä 40km/h,onneksi ei ollut paljon liikennettä. V70 D6 4-vedon perässä odotin odotin milloin pääsee motarinopeuteen, luulis että tollasella pystyis ajamaan hieman kovempaa liittymässä,piti oikeen tuijottaa vikä v.tun hinuri sitä ruotsalaista homovaunua ajaa,akka ratissa:rofl:.
Kun tuommosen havaitsee ei siinä oikein voi mitään muuta tehdä kun pitää itse reilua väliä, varsinkin kun se "luuska" merkistä riippumatta voi oikeasti tehdä niin sanotusti tenän sinne kiihdytyskaistan päähän jolloin talvikelillä voipi tulla kiire etsimään sitä pehmeimmän törmäyksen suuntaa.
T. viimeisimmät kotterot 850 T-5 ja XC70 2.5T AWD. Varsinkin tuolla jälkimmäisellä käyttiksellä kyllä saa rampeissa talvellakin kelattua kunnolla vauhtia, kunhan vain ottaa huomioon tuon että neliveto ei kasvata hidastuvuutta jarruttaessa jos edellä oleva päättääkin alkaa ryhtyä tekemään jotain täysin odottamatonta. Pari kertaa nimittäin edellä menevä alkoikin yhtäkkiä tulla ihan reilusti perä edellä vastaan, vaikka ne mallia Oulu olevat shikaanit ennen varsinaista kiihdytyskaistaa pitikin ensin vetää läpi niin lujaa kun auton vain sai tiellä pysymään.
 
Kun tuommosen havaitsee ei siinä oikein voi mitään muuta tehdä kun pitää itse reilua väliä, varsinkin kun se "luuska" merkistä riippumatta voi oikeasti tehdä niin sanotusti tenän sinne kiihdytyskaistan päähän jolloin talvikelillä voipi tulla kiire etsimään sitä pehmeimmän törmäyksen suuntaa.
T. viimeisimmät kotterot 850 T-5 ja XC70 2.5T AWD. Varsinkin tuolla jälkimmäisellä käyttiksellä kyllä saa rampeissa talvellakin kelattua kunnolla vauhtia, kunhan vain ottaa huomioon tuon että neliveto ei kasvata hidastuvuutta jarruttaessa jos edellä oleva päättääkin alkaa ryhtyä tekemään jotain täysin odottamatonta. Pari kertaa nimittäin edellä menevä alkoikin yhtäkkiä tulla ihan reilusti perä edellä vastaan, vaikka ne mallia Oulu olevat shikaanit ennen varsinaista kiihdytyskaistaa pitikin ensin vetää läpi niin lujaa kun auton vain sai tiellä pysymään.

Itselläkin joskus tuoreella kortilla joutui joskus jarruttelemaan kiihdytyskaistalla. Kun oppi jättämään 150m tyhjää keulan eteen niin on saanut ilman poikkeuksia kiihdyttää juuri omaan tahtiin haluttuun nopeuteen, ei ainuttakaan kertaa ole tullut vastaan etteikö tällä taktiikalla menisi liittymiset sujuvasti ja ilman riskejä.

Joskus ihmettelen kun porukka kertoilee olevansa sujuvia kuskeja haukkuen muita, vaikka ajavat kiihdytyskaistalla toisten kontissa.
 
Yleensäkkään toisen kontissa ajossa ei ole mitään järkeä paitsi jos on seuraavalla suoralla lähdössä ohi.

Litrakaupalla säästyy bensaa/viinaa/diiseliä kun pitää kaupungissa varsinkin sen kunnon välin niin ei tarvitse jarrutella, voi antaa ensin sen välin kulua "loppuun" ennekun jarruttaa.

Tänään sai taas ihmetellä. Ekana toijalan tienoolla motarilla ajoi joku raineri ledipötkö päällä vastaan vaikka koko meidän kaista oli täynnä autoilijoita. Itsellä ainakin meni näkyvyys niin pahasti että löin itse pitkät päälle myöskin. Ei näköjään ollut vaikutusta kys. kaveriin.

Pari muuta vilkautti ilmeisesti minulle valoja syystä x, onko saapissa vaan niin hyvät valot että lyhyetkin häikäisee... suuntauskin lienee ok kun ei ennen ole välkkynyt ja vasta kävin leimalla. :smoke:
 
Noi perkelee perässähilaajat. Mikä vittu siinä on että pitää ajaa ihan takakontissa kiinni?
Mä yleensä tota tuttua työmatkaa ajelen pikkusen reilummin mitä merkit näyttää kun aamulla ei ole juuri liikennettä. No siltitin näitä sankareita imeytyy ihan perseeseen kiinni. Esmes tossa pikkukylä kohdalla on 40 rajoitus ni saatan painella 50kmh ja sen jälkeen kun alkaa mettätie niin nostan vauhtia siihen 60kmh.
Tällaisessa tilanteessa jos joku imeytyy perseeseen kiinni kun ajelen hiukan reilua nopeutta ni mun nopeus tippuu sillä sekunnilla tasan siihen mitä tiellä saa ajaa. Siinähän sitten nuhjaa perseessä kiinni jos ei osaa ohittaa tai jos on kiire tai jättää sopivaa turvaväliä.
 
Yleensäkkään toisen kontissa ajossa ei ole mitään järkeä paitsi jos on seuraavalla suoralla lähdössä ohi.
Eihän sitä nyt ole mitään järkeä ajaa toisen kontissa kiinni tuossakaan tapauksessa. Kun on vähän väliä voi kiihdyttää valmiiksi omalla kaistalla ja heti kun paikka mahdollistaa voi mennä heittämällä ohi. Näin on huomattavasti vähemmän aikaa toisella kaistalla kuin jos alkaa kiihdyttämään vasta kaistan vaihdon jälkeen. Näkyvyyttäkin paljon huonommin.
 
Valoihin tuskin on kenelläkään kiire, mutta varsinkin taajama-alueella liikenne kannattaa pitää tiiviinä. Nämä 500m valoihin kävelyvauhtia liruttavat blokkaavat takana tulevan liikenteen ja pahimmillaan ketjureaktio jatkuu parikin risteystä taaksepäin. Monta kertaa itsekin saanut kirota, kun on blokattu pääsy viereiselle kääntyvien kaistalle, jossa palaa vihreä.

Juuri tämä, voi kirous miten ärsyttää kun työmatkalla on vasemmalle kääntyvien kaista jossa vihreä palaa tietysti silloin kun suoraan menijöille ei, ja näitä tyyppejä riittää jotka liruttavat siinä sen viimesen 400 metriä 10-15 kmh koska odottelevat että heille vaihtuu vihreä... ei auta vaikka takakontissa hinaa kiinni ja pitää vilkkua vasemmalle että pääsisi siitä kun tyyppi nyt malttaisi hiukan painaa kaasua, mutta kun ei... :facepalm: (yleensä siis en hinaile kontissa kiinni mutta tuollaisessa tilanteessa ns. koettaa vihjata)

Vielä nuo valot on kautta aikain toisiksi hitaimmat jotka olen kohdannut, ja kaiken lisäksi se kääntyvien vihreä palaa aivan minimaalisen ajan. Vituttaa niin törkästi nuo jotka ei pätkääkään ajattele muita liikenteessäkulkijoita vaan miettivät että kunhan vaan ei tarvi jarrua painaa ettei palat kulu! :tdown: Jos olisi prätkä niin vetäisin laittomasti ohi aivan varmasti näistä änkyröistä.
 
Tolla taktiikalla aamujonot ylettäis helsingistä turkuun ja takaisin.

Eipä oikeastaan. Jos liittymässä on jonoa niin luultavasti liityttävällä väylällä on myös = vauhdit on pienemmät ruuhkan takia eikä turvaväliä tarvitse metreinä niin paljoa. Vauhtien laskiessa tien välityskyky kasvaa.

Eli tuo taktiikka on käytössä normitilanteessa, kun ollaan menossa tielle jossa ajellaan lähelle rajoituksen mukaan. Turun suunnalla pahimpaankin ruuhka-aikaan tämä menee sujuvasti. Sellaisessa ruuhkassa missä päätielläkin mennään alle puolet rajoituksesta turvaväli voi olla kolmannes tai neljännes tuosta suosituksesta ja homma silti toimii ja mahdolliset kolarit ruttaavat vain vähän peltiä.

Käytännössä aina itse motarilla liikkuessa isommassa liikenteessä siellä näkyy muilla kuskeilla haitari-ilmiö kun liittymästä on tulossa se possujuna(useampi auto vähäisellä turvavälillä). Possujunan aiheuttama haitari tekee seuraavan possujunan liittymisen vielä vaikeammaksi kun nopeudet pumppaa päätiellä ja muiden nopeuden ennakointi on vaikeampaa tuon takia, etenkin jos tilanteesta aiheutuu ohituksia liittymän kohdalla kun monet muuttavat nopeuttaan tuossakin tilanteessa.

Yksi ratkaisu huonosti toimiviin liittymiin mitä on kehitelty on kokooma-alue, josta autoja päästetään kiihdytyskaistalle sopivilla väleillä(valo-ohjaus tai muu vastaava) jolloin on saatu liittymiset sujuvemmiksi ja tätä kautta parannettu myös tien vetokykyä. Tuo ei vain käytännössä toimi hyvin koska alue vaatii ylimääräistä tilaa(kustannuksia) verrattuna vain suoraan kaistaan ja olisi hyvä jos ihmiset osaisivat itse valita toimivimman ja lain mukaisen tavan ilman kädestä pitelyä. Halvempi tapa on vain laittaa ne kamerat liittymiin ja sakottaa pienestä välistä, jolloin osaamattomat maksaa eikä osaavien tarvitse osallistua osaamattomien aiheuttamiin kustannuksiin. Tähän suuntaan ollaan onneksi menossa.
 
Juuri tämä, voi kirous miten ärsyttää kun työmatkalla on vasemmalle kääntyvien kaista jossa vihreä palaa tietysti silloin kun suoraan menijöille ei, ja näitä tyyppejä riittää jotka liruttavat siinä sen viimesen 400 metriä 10-15 kmh koska odottelevat että heille vaihtuu vihreä... ei auta vaikka takakontissa hinaa kiinni ja pitää vilkkua vasemmalle että pääsisi siitä kun tyyppi nyt malttaisi hiukan painaa kaasua, mutta kun ei... :facepalm: (yleensä siis en hinaile kontissa kiinni mutta tuollaisessa tilanteessa ns. koettaa vihjata)

Vielä nuo valot on kautta aikain toisiksi hitaimmat jotka olen kohdannut, ja kaiken lisäksi se kääntyvien vihreä palaa aivan minimaalisen ajan. Vituttaa niin törkästi nuo jotka ei pätkääkään ajattele muita liikenteessäkulkijoita vaan miettivät että kunhan vaan ei tarvi jarrua painaa ettei palat kulu! :tdown: Jos olisi prätkä niin vetäisin laittomasti ohi aivan varmasti näistä änkyröistä.

Noissa tilanteissa voisi sen aikaisen vilkun tukena ehkä jopa käyttää pitkien väläytystä. Ei se valo-ennakointia harrastava kuski aina seuraa peilejä niin tarkasti että huomaisi vilkun ellei se ole tosi aikaisin päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän sitä nyt ole mitään järkeä ajaa toisen kontissa kiinni tuossakaan tapauksessa. Kun on vähän väliä voi kiihdyttää valmiiksi omalla kaistalla ja heti kun paikka mahdollistaa voi mennä heittämällä ohi. Näin on huomattavasti vähemmän aikaa toisella kaistalla kuin jos alkaa kiihdyttämään vasta kaistan vaihdon jälkeen. Näkyvyyttäkin paljon huonommin.
No joo, ei kiinni kontissa mutta harva lähtee sadankaan metrin päästä ohittelemaan. Enemmän tai vähemmän perstuntumalla ajelua se yleensä on kun odottelee ohituspaikkaa. Pienempinopeuksisella tiellä enemmän ja satkun rajotuksilla hajuraot muutenkin isompia jo.
 
Vielä jännempiä on nämä sankarit jotka hinaavat siihen perseeseen kiinni ja kun ohi pääsevät niin eivät enää ajakaan yhtä nopeasti/nopeammin kuin mitä aiemmin.
Tuossa syksyllä vielä hyvien säiden aikana tuli ajeltua motarilla sen hieman yli sallitun nopeuden, siinä sitten ohittelin kohtuuttoman pitkää rekkaletkaa missä perus pakut ja peräkärryn vetäjät seassa. Noh joku bemaristi hinasi takaa jotain reilua 130 aivan perseeseen kiinni, aattelin siinä sitten testata letkaa ohittaessa, että kuinka kiire tuolla sankarilla oli, noh yli 160 oli mittarissa ja bemari vielä perseessä kun palasin oikealle kaistalle. Himmasin matkanopeuteen rauhassa ja tää saatanan bemaristi tuli eteeni ajamaan hitaammin kuin mitä minä :confused2:

Useimmin tuota näkee ihan taajamanopeuksien aluella kun naiset (usein vielä puhelin korvalla) ajavat perseeseen kiinni 10-30 yli rajoituksen koska eivät osaa sovittaa nopeuttansa mihinkään muuhun kuin 1-15m päässä edessään ajavaan... Ei mitään hajua miten ihmeessä nämä ovat autokoulun läpäisseet, mutta varmaan ovatkin juuri niitä ketkä sen vetivät 8:lla yrittämällä.
 
Vielä jännempiä on nämä sankarit jotka hinaavat siihen perseeseen kiinni ja kun ohi pääsevät niin eivät enää ajakaan yhtä nopeasti/nopeammin kuin mitä aiemmin.
Tuossa syksyllä vielä hyvien säiden aikana tuli ajeltua motarilla sen hieman yli sallitun nopeuden, siinä sitten ohittelin kohtuuttoman pitkää rekkaletkaa missä perus pakut ja peräkärryn vetäjät seassa. Noh joku bemaristi hinasi takaa jotain reilua 130 aivan perseeseen kiinni, aattelin siinä sitten testata letkaa ohittaessa, että kuinka kiire tuolla sankarilla oli, noh yli 160 oli mittarissa ja bemari vielä perseessä kun palasin oikealle kaistalle. Himmasin matkanopeuteen rauhassa ja tää saatanan bemaristi tuli eteeni ajamaan hitaammin kuin mitä minä :confused2:

Useimmin tuota näkee ihan taajamanopeuksien aluella kun naiset (usein vielä puhelin korvalla) ajavat perseeseen kiinni 10-30 yli rajoituksen koska eivät osaa sovittaa nopeuttansa mihinkään muuhun kuin 1-15m päässä edessään ajavaan... Ei mitään hajua miten ihmeessä nämä ovat autokoulun läpäisseet, mutta varmaan ovatkin juuri niitä ketkä sen vetivät 8:lla yrittämällä.
Siinä oli selvästi joku tojomies lainannut veljen bemaria, oikea bemaristihan ei aja alle toleranssinopeutta. Ne on ne kiatojotyypit jotka ei uskalla ajaa muuta kuin tilapäisesti jonkun perässä vähän rajoitusta nopeampaa ja feidaavat heti parin minuutin päästä kun alkaa pelottamaan liikaa.
 
Vielä jännempiä on nämä sankarit jotka hinaavat siihen perseeseen kiinni ja kun ohi pääsevät niin eivät enää ajakaan yhtä nopeasti/nopeammin kuin mitä aiemmin.
Tuossa syksyllä vielä hyvien säiden aikana tuli ajeltua motarilla sen hieman yli sallitun nopeuden, siinä sitten ohittelin kohtuuttoman pitkää rekkaletkaa missä perus pakut ja peräkärryn vetäjät seassa. Noh joku bemaristi hinasi takaa jotain reilua 130 aivan perseeseen kiinni, aattelin siinä sitten testata letkaa ohittaessa, että kuinka kiire tuolla sankarilla oli, noh yli 160 oli mittarissa ja bemari vielä perseessä kun palasin oikealle kaistalle. Himmasin matkanopeuteen rauhassa ja tää saatanan bemaristi tuli eteeni ajamaan hitaammin kuin mitä minä :confused2:

Useimmin tuota näkee ihan taajamanopeuksien aluella kun naiset (usein vielä puhelin korvalla) ajavat perseeseen kiinni 10-30 yli rajoituksen koska eivät osaa sovittaa nopeuttansa mihinkään muuhun kuin 1-15m päässä edessään ajavaan... Ei mitään hajua miten ihmeessä nämä ovat autokoulun läpäisseet, mutta varmaan ovatkin juuri niitä ketkä sen vetivät 8:lla yrittämällä.
Ihan hyvä pointti tuo kuinka monennella yrittämällä... kuulin aikanaan autokoulussa ollessa opettajalta kun kauhisteli, että joku naikkonen (etelän maasta) oli jonkun 5 kertaa käynyt inssiajossa, aina pomppasi jostakin. Noh, joskus tulee se ajo kun ei satu pomppaamaan, mutta kun ei se inssin läpäisy sitä Suomesssa tarkoita, että pitäisi osata ajaa. :D

Sieltä pitäisi tulla muutama ajotunti enemmän kuin se pari mikä nykyään... ja sen ajamisen tulisi oikeasti näyttää siltä, että selviää ilman äidin/isin/opettajan apuakin ajella sitten...

Siinä oli selvästi joku tojomies lainannut veljen bemaria, oikea bemaristihan ei aja alle toleranssinopeutta. Ne on ne kiatojotyypit jotka ei uskalla ajaa muuta kuin tilapäisesti jonkun perässä vähän rajoitusta nopeampaa ja feidaavat heti parin minuutin päästä kun alkaa pelottamaan liikaa.
Harvoin ne osaa moottoritiellä ajaa sitä toleranssinopeuttakaan...
 
Näitähän näkee kotikylälläkin riittävästi. Päivittäin tulee tuo 20km matka ajeltua töihin ja takaisin motaria ja 90% motariosuudesta menee vasemmalla kaistalla, kun oikean varaa rekat ja nissanin mittariin tasan 99km/h ajelijat...
Lähes joka päivä sieltä rekkojen välistä puskee joku kotikutoinen turva-auto ihan vaan rajoittamaan vasenta kaistaa, joita joutuu sitten ohittelemaan oikealta...parhaimmillaan sekin pitää tehdä räikkösmäisillä kiihdytyksillä ettei safety-pena ehdi kiilata uudelleen eteen...

Kuopion moottoritiellä tuli viime kesänä vastaan näitä ihme kotipoliiseja. Siellä oli ilmeisesti tehty päällystystöitä ja tiemerkintöjen puutteen vuoksi oli 80 rajoitus koko motarilla. Olin läpikulkumatkalla ja oikea kaista oli täysin tukossa ja veti jotain 65-75 km/h. Ajelin vakkari päällä 88 km/h tyhjää vasenta kaistaa ja varmaan 3-5 kertaa oikealta kaistalta vaihdettiin yllättäen eteeni ilman vilkkua ja ajettiin edessäni täsmälleen oikean kaistan nopeutta kunnes palattiin samaan väliin josta oli eteeni tultu ja poistuttiin liittymästä. Ensin ärsyynnyin mutta sitten lähinnä nauratti.

Siinä oli selvästi joku tojomies lainannut veljen bemaria, oikea bemaristihan ei aja alle toleranssinopeutta. Ne on ne kiatojotyypit jotka ei uskalla ajaa muuta kuin tilapäisesti jonkun perässä vähän rajoitusta nopeampaa ja feidaavat heti parin minuutin päästä kun alkaa pelottamaan liikaa.

Tojo kuskien yleistäminen ärsyttää. Itselläni alla harmaa tojo auris ja tulee kiihdytettyä ja ajettua bemareita nopeammin.
 
Tojo kuskien yleistäminen ärsyttää. Itselläni alla harmaa tojo auris ja tulee kiihdytettyä ja ajettua bemareita nopeammin

Ei tuota kyllä ifin tilastokaan tue ja kuka muka muistaa joskus nähneensä kiihtyvän harmaan tojon, kyllä ne on kaikki penareita.

Tojomassan siirtyminen kiappoihin sen sijaan näyttäisi olevan faktaa. Yleensä nykyään letkaa vetämästä löytyy turva-autoileva kianisti, jonka siviilipoliisivaistot heräävät ohitustilanteessa, jos mieskuski. Naiskuski pysyy hädin tuskin tiellä.

Jos olet lukenut ketjua, olet varmasti törmännyt argumenttiin, että yleistykset ja legendat eivät synny tyhjästä.

Bro, edellisessä saattoi olla paikoitellen sarkasmia.
 
Ei tuota kyllä ifin tilastokaan tue ja kuka muka muistaa joskus nähneensä kiihtyvän harmaan tojon, kyllä ne on kaikki penareita.

Tojomassan siirtyminen kiappoihin sen sijaan näyttäisi olevan faktaa. Yleensä nykyään letkaa vetämästä löytyy turva-autoileva kianisti, jonka siviilipoliisivaistot heräävät ohitustilanteessa, jos mieskuski. Naiskuski pysyy hädin tuskin tiellä.

Jos olet lukenut ketjua, olet varmasti törmännyt argumenttiin, että yleistykset ja legendat eivät synny tyhjästä.

Bro, edellisessä saattoi olla paikoitellen sarkasmia.

Olen ehkä poikkeus sääntöön, kun auriksessa tehoja 177hv/400Nm. Tosin en muutenkaan pidä itseäni minään perinteisenä tojokia kuskina.
 
En tiedä mikä asenneongelma oli eilen mersukuskilla kun piti puskurissa hinuttaa isolla tiellä. Ei se kuitenkaan ohituskaistojen kohdalla ohi osannut mennä. Onneksi lopulta satasen alueella jäi hinuttamaan sitä samaa kahdeksaakymppiä ja jäi jälkeen.
Joskus muinoin Mikkeli-Juva-välillä oli ihan sama ajoinko rajoituksen mukaan vai hieman ylinopeutta niin eräs sankari roikkui puskurissa kiinni pitkät päällä (pimeellä). Hiljensin sitten erään ohituskaistan kohdalla viiteenkymppiin ja näytin ohitusmerkkiä niin meni ohi ja muistihan tuo edessä sitten jarruvalolla protestoida.
 
En tiedä mikä asenneongelma oli eilen mersukuskilla kun piti puskurissa hinuttaa isolla tiellä. Ei se kuitenkaan ohituskaistojen kohdalla ohi osannut mennä. Onneksi lopulta satasen alueella jäi hinuttamaan sitä samaa kahdeksaakymppiä ja jäi jälkeen.
Kannattaa brake checkata tollasia. Kyllä ne aika nopeesti oppii tavoille.
 
Voi olla että samalla oppii se kouluttajakin tavoille, jos puskuria hinkannut tulee jarruttelun seurauksena kontista sisään. :vihellys:
Ainahan sitä kelpaa pieni pintaremontti mersukuskin laskuun :vihellys:


En tietenkään tosissani suosittele aiheuttamaan onnettomuutta. Rauhallinenkin jarrutus vie kyllä viestin perille. Tai pelkkä jarrualojen väläytys.
 
Takasumariin semmonen puolilaiton led polttimo ja näppää sen päälle, todetusti toimii ainakin pimeällä näihin perskärpäsiin...:D
Mullakin on autossa tuplasumarit perässä... ja menee leimalle noilla.

Pari kertaa kun käyttänyt niin pitää kahtoa ettei ole ketään ihan lähellä... kieltämättä noita voisi hyödyntää näihin perseessäroikkujiin. :)
 
Eipä oikeastaan. Jos liittymässä on jonoa niin luultavasti liityttävällä väylällä on myös = vauhdit on pienemmät ruuhkan takia eikä turvaväliä tarvitse metreinä niin paljoa. Vauhtien laskiessa tien välityskyky kasvaa.
Huoh..

A: "Kannattaa pitää 150 metrin välit"
B: "Ei kannata, koska tällöin jonot yltäisivät Helsingistä Turkuun."
C: "Eikä yltäisi, koska turvaväliä ei hitaammassa vauhdissa tarvita niin paljoa."

:facepalm:

Excelin kehäviittausvirhe voisi olla täälläkin käyttökelpoinen funktio.
 
Huoh..

A: "Kannattaa pitää 150 metrin välit"
B: "Ei kannata, koska tällöin jonot yltäisivät Helsingistä Turkuun."
C: "Eikä yltäisi, koska turvaväliä ei hitaammassa vauhdissa tarvita niin paljoa."

:facepalm:

Excelin kehäviittausvirhe voisi olla täälläkin käyttökelpoinen funktio.

A: ei poikkeuksetta, vaan normi liityntätilanteessa.
B:
C: muokkasit vastauksen tarkoittamaan ihan muuta kun mitä siinä sanottiin. Turvavälin muuttaminen ei noissa tilanteissa vaikuta pahemmin koska se pullonkaula on silloin päätien liikenne.

Huoh ittelles, älä muuntele muiden viestejä ja sitten ala huohottamaan niille :D
 
Kyllähän tuo Tommy nyt oli ihan hyvä kuitti sun ensimmäiseen sammakkoon :D

En muista olenko ennen maininnut yhden hämmentävän kuskityypin, mutta nyt taas tuli pari vastaan. Ajavat pitkät pätkät vasenta kaistaa 4-kaistaisella oikean ollessa täysin tyhjä, mutta kun tulet nopeampaa taakse antavat hyvin tilaa menemällä oikealle. Tähän asti siis ei mitään, kaveri vaan "unohtui" vasurille. Mutta... Ohituksen jälkeen heittävät välittömästä takaisin vasurille keräämään vedet ja kivet tuulilasiinsa, mitä näiden päässä liikkuu? Ja mikä on motiivi ajaa sitä vasenta kaistaa? Näitä on tullut vastaan kelistä ja asfaltin kunnosta riippumatta. Joskus kesällä on tullut ajettua yön hiljaisina tunteina vasuria "turhaan", kun on ollut uusi sileä asfaltti ja oikealla uritettu perunapelto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom