Eli oma perustelu on se, että seisontajarru on yksinkertaisempi käyttää. Kun pysäytät auton risteykseen, niin seisontajarru päälle ja jalka pois jarrupolkimelta. Kun haluat lähteä liikkeelle, niin seisontajarru pois päältä ja jalalla kaasua. Ja riippuen siitä kuinka moderni auto on kyseessä, niin tuo seisontajarru voi lähteä automaattisesti pois päältä kun painat kaasua, jolloin sekin vaihe jää pois ja vielää modernimmassa autossa seisontajarru menee päällekin itsestään pysäytettäessä, jolloin sekin vaihe jää pois.
Sen sijaan jos haluaa vaihteen vekslata P:lle tai N:lle, niin verrattuna tuohon seisontajarrun käyttöön, joudut erikseen vielä polkaisemaan jarrupoljinta, kun vaihdat vaihteen takaisin D:lle, eli se tekee tästä jo monivaiheisemman operaation kuin seisontajarrun käyttö.
*Tarkennuksena vielä, että seisontajarrulla tässä tarkoitetaan mitä tahansa mekanismia, jolla kyseinen auto pysyy paikoillaan ilman jarrupoljinta, olipa se sitten kyseisessä autossa auto-hold, mäkilähtöavustin taikka sitten perinteinen käsijarru.