Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, ja vielä enemmän ärsyttää ne, jotka vetävät liinat kiinni heti kun jossain näkyy vilkkuvia valoja.Ärsyttää ne ketkä ei anna tilaa hälytysajoneuvolle.
Kyllä, ja vielä enemmän ärsyttää ne, jotka vetävät liinat kiinni heti kun jossain näkyy vilkkuvia valoja.
Fordi oli siis ajamassa ulos menevän jonon perään, mutta tuo jono pysähtyikin niin, ettei ford päässyt ajamaan pois viereisen liittymän edestä. Tuolla ulosvievällä reitillä on hallin oven ulkopuolella 20m myöhemmin toinen kiertoliittymä, joten vaikea oli arvata sen pysähtyvän juuri siihen kun ei näe mitä siellä myöhemmin tapahtuu.Siis tukkiko Ford puolet kiertoliittymästä parkkeeraamalla mesen eteen, kun se liittymä johon Ford oli menossa oli tukossa? Yleensä näissä on kohteliasta jättää ympyrää pidemmälle ajaville reitti auki, joten ymmärrän mesen tuskan, jos näin kävi. Monesti tukkoisissa halleissa auttaa paljon, jos siitä saa päästettyä muualle menevät pois jonosta.
Jälkiviisaus on kaikkien viisauksien äiti. Asiaa tarkemmin tietämättä vaikuttaisi toimineen, kuten hyvin moni muukin tajutessaan, että kuorma on heikosti kiinni. Kevyen liikenteen väylällä tosta olis normaalisti ollut kaikkein vähiten haittaa.Voisi myös ajatella, että jos näkee kuorman olevan huonosti kiinni, niin järkevä ihminen ei lähde koukkailemaan KVL:lle 20cm kanttareiden yli vaan pysähtyy juuri siihen missä sillä hetkellä sattuu olemaan.
Ei eletä missään jenkeissäkään.Täh? Ei eletä missään kehitysmaassa missä ihmisiä saa vaarantaa huvikseen. Nostojen aikana ulkopuolisten tulo alueelle tulee estää ja tuommoisessa vaaratilanteessa lähelle tulo pitää estää. Ei siinä riitä mikään vilkkuvalo vaan pitää nousta hytistä ulos ja pitää ihmiset etäällä.
Jos kuvitellussa tilanteessa kirtäminen olisi vaarallista,Ei sillä ole mitään väliä kuka kuormasi, kuljettaja vastaa aina kuormauksesta.
Kuka jää jotain odottelemaan, ei kukaan. Itse ainakin menen ajoradalle kävelemään jos KVL:llä on ajoneuvo tukkeena.
Yrititkö jollain tapaa ilmoittaa hänelle, että peruutusvalot palavat koko ajan?Katselin eilen illalla kehä kolmosta ajellessani että joku on pyöräyttänyt autonsa kun näkyy kaksi valkoista valopistettä kaukana edessä minun kaistallani mutta onneksi se olikin vain joku jollain paalauskuntoisella romuläjällä ajeleva pelle jolla paloi pakkivalot parkkien rinnalla.
Yrititkö jollain tapaa ilmoittaa hänelle, että peruutusvalot palavat koko ajan?
Ja mikä hänestä tekee pellen?
Nimimerkillä, itsellä on joskus kuorma-auton kärrystä jäänyt työvalot päälle, syynä oikosulku, eivät sentään täydellä teholla palaneet.
Varmasti sinun kaltaiset ajatteli minua pelleksi, mutta kun en tiennyt niiden palavan. Peileistä niiden palamista ei huomannut, ja kuormatessa auto oli käynnissä normi valot päällä, jolloin ei tietääkseni työvalot palaneet.
Olivat siis ajonaikana syttyneet.
Huomasin vasta kun menin purkamaan kuormaa.
Palkkivalo, eli ledbar? Eli paloi siis 2 jälkiasennettua ledbaria auton takana? Kerran 2 valkoista pistetttä näit.No jos valot tai vaikkapa koko auto palaa omien propelihattuviritysten vuoksi niin mitä sellaisesta tyypistä voi oikein muuta sanoa.
Näkyy tuolla tien päällä päivisin myös teitä työvaloheppuja mutta tähän palkkivalopelleen törmäsin ilta-aikaan joten pisti silmään.
Palkkivalo, eli ledbar? Eli paloi siis 2 jälkiasennettua ledbaria auton takana? Kerran 2 valkoista pistetttä näit.
Vaiko parkkivalo(toivottavasti paloivat), tai auton omat pakkivalot?
Edellisessä viestissäni jo kysyin, ja kysyn uudestaan, mikä hänestä tekee pellen? Et kuitenkaan ilmeisesti ollut hänen kanssaan suullisesti tekemisissä, niin tuskin hän itsekkään tiesi, että ne palkki/parkki/pakki/mitkä lie valot paloi.
Kytkennät kerkesit kuitenkin tarkistaa, millaiset ne oli?
Ok,Kaksi kappaletta pakkivaloja kuten kirjoitin alkuperäisessä postauksessani. Kuinka minun olisi pitänyt mielestäsi viestiä hänelle että auton perässä palavat pakkivalot auton liikkuessa eteenpäin 80 kilometrin tuntinopeudella niin että hän olisi asian ymmärtänyt?
Mistä tiedät että hän ei ollut pelle? Ovatko kytkennät mielestäsi oikein tehdyt jos auton pakkivalot palavat tarpeettomasti?
Valoja vilkuttelemalla tms. ? Ja en tiedäkkään, oliko pelle, itse ilmeisesti tiedät, kun häntä sellaiseksi sanot.Kaksi kappaletta pakkivaloja kuten kirjoitin alkuperäisessä postauksessani. Kuinka minun olisi pitänyt mielestäsi viestiä hänelle että auton perässä palavat pakkivalot auton liikkuessa eteenpäin 80 kilometrin tuntinopeudella niin että hän olisi asian ymmärtänyt? Mistä tiedät että hän ei ollut pelle? Ovatko kytkennät mielestäsi oikein tehdyt jos auton pakkivalot palavat tarpeettomasti?
Elämä on täynnä mysteerejä.
Kyllä sinä nyt olet itse sellainen maisteri, joka ärsyttää kanssa kulkijoissa.
Pakko mieli pahoittaa jostain, itse kun on niin täydellinen autoineen.
Eli virtaa riittää tänne palstalle kirjoitella, mutta ei tilanteen alla tee mitään. En vieläkään usko, että tahallaan olisi ne auton omat? pakkivalot olleet päällä. Sinähän mielesi pahoitit, kun palstalle tulit tänne kertomaan tilanteet. Voimia.Aika hassua että olen ärsyttävä kulkija siksi että ajelen toimivalla autollani enkä mene vilkuttelemaan tai tööttäilemään jollekkin uunolle siksi että sillä loimottaa takapäässä ylimääräisiä valoja niinkuin tuolta ignore-listalta jo huudeltiin? Kumpikohan meistä tässä pahoitti mielensä.
Pientä rattiraivoa kytemässä.Aika hassua että olen ärsyttävä kulkija siksi että ajelen toimivalla autollani enkä mene vilkuttelemaan tai tööttäilemään jollekkin uunolle
Ihan normaali suomalainen toimintatapa. Uhoillaan netissä, mutta oikeassa elämässä ei edes uskalleta kertoa jollekin että sillä on jotain vikaa autossa. Sitten kiroillaan ja puhutaan uunoista ja pelleistä ja esitellään jotain netissä. Jeesus.
Pientä rattiraivoa kytemässä.
Kukaan ei moittunut siitä että ärsytti jonkun vialliset valot, jos valkoinen valo loimottaa silmiin, niin se ärsyttää.
Jos minulla palaisi pakki valo , niin toivoisin siitä vinkkiä että voisi korjata, ihan asiallisesti.
Kaikesta päätellen siellä oli kaksi pelleä. Yksi joka tahallaan tai tahattomasti ajeli joillain vitun pakkivaloilla ja toinen joka ei uskaltanut asialle mitään tehdä. Eikä siinä mitään, ei sun tartte tööttäillä tai valoja vilkutella jos et halua tai viitsi, mutta sitten myöhemmin täällä netissä uhoileminen pelleistä ja uunoista nyt vaan kuulostaa hieman munattomalta touhulta. Itsetunto kuntoon vaan, niin ei tartte esitellä netissä jotain kovaa ukkoa.
T. Autisti
Ongelma lieneekin se, että ne mittariston valot palavat normaalisti.Kuinka tyhmä pitää olla, että jos mittaristossa ei pala edes taustavalot, ei tajua ettei välttämättä ole muutenkaan normivalot päällä?
Näin pimeällä kyllä nämä päiväledisankarit on perseestä. Varsinkin jos on sumuista tai todella pimeää, sitä kuraista auton takapaksia ei oikeasti näe. Sitten siellä onkin se vakio Toyota tai Kia, joka vetää pilkkopimeällä pelkät etuledit päällä. Mitäs näille sitten tekee? Ei ne kuskit vaan tajua, ettei valoja ole päällä. Kuinka tyhmä pitää olla, että jos mittaristossa ei pala edes taustavalot, ei tajua ettei välttämättä ole muutenkaan normivalot päällä? Jessus kun ärsyttää.
Huonoa suunnittelua ettei takavalot pala pimeällä.Tämmöisen toyotan kuskille kerran vilkuttelin pitkiä että "valot päälle" ja ohituksen jälkeen käytin omia päivävaloja päällä lisävinkkinä. Ei mennyt jakeluun, sain vastauksena pitkillä loimotusta ja sen jälkeen ajo jatkui päivävalot päällä. Onneksi oli valaistu moottoritie, mutta sateisessa marraskuun illassa se tumma toyota näkyi silti heikosti. Kai ne ajelee valot 0-asennossa kun ennenkin siinä asennossa paloi ajovalot, tai joskus 2000-luvun alussa.
Tuntuu joku muu nyt triggeröityneen kuskista jolla oli autonsa valojen kanssa joku vika. Kiitos viikon komedia-annoksesta toki.
Tämä on tosiaan uskomattoman huonoa suunnittelua.Huonoa suunnittelua ettei takavalot pala pimeällä.
Samaa vikaa on myös meruissa. Onneksi kaikissa käyttämissäni autoissa vakkari ja siihen liittyvät toiminnot ovat ratissa ja toimivat fyysisillä napeilla. En ymmärrä miksi edes muita ratkaisuja käytetään tai ehkä en osaa ajatella asiaa tarpeeksi monimutkaisesti?Ärsytti itseä auton valot kuskin ominaisuudessa kun vuokrasin Audi A3 pari kertaa reilun tuhannen kilometrin reissuille.
Vakkarin vipu siellä vilkkuvivun alapuolella ja ei ollut vain yksi tai kaksi kertaa kun välkytin vahingossa pitkiä, kun piti kytkeä vakkaria päälle/pois.
Audismin kirjolla oltiin jo, mutta varmaan kanssa-autoilijat osasi odottaakkin jotain tuollaista kun näkivät audin logon.
Toimiihan ne valot, kun pitää sen kytkimen oikeassa asennossa. Ei ne pimeät autot ole missään auto-asennossa vaan joko ne valot on offilla tai pelkät parkit päällä jolloin takana on pimeätä. Autoissa mitään vikaa ole vaan vika löytyy sieltä ratin ja penkin välistä.Tämä on tosiaan uskomattoman huonoa suunnittelua.
Nykyisin löytyy normeja ja säädöksiä joka lähtöön, silti ilmeisesti mikään laki ei vaadi että autossa "automaattiset" valot toimisivat tilanteen edellyttämällä tavalla ja omaisivat edes alkeellisen hämärätunnistimen?
Eurooppalaisissa autoissa tämä on oman kokemuksen mukaan otettu hieman paremmin huomioon, näitä perä pimeänä yössä meneviä merkkejä löytyy lähinnä Aasian suunnalta tulevista virityksistä joissa on moni muukin asia suunniteltu vähintäänkin "mielenkiintoisesti".
Kahdessa ajamassani Toyotan mallissa takavalot eivät syty vaikka valokatkaisin on auto asennossa, valot pitää kääntää on asentoon että takavalot syttyvät.Toimiihan ne valot, kun pitää sen kytkimen oikeassa asennossa. Ei ne pimeät autot ole missään auto-asennossa vaan joko ne valot on offilla tai pelkät parkit päällä jolloin takana on pimeätä. Autoissa mitään vikaa ole vaan vika löytyy sieltä ratin ja penkin välistä.
Syttyy ne, kun tarpeeksi pimeää tulee mikä sen asennon tarkoituskin on ja oletan, että nyt puhutaan uusista autoista ei mistään yli 10v vanhoista. Toimii täysin samoin, kuin muissakin autoissa. Osa maahantuojista on ruvennut ohjelmoimaan autoja niin, että takavalot palaa aina auton päällä ollessa mitä ne ei normaalisti tehtaalla tullessa tee enkä tiedä onko se edes kaikissa merkeissä mahdollista. Sen takia edelleenkin voi olla jotain eroja miksi jossain palaa kirkkaallakin takavalot auto-asennossa ja jossain ei.Kahdessa ajamassani Toyotan mallissa takavalot eivät syty vaikka valokatkaisin on auto asennossa, valot pitää kääntää on asentoon että takavalot syttyvät.
Tässä tapauksessa vika on mielestäni suurelta osin autossa, toki kuljettajan pitäisi tietää kuinka valot toimivat tai eivät toimi.
Joillekin tällaisetkin asiat on ongelma. Tuo on yksinkertaisesti ollut paras vakkarin toteutus, joka itselle on tullut vastaan. Rattien napitkaan ei sitä ohita. Enkä muista että koskaan olisi valot tuon takia välkkynyt. Sehän on ihan eri paikassa ja eri kokoinen. Ehkä korkeintaan haparoinut viiksen sijaintia, ennen kuin lihasmuisti aktivoitui.Ärsytti itseä auton valot kuskin ominaisuudessa kun vuokrasin Audi A3 pari kertaa reilun tuhannen kilometrin reissuille.
Vakkarin vipu siellä vilkkuvivun alapuolella ja ei ollut vain yksi tai kaksi kertaa kun välkytin vahingossa pitkiä, kun piti kytkeä vakkaria päälle/pois.
Audismin kirjolla oltiin jo, mutta varmaan kanssa-autoilijat osasi odottaakkin jotain tuollaista kun näkivät audin logon.
Itse arvostelisin yhdeksi huonoimmista. Kyllähän tuohonkin tottuisi lopulta, mutta ennen ei ole tullut vastaan vakkaria joka on toteuttu niin että voi vahingossa sekoittaa sen valoihin.Joillekin tällaisetkin asiat on ongelma. Tuo on yksinkertaisesti ollut paras vakkarin toteutus, joka itselle on tullut vastaan. Rattien napitkaan ei sitä ohita. Enkä muista että koskaan olisi valot tuon takia välkkynyt. Sehän on ihan eri paikassa ja eri kokoinen. Ehkä korkeintaan haparoinut viiksen sijaintia, ennen kuin lihasmuisti aktivoitui.
En liiemmin pitänyt minäkään tuosta toteutuksesta, kuten en vanhan Volvonkaan viiksipainikkeista. Uudemmissa on ollut rattipainikkeet ja ne ovat mainiot. Aina selkeästi näkyvillä ja sormien ulottuvilla, eivätkä sotkeudu muihin toimintoihin. Adaptiivisena niitä ei tarvitse säätää niitä kovinkaan usein, mutta silti.Itse arvostelisin yhdeksi huonoimmista. Kyllähän tuohonkin tottuisi lopulta, mutta ennen ei ole tullut vastaan vakkaria joka on toteuttu niin että voi vahingossa sekoittaa sen valoihin.
Joissakin tämä tehdään merkkiliikkeessäkin erillisellä rautapuolen korjaussarjalla, mistä päättelen ettei normaali toimintatapa ole ohjelmallisesti edes mahdollinen.Osa maahantuojista on ruvennut ohjelmoimaan autoja niin, että takavalot palaa aina auton päällä ollessa mitä ne ei normaalisti tehtaalla tullessa tee enkä tiedä onko se edes kaikissa merkeissä mahdollista. Sen takia edelleenkin voi olla jotain eroja miksi jossain palaa kirkkaallakin takavalot auto-asennossa ja jossain ei.
Kaverilla n.10 vuotta vanha Avensis karvalakkivarusteilla, tuossa ei ole hämärätunnistinta vaikka "automaattivalot" löytyy. Jos oikein muistan niin hämärätunnistin tulee muissa varustetasoissa vakiona mutta yllättäen Suomessa vähintään puolet on noita hinnat alkaen malleja.Joissakin tämä tehdään merkkiliikkeessäkin erillisellä rautapuolen korjaussarjalla, mistä päättelen ettei normaali toimintatapa ole ohjelmallisesti edes mahdollinen.
Tarkennettakoon vielä, että yllä mainittu takavalo-ongelman ratkaisuun tarvittu alkuperäislisävarusterelesarja siis koskee ainakin Kiaa, jossa on valaistusvoimakkuuden tunnistin ja muulta osin hyvin toimiva päivä/ajovaloautomatiikka. Ilmeisesti järjestelmä ei vaan yksinkertaisesti tunne tilannetta jossa takavalot haluttaisiin sytyttää muuten kuin etuvalojen kanssa("parkit" joko päälle tai pois). Toisin sanoen on kytketty ja/tai ohjelmoitu siten, että päivävalojen kanssa nyt vaan ei takalyhtyjä saa päälle vakioraudalla. Etuvalot siis tässä yksilössä, johon muutoksen lasipalatsista ostin, ovat samassa ledimodulissa kuin päivävalot, mutta ongelma käsittääkseni koskee myös eläkeläisvarustelutasoa, jossa on tavalliset pienet hehkulamput etuvaloina.Kaverilla n.10 vuotta vanha Avensis karvalakkivarusteilla, tuossa ei ole hämärätunnistinta vaikka "automaattivalot" löytyy. Jos oikein muistan niin hämärätunnistin tulee muissa varustetasoissa vakiona mutta yllättäen Suomessa vähintään puolet on noita hinnat alkaen malleja.