- Liittynyt
- 29.08.2020
- Viestejä
- 598
Tollasille ei tehdä sitten mitään, mutta 1 km/h ylityksistä lähetetään huomautuslappuja kotiin. Suomi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollasille ei tehdä sitten mitään, mutta 1 km/h ylityksistä lähetetään huomautuslappuja kotiin. Suomi.
Sitähän me ei tässä casessa tiedetä, lähtikö videokaappaus myös poliisille. Vai tiedetäänkö? @juupeliskuupelis
Optimoi sitä että valoista mennään molempia kaistoja läpi, eikä kaikki jonota lampaina yhdellä. Ei sen vasemman kaistan tarvitse aina olettaa olevan kiireisille.Tuohon aiempaan kisaamiskeskusteluun liittyen, olen ihmetellyt ikään kuin päinvastaista toimintaa.
Liikennevaloista lähtee nelikaistainen keskikaisteellinen tie 100 km/h rajoituksella. Lähes joka kerta, kun olen ollut valoissa oikealla kaistalla ja takaa tulee autoja, on vähintään yksi tullut vasemmalle kaistalle vierelle. Vihreän vaihtuessa vieressä ei kuitenkaan tapahdu mitään, vaan vasemmalta lähdetään hissukseen köröttelemään, ja muiden jo mentyä vaihdetaan takaisin jonon perään oikealle. Omituinen refleksi vaihtaa hitaampana tyhjälle kaistalle.
Tuossa nimenomaisessa risteyksessä on useampi sata metriä väliä edelliseen risteykseen, ja valot ovat suurimman osan ajasta tuolle suunnalle vihreänä. En ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa koko jono ei olisi päässyt valoista. Menoa rajoittaa lähinnä edelliset risteykset. Yleensä kun itse olen siinä odottelemassa, autoja on useimmiten kolmesta viiteen kappaletta, joista yksi menee vasemmalle. Kyse ei ole mistään optimoinnista.Optimoi sitä että valoista mennään molempia kaistoja läpi, eikä kaikki jonota lampaina yhdellä. Ei sen vasemman kaistan tarvitse aina olettaa olevan kiireisille.
Tämä ja sitä lampaana oloa saa sitten katua jos erehtyy jonkun taakse jäämään ja kiihdytys sataseen kestää kilsan.Optimoi sitä että valoista mennään molempia kaistoja läpi, eikä kaikki jonota lampaina yhdellä. Ei sen vasemman kaistan tarvitse aina olettaa olevan kiireisille.
Vasen kaista voi myös olla pääkaista, jolloin valojen vaihtuessa oikealta ohi, jos jonoa on ja oikea tyhjä.Tämä ja sitä lampaana oloa saa sitten katua jos erehtyy jonkun taakse jäämään ja kiihdytys sataseen kestää kilsan.
Yarikset yms tietää jo että kannattaa majoittautua vasemmalle jos sielä on vapaa lähtö.
Ojan kautta ohi – rekkakuski tallensi vaarallisen ohituksen Porvoossa
Ojan kautta ohi – rekkakuski tallensi vaarallisen ohituksen Porvoossa
Ammatikseen rekkaa kuljettava Sergei kertoo näkevänsä vaaratilanteita jatkuvasti.www.iltalehti.fi
Ihan sairasta menoa Volvo kuskilta, ei pitäisi olla mitään asiaa muun liikenteen sekaan tuollaisilla. Pari kolme sekuntia kun olisi mennyt pidempään niin olisi jäänyt kaiteen väärällä puolelle.
Sen verran erikoinen, että lähtötilanne kansa kiinnostaa.Olis kyllä mielenkiintoista nähdä toi tilanne myös rekan takaa. Onko käynyt niin että tuo lopussa kuvaan ilmestyvä chrysler on ollut rekkaa ohittamassa volvon mielestä liian hitaalla vauhdilla, ja päättänyt mennä piennarta pitkin koska "onhan siellä nyt auton mentävä rako", päästänyt sitten kuitenkin oikean puoleen renkaat tipahtamaan asvaltilta josta johtunut että auto vetänyt kokonaan pois tieltä ja sitten aika tuurilla takaisin?
Tuo tuli mullakin ekana mieleen, että rekan rinnalla joku. Sitten se PT Cruiser sieltä tupsahtikin esiin. Videolla kyllä näyttää että ihan suht hyvällä nopeuserolla tuo tossa rekkaa ohitti, mutta voi olla myös että rekka hidasti kun Volvo tuli eteen eli nopeusero tuli vasta siinä.Olis kyllä mielenkiintoista nähdä toi tilanne myös rekan takaa. Onko käynyt niin että tuo lopussa kuvaan ilmestyvä chrysler on ollut rekkaa ohittamassa volvon mielestä liian hitaalla vauhdilla, ja päättänyt mennä piennarta pitkin koska "onhan siellä nyt auton mentävä rako", päästänyt sitten kuitenkin oikean puoleen renkaat tipahtamaan asvaltilta josta johtunut että auto vetänyt kokonaan pois tieltä ja sitten aika tuurilla takaisin?
Oisko ongelmana ollut , että uudemmissa autoissa 13-napainen pistoke ja kyseisissä kärryissä perinteinen 7-napainen. Eikä sitten tietenkään adapteria takataskussa.Eilen, ja heti perään tänään aamulla edessä ajeli auto kuomukärryn kanssa. Molemmissa tapauksissa kärry oli sen kokoinen, ettei Passatin ja Octavian palavat takavalot näkyneet ollenkaan kärryn ohi. Molemmat kuskit olivat jättäneet kytkemättä peräkärryn valot, jolloin jarruvaloista ei saanut vinkkiä vauhdin hidastumisesta. Ensimmäisellä kerralla tuo yllätti tosissaan, mutta tämän aamuista osasi vähän odottaa.
Ymmärrän kyllä että peräkärryn peruuttelu voi olla kokemattomalle vähän hankalaa, mutta jos vetäminenkään ei onnistu, niin homma kannattaisi jättää suosiolla muille.
Oisko tosiaan nukahtanut rattiin ja havahtunut rytinään. Siinä on silloin kaksi vaihtoehto; jarruttaa (ja todennäköisesti joutua matkustajaksi kaltevalla ruohikolla) tai lisätä kaasua ja ohjata. Rattimiehiä (tai naisia) selkeästi kun vielä painoi kaasua. Toki voihan se sekaisin aineistakin olla, mutta esim. Jenkeissä rattiin nukahtamiset taisi aiheuttaa tuplat onnettomuuksia, kuin mömmöt ja alkoholi yhteensä. Samaa vikaa on täälläkin ja rattiin istutaan monesti ajokyvyttömän väsyneenä.Sen verran erikoinen, että lähtötilanne kansa kiinnostaa.
Tuskin joku Chrysler moista saa aikaan.
Jotain käsittämätöntä on tapahtunut, nukahdus kai joskus syy ojaan ajoille.
Ilmeisesti jotain nopeaaa ja yllättävää, jos ammattikuski kertoo että ihan puskista tulleen tilanteen. Se voi viitata siihen että Volvo kuski on voinut tehdä ties missä kunnossa jonkin nopean päähänpisto vedon(*, jos "ajokunnossa" niin luulis tiellä pysyvän, no pysty kuitekin jotenkin kuosissa palaamaan kovalle.
Jos ihan arvailua jatkaa, niin häiriötekijäitä autossa, tekinen vika, ilmeisesti ei kutenkaan esim joku diesel ryntäys ja paniikki väistöä, jos kerran normaalisti jatko matkaa.
Videolla näkyy rekan nopeus ja rekka tosiaan hidasti vauhtia: 80km/h -> 67km/h.Tuo tuli mullakin ekana mieleen, että rekan rinnalla joku. Sitten se PT Cruiser sieltä tupsahtikin esiin. Videolla kyllä näyttää että ihan suht hyvällä nopeuserolla tuo tossa rekkaa ohitti, mutta voi olla myös että rekka hidasti kun Volvo tuli eteen eli nopeusero tuli vasta siinä.
Hyvällä tuurilla olisi päätynyt jokeen. Oli kyllä hyvin ajoitettu kun tuo turvakaiteeton pätkä jossa ohitus tapahtui on noin 370 metriä pitkä.No eipä tuo ohituksen loppuun vieminen kerro kyllä yhtään mitään muuta kuin kuskin kylmäpäisyydestä. Se kun oli huonoista vaihtoehdoista paras, jos mällin halusi välttää. Jarruttamalla tuolla pinnalla olisit ollut ties missä ennen kuin olisi pysähtynyt.
Kyllä se kertoo sen että ohi on ollut tarkoitus mennä. Tuolla kun mennään kaltevalla nurmella viistosti ylämäkeen saa kaasua polkea ihan erilailla isolla vaihteella verrattuna asfaltilla tasaiseen 80kmh vauhtiin, että nopeuden saa pysymään siellä korkealla ja vauhti riittää tuohon ohitukseen. Manuaalivaihteinen normiauto ei siihen edes kykene ilman pienelle vaihtamista, loppuu vitosella hevoset kesken. Pointti on että se vauhti tippuu vaikka kuski antais lisää kaasua. Ei siellä vauhtia ole ylläpidetty auton hallinan säilyttämisen takia. Se että sieltä tullaan silti ohi kertoo että kaasua on runtattu tosissaan.No eipä tuo ohituksen loppuun vieminen kerro kyllä yhtään mitään muuta kuin kuskin kylmäpäisyydestä. Se kun oli huonoista vaihtoehdoista paras, jos mällin halusi välttää. Jarruttamalla tuolla pinnalla olisit ollut ties missä ennen kuin olisi pysähtynyt.
Videota kun katso, niin tuli kyllä mieleen että mistä se auto oikein tulee, ja aiemmin siellä ojassa vasta penkassa ehkä jotain leikattua pusikkoa risukkoa, tosin vaikka näytti tulevan jostain ties mistä, niin ei se tarkoita että ihan niin kaukaa tullut.Se nurmikaan siellä tienpenkalla ei kovin kovaa tai tasaista ole ja kaikenlaista romuakin siellä voi olla. Joten sen puolesta kaasua saisi jo tasasellakin nurmella antaa reilusti enemmän että 100 pysyy lasissa. Puhumattakaan että siellä vedetaan kaltevalla nurmipientareella rekasta ohi... Elektroniikka siellä kuskin pelasti eikä ajotaidot.
Tuntemattomilla teillä tulee herkästi jarruteltua jos ei ole aivan varma että alue on 100 rajoitus. On meinaan täällä pohjoisemmassa vain 60 ja 80 alueilla noita tolppia, satkun alueella aivan kummajaisia. Varmasti itsekin jarrutellut moisiin turhaa. Saisi olla ulkomaiden tyyliin kameratolpassa vihje rajoituksesta.
Itse en uskalla ajaa edes 100km/h oman jarruttoman kevytperäkärrin kanssa. Lähempänä sitä 80km/h vedän kärryä. Kärry kun on vanha ja tuskin edes tyyppihyväksytty yli 80km/h nopeuteen.Joltain on tainnut mennä ohi nopeusrajoituksen muutos peräkärryn kanssa. Sehän nousi 80 -> 100, mutta ilmeisesti tänään nähty sankari luuli, että on poistunut kokonaan. 100km/h alueella omassa mittarissa 110km/h, niin silti joku mersu posotti peräkärryn kanssa vasenta kaistaa ohi
On kyllä hurja vauhti sillä ollut, aika jyrkkä/pitkä mäki saa jo olla.Meinasi käydä jollekin noin 12v potkulautailijalle tänään huonosti. Heppu lasketteli tukka putkella ja ilman kypärää alaspäin viettävää ajorataa pitkin. Minä tulin oikealta tasa-arvoiseen risteykseen, enkä huomannut lautailijaa, kun ensinnäkin sillä puolella koko tien laita oli täynnä pysäköityjä autoja ja toisekseen oman auton A-pilari oli sopivasti edessä. En ollut muutenkaan liiemmin varautunut väistämään sieltä suunnasta tulevia väistämisvelvollisia. Onneksi oma vauhti ei ollut kova, joten ehdin juuri ja juuri viime hetkellä jarruttamaan, kun heppu viuhahti nokkapellin edestä sen minkä tuollaisella moottorittomalla laudalla alamäkeen pääsee, eli varmaan sellaiset 50km/h.
Säikähti sen verran, että luikahti seuraavasta mahdollisesta paikasta kelville. Ajoin tyypin kiinni ja kysäisin seuraavassa valoristeyksessä, että miltäs tuntuu kun meinasi henki lähteä, niin hepun vastaus oli, että "sori, en mä voi noille mitään, kun ei ole jarruja". Että sellaista.
No ei nyt ollut tutkaa mukana, mutta kuten sanoin, tuli niin kovaa kuin potkulaudalla alamäkeen tuon ikäinen saa potkittua. Tuskin se kovin paljoa siitä arviosta alaspäin heittää ja nopeusarvion tarkkuus tuskin on tässä kovinkaan merkittävä asia muutenkaan. Risteys oli tämä ja potkulauta tuli siis tuolta vasemmalta.On kyllä hurja vauhti sillä ollut, aika jyrkkä/pitkä mäki saa jo olla.
Kaikki ei tunnu ymmärtävän samaa. Juuri tuossa noin viikko sitten katselin, kun joku veti sammaleista vanhaa asuntovaunua mersun maasturilla motaria noin 110km/h vaunun kattoluukku lepattaen. Itse pysähdyin matkalla, ja kun jatkoin, niin tuo oli motarin varressa kylki repeytyneenä, kun vanhan renkaan kappaleet oli hakanneet.Itse en uskalla ajaa edes 100km/h oman jarruttoman kevytperäkärrin kanssa. Lähempänä sitä 80km/h vedän kärryä. Kärry kun on vanha ja tuskin edes tyyppihyväksytty yli 80km/h nopeuteen.
Sehän on jo pitkään ollut yleinen tapa ennen muutostakin, että kevytkärryjä kiskotaan reipasta ylinopeutta.Kaikki ei tunnu ymmärtävän samaa. Juuri tuossa noin viikko sitten katselin, kun joku veti sammaleista vanhaa asuntovaunua mersun maasturilla motaria noin 110km/h vaunun kattoluukku lepattaen. Itse pysähdyin matkalla, ja kun jatkoin, niin tuo oli motarin varressa kylki repeytyneenä, kun vanhan renkaan kappaleet oli hakanneet.
Unohtamatta että siitä 75hv tonnin pommista poistettu kaikki äänenvaimennus, että varmasti yöllä kaikki kuulee.Yöaikaan taajamassa kaahaaminen. Tarvitseeko enempää sanoa?
Mä luulen kyllä, että noista poistuu se vaimennus ihan automatik, sen verran mätiä ovat yleensä tuossa vaiheessa.Unohtamatta että siitä 75hv tonnin pommista poistettu kaikki äänenvaimennus, että varmasti yöllä kaikki kuulee.
Itse ajoin satasen alueella kameraan 99 km/h ja maksoin 200€, oli kuulemma 80 alue... Nyt tulee varmisteltua turhaankin jos tolppa satasen alueela.Kivaa kun väki jarruttelee satasen alueella kameraan 80kmh vauhtiin. Eikä mikään kaasun nosto vaan ihan kunnolla jarrua.
Unohtamatta että siitä 75hv tonnin pommista poistettu kaikki äänenvaimennus, että varmasti yöllä kaikki kuulee.
Kivaa kun väki jarruttelee satasen alueella kameraan 80kmh vauhtiin. Eikä mikään kaasun nosto vaan ihan kunnolla jarrua.
No olisit kiistänyt ja vaikka napannut kuvan satasen lätkästä.Itse ajoin satasen alueella kameraan 99 km/h ja maksoin 200€, oli kuulemma 80 alue... Nyt tulee varmisteltua turhaankin jos tolppa satasen alueela.
Itse ajoin satasen alueella kameraan 99 km/h ja maksoin 200€, oli kuulemma 80 alue... Nyt tulee varmisteltua turhaankin jos tolppa satasen alueela.
Nyt ajelin samaa tietä vuoden jälkeen niin siellä todella oli satasen merkit, kaksi kameraa oli satasen alueella... Varmaan vaihtelevat noita sitten 80:iin jos ollaan perässä sakkobudjetista.No olisit kiistänyt ja vaikka napannut kuvan satasen lätkästä.
Kai se mullakin ekojen sakkojen jälkeen on sitten lukkojarrutus ja 60kmh kameraan, tuo kai se syy monella tuohon on.
Itsellä kaksi autoa joissa 13-napainen pistoke. Kärryssä myös 13-napainen.Eilen, ja heti perään tänään aamulla edessä ajeli auto kuomukärryn kanssa. Molemmissa tapauksissa kärry oli sen kokoinen, ettei Passatin ja Octavian palavat takavalot näkyneet ollenkaan kärryn ohi. Molemmat kuskit olivat jättäneet kytkemättä peräkärryn valot, jolloin jarruvaloista ei saanut vinkkiä vauhdin hidastumisesta. Ensimmäisellä kerralla tuo yllätti tosissaan, mutta tämän aamuista osasi vähän odottaa.
Ymmärrän kyllä että peräkärryn peruuttelu voi olla kokemattomalle vähän hankalaa, mutta jos vetäminenkään ei onnistu, niin homma kannattaisi jättää suosiolla muille.
Tätä se on nykyisessä orwellilaisessa maailmassa. Tärkeintä on, että turvavyövaroitin kilkattaa, varoitustarroja on joka paikka täynnä, diesel kieltäytyy käynnistyksestä jos silmänlumeeksi asennettu urea ei toimi ja start-stop on pakotettu joka startissa aiheuttamaan haittaa ja jopa vaaratilanteita. Millään aikuisten asioilla ei ole mitään väliä. Penkki saa luistella kiskoilla mihin sattuu lukituksen pettäessä, takavalojen ei tarvitse palaa, kuskin ovi voi aueta raolleen itsestään moottoritiellä eikä se ole niin justiinsa, onko kärryssä valoja. Ihan 60-luvun vikoihin on palattu.Ilmeisesti ajotietokoneiden koodaus on niin roskaa miljoonine koodiriveineen, että joka auton valmistaja saa virpoa sinne mitä tahansa ehtoja koukun/pistokkeen tunnistamiseksi jolloin syntyy näitä tilanteita että se on tuurin paskuudesta kiinni palaako valot vai ei.
Kivaa kun väki jarruttelee satasen alueella kameraan 80kmh vauhtiin. Eikä mikään kaasun nosto vaan ihan kunnolla jarrua.
Jep tai sitten vaan keskittyy ajamiseen niin huomaa ne rajoitukset.Tämä, tullut polte perseeseen, että oliko se rajoitus sittenkin 80 ja jäänyt vain merkki huomaamatta. Sietäisikin olla rajoitus selkeästi näkyvillä ennen kameraa, jotta näiltä vältyttäisiin.
Jep tai sitten vaan keskittyy ajamiseen niin huomaa ne rajoitukset.
Eilen meni taas vitostiellä nappiin, tultiin ohituskaistaa jonkun rekan ohi ja kaksi henkilöautoa ohitti rekan ennen meitä. Jäätiin näiden perään niin vauhti tippui kaistan jälkeen 70kmh , onnea vaan rekkakuskille. Oli toki paska keli mutta pitikö sitten ohittaa jossei pysty ajamaan edes täysperän vauhtia.
Osa noista vauhdin pudotuksista 80>60 on ihan tahallaan tehty sakkorysiksi. Yhtäkkiä tulee 60 lätkä ja kun tie kaartaa sopivasti niin siellä on kameratolppa ja sitten nousee takas 80. Ja jos jonossa ajelee niin yleensä sitä tulee ajeltua samaa vauhtia muiden kanssa, joten kyllä joku nopeuden muutos voi jäädä huomaamattaJep tai sitten vaan keskittyy ajamiseen niin huomaa ne rajoitukset.
Olen jonkun kerran ajanut tuollaisia pitkiä pätkiä joissa yleensä satasen rajoitus, mutta 10+km sitten olleen tietyön päättyminen on unohdettu merkitä. Jos nopeusrajoitusmerkkejä olisi edes kohtuullisen usein, ja/tai kameratolpissa olisi mukana nopeusrajoitusmerkki, edes siitä eteenpäin saisi ajaa laillisesti taas sitä satasta.No näinhän se. Täytyy kyllä myöntää, että itselle käynyt parikertaa, kun on pidempää siivua vetänyt, että edellinen rajoitus ollut jossain 10km sitten ja kamera pärähtää eteen. Siinä sitten muistelemaan varmuudeella, että oliko se nyt 100 vai 80 Toki ei tapana silti vetää liinoja kiinni.