Vähän eri juttu. Rekalla kun tulee niin nopeus on 80 km/h ja pituutta aika paljon enemmän. Mä menen joka tapauksessa ohi siitä rekasta, joten ihan sama missä kohtaa mä vaihdan kaistaa. Katson vaan että mahdun ohittamaan, niinkuin aina. Joskus olen just siinä kohdalla niin että joku ohittaa mua niin sitten en tee mitään, kyllä se rekkakuski osaa hommansa yleensä aika hyvin. Jos on selvästi vaikeuksia niin ennakoimalla me niistä silti selvitään. Henkilöautojen kohdalla taas on sitten vähän niin että ei niitä perkeleen vatipäitä pysty kunnolla aina ennakoimaan, joten parempi vaan pitää tasanopeus, sillä pärjää tosi hyvin ainakin täällä pk-seudulla.
Henkilöautoja väistävät on sitten tapaus erikseen. Siinä opetetaan liittyvälle henkilöautolle että sitä väistetään, vaikka ei kuulu väistää. Kauhean usein ei ole ollut itselläni ongelmia tällaisten kanssa, mutta kerran oli.
Moottoritiellä 120 km/h rajoitus, ajan oikeaa kaistaa ja rampista näkyy kun kiihdyttää farkkupassatti about rajoitukseen. Tulee rinnalle ja ohi, mutta jääkin sitten puolen auton mitan verran ohi vaan. Nyt alkaa kiihdytyskaista loppumaan. Kääntää suoraan päälle, vedän hätäjarrutuksella vauhdit pois ja vältetään kolari. Piennar vaan pöllyää kun meni niin viime tinkaan. Väläytän pitkiä ja menen rinnalle, niin keskari viuhuu.
Ja tilaa oli edessä kilsa ja takana kilsa. Mitä ihmettä tollaisten taavettien päässä liikkuu? Polkupyörä olis sopiva ajoneuvo, tai no ehkä sekin vähän turhan monimutkainen.