Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

"helpoin" esimerkki lienee sähköskootteri. Jos se on rajoitettu kulkemaan 15km/h on sillä ajava jalankulkija. Vastaavasti 25km/h kulkevalla 15km/h ajava on pyöräilijä. Eli kun kaverukset ajavat samannäköisillä vehkeillä sen 15km/h suojatielle (joista toinen on rajoitettu) ja autoilija kilkkaa toisen näistä vesseleistä niin se on sitten ihan tuurista kiinni että kumpaan osui jolloin on myös ihan tuurista kiinni että kumpi on syyllinen.

Toisin sanoen jos joku ajaa skootilla 15km/h niin kukaan ei voi mistään etukäteen tietää onko kyseessä jalankulkija vai pyöräilijä - mahtavaa lainsäädäntöä... Mielestäni kaikki nuo sähköhärvelit (sis. tasapainolaudat) olisi suojatielainsäädännön puitteissa pitänyt rinnastaa pyöräilijään!!! Noilta on kuitenkin triviaalia jalkautua jos haluaa jalankulkijan oikeudet...
 
"helpoin" esimerkki lienee sähköskootteri. Jos se on rajoitettu kulkemaan 15km/h on sillä ajava jalankulkija. Vastaavasti 25km/h kulkevalla 15km/h ajava on pyöräilijä. Eli kun kaverukset ajavat samannäköisillä vehkeillä sen 15km/h suojatielle (joista toinen on rajoitettu) ja autoilija kilkkaa toisen näistä vesseleistä niin se on sitten ihan tuurista kiinni että kumpaan osui jolloin on myös ihan tuurista kiinni että kumpi on syyllinen.

Toisin sanoen jos joku ajaa skootilla 15km/h niin kukaan ei voi mistään etukäteen tietää onko kyseessä jalankulkija vai pyöräilijä - mahtavaa lainsäädäntöä... Mielestäni kaikki nuo sähköhärvelit (sis. tasapainolaudat) olisi suojatielainsäädännön puitteissa pitänyt rinnastaa pyöräilijään!!! Noilta on kuitenkin triviaalia jalkautua jos haluaa jalankulkijan oikeudet...
Saisi rinnastaa joo. Vaatinee ensimmäisen kunnon paukahduksen ja oikeudenkäynnin riitoineen kunnes asiaan saadaan selvyys.
 
Saisi rinnastaa joo. Vaatinee ensimmäisen kunnon paukahduksen ja oikeudenkäynnin riitoineen kunnes asiaan saadaan selvyys.
Eihän tuossa syyllisen etsimisessä mällin jälkeen ole mitään ongelmaa perustapauksissa - se on ihan kristallinkirkasta kun vain katsotaan minkälaisella välineellä se kevyenliikenteen kaveri oli liikenteessä, syyllinen on heti siinä selvillä.

Rajatapauksia lienee sitten esim. tasapainolaudalla talon kulman takaa 15km/h paahtava joka ei mitenkään saa/osaa pysäyttää lautaansa tai jos tässä onnistuu mutta lentää nenälleen/päälleen katuun ja pahimmassa tapauksessa tappaa itsensä tuohon. Tuliko "kävelijä" olosuhteisiin nähden liian lujaa ja huolimattomasti suojatietä kohti vai meneekö sittenkin autoilijan piikkiin kun ei huomioinut näkymätöntä "jalankulkijaa" tarpeeksi joka teoriassa kulman takaa voi tulla. Pahimmillaan autoilija saa vieläpä autonsa pysäytettyä ennen suojatietä, mutta ajo näytti lautailijan silmiin siltä että se ajaa varmasti päälle (autoilija ei siis riittävän ajoissa osoittanut väistämisvelvollisuuttaan - löytyy lakipykälistä:)) ja siksi lautailija vetää jarrut päälle ja sen takia halkaisee kallonsa...

Leijulautailijan rinnastaminen juoksijaankin on todella kömpelöä, harva jaksaa pystyy mitään 15km/h tahtia pitämään yllä toisin kuin laudalla se onnistuu jokaiselta läskiltä. Lisäksi väittäisin että keskimäärin 10-15km/h juoksevalla on kroppansa hallinta "jarrutuksia" silmällä pitäen aavistuksen parempi kuin samaa vautia tuuttaavalla keskimääräisellä lautailijalla...
 
Se on taas skodistit saaneet vaihdettua kesärenkaat alle, mutta nopeusrajoitukset moottoritiellä ei näköjään heille mene kaaliin. Moottoritiellä köröttelevät rekkojen perässä ja sitten äkkikäännös vasemmalle kaistalle 100km/h vauhdilla. Miksei voi vaan pysyä pienemmillä teillä, vituttaa taas koko tuulipukukansa
 
Se on taas skodistit saaneet vaihdettua kesärenkaat alle, mutta nopeusrajoitukset moottoritiellä ei näköjään heille mene kaaliin. Moottoritiellä köröttelevät rekkojen perässä ja sitten äkkikäännös vasemmalle kaistalle 100km/h vauhdilla. Miksei voi vaan pysyä pienemmillä teillä, vituttaa taas koko tuulipukukansa
Eikös noilla nimenomaan aina ajeta perseessä kiinni ja vauhtia on kesät talvet se 130-150kmh kelistä riippumatta. Ainakin jollain uudemmilla octavioilla.
 
Eikös noilla nimenomaan aina ajeta perseessä kiinni ja vauhtia on kesät talvet se 130-150kmh kelistä riippumatta. Ainakin jollain uudemmilla octavioilla.

En tiedä, mutta suoraan sanottuna vituttaa ajaa ACC:llä, kun nämä kimpoilevat eteen yllättäen ja sitten onkin kahvit pitkin kauluspaitoja, kun auto tekee äkkinäisen jarrutuksen.

Miksi näille ei ole suotu sitä pelisilmää?
 
En tiedä onko tämä joku aistiharha, mutta todella usein tuntuu, kuin motarilla rekkaa ohittava hidastaisis vauhtia. Ajelee ennen ohitusta normaalisti oikealla kaistalla 125-130 mittarivauhtia, mutta kun siirrytään vasemmalle kaistalle, niin viimeistään rekan vierellä vauhtia on enää 115 mittarin mukaan. Sitten kun yrittää ampaista tästä ohi hänen siirtyessä oikealle kaistalle takaisin, niin se kaasupoljin taas löytyy ja mennään 130 rinta rinnan.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
 
En tiedä, mutta suoraan sanottuna vituttaa ajaa ACC:llä, kun nämä kimpoilevat eteen yllättäen ja sitten onkin kahvit pitkin kauluspaitoja, kun auto tekee äkkinäisen jarrutuksen.

Miksi näille ei ole suotu sitä pelisilmää?
Miksi kahvia pitää juoda autossa? En ole ikinä ymmärtänyt porukkaa ketkä syö tai juo autossa.
 
En tiedä onko tämä joku aistiharha, mutta todella usein tuntuu, kuin motarilla rekkaa ohittava hidastaisis vauhtia. Ajelee ennen ohitusta normaalisti oikealla kaistalla 125-130 mittarivauhtia, mutta kun siirrytään vasemmalle kaistalle, niin viimeistään rekan vierellä vauhtia on enää 115 mittarin mukaan. Sitten kun yrittää ampaista tästä ohi hänen siirtyessä oikealle kaistalle takaisin, niin se kaasupoljin taas löytyy ja mennään 130 rinta rinnan.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Tätä samaa paskaa teki tänään Cupra kuski ennen Lohjaa. Liittymästä rekan taakse 110 vauhdilla. Lähdin ohittamaan tätä Cupraa ja rekkaa 125 tahdilla.
Mitä tekee Cupra. Suoraan mun eteen vasemmalle kaistalle jossa minulla oli vilkku yhä päällä ohittamisen merkiksi. No jarrut on omassa autossa ja tuli ne testattua. Ja kuppa jatkoi 110-115 vauhdilla koko rekan ohi. Kun pääs ohi rekasta ja takas oikeallr kaistalle, sain ottaa 140(!!!) vauhtia että siitä maanteiden tunarista pääsin ohi. Ei yllättänyt että poistui Lohjan liittymään. Sinne poistuuu porukka välillä semmosilla kevätjuhlaliikkeillä että ihme kun ei ole useammin peltiä rutussa.
 
Vähän sama ilmiö, kun jotkut ajelee 100 kmh rajoituksella 80 kmh ja sitten kun tulee ohituskaista, niin nopeus nouseekin lähellä 120 kmh. Kaistan päätyttyä toki tiputetaan taas varmuuden vuoksi vauhti 80 kmh...
 
Ööööööööööööööööööööö, siis pitääkö sun mielestä pysähtyä jos tulee jano tai haluaa kahvin juoda? Mitä helvettiä?
Ei ajaessa tule jano, jos ei urheilusta ole kyse. Keitätkö kahvin autossa, vai miksi se pitää sinne viedä? Ei voi olla niin kiire. On se nähty, että ajetaan miten sattuu, kun pitää räpeltää muuta, aikamoista matelua aiheuttaa toisissa, erityisen kiva on välillä lähteä kaupan pihasta.
 
En tiedä onko tämä joku aistiharha, mutta todella usein tuntuu, kuin motarilla rekkaa ohittava hidastaisis vauhtia. Ajelee ennen ohitusta normaalisti oikealla kaistalla 125-130 mittarivauhtia, mutta kun siirrytään vasemmalle kaistalle, niin viimeistään rekan vierellä vauhtia on enää 115 mittarin mukaan. Sitten kun yrittää ampaista tästä ohi hänen siirtyessä oikealle kaistalle takaisin, niin se kaasupoljin taas löytyy ja mennään 130 rinta rinnan.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Oman kokemuksen mukaan, kun käytännössä aina vakkari päällä, niin menen +- parin kilsan sisään, ei ole aistiharha. Lähes aina motarilla saa pudottaa vakkarin pois rekkaa ohitettaessa letkassa. Ei aktiivivakkaria...
 
Ei ajaessa tule jano, jos ei urheilusta ole kyse. Keitätkö kahvin autossa, vai miksi se pitää sinne viedä? Ei voi olla niin kiire. On se nähty, että ajetaan miten sattuu, kun pitää räpeltää muuta, aikamoista matelua aiheuttaa toisissa, erityisen kiva on välillä lähteä kaupan pihasta.

Ei mulla ole aikaa seisoskella nesteellä persaukisten seassa juomassa kahvia ja vissyä, kun sen voi tehdä ajaessa ja käyttää ajan paremmin. Joten ei tule kysymykseen.

Siis sä pärjäät juomatta koko päivän?
 
Ei mulla ole aikaa seisoskella nesteellä persaukisten seassa juomassa kahvia ja vissyä, kun sen voi tehdä ajaessa ja käyttää ajan paremmin. Joten ei tule kysymykseen.

Siis sä pärjäät juomatta koko päivän?
Saattaisin pärjätä, ajaessa ei tule jano ellei radan puolelle eksy, mutta se on sentään rankkaa puuhaa, kun auto on kuskia kevyempi. Harvemmin on nälkäkään, joskus syön "aamupalan" 21-22. Jos ei työalue ole koko Suomi niin en edelleenkään ymmärrä ja tuskin ilman pysähdyksiä onnistuu. Ilmeisesti kahvi on termospullossa optimoinnin takia, kun kerran aikaa ei ole yhtään ylimääräistä? Eihän persaukisella ole varaa minnekään huoltoasemalle mennä, vaikuttaa myös aika ylimieliseltä, kun ei voi mihin tahansa edes vahingossa eksyä. Sitä voi myös ajaa itse niin auto ei vie paikotellen kuskia niillä "hienoilla" keksinnöillä. Ei tämä mitään vittuilua ole, se on suorapuheista kommentointia.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaisin pärjätä, ajaessa ei tule jano ellei radan puolelle eksy, mutta se on sentään rankkaa puuhaa, kun auto on kuskia kevyempi. Harvemmin on nälkäkään, joskus syön "aamupalan" 21-22. Jos ei työalue ole koko Suomi niin en edelleenkään ymmärrä ja tuskin ilman pysähdyksiä onnistuu. Ilmeisesti kahvi on termospullossa optimoinnin takia, kun kerran aikaa ei ole yhtään ylimääräistä? Eihän persaukisella ole varaa minnekään huoltoasemalle mennä, vaikuttaa myös aika ylimieliseltä, kun ei voi mihin tahansa edes vahingossa eksyä. Sitä voi myös ajaa itse niin auto ei vie paikotellen kuskia niillä "hienoilla" keksinnöillä. Ei tämä mitään vittuilua ole, se on suorapuheista kommentointia.
Mennee aika pahasti OT:n puolelle, mutta näin iltavuorolaisenakin voisin kuvitella että aika moni vetää kahvia aamulla töihin ajellessa.

Se on toki "oma vika" jos kahvit tulee syliin.
 
Mennee aika pahasti OT:n puolelle, mutta näin iltavuorolaisenakin voisin kuvitella että aika moni vetää kahvia aamulla töihin ajellessa.

Se on toki "oma vika" jos kahvit tulee syliin.

Sanotan näin, että itelläkin on useita kertoja/viikko kahvitt siivottavana kojelaudalta, vaikka en varsinaisesti kuppia hypistele, startti, stoppi ja ehkä jos on aikaa ja tarmoa, niin välillä, ei muuten. Vituttaahan se, kun ne on sylissä jos joku uuno...
 
Liikenneympyrät näyttävät olevan aika monelle autoilijalle joku suurempikin mysteeri ihan vaan väistämisvelvollisuuksien osalta. Siinä pääsis jalankulkijana tai fillaristina melkein päivittän lasarettiin, jos halua olisi. Onneksi olen aina hereillä liikenteessä.
 
Liikenneympyrät näyttävät olevan aika monelle autoilijalle joku suurempikin mysteeri ihan vaan väistämisvelvollisuuksien osalta. Siinä pääsis jalankulkijana tai fillaristina melkein päivittän lasarettiin, jos halua olisi. Onneksi olen aina hereillä liikenteessä.
Ihan yhtälailla ne ovat arvoitus pyöräilijöille. Mitä enemmän itse viettää pyörän satulassa sen enemmän tuntuu että pyöräilijät ovat kyllä suurin syyllinen onnettomuuksiin autojen ja pyörien välillä vaikka auto lain mukaan olisi syyllinen. Arvaamatonta, epämääräistä ja muita huomioimatonta ajoa näkee aivan liikaa. Ajan itse siis autoa sekä pyöräilen eli näen molemmat näkökulmat varsin hyvin. Näin ainakin Helsingin alueella.
 
Ihan yhtälailla ne ovat arvoitus pyöräilijöille. Mitä enemmän itse viettää pyörän satulassa sen enemmän tuntuu että pyöräilijät ovat kyllä suurin syyllinen onnettomuuksiin autojen ja pyörien välillä vaikka auto lain mukaan olisi syyllinen. Arvaamatonta, epämääräistä ja muita huomioimatonta ajoa näkee aivan liikaa. Ajan itse siis autoa sekä pyöräilen eli näen molemmat näkökulmat varsin hyvin. Näin ainakin Helsingin alueella.

Niin ajan itsekin sekä autolla, että pyörällä sekä olen usein myös kävellen liikenteessä.

Kerro nyt että miten pyöräilijät perseilee liikenneympyröissä?
 
Niin ajan itsekin sekä autolla, että pyörällä sekä olen usein myös kävellen liikenteessä.

Kerro nyt että miten pyöräilijät perseilee liikenneympyröissä?
Yksi ajaa ajoväylällä pyörätien ollessa vieressä, toinen ajaa törkeillä tilannenopeuksilla paikalle, kolmas hyppää kävelijäksi juuri ennen suojatietä, neljäs jää odottamaan autojen ajavan ohi, viides tulee jalkakäytävää kuin se olisi pyörätie jne jne...
 
Yksi ajaa ajoväylällä pyörätien ollessa vieressä, toinen ajaa törkeillä tilannenopeuksilla paikalle, kolmas hyppää kävelijäksi juuri ennen suojatietä, neljäs jää odottamaan autojen ajavan ohi, viides tulee jalkakäytävää kuin se olisi pyörätie jne jne...

Jaa, ehkä asun niin pienessä kylässä, että ei juurikaan tule tällaisia perseilijöitä vastaan. Joskus tosin näkee kesäisin noita spandexpellejä, jotka luulevat pystyvänsä "harrastamaan" yleisillä teillä miten haluavat. Noh, meitä on moneksi.
 
Niin ajan itsekin sekä autolla, että pyörällä sekä olen usein myös kävellen liikenteessä.

Kerro nyt että miten pyöräilijät perseilee liikenneympyröissä?

Pyöräilijöiden pahin ongelma on tilannenopeus, joka paikkaan tullaan aivan liian kovaa ja suunta vaihtuu ilman mitään ennakkovaroitusta, siellä risteyksessä ja jalkakäytävällä kun kävelijöiden seassa yksi spendex poukkoilee niin sitä on mahdoton autosta nähdä kaiken muun liikkeen seasta.

Puhun siis tilanteista missä tulee auton ja pyöräilijän välillä läheltä piti tilanne tai ihan kolari.
 
Pyöräilijöiden pahin ongelma on tilannenopeus, joka paikkaan tullaan aivan liian kovaa ja suunta vaihtuu ilman mitään ennakkovaroitusta, siellä risteyksessä ja jalkakäytävällä kun kävelijöiden seassa yksi spendex poukkoilee niin sitä on mahdoton autosta nähdä kaiken muun liikkeen seasta.

Puhun siis tilanteista missä tulee auton ja pyöräilijän välillä läheltä piti tilanne tai ihan kolari.

Toki näin, jos pyöräilijä tulee tuhatta ja sataa, mutta toisaalta autoilijan on ajettava myös sellaista vauhtia kun lähestyvät esim. kolmiota että voivat pysähtyä siihen ilman lukkojarrutusta.

Joskus katsos käy niin, että autoilija tulee kolmion takaa ja näkee minut jo kaukaa (hyvä näkyvyys). Autoilijalla kolmio, mutta sen sijaan että himmentäisi vauhtia hieman ja sillä tavalla väistäisi minua, niin autoilija sen sijaan painaa kaasua ja ajattelee että kyllä minä ehdin tosta vielä. Sitten joudun itse himmentämään vauhtia jotten jää alle, kun se on niin vaikeeta se autolla ajaminen.

Ja juu, itsekin ajan autolla, jos nyt en päivittäin, niin melkein.
 
Harvemmin itellä ollut tsygäilijöiden kanssa hätää kun on tarkkaavainen, joskus pääsee joku yllättämään kun tulee kovaa ja väistämisvelvollisena jatkeelle.

Liikenneympyröissä suuri osa autoilijoista vetää ihan laput silmillä ja keskittyy vaan muihin autoihin ja aina ei niihinkään... havannointi pitäisi aloittaa ajoissa ja hidastaa vauhtia reilusti että ehtii hyvin pysähtyä tarvittaessa. Ihan erilainen paikka väistää jo lähtökohdiltaan kun tavalliseen tien poikki menevään pyörätien jatkeeseen vertaa.
Eikä sinne liikenneympyräänkään mennessä tarvitse edes hidastaa kun vaan käyttää silmiä ja päätään sinne siirtyessään ja vielä kun väki käyttäisi vilkkua myös sieltä ulostuessaan.

En nyt täysin allekirjoita tuota pyöräilijöiden syyllisyyttä onnettomuuksiin, yhtälailla autoilijoissa on niitä, jotka eivät tajua kenen kuuluu väistää, kuin myös pyöräilijöissä. On se vaan kumma juttu kun suojatien yli ajetaan väkisin menemään eikä aina edes katota tuleeko sieltä auto. Näille voi antaa vielä torvea. Kiusallisempi tilanne syntyy kun edessä ajava pysähtyy antamaan tilaa pyöräilijälle joka ylittää suojatien pyöräilemällä; tässä kun annat torvea niin edellä ajava tuskin tajuaa mistä se johtuu, eikä pyöräilijä ainaskaan. Millaisia kokemuksia porukalla on jos torvella alkaisi ojentelemaan näitä osapuolia jotka väistävät väärin, eli tässä tapauksessa edellä ajavaa kanssa autoilijaa?
 
Eikä sinne liikenneympyräänkään mennessä tarvitse edes hidastaa kun vaan käyttää silmiä ja päätään sinne siirtyessään ja vielä kun väki käyttäisi vilkkua myös sieltä ulostuessaan.

En nyt täysin allekirjoita tuota pyöräilijöiden syyllisyyttä onnettomuuksiin, yhtälailla autoilijoissa on niitä, jotka eivät tajua kenen kuuluu väistää, kuin myös pyöräilijöissä. On se vaan kumma juttu kun suojatien yli ajetaan väkisin menemään eikä aina edes katota tuleeko sieltä auto. Näille voi antaa vielä torvea. Kiusallisempi tilanne syntyy kun edessä ajava pysähtyy antamaan tilaa pyöräilijälle joka ylittää suojatien pyöräilemällä; tässä kun annat torvea niin edellä ajava tuskin tajuaa mistä se johtuu, eikä pyöräilijä ainaskaan. Millaisia kokemuksia porukalla on jos torvella alkaisi ojentelemaan näitä osapuolia jotka väistävät väärin, eli tässä tapauksessa edellä ajavaa kanssa autoilijaa?
Ei sulla mitään oikeutta sitä torvea ole soitella. Ei taida järki kamalasti leikata.

Eikä mikään laki kiellä päästämästä sitä pyöräilijää tien yli jos autoilija haluaa niin tehdä. Joskus se on vaan osattava luopua omista oikeuksistaan eikä mennä vain minä minä asenteella.
 
Eiköhän kyseessä ole se että torvea saa soittaa lain mukaan vain tietyissä tilanteissa, eikä mielenosoituksellisesti.

No juu, mutta siinäpähän koitat saada poliiseja paikalle kun soitat ja kerrot että joku tööttäs sulle. Ja vaikka jollain ilveellä saatkin Karhu-ryhmän paikalle, niin miten todistat että se oli "mielenosoitus" eikä "laillinen" töötti? :spenguin:
 
Yksi ajaa ajoväylällä pyörätien ollessa vieressä, toinen ajaa törkeillä tilannenopeuksilla paikalle, kolmas hyppää kävelijäksi juuri ennen suojatietä, neljäs jää odottamaan autojen ajavan ohi, viides tulee jalkakäytävää kuin se olisi pyörätie jne jne...
Ei kuulosta kovin tyypilliseltä pyöräilijöiden toiminnalta liikenneympyröissä. Ympyröissähän pyörätiet on aina etuajo-oikeutettuja ajorataan nähden.
No juu, mutta siinäpähän koitat saada poliiseja paikalle kun soitat ja kerrot että joku tööttäs sulle. Ja vaikka jollain ilveellä saatkin Karhu-ryhmän paikalle, niin miten todistat että se oli "mielenosoitus" eikä "laillinen" töötti? :spenguin:
Eli lainvastainen toiminta on ok, kunhan ei jää kiinni. Sitäkö yrität sanoa?

Jatkot voitaisiin pitää tuolla asianmukaisessa ketjussa:
Mikä ärsyttää pyöräilijöissä (Oli: Kilpapyöräilijöiden "pakat"..)
 
Joo ei sitä torvea kannata syyttä suotta turhaan huudattaa.

Mitä vähemmän on tekemisissä spandexniilojen kanssa, niin sen parempi.Darwin korjaa ne.
 
Asiaton käytös - toistuva provosointi ja asiattomat vihjailut ketjussa
Kauhea itku jostain kuvitteellisesta töötistä. :lol:

Onkohan teillä nyt ihan kaikki muumit laaksossa?
 
Eikä sinne liikenneympyräänkään mennessä tarvitse edes hidastaa kun vaan käyttää silmiä ja päätään sinne siirtyessään ja vielä kun väki käyttäisi vilkkua myös sieltä ulostuessaan.

Nimenomaan ympyrään pitää tulla hitaasti että muistakin suunnista pääsisi autot ympyrään sisään.

Ainakin Helsingissä porukka painaa just 50km/h ympyrään sisään ja muista suunnista kukaan ei pääse.
 
Nimenomaan ympyrään pitää tulla hitaasti että muistakin suunnista pääsisi autot ympyrään sisään.

Ainakin Helsingissä porukka painaa just 50km/h ympyrään sisään ja muista suunnista kukaan ei pääse.
Todennäköisesti jatkaa suoraan, jos on reilusti vauhtia, itsekin ajelen joskus vajaa 60km/h.

Eikä sinne liikenneympyräänkään mennessä tarvitse edes hidastaa kun vaan käyttää silmiä ja päätään sinne siirtyessään ja vielä kun väki käyttäisi vilkkua myös sieltä ulostuessaan.
Vilkun sijainti ratkaisee, omakohtaisesti on melkein sama käyttääkö ensinkään, kun ei sitä kukaan huomaa, tai siltä ainakin vaikuttaa.
 
Nimenomaan ympyrään pitää tulla hitaasti että muistakin suunnista pääsisi autot ympyrään sisään.

Ainakin Helsingissä porukka painaa just 50km/h ympyrään sisään ja muista suunnista kukaan ei pääse.
No en tiedä paikallisista ympyröistä mutta jos nyt ei kumit vinkuen paina sielä ympyrässä niin luulis kauhean iso ongelma olevan. Mullakin monesti kontti täynnä tavaraa öljykannua ym. mitkä lentelis pitkinpoikin jos oikeasti kaahailisin noissa ympyröissä.

Lähinnä meinasin kun jotkut matelee kävelyvauhtia siellä ympyrässäkin.
 
No en tiedä paikallisista ympyröistä mutta jos nyt ei kumit vinkuen paina sielä ympyrässä niin luulis kauhean iso ongelma olevan. Mullakin monesti kontti täynnä tavaraa öljykannua ym. mitkä lentelis pitkinpoikin jos oikeasti kaahailisin noissa ympyröissä.

Lähinnä meinasin kun jotkut matelee kävelyvauhtia siellä ympyrässäkin.

Suosittelen kuorman sidontaa niin ei lentele...
 
Suosittelen kuorman sidontaa niin ei lentele...
Mihinkäs sidot irtonaisen öljykannun lasolipurkin tai jonkun työkalupakin perus farkun tai sedanin kontissa... eihän ne sieltä niskaan tule kuitenkaan.

Toki yleensä tavaraa on senverran että saa kiilattua kamat tiiviisti paikalleen.
 
Itsellä juurikin tavaraverkko + laatikko/tilanjakaja kuviot käytössä tavaran paikallaan pitämiseen. Isommat kamat aina liinalla auton kiinteisiin lenkkeihin - niitä löytyy ihan vakiona ainakin farkun ja hatchbackin kontista. Sedaneista en tiedä, ne jäi 90-luvulle.
 
Mihinkäs sidot irtonaisen öljykannun lasolipurkin tai jonkun työkalupakin perus farkun tai sedanin kontissa... eihän ne sieltä niskaan tule kuitenkaan.

Toki yleensä tavaraa on senverran että saa kiilattua kamat tiiviisti paikalleen.

Niin, vaikka se laatikko mikä sidottu kiinni.

Kolarissa työkalupakki tekee ikävää jälkeä takaraivossa...
 
Niin, vaikka se laatikko mikä sidottu kiinni.

Kolarissa työkalupakki tekee ikävää jälkeä takaraivossa...
Tekee varmaan jos se tulee siitä takapenkkien tai väliritilän läpi. Mutta eipä se pakki tuossa tilassa pääse vauhtia oikein ottamaan. Pahemmat olisi varmaan jotkut kuntosalipainot tai muu kampe mikä kerkeää ottamaan vauhtia kolarissa.
 
Tekee varmaan jos se tulee siitä takapenkkien tai väliritilän läpi. Mutta eipä se pakki tuossa tilassa pääse vauhtia oikein ottamaan. Pahemmat olisi varmaan jotkut kuntosalipainot tai muu kampe mikä kerkeää ottamaan vauhtia kolarissa.

Taitaa kuitenkin äkkipysähdyksessä vauhtieroa työkalupakilla ja punnuksilla olla tasan nolla toisiinsa nähden, jos ne ovat sitomatta? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
 
Taitaa kuitenkin äkkipysähdyksessä vauhtieroa työkalupakilla ja punnuksilla olla tasan nolla toisiinsa nähden, jos ne ovat sitomatta? Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tiheämpi, massaltaan mahdollisesti suurempi kappale on aina ikävämpi ottaa takaraivoon. Ei se vauhti vaan se liike-energia.
 
Se on taas skodistit saaneet vaihdettua kesärenkaat alle, mutta nopeusrajoitukset moottoritiellä ei näköjään heille mene kaaliin. Moottoritiellä köröttelevät rekkojen perässä ja sitten äkkikäännös vasemmalle kaistalle 100km/h vauhdilla. Miksei voi vaan pysyä pienemmillä teillä, vituttaa taas koko tuulipukukansa
Ei mulla ole aikaa seisoskella nesteellä persaukisten seassa juomassa kahvia ja vissyä, kun sen voi tehdä ajaessa ja käyttää ajan paremmin. Joten ei tule kysymykseen.



Siis sä pärjäät juomatta koko päivän?
Ensin kuullosta vitsiltä, mutta nyt kuullostaa siltä että painat meneen autolla ajallisesti pitkää pätkää, ja "juomatauotkin" pidät ajaessa.

Ohituskaistalla jos kahvit roiskuu usein paidalle, niin ehkä taukoja voisi vähän lisätä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 024
Viestejä
4 649 745
Jäsenet
76 364
Uusin jäsen
steppi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom