"helpoin" esimerkki lienee sähköskootteri. Jos se on rajoitettu kulkemaan 15km/h on sillä ajava jalankulkija. Vastaavasti 25km/h kulkevalla 15km/h ajava on pyöräilijä. Eli kun kaverukset ajavat samannäköisillä vehkeillä sen 15km/h suojatielle (joista toinen on rajoitettu) ja autoilija kilkkaa toisen näistä vesseleistä niin se on sitten ihan tuurista kiinni että kumpaan osui jolloin on myös ihan tuurista kiinni että kumpi on syyllinen.
Toisin sanoen jos joku ajaa skootilla 15km/h niin kukaan ei voi mistään etukäteen tietää onko kyseessä jalankulkija vai pyöräilijä - mahtavaa lainsäädäntöä... Mielestäni kaikki nuo sähköhärvelit (sis. tasapainolaudat) olisi suojatielainsäädännön puitteissa pitänyt rinnastaa pyöräilijään!!! Noilta on kuitenkin triviaalia jalkautua jos haluaa jalankulkijan oikeudet...
Toisin sanoen jos joku ajaa skootilla 15km/h niin kukaan ei voi mistään etukäteen tietää onko kyseessä jalankulkija vai pyöräilijä - mahtavaa lainsäädäntöä... Mielestäni kaikki nuo sähköhärvelit (sis. tasapainolaudat) olisi suojatielainsäädännön puitteissa pitänyt rinnastaa pyöräilijään!!! Noilta on kuitenkin triviaalia jalkautua jos haluaa jalankulkijan oikeudet...