Pari sekuntia on "paljon", sekä ennustettavuus ohitustilanteissa on helppoa, samaa mieltä. Aikoinaan ei tullut edes perässä tulleelta poliisipartiolta runtua tuollaisesta ohituksesta, jossa reserviä oli ehkä n. kolme sekuntia. Tämä oli vieläpä aikakaudella, kun ylinopeus ei ollut ainoa mahdollinen rikos, ja taisipa kyseinen partio olla edesmenneen "liikkuvan poliisin alaisuudessa".
On kuitenkin itselleni käynyt niin, että 140-150 km/h lasissa toinen eturengas karkaa kerralla tyhjäksi. Siinä tilanteessa oli ihan jees, että oli tyhjä maantie ja kesä.
Toinen skenaario, onneksi motarilla ja sekin kesällä: Sähköt katosi kerralla. Saa arvata, minkä verran auton hallittavuus kärsii, kun ohjaus- ja jarrutehostin lakkaa toimimasta sillä sekunnilla, ja ennenkaikkea kaasun asento menettää täysin merkityksensä. Edes hätävilkut eivät enää toimineet. Auton omapaino karvan alle puolitoista tonnia. Varmaan olisi vielä mukavampaa siellä 2,2 tonnin luokassa
Jälkimmäinen skenaario, vaikka hiukan yllättikin, oli omalla tavallaan ennustettavissa, kun auto mussutti jo aiemmin sähköpuolen häiriöstä, joskin tarkemmin valitteli energian talteenoton häiriöstä. Ois nyt edes selvästi sanonut, että akun latausjärjestelmä ei toimi. Se kun ei toimi, mikäli apulaitehihna ei ole pellin alla, vaan jossain taivasalla.
Ensimmäinen skenaario puolestaan taitaa olla vuonna 2020 todennäköisyydeltään samassa luokassa loton päävoiton kanssa.
Ymmärrän oikein hyvin, jos joku haluaa pitää tuollaiset asiat aktiivisesti mielessä, kun maantiellä suhailee. Meinaan molemmat em. tapahtumista ovat sellaisia, että se 2-3 sekuntia tuntuukin aika lyhyeltä ajalta. Luoja paratkoon, osa porukasta on sitä luokkaa, että yllättävän tapahtuman koittaessa reaktioajan jälkeiset kolme ensimmäistä sekuntia kroppa on suolapatsaana, aivojen pohtiessa rajusti lyhenevää elämänlankaa.