Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

@pulatunnus kannattaa nyt opetella ymmärtämään lukemaansa (miksi hitossa sä lähtisit jonkun perästä kiihdyttämään jos keskellä vastaantulevaa letkaa on rako, tuo rako ja 'varma' ohituspaikka on nähtävissä jo kaukaa. Sen sijaan jos vastaan tulee auto(ja) ja sen jälkeen on mäki/mutka (josta niitä autoja tulee), niin näkyvyys on rajattu ts. kyseessä on potentiaalinen ohituspaikka kun 'letkassa' on rako, mutta ei 'varma', se selviää vasta kun se viimeinen auto on hyvin lähellä, koska sieltä mutkasta/mäestä voi koska tahansa tulla lisää autoja). Tajusit varmaan itsekin että sitä vauhtia on kerätty riittävästi tuossa 70@100 casessa jo ennen ohitusta (sä voit mun puolesta vaikka laskea että minkälaiset kikat tarvitaan jotta tuossa pääsee keskimääräisellä 120hp autolla ohi ja kuinka paljon helpommin siitä pääsee vaikka teslalla ohi), joten jätän tämän keskustelun sinun kanssasi osaltani tähän.
No oikeassa elämässä sä et lähde ohittaan 200metrin väliin.

Suomessa on saviteitä joissa tuntemattomalla pätkällä voi yllättäen tai pyytämättä tulla jokin peltoaukea missä avautuu ohitusmahdollisuus, tosin siellä nyt vaikea ulosmitata edes sen 200hp reservejä.

Mutta jos ollaan vähän paremilla teillä, niin ehkä jossain päin suomea on pätkiä missä paljon mäen nyppyölöitä tai mutkia joissa tietyissä olosuhteissa ei pysty ennakoimaan. No taasen tullaan siihen että niissä vaikea turvallisesti käyttää edes niitä 200hp vähäisiä resursseja.


Jos nyt oli satasen tie ja joku "traktori" menee 70km/h, nopeusero siis 30km/h, 8,3m/s
Jos ynnätään että 83 metriä pitää kiriä (38m+7+38m), niin siihen menee reilu kymmenen sekunttia.

Eli n 280 metriä.

Saman verran tulee se vastaantulia samassa ajassa, niin ei se kilometri vapaata vielä reilu ole.




No tyypillinen heitto on että ajetaan vähän reilummpaa vauhtia, mietitään jotain tyypillisempää peräkärry kuviota.

85/115

Nopeusero sama 30km/h 8,3 m/s
Kirittävää matkaa vähän enemmän, esim 100m. tuohon menee n 12 sekunttia. Eli 380 metriä

Jos vastaantulia on yhtä tunnollinen, niin sama matka, eli matka ja tarvittava aika kasvaa vs se 70/100 esimerkki.

Sitten voi miettiä onko se myöhästynyt kiihdytys ja teho, vai olisko ajoissa valmistautuminen, millä se ohittamisen voi mahdollistaa ja ehkä viedä turvallisemmin maaliin.


Seuraava selitys on varmaan pienemmät turvavälit, yllä oli menty varsin pienillä, alle suositusten, jonka takia pitäisi jo esimerkissä sitä marginaali ottaa reilummin vastaantulijoita ja arviointi virheitä varten.

Pienempi turvaväli taasen entisestään vähentää tehohyötyä. (ennakointi kannattaa paremmin).


Juu, kiva että on tehoa, ja siitä huvista ollaan valmiita maksamaan, rehdimpää perustella aidoilla syillä, jos taasen pitää liikenteessä törttöilystä niin lisää se toki niitäkin mahdollisuuksia, voi senkin myöntää.
 
Viimeksi muokattu:
Ei minunkaan mielestäni mutta fakta on se, että kyllä moisia tuolla tien päällä on aika paljon eikä niitä voi vaan jättää huomioimatta.

Muistan vieläkin hyvin elävästi kun tuollainen "mamma" tuli patelan kiertoliittymästä suoralle vastaan. ~2006 vm Primerassa vaan nousi kuskilla kädet silmien eteen kun auton perä lähti irti ja tietenkin minua kohti. Juuri ja juuri riitti tien pientare ja mahduin ohi ilman osumaa. Primera oikeni vasta minun kaistalla.
 
IMO on kyllä 100x mulkerompaa postata toisen rekkareita julkiselle foorumille jonkun vilkun käyttämättömyyden tai sulkuviivan rikkomisen takia, kuin syyllistyä moiseen. Tai siis luultavasti lähinnä automerkin takia, en oikein usko että harmaa Corolla samalla tavalla provosoisi.

99% autoilijoista on joskus syyllistynyt itse vastaavaan ja 1% valehtelee.

Vähintäänkin olettaisi, että moisen postaaja pistäisi oman nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa alle, jos kerran näin avoin on, niin voidaan me muut sitten lähetellä mielipiteitä tästä toiminnasta näihin.

Ja ei, ei ole minun autoni, enkä sen omistajaa tunne. Ärsyttää vaan se, että jonkun mitättömän pikkurikkeen takia vedetään tunnistettavasti nettiin. Jos rike ei ole vakava, niin tunnistustiedot jätetään pois. Jos on vakava niin tunnistustiedot välitetään vain poliisille.
 
Siis noita sulkuviivan rikkomisiahan näkee jokapaikassa jokapäivä jos yhtään seuraa miten toiset ajelee. Itselläkin vieraassa kaupungissa joskus menee sulkarin päälle kaistavaihto, vaikka vilkku on jo ennen sitä pistetty päälle ja tila syntynyt. Mieluummin vaihtaa kaistaa puoliksi sulkuviivan päältä teslan tapaan kun survoo väkisin johonkin väliin tai kylkeen.

Vilkun käyttö on kyllä sellainen asia että se pitää opetella sinne selkäytimeen. Se ei siitä käyttämisestä kulu mitenkään merkittävästi.

Mutta jos otetaan asenne että aletaan erikseen miettiä että "onko se juuri nyt tarpeellista?", niin se johtaa vaan siihen että se vilkun käyttö ei mene automaatiksi sinne selkäytimeen, ja sitten se jää välillä käyttämättä myös silloin kun sitä ehdottomasti liikenteen turvallisuuden ja sujuvuuden takia pitäisi käyttää.

Käytännössä: Kaikki syyt jättää joskus vilkkua käyttämättä on joko typeriä tekosyitä, tai muuten liikenteen vaarantamista (esim. kännykkä korvalla, ja loppuu kädet kesken. Siihen on hyvät syyt, miksi se laki kieltää sen kännykkä korvalla ajamisen, ja tuo on juuri yksi niistä).


Monilla ihmisillä tuntuu olevan myös täysin hukassa se, koska ja miksi sitä vilkkua käytetään. Se vilkku on oleellinen nimenomaan ilmaisemaan, mitä aiotaan seuraavaksi tehdä eli se pitäisi laittaa hyvissä ajoin päälle (ja näyttää myös aina ennen kaistanvaihtoa). Ei siinä vaiheessa kun ollaan jo siellä risteyksessä sisällä.

Erityisesti tuo vilkun liian myöhäinen käyttö ärsyttää tuossa lähellä olevassa risteyksessä, missä usein käännyn vasemmalle pikkukadulta vähän isommalle tielle. Oikealta tulee auto, joka aikoo kääntyä samasta risteyksestä, mutta ei vilkuta ajoissa, näyttää siltä, että ajaisi suoraan, joten en ala tunkemaan eteen. Siten alkaa ihmetyttää, että jopas sillä kestää, kun se alkaa löysätä kaasua kääntyäkseen, muttei laita vilkkua. Lopulta juuri ennen risteystä vilkku menee päälle, ja se kääntyy. Olisin hyvin ehtinyt kääntyä sen edestä, jos se olisi heti vilkulla ilmaissut kääntyvänsä.

Ja yleensä vielä siinä vaiheessa kun tuo saa käännyttyä (tai laitettua vilkun oikealle) , niin tulee joko vasemmalta tai vastaan joku tai muutamakin auto, ja joudun päästämään vielä nekin ensin.

Todella usein tulee tuossa risteyksessä parikymmentä sekuntia ylimääräistä jumitusta vain sen takia että yksi idiootti ei osaa laittaa vilkkua ajoissa.
Nimenomaan näin. Kävipä tuossa Hämeenlinnassa viimeviikolla vähän toisin; vastaantulijalla oli risteyksessä vilkku vasemmalle, kuten myös itselläni. Oli vähän suoritusta kun tämä kaveri jatkoikin suoraan vilkku päällä, ts. pelti olisi rytissyt ilman toimenpiteitä. Ja keskarillahan sieltä kiitettiin kun annoin torvea ja levittelin käsiä.
 
Nimenomaan näin. Kävipä tuossa Hämeenlinnassa viimeviikolla vähän toisin; vastaantulijalla oli risteyksessä vilkku vasemmalle, kuten myös itselläni. Oli vähän suoritusta kun tämä kaveri jatkoikin suoraan vilkku päällä, ts. pelti olisi rytissyt ilman toimenpiteitä. Ja keskarillahan sieltä kiitettiin kun annoin torvea ja levittelin käsiä.

Vaikka tuo on mulkkua vastapuolelta, niin muistutan siitä, että vilkku ei velvoita kääntymään. Ts. Oikeuskäytännön mukaan sinä olisit ollut maksumies jos olisi kolahtanut.
 
Vaikka tuo on mulkkua vastapuolelta, niin muistutan siitä, että vilkku ei velvoita kääntymään. Ts. Oikeuskäytännön mukaan sinä olisit ollut maksumies jos olisi kolahtanut.
Tiedän. Tuli tuota jälkikäteen mietittyä. Jos tarvisi oma auto saada vakuutuksen kautta paaliin niin tuossa oiva keino. Tuossa risteyksessä oppinut kyllä varomaan, ekalla kerralla meinasi tulla apparin ovesta sisään.

Itselle jos tuollaisessa tilanteessa napsahtaisi niin tekisin kyllä samantien paikalla selväksi, että mikäli koittaa maksattaa mulla niin se tilanne ei ihan siihen sitten jää.

Aika iso vastuu kuitenkin auton kuljettajalta sen suhteen mihin se vilkku näyttää, etenkin tuossa.
 
Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa = Vilkun käyttämättömyys ja ryhmittyminen risteysalueella. Enpä tässä sinun hyväksyntääsi kaipaakkaan. Olet väärässä ketjussa muutenkin, mikäli vilkun käyttö on mielestäsi tapauskohtaista.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :whistling:

Sulla taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä oikeasti vähän petrattavaa?

Edelleen kritisoin sitä että tälläiset videot on 100% turhia koska asia on täysin mitätön siihen että sä hakemalla haet jotain kaistanvaihto virheitä, kuvaat niitä ja jaat netissä. Hauskinta asiassa on se että itse vielä rikot liikennesääntöjä edes tajuamatta asiaa mutta se on ihan ok koska mitään ei tapahtunut.

Keneen se kalikka nyt kolahti?
 
Pakko avautua: ajoin äsken töihin Hämeenlinnanväylää pohjoiseen päin aamujonossa tasanopeutta kun Hakuninmaan liittymästä oli tulossa kaksi autoa. Molemmat jäävät taakseni ja näistä taaimmainen liittyy ensin tielle ja alkoi vilkuttelemaan pitkiä valoja. Sitten sankari vaihtoi vasemmalle, ajoi ohi ja vaihtoi kaistaa oikealle eteeni tehden "brake checkit". Kiitos sinulle aamuadrenaliineista ***-463... :angry:
 
Pakko avautua: ajoin äsken töihin Hämeenlinnanväylää pohjoiseen päin aamujonossa tasanopeutta kun Hakuninmaan liittymästä oli tulossa kaksi autoa. Molemmat jäävät taakseni ja näistä taaimmainen liittyy ensin tielle ja alkoi vilkuttelemaan pitkiä valoja. Sitten sankari vaihtoi vasemmalle, ajoi ohi ja vaihtoi kaistaa oikealle eteeni tehden "brake checkit". Kiitos sinulle aamuadrenaliineista ***-463... :angry:
Varmaan ajatteli sinun olevan velvollinen antamaan hänelle tilaa tuossa, kun on niin lyhyt kiihdytyskaista :asif:

Itse samaa pätkää äsken ajaneena ihmettelin jonkun firman pakun toilailua. Ajelin ennen kehä 1 liittymää vasemmalla oikeaa kaistaa nopeammin ja huomasin tämän pakun lähestyvän takaa. No oikealla oli pieni tyhjä väli, joten ajattelin antaa tilaa vaikkei tuossa sitä tarvitsisikaan tehdä. Mitä tekee paku? Ajaa ohitseni varmaan 95km/h oikeaa nopeutta (80 rajoitus) ja vetää tuohon samaan rakoon etupuskuriani viistäen. Sitten jää siihen ajamaan mun eteen 85km/h mittarinopeutta eikä edes poistu liittymistä kehä 1:lle. No itse laitoin takasin 90km/h vakkariin ja lähdin tämän ohi, niin seuraavaksi tämä siirtyy yhden kaistan oikealle (Hakuninmaan erkanemiskaistalle), ja vetää sieltä sen keskikaistan jonon ja mun ohi, ja koukkaa takasin johonkin rakoon keskikaistalle ja jää siihen.

Vaikea ymmärtää mitä näiden päässä liikkuu, kun on olevinaan hirveä kiire ohitella muita, mutta sitten jääkin jonon jatkoksi köröttämään, kunhan on muutaman auton ohi päässyt puikkelehtimaan?

Toinen ärsytyksen aihe minkä bongasin Ruskeasuon risteyksessä eilen: suomalaiset autoilijat on ihan kädettömiä, kun seistään punaisissa valoissa ja takaa olisi tulossa hälytysajoneuvo ohi. Ensinnäkin niillä kesti ikuisuuden tajuta tilanne, ja sitten kun bussi alkoi takana tööttäilemään niin jonon ensimmäiset alkoivat puoli metriä kerrallaan hivuttautumaan suojatien päälle. Ihan käsittämätön punaisen valon pelko, vaikka joku mahdollisesti taistelemassa elämästään.
 
Taisin itse olla toissapäivänä yhdelle bemarikuskille ärsyttävä kanssa-autoilija.

Olin kääntymässä vasemmalle liikennevaloista, oli 2 tai 3 kaistaa mutta ei kaistaviivoja. Itselle tuntematon alue jossain pk-seudulla. Mutka kääntyy sillan pilarin taakse joten valoista ei näe mihin kuuluu mennä. Siinä valoissa mietein että tää menee varmaan pieleen, ja enkös sitten kääntynyt vähän liian jyrkästi ja joku bemari siinä joutui väistämään kun olisi tullut omaa kaistaa pitkin ohi. Ei hän edes töötännyt tai mitään joten kiitokset ymmärtäväisyydestä.
 
Taisin itse olla toissapäivänä yhdelle bemarikuskille ärsyttävä kanssa-autoilija.

Olin kääntymässä vasemmalle liikennevaloista, oli 2 tai 3 kaistaa mutta ei kaistaviivoja. Itselle tuntematon alue jossain pk-seudulla. Mutka kääntyy sillan pilarin taakse joten valoista ei näe mihin kuuluu mennä. Siinä valoissa mietein että tää menee varmaan pieleen, ja enkös sitten kääntynyt vähän liian jyrkästi ja joku bemari siinä joutui väistämään kun olisi tullut omaa kaistaa pitkin ohi. Ei hän edes töötännyt tai mitään joten kiitokset ymmärtäväisyydestä.

Onneksi et joutunut mineraalimiehen maalituksen kohteeksi, hävytön, sietääkin olla pahoillaan... ;)
 
Varmaan ajatteli sinun olevan velvollinen antamaan hänelle tilaa tuossa, kun on niin lyhyt kiihdytyskaista :asif:

Itse samaa pätkää äsken ajaneena ihmettelin jonkun firman pakun toilailua. Ajelin ennen kehä 1 liittymää vasemmalla oikeaa kaistaa nopeammin ja huomasin tämän pakun lähestyvän takaa. No oikealla oli pieni tyhjä väli, joten ajattelin antaa tilaa vaikkei tuossa sitä tarvitsisikaan tehdä. Mitä tekee paku? Ajaa ohitseni varmaan 95km/h oikeaa nopeutta (80 rajoitus) ja vetää tuohon samaan rakoon etupuskuriani viistäen. Sitten jää siihen ajamaan mun eteen 85km/h mittarinopeutta eikä edes poistu liittymistä kehä 1:lle. No itse laitoin takasin 90km/h vakkariin ja lähdin tämän ohi, niin seuraavaksi tämä siirtyy yhden kaistan oikealle (Hakuninmaan erkanemiskaistalle), ja vetää sieltä sen keskikaistan jonon ja mun ohi, ja koukkaa takasin johonkin rakoon keskikaistalle ja jää siihen.

Vaikea ymmärtää mitä näiden päässä liikkuu, kun on olevinaan hirveä kiire ohitella muita, mutta sitten jääkin jonon jatkoksi köröttämään, kunhan on muutaman auton ohi päässyt puikkelehtimaan?

Toinen ärsytyksen aihe minkä bongasin Ruskeasuon risteyksessä eilen: suomalaiset autoilijat on ihan kädettömiä, kun seistään punaisissa valoissa ja takaa olisi tulossa hälytysajoneuvo ohi. Ensinnäkin niillä kesti ikuisuuden tajuta tilanne, ja sitten kun bussi alkoi takana tööttäilemään niin jonon ensimmäiset alkoivat puoli metriä kerrallaan hivuttautumaan suojatien päälle. Ihan käsittämätön punaisen valon pelko, vaikka joku mahdollisesti taistelemassa elämästään.

Tämän takia en vaihda kehillä vasemmalta kaistalta mihinkään, toki pidän huolen että ajan myös suurinta sallittua, mutta jos joku haluaa ajaa ylinopeutta niin menkööt oikealta ohi.
 
Tämän takia en vaihda kehillä vasemmalta kaistalta mihinkään, toki pidän huolen että ajan myös suurinta sallittua, mutta jos joku haluaa ajaa ylinopeutta niin menkööt oikealta ohi.
Ja saahan sieltä ohittaa. Just äsken oli rantatunnellissakin 4 auton letka vasemmalla, letkan perällä myös taksi joka painoi hyvää tahtia ohi ennen tunnelia. Ajelin itse tyytyväisenä oikealta ohitse koska tämän letkan vauhti oli jossain 50 ja 60 välissä.
 
Tämän takia en vaihda kehillä vasemmalta kaistalta mihinkään, toki pidän huolen että ajan myös suurinta sallittua, mutta jos joku haluaa ajaa ylinopeutta niin menkööt oikealta ohi.
Juu, kyllä nämä tapaukset saavat aina seuraavalla kerralla harkitsemaan tilan antamista. Aina ei oikealta ohi pääse vaikka siinä semmoinen rako oliskin, että mahtuu väistämään, mutta turhan usein käy jotain tämmöistä, tai sitten se takana puskurissa tullut muka kiireinen autoilija jää jumittamaan rinnallesi ja pussittaa sinut :angry:
 
Katsoin nyt vasta tuon Tesla-videon. Hyvinhän se ajoi. Vaaraa ei aiheutunut kenellekään ja käytti sen tilan ja ajan hyväksi minkä muut olivat sössineet. Kaupunkiliikenne olisi huomattavasti sujuvampaa jos kaikki ajaisivat noin. Siihen vielä oikeaoppinen vilkun käyttö niin ai että.

Tekisi mieli puhua vielä kuvaajan risteysalueen tukkimisesta, mutta olihan siitä jo mainittu. Erityisen paljon ärsyttää liikenteessä juuri tällaiset tekopyhät Joosepit, jotka kyllä osaavat loukkaantua silkasta alemmuudentunteesta, mutta eivät käsitellä omaa tekemistä samassa viitekehyksessä. Samalla myhäilee tyytyväisyyttään siitä miten osasi ennakoida punaiset valot ja pääsi täten käyttämään vilkkua 20 sekuntia pidempään kuin oli suunnitellut. Sillä turvallisuus paranee jokaisella vilkun välähdyksellä.

Ajatella, että näitä jälkimmäisiä on suurin osa tienkäyttäjistä.

Ja itsehän siis kannatan turvallista ja toisia huomioivaa ajokäyttäytymistä kaikin puolin. Mutta järjen käyttöä vielä sitäkin enemmän.
 
Katsoin nyt vasta tuon Tesla-videon. Hyvinhän se ajoi. Vaaraa ei aiheutunut kenellekään ja käytti sen tilan ja ajan hyväksi minkä muut olivat sössineet. Kaupunkiliikenne olisi huomattavasti sujuvampaa jos kaikki ajaisivat noin. Siihen vielä oikeaoppinen vilkun käyttö niin ai että.
Palaan vielä tähän, vaikka hän vähän sössi, niin alussa täytyy nostaa hattua, siis tuossa ensimmäisessä risteyksessä jossa hän vähän ajautui pitkäksi ja aiko korjata tilannetta, mutta kertoman mukaan havaitsi perässä tulevan (ei näy videolla), niin väisti sitä oikealle, vaikka sen takia joutu myöhemmin sitten tekemään usemman kaistan vaihdon.

Valkoisen viivan ylitys, ilmeisesti havaitsi että on väärällä kaistalla, pyys vilkulla tilaa , tilanteessa näky että vielä on hyviä kuskeja, sai tilaa. Kyllä liikenteessä on äärettömän tärkeää että virheistä annetaan anteeksi ja autetaan muita.

Vilkku tosiaan näytti käyttävän paljon ahkerammin kuin kuvaaja.

Jos tilanne olisi ollut se että reitti ja auto oli tuttu Tesla kuskille, niin videosta voisi kertoa ihan toisen tarinan.
Ensin koukataa oikeaa reunaan sen takia että nähdään se Volvo, oikealta poljetaan ohi, kolmen kaista yli vasempaan reunaan, vähän päästä valitaan oikea kaista josta kiilataan hetken päästä pykälä verran vasemmalle valkoisen viivan yli. Tuollaiset saisi poimia tiensivuun.

Pohjustuksen perusteella uskon enemmän tuohon ensimmäiseen tarinaan.
 
Katoin teslavideon eilen mutta eikö tuon kuvaajan risteyksen keskelle jäämisen aiheuta bussi joka oli poikittain siellä edempänä.
 
Katoin teslavideon eilen mutta eikö tuon kuvaajan risteyksen keskelle jäämisen aiheuta bussi joka oli poikittain siellä edempänä.

Aiheuttaa, mutta videosta näkee ihan selvästi ettei siitä risteyksen ohi mahdu niin silti pakko valuttaa siihen risteykseen. Mitätön asia mikä olisi eskaloitunut nopeasti jos edessä oleva tukos olisi kestänyt pidempää ja valot olisi vaihtunut.

Pointti asiassa on ettei sinne risteyksen sisään ajeta jos siitä ei mahdu yli.

Kun katsoin videon vielä uudestaan niin ongelma on itse asiassa alkanut siitä että joku hermanni on blokannut bussin pääsyn risteyksen läpi.
 

Liitteet

  • mineraalimies.JPG
    mineraalimies.JPG
    147,7 KB · Luettu: 216
Katoin teslavideon eilen mutta eikö tuon kuvaajan risteyksen keskelle jäämisen aiheuta bussi joka oli poikittain siellä edempänä.
Bussi oli siellä kauempana, ja oli jo ennen kuin kuvajaa ajo keskelle risteystä.

Ymmärettävää jos tuttu paikka ja tottunut että tuosta pääsee sujuvasti, niin voi unohtua liikenteen seuraaminen, mutta virheitä sattuu, huono säkää kun moka on päässyt jonkun kojalautakamera julkaisuun, tiedä vaikka olisi poliisille postannut.
Onneksi ei tullut kolaria.
 
Aiheuttaa, mutta videosta näkee ihan selvästi ettei siitä risteyksen ohi mahdu niin silti pakko valuttaa siihen risteykseen. Mitätön asia mikä olisi eskaloitunut nopeasti jos edessä oleva tukos olisi kestänyt pidempää ja valot olisi vaihtunut.

Pointti asiassa on ettei sinne risteyksen sisään ajeta jos siitä ei mahdu yli.

Kun katsoin videon vielä uudestaan niin ongelma on itse asiassa alkanut siitä että joku hermanni on blokannut bussin pääsyn risteyksen läpi.

Tätä ei monet tunnu tosiaan ymmärtävän, että sinne risteykseen ei ajeta jos ei mahdu menemään. Kuten tässä kuvaajakin sinne valutteli tien tukoksi.
 
Aiheuttaa, mutta videosta näkee ihan selvästi ettei siitä risteyksen ohi mahdu niin silti pakko valuttaa siihen risteykseen. Mitätön asia mikä olisi eskaloitunut nopeasti jos edessä oleva tukos olisi kestänyt pidempää ja valot olisi vaihtunut.

Pointti asiassa on ettei sinne risteyksen sisään ajeta jos siitä ei mahdu yli.

Kun katsoin videon vielä uudestaan niin ongelma on itse asiassa alkanut siitä että joku hermanni on blokannut bussin pääsyn risteyksen läpi.
Nimenomaan näin, vähän sitä tuossa hainkin mitä pulatunnus sanoi eli jos tuossa risteyksessä ei normaalisti näin tapahtuu niin saattaakin käydä yllärinä kun liikenne ei vedä. Täällä tampereella tosta ilmiöstä saa myös ajoittain kärsiä, mutta tuo järvensivun / saarioisten kulman risteys yliopistolla on vissiin jotenkin parantunut kun en näe enää että siinä on autoja poikittain keskellä risteystä.
 
Itsekin tuli törttöiltyä liikenteessä: Olin pian itse kääntymässä vasemmalle ja katsoin vilkusta, että kaukaa vastaantuleva bemari kääntyykin sivutielle. Seurasin suojatiellä (jonka ylitse olin kääntymässä) liukastelevan pyöräilijän, lähdin kääntymään ja kas, bemari tuleekin vastaan mutta toisella kaistalla :facepalm:! Kiitokset hereillä olevalle vastapuolen kuskille ja pahoittelut töhöilystäni.

Tarinan opetukset: Älä oleta mitään, ole tarkkana liikennemääristä huolimatta ja varaudu siihen, että muut (tai sinä!) eivät aja aina täydellisesti!
 
Itsekin tuli törttöiltyä liikenteessä: Olin pian itse kääntymässä vasemmalle ja katsoin vilkusta, että kaukaa vastaantuleva bemari kääntyykin sivutielle. Seurasin suojatiellä (jonka ylitse olin kääntymässä) liukastelevan pyöräilijän, lähdin kääntymään ja kas, bemari tuleekin vastaan mutta toisella kaistalla :facepalm:! Kiitokset hereillä olevalle vastapuolen kuskille ja pahoittelut töhöilystäni.

Tarinan opetukset: Älä oleta mitään, ole tarkkana liikennemääristä huolimatta ja varaudu siihen, että muut (tai sinä!) eivät aja aina täydellisesti!
Nyt kun tälle linjalle lähdetään niin itse jarrutin tänään Kehä 1:llä päästäkseni Turunväylälle. En päässyt joten ajoin Tapiolaan.

Anteeksi takana ajaneelle Audille ja kiitos että ilman protestointia pidit turvavälinkin kunnossa.
 
Vaikka tuo on mulkkua vastapuolelta, niin muistutan siitä, että vilkku ei velvoita kääntymään. Ts. Oikeuskäytännön mukaan sinä olisit ollut maksumies jos olisi kolahtanut.
Ei siihen pidä liikaa luottaa, mutta tätä kyllä minusta vähän ylitulkitaan, jos sen oletetaan tarkottavan, että vilkun käytöllä ei ole mitään merkitystä kolaritilanteissa. Oletan, että viittaat tähän, ainakaan mitään muita oikeuskäytäntötapauksia en ole nähnyt tämän suhteen viitattavan:

Tuossahan oli kyse siitä, että vilkkua oikealle näyttänyt auto ei kääntynytkään huoltoaseman pihaan vaan oli menossa piharisteyksen jälkeen olevalle bussipysäkille (mutta vilkun käyttö oli siis ihan oikein). Eli ei voida suoraan soveltaa tilanteeseen, jossa vilkku on ilman mitään perustetta päällä, tai kuski viime hetkellä muuttaa mielensä kääntymisestä toisen jo tullessa eteen. Melko varmasti nuo ratkaistaisiin tilanne tilanteelta, kun harvemmin mitään pomminvarmoja nyrkkisääntöjä monimutkaisten liikennetilanteiden tulkintaan on.

Ja maksumieshän on vielä eri asia vahinkojen osalta kuin se kuka lain mukaan katsotaan syylliseksi ja maksaa sakon. Jos tilanne on yhtään epäselvempi, niin maksumiehiksi joutuu todennäköisesti molemmat, koska vakuutusyhtiön interesseissä on vetää tapaus 50:50 ja napata molemmilta omavastuu ja bonukset. Tietysti myös syyllisyys/sakkopuolella ei ole mitenkään erityisen harvinaista, että rapsut tulee molemmille jos tapaus ei ole vesiselvä.
 
73 Pispalan valtatie

Tässä meinas taas lävähtää tänään. Itsellä vihreät ajan valojen läpi bussi työntää väkisin alle, torvea pohjaan ja valoshow.

Miksi tuolla on väkeä töissä joka ei ymmärrä kärkikolmion merkitystä? Aina sillontällön osuu kohdalle näitä kuskeja jotka luulee tulevansa pysäkiltä, 90% väistää hienosti.

Tästä on täällä keskusteltu ennenkin, joidenkin mielestä kolmioita ei kuuluisi tuossa olla. Mutta se kun on siinä ja sillä on ihan oikea tarkoitus.
 
73 Pispalan valtatie

Tässä meinas taas lävähtää tänään. Itsellä vihreät ajan valojen läpi bussi työntää väkisin alle, torvea pohjaan ja valoshow.

Miksi tuolla on väkeä töissä joka ei ymmärrä kärkikolmion merkitystä? Aina sillontällön osuu kohdalle näitä kuskeja jotka luulee tulevansa pysäkiltä, 90% väistää hienosti.

Tästä on täällä keskusteltu ennenkin, joidenkin mielestä kolmioita ei kuuluisi tuossa olla. Mutta se kun on siinä ja sillä on ihan oikea tarkoitus.
Harvinaisen typerästi asetettu kyllä kolmio. Jos kolmio olisi ennen liikenteenjakajan päättymistä, voisi edes leikkiä että kyseessä olisi risteys. Nyt kolmio on vasta kaistojen yhdistymisen jälkeen, joten sillä ei voi mitenkään olla vaikutusta.

Väistämisvelvollisuus bussilla tietenkin on: pysäkki ei ole samalla eikä viereisellä kaistalla muuhun liikenteeseen nähden.
 
73 Pispalan valtatie

Tässä meinas taas lävähtää tänään. Itsellä vihreät ajan valojen läpi bussi työntää väkisin alle, torvea pohjaan ja valoshow.

Miksi tuolla on väkeä töissä joka ei ymmärrä kärkikolmion merkitystä? Aina sillontällön osuu kohdalle näitä kuskeja jotka luulee tulevansa pysäkiltä, 90% väistää hienosti.

Tästä on täällä keskusteltu ennenkin, joidenkin mielestä kolmioita ei kuuluisi tuossa olla. Mutta se kun on siinä ja sillä on ihan oikea tarkoitus.
Ainakin helsingissä ihan normaalia että bussi vaan kääntyy kolmion takaa eteen vaikka näkee että muut joutuu jarruttamaan.
 
Ärsyttää tapa, jota voisi kutsua "ohituspaikan varastamiseksi".

Esimerkki:
Hidas raskas ajoneuvo muodostaa taakseen jonon. Turvallinen ohittaminen on mahdotonta, mutta ennen pitkää aukeaa ohituspaikka. Jonon ensimmäisen lähtiessä ohittamaan takaa lähtee yllättäen myös joku toinen ohittamaan samaan aikaan tai aavistuksen aikaisemmin. Koska
jonossa ensimmäisenä ollut olettaa ohitusprosessin tapahtuvan järjestyksessä kun paikka ohittamiseen on tullut, hän ei osaa odottaa, että takaa tuleekin auto. Tästä aiheutuu mahdollisesti vaaratilanne.

Takaa tuleva ohittaja toki toimii liikennesääntöjen mukaan, sillä ohitukseen lähtiessä tulisi aina tarkistaa, tuleeko takaa joku, vaikka oltaisiinkin jonossa hitaan ajoneuvon takana. Mutta jonkinlaista pelisilmää ja herrasmiessääntöjen kunnioitusta täytyy myös olla, ja siksi tuo liike ärsyttää ja on tarpeetonta vaaratilanteiden luontia.
Itse syyllistyn tähän talvisin kun alla on suhteellisen menohaluinen 4-veto niin voi aivan huoletta ja turvallisesti polkaista ohi useamasta henkilöautosta ja siitä rekasta. Joskus vaan löytyy näitä jotka ei katso peiliin ennen ohittamista.
 
Harvinaisen typerästi asetettu kyllä kolmio. Jos kolmio olisi ennen liikenteenjakajan päättymistä, voisi edes leikkiä että kyseessä olisi risteys. Nyt kolmio on vasta kaistojen yhdistymisen jälkeen, joten sillä ei voi mitenkään olla vaikutusta.

Väistämisvelvollisuus bussilla tietenkin on: pysäkki ei ole samalla eikä viereisellä kaistalla muuhun liikenteeseen nähden.
Itseasiassa kolmio on tasan siinä kohdassa kun tuo bussiramppi liittyy takaisin päätiehen.. sinänsä en näe kolmion sijoittelussa mitään hullua, tosin se on varsin kaukana ajoväylästä.

Tuo toisen kappaleen pointti ei muuten edes tullut mulla mieleen, näinhän asia tosiaan on. Eli kolistessa on ainakin maksutaho selvillä, tänään nimittäin olisi niin käynyt jos liukasta olisi ollut.

Pitäisi varmaan ottaa kaupunkiin yhteyttä että katsovat tuon kolmion sinne mihin se kuuluu ja terottaisivat kuskeille että katsovat kahteen kertaan missä ajaavat.

Tuossa on joskus pysähtynyt porukkaa antamaan tilaa busseille, se ei varmaan ainakaan yhtään auta asian selkeyttä.

Muutenkin nämä pispalan vt bussikaistat ovat täysi farssi tuossa lähellä asuvana, jokapäivä jos jonkin näköistä säätöä tulee, tosin pääosin syyllinen on autoilija, ei linjurin kuski.
 
Ei ihme, että moottoritiellä mennään jonossa. 80:n rajoitus, edessä puoli kilometriä tyhjää, ja yksi roikkuu vasemmalla kaistalla ajaen tasan 70. Joo oli liukasta, oli lievää ruuhkaa (miksihän?), mutta olisi voinut ajaa myös oikeaa kaistaa ja päästää menemään ne, jotka haluavat rajoituksen mukaan ajaa. Toki tajusi tämän 300 metriä ennen omaa liittymäänsä :thumbsup:

Avensis, again.
 
Ei ihme, että moottoritiellä mennään jonossa. 80:n rajoitus, edessä puoli kilometriä tyhjää, ja yksi roikkuu vasemmalla kaistalla ajaen tasan 70. Joo oli liukasta, oli lievää ruuhkaa (miksihän?), mutta olisi voinut ajaa myös oikeaa kaistaa ja päästää menemään ne, jotka haluavat rajoituksen mukaan ajaa. Toki tajusi tämän 300 metriä ennen omaa liittymäänsä :thumbsup:

Avensis, again.

Mikää ei ole sen ärsyttävämpää moottoritiellä, kun joku ajaa vasemmalla "omaa" vauhtia ja lopulta himmailee tai pahimmillaan jarruttelee etsiessään hyvää koloa kun ramppi alkaa tulla silmille. Jos ei ole kiire tai pelisilmää, niin miksi ei voi ajaa siinä oikealla koko matkaa. Tätä tapahtuu jatkuvasti Helsingistä ulos lähtevillä teillä ensimmäiset 20km sisällä olevilla poistumisteillä, joihin suurinosa autoilijoista liittyy työmatkalla. Rampin jälkeen vasemmalla yleensä kilometri tyhjää himmaajien takia ja takana tatti otsassa kauemmas menijöillä.
 
Mikää ei ole sen ärsyttävämpää moottoritiellä, kun joku ajaa vasemmalla "omaa" vauhtia ja lopulta himmailee tai pahimmillaan jarruttelee etsiessään hyvää koloa kun ramppi alkaa tulla silmille. Jos ei ole kiire tai pelisilmää, niin miksi ei voi ajaa siinä oikealla koko matkaa. Tätä tapahtuu jatkuvasti Helsingistä ulos lähtevillä teillä ensimmäiset 20km sisällä olevilla poistumisteillä, joihin suurinosa autoilijoista liittyy työmatkalla. Rampin jälkeen vasemmalla yleensä kilometri tyhjää himmaajien takia ja takana tatti otsassa kauemmas menijöillä.

Ei ihan varma menee ko yksiin . mutta täälläkin paljon kirjoitettut mutinat.

Kritisoidaan sitä että ei täytetä koko tietä, vaan ajetaan jonossa, vaikka toinen kaista olisi vapaana.

Kritisoidaan sitä että jotkut ohittaa sieltä toiselta kaistalata ja etuilee (kiilaa myöhemmin takaisin sinne jonoon)

Edellä oleva johtaa siihen että jonossa kiritään välejä kiinni.

Joka taasen johtaa siihen että jos sinne ohituskaistalle on mennyt, niin ei meinaa löytää tilaa palatakseen sinne oikealle, ja sen suunnittelun poistumis liittymän lähestyessä on sitten pakotettu tunkee pienempään väliin, siinä sitten vähän tahtomattaan ollut enemmän menohaluja olevan tukkeena.

Osalla on menohaluja enemmän kuin sallittu, osalla jo se alkaa hermostuttaa, saati sitten jos ohituskaistalla edellä menee "rajoituksia noudattava Toyota" .

On toki vanhemmalle väelle uutta että moottoritielläkin voi olla ruuhkaa, ohituskaistalla menee joku toinenkin.
 
Oma pointtini ja otsikon mukainen ärsytys olikin, että tämä Toyota noudatti rajoitusta ajamalla todellista nopeutta 10 km/h alle suurimman, ja aiheutti taaksepäin parin kilometrin jonon (tai mitä suoralla nyt peilistä näkyikään jatkuvaa autojonoa). Eteenpäin olisi ollut reilusti tilaa. Ei siinä mitään, jos ajaisi vaikka sen 79 tai 80 km/h joka on yhtälailla rajoituksia noudattavaa. Eihän kenenkään tarvitse ylinopeutta ajaa, mutta kun ei hän ohittamassakaan ollut kun se oikea kaista veti samaa vauhtia.. Siinä oikealla oli kyllä välejä, mutta ei tämä kuski tehnyt elettäkään siirtyä sinne ennen kuin oma liittymä oli tulossa. Sitten tulikin kiire etsiä väliä, ja jarrutella toisten taakse.
 
Motarilla häiritsee juuri eniten se pelisilmän puute. Ei tuolla maailmallakaan vilkutella ja tööttäillä jos joku tulee ohi 200 markkaa lasissa. Otetaan se oma auto siihen naapurikaistalle sivuun ja jatketaan sitä ajosuoritusta normaalisti. Välillä tulee ruuhkia ja välillä mennään lappu lattiassa, so what? Esim. Riikassa on useita nelikaistaisia siltoja joissa vedetään ruuhka-aikaan 3 rinnakkain per suunta ja sillan jälkeen vetoketjulla taas liikennevirta yhdistyy kahteen kaistaan eikä asiassa ole mitään ongelmaa kun kaikki tietää, että näin homma sujuu. Täällä jokainen pitää kiinni niistä omista "oikeuksistaan" ja heti kun joku muu ajaa vähänkin toisella tavalla, niin helvetinmoinen kalabaliikki päälle ja videoiden lähettely nettiin, lehdistölle ja poliisille.
 
Miksei? Siellähän on vallan joustava liikennekulttuuri. Riika - Salatsi välissä ajetaan usein vähän pientareen puolella ohittamisen helpottamiseksi kun ohituspaikkoja/kaistoja ei muuten välttämättä ole. Laitonta? Ehkäpä, mutta samaa voi sanoa meillä motaria yli 120 ajavistakin.
 
Kieltämättä ärsytti tässä viikolla. Kääntyisin vasemmalle (sininen) mutta edessä oleva (punainen) ei voi paria metriä ajaa eteenpäin että pääsisin lähtemään. Siinä sitten odottelin tovin jos toisenkin kattellessa kuinka tämä punaisen kuski pitää molempia käsiä klo12:ssa, varmaa hyvä ajotyyli. Juuri kun aikeissa soittaa torvea niin mun vasemmalta lähestyy lisää jonon jatkoa joten se siitäkin.

d93f7e6e2113bdcda46a456b20f16e62.png
 
Kieltämättä ärsytti tässä viikolla. Kääntyisin vasemmalle (sininen) mutta edessä oleva (punainen) ei voi paria metriä ajaa eteenpäin että pääsisin lähtemään. Siinä sitten odottelin tovin jos toisenkin kattellessa kuinka tämä punaisen kuski pitää molempia käsiä klo12:ssa, varmaa hyvä ajotyyli. Juuri kun aikeissa soittaa torvea niin mun vasemmalta lähestyy lisää jonon jatkoa joten se siitäkin.

d93f7e6e2113bdcda46a456b20f16e62.png

Torvi pohjaan heti, risteystä ei ajeta tukkoon!
 
Pari sekuntia on omasta mielestä jo "paljon", tuossa ajassahan ehtii tekemään tien päällä vaikka mitä, ei tuossa vaaranneta kirjaimellisesti ketään. Liikenne on siitä hauskaa että se on hyvin ennustettavaa ts. ohituksessa marginaalin voi vetää hyvinkin "piukalle" ilman että kenenkään tarvitsee jarrutella/panikoida, koska autojen nopeudet on tuollaisella ohitukseen tarvittavalla tarkasteluvälillä käytännössä "vakiot". Ts. on helppoa intergroida päässä että miten joku väli muuttuu ajanfunktiona ja siitä päätellä suoraan että miten tässä tulee hetken päästä käymään, mutta se on kyllä tullut nähtyä että osalta tämä ei vaan onnistu - no siinäpähän seisovat (turhaan) jarrulla ja panikoivat.
Pari sekuntia on "paljon", sekä ennustettavuus ohitustilanteissa on helppoa, samaa mieltä. Aikoinaan ei tullut edes perässä tulleelta poliisipartiolta runtua tuollaisesta ohituksesta, jossa reserviä oli ehkä n. kolme sekuntia. Tämä oli vieläpä aikakaudella, kun ylinopeus ei ollut ainoa mahdollinen rikos, ja taisipa kyseinen partio olla edesmenneen "liikkuvan poliisin alaisuudessa".

On kuitenkin itselleni käynyt niin, että 140-150 km/h lasissa toinen eturengas karkaa kerralla tyhjäksi. Siinä tilanteessa oli ihan jees, että oli tyhjä maantie ja kesä.
Toinen skenaario, onneksi motarilla ja sekin kesällä: Sähköt katosi kerralla. Saa arvata, minkä verran auton hallittavuus kärsii, kun ohjaus- ja jarrutehostin lakkaa toimimasta sillä sekunnilla, ja ennenkaikkea kaasun asento menettää täysin merkityksensä. Edes hätävilkut eivät enää toimineet. Auton omapaino karvan alle puolitoista tonnia. Varmaan olisi vielä mukavampaa siellä 2,2 tonnin luokassa :D

Jälkimmäinen skenaario, vaikka hiukan yllättikin, oli omalla tavallaan ennustettavissa, kun auto mussutti jo aiemmin sähköpuolen häiriöstä, joskin tarkemmin valitteli energian talteenoton häiriöstä. Ois nyt edes selvästi sanonut, että akun latausjärjestelmä ei toimi. Se kun ei toimi, mikäli apulaitehihna ei ole pellin alla, vaan jossain taivasalla.
Ensimmäinen skenaario puolestaan taitaa olla vuonna 2020 todennäköisyydeltään samassa luokassa loton päävoiton kanssa.

Ymmärrän oikein hyvin, jos joku haluaa pitää tuollaiset asiat aktiivisesti mielessä, kun maantiellä suhailee. Meinaan molemmat em. tapahtumista ovat sellaisia, että se 2-3 sekuntia tuntuukin aika lyhyeltä ajalta. Luoja paratkoon, osa porukasta on sitä luokkaa, että yllättävän tapahtuman koittaessa reaktioajan jälkeiset kolme ensimmäistä sekuntia kroppa on suolapatsaana, aivojen pohtiessa rajusti lyhenevää elämänlankaa.
 
Pari sekuntia on "paljon", sekä ennustettavuus ohitustilanteissa on helppoa, samaa mieltä. Aikoinaan ei tullut edes perässä tulleelta poliisipartiolta runtua tuollaisesta ohituksesta, jossa reserviä oli ehkä n. kolme sekuntia. Tämä oli vieläpä aikakaudella, kun ylinopeus ei ollut ainoa mahdollinen rikos, ja taisipa kyseinen partio olla edesmenneen "liikkuvan poliisin alaisuudessa".

On kuitenkin itselleni käynyt niin, että 140-150 km/h lasissa toinen eturengas karkaa kerralla tyhjäksi. Siinä tilanteessa oli ihan jees, että oli tyhjä maantie ja kesä.
Toinen skenaario, onneksi motarilla ja sekin kesällä: Sähköt katosi kerralla. Saa arvata, minkä verran auton hallittavuus kärsii, kun ohjaus- ja jarrutehostin lakkaa toimimasta sillä sekunnilla, ja ennenkaikkea kaasun asento menettää täysin merkityksensä. Edes hätävilkut eivät enää toimineet. Auton omapaino karvan alle puolitoista tonnia. Varmaan olisi vielä mukavampaa siellä 2,2 tonnin luokassa :D

Jälkimmäinen skenaario, vaikka hiukan yllättikin, oli omalla tavallaan ennustettavissa, kun auto mussutti jo aiemmin sähköpuolen häiriöstä, joskin tarkemmin valitteli energian talteenoton häiriöstä. Ois nyt edes selvästi sanonut, että akun latausjärjestelmä ei toimi. Se kun ei toimi, mikäli apulaitehihna ei ole pellin alla, vaan jossain taivasalla.
Ensimmäinen skenaario puolestaan taitaa olla vuonna 2020 todennäköisyydeltään samassa luokassa loton päävoiton kanssa.

Ymmärrän oikein hyvin, jos joku haluaa pitää tuollaiset asiat aktiivisesti mielessä, kun maantiellä suhailee. Meinaan molemmat em. tapahtumista ovat sellaisia, että se 2-3 sekuntia tuntuukin aika lyhyeltä ajalta. Luoja paratkoon, osa porukasta on sitä luokkaa, että yllättävän tapahtuman koittaessa reaktioajan jälkeiset kolme ensimmäistä sekuntia kroppa on suolapatsaana, aivojen pohtiessa rajusti lyhenevää elämänlankaa.
Mukava tunne on myös kun on rekan nupin kohdalla 130 vauhtia ja ahtoputken kärsä pompsahtaa irti, tehot pois ja kone sammui kun vauhti oli hyytynyt n. 60kmh. Ohi ko. rekasta kuitenkin pääsi sillä olemassaolevalla vauhdilla, ihmetteli varmaan kun käännyin heti ohituksen jälkeen sivutien reunaan.
 
Tuossa perjantaina kävi taas mielessä ~30 auton letkan perällä ajellessa miten hienoa olisikaan, jos hidastelija(t) väistäis vaikka bussipysäkille ja päästäis taakse kertyneen jonon ohi. Joku raskaampi ajoneuvo siellä oli aluksi etummaisena(tämä nyt vielä menettelee), jolloin piti pysähtyä välissä lähes kokonaan ja sit myöhemmin joku henkilöauto körötteli 50-70km/h 80/100 alueilla.

Tapahtui Lapissa missä ei ohituskaistoja juurikaan ole.

Ja Oulu-Rovaniemi-välillä oli sohjopaskaa tiellä sen verran paksusti että vaikeutti ohitusta aika pahasti. Silti eräskin auto ilmeisesti päässään integroi tarvittavat muuttujat ja päätti ohittaa mukavan pieneen rakoon. Vastaan tuli auto, ohitus käyntiin, sohjokerroksen kans tappelua, ohittaja takaisin omalle kaistalleen melkein ohitettavan etupuskuria hipoen ja kaikki paska tuulilasille. 5/5. Jäi siihen vastaantulevaan kuitenkin sen parin sekunnin väli :tup:
 
Nyt tuli itelle ensimmäistä kertaa tilanne jossa viereiselle polttoainepumpulle tuleva kuski laittaa autonsa siten että en pääse takaisin omaan autooni kuskin paikalle ennen kuin se siirtyy, Iteltä tuli kyllä ääneen mitä vittua.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli itelle ensimmäistä kertaa tilanne jossa viereiselle polttoainepumpulle tuleva kuski laittaa autonsa siten että en pääse takaisin omaan autooni kuskin paikalle ennen kuin se siirtyy, Iteltä tuli kyllä ääneen mitä vittua.

mitä helvettiä :D ?

jouduitko odottamaan vai huomautitko tms?
 
Samalla tavalla kävi, kun joku bemarimies jätti kahden pumpun väliin melkein keskelle auton. Oltiin työautolla liikenteessä ja en helvetissä jää odottelemaan, joten laitoin vaan auton pumpun viereen niinkuin pitää sen kaverin ollessa asioilla sisällä.

Hetken kuluttua kaveri tulla tupsahti ulos ja ihmetteli kovasti kun autoon siisään pääseminen tuotti vaikeuksia.
 
Nyt tuli itelle ensimmäistä kertaa tilanne jossa viereiselle polttoainepumpulle tuleva kuski laittaa autonsa siten että en pääse takaisin omaan autooni kuskin paikalle ennen kuin se siirtyy, Iteltä tuli kyllä ääneen mitä vittua.
Joo tämmönen emäntä oli shellilläkin yksi päivä, vähän vanhempi mummeli jo. Taitaa olla näkö tarkastuksen tarpeessa kun ovien väliin jäi hädintuskin 20cm, juuri mahtui puikkaamaan sisään autoon.

Katsoin kanssa vähän aikaa ja mietin nostanko mekkalan mutta annoin sitten olla, toki autoon päästyä mahdollisimman hitaasti kone käymään tripit ym nollaukset turvikset päälle, kun eihän tämä uskaltanut ovea avata ennenkun lähdin menemään.:D Joo ja ei ollut ketään takana tulossa tankille mun jälkeen.
 
Joo tämmönen emäntä oli shellilläkin yksi päivä, vähän vanhempi mummeli jo. Taitaa olla näkö tarkastuksen tarpeessa kun ovien väliin jäi hädintuskin 20cm, juuri mahtui puikkaamaan sisään autoon.

Katsoin kanssa vähän aikaa ja mietin nostanko mekkalan mutta annoin sitten olla, toki autoon päästyä mahdollisimman hitaasti kone käymään tripit ym nollaukset turvikset päälle, kun eihän tämä uskaltanut ovea avata ennenkun lähdin menemään.:D Joo ja ei ollut ketään takana tulossa tankille mun jälkeen.
En ymmärrä. Mummo uskalsi tulla ulos autosta, muttei mennä takaisin sisään?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 427
Viestejä
4 507 413
Jäsenet
74 396
Uusin jäsen
A77A

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom